Ga naar inhoud

endometriose en ivf

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ook ik heb endometriose en kan alleen zwanger worden mbv IVF. Ik heb inmiddels al 3 mislukte pogingen gehad en start morgen (!) met onze 4e poging.

Ik ben 2x geopereerd aan de endo en heb al een aantal keer een Zoladex-kuur (werkt geloof ik hetzelfde als Lucrin) van een aantal maanden gehad. Ondanks dat ik de endo in een heftige vorm heb, heb ik gelukkig (en daar ben ik echt zoooo blij om) weinig pijn. Ik heb natuurlijk wel pijn (vnl buikpijn en hoofdpijn),maar gelukkig niet zo erg als ik sommigen hoor/lees.

Die Zoladex vind ik zelf een drama. Ik ben ook zo mezelf niet meer. Ik ben daar mede door mijn nieuwe baan kwijtgeraakt. Ik kon niet slapen door de opvliegers, had zo'n hoofdpijn, concentratiestoornissen. Echt vreselijk. Ik kreeg er trouwens wel Livial bij, om de bijwerkingen iets af te zwakken. Ik ben echt heel blij dat ik voorlopig geen nieuwe spuit meer hoef.

Morgen beginnen we met Decapeptyl spuiten. Nu maar weer even afwachten wat die hormonenboost voor het IVF weer met me doet (van het ene uiterste in het andere uiterste!) :-) Arme man van me...hihi...

Meiden succes allemaal, zowel met de endometriose als met IVF/ICSI!!

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi Sandie,

Welkom hier! Wat heb jij al een hoop te verstouwen gekregen zeg! Heftig hoor! Heel veel succes met je poging, ik ga voor je duimen..

Liefs Pien

(Die zich op werk probeert te concentreren maar wat niet echt wil lukken dankzij een slapeloze nacht van opvliegers en buikpijn...)

Geplaatst

@sandie: welkom hier! ik hoop zowww dat de komende ivf raak is!! Al 7 jaar bezig, jeetje!! Knap dat jullie de moed er in blijven houden!

Balen dat je je werk er door bent kwijt geraakt door al die hormonen, ik ben mn baan ook kwijtgeraakt omdat ik ziek werd van de endometriose, was toen net 3 weken van de pil af toen ik erachter kwam en sindsdien is mn hele leven veranderd. Ik was net afgestudeerd en raakte mn baan kwijt omdat ik een jaarcontract had, terwijl net een maand daarvoor ik een functioneringsgesprek had gehad dat ik zo perfect functioneerde en mn contract verlengd zou gaan worden... heel erg vervelend en dan alles al zo onzeker wordt in je leven, je die stabiele omgeving ook moet inleveren. Ik zit ook al 1,5 jaar ziek thuis :( en nu even een baan scoren lukt ook niet met al die hormonen/pijnen/ivf-behandelingen. Ik wens je echt heel veel sterkte toe morgen met de 1e prik voor deze nieuwe frisse start!!!

@ pien: balen dat je zo veel last hebt! heb je nog veel buikpijnen?

Geplaatst

Het gaat wel een stuk beter hoor! Gisteren weer voor het eerst een dagje naar kantoor, maar dat was, in combinatie met 2 keer enorme file, gewoon nog te veel.. En dan heb ik 's nachts last..

Ik moet me er dus maar bij neerleggen dat ik het voorlopig nog rustig aan moet doen en veel thuis zal werken.. Vandaag de derde prik gehad en dan zijn de bijwerkingen de komende dagen ook weer erger.. ach.. ik mag niet klagen hoor, als ik zo lees wat iedereen hier moet doormaken dan valt het bij mij eigenlijk nog wel mee.. En ik krijg tot dusverre gelukkig veel begrip op mijn werk (ik zit er dan ook al 8 jaar) maar daar merk ik wel dat het geduld een beetje op begint te raken, maar dat kan ik me ook wel voorstellen, ben er nu toch al 3 maanden zoet mee..

Sterkte meiden!

Liefs Pien

Geplaatst

@ Pien: wat goed om te lezen dat het bij jou, ondanks de endometriose toch gelukt is. Wel balen alleen dat je aan de hormonen zit voor je endo. Het maakt het werken er niet makkelijker op hè... Hoeveel moet je er nog of weet je het nog niet? Sterkte!! En bedankt voor het duimen, alle beetjes helpen, toch?!

@Daruma: jeetje jij ook al je baan kwijt geraakt. En dat terwijl je functioneringsgesprek goed was gegaan. Balen is dat zeg. Ik vind het op dit moment even niet zo heel erg hoor, morgen beginnen met IVF en dan geen stress hebben van mijn werk. Lijkt me op zich niet zo erg, toch?! Al weet ik precies hoe het is om een baan te moeten scoren, terwijl je weet dat je je niet voor 100% kan geven. Ik maak me er ook wel druk om hoor. Ik zit nu ook al ruim een jaar in de ziektewet en denk ook: wat als het lukt (helemaal geweldig natuurlijk) maar zie dan maar een baan te scoren als je zwanger bent!! Maar goed, dat zijn op dit moment mijn laatste zorgen!

En tja, wat het volhouden betreft; vorig jaar heeft het er wel heel erg flink ingehakt hoor. Dat was de 1e reden waarom ik thuis kwam te zitten. Ik zat er even helemaal doorheen. En toen ging het op een gegeven moment weer wat beter met me en had ook weer een leuke baan gevonden. Maar ja, toen had ik dus toch weer cystes!! Dus weer aan de Zoladex. En ja hoor, baan kwijt geraakt.

Maar goed, nu is het in mijn koppie gewoon een stuk rustiger geworden en dat is ook wel heel belangrijk hoor. Vandaar dat we er nu toch weer een keertje voor gaan.

Heb mezelf ook voorgenomen; dit keer geen stress (van wat dan ook!) gewoon alles relaxt ondergaan (dat is wel dapper gezegd hoor, want eerst maar zien hoe ik weer op de hormonen reageer haha)... wie weet helpt het!!

Succes de 26e, ik hoop dat je cystes gekrompen zijn!!!

Geplaatst

ik denk dat het helemaal niet erg is als je nu inderdaad even rust neemt voor de ivf! Ik baal zelf erg dat ik niet kan werken omdat ik er 6 jaar voor gestudeerd had (dierenarts) en nu gewoon thuis zit, dat vreet aan me, maar ik kan het me nu ook niet zien doen. Het is een erg onregelmatig beroep en ik kan niet tijdens operaties (die meestal sochtends zijn) 100x naar de wc rennen hihhihi dat is geen doen, de praktijk waar ik werkte was ook te klein om daar goede vervanging bij te regelen, dus vandaar, ach heb me er wel bij neer gelegd, maar soms komt het weer heel fel omhoog en dan baal ik giga!! Maar dat is eigenlijk met alles (hormonen??) ene moment kan je je overal goed bij neerleggen en andere moment zit ik er om te huilen/ te pruilen (kan ik ook goed hahahah) op de bank....

herkennen jullie dat ook? zo sterk wisselende gevoelens? komt dat ook door die hormonen?

Wat ik erg fijn vind is dat we hier allemaal met elkaar erover kunnen praten, en zo echt het gevoel krijgt dat je niet alleen bent... dus meiden THANKSSSSSS

dikke virtuele knuff van mij!!

Geplaatst

Hi hi!

Inderdaad die stemingswisselingen zijn heel herkenbaar! Ik had het vooral heel erg toen ik in eerste instantie de pil kreeg.. Die hielp voor geen meter, was constant ongesteld en zooooo verdrietig aldoor, terwijl ik normaal juist een heel stabiel persoontje ben..

Nu in de "overgang" heb ik ook af en toe een moment (meestal een avond ofzo) dat ik niet kan stoppen met huilen.. Dan zit ik er zo doorheen! Vaak gaat het dan de volgende dag wel weer.. Verder gelukkig niet humeurig (ten minste, mijn man beaamt dit, kan natuurlijk ook zijn omdat hij de waarheid niet durft te zeggen...:tongue9:)

Daruma, wel balen zeg, jaren gestudeerd en dan niet kunnen werken... Kun je in die branche niet als ZZP-er invallen hier en daar..? Vakanties enzo opvangen? Dat doen artsen ook wel als ze geen vaste praktijk hebben..

En inderdaad Sandie, ik heb erg veel geluk gehad met mijn twee mannetjes, de eerste was een wondertje, mijn man heeft erg slecht zaad omdat hij chemo heeft gehad en dat hadden we dus echt niet verwacht.. Daarna jarenlang geprobeerd om nog een keer spontaan zwanger te worden en toen is mijn endometriose ook steeds meer op gaan spelen... Ik heb wel veel veklevingen maar gelukkig is 1 eierstok intact (de andere deed weinig tijdens de stimulatie) en dan scheelt het voor de innesteling toch dat je al een keer zwanger bent geweest vlgs mij..

En inderdaad, heerlijk dat we hier met meer zijn die hetzelfde doormaken!

Liefs Pien

Geplaatst

@pien: ja dat zou wel kunnen, alleen omdat ik dus vaak last van mn buik heb is dat zo lastig te bepalen, dat wordt niet van te voren aangekondigd, en praktijken vinden het danvervelend als ze niet de volle 100% van je op aan kunnen... wat als je ziek wordt, dan zitten hun, dan nemen ze liever eentje die het wel allemaal kan. Plus dat ik niet de volledige uren kan draaien... helaas ... maar dat was dus geen optie...

Toen ik net ziek werd heb ik dat nog wel geprobeerd bij de praktijk waar ik werkte, maar ook door allemaal tegenslagen kan ik me gewoon neit volledig meer concentreren en met medicijnen was ik alles wel 4x aan het narekenen omdat ik het zeker wilde weten dat ik geen fout maakte, tja en dat kost tijd en s niet wenselijk...

dus ik hb me er wel tijdelijk bij neer gelegd, nu met de aankomende ivf wil ik gewoon me daar op richten, en probeer ik het dus gewoon van me af te laten glijden. Ik ga ooit wel weer werken, weet alleen niet of dat dit jaar of volgend jaar zal zijn. Als ivf 4x is mislukt moet ik de keuze maken en dus alles laten verwijderen. En dan gaan we volledig verder met pleegzorg of adoptie. En ga ik ook weer aan het werk.

Geplaatst

Ja inderdaad die stemmingswisselingen. Af en toe schrik ik van mezelf dat ik om niks zo boos kan worden. Gelukkig kan ik er daarna ook wel om lachen, omdat ik weet waardoor het komt. Maar voor mijn man is dat natuurlijk niet altijd leuk, die snapt er soms niks van haha...

Inderdaad Daruma, het werken komt wel weer. Wel ontzettend balen dat je eerst jaren gestudeerd hebt en er nu niks mee kan. Maar wie weet hoe alles gaat lopen toch? Zoals mijn man altijd zegt; je gezondheid is het belangrijkste hoor!! Nu maar even 'relaxt' IVF-en :-) !!

Jeetje Pien; je man ook nog chemo gehad. Wat een zware, lange weg moeen sommige mensen ook bewandelen hè...

Ik heb vandaag trouwens mijn uitgangsecho gehad. Links zag er goed uit, rechts had ik nog steeds (ondanks de maanden Zoladex) een cyste zitten, niet zo groot gelukkig, maar toch...

Maar gelukkig kan ik vanavond beginnen met de 1e Decapeptyl!!

xx

Geplaatst

@sandie: wat goed dat je mag gaan starten!!

Je mag wel cyste hebben hoor voor de ivf, als ze maar klein genoeg zijn!! (mijn ziekenhuis houdt dus

Heel veel succes met deze nieuwe frisse start!!

Geplaatst

Wat lekker dat je mag gaan starten! Hoe gaat dat dan in zijn werk, je start met de deca en dan ook meteen stimuleren of is dat pas later dan? Heb je dan nu net een menstruatie gehad of hoeft dat helemaal niet?

Heel veel succes in ieder geval, we duimen vrolijk door!

En inderdaad meiden, nu is het allerbelangrijkste om je weer wat lekkerder te gaan voelen en mooie beebs te krijgen, werken kan altijd nog en is op de schaal van belangrijkheid zoveel minder waard..!

Liefs Pien

Geplaatst

Ja goed hè...

Mijn cyste is nu iets van 1,6 x 1,5 cm dus dat valt heel erg mee.

Ik begin vanavond met decepeptyl en morgen start ik met Gonal F erbij.

Ik heb geen menstruatie gehad, maar heb 28 dagen geleden mijn laatste Zoladex gehad en die is nu zeg maar uitgewerkt.

Ik hoef pas de 29e terug te komen voor mijn 1e FM.

Ik ben ook zo relaxed. Ik vind het wel spannend en ben ook af en toe zenuwachtig, maar ik heb echt zoiets van: kom maar op hihi... Dat zeg ik, ik hoop dat ik dat ook wel kan blijven zeggen straks met die hormonen-injecties haha...

Geplaatst

Hey Meiden,

Ik ben weer terug van weggeweest! Althans dat wil zeggen, nog niet helemaal beter maar na 17 dagen opname in het ziekenhuis wel weer lekker thuis.

In het ziekenhuis had ik geen internet, alleen op mijn telefoon, en dat was echt drama om daarmee het forum bij te houden. En na 3 dagen moet ik bekennen dat ik ook echt niet meer in staat was iets anders te doen dan overleven. Super bedankt voor al jullie lieve berichtjes en ik zal ook gelijk even het hele verhaal vertellen. Maar dat is misschien wat groot voor in het topic dus ik zet het op mijn profile. http://www.ivfmoeders.nl/blog.php?b=132

Geplaatst

Hoi Ciska,

Jeetje wat een verhaal. Maar gelukkig heb je voorzichtig iets positiefs om naar uit te kijken.

Groetjes Danielle

Geplaatst

Jeetje Ciska!!! Ik had gelezen dat je inderdaad ziek was en in het ziekenhuis lag, maar dat het zo erg was!!!

Gelukkig is alles nu goed en ben je gewoon zwanger van een 2-ling!!!GEFELICITEERD!!! En uitgerekend op een prachtige datum trouwens!

Maar hoe voel je je nu? Oww en echoman is gewoon een radioloog volgens mij, of mss echograaf :)) geen idee nu je het zo hoort hahahahah

@hier: pff zenuwachtig voor woensdag, ik wil zooowww graag ook weer starten!! Trouwens k krijg ook geen menstruatie, dat heb je alleen na 10 dagen na start overgang en dan daarna ga je direct door met de ivf (meestal eerst de decapeptyl er achteraan en dan de puregon). Zonder bloeding/menstruatie, je krijg dan wel altijd een uitgangsecho om te checken of je baarmoederslijmvlies dun genoeg is en of je eierstokken inderdaad inactief zijn.

Geplaatst

Wat een mooie afsluiting van een ellendig verhaal!

Nu proberen te genieten van de wondertjes in je buik.

Pas je goed op jezelf?

Een hele dikke knuffel,

Vanessa

Geplaatst

Jeetje Ciska, wat een verhaal! Maar gelukkig ben je weer lekker thuis en zwanger!!!

Gefeliciteerd! Geniet ervan...

Enne, is een echoman niet gewoon een echoïst (hihi, vond 'm wel grappig).

Geplaatst

hiihi we kunnen er een woordspel van maken!!! :D:D:D

wie biedt er meer:

we hebben al echoman - echograaf - echoïst

hahahahah leukkkkkkkkkkkkkkkkkk!!!

Geplaatst

He meiden,

Net even dit topic doorgespit, wat een verhalen zeg.

Helaas kan ik mij ook aansluiten bij de endometriose meiden want bij mij is dit ook geconstateerd. Bij toeval eigenlijk, toen ik werd geopereerd aan een gebarsten eileider door een bbz. De pijn die ik elke maand heb, wijtte ik aan een myoom die aan de buitenzijde van mijn baarmoeder zit maar nu blijkt dan toch dat het om endo gaat....

Omdat ik al vijf terugplaatsingen heb gehad, met allemaal topembryo's, en ik steeds meer pijn krijg tijdens mijn menstruatie, is nu toch maar besloten om mij de komende maanden te gaan injecteren met Lucrin met als twee mogelijk voordelen: vermindering van de endo en het slinken van de myoom. De endo heeft tot nu toe nog niet gezorgd voor verklevingen of afsluitingen van mijn eileiders (maar 1 eileider is wel verwijderd vanwege de bbz).

Ik vind het wel heftig, als ik zo de verhalen lees over lucrin. Aan de andere kant is er bijna geen alternatief, ik heb erg veel pijn de dagen voor tijdens en na mijn menstruatie en het voelt ook niet goed om door te gaan met een volgende poging als mijn buik zo onrustig is. Ik hoop maar dat de bijwerkingen meevallen, van de decapeptyl merkte ik in ieder geval niets tijdens de eerste ivf-poging, maar dat zegt waarschijnlijk niks....

2 juni gaat de eerste spuit erin!

Groetjes, Laika

Geplaatst

Hoi Laika,

Wat balen dat er ook bij jou endo is geconstateerd. Wat een rotziekte is het ook hè.

Maar wel goed dat ze het nu weten en er rekening mee kunnen houden.

Ook goed dat je even aan de Lucrin gaat, hoe vervelend dat ook kan zijn. Maar het geeft zoveel verlichting vwb de endo. Je hebt sowieso geen menstruaties meer, dus dat scheelt al qua pijn. En alles komt gewoon een beetje tot rust. Dat is zeker prettig voordat je start met een nieuwe poging.

Ik heb al een aantal keer, voor een aantal maanden aan de Zoladex gezeten. Dat is hetzelfde als Lucrin geloof ik. En ik had best veel last v/d bijwerkingen. Maar dat is voor iedereen weer anders. Ik heb er wel Livial bijgekregen, dat scheelt echt enorm qua opvliegers enzo. Misschien kan je daar ook om vragen.

Ik ieder geval heel veel sterkte en succes!!

Geplaatst

Hi Sandie,

Ben jou al eerder tegengekomen, op je topic over cryo's. We lopen samen in het VU toch?

Waar ik ook een beetje bang voor ben is hoe het op mijn werk zal gaan als ik aan die injecties ben. Ik heb een zware baan (gelukkig wel op woensdag vrij) die ik wel met veel plezier doe, en ik hoop zo dat ik gewoon lekker door kan blijven werken. Werken geeft mij namelijk ook afleiding en dat heb ik ook heel erg nodig.

Succes met je eerste fm zaterdag!

Geplaatst

Hoi Laika,

Ja sorry, al die namen ook hier op het forum hihi... Ik haal ze allemaal door elkaar! Maar dat is geen desinteresse hoor! Misschien een bijwerking van de hormonen...?

Maar inderdaad, we lopen allebei in het VU.

Ik heb 2x een Zoladex-kuur gehad terwijl ik bij mijn oude werkgever zat en dat was wel te doen. Je kent je collega's, de meesten waren er ook van op de hoogte, het werk was bekend. Maar ik heb 1x een Zoladex-kuur gehad toen ik net met een nieuwe baan zat. En dat was toch wel even anders hoor. En het is natuurlijk voor iedereen weer anders. Zeker als je je werk ook nog met veel plezier doet, dan is dat eerder een afleiding dan een last, toch?

Ik hoop voor je dat het meevalt... laat het ook maar gewoon over je heen komen, dat scheelt ook al best wel. En misschien die Livial vragen?!

Geplaatst

hoi dames!!

@laika: welkom! Inderdaad balen zeg dat je endometriose hebt, en poeh ook jij draagt al een behoorlijk zware rugzak op je rug van allemaal ellende! Hopelijk heb je veel baat bij de lucrin! Ik heb het zelf ook 3 maanden gehad en het werkte goed voor de endometriose, ik had zelf veel last van de stemmingswisselingen en raakte daar erg emotioneel en depressief van. Daarom heb ik nu synarel gekregen (idem als lucrin, alleen iets milder en in een neusspray).

@hier: vandaag een echo gehad voor de controle van mn cyste,,..... en helaas hij was niet goed.... dus ik baaaaaaaaaal

De arts wilt dat ik nu ga nadenken of ik ivf wil (blijkt dus dat ik kleinere kans heb met een te grote cyste en endometriose) of eerst operatie om die cyste te laten verwijderen ( maar dat wordt in mn geval een zware buikoperatie met diverse klussen, zoals darmoperatie, cyste verwijderen, endometriose in buik aanpakken, en niet zonder risico's zoals bijv tijdelijke stoma). Dus ik zit er eigenlijk behoorlijk doorheen momenteel..... Dat brengt mij bij de volgende vraag aan iedereen hier...

Wie had er een endometriosecyste bij de ivf en werd toch zwanger? Volgens mijn gyn heb k wel minder kans op zwangerschap, maar is het risico van de operatie eigenlijk te groot, ik wil zelf natuurlijk zo veeeeeel mogelijk kans, maar ja ... als het inderdaad zo ook kan, heb ik liever geen operatie natuurlijk.....

HELP!!!!!

:)))

xxx

Geplaatst

Hoi Daruma,

Ik had een cyste en heb een ernstige vorm van darm-endometriose waarvoor ik nog behandeld moet worden (ws. met tijdelijk stoma). De cyste is tijdens de kijkoperatie verwijderd. Ik ben vanwege mijn leeftijd eerst gestart met de ICSI, de darmoperatie komt in een latere fase (ook op advies van ZH en was ook advies via second opinion). Wel heb ik voorafgaand aan behandeling I ook een 3 maand-depot Lucrin gehad. Dit heb ik voor de 2de behandeling niet gedaan en warrempel: ik ben nu zwanger van een tweeling, mijn ICSI-behandel geschiedenis staat in mijn onderschrift. Ik wens je veel succes!

Liefs Pien

Geplaatst

@pieneke: owww meid, wat fijn om te lezen dat er dus wel hoop is!!!!!!!!!!!!!!!!! poehhh echt een opluchting :)) Ik denk ook aan gewoon doorgaan met ivf, want ik ben nu nog 28 (bijna 29), en als ik eerst zware operatie onderga, ben je toch al weer boven de 30 en dan dalen alle kansen ook weer.... maar mn man is wat angstiger en denkt dat het mss wel beter is om eerst alle ellende te verwijderen...

Erg bedankt dat je wilde reageren op dt topic, want ik kan wel wat hoop gebruiken!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden