Ga naar inhoud

endometriose en ivf

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Moet er dus niet vanuit gaan dat als we in februari 3 maanden lucrin hebben gehad ook dan meteen doorgaan voor de ICSI, zal dus eerst moeten wachten tot de menstruatie. Dat is mij nog niet helemaal duidelijk.

Succes iedereen

Rubster

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik ben diect vanuit de lucrin doorgegaan met spuiten.

15 september was de laatste lucrin spuit, en 7 oktober, ben ik met menopur begonnen.

Geplaatst

Ook ik moest vanuit de zoladex na 4 weken beginnen met de deca.

Maar nu na alles goed uitgerekend te hebben hebben we besloten om toch nog 2 maanden door te gaan met Lucrin. Mijn man vond het geen goed idee om nu te beginnen met oog op de feestdagen. En ik ben begin december jarig en dat zal vlak na de pu zijn. Hij weet dat ik graag dat soort feestje gewoon viert en gaat liever ervan uit dat het weer zo zwaar word zodat het allemaal alleen maar weer mee kan vallen. Ik moet gewoon dezelfde medicatie blijven gebruiken omdat ze ervan uit gaan dat het domme pech was dat ik de vorige keer maar 1 eicel had. Ik denk dat dat het ook was. Als deze poging niet lukt willen we misschien naar Belgie en kijken wat daar het advies is.

Ik hou jullie tegen de tijd dat ik weer begin(begin januari) zeker wil op de hoogte!

Alvast een fijne feestmaand!!!!

Liefs,

Diana

Geplaatst

Hoi

Diana, ik ben ook begin december jarig. Dus vind het altijd zomoeilijk cadeautjes te verzinnen.

Verder krijgen we woensdag de lucrin toegediend. Ben benieuwd.

Fijne avond nog allemaal. ik ga naar het zwembad, waterpolo kijken. Zit achter de jurytafel. Klok,formulier, 30 seconde regel.

Groetjes

Rubster

Geplaatst

Hallo Dames,

Gisteren is de 1e lucrin depot voor 4 weken erin gegaan. Apotheekzorg was binnen 10 minuten weer weg. lees de bijsluiter maar. De prik vond ik qua gevoel meer op de pregnyl lijken. Ook de vloeistof voelde ik erin komen.

We wachten wel af wat de bijwerkingen gaan zijn.

Vanavond naar het VU endometrios bijeenkomst. Even horen wat het nou allemaal is. Ook al weet je al heelveel. Mijn man gaat ook mee, daar ben ik wel blij om. Hij zegt wel telkens als jij je niet lekker voelt dan gaan we niet hoor!! Heel lief van hem.

Groetjes

Rubster

Geplaatst

@ Rubster, heel herkenbaar. Het lijkt ook wat vloeistof op de pregnyl. Is namelijk poeder met vloeistof. Als je menopur gaat spuiten dan heb je het in miniversie....

Ik weet dat ik van de injectieplek ruim een week last heb gehad, helemaal dik en blauw geworden... Heel veel succes de komende weken. Vorig jaar november krijg ik mijn 1e depot injectie voor 3 mnd (voorbereiding op operatie dec.) en was echt HEEL ERG BLIJ met die KOUDE STRENGE WINTER!! Wat een opvliegers en wat warm 's nachts in bed... heerlijk die kou...

Geplaatst

@dublin, ik heb geen blauwe plek enkelt het gaatje is nog te zien van de prik. als ik heel hard de trap af ren dan voel ik het wel maar verder niet. Heb wel al wat meer hoofdpijn.

Gisteren ben ik naar de endometriose bijeenkomst geweest in het VU dr Hompes was de spreker. Dacht dat ik al veel wist, maar toch geleerd, dat het eigenlijk ook aan je imuumsysteem ligt die het slijmvlies niet snel genoeg opruimt omdat het lichaamseigen stof is. Dus dan heb je endometriose.

Ben blij dat ik geweest ben ook al was ik heel moe.

Vandaag doen we rustig aan en vanavond vroeg naar bed.

Groetjes

Rubster

Geplaatst

@ Simba, ja dat kan. Het gaat van de endometriose stichting uit. In februari is er volgens mij lotgenoten contact. Moet je even kijken op de website van de endometriose stichting. Ze doen het overal in het land. Veel succes.

Groetjes

Rubster

Geplaatst

He meiden,

Rustig hier!

Rubster, hoe gaat het met je? Interessant om te weten dat endometriose met je immuunsysteem te maken heeft, wist ik ook niet.

Ik heb inmiddels te horen gekregen dat ik, onder voorbehoud, op 23 november onder het mes ga. Na 6 maanden Lucrin heb ik nog steeds een pijnplek in mijn buik dus hopelijk kunnen ze bij de kijkoperatie erachter komen wat er nog aan de hand is en ik hoop dat ze het dan gelijk weg kunnen halen (het kan een hardnekkige endo-haard zijn). En dan hopelijk weer verder met ivf......

Groetjes, Laika

Geplaatst

Hoi Meiden,

Het is inderdaad rustig hier.

De lucrin zo zo'n 40% de endo kunnen verminderen.

Maar zoals ik me nu voel met een doorbraak bloeding is het net een gewone menstruatie.

Veel hoofdpijn, buikpijn, rugpijn en veel ontlasting. Bij het laten van een windje ga ik door de grond , ook als ik over een hobbeltje rij of snel de trap af wil lopen. Heb alleen paracetamol. Maar ga misschien wel even bellen voor iets sterkers.

We wachten wel weer af.

Laika, succes met de operatie. We gaan voor je duimen.

Groetjes

Rubster

Geplaatst

Bij mij is helaas na 5 maanden lucrin de cyste niet of nauwelijks kleiner geworden, ik geloof van 4x6 dat ie nu 4x5 was ofzo.

Rubster.. ik heb oa voor de endo erg veel baat bij een osteopaat, die zorgt dat de boel een beetje in beweging blijft. En de organen er om heen goed in conditie kunnen blijven.

Geplaatst

Rubster, wat herken ik de pijnen die je beschrijft. Ik hoop voor je dat het snel beter gaat.

Simba, nogmaals gefeliciteerd, Is het al een beetje te bevatten?

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Gaat op zich iets beter, maar gisterenavond in bed behoorlijke krampen, was vanochtend dus ook een zware gang naar de wc, maar alles goed. Wel even nog een test gedaan, maar was weer beduidend donkerder dan vorige week.

Geplaatst

Hallo dames,

Mag ik even inbreken... Ook ik heb endometriose en bij de laatste punctie (afgelopen zondag) is de cyste in mijn eierstok waarschijnlijk geraakt (konden ze zien aan de kleur van de vloeistof). Ik had al preventief antibiotica gekregen, dus hopelijk kan het geen kwaad. Nu heb ik vanmorgen alleen maar op een stoel gezeten achter de computer, maar kreeg steeds gemenere, branderige steken ter hoogte van m'n eierstok. Voelde anders dan de buikpijn van de afgelopen dagen van de punctie. Vanmiddag ben ik gaan liggen en het is nu wat afgezakt dus het ziekenhuis bellen lijkt me niet nodig.

Mijn vraag is: heeft één van jullie iets dergelijks wel eens meegemaakt en hoe voelde het? Zit natuurlijk niet te wachten op een ontsteking erbij. Misschien voor de zekerheid maar eens m'n temp opnemen?

Ik durf eigenlijk ook geen ibuprofen, naproxen of iets dergelijks meer te nemen tegen een evt. ontsteking aangezien we gister een tp hebben gehad.

Ben benieuwd naar jullie mening of ervaringen.

Bedankt alvast!

Dee

Geplaatst

Bij mij zijn ze dit keer ook door de cyste gegaan. Ik kreeg net als de vorige punctie meteen al een forse ab kuur.

Ik heb nu meer last gehad van de punctie achteraf dan de vorige keer.

Een paracetamolletje mag je gebruiken, en bij twijfel altijd bellen

Geplaatst

Hallo dames,

Ik zou graag een vraag stellen aan jullie aangezien jullie ervaring hebben op het gebeid van IVF en endometriose.

Ikzelf heb helaas ook endometriose en een kinderwens. Ik ben inmiddels twee keer geopereerd aan de endo en bij de tweede operatie (twee maanden geleden) zijn er endo haarden weggebrand op mijn blaas en tussen mijn blaas en baarmoeder in. Verder hebben ze een cyste verwijderd die in mijn linker eierstok zat en hebben ze endo weggebrand op mijn rechter eierstok.

Ik ben sinds dinsdag begonnen met ons eerste IVF traject. Ik ben eerst begonnen met decap en nu sinds vrijdag met gonal-f. Direct na het spuiten van de gonal- f heb ik erg last gekregen van mijn onderbuik. Het voelt erg beurs aan en heb steken en krampen door mijn onderbuik heen. Zodra ik actief wordt, krijg ik last van mijn buik. Ook plassen is pijnlijk. Het lijkt wel alsof alle plekken waar ze endo hebben weggebrand pijn doen. Alsof er zout in een wond is gestrooid. Ik klink misschien een beetje vaag, maar mijn vaag is of jullie dit gevoel herkennen? Zo ja, hoe lang duurde dit?

Heel erg bedankt alvast voor jullie reacties!

Daantje

Geplaatst

Hai Daantje,

ik zit zelf momenteel in mijn wachtweek na mijn 1e ivf tp. Ook heb ik Ghonal-F gespoten en heb ik ernstige endometriose.. Alleen herken ik de klachten die jij hebt niet.. ik zou morgenochtend toch even contact opnemen met de ferti-afdeling waar je onder behandeling bent want dit lijken mij niet echt reguliere reacties..

Maar ja, zoals ik al zei; ik ben hier ook nieuw in dus wellicht zijn er onder ons die het wel herkennen?

Grtz, Emm

Geplaatst

Hoi Daantje,

Voor mij geen bekend verschijnsel. Ik heb al 1 IVF behandeling gehad en ik kreeg pas nadat ik weer ongesteld was geweest overal last van.. Kan je hierbij dus niet helpen. Maar vertrouw jehet niet altijd even het ziekenhuis bellen.

Succes

Rubster

Geplaatst

Daantje, vervelend zeg. Ik herken niet deze pijnklachten, maar ik weet wel dat door de hormoonstimulatie je endo weer kan opspelen.

Het kan dus zijn dat de plekjes waar je endo zit/zat, nu gewoon weer een beetje gevoelig zijn door de hormonen.

Is het lang geleden geweest dat je geopereerd bent? Ik heb nl. na de operaties een tijdje aan de Zoladex gezeten, om alles rustig te krijgen voordat ik begon met IVF.

Maar ik zou het zeker even navragen hoor! Succes in ieder geval!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden