Ga naar inhoud

endometriose en ivf

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Rubster: vervelend dat ze meteen al endo hebben ontdekt. Maar ik ben wel blij dat ze je nu goed na gaan kijken. Dan weet je gewoon de status van je lijf en daar kunnen ze dan weer rekening mee houden. En het is balen dat je kinderwens even op een laag pitje staat, maar je endo is op dit moment even heel belangrijk. Eerst je lijf weer even wat beter, toch?

Toen ik daar kwam dacht ik ook dat ik was doorverwezen voor het IVF-en. Maar toen zei de arts in het VU ook meteen: oh nee, we gaan eerst je endo behandelen en dan gaan we pas over op je kinderwens. Ik was helemaal beteuterd, maar achteraf had ze natuurlijk hartstikke gelijk! Welke arts heb je nu gekregen in het VU? Ze zijn daar wel heel aardig hè?! Je bent in ieder geval in goede handen!!!

@ Noes: vervelend dat je zo 'droog' bent en dan opeens weer afscheiding hebt. Maar het hoeft niet iets te betekenen hoor. Misschien inderdaad goed om het even na te laten kijken. Ook voor je eigen geruststelling.

Het is wel zo dat je de cystes in je eierstokken met een inwendige echo kan zien. Maar dat geldt niet voor alle andere endo-haarden of cystes (bijv op blaas, darmen, buikwand enz.). In principe alleen met een kijkoperatie en een MRI geloof ik. Maar goed, voor de behandeling is het belangrijk dat je geen cystes (of anders heel klein) in je eierstokken hebt. De rest is voor het IVF een stuk minder belangrijk.

Maar bij onzekerheid gewoon contact opnemen met het ziekenhuis hoor!!

Sterkte allemaal weer en succes met alles!

Wat een rotweer trouwens hè. Heb morgen een bruiloft op het strand!!!! Nou dat wordt wat.....

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
@ Rubster: vervelend dat ze meteen al endo hebben ontdekt. Maar ik ben wel blij dat ze je nu goed na gaan kijken. Dan weet je gewoon de status van je lijf en daar kunnen ze dan weer rekening mee houden. En het is balen dat je kinderwens even op een laag pitje staat, maar je endo is op dit moment even heel belangrijk. Eerst je lijf weer even wat beter, toch?

Toen ik daar kwam dacht ik ook dat ik was doorverwezen voor het IVF-en. Maar toen zei de arts in het VU ook meteen: oh nee, we gaan eerst je endo behandelen en dan gaan we pas over op je kinderwens. Ik was helemaal beteuterd, maar achteraf had ze natuurlijk hartstikke gelijk! Welke arts heb je nu gekregen in het VU? Ze zijn daar wel heel aardig hè?! Je bent in ieder geval in goede handen!!!

@Sandie,

ik heb dr. Dekker erg aardige arts. De verpleegkundigen zijn ook allemaal even zorgzaam en lief. Ik heb van haar meer informatie gekregen van alle bahndelingen die ik heb gehad dan van de artsen op dat moment. Bv de verkleving van de rectum aan de baarmoeder die losgemaakt is. Ik wist van niets. Lijkt me dan ook niet raar dat je even 3 weken thuis bent.

Verder wachten we even af totdat ze bellen voor de afspraak van MRI. Ik mag dan weer bellen naar de poli dat er een HSG bespreking moet worden gedaan en een afspraak met dokter Dekker.

Ga even werken en misschien dat ik vanavond nog even kom koekeloeren.

Heel veel sterkte iedereen

Groetjes

Rubster

Geplaatst

Hi Rubster,

Ik heb ook dr Dekker! Ik vind haar heel aardig en bekwaam. Het is vervelend dat je kinderwens nu weer in de wacht wordt gezet maar ja, de endo moet eerst worden aangepakt.

Ik heb gisteren nog een telefonisch consult gehad met dr Dekker. Ik heb aangegeven dat ik door de lucrin gewrichtsklachten heb en dat ik nog steeds pijn heb. Nu heeft ze me calcium voorgeschreven (ik wil liever niet aan de Livial omdat ik mij verder goed voel). Verder vindt ze het vreemd dat ik nog steeds pijn heb. na lang wikken en wegen hebben we nu samen besloten dat ik waarschijnlijk toch weer een kijkoperatie krijg. Dr Dekker vraagt zich namelijk af of de pijn die ik heb wel echt door de endo komt of dat ze toch nog wat over het hoofd hebben gezien...Balen natuurlijk, maar wel goed dat er nu eens echt goed gekeken gaat worden wat er aan de hand is. Ik krijg eerst in september nog een uitegebreide echo (ook om te kijken of het myoom wel geslonken is door de lucrin) en daarna wordt de operatie ingepland. Omdat ik dan ook al 6 keer lucrin heb gehad moeten we nog even kijken hoe het daarna dan allemaal gaat. het fijnst zou zijn dat ik in oktober geopereerd kan worden zodat ik in november door kan gaan met de ivf. Maar of we dat gaan halen is nog maar de vraag....

Liefs, Laika

Geplaatst

Goedemorgen meiden, goed weekend gehad?

Hier wat minder, de pijn is steeds meer aanwezig en ik heb dus ook net gebeld.

De ass. gyn gaat het even overleggen met de gyn en belt binnen een uur terug.

Ze sluit niet uit dat de endo niet terug kan komen ondanks de deca-depot en omdat de pijn hetzelfde is van voor de operatie wilde ze het toch even met de gyn bespreken of ik even langs moet komen voor een echo zodat ze iig cysten aan mijn eierstok kunnen uisluiten (hoop ik).

Ik ben zo bang dat alles voor niks is geweest. :sad11:

Voor hetzelfde geld is er niks aan de hand maar toch die pijn komt toch ergens vandaan en het zit echt weer bij mijn linker eierstok en lies. Vanacht zelf kramp in mijn lies gehad.

Ik hoop dat ze snel terugbelt.

Geplaatst

Goedemorgen meiden:

@ rubster: ik ben blij dat je al meteen een beter gevoel hebt bij het VU en dr. Dekker en de verpleegsters. En dat ze je gewoon weer goed nakijken. Ik ben benieuwd wat er allemaal uit gaat komen hoor. De MRI en HSG. Hou je ons op de hoogte?!

@ Laika: toch weer een kijkoperatie? Wel vervelend, maar wel goed dat ze verder gaan kijken. Dan weet je in ieder geval wat het is, toch? Ik hoop voor je dat het allemaal zo snel mogelijk voor elkaar is en dat je idd gauw verder kan gaan. Houd alleen wel in je achterhoofd dat het soms langer kan duren dan je had gehoopt, om teleurstellingen te voorkomen. Dan kan het alleen maar meevallen, toch?!

@ Noes: jeetje, nog steeds zo'n pijn?! Vervelend zeg! Ik hoop maar dat je langs mag komen en dat er verder wordt gekeken. Ik hoop dat ze idd gauw terug belt.

Als er blijkt dat er niks in je eierstokken zit, ben je misschien weer een beetje gerustgesteld. Al kan ik me voorstellen dat je dan eigenlijk wel wil weten waar die pijn dan wel vandaan komt. Hou je ons op de hoogte?!

Hier gaat het allemaal goed hoor. Ik voel me wel een beetje schuldig dat ik hier zit met een zwanger buikje en jullie nog in deze ellende zitten. Want ik gun het jullie ook allemaal zo!! Als jullie maar weten dat ik met jullie meeleef hoor!!!

Geplaatst

Dank je meis. :)

En jij mag je niet schuldig voelen. Jij hebt ook een geschiedenis en daar ben je nu voor beloont en het is je echt gegund!! Geniet nu lekker van je wondertje in je buik.

Geplaatst

Om 3 uur eindelijk teruggebeld....Morgen ochtend om half 9 mag ik komen voor een echo. Dan kunnen we van daaruit gelijk doorrijden naar Tilburg voor ons gesprek met de IVF-verpleegkundige.

Ik hou jullie op de hoogte meiden.

Geplaatst

Vanmorgen de echo gehad en gelukkig alles goed!!!!

We mogen maandag gewoon starten.

Ik heb een prikpen meegekregen en daar ben ik wel blij om.

16 september (dag 11) is de 1e FM.

Geplaatst

Hoi dames, vrijdag heb ik gelukkig al de afspraak bij de gynaecoloog. Heb echt al die weken sinds de laatste tp pijn. Pff wordt er af en toe gek van. Nu lijkt het weer wat erger te worden maar heb ook weer last van mijn borsten opeens. Zou deze pil misschien te licht zijn ofzo? Ga ik natuurlijk vrijdag ook vragen. Als jullie veel klachten hebben slikken jullie dan veel pijnstillers? Bij de heftige pijn tijdens de menstruatie helpt paracetamol niet genoeg maar nu kan ik het meestal redelijk onderdrukken. Vind het alleen zo vervelend om iedere dag paracetamol te slikken.

Hoop echt dat de pijn snel overgaat maar vooral dat er een oorzaak wordt gevonden. Ik hou jullie op de hoogte. Zijn er nog dingen die ik moet onthouden voor mijn afspraak vrijdag? Of hebben jullie nog tips? Heel veel succes weer allemaal!

Geplaatst

Hallo Dames,

even een update.

Met mij gaat het redelijk goed. We hebben op 16 september een uitgebreide echo van de onderbuik en op 23 september een MRI met contrastvloeistof, heeft iemand daar ervaring mee?

Verder hebben ze alle beeldmateriaal en onderzoeken opgevraagd uit Hilversum en Blaricum. Ik wordt op 13 oktober besproken door de artsen en uiteindelijk morgen over 6 weken, 19 oktober een afspraak met dokter dekker. Dan gaan we ook proberen te bespreken om Alwin de molen in te krijgen. Wil gewoon dat er naar gekeken wordt.

Iedereen heel veel succes en sterkte.

Groetjes

Rubster

Geplaatst

Hoi hoi,

Ik had ook al weer een tijdje niks op dit topic laten horen van me, zit nog steeds in de wachtstand voor mij operatie...

Rubster, ik heb ook mri met contrastvloeistof gehad, daardoor hebben ze gezien dat ik endo heb en ook vocht in mijn eileiders (hydrosalpinx) en daarom moet ik dus geopereerd worden, Dus wel een nuttige mri gehad zeg maar dry.gif Waarom krijg je eigenlijk een mri?

alvast veel succes de 23ste!

Geplaatst

Hoi Yolande,

Ik krijg een mri voor de endometriose, kijken hoe ernstig het is na 10 jaar.

Heb er best veel last van.

Ik wacht wel af wat ik te horen krijg. Zie wel tegen het infuus op. Ben niet zo makkelijk te prikken.

Donderdag eerst de echo bij het ivfcentrum en dan gaan we weer verder.

Groetjes

Rubster

Geplaatst

Hoi meiden,

We hebben helaas de endometriose...

Er is in Rotterdam een informatieavond over de endo. Je kan ook op de site kijken: Bianca De Bie,

Voorzitter Endometriose Stichting

b.debie@endometriose.nl http://www.endometriose.nl

Tel.Nr. : 0900 0400481/046 4584989 (Privé: 06 22386119)

Endometriose informatieavond in het Ikazia Ziekenhuis te RotterdamDatum: 2010-09-15

Tijd: 20.30 tot 22.30

Categorie: Informatieavonden

Informatieavond Op woensdagavond 15 september 2010 organiseren de Endometriose Stichting en het Ikazia Ziekenhuis in Rotterdam een informatieavond over endometriose.

Endometriose is een chronische ziekte die voorkomt bij vrouwen vanaf de vruchtbare leeftijd. Het is een aandoening waarbij baarmoederslijmvlies zich nestelt in de buikholte en op andere organen. Dit kan leiden tot pijnlijke menstruaties in combinatie met o.a. darmklachten, blaasklachten, seksuele problemen en vermoeidheid. De kwaliteit van het leven kan hierdoor drastisch minder worden en er is nog geen genezing van deze ziekte mogelijk. Deze aandoening kan ook de kans op een zwangerschap ernstig compliceren.

Tijdens deze avond zal mevrouw A.C. Van Hof werkzaam als gynaecoloog in het Ikazia Ziekenhuis, nader ingaan op het ontstaan van endometriose en de klachten die deze ziekte veroorzaakt. Ook gaat zij in op mogelijke behandelingen en de complexiteit van deze aandoening en kunnen er vragen gesteld worden.

Woensdag 15 september 2010

Ikazia Ziekenhuis Rotterdam

Montessoriweg 1

3083 AN Rotterdam

Zaal:

collegezaal, deze is in de ronde torenflat naast het ziekenhuis en dus niet in het ziekenhuis zelf!

Aanvang: 20.30 tot 22.30 uur. Zaal open om 20.15

De toegang is gratis

Programma volgt ………

Voor informatie en aanmelding:

Email: rotterdam@endometriose.nl

Het zou fijn zijn als jullie konden komen. Wie wel komt wil je dan een berichtje achter laten.

Tot a.s. woensdag.

Liefs,

Babies

Geplaatst

@rubster, het is echt totaal niet eng, gewoon lekker ontspannen liggen en naar een leuk muziekje op de koptelefoon die je krijgt luisteren!! Ik heb niets gevoeld van die vloeistof.toitoitoi!

@Babies, ik woon boven Amsterdam dus ik ga er niet heen en ik heb ook geen interesse om er op zo'n avond meer over te horen aangezien ik probeer te doen alsof ik het niet heb hahaha... Ik word er denk ik alleen maar naar van als ik naar zo'n avond ga...

Maar ik kan me voorstellen dat je er wel heen gaat hoor..

Succes daar.

Geplaatst

Hee meiden, ik ben inmiddels gestart met onze 1e IVF (6 september) en ga zometeen richtin EZ Tilburg voor de 1e FM, ik ben heel benieuwd.

Ik heb heel veel last van de spuiten, niet met de endo maar de prikplek blijft altijd heel alng rood, het jeukt en er komt een bult op. Sinds 3 dagen blijft er minimaal 4 uur een grote witte bult zitten.

Ik moet de foto's meenemen en ben benieuwd wat hun erover te zeggen hebben.

Geplaatst

Nou hier het verslagje van de 1e meting....

Ik WAS positief ingesteld tot de meting begon. Ik heb links 1 kleine follikel (eiblaasje) zitten en recht 2 waarvan 1 van 10mm en 1 heel klein.

Veel te weinig en te klein dus.

Vanaf vanavond moet ik dus een hogere dosis gaan spuiten van Gonal, van 150 nu naar 225, op de hoop dat de ene follikel van 10mm groter wordt en groot genoeg wordt om een punctie ervoor te doen.

Zondag om half 10 heb ik een 2e meting en wordt dus hopen dat het dan weer wat positiever is allemaal.

De verpleegkundige en gynaecoloog vonden het ook heel laag.

Ook heb ik dus een allergische reactie van het prikken, mijn huid reageerd heel fel op de spuiten en daar is dus niks tegen te doen,

gelukkig trekt de irritatie na 5 uur weg maar prettig is het iig niet.

Lieverds, ik ben zo bang en heb eerlijk gezegt de hoop voor deze IVF behandeling vanmiddag laten varen....

Geplaatst

Noes, kom op zeg ik ga je positieve energie sturen! Dit was pas de eerste fm en nu ga je gewoon meer spuiten en dan gaan die eitje hard groeien, daar gaan we voor! rolleyes.gif

Kop op en hou ons op de hoogte!!!

Geplaatst

@ NoesvH, dit is je eerste IVF poging en een lage dosis hormonen. Wees positief dat een verhoging van de dosis kan leiden tot betere groei of meer groei. Helaas is endometriose een rotziekte, die na jaren doorwoekeren veel schade aan richt. Maar bedenk ook dat mocht je maar 1 follikel hebben die groot genoeg is, je er ook voor kan kiezen de poging te staken en bij poging 1b met een hogere dosis stimulatie te starten of een ander stimulatiehormoon. Zolang bij de punctie geen eitje gevonden is telt ie niet voor de verzekering, maar al vinden ze er maar 1 die bijvoorbeeld niet rijp genoeg is dan is dat poging 1.

Bij mij is gekozen om over te stappen naar een ander stimulatiehormoon (was puregon en is nu menopur). Menupor bevat 2 hormonen waardoor hopelijk betere kwaliteit eitjes, maar ook meer follikels groeien.

Bespreek het met je eigen arts, wat wijsheid is.

Blijf positief, al is dat soms moeilijk. Ik kan nu uit ervaring zeggen dat het een persoonlijke uitdaging blijft om met een domper of tegenslag jezelf weer op te laden. Maar ik hou mijn doel voor ogen. En zolang het lichamelijk kan, de endo niet snoeihard toeslaat en er eitjes gevonden worden dan laad ik mij op!

Heel veel succes en hopelijk trekken die andere follikels nog even een eindsprintje.

Geplaatst

Hoi Hoi

Dublin, ik zie dat je voor je behandeling en na je gestopte behandeling meteen weer aan de cerazette bent gegaan. Is daar een reden voor?

Ik ben juist gestopt met cerazette omdat ik echt veel doorbraakbloedingen had. En nu al een week wacht op mijn menstruatie. De pijn is er wel alleen er komt niets uit.

Vandaag mijn uitgebreide echo in het ivf centrum te amsterdam. Ben benieuwd.

Noesvh, hou vol hoor. Positief proberen te blijven ook al is het heel moeilijk. Ik duim voor je!!!

Ik wens iedereen een fijne dag toe.

Groetjes

Rubster

Geplaatst

@rubster,

Hoe was het in het ivf centrum vandaag?

@Noes, alvast veel succes voor zondag bij de 2de fm, ik duim voor je!

@ Dublin, ik was ook geadviseerd non stop de pil (mycrogynon 30) door te slikken tot aan mijn operatie, maar na 4,5 weken werd ik alsnog ongesteld. Heb jij daar geen last van dat je dan alsnog gaat menstrueren door de pil heen of slik jij een zwaardere pil?

Fijn weekend!

Geplaatst

17 september inderdaad naar het IVF centrum geweest. Een vaginale echo gehad. Binnen 10 minuten stond ik weer buiten.

Met de mededeling dat we verder gaan kijken bij de MRI naar de verdikking bij het rectum. Men vermoed dat dit hetzelfde is als 10 jaar geleden. De baarmoeder en het eind van de darm aan elkaar. Niet raar dat het allemaal zo zeer doet.

Verder ben ik vandaag eindelijk na bijna 1,5 week ongesteld geworden na het stoppen met de cerazette. Maar wel al een dag of 5 pijn.

Het is niet anders. Donderdag de MRI en dan 4 weken wachten op de uitslag.

Iedereen heel veels terkte, ik heb vandaag echt zo'n dag waar ik nergens zin in heb.

Groetjes

Rubster

Geplaatst

Hoi meiden,

Had gisteravond een heel verhaal getypt en toen kon ik het niet posten. Heel raar.

Maar goed, nu even snel een berichtje om te laten weten dat ik meelees en meeleef hoor!!

Sterkte en succes met alles!!! xxx

Geplaatst

@ Rubster, ik ben inderdaad tussen allebei de pogingen aan de cerazette gezet. Dit op advies van mijn gynaecoloog. Bij de eerste maand slikken brak ik na 23 dagen door de pil heen en moest toen stoppen om mijn ongi te laten komen. Dat duurde nog 2 dagen voor het echt door kwam. De 2e keer is nu nog bezig, heb veel last van pijnlijke borsten (was de vorige keer een teken dat ik doorbrak). Maar ik mag over 2 dagen stoppen met deze strip en wachten op mijn ongi. Als ik die heb dan moet ik de 3e dag weer voor een controle echo langskomen. Ben dan al wel bezig met deca spuiten. Als het namelijk "rustig is", de oude follikels weg zijn/geen endocyste die problemen op zal leveren, dan start poging 2b voor ons. Merk wel dat ik meer last heb van pijnklachten van de endo met de cerazette, dan dat ik had met de Lucrin depots. Maar ja, daar heb je weer andere bijwerkingen van....

@ Yolanda2009, zoals je hierboven al hebt kunnen lezen breek ik ook door deze pil heen. Het is niet te vergelijken als mijn depotinjecties Lucrin die ik eerder heb gehad. Ik ben ter voorbereiding op mijn operatie in december 09 in november 09 voorzien van een 3maandse Lucrin injectie, zodat het hele handeltje stil lag tijdens en na de operatie. Daarna heb ik er nog 1 maand bij gekregen, ivm overstap van IUI naar IVF en informatietraject. Helaas voor mij heeft het bij mij ruim 3 maanden (nadat de injecties uit zouden zijn gewerkt) geduurd voordat ik weer ongi werd. Ben met een 1,5 week nog niet zo snel uit het veld geslagen. Hoop alleen zo dat ik bij de volgende echo geen endocyste heb zitten, die dan roet in het eten gaat strooien...

@ beide, heel veel succes/sterkte de komende tijd met alle onderzoeken en wachten.

Geplaatst

Ja, we weten het.

Helaas geen IVF deze keer dus al die spuiten iedere dag is allemaal voor niks geweest....

Maarrrrrrrrrr ze gaan een escape IUI uitvoeren, zodat deze poging wel benut wordt. Voor 1 eiblaasje doen ze geen punctie en zo houd ik mijn 3 IVF pogingen.

Ik had rechts 1 eiblaasje van 16 mm en 3 kleintjes en links 2 hele kleintjes, dat zijn er 3 meer dan woensdag maar veel te klein.

Dinsdagochtend moet ik weer naar Tilburg en dan hopen ze dat die van 16mm een beetje doorgegroeid is naar minimaal 18mm en dan hoor

ik wanneer de IUI zal zijn.

Ik moet gewoon door blijven spuiten omdat het goede eiblaasje nog even door moet groeien. Het enige nadeel is wel dat ze nu niet weten of er

in dat eiblaasje ook daadwerkelijk een eitje groeit.

IK heb gevraagd of het door de endo-operatie kan komen dat links zo slecht presteerd en ja hoor......Dit kan zeker door de operatie komen.

De volgende IVF poging gaan we dus gelijk met een horgere dosis hormonen beginnen op de hoop dat het aanslaat.

Maar goed, we proberen positief te blijven ook nu ze de escape IUI uit gaan voeren, niet geschoten is altijd mis toch?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden