Ga naar inhoud

endometriose en ivf

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sandie: 2 meiden?!!! Jemig wat gaaf om te weten! Ik denk ook altijd dat ik jongens krijg maar ik droomde deze week voor het eerst dat ik een meisje kreeg....

Ach.... eerst mar zorgen dat ik zwanger word, dat is al heel wat haha...

Laika: wel pittig voor de 5de keer een operatie. Ik bewonder je doorzettingsvermogen want dat is echt niet niks.

Hopelijk kun je inderdaad in november al geopereerd worden, ik moest ook 4-6 maanden wachten en dat is best pittig terwijl je verder wilt...

Trouwens ik las net onder een ander topic dat dat voorstel van 3 naar 1 ivf vergoeding pas op z'n vroegst vanaf 2012 in zou gaan, dat zou wel wat minder stress geven tijdens de eerste poging denk ik. Ik hoop maar dat dit waar is. 1 poging vergoeden terwijl er juist hard kinderen nodig zijn om de vergrijzing te kunnen betalen en dan heb ik het alleen nog maar over een rationele benadering... Alsof ivf een luxe keuze is...? Ik vind het echt belachelijk als dat door zou gaan.

Vandaag voel ik me alweer heel wat beter dan gisteren gelukkig maar doe nu wel rustig aan.

Fijne zaterdagavond nog!

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik ben een beetje in een YIPPIE stemming...

Vanochtend 3de FM gehad, en zowaar 4!!! follikeles zichtbaar. get is nu natuurlijk nog afwachten hoe ze verder groeien, maar toch!!!

Geplaatst

Yolande: ja zou wel belachelijk zijn als ze het weer terugdraaien naar 1 ivf-vergoeding.

Toen wij net begonnen waren, werd er ook maar 1 behandeling vergoed. We waren toen nog niet met IVF bezig maar ik had mij wel extra laten verzekeren voor 'gezinsplanning'. En dan zou ik ook 3 pogingen vergoed krijgen. Ik heb daar jaren extra voor betaald en toen kwamen er weer 3 pogingen in de basisverzekering. Zo krom allemaal. Je hebt dus best kans dat als ze het nu weer op 1 poging gooien, het over een paar jaar wel weer 3 worden. Of net als in België 6 pogingen (geloof ik).

Maar je hebt wel gelijk, alsof IVF een luxe is. Ik had het graag niet nodig gehad hoor!!

Simba: wat goed! Ik duim voor je hoor!

Laika: ik hoop voor je dat je in november al geopereerd kan worden. Het is natuurlijk niet leuk om weer geopereerd te worden. Maar dan is je lijffie wel helemaal 'schoon' (of zo ver mogelijk) voordat je met IVF verder gaat. En dat is toch wel belangrijk hoor. En ja, die Lucrin is niet leuk en zeker niet voor zo'n lange tijd. Maar nog even volhouden hoor!!!

Hier gaat het op zich wel goed. Ik heb op dit moment even nergens last van, dus ik ben helemaal blij. Hopen dat het zo blijft.

En anders idd: het is allemaal voor een goed doel!

Geplaatst

Hallo Dames,

Ik heb begrepen dat het pas rond 2012 er door heen gaat, de verandering naar 1 behandeling.

Wij krijgen vandaag de uitslag van het bloedonderzoek, mri en echo. Ben benieuwd. Ben best een beetje zenuwachtig. Ben ook benieuwd wat de gyn gaat zeggen over de problemen die mijn man heeft. Wil wel dat er nu naar gekeken wordt. Vindt het niet normaal dat iemand niet ejaculeert 2 maanden lang. We wachten wel af.

Verder moest ik eergisteren ongesteld worden, maar de vorige keer was het ook al zo raar. Heb wel last van mijn buik, rug en ontlasting dus het zou theoretisch gezien snel moeten komen.

Iedereen heel veel sterkte die het nodig heeft.

Groetjes

Rubster

Geplaatst

Hoi Rubster,

Spannend, hebben jullie ondertussen al wat gehoord over de uitslagen?

Ben ook benieuwd wat ze gaan zeggen over je man. Lijkt me idd niet normaal als dat 2 maanden niet gebeurd. Maar ik zou geen idee hebben waar het door zou komen.

Maar laat maar gewoon alles nakijken, toch?!

Sterkte iig, zeker ook zo direct weer met je menstruatie. Hoop dat het een beetje mee gaat vallen!

Geplaatst

Hi rubster,

ben ook benieuwd naar je uitslagen, hoop dat het positief was! En wat je schrijft over je man klinkt niet normaal inderdaad, is dat al eens vaker voorgekomen of nu pas voor het eerst?

Succes met alle uitslagen te verwerken,

yolande

Geplaatst

Hoi Dames,

Heb de moed om er over te schrijven nu.

We hebben bij mij een endo haard van 2 cm op de blaas. De blaas zit vast aan de baarmoeder.

De baarmoeder zit ook vast aan de darm zo'n 6 cm ook door de endo.

Verder was bijna alles goed van mijn bloedwaardes behalve de leverfunctie, die was te hoog. Zou kunnen door de pil, pijnstillers e.d. Als deze na het opnieuw bloedprikken niet verlaagd is moet ik naar de internist. Maar daar gaan we niet vanuit.

Te horen gekregen dat we nu eerst 3 maanden lucrin gaan gebruiken. Daarna icsi intake. Er liggen 6 rietjes zaad ingevroren. Wat wel een unicum was bij het probleem van mijn man. Bij het VU doen ze dat niet om die reden. Die druk is er dan niet. Maar het is wel de laatste (lees onze 2e) poging, mits men bij de hoge dosis gonal F 300 de eieren de pan uit springen en heel goed zijn. Dan krijgen we misschien nog een 3e poging.

Jullie snappen dat we zeer verdrietig zijn. Het probleem van Alwin gaan ze wel oppakken. Gaan gegevens uit het oude ziekenhuis opvragen. En dan verder. Dus 9 december telefonisch consult en kijken wat de lucrin met me doet.

Als het hetzelfde doet als de zoladex dan weet ik dat ik onuitstaanbaar ben. We wacdhten af....

De menstruatie is vandaag echt begonnen. Probeer zo min mogelijk pijnstillers te gebruiken, maar weet niet of ik zonder kan.

Vrijdag FSH prikken.

Sterkte voor iedereen die het nodig heeft.

Rubster

Geplaatst

Lieve Rubster, heel veel sterkte met alles!!

Succes alvast met de Lucrin en ik duim heel hard voor jullie dat de 2e poging helemaal goed gaat komen!

En natuurlijk ook sterkte met je menstruatie, ik hoop dat het een beetje uit te houden is.

Geplaatst

Rubster het zit jullie ook niet mee.....

Wat een mallemolen voor jullie beidjes.

Oeps, endo, ongesteld en dan geen/weinig pijnstillers? Dat is toch bijna niet te doen???

Mijn baarmoeder zit ook aan mijn darmen vast en weet hoe dat voelt en dan schijnt endo op de

blaas nog veel pijnlijker te zijn. Ik bewonder je kracht!

Ik hoop dat na de regen voor jullie ook de zon gaat schijnen en dat de aankomende maanden

lucrin een goede invloed op je lijf hebben. En natuurlijk dat alles goed komt met je mannetje.

Heel veel liefs

Geplaatst

Hallo dames,

Ik heb ff een vraag aan jullie. Ik ben bij mijn eerste (in het EMC Rotterdam) IVF behandeling in 2008 begonnen met de Lucrin (3mnd) en daarna 1week Gonal F en daarna Decapeptyl enz.. Nu zijn we naar Catherina Eindhoven overgestapt. En daar moet ik na de Lucrin met Decapeptyl beginnen en dan met Gonal F. Ik heb liever andersom hoe ik gewend was.

Heeft iemand (ook in Catherina zkh) na de Lucrin de Decapeptyl eerst gespoten en daarna de Gonal F. Ik ben zo onzeker van onze nieuwe behandeling....

Bedankt alvast. Ik wens iedereen heel veel sterkte en succes toe!!

Liefs,

Babies

Geplaatst

Babies: ik heb alle 4 de keren vanuit de Zoladex (1x vanuit volledige onderdrukking met de pil) de 1e dag Decapeptyl gespoten en vanaf de 2e dag Decapeptyl + Gonal F.

Dus allebei tegelijk eigenlijk.

Met het Catharina zkhs heb ik geen ervaring. Maar ik heb hier op het forum veel verschillende combi's gezien hoor. Ik denk dat het niet zo heel veel uit zal maken. Ze zullen vast weten wat ze doen.

Maar als je hier echt onzeker over bent, dan vraag je dat toch gewoon nog eens na bij de arts. Dan leg je uit dat je vorige keer andersom hebt gespoten en dat dat goed heeft gewerkt en of dat ook zou kunnen. Misschien dat ze dan uit kunnen leggen waarom zij het zo doen en ben je wat gerustgesteld.

Succes in ieder geval hoor!!

Geplaatst

Hoi Rubster,

Wat een rotnieuws...Ik hoop dat je het een beetje red de komende dagen, minder pijnstillers lijkt mij echt ook heel moeilijk!

En ik hoop dat de Lucrin heel goed aanslaat. Is er niet een mogelijkheid tot opereren?

Sterkte!

Geplaatst

Hoi Rubster,

wat een tegenvallers voor jullie zeg, hoop dat het een beetje gaat met je? Ik heb zelf endo op de blaas maar de pijn is alleen tijdens de menstruatie en dan vooral de eerste dag. Hoop dat de tweede poging lukt voor jullie!!!! Daar gaan we voor.

Sterkte en liefs Yolande

Geplaatst

Hallo dames,

Nou het is inderdaad zonder pijnstilling niet leuk meer. Heb nu van de 3 dagen dat ik erg veel pijn heb gehad 's avonds voor ik naar bed ging een advil genomen en als ik naar mijn werk ging. Dus het valt volgens mij nog allemaal mee. Vrijdag wel voor de fsh nog even naar het VU (een uur onderweg) geweest en dacht gisteren ben van de menstruatie af. Nou echt niet, zulke grote klonten komen er nu uit zeg. Heb een zere kont van het maandverband.

Verder beginnen we in wk met de lucrin. Mijn vriendin vroeg meteen wat er aan de hand was die werkt bij de apotheek. Die was wel nieuwsgierig.

We hebben vandaag een stukje gelopen. Maar ben gewoon zo moe. We gaan het allemaal beleven.

Een start maken met de kerstkaarten.

Fijne middag en avond allemaal

Rubster

Geplaatst

WE gaan met de lucrin beginnen in wk 45. Dus nog even zonder...

Ben benieuwd hoe ik erop reageer. De zoladex was ook geen pretje.

Maar ja, we hebben het er voor over.

Succes meiden....

Geplaatst

Rubster, ik heb 5 of 6 maanden aan de lucrin gezeten, en ik moet zeggen ik heb er geen last van gehad. Alleen de standaard opvliegers..

Geplaatst

HOi Simba,

Dat is het gene waar ikmet de zoladex ontzettend veel last van had. En mijn humeur was ook niet te genieten.

Dus probeer dan maar iedereen een beetje uit de weg te gaan.

We wachten wel af.

Heel veel succes met de TP vandaag Simba!!! We gaan voor je duimen dat het blijft zitten...

Vandaag de laatste dag van de werkweek. Morgen gaan we muziek maken in Krimpen aan den Ijssel. Heb er zin in.

Succes iedereen...

Geplaatst

Hoi dames,

Ik ben echt al een hele tijd niet meer in het forum aan het lezen geweest.

Zoveel om dan weer bij te lezen en zoveel nieuwe medegenoten. Ik zal mijn afgelopen maanden even kort omschrijven.

Ik was in juni toe aan poging 2 van de ivf. Het zag er keurig uit allemaal. Het mocht natuurlijk niet zo zijn. Bij de 1e poging groeide alles echt heel slecht er was zelfs sprake om de poging af te breken. Maar kwam goed , helaas mislukt. Bij poging 2, Hogere dosis puregon zetten en de groei was echt super goed. Had 7 hele mooie follikels en ook een aantal kleintjes. Bij de punctie (die super pijnlijk was) bleek ik maar 1 ! eicel te hebben. Mijn wereld storte helemaal in. Maar ook hier kwam toch nog goed nieuws uit voort. Super mooie bevruchting die voor op schema lag. Helaas op dag 11 ging het toch weer mis. Gync. zei 2 maandjes Lucrin (voorheen had ik zoladex). Het liefste wilde ze dat ik meteen weer begon maar dat kon ik niet. Zelf besloten om zelfs langer lucrin te spuiten. Nu na 4 maanden heb ik vandaag het zh gebeld om advies te vragen zal ik nu beginnen of toch nog een maandje wachten?

Advies was: Beter nu, omdat ik anders uitkom met de december sluiting.

Ik voel mij ook goed en nu mag ik op 6 nov de eerste deca zetten en 15 nov 1e fm.

Ben erg benieuwd hoe het deze keer zal verlopen.

Ik weet nu dat ik niet teveel hoop op het aantal follikes omdat ik nu uit ervaring weet dat ze ook allemaal leeg kunnen zijn.

Ook ben ik wel een beetje bang voor de pu. Maar uiteindelijk zeg ik nu : Mijn wens is groter dan de pijn!

Ik wil je allemaal sterkte, succes wensen.

Liefs Diana

Geplaatst

Jeetje Diana, spannend allemaal zeg.

Ik zal voor je duimen dat je deze poging een mooie opbrengst hebt en dat je wens uit mag komen!!!

Sterkte en succes!!

Geplaatst

@ Jadimi, heb je bij deze poging niet dat je overgezet wordt op MENOPUR? Dit was bij mij wel het geval. Puregon reageerde ik niet sterk genoeg op, zeker na 4 maanden Lucrin en nog eens 3 mnd wachten op ongi. Heb met de menopur wel 1 poging gestaakt ivm te weinig eicellen, maar poging 2c leverde er uiteindelijk 5 op. En ook nog van goede kwaliteit.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden