Ga naar inhoud

endometriose en ivf

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Hoi Meiden,

@ Wens, ik zou willen dat ik 7 follikels had met 4 eicellen. Wij hadden 2 follikels met 2 eicellen, waarvan er 1 niet goed is gegaan met de bevruchting. De andere 6 cellig is teruggeplaatst en niet tot een zwangerschap gekomen. Het ziekenhuis vond het ook heel raar, maar verder niets aan gedaan. Vandaar mijn overstap naar het VU.

Bij mij waren er bij de 1e IVF-poging 3 follikels met 3 slechte eicellen, waarvan er 1 bevrucht is, maar deze was zeer matig (ook maar 6-cellig) en geen zwangerschap. Ik begrijp dus je gevoel, dat ik ditkeer met 7 follikels met 4 eicellen niet mag klagen.

Uiteraard ben ik nu blij dat er 7 follikels zijn met 4 eicellen, waardoor er kans is op 4 bevruchtingen. Ik hoop ook echt wel hoor. Maar gezien de slechte eicellen de vorige poging vind ik het nu heel eng! Deze poging krijg ik de hoogst toegestane dosis hormonen (450IE), volgens mijn gyn een laatste wanhooppoging om meerdere en ook betere eicellen te krijgen. Mocht dit niet lukken, zijn er geen opties meer voor ons. Mijn gyn heeft aangegeven dat ik geen 3e poging mag/kan doen als er ditkeer niet meerdere eicellen bevrucht raken van goede/betere kwaliteit. Hij heeft aangegeven dat we ons maar alvast moeten voorbereiden op afsluiting omdat hij de kans zeer klein acht dat het gaat lukken.

Deze poging is dus wellicht onze laatste kans.....

Uiteraard bewijs ik mijn gyn graag het tegendeel en hoop ik uiteraard op een aantal mooie bevruchtingen. ik weet ook dat veel mooie bevruchtingen ook absoluut geen garantie geeft op zwangerschap.

Enne, er hoeft er maar eentje te blijven plakken...

ik lees dat jullie op dit moment in een onzeker traject zitten met alle onderzoeken. Hopelijk krijgen jullie snel duidelijkheid/uitslagen.

Heel veel succes en sterkte gewenst.

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Wens,

Ben zeker niet jaloers op jullie, misschien dat dat zo over komt.

Bij ons is het onzeker, maar niet alleen bij mij. Moet de gyn ook nog zien te overtuigen dat ze iets gaan doen met de hormoonwaarden van mijn man. Dat moet ook nog besproken worden.

Ja kinderen krijgen is niet vanzelf sprekend.

Bij ons is ook nooit uitgelegd dat 6 cellig slecht is ofzo....

Ik duim voor jullie dat er hele mooie embryo's tussen gaan zitten met een top kwaliteit en dat juist die ene blijft plakken.

Jullie heel veel succes met wachten....

Geplaatst

Jeetje dames, het valt allemaal niet mee.

Er moet ook zoveel in je lijf gebeuren voordat je zwanger wordt en wij moeten voordat we daar aan kunnen beginnen al een heel traject van hormonen etc. afleggen.

In ieder geval wil ik iedereen veel sterkte wensen en een dikke digiknuffel geven.

Volgende week ga ik naar het zh om een behandelplan voor na de bevalling te gaan bespreken.

Van mij mogen ze de tweeling met een kz halen en dan alles er direct uit halen.

Maar dat is wel een hele drastische oplossing, gaan ze ook echt niet doen denk ik.

Omdat ik in het verleden een trombosebeen gehad heb is de pil niet zo'n goede optie, en een hoop

andere hormonen waarschijnlijk ook niet. Door mijn diabetes heb ik ook al slechte vaten dus voorzichtigheid

is hier ook mee geboden.

Geplaatst

Ja jeetje meiden, wat is het toch ook spannend en onzeker allemaal hè.

Maar houd de moed erin hoor!!! En idd veel eicellen hoeven helemaal niet te betekenen dat ze goed zijn (heb er zelf altijd best veel gehad, ook best wat embryo's, maar uiteindelijk maar 1 teruggeplaatst gekregen en geen cryo's. Behalve deze laatste keer dan). Dus er hoeft er maar 1 bij te zitten die goed genoeg is en lekker blijft zitten.

Wens: ik hoop voor je dat dit niet je laatste poging 'mag' zijn, maar ik hoop nog harder dat je een volgende poging niet eens nodig zal hebben hoor!!

Meiden, ik duim voor jullie allemaal!!!!

@ Venessa: spannend allemaal zeg, je bent ook alweer 14 weken! Wat gaat het snel hè.

Ik hoop voor je dat je endo na de bevalling mee zal vallen en dat ze een goede oplossing hebben.

Geplaatst

Inderdaad veel eicellen en veel bevruchtingen geeft ook niet de garantie dat er een goede embryo uit komt. Ik heb alle 3 de ivf pogingen veel eicellen gehad, bijna alles bevrucht maar steeds matige embryo's.

Geplaatst

Sorry Vanessa, hebje vraag even niet gezien.

Ja ik ga ook weer de verkorte IVF de flare up behandeling in.

Ben 5 maanden aan de lucrin geweest, maar bij mij heeft het niets gedaan. van 4X6 is de cyste nu 4X5, niet echt denderend dus. Ze wilde niet weer opereren. Dat hebben zein december al gedaan, toen is de cyste weggehaald, maar in april was deze dus al weer op de oude grootte.. Als ze nu weer zouden gaan opereren, bestaat alleen maar de kans dat de eierstokken er nog meer van te lijden hebben, en dat willen ze niet.

Vandaar dat ik ook een mega boorst menopur ga krijgen. 300 eh per dag.

En dan hopen dat er meer dan 1 follikel gaat groeien.... De eerste behandeling zat er bij de uitgangsecho 1 eitje, en na de flare up behandeling met deca en puregon, is er 1 extra gaan groeien. Gelukkig wel beide met een eicel. Zijn ook beiden bevrucht, maar niet goed gaan delen. De ene was een 3-cellige en de andere een 2-cellige...

Afwachten dus...

Geplaatst

@ Simba.

Hier nog één die Menopur 300 eh aan het spuiten is. Vorige keer 225 gehad en gestaakt in verband met 2 super follikels en 6 kleintjes die te ver achterbleven. Ook in december geopereerd aan endocystes en Lucrin gehad. Tot voorkort nog schoon, maar bij de laatste echo lijkt het erop dat er bij 1 eierstok weer een endocyste zit. Nog wel klein. Geen idee wat er nu gebeurt in mijn eierstokken. Kan alleen zeggen dat de hoofdpijn, vermoeidheid en die scheermesjes in mijn eierstokken wel aangeven dat ik hormonen spuit. Die pijnscheuten, als scheermesjes, zijn hopelijk follikels die heel vrolijk aan het groeien zijn van die megashot menopur... Vrijdag 1e FM dus dan weet ik meer. Keeping my fingers crossed dat de endo niet weer gaat dwarsliggen en mijn eierstokken nog meer beschadigd.

Jij heel veel succes 7 oktober. Ik hoop dan een punctie en natuurlijk een TP gehad te hebben. Zou heel fijn zijn om een keer op dat punt uit te komen.

Geplaatst

Hoe doe jij dat met die ampullen? Ik begreep eerst dat ik 4x moest prikken, maar later zei ze dat het ook in 1 spuit opgezogen kon worden.

Doe jij dat ook op die manier?

Geplaatst

Hoi dames,

het is heeeeeeeeeeeeel lang geleden dat ik hier geweest ben, en kan het ook allemaal niet inhalen om te lezen hihhiih

Alle dames in de wacht/aan de hormonen: heel veel succes, ik wil jullie even laten weten dat ik superbewondering heb voor jullie krachten en hoop dat het iedereen hier gaat lukken zwanger te worden! Laat mij maar die ene zijn die het niet is gelukt!

Aan de zwangere: hopelijk verloopt alles zoals het hoort, en kunnen jullie er een beetje van genieten! Succes met de komende maanden!

Verder wil ik jullie even laten weten dat het goed met me gaat, soms nog treurige momenten maar over het algemeen gaat het lekker. Mijn buik is ook grotendeels rustig ondanks ik weer aan mn oude pil zit (JIPPIE hopelijk geen overgangshormonen voor de rest van mn leven). We zijn lekker aan het wachten op adoptiebijeenkomsten, ik heb zelfs gehoord dat je je adoptiekindje ook borstvoeding kan gaan geven !(Nou daar gaan we tegen die tijd zeker ons best voor doen!!!)

Dikke kus

nouschka

ps soms kom ik hier nog wel ff gluren :)

Geplaatst

@ Simba:

Wij spuiten het in 1 keer. Dus 1 ampul water openen, opzuigen en dan in 1e menopur mengen en weer opzuigen, in de 2e menopur tot ze alle 4 zijn gemengd en in 1 spuit zitten. En dat gaat goed hoor. Als je dan toch zo'n spuit moet nemen dan maar in 1 keer.

Geplaatst

Dat was mijn idee ook. Zit jij ook in de flare up behandeling?

Bewaar jij het in de koelkast? In het ziekenhuis zeiden ze (ik ga een weekend weg tijdens het stimuleren) dat ik het mee kon nemen in een koeltasje ofzo, met wat koelelementen. Maar toen ik alles gisteren ophaalde, werd het bij de apotheek zo uit de kast gepakt. Niks koeling, en op de verpakking staat ook tot 25 graden. Dan hoef ik het toch niet te koelen?

Geplaatst

@ Simba

De decapeptyl ligt in de koelkast en is tijdens onze vorige vakantie in een koeltas met koelelementen meegegaan. De menopur ligt buiten de koelkast, hoeft namelijk helemaal niet in de koeling te liggen. De pregnyl ligt weer wel in de koelkast. Ik heb een korte procedure, flare up behandeling is bij mij niet genoemd. Maar er wordt zoveel mogelijk rekening gehouden met de endo. Aangezien ik de vorige keer met 225, 8 follikels had (2 egotrippers groot gegroeid en de rest klein) is overstimulatie geen risico. Vandaar een verhoging naar 300 eh. Heb er wel meer last van. Dus ben zeer benieuwd naar de FM morgen, voel een hoop maar heb geen idee hoe het er voor staat. Jij nog even wachten en dan kan je ook beginnen. Spannend!

Geplaatst

Hoi Nouscka!

Wat leuk dat je even komt kijken hoe het met ons is. Wat goed om te lezen dat je lichamelijk (en geestelijk) een stuk beter gaat.

De reden is niet zo leuk maar wel gaaf dat jullie met adoptie bezig zijn, ik hoor graag hoe dat jullie vergaat.

Hoe zijn alle gesprekken etc.? Ben erg benieuwd!

Zoals je in mijn onderschrift kan lezen is het met mij super! Het juiste woord kan ik er niet eens voor vinden, is nog niet uitgevonden.

Wel soms last van de ergste endo plek. Volgende week ga ik voor een gesprek hoe we dit gaan aanpakken NA de bevalling.

Dit omdat het na de geboorte van Bo zo hard achteruit gegaan is met mijn endo.

Meid, heel veel succes in het hele traject, ik hoop dat jullie niet al te lang hoeven te wachten.

Zelf heb ik twee nichtjes uit India en 1 nichtje uit Korea en weet daardoor dat het geen verschil

maakt zowel voor de ouders als de overige familie dat ze geen "biologische" verwanten zijn. (klinkt een

beetje stom en dom maar je snapt hopelijk wat ik ermee bedoel).

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Verkorte behandeling is hetzelfde als de Flare up behandeling. Alleenandere benaming.

Ze noemde het bij mij eerst ook alleen verkort protocol, maar zag nu achter mijn naam ook flare up staan. Is dus hetzelfde.

Ik spuit geen deca, omdat ik direct vanuit de Lucrin start.

Dit omdat ik nu dus nog in de overgang zit, en de cystes niet zijn gekrompen. En met pech worden ze straks door de menopur nog groter.

Overstimulatie is bij mij ook geen kans op. met puregon groeiden er maar twee follikels. Vandaar dat ik nu ook aan de 300 eh Menopur ga.

Geplaatst

@vanessa: ik snap heeeel goed wat je bedoelt! We starten in november met de via-bijeenkomsten en volgend jaar voorjaar zullen de gesprekken wel zijn. Soms heb ik ineens wel weer de kriebels en verdriet hoor om een eigen kindje te willen hebben, maar weet je, ik wil niet meer terug willen komen op mn beslissing. Alle ellende van hoop en vrees en pijn en verdriet laten we achter ons! Waarom zelf al die ellende doorstaan als er genoeg kindjes op de wereld zijn die geen pappa en mamma hebben. Wij kunnen ze dat geven, en hoeven zelf geen pijn en ellende meer door.

Wat vervelend dat je zo veel last van je endo hebt! Ze zeggen toch dat het minder wordt tijdens zwangerschap (wel pas na 3 mnd maar dat ben je al voorbij)... en borstvoeding zou ook goed er tegen helpen... maar bij jou wil dat niet echt helpen begrijp ik....dat is wel erg vervelend. Sterkte ermee!

xxxnouschka

Geplaatst

Nouschka: blij te lezen dat het goed met je gaat. En wat spannend dat jullie nu echt in de adoptieprocedure zitten. Heel veel succes en er zullen vast een hoop kindjes zijn die graag bij jullie willen wonen hoor!! Hou je ons af en toe op de hoogte? Ze zeggen toch ook wel eens: dit kindje is niet onder mijn hart geboren, maar in mijn hart!! Nou zo zie ik het ook hoor.

Hier gaat het allemaal goed en ik ben ook idd lekker aan het genieten!

@Dublin+Simba: eventjes inhaken mbt overstimulatie. Niet dat de kans groot is hoor, maar wilde toch even laten weten dat ik ook OHSS had, terwijl ik 'maar' 10 follikels had. En ik kreeg het niet tijdens het stimuleren, maar pas na de tp. Ik reageerde nl. heel heftig op het HCG, omdat het er 2 waren. Het kan dus ook na een tp en ook als je niet eens zoveel follikels hebt. Maar dat komt wat minder vaak voor geloof ik. Niet dat ik jullie nu ongerust maak, maar wilde het jullie toch wel vertellen.

Meiden, succes en sterkte weer!!!

Geplaatst

@ Sandie, dank voor je toelichting. Ik denk alleen niet dat ik tot "maar" 10 follikels kom. Zeker niet als ik telkens zo'n egotripper er tussen heb zitten (4,5 cm follikel).

Geplaatst

Hoi Daruma/Nouschka, wij zijn ook bezig met adoptie en hebben de cursus er al bijna opzitten. het is echt leuk en interessant.

Groetjes Herma

Geplaatst

Hier vanmorgen getest en helaas witter dan wit....:(

Vrijdag nog de bloedtest en dan een afspraak maken voor een gesprek wanneer de volgende behandeling zal starten.

Geplaatst

Dat is balen NoesvH! Zachtjes uitgedrukt. Hopelijk kun je zo snel mogelijk door.

Vanochtend in het ziekenhuis geweest over hoe we verder gaan na de bevalling. In eerste instantie ga ik zodra ik geen borstvoeding (meer) geef over op de cerezette.

Mocht dat niet afdoende zijn dan gaan we over op ? (chips, ben de naam even kwijt, komt vast door de zwangerschapsdementie). In ieder geval langer werkend dan de lucrin, kan wel last met opvliegers etc geven.

Daar zit ik dus eigenlijk niet op te wachten. Ook niet op de bijbehorende botontkalking etc. Laten we hopen deat de cerezette afdoende is.

Zijn er dames die deze pil ook gebruikt hebben?

Hij heeft uitgelegd waarom ik nu last kan hebben van de endo. Omdat deze in mijn situatie verkleefd zit aan mijn dikke darm, en ook aan mijn banden (van de baarmoeder)

kan dit inderdaad klachten geven. Toch fijn om te weten hoe dat zit.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Wat vreselijk balen Noes!!

Veel sterkte gewenst.

Hopelijk mag je snel een volgende poging doen.

Alvast heel veel succes gewenst!!

Knuffel, Wens

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden