Ga naar inhoud

endometriose en ivf

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@sandie: Wat een supernieuws!!!! Gefeliciteerd! Het is je echt zowww gegund na al die pogingen! Ik ben echt heel blij voor jullie! Hoe voel je je nu? Hopelijk voel je je snel gewoon LEKKER zwanger!

@hier: 1e prik gezet, wij gaan er ook weer voor, hopelijk eindigt deze poging net zo goed als die van jullie!

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jemig even 2 dagen niet op het forum geweest en veel bij te lezen....

Allereerst Sandie: GEFELICITEERD!!! Super goed nieuws en nu goed rust houden he, laat je lekker in de watten leggen!:woohoo:

Daruma: super dat je eindelijk met de deca begonnen bent!!!:worthy:

Noes; ik herken je verhaal maar ik denk ook dat mensen in het begin meer meeleven dan na een tijd, althans ik merk wel dat dat om ons heen bij sommige mensen zo is. Al hoewel het wel normaal zou zijn als ouders precies in hun hoofd hebben wanneer jullie belangrijke zkh-afspraken hebben....

Heb ook zin in morgen, gaan met 12 vrienden in de stad kijken, erg gezellig!

Pientjebaby, wat vervelend die hoofdpijn. Heb je misschien zo'n ding dat je in de koelkast kunt leggen en daarna op je voorhoofd (een soort verkoelend masker). Helpt mij vaak bij hoofdpijn...

Rubster; fijn dat de operatie goed gegaan is! op naar de vierdaagse:toothy4:

@hier: ben sinds 3 dagen weer aan de pil en heb sinds die tijd last van diarree. Bekend bij jullie of misschien is het toeval....

Bezig met plannen van een reis naar Indonesie aangezien we toch 4-6 maanden moeten wachten voor mijn operatie...

Fijn weekend allemaal,

Yolande

Geplaatst

Sandie, wat een goed nieuws zeg:yah:! Blijft natuurlijk wel heel spannend nu, maar je bent ZWANGER! Super, gefeliciteerd, ik ben echt blij voor je! Je geeft hoop aan ons wachtenden hier op 't forum!

Wel vervelend dat je je zo ziek voelt. Hopelijk voel je je snel beter!

Liefs, Wens

Geplaatst

@ Daruma: goed nieuws dat je ook weer gestart bent! Ondanks dat het hele IVFgebeuren zwaar is, geeft iedere nieuwe kans toch ook weer hoop. Veel succes gewenst!

@Noes: Een heel fijn weekend weg gewenst! Hopelijk heb je minder last van de bijwerkingen van 't weekend en kun je er heerlijk van genieten! (ik zag vandaag een heleboel van die super gave VWbusjes rijden op de A2, ik moest gelijk aan je denken. Echt leuk dat jullie ook zo'n mooie hebben!)

@Pien: Bale zeg, dat je zo'n hoofdpijn van de prik krijgt! Gaat 't alweer wat beter? Wat een troep is dat eigenlijk toch hé die medicijnen, maar ja, ik ben toch ook wel blij dat deze medicijnen er zijn, ik hoop alleen wel dat ze iets vinden tegen de bijwerkingen. Veel sterkte gewenst, hopelijk wordt je hoofdpijn snel minder.

@rubster: Goed nieuws dat de operatie van je vader goed is gegaan.

Voel je je inmiddels alweer wat beter?

@Yolande: heb geen ervaring met diarree specifiek van de pil. (ik heb zelf ook wel vaak bij nieuwe medicijnen e.d diaree, maar heb altijd al wel gevoelige darmen) Wel beroerd voor je zeg! Hopelijk is 't snel weer over. Trouwens wel balen dat je zolang moet wachten tot je operatie. Maar wel fijn als je binnenkort zo'n mooie reis kunt maken. In ieder geval veel plezier met het plannen ervan.

@hier: Momenteel super druk op mijn werk, is niet altijd fijn in combinatie met de Lucrin, maar wel zo wel veel afleiding. Duurt 't wachten tot de 28e minder lang.

@allemaal: Meiden, een goed weekend gewenst! Hopelijk vallen de opvliegers & alle overige bijwerkingen bij allemaal een beetje mee van 't weekend.

Liefs, Wens

Geplaatst

Goedemorgen dames!

En hoe was ieders weekend?

@sandie: hoe gaat het met jou?

@noes: leuk weekend gehad?

@yolande: ik kreeg na de mislukte ivf weer de pil en kreeg daar erg wisselende ontlasting van, na 3 weken diarree ineens verstopping, toen naar de gyn gegaan en moest toen in de overgang, omdat mn lichaam blijkbaar niet goed meer op de pil reageerde. Hopelijk is het bij jou gewoon een buikgriepje!!

Leuk een reis naar Indonesië!!!

Geplaatst

Whaaaaaaaaaaaa! Sandie wat een gaaf nieuws! Onwijs gefeliciteerd! Ben nu aan het werk dus kom snel uitgebreid lezen, maar dit is een top begin van de week!

Liefs Pien

Geplaatst

Lieve meiden,

Nou ik ben vandaag bij het ziekenhuis geweest voor het bloedprikken om te testen op HCG. Ik krijg vanmiddag pas de uitslag hoor.

Maar ze hebben ook weer op mijn waardes getest ivm die overstimulatie. Als nou blijkt dat mijn bloed nog steeds zo is als vrijdag (of erger), dan word ik vanmiddag opgenomen in het ziekenhuis. Ik krijg nl te weinig vocht in mijn bloed en dat willen ze goed in de gaten houden.

Dit betekent gewoon echt wel dat ik zwanger ben. Mijn arts zei al; ik hoef er eigenlijk niet eens meer op te testen. En aangezien ik maar 10 eicellen had, is het ook hoogstwaarschijnlijk dat het er 2 zijn!!! Jeetje, harstikke fantastisch natuurlijk.

We durven ook steeds meer blij te zijn, ondanks deze ellende. Maar dat is alleen maar omdat ik zwanger ben! Nu dat neem ik dan maar op de koop toe.

Ik ben niet gek op het ziekenhuis, maar ik vind het ook niet erg als ze me opnemen om alles goed in de gaten te houden, ja toch?!

@ Yolanda:wat heerlijk een reis naar Indonesië. Waar willen jullie naar toe? Ik ben al een aantal keer geweest. Mijn vader woont nl op Bali. Lekker vooruit zicht. Als je toch moet wachten....

@alle andere meiden: bedankt voor jullie felicitaties!! Het is idd nog allemaal afwachten, maar toch, ik ben zwanger!! En hoogstwaarschijnlijk ook wel van twee!

Ik hou jullie op de hoogte hoor. Als ik wel naar het ziekenhuis moet, dan weet ik niet of ik mijn laptop kan gebruiken, maar dan denk ik wel aan jullie hoor!!

Allemaal heel veel sterkte en ik hoop dat de opvliegers enzo mee zullen vallen!

Geplaatst

@sandie: vervelend dat je wx opgenomen moet gaan worden, maar je bent iig zwanger!!!! Daar gaat het uiteindelijk om!!! Hopelijk drijft deze donkere wolk ook snel weg, en kan je eindelijk gaan genieten!!! En dan wx nog 2 ook!!!!

Veel sterkte alvast als je opgenomen gaat worden!

Geplaatst

Hi Sandie,

Gefeliciteerd!!! Ik heb toen ik zwanger was ook in het ziekenhuis gelegen met overstimulatie, geen pretje maar je wordt inderdaad gewoon goed in de gaten gehouden en dat is fijn. Ik heb een rare tip, maar bij mij werkte het: Omdat je veel moet rusten maar tegelijkertijd je bloed weinig vocht bevat, is de kans op trombose vrij groot. Je krijgt dan als tip dat je in je ziekenhuisbedje maar lekker veel met je tenen moet bewegen enzo maar ik liet daarnaast ook elke avond mijn kuiten masseren door mijn vriend. Dat werkte ten eerste heel ontspannend (ik voelde gewoon de druk op mijn buik minder worden daarna) maar ik had ook het idee dat het heel goed was voor de doorbloeding. Ik zou zeggen, probeer het eens (ook al kom je niet in het ziekenhuis). En verder natuurlijk genieten!!!

Geplaatst

Sandie,van harte met je zwangerschap. Ik hoop dat je je snel weer beter voelt.

Daruma,je bent inmiddels begonnen met de deca,hoe voel je je?

Yolande,zelf nooit last van diaree gehad door de pil.wel geprikkelde darmen door de endo. Hoop dat het nu beter gaat.

Wens,jij al bijna je uitgangsecho. Spannend! Hoop dat het goed is en je snel mag beginnen.

Hier,bloedgeprikt,donderdag de uitslag en verder overleg ivm afspraken maken op ivf-centrum. Hoop dat de endo-waardes goed gezakt zijn. Het voelt in ieder geval redelijk goed.

Geplaatst

Bedankt voor jullie lieve reacties.

En Laika, bedankt voor je tip! Zal het hier eens opgooien :-)

Ik hoef gelukkig nog niet naar het ziekenhuis. Mijn bloedwaardes waren t.o.v. vrijdag iets beter, dus het viel mee. Zelf had ik het niet heel erg gevonden hoor, want dan word je toch beter in de gaten gehouden. Maar goed, als het niet hoeft, dan hoeft het niet, toch?!

En nu is ook met mijn bloed bepaald dat ik toch echt zwanger ben!

We hebben het nu ook al voorzichtig aan meer mensen verteld. Het is wat vroeg, maar ze zijn toch allemaal op de hoogte van het hele traject.

Meiden, het heeft ons 7 jaar gekost om te komen waar we nu zijn. En oké, de strijd is nog niet helemaal geleverd en er kan nog van alles gebeuren, maar de aanhouder wint, toch?!! Ik hoop dat jullie ook de energie kunnen opbrengen om niet jullie wens uit het oog te verliezen hoor!!!

Veel liefs!

Geplaatst

Ik heb even een vraagje....voordat ik in het ziekenhuis belandde was ik aan de pil zodat ik niet meer ongesteld zou worden ivm de endometriose. Toen ik een paar dagen in het ziekenhuis heb gelegen en daarna weer naar huis mocht zeiden ze dat ik moest starten met zoladex en de pil ook door moest blijven slikken. Dat vond ik al raar maar nu zie ik in de bijsluiter dat je met voorbehoedsmiddelen op hormonale basis moet stoppen voor de start met zoladex. Dit heb ik dus niet gedaan omdat die verpleegsters anders zeiden....wat voor gevolgen heeft het als je de pil naast de zoladex slikt??? en kan ik nu meteen met de pil stoppen..halverwege mijn strip??

Geplaatst

Hi Mar,

Ik moest na het starten met de decapeptyl depots nog een week de pil doorslikken en dan stoppen maar heb ook wel eens gelezen dat vrouwen beiden gebruikten om de boel te onderdrukken.. Ik werd toen ik stopte dus wel nog een keer ongesteld dus als ze dat bij jou willen voorkomen kan het zijn dat je nog een maand of 6 weken moet doorslikken tot de zoladex echt zijn werk heeft gedaan en je in de overgang bent.. Ik zou het maar even navragen bij de gyn..

Succes!

Liefs Pien

Sandie, snel opknappen he! En Jeetje dat ze nu al praten over 2! Dat zou gaaf zijn! Sterkte ermee en succes met wachten op de eerste echo!

Geplaatst

Hoi Mar,

Ik moest ook eerst nog wat langer met de pil doorgaan toen ik al gestart was met Zoladex hoor. Volgens mij is dat omdat ze bang zijn voor een bloeding. De Zoladex moet natuurlijk eerst z'n werk gaan doen. Als je al met de pil stopt voordat de Zoladex werkt, krijg je toch weer een menstruatie.

Maar ik zou het zeker even navragen als je twijfelt hoor!

Succes!

Geplaatst

@mar: ik moet ook altijd de pil doorslikken, dit soort voor een minder heftige menstruatie. Ik moest altijd 10-14 dagen slikken en dan stoppen. Dus het is echt niet erg!

@hier: ik voel me prima, ik had alleen echt een giga opvlieger waar allemaal andere mensen bij stonden, die zullen wel gedacht hebben wat kreeg ze ineens een rood hoofd hiihhih En als je dan zegt... poeh even een opvlieger krijg je te horen: daar ben je toch nog veels te jong voor!!! nou wij weten wel beter hè dames hiihhhihi

Geplaatst

Lieverds, daar ben ik weer en heb echt een top-weekend gehad!

Weinig geslapen maar het was super gezellig en we hebben alleen op zaterdag een klein buitje regen gehad.

@Sandie, Oooooh wat gaaf gefeliciteerd! Hopelijk voel je je snel beter en kun je lekker gaan genieten.

Geplaatst

Ja het was echt gezellig.

Alleen het weekend heeft me ook een beetje opgebroken geloof ik.

Sinds we thuis zijn ben ik alleen maar chago en mijn ventje kan echt niks goed doen.

Ook huil ik veel....

Hopelijk is dat snel weer over.

Ik heb al bijgeslapen dus daar kan het niet van zijn, volgens mij komt alles eruit nu ofzo wat ik altijd opkrop.

OOh het wordt echt lekker weer dus ik ga zo mijn boodschapjes doen en dan duik ik lekker de tuin in.

Geplaatst

Ja Noes, geniet maar lekker van het mooie weer. Daar worden we altijd een stukje vrolijker van, toch?!

Enne, als er iets uitmoet, gewoon laten gaan hoor. Zeker als je het altijd al opkropt...

xxx

Geplaatst

@noes; lekker ff tijd voor jezelf nemen, en inderdaad genieten van het zonnetje. Die arme mannen van ons, ze kunnen ook niets goeds doen... hier ook hoor komt denk ik door de deca hier :) met synarel had ik er echt geen last van. Mn mannetje ging me echt giga verwennen maar ik kon maar niet in "de mood" komen, pfff stom he? Uiteindelijk gelukkig wel goed gekomen maar we hadden een voorspel van een uur ongeveer hiihhiih

@sandie: oww meid, ik hoop dat ik ook dat eens in mn handtekening mag neerzetten! Zullen we er gewoon hier een heel vruchtbaar forum van gaan maken!!! Ciska begon, jij bent al nummer 2 :) hopelijk volgen er hier snel MEER!!!!

Geplaatst

Daruma, ik hoop het ook hoor. Ik duim er voor, dat iedereen maar lekker zwanger mag worden en alle wensen uit mogen komen. Oké, voor ons (endo-meiden) gaat meestal met een nog grotere omweg. Maar als het uiteindelijk maar beloond wordt!!

Oh en ik ken het hoor, dat mijn man altijd de pineut is bij me.

Ook nu weer, ik weet niet wat het is, maar sinds 2 weken kan ik hem soms zooo stom vinden. Ik snap er niks van. Ik zeg het dan ook tegen hem dat ik niet weet wat het is, maar dat ik hem gewoon eventjes stom vind. En of hij kauwt te hard of hij kijkt verkeerd of hij ademt vreemd... arme man van me.... Zullen toch echt mijn hormonen zijn, hoop ik, denk ik.... Gelukkig weet hij dat ook hoor. We kunnen er ook af en toe best om lachen.

xxx

Geplaatst

hihiih ik had ook van de week dat ruzie om iets stoms!

Ik nukte een beetje tegen hem want hij deed in mn ogen echt stom, en toen kwam er een opmerking,... toen knalde ik echt; hij zei; je hebt zeker net je hormoonspuit gezet, dat verklaart een hoop...

nou als ze ruzie willen moeten ze dat zeggen he??!!!

Geplaatst

Hier net met heeeel veel tegenzin de boodschappen gedaan.

Ik wilde de deur niet uit maar ja we moeten eten he.:huh1:

Over een uurtje komt mijn ventje thuis en ik wil even babbelen.

Meiden vraagje aan jullie, snapt jullie man/vriend ook niks van de IVF en de voorbehanding? Zo niet hoe reageerd hij erop als je het uit wilt leggen??

Die van mij reageerd niet echt positief als ik het een beetje uit wil leggen zeg maar.

Maar ik zou het fijn vinden als hij ook weet hoe of wat.

Hoe ik me voel kan ik niet omschrijven maar wel over de behandeling enzo. Hij denkt er zo makkelijk over, misschien ook wel goed hoor.

Voelen jullie je ook vaak onbegrepen door je man, vrienden en omgeving?

Oeps wat een vragen, sorry.

Geplaatst

Hoi Noes,

Ja dat is hier ook zo. Niet om lullig over mijn mannetje te doen maar het is nu eenmaal zo. Ik heb laatst ook aan hem gevraagd waarom hij daar niet zo geintersseerd in was als ik. Zijn antwoord was dat hij wel geinteresseerd was maar niet zoveel als ik. Hij zegt ook,ik ga overal mee naartoe,wil alles wb IVF doen voor een beebje maar ben niet het type om dit uitgebreid op te gaan zoeken en ervaringen uit te wissellen zoals jij. Ik heb dit inmiddels geaccepteerd. Hij steunt me,wil ook dolgraag een beebje en heeft ook genoeg te verduren nu met me(hormonen....)

Mannen komen van mars en vrouwen van venus.

Geplaatst

Heej Noes,

Ik denk dat het komt omdat mannen niet zo veel hebben met dit alles, pas bij de geboorte zullen ze echt voelen waar ze het voor deden. Niet negatief over mn man, maar het is echt wat jackie zegt, mannen komen van mars, vrouwen van venus. Ze denken anders als wij, en voelen dingen emotioneel heeeeeel anders dan wij. Ze kunnen vaak veel objectiever zijn. Het is niet voor niets dat mannen vaak bedrijven leiden etc, ze leven niet met die emoties die (de meeste) vrouwen wel hebben.

Voel je niet alleen staan hoor! Het is gewoon iets wat echt een verschil is tussen man en vrouw, daar kan jouw mannetje ook niets aan doen :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden