Ga naar inhoud

meldkamertje uitgerekend januari 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

he marietje

het komt nu wel heel dichtbij voor je. die laatste week gaat heel snel geloof me. ik had dan wel twee kids om me heen die me bezig hielden dat is bij jou natuurlijk niet zo dus je raakt sneller verveeld. probeer gewoon lekker in het huis nog dingetjes te doen als je dat llichaamlijk aankan en denk maar zo ergens volgende week ben ik mama en dan is alle pijn die ik nu voel weg. natuurlijk heb je na de bevalling ook nog wel pijn maar dat is het allemaal waard.

hoe nog even vol.

liefs

• Reacties 376
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Even een snel berichtje vanuit het ziekenhuis. Ik mag even gebruik maken van de computer van de zuster. Maar ik ben bevallen van een PRACHTIGE ZOON!!!!!!!:happydance:

Zijn naam is Raphael Elijah Patrick. Echt een beauty. Hij is geboren op donderdag 7 januari 2010 om 18.16 uur.

Ik moet nu jammer genoeg gaan. Jullie horen nog van mij.

Groetjes,

Gorgi:icon_flower:

Geplaatst

Ja Gorgi ook hier nog even van harte!!!!! Super! Hoop dat alles verder goed met jullie is!

Hier een goede nacht gehad! Eindelijk een aardig aantal uurtjes geslapen. Het rommelt nog steeds en inderdaad dacht ik vanmorgen volgende week om deze tijd ben ik in het ziekenhuis. Laatste zondag!

Geplaatst

gorgi, ook hier nog even: gefeliciteerd!! zo blij om iets van je te horen, we zaten allemaal in spanning af te wachten ( I know I was :wink:)

marietje, lekker een paar uurtjes bijgetankt. kan echt heel veel uitmaken, zeker voor je humeur en je uithoudingsvermogen (mentaal dan, fysiek moeten we het die laatste weken sowieso al met minder puf doen natuurlijk). nog even volhouden. je hebt een uiterlijke datum waar je je aan vast kan houden, ook al is 't niet de datum die je in eerste instantie beloofd is.

hier nog steeds alles rustig. weer goed geslapen. slaap elke nacht wel een aantal uur, maar ik ga ook steeds vager dromen. en ik ben het zacht gezegd enorm zat. gisteren weer de hele dag niets kunnen doen vanwege de pijn in m'n bekken. heupen gaan nu ook overdag opspelen. en ik kraak en piep aan alle kanten. maar de pijn rond 't schaambot is het ergst. woensdag weer VK en dan maar 's vragen hoe het zit met de BI, of dat nog een reden kan zijn om eerder dan 42 weken in te grijpen. maar ga er maar vanuit dat ik nog een kleine twee weken uit moet zitten, dan valt alles wat vroeger is mee...

Geplaatst

Gefeliciteerd Gorgi!!! We horen je verhaal nog wel...? Nu eerst genieten en ervoor zorgen dat je snel met je mannetje naar huis mag.

Vanessa, wat ben je druk he met zo'n kleintje. Je leeft echt van voeding naar voeding en tussendoor probeer je nog wat in het huis of voor jezelf te doen.

Liefs

Geplaatst

Gorgi gefeliciteerd met jullie zoon!

Mooie namen hoor.

Rust lekker uit en geniet van jullie wondertje!!

Marietje nog even en dan heb je je beebje vast.

Al die ongemakken zijn op het laatst niet leuk meer he.

Hou vol!

Renee wat sneu zeg van die krampjes enzo.

Hopelijk is het snel weer over,is niet leuk om te zien

bij zo'n ukkie.

Vanessa wat goed dat ze al tot half 7 heeft doorgeslapen!

Luxe is het zeker.

Ze had gewoon honger.

Kan jezelf ook even lekker bijtanken ja toch?!

Svenja alles goed bij jullie??

Heerlijk aan het genieten?

Hier ook alles nog wel ok hoor.

Hele nacht en vandaag overdag een soort krampen

gehad maar ja dat heb ik al dagen dus daar let ik maar

even niet op.

Verder ontzettend veel last nog van de BI dat is echt wel

vervelend hoor,kan dan geen kant op.

Gisteren kon ik ook niet lopen en min dochtertje kwam binnen

lopen en ze gaf me een hand en zei 'geef me maar een hand

Mamma dan val je niet'.

Tja....kind van bijna 4 jaar dan krijg je wel even traantjes.

We wachten het maar af....

Tweelingmamma.

Geplaatst

Die laatste loodjes zijn echt zwaar. En ik hoefde eigenlijk maar tot 37 weken. Nu is het zwaar omdat Bo heel erg krampjes blijft houden, naar hoor.

Vandaag gaat mijn zus iets speciaals halen, poeder dat door de voeding heen moet. Probiotica. Kost wel 30 euro ofzo maar dat maakt niets uit. Heel erg zielig die krampjes.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Goedemorgen,

Korte nacht hier, maar verder niets neiuws te melden.

Vanessa zo zielig inderdaad! Je weet niet wat je er aan moet doen en die kleintjes kunnen ook niets zeggen. Heel vervelend allemaal. Hoop dat de probiotica helpt!

Geplaatst

hallo dames

dames met de laaste loodjes ik denk aan jullie.

hier gaat eigenlijk alles prima. Yari eet lekker elke drie uur en dan weer slapen. snacht vind hij het maar niks om alleen inbed te liggen dus na een paar uurtje begint hij dan te knerpen en dan leg ik hem lekker op mijn buik en dan slaapt hij weer verder en ik ook.

de kraamzorg zecht ook steeds wat doe ik hier je weet alles nog.

Yari is nu wel over op de Hypo allegeen voeding omdat hij de standaard voeding niet goed opnam en steeds honger had. en nu met de nieuwe voeding doet hij het perfect.

dit was weer mij verhaal.

liefs

Geplaatst

Ik lees elke trouw dag mee en kan me nog levendig herinneren dat laatste loodjes erg zwaar waren dus ik heb regelmatig met jullie te doen hoor.

Melissa ik hoop zo voor je dat het vandaag of morgen gaat gebeuren! En dat het lange wachten er dan eindelijk op zit.

Geplaatst

dank je wel dani!! had gisteren even een klein jankmomentje. twee minuten traantjes en zeiken dat het zooohoooon piiiijjjjn deed. en toen was het over. ik hou niet van dat soort gedoe, niet bij anderen en al helemaal niet bij mezelf dus heb mezelf maar in m'n nekvel gegrepen en toegesproken dat ik het nu eenmaal uit te zitten heb. en daarna ben ik soep gaan maken....

vandaag voel ik me prima, uk maakt nog steeds geen aanstalten, maar heb me er (voor zover dat gaat) bij neergelegd dat ik er geen controle over heb.

stond er ook braaf om half negen naast vandaag, toen ik beneden kwam kon ik gelijk de volledige inhoud van de vuilnisbak opruimen. lief hondje had de boel onderuit gehaald en door de kamer verspreid met als winst een mergpijp in z'n mand. kort erna ging de kat over z'n nek (haarballentijd, jammie). en toen ben ik maar gaan douchen. ben nu allemaal van die klusjes aan het doen waar je nooit aan toe komt, kast opruimen, sieraden uitzoeken en netjes wegbergen, onderbroekenlaatje, dat soort dingen. en vanmiddag ga ik mijn favo film maar 's kijken: Labyrinth.

marietje: korte nacht betekent weer niet zo best geslapen? hoop echt dat je niet zo lang meer hoeft uit te zitten meis.

vanessa, vervelend van die krampjes. vriendin van mij had dat met de oudste ook en die deed vaak een klein scheutje yakult in het eerste flesje 's ochtends. kon volgens CB geen kwaad en haar dochter deed het er goed op. is ook probiotica, dus hoop dat het poeder Bo zal helpen. is zo sneu om te zien he.

svenja, goed om te horen dat Yari het zo goed doet. en de routine zit er zo weer in blijkbaar!

flink bericht vandaag. ik ga weer 's wat doen, mezelf bezighouden. tot snel!

Geplaatst

Honeybee? Even niet gezien, wie weet......?

Ik hoop voor jullie dat de kleintjes zich snel melden want dat wachten is niets. Ik vond die laatste loodjes ook zo zwaar en ik hoefde ook maar tot 37 weken. Ik was gelijk met Honeybee uitgerekend, 7 januari 2010.

Liefs

Geplaatst

Hey meiden,

Inderdaad slecht geslapen, ben blij dat ikmijn bed uitkan dan. Heb nu besloten me niet meer aan rust te houden. Heb vanmorgen de keuken gesopt. Lekker voldaan gevoel. Tijd gaat sneller en zo kom ik de week wel door. Dat gehang op bank en achter de pc kwam me echt mijn neus uit! Zo heb ik nog genoeg klusjes voor de hele week. Gaat helemaal goed komen!

Renee, Svenja en Vanessa moet iedere keer aan jullie denken, lekker knus met die kleintjes heerlijk.

Melissa, inderdaad nu ik weer lekker wat aan het doen ben heb ik mezelf ook weer beter onder controle. Lig al vanaf 25 weken te hangen. Blij dat dat nu over is. Zo wel ff bijkomen, maar dn van echte inspanning hahahaha. Ik luister gewoon naar mijn lichaam. Pijn is stoppen en anders ga ik lekker verder!

Nou meiden, hoor je weer!!!

Geplaatst

Gorgi, van harte gefeliciteerd allebei. Geniet er lekker van. Mooie naam trouwens.

Alle andere meiden.....veel succes met de laatste lootjes.

Liefs, Linda

Geplaatst

Hey meiden,

Zo een drukke (ja voor mijn doen dan, haha) dag gehad. Lekker de keuken gesopt en beneden de ramen gezeemd. Morgen beneden nog een paar kleine dingetjes en dan is dat klaar. Morgen ook de slaapkamer ff lekker soppen en bed verschonen. Al die kleine dingetjes geven me het gevoel dat ik weer wat waard ben, eindelijk! Voel me goed nu, wel heel moe. Slaap ik misschien wel lekker vannacht!

Geplaatst

Ik hoop het voor je Marietje.

Ik kan mij voorstellen dat je na het soppen een voldaan gevoel hebt.

Wij hebben andere voeding voor Bo (op aanraden van mijn zus en Renee) en hopen dat het snel werkt. In ieder geval heeft ze na twee van deze voedingen een hele grote poepluier gehad!

De nachten zijn echt te kort voor mij en ik begin nu toch echt last te krijgen van het rusttekort.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hey Vanessa,

Welke voeding heb je nu dan?

Tegen die korte nachten zie ik ook wel op hoor. Maar ja, ik zal wel zien. Mijn nachten zijn nu ook erg kort. Op 6 a 7 urtjes slapen ben ik gewoon 4 of 5 keer klaarwakker! Kan me eigenlijk gewoon geen voorstelling maken hoe het straks zal zijn. Een hele nieuwe situatie. Ben ook blij dat ik voor deze week alle visite heb afgezegd, de kraamtijd zal ook wel druk worden. Nu nog even doen wat ik wil! (en dat zeg ik, hou normaal altijd rekening met anderen!!!)

Succes Vanessa, Ik hoop dat je snel wat meer achter elkaar kan slapen!

Geplaatst

Nou Marietje, wat fijn dat je een drukke dag gehad hebt en een voldaan gevoel. Ik slaap net als Vanessa niet meer dan 4-5 uur per nacht en overdag lukt het me niet om bij te slapen. Je bent zo druk met van alles dat het zo weer avond is. Ik merk ook wel dat ik een tekort aan slaap krijg. Ik wil niet klagen hoor, maar het is best heavy. Ik zou als ik jou was Marietje ook maar weinig bezoek plannen in de eerste week van je kraamtijd. Ik had echt geen zin in al dat bezoek en nu nog steeds niet. Ik ben blij als ik even tijd voor mezelf heb om te douchen of aan te kleden of zoiets simpels.

Slaap lekker!!!

Liefs

Geplaatst

Ik heb nu Nutrilon Omnea, speciaal tegen darmkrampjes. Hierop wel 3 poepluiers gehad maar vannacht was nog een ramp. Heb ook het idee dat ze honger heeft. Dus al twee keer 30cc bijgegeven na een voeding, mijn moeder zei ook al dat ze honger had. Zo maar weer bellen wanneer er eindelijk iemand komt. Vannacht dus weer een ramp met slapen. Mannetje heeft het zwaar, nog steeds spannend op de zaak en dan ook nog die korte nachten.

Ik had gedacht al bijna hele dagen weer aan het werk te zijn maar dat beperkt zich tot een paar uurtjes in de week. Is op het moment niet zo erg want zo heel erg druk is januari nooit.

Hoe is jouw nacht geweest? Deze week zou jouw vader toch ook geopereerd worden? Spannende tijden.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Jeetje meiden, weinig slaap en compleet in het teken van de kleine. Ongetwijfeld met liefde doen jullie dit en zal ik hetzelfde doen! Maar wordt wel even met neus op de feiten gedrukt. Ga inderdaad de eerste dagen na geboorte allen mensen die dichtbij staan laten langskomen. De rest komt later wel. Heb al een agenda klaarliggen en ga daar ook duidelijk tijd voor ons in reserveren!

Vanessa ik hoop dat er snel iemand langskomt. Wellicht doordat de ontlasting nu sneller gaat dat ze inderdaad honger heeft. Alle voedingstoffen gaan dan natuurlijk ook snel weer uit het lichaam. Maar wel fijn dat het werkt die andere voeding, verstopt zitte is zo enorm vervelend en pijnlijk, zo zielig voor een kleintje! Nou ga duimen dat ze snel komen!

Hier veel geslapen vannacht. Wakker geworden met spierpijn. Lichaam is helemaal niet meer gewend aan arbeid hahha. Ga zo lekker warme douche nemen en weer lekker wat doen. Heb het gevoel naar het einddoel toe te werken nu dus hup aan de slag straks. Maar eerst ff eten hihi.

Vrijdag gaat mijn vader door de MRI om te kijke wat de chemo en de bestralingen voor effect hebben gehad. Daarna (of die dag of dagen later dat weten we niet, ligt aan de uitslag) horen we wanneer hij geopereerd wordt. Vanaf 18 januari moet hij zich daarvoor beschikbaar houden.

Succes meiden. Hoop dat Melissa en ik ons snel bij de groep nieuwe meoders mogen voegen!

Uh melissa...... hoe gaat ie daar???????

Geplaatst

hier alles nog steeds hetzelfde. dacht net alleen even dat m'n vliezen waren gebroken, helaas bleek het (gatver, sorry) een flinke dot waterige afscheiding te zijn. niet zoet geurend en wel plakkerig. jammer, maar helaas.

marietje, lekker bezig blijven, dan slaap je blijkbaar ook een stuk beter! maar ook weer niet teveel doen hoor, spierpijn tijdens je bevalling lijkt me ook niet lekker :wink: die zullen we erna wel genoeg hebben (en veel meer).

vanessa, het is echt heel vervelend als je ziet dat er iets niet helemaal lekker gaat met je kleine uk. hoop dat er snel iemand komt en dat de krampjes en klachten vlug afnemen. verandering van voeding zal, lijkt me, ook wel even nodig hebben om echt goed effect te hebben, maar honger is ook niet de bedoeling natuurlijk. sterkte, voor jullie alledrie!

die tip van dat kraambezoek die had ik ook al van anderen gekregen. wij gaan de kaartjes ook niet gelijk dezelfde dag laten versturen, maar een dag of twee later. dat scheelt ook al. en die agenda ligt al helemaal klaar en daar worden straks ook hele grote kruizen ingezet!

ga maar 's douchen, kom net m;n bed uit rollen. lekker wat langer blijven liggen, maar de heupjes kunnen nu wel een flinke straal warm water gebruiken om op te starten. en dan maar weer 's aan de slag vandaag, er liggen nog genoeg kleine en grote klussen. heb mezelf voorgenomen vandaag de oven en de magnetron 's te lijf te gaan. tot snel!

en renee, grappig dat we elkaar precies kruisten gisteren. zoals jij reageerde, zo reageert iedereen hier. als ik bel, of juist niet bel, of de telefoon niet opneem omdat ik onder de douche sta of om wat voor andere reden niet ben waar ze me verwachten, dan zitten ze gelijk in spanning, hihi. ukje weet het wel spannend te houden...

Geplaatst

Hahahaha Melissa, dat van die telefoon ken ik. Ik bel mijn moeder in de ochtend en de avond, omdat ie zo langzamerhand er gek van werd. Als ik te vroeg bel wordt er opgenomen is het: ja wat is er, als ik te laat bel belt is het: oh alles goed dacht minstens dat ... hahahhahaha. Verder de hele dag sms en telefoon. Gooi hem gewoon af en toe uit en heb gezegd dat ik niet iedere keer ales beantwoord!. Zo en nu ga ik de slaapkamer onder handen nemen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden