Ga naar inhoud

Wie starten er in januari 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mama Ree, heeft je hubbie het moeilijk hihi? Ik heb hier wel gelezen dat er vrouwen zijn die gewoon vrijen tijdens de wachtweken maar wij doen dat niet. We proberen het op een andere manier maar gezellig te maken haha. Is gewoon een gevoels kwestie hoor. Doe lekker waar je je goed bij voelt.

Volgens mij mag je nu ook wel gewoon carpaccio eten hoor. Het vruchtje krijgt nog niks van wat jij eet binnen. Maar wederom, misschien omdat ik al meer pogingen ondergaan heb, laat ik alles staan. Ook op gevoel hoor. Ondanks dat ik weet dat het geen kwaad kan, wil ik mezelf niks kwalijk nemen als het weer niet gelukt is.

Die T1,2 en 3 waar je het over hebt staat volgens mij voor Termijn van elk 3 maanden. Maar zeker weten doe ik het ook niet.

Ik hoop dat je je vanmiddag nog een beetje vermaakt hihi.

• Reacties 622
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hobbesje, net je berichtje gemist. Raden ze sex in de hele periode af? In DD hebben ze daar niks van gezegd en in Zwolle zeiden ze de eerste 3 dagen niet. Hmmm...

Voelt je buik goed vol ja? Spannend hoor, dinsdag mag je voor de 1e meting, spannend!!

Geplaatst

Het advies is van niet, maar daar zeggen ze ook bij dat er geen echt onderbouwing is. En van m'n eerste ben ik ook zwanger geworden terwijl we 'gewoon' doorgingen :icon_smile:, die is ook blijven zitten.

Voel m'n eierstokken goed ja. Maar m'n darmen vinden de puregon ook niet echt leuk, heb er behoorlijk last van... Maar tis voor het goede doel!

Voor jou ook een paar spannende dagen! Hoe voel je je??

Geplaatst

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb ook even gegoogled en kwam het volgende tegen.

"Na de terugplaatsing kunt u zelf niets doen om de kans op een zwangerschap te vergroten. Uw normale bezigheden kunnen gewoon doorgaan. Soms gebruikt u nog enkele dagen progesteron om de kans op innesteling te verhogen. Hoewel er in de literatuur geen bewijs voor is, krijgt u meestal het advies om geen gemeenschap en/of orgasme te hebben tot ongeveer zes dagen na de punctie. U hoeft niet bang te zijn dat de embryo's vanzelf uit de baarmoeder vallen."

Het bericht komt van: http://www.vrouwenarts.nl/pagina/left/kinderwens/ivf_icsi

Dat is een gynaecologencentrum in Friesland geloof ik. Best een nuttige site met veel informatie. Interessant om te lezen.

Zoë, mijn husbie "redt zich wel" hihi maar steeds vroegen we het ons af als we bij de arts of het zkh geweest waren en vergaten we het te vragen, ook beetje verlegen misschien hihi..

Ik heb hetzelfde hoor, met eten en dingen doen. Heb ook voor mijn sport even pauze ingelast. Als het niet zou lukken, wil ik achteraf mezelf niets hoeven verwijten, daar is het te dierbaar voor toch?

Me vermaken..pff.. tsja zal wel moeten he hihi mijn vriend is de kids terugbrengen naar hun mams, ik ga zo maar eens lekker douchen en bedenken wat we zullen eten vanavond. Koken kon je toch gewoon blijven doen hahaha!!!

Geplaatst

Ja eindelijk kon dan ook bij ons de punctie gepland worden en wel op 3 febr (op de verjaardag van mijn man) om 8.30 uur al

Het duurde net als in 2006 ook deze keer weer iets langer voordat het gepland kon worden omdat mijn Follikels niet zo hard groeien. Ik heb 8 Follikels dit keer

Geplaatst
Ienieminie, wat fijn om weer van je te horen. Begon me al een beetje ongerust te maken... 11 follikels klinkt super! Vanavond de pregnyl spuiten? Ben je daar in ieder geval weer even van af!

Lief dat je een goed gevoel bij me hebt. Ik hoop het ook zo! Ik lees dat sommige meiden 14 dagen na de punctie al mogen testen. Nou dat is bij mij morgen dus... Ik hou jullie op de hoogte.

Ik probeer veel afleiding te zoeken wat op een dag als vandaag niet echt lukt haha. Heb volgens mij vanochtend al wel 5 keer ingelogd om te kijken of er al nieuwe berichten waren.

Mama Ree, hou je het lekker warm hihi.

Carolina, hier komt mijn lijstje: af en toe hoofdpijn, duizelig, ongi-krampen, trekkerig gevoel in de onderbuik, geen eetlust, wiebelige benen. Tja maak er maar wat van. Ik hoop dat ik morgenvroeg duidelijkheid heb!

Nou Zoe dat klinkt mij erg als een zwangerschap hoor!!! Ik heb nog steeds last van al die dingen!! Ben erg nieuwsgierig naar morgen!!!

Geplaatst
Nou Zoe dat klinkt mij erg als een zwangerschap hoor!!! Ik heb nog steeds last van al die dingen!! Ben erg nieuwsgierig naar morgen!!!

Als het die stomme bolletjes maar niet zijn die me zo laten voelen....

Geplaatst

He Zoe,

Ik lees je bijwerkingen en ik heb echt precies hetzelfde!!! Wiebelige benen, ongi-krampen maar dan in m'n rug. Hoofdpijn, borsten zijn gevoelig, maar de ene keer heel erg en dan zakt het weer wat af!! Laten we er maar het beste van hopen! Spannend morgen, ik ben heel benieuwd. En ben blij als deze week voorbij is, tenminste soms kan je maar beter in die waan zitten. Maar aan de andere kant, het maakt me af en toe zo onzeker!!

Ienie-minie, wat lekker dat het zo goed gaat en dat de punctiedag staat! Helemaal top!

Mamma-ree, ik heb geen sex gedurende deze periode. Heb er eerlijk gezegd ook niet zo'n behoefte aan en voel me door die bolletjes best vies! Het ruikt niet zo fris en dat maakt me onzeker! Maar knuffelen doen we zeker en ik vind dat deze periode zo intens is voor ons en dat voelt super fijn! Ik las trouwens ergens dat iemand schreef dat er ook een inbrenghulsje bestaat?! Weten jullie waar je die kan halen? Vind het zo gehanes met die vinger.

Hobbesje, Mijn darmen waren ook niet blij met de puregon, ik zei tegen Joost, als ik nu geen aambeien krijg, dan weet ik het niet! Wat deed dat zeer! Ben er trouwens nu wel van af. Lekker dat de eerste fm gepland staat! Succes!

Pleun! Wat een heerlijke humor had die opa van je!! Voor dit soort momenten hebben onze mannen de handkar achter de rug!! HIHIHIHI!!!

Geplaatst

Daantje-powerrr:

Ik heb zo'n inbrenghulsje van het ziekenhuis meegekregen.

Je kan met dit hulsje de bolletjes er ook verder inbrengen dan met je vinger.

2 bolletjes tegelijk in het hulsje en klaar is kees. Hihi!

Misschien dat je dit na kan vragen en anders naar de apotheek gaan.

Vind het raar dat niet iedereen dit mee krijgt.

Het is ervoor gemaakt en werkt prettig.

Pleun: Je opa had wel gelijk!

Lfs

Geplaatst

Hey meiden,

Een kleine update van mijn kant voor ik moet werken.

Vannacht om 4 uur moest ik behoorlijk plassen. Ik spring uit bed en denk nog één seconde: zal ik een test doen. Maar het was 4 uur, mijn vriend sliep ook en ik dacht: doe normaal, toch niet om 4 uur 's nachts!

Had ik het maar wel gedaan want vannochtend om kwart voor 7 kwam er niet veel meer dan een waterig straaltje. En daar durfde ik geen test op te doen! Erg he?

Dus ik ben nu van plan om vanavond maar een test te doen. Of is dat niet verstandig met avondurine?

Geplaatst

aaaaaaaaaahhhhhggggg zoe, echt super spannend !!! volgens mij maakt het niet heel veel uit of je test met ochten of avond urine. Maarja heb nog nooit getest dus weet het ook niet zeker...

Daantje, op welke wachtdag zit jij nu?

Mariette, fijn de de punctie gepland staat! ik heb op 2 feb de punctie dus we gaan gelijk op......

Geplaatst

oeps was ie ineens al weg, dus typ gezellig even mijn berichtje af.....

Hobbesje, spannend 1ste fm meting. Ik zei gister ook al tegen mijn hubbie dat het een beetje druk aanvoelde in mijn buik hahaha (klopt ook, bleek dat er 15 follikels zaten haha)

Heb gisteravond pregnyl gezet, fijn dat ik even niet meer hoef te spuiten :laughing9: Ik heb trouwens ook zo'n inbrenghulsje bij die mutsenbollen gekregen, hoop dat het daardoor iets makkelijker wordt om ze in te brengen.

Ben echt best zenuwachtig voor de punctie morgen..... Hoop dat het meevalt....

Nu ben ik wel klaar met mijn berichtje haha

xx

Geplaatst

Zoe je houdt ons echt in spanning hoor!! En volgens mij maakt het de testen van tegenwoordig niet veel meer uit of je nou 's ochtends, 's middags of 's avonds de test doet. Ik had mij test op wd 8 in de voormiddag gedaan. Nou in ieder geval nog ff duimen draaien dus...

Geplaatst

hoi meiden

wij gaan zometeen richting rotterdam voor de escape iui die staat gepland om 15.30 vanmiddag, om 12 uur moeten we weer t bekende potje inleveren!!

voor die die al bijna kunnen testen!! zoooo spannand, heeel erg veel toi toi xxxxx

Geplaatst

Zoë, het enige waar je rekening mee "moet" houden met 's avonds testen, is dat je 2 uur van tevoren niets drinkt. Anders is de concentratie in je urine te "waterig". Dat kreeg ik als tip mee en dat staat ook altijd in de bijsluiter van de ovulatie testen.

Hihi.. stel je voor dat je getest had, had het hele huis op z'n kop gestaan midden in de nacht ha ha!! Gaan er natuurlijk vanuit dat je positief test meid!!!

Ieniemienie, ik ben langer thuis gebleven. Heb het een dag na de punctie wel geprobeerd maar omdat mijn eierstokken zo opgezet waren en veel eicellen had was bij mij de boel flink opgeblazen. Maak maar vast een lekker buffertje met paracetamol, scheelt na die tijd. Wat voor pijnbestrijding krijg je met de punctie?

Daantje, ik heb ook zo'n inbrenghulsje van de kliniek meegekregen. Maar die zullen ze ook wel bij de apotheek hebben. Werkt ideaal en scheelt "vieze vingers". Sex zie ik ook niet zitten, om dezelfde redenen die jij opgeeft.

Wish, we gaan gelijk op he? Hoe voel jij je, voel je uberhaupt iets of..??

xxx

Geplaatst

Hey mama-ree,

Een buffertje paracetamol???? Bedoel je een spiegel opbouwen? Heb geen idee hoe ik dat doe, en of ik niet te laat ben voor morgen......... Help....

Krijg morfine en pijnstilling van de baarmoederwand....

xx

Geplaatst

Ja, dan begin je nu vast met 2 x paracetamol, vanmiddag uur of 5 nog eens en dan vanavond voor je gaat slapen.

Dan doe je het ook nog keer morgenochtend als je wakker wordt. Je kan gewoon ontbijten he, dan valt de medicatie ook lekker was mijn ervaring.

Ik had ook Morfine en die binnen in. Morfine is lekker hihi..!!

Heel veel succes meid.. denk aan je. Ik was zo zenuwachtig dat mijn onderbroekje nat was van het zweet, de verpleegkundige moest beetje lachen. Na de punctie mocht ie even op de verwarming daar om te drogen voor ik hem weer aan trok hihi... dus ik kan me je zenuwen goed voorstellen maar het komt echt goed!!! Pijn is niet fijn maar bij iedereen verschillend. Ga niet alleen af op de horrorverhalen hoor, daar help je jezelf niet mee!!!

Liefs!

Geplaatst

hey ienie mienie bij welk zh zit jij? Ik had precies dezelfde pijnstilling. Zorg er echt voor dat je 's ochtends goed ontbijt anders kan die morfine verkeerd vallen (heb ik een keer gehad en dat wil je echt niet meemaken) voor de rest is het allemaal voldoende verdoofd...als het goed is krijg je na de punctie nog een zetpil mee, en als je begint te voelen gewoon gebruiken. Verder scheelt het van vrouw tot vrouw hoeveel napijn je wel of niet hebt.

Geplaatst

Hey meiden,

Hier niet zo'n goed nieuws.

Vandaag 2e meting gehad, en er zijn maar 3 follikels gaan groeien, heel misschien een 4e, maar dat is het dan, de rest is allemaal minatuur gebleven:mad:

Ziekenhuis wil de dosis niet verhogen, want de vorige keer was ik met maar 3 eitjes ook zwanger, arghhhhh.

Kan er dus nu niks meer tegenin brengen, en heb het er maar mee te doen.

Voor mijn gevoel gooien we nu poging nummer 1 weg!

Zou ik de punctie ook kunnen weigeren? Dan zijn we de poging ook niet kwijt.

Liefs Diana

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden