Jump to content

42 jaar IVF Dusseldorf

Guest Shanna42

Recommended Posts

Guest Shanna42
Posted

Hoi allemaal,

Zojuist heb ik me aangemeld om ervaringen met jullie te delen over IVF. Zelf ben ik 42 jaar, mijn vriend is 41 jaar, we hebben nog geen kinderen en onze wens is erg groot. Wij zijn sinds 2008 bezig om zwanger te worden waarvan de laatste 6 keer IUI, helaas zonder resultaat. Vandaag hebben we een evaluatiegesprek met onze gynaecoloog gehad en afgesproken dat we een poging voor IVF in Dusseldorf gaan doen, er is al een afspraak gemaakt en 18 januari a.s. hebben we ons intake gesprek.

Hopelijk zien we elkaar terug op een van de forums.

Groeten van Shanna

• Replies 464
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Shanna42
Posted

Hoi Marietje

Bedankt voor je reactie. Ik zie dat jij zwanger bent, toevallig ook via IVF in Dusseldorf?

Groeten van Shanna

Posted

Hey Shanna

Nee via AMC. Wel ivf met Menopur, decapeptyl en utrogestan. 1e poging was met Gonal F maar daarvan vonden ze de kwaliteit embryo's niet goed genoeg, vandaar Menopur. En ik ben trouwens 40, dus ook wij iets ouderen kunnen het nog ;-)

Succes!

Guest Shanna42
Posted

Wat goed dat je zwanger bent zeg, en zo te zien aan je ticker gaat het niet zo lang meer duren, spannend hoor. Gaat alles goed?

Groeten van Shanna

Posted

Ben er inderdaad heel blij mee, maar mijn story staat in meldkamertje januari, daar zetten wij (uitgerekend in januari) ons verhaal op. Daar staatook dat ik weer naar ziekenhuis ben geweest en morgen weer terugmoet. Heb al in ziekenhuis gelegen met dreigende vroeggeboorte, dat is gelukkig geremd en nu heb ik weer harde buiken enz. Maar kleintje doet het goed verder en heb er alle vertrouwen in!!!!

Guest Shanna42
Posted

Heel veel sterkte gewenst dan, ik je verhaal daar lezen.

Groeten van Shanna

• 2 weeks later...
Posted

Hallo,

ik zal jan/feb ook starten met de derde IVF, dit maal in Dusseldorf (na eerdere behandelingen in Deventer).

Ik wacht nog op de uitslagen nav ons 1e gesprek met dr. Scholtes begin december 2009. Dan volgt het beleid en ga ik dit doorgeven aan Menzis.

Ik ben al jaren aan het dokteren, oorzaak onbekend, wel vaak cystes en poliepen (2x). Maar wij hopen dat assisted hatching voor ons wat kan doen. Telkens embryo's, maar het blijft niet zitten, te korte cyclus na de eisprong. O ja, ik ben 35 jaar. Mijn vriend 34 jaar. Het is gewoon erg moeilijk dat iedereen om je heen zwanger raakt...dat is killing vind ik. Maar wij hopen dat 2010 ons jaar wordt!

Sassebas

Guest Shanna42
Posted

Hee wat leuk eindelijk iemand gevonden die ook naar Dusseldorf gaat. Ik had niet verwacht dat er zo veel tijd tussen de onderzoeken en het starten zou zitten, we hopen in februari al een poging te doen, maar als ik het bij jou zo lees dan willen we te snel.

Ik vind het ook erg moeilijk al die zwangerschappen en bevallingen, het lijken er steeds meer te worden. 2010 gaat zeker ons jaar worden, Dusseldorf wordt gewoon de oplossing voor ons.

Groeten van Shanna

Guest Sannie66
Posted

Hi Shanna, welkom hier (beetje laat, maar beter laat dan nooit, toch?).

We hebben ook een subforum 40+ en een topic 45, misschien leuk dat je daar ook eens kijkt. Ik weet nl. dat 1 vd meiden die daar schrijft ook in Dusseldorf onder behandeling is...

Iig heel veel suc6.

Guest Shanna42
Posted

Ik wacht nog op de uitslagen nav ons 1e gesprek met dr. Scholtes begin december 2009. Dan volgt het beleid en ga ik dit doorgeven aan Menzis.

Sassebas

Hoi Sassebas,

Ben benieuwd .... heb je inmiddels de uitslagen al?

Groeten van Shanna

Posted

hoihoi, ik doe deze (officieel 3e) behandeling ook in Dusseldorf. Daar kan je altijd snel van start. Ik ben medio november al met een kuur gestart maar door onvolledige instructies heb ik toen een vervroegde eisprong gehad. Ik was niet bekent met cetrotide (had voorheen decapeptyl gebruikt) en kreeg geen instructies daarmee te starten, vandaar de vervroegde eisprong.. poging voorbij. Balen balen en nog eens balen.. al die moeite (follikelmetingen, hormonenspuiten en kosten) voor niets. Nu spuit ik sinds afgelopen woensdag weer en morgen weer een follikelmeting.

Succes met de behandeling!

Posted

oja en als bij het intakegesprek blijkt dat jullie mogen starten, vraag dan gelijk je recepten mee. Dat was Dr. S. bij ons ook vergeten dus toen moesten we op het laatste moment heel erg stressen omdat dit soort medicijnen niet altijd voorradig zijn. Dan moet je weer fertizorg inschakelen en dat kost weer meer.

Posted

Hallooo meiden, wij hebben 3 behandelingen in NL gehad en besloten toch nog een poging te wagen in DUsseldorf. Ik heb al 2 mailtjes gestuurd naar e-mail adrs van Dr Scholtes maar krijg maar niets terurg.....beetje vreemd maar goed. Denk dat ik maar es ga bellen. SUcces allemaal.

Posted

Goed besluit Marion, je weet nooit toch? Raar dat je niks hoort maar waarschijnlijk heel druk na sluiting tijdens de feestdagen?

Heel veel succes in ieder geval en ik ga je weer volgen hoor!!

Caroline

Posted

Hai Marion,

Ik kwam toevallig op jullie topic terecht. Ik ben onder behandeling in Düsseldorf. De kliniek is ivm verbouwing en kerstvakantie een paar weken dicht geweest, maar sinds 4 januari zijn ze weer open. Waarschijnlijk hebben ze een achterstand met het antwoorden van de mailtjes? Wellicht heb je ze intussen al gesproken? Succes!

Manouk

Posted

Hallo meisjes, wat denk je!!!! Ik had het berichtje nog niet geplaatst of Dr Scholtes belde, Zaterdag aanstaande om 11.30 uur moeten we in Dusseldorf zijn!

K moet mn dossier meenemen, aaahhh oooo spannend weer!

Tis wel een wereldreis, wij komen uit Haarlem maar ja! Alles voor het goede doel :)

@ Caroline, Ja spannend weer he misschien lopen we dan wel gelijk op.

@ Manouk, bevalt het daar een beetje?

Posted

hey meiden die ook naar DD gaan. Je kan de echo's ook gewoon in een nederlands ziekenhuis doen hoor. Dat scheelt heel wat op en neer reizen. Je moet dan wel een ziekenhuis vinden waar men bereid is alleen de follikelmetingen te doen. Gewoon even rondbellen, of Dr. S. vragen of hij een tip heeft, heb ik ook gedaan. Ik doe de follikelmetingen in het Bronovo ziekenhuis in Den Haag. Ben vanmorgen voor de 2e follikelmeting geweest.. a.s. donderdag weer.

groetjes

Sen

Posted

Nou is dat toevallig Marion wij moeten er om half 11 zijn voor de 1e FM! Ze zijn heel vriendelijk in de kliniek. Je kunt altijd bellen als er iets is, ze zijn heel bereidwillig. Alleen je moet wel een vragenlijstje maken voor jezelf met alles wat je wilt weten, want er wordt niet veel verteld. Ik hadin de week na de 1e punctie in oktober volgens mijn gynaecoloog 2 eitjes. Achteraf heb ik via via van een ivf arts in NL te horen gekregen wat dat is en hoe dat komt. Dat soort dingen wordt niet verteld, dus eigenlijk moet je precies weten wat je wilt weten voordat je vol met vragen terug gaat naar NL. Ik wens je heel veel succes....en wellicht zie ik je daar nog wel!

Liefs

Manouk

Guest Sannie66
Posted

Wat goed Marion! En fijn ook dat je zo snel terecht kon voor je 1e afspraak. En het is op zaterdag, dan maak je er toch een leuk dagje van!

Guest Shanna42
Posted

Hee wat leuk dat er hier nu meer meiden zijn die naar Dusseldorf gaan. @Marion goed dat je al zo snel terecht kan, voor ons wel vreemd om te horen dat je zaterdag al terecht kunt, voor ons is 23 dec. een afspraak gemaakt door ons ziekenhuis en wij kunnen a.s. maandag terecht. Heb jij dan een intake of de behandeling al? Overigens heel netjes allemaal, ze hebben ons ook doorverwezen daarheen, en kreeg laatst een kopie brief van de gegevens (dossier) van ons die ze aan dr. S. gezonden heeft.

Bij ons heeft de gynaecoloog al aangegeven dat we de echos hier in het ziekenhuis kunnen laten maken, dat vond ze ook een voordeel van Dusseldorf t.o.v. Nijmegen. Ik heb vrijdag/zaterdag mijn NOD, daar ben ik eigenlijk niet blij mee, want moet ik dan wel naar de intake gaan als ik nog niet ongesteld ben? Stel dat ik zwanger ben? Stel dat dat niet zo is en we zeggen de afspraak af dan moeten we nog langer wachten.

Weten jullie op welk moment je begint met de behandeling? Is dat bijvoorbeeld op je eerste ongesteldheidsdag of maakt dat niet uit? Vind het allemaal wel heel erg spannend, en ben erg blij hier andere gevonden te hebben die daar heen gaan.

Liefs van Shanna

Guest Shanna42
Posted
oja en als bij het intakegesprek blijkt dat jullie mogen starten, vraag dan gelijk je recepten mee. Dat was Dr. S. bij ons ook vergeten dus toen moesten we op het laatste moment heel erg stressen omdat dit soort medicijnen niet altijd voorradig zijn. Dan moet je weer fertizorg inschakelen en dat kost weer meer.

Sorry Sen vergeet ik je nog te bedanken voor je goede tip, ik ga het meteen opschrijven.

Liefs van Shanna :icon_flower:

Posted

geefnie hoor

ik zou gewoon naar die intake gaan. Wanneer je begint ligt aan welk protocol je krijgt. Als je het korte protocol krijgt moet je op cyclusdag 3 een uitgangsecho laten maken. Dan kijken ze of alles goed zit daarbinnen, of er toevallig geen cysten zitten want in dat geval mag je niet beginnen met de hormonen. Ook kijken ze dan hoe dik het baarmoederslijmvlies is op dat moment en naar hoeveel follikels er klaarliggen. Soms wordt er ook bloed geprikt om je hormoonwaardes te bepalen.

Na je intakegesprek moet je trouwens ook bloedprikken (hormoonwaardes, schildklier en nog wat dingetjes) en voordat er een punctie wordt gedaan moeten jij en je partner prikken op hiv en nog wat andere zaken.

Guest Shanna42
Posted

Okee dat is een duidelijk verhaal, zouden ze dan tijdens de intake die uitgangsecho al doen als ik zaterdag ongesteld zou worden? Dat is dan cyclysdag 3 of wil ik dan veel te snel en zou de punctie niet eerder kunnen zijn dan in de volgende ronde?

Posted

Ik durf niet te zeggen of je gelijk al zou kunnen beginnen, heeft ook te maken met hun planning natuurlijk en misschien wil dr. S. eerst nog wat bloeduitslagen hebben om wat meer inzicht te krijgen. Maar theoretisch gezien zou je, als je menstruatie a.s. zaterdag begint, die maandag daarop de uitgangsecho kunnen hebben en kunnen beginnen met stimuleren. Maar dan is het wel de vraag of je op tijd de hormonen in huis hebt, dat moet je dan allemaal op die maandag regelen en dat wordt dus wel krap. Knelpuntje is nl. dat apotheken dit soort middelen veelal niet op voorraad hebben en moeten bestellen. Dan heb je het een dag later maar in dit geval dus een dag te laat en dat kan niet.