Ga naar inhoud

42 jaar IVF Dusseldorf

Gast Shanna42

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh Marion wat een teleurstelling zeg, ben je weer een maand kwijt, en ook nog eens ongesteld. Ik kan me voorstellen dat je je K.. voelt. Sterkte ermee.

Liefs van Shanna

• Reacties 464
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Marion,

Kun je niet eind van de dag nog eens bellen en de situatie uitleggen? Als ze weten dat je anders weer een maand moeten wachten willen ze misschien wel naar het lab bellen? Proberen waard toch?

Succes!

Caroline

Geplaatst

goffer zeg dat schiet toch ook nie op, als ik jou was zou ik dr. Scholtes zelf ff mailen en de situatie uitleggen hoor

Geplaatst

Marion! Dat zou toch wel heel erg sneu, maar voornamelijk vervelend als je WEER een maand moet wachten... Blijf bellen meis..volhouden...

Geplaatst

ach meiden, aan de andere kant.... t gaat anders ook wel weer erg snel opeens..... Zo kan ik wel weer wennen aan het idee..... :)

Overal het positieve van in blijven zien!

Clyclus na de miskraam/curretage is op het moment wel top moet ik zeggen, duurde precies 5 weken na de curretage dat ik ongesteld werd en nu 29 dagen, voor zo'n oud besje mag ik niet klagen denk ik?

Geplaatst

@Marion fijn dat je er zo over denkt, geniet van de borreltjes :happy: Vooral achter je eigen gevoel blijven staan, dat is het belangrijkste.

Groeten van Shanna

Geplaatst

Nee, ben nog nooit bij Liberg geweest, wel natuurlijk op tv gezien, ik vind het zooooo knap hoe die goochelt (mmmr raar woord)met alle muzieksoorten.

Je hebt zo maar kans dat wij zo'n beetje gelijk op gaan lopen ,Caroline, als alles goed gaat natuurlijk.

Geplaatst

Sen, wij zaten wel redelijk dicht bij de koffie en thee. Had een jurkje aan en was met m'n nintendo bezig haha. Die duitse boekjes zijn ook niet wat voor mij. Snap niet dat ze met al die nederlandse patiënten een beetje nederlands leesvoer er neer leggen. Dus voor diegene die nog gaan, neem een eigen boek/tijdschrift mee! Tenzij je het leuk vind om duits te lezen natuurlijk hihi.

Sen, hoe voel je je? Sannie jij dan? Ik heb nu al last van ongi-krampjes, 2 dagen na tp! Jullie niks? Bah, maakt me zo onzeker...

liefs

Geplaatst

toen wij binnen kwamen waren er nog net 2 stoelen vrij tegenover de kamer waar de tp werd gedaan en idd die stomme duitse tijdschriften. Zoveel nederlandse klanten en niet één nederlands tijdschrift.

Ik voel niet echt krampjes ofzo dat had ik wel op de terugreis afgelopen woensdag maar nu niet meer. Misschien zijn het je eierstokken?

Geplaatst

Hee dames, alles goed met jullie? Bevalt het op het wachtbankje? Manouk al weer terug? Alles goed gegaan?

Ik was nog even de papieren van Dusseldorf aan het lezen die we mee gekregen hadden, en ik zie daar iets over acupunctuur staan die ze doen voor en na de punctie. Hebben jullie daar ervaring mee? Als ik het zo lees dan lijkt het me wel wat, alhoewel ik nog nooit acupunctuur gehad hebt.

Liefs van Shanna

Geplaatst

Hey Sen, ik wacht maar gewoon af. Alsof ik trouwens ook iets anders kan doen...

Shanna, klopt dat je accupunctuur kunt doen. Toen wij nog in Zwolle onder behandeling waren heb ik het bij 2 behandeligen gedaan. Zoals je hieronder leest, zonder resultaat. Dus ik geloof er niet zo in, maar er zijn natuurlijk genoeg vrouwen die er wel een goed gevoel bij hebben.

Zoals ik nu de behandeling bekijk is het: het klopt of het klopt niet. Wat Sen even terug ook al zei: het blijft een lot uit de loterij. Ik probeer alleen voor mezelf zo gezond mogelijk te leven en dan hoop ik maar dat mijn lichaam de rest doet.

Succes met je behandeling in ieder geval!

Geplaatst

inderdaad Zoë, we kunnen niet meer doen dan afwachten... ik schrok me vanmiddag dood.. voelde opeens een beetje vloeien.. nee zijn het die gekke mutsenbollen arghhh. En verder voel ik vanalles en niets tegelijk...

Marion; weet je inmiddels je AMH waarde al?

en waar blijft MANOUK nou???????????????? ik ben zo benieuwd naar de uitslag...

Geplaatst

wij zitten nu te wachten op de 3e icsi in zwolle maar mocht het tot een 4e x moeten komen willen we ook kijken in het buitenland en waarschijnlijk dan dusseldorf

zal dus jullie topic ff in de gaten houden

iedereen veel succes

Geplaatst

Nog steeds niets van Manouk? Als alles maar wel goed is gegaan!

Zoe ik weet nog niet of ik de acupunctuur ga doen hoor! Heb dat soort dingen ook nooit gedaan, was benieuwd of er goede ervaringen over waren (dat je rustiger wordt of zo) geloof niet echt dat dat een zwangerschap bewerktstelligt anders deed iedereen wel acupunctuur :happy: Zo aan de reacties te zien, doet verder niemand van dit forum dat in Dusseldorf, ben benieuwd of dr. S. daar zelf nog over begint.

Groeten van Shanna

Geplaatst

hallo Shanna

nadat onze eerste icsi met een top-emmy + tp cryos niet gelukt was besloot ik voor onze 2de poging alles uit de kast te halen:

Ik nam aansluitend aan de tp vakantie (2.5 week) om alle rust te kunnen nemen en geen last te hebben van werkstress.

8 weken voor de behandeling begon ik met acupunctuur, na de tp ook nog 2 sessies gehad, ik heb extra vitaminen geslikt: Vit.B100 complex + op aanraden van de acup. arts Omega-3 visolie capsules, zlef slikte ik al zwangerschapsvit. van VSM Puur mama

Nu zwanger van een matige of een goede embryo, een van de 2 heeft zich genesteld en is zich gaan doordelen.

Ik ben acupunctuur gaan doen in het kader: het kan zeker geen kwaad en ik moet zeggen de behandelingen vond ik erg prettig!

We zullen nooit weten of ik zonder al deze extra's zwanger zou zijn geraakt maar ik was blij dat we alles uit de kast gehaald hadden!

Ik wens je heel veel succes!!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hoi Babeth wat leuk om te horen dat het bij jullie gelukt is en dat je nu zwanger bent, van harte gefeliciteerd hoor. Bedankt voor je reactie, ik probeer nu voor de icsi straks ook zo veel mogelijk stress te vermijden en me goed voor te bereiden, dan kan het daar in ieder geval niet aan liggen. Ik heb straks een week na de terugplaatsing vrij, twee weken wordt te lastig maar misschien plak ik er straks toch gewoon een week achteraan. Ik gebruik sinds kort vitamine E en visolie capsules van puur mama VSM, ik dacht dat die multivitaminen van puur mama alleen voor zwangere vrouwen was, slik nu dus ook nog foliumzuur, een hele apotheek zo. En wat je zegt acupunctuur kan zeker geen kwaad, dus wat dat betreft zeker de overweging waard. Ook fijn om te horen dat je de behandelingen wel als prettig hebt ervaren.

Liefs van Shanna

Geplaatst

hoihoi, even over de acupunctuur: ik heb dat bij de vorige behandeling ook gedaan (overigens niet in DD) maar het heeft niet geresulteerd in een zwangerschap. Ik merkte zoiezo weinig effect. Behalve dan in mn portemonnee ;)

meiden, het duurt nu wel erg lang voordat we iets van Manouk horen... zal het wel goed zijn gegaan..?!?!

Geplaatst

Hee Sen, en de rest, Manouk heeft op haar eigen forum geschreven, moet je daar maar even lezen.

Groeten van Shanna

Geplaatst

he meiden, k heb bij 1e cryo tp en 2e ICSI ook accupunctuur gehad, heeft niet geholpen :(.

Bij 3e ICSI na punctie tarwekiemcapsules geslikt en kinderasperines van Bayer deze doorgeslikt tot de officiele testdag! Was wel zwanger....... wie zal het zeggen. Slik nu multivitamines, gewoon een of ander vaag merk en tarwekiemcapsules, als het weer tot een punctie komt dan weer kinderasperines.

Er moet ergens een topic zijn hierover.

Pieneke weet hier geloof ik ook van alles van.

Liefs

MArion

Geplaatst

o ja, accupunctuur, ja kost ook weer genoeg. Ik betaalde € 75.00 per keer en kreeg hiervan € 35.00 terug van de verzekering. Maximum aantal behandelingen , ik geloof 10 per kalenderjaar? 5 à 6 behandelingen per IVF/ICSI poging dus reken maar uit.......

De een voelt er niets van en de ander zweert erbij! Is voor iedereen weer anders.

Stond tijdje geleden in de krant dat acupunctuur juist NIET goed was bij IVF/ICSI behandelingen. De een zegt dit de ander zegt dat, vind het moeilijk hoor.

Gewoon doen waar jij je lekker bij voelt!

Geplaatst

Tja, acupunctuur... ik heb het heel consequent gedaan bij mijn 1e 2 ICSI's... dat leverde erg veel eitjes op, maar geen zwangerschap.

De 3e keer had ik er geen zin meer in (kostte teveel tijd en geld) en werd ik wel zwanger...

Laatst zei iemand tegen me dat acupunctuur geen zin heeft... omdat het "probleem" bij mijn man ligt en niet bij mij...

Mocht ik gaan voor de 4e poging, dan doe ik geen acupunctuur meer, het heeft mij niet zoveel gebracht.

Groetjes, Nine

Geplaatst

Wat ik van het acupunctuur verhaal begrijp is dat je zelf rustiger van wordt en dat dat weer een positief effect heeft op de punctie of terugplaatsing. In DD doen ze die behandeling een half uur ervoor en een half uur erna, heeft één van jullie dat dan weleens gehad? Ik heb nl geen zin om wekenlang ergens heen te gaan voor acupuntuur, zie daar het nut ook niet van in. Ik geloof niet dat je er zwanger van kunt raken, maar dat het wel mee kan helpen, het zal een combinatie van alles zijn.

Voor diegene die ook bij dr. S. lopen, heeft hij het daar wel eens over dan?

Groeten van Shanna

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden