Ga naar inhoud

42 jaar IVF Dusseldorf

Gast Shanna42

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hmmmm dat is heel erg jammer, klinkt ook wel heel logisch, was er al bang voor, we willen graag zo snel mogelijk beginnen. Maar wel fijn dat ik dit nu weet, dan reken ik er ook niet meer op en ga er vanuit dat we (als we mogen natuurlijk, ben misschien wel te voorbarig) dan in de volgende cyclus gaan beginnen. Thnx voor je antwoorden, dat haalt toch heel wat onzekerheid bij me weg, en dat is natuurlijk positief hè zo min mogelijk stress.

• Reacties 464
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Shanna, sorry dat ik even inbreek.

Maar heeft het zh in Dusseldorf geen apotheek? Die hebben altijd dit soort medicijnen op voorraad (ik haal ze altijd meteen in het zh, vandaar). En ik kreeg de 1e keer ook meteen de uitgangsecho hoor. Was wel een paar dagen voordat mijn cyclus begon overigens. En nu met de 2e had ik de echo op dag 2 van mijn cyclus.

Geplaatst

Juist fijn dat je reageert hoor. Ik heb begrepen dat het een vruchtbaarheidskliniek is, en of daar dan een apotheek bij in zit weet ik niet, hier in het ziekenhuis zit de apo er ook bij in en daar haalde ik voor de IUI ook altijd de spullen meteen na de afspraak bij de gyn. op.

Er bestaat dus toch nog wel een kansje dat we deze ronde al kunnen beginnen, ach ik moet me er niet zo druk om maken, maar toch hè. Van de IUI weet ik wel dat het bij iedereen anders is en ook ieder ziekenhuis verschillen heeft, bij de IUI was ik aardig standaard, dag 9 1e echo en dag 11 al de IUI, nooit meer of minder hoeven gebruiken aan medicatie en ook goed aantal eitjes -3-5-2-4-2-1 dus wat dat betreft heb ik voor de IVF wel goede hoop.

Vrijdag heb jij dus weer een echo, hopelijk zit er dan minstens nog een eitje bij, dan heb je er twee, dat is toch genoeg of wil je er graag meer?

Groetjes

Geplaatst

Gibo en Shanna,

Ik zou graag iets meer follikels willen hebben ja. Gezien mijn leeftijd is de kans dat er dan ook nog een ei in die cel zit wat minder. Bij de vorige IVF had ik 9 follikels met 4 eitjes -maar- in totaal. Ik wil graag 2 laten terug plaatsen, dus 'scheet in mijn broek' of er wel bevruchting zou plaatsvinden. Precies 2 bevrucht: en ook nog mooi gedeeld..dus dat was een pak van mijn hart. Helaas geen plakkers...

Geplaatst

@ Shanna, ik had op de site gelezen dat men op zaterdagen ook intake en behandelingen doen dus had ik dit aangevraagd. Dit ivm de lange reistijd die wij hebben, als het dan op een zaterdag kan scheelt dit weer vrije dagen opnemen enzo.

Dr Scholtes belde zelf en stelde gelijk deze zaterdag voor dus vandaar.

Ik ga er vanuit dat het alleen een intake gesprek is. Volgende week zou ik ongesteld moeten worden dus komt allemaal zo prima uit dacht ik, zeker als we groen licht krijgen van hem dat we kunnen starten. Wanneer word jij 43, als ik vragen mag?

Groetjes

Geplaatst

@Marion we hadden misschien zelf ook de afspraak moeten maken, dan had ik ook kunnen vragen of het niet eerder zou kunnen. Het schiet nu wel op hè, ik vind het wel spannend, ga dan voor de eerste x IVF, wel leuk dat we een beetje gelijk op gaan.

Ik word in augustus 43 en jij?

Groetjes

Geplaatst

@shanna, ha misschien komen we elkaar daar nog wel tegen.

ik denk dat ik een lijstje maak met de namen van de meiden die in Dusseldorf zitten en dan iedere keer die namen in de wachtkamer ga roepen, kijken of er iemand regageert. hahahaha zou toch een stunt zijn!

Ik word 1 april 43.

Geplaatst

Hihihihi of met zijn allen op dezelfde dag daar afspreken, kunnen we een bus huren die door het hele land gaat en iedereen ophaalt, of met zijn allen voor de punctie daar een hotelletje boeken :icon_smile: maken we er een groepssessie van en dan ook allemaal tegelijk zwanger worden en 9 maanden lang blijven!

Geplaatst

Lieve meiden... misschien sluit ik me wel bij jullie aan. Dusseldorf.

Maar vooralsnog ben ik nog steeds bezig met heftige bloedingen. Ik vrees minstens twee maanden nodig te hebben om te herstellen. (whaaa, de tijd tikt maar door!)

En het ene moment denk ik: ik kap er echt mee, te oud, heb al kids, al die ICSI's zijn slecht voor me, kan de stress niet meer aan...

Het andere manier moment denk ik: ik was zover, een kloppend hartje, melkproductie, mijn lijf schreeuwt om nog een kindje, en vooral mijn man, ik gun het hem zo om vader te worden.

Komt tijd....komt raad.

Ook wel fijn om even aan de zijlijn te staan en te kijken hoe het jullie vergaat.

HEEL GOED, HOOP IK!!

x Nine

Geplaatst

Lieve Nine wat zal het moeilijk voor je zijn. Wanneer je toch eenmaal het hartje hebt gehoord heb je vaak een gevoel van opluchting en valt er wat angst af, ik heb het zelf nooit mee gemaakt maar het lijkt me verschrikkelijk. Ik wil je veel sterkte wensen, hopelijk voel je je gauw weer wat beter, lichamelijk en geestelijk.

Kan me heel goed voorstellen dat je nog een kindje wil, vooral als je man nog geen vader is dan wil je dat hem geven, zijn wens is natuurlijk ook heel groot. Of je nu wel of geen kinderen hebt, het gevoel van de wens is voor iedereen hetzelfde, wat je zelf al schrijft komt tijd komt raad. En volg vooral je eigen gevoel en natuurlijk van je man.

Veel liefs van Shanna

Geplaatst

hey meiden, ik wilde even reageren op een paar dingen. Dusseldorf is geen regulier ziekenhuis maar een privékliniek. Dat zie je ook direct als je daar bent, het ziet er allemaal veel luxer uit, Dr. S. heeft een megagrote kamer waar zeker geen standaard ziekenhuismeubilair in staat. Er is dus ook geen apotheek en als je in de vergoede poging zit: de zorgverzekeraar vergoedt alleen maar medicatie die is afgegeven door een Nederlandse apotheek, dus hou daar rekening mee!

ik moest wel lachen om jullie opmerking over elkaar tegenkomen daarzo. Ik had dat toen ik in het VU liep ook al, dan las ik hier dat andere meiden ook daar liepen en als ik dan in de wachtkamer zat dacht ik zou dat iemand van het forum zijn?? :laugh: Ik ben één dezer dagen ook in Dusseldorf te vinden, weet nog niet precies wanneer. Ik heb morgen weer een follikelmeting en Dr. S zei eergisteren dat hij verwacht dat de punctie a.s. zaterdag, hooguit maandag zal gaan plaatsvinden en dan natuurlijk 3 dagen later terug voor de terugplaatsing. Dus dames, als jullie een blonde meid zien met lang haar dan ben ik het :happy7:

Geplaatst

@Nine: volgens mij ben je duidelijk nog helemaal niet toe aan stoppen! maar kom eerst maar rustig bij van deze teleurstelling, je lichaam moet natuurlijk ook even tot rust komen.

Geplaatst

Lieve Nine,

Al die heftige hormonen in je lijf, dat kost veel emotie en het grote verdriet dat je kindje niet meer leeft. Heel heftig. Ik weet hoe het voelt. Je lijf moet eerst ontzwangeren voordat je weer kunt beginnen met de volgende poging als jullie dat willen doen. Ik heb ong 2 weken gevloeid, maar mijn menstruatie kwam na de miskraam zelfs gewoon weer na 4 weken. Sterkte meis.

Shanna jammer dat ik je niet meer op mijn topic heb gelezen (40+), ik ga sinds oktober naar Düsseldorf. Bij mij is het als volgt gegaan: intake gesprek. Ik moest mijn ongesteldheid afgewachten en toen op de 1e dag beginnen met het slikken van de pil. In de tweede week dat ik de pil slikte moest ik komen voor een uitgangsecho. We konden er voor kiezen om de echo's in NL te laten doen, maar dat wilden we niet omdat we inmiddels zo veel verschillende verhalen van verschillende ziekenhuizen hadden gehoord (we zijn bijna een jaar van het kastje naar de muur gestuurd), dat we besloten om alles in Dld te laten doen. Wel een heen en weer gerij, maar we wilden liever alles door eenzelfde persoon laten beoordelen. We rijden als er geen files zijn ong 2,5 uur over voor ong 15 min bij de dokter, maar maken er dan gewoon een gezellige dag van daar. Na de pilstop moest ik na 5 dagen beginnen met het spuiten van Menopur (2 x per dag 225). 0p de 6e dag 1e FM, dan op de 9e dag 2e FM, toen moest ik 's avonds laat Pregnyl spuiten voor de eisprong op te wekken en had ik op de 11e dag de punctie. Maar dat is natuurlijk allemaal afhankelijk hoe het verloop van de follikelgroei is. Van de arts krijg je een recept mee voor Apotheekzorg. Zij faxen het zelf ook naar hen door. Deze NL apotheek levert aan huis en valt onder de NL verzekeringsmij en kan op zeer korte termijn leveren. Als je de medicijnen in Duitsland wilt halen moet je toestemming hebben van je verzekeringsmaatschappij en het eerst zelf voorschieten. Maar je behandeling in Dld zal ook eerst moeten worden goedgekeurd door je verzekeringsmaatschappij toch? Althans, ik moest dat wel doen en heb dat allemaal geregeld alvorens ik deze poging ga doen (heb een nieuwe maatschappij gezocht die het gaat betalen). Bij alle verzekeringsmaatschappijen moet je eerst toestemming hebben om de IVF behandeling in het buitenland te laten doen. In Dld krijg je voor de punctie verplicht narcose. Dit moet je apart aan de anesthesist betalen voordat je de punctie krijgt. Hier krijg je een rekening van, maar aangezien in NL er vaak geen volledige narcose (roesje) wordt gegeven is het per verzekeringsmij verschillend of je dat vergoed krijgt. Mocht je meer willen weten, vraag maar raak hoor. Succes!

Marion, wellicht zie ik je daar zaterdag haha. Succes bij de intake.

Groetjes

Manouk

Geplaatst

heee Manouk, thanx voor bovenstaand bericht, weet ik in ieder geval wat ons te wachten staat. Wij moeten ook 2 1/2 rijden. pppfffff maar ja alles voor het goede doel he!

Geplaatst

hier nog ééntje die zaterdag naar DD moet.. om 12.20 uur hebben we een afspraak voor een echo (kan in het weekend niet in het ziekenhuis in NL waar ik de echo's doe omdat ik niet de hele behandeling daar doe). Wij moeten ook ruim 2,5 uur rijden (vanuit omgeving van Den Haag).

By the way: de eerste 3 pogingen zitten in het basispakket, hiervoor hoef je GEEN toestemming aan te vragen. Ook niet als je de behandeling in het buitenland doet. Laat je niets anders wijsmaken. Ze moeten gewoon vergoeden conform nederlandse maatstaven. Het kan wel zo zijn dat je bijv. i.v.m. je leeftijd toestemming moet aanvragen maar dat is een andere discussie. In dit geval hoeft het niet. Maar ik weet dat veel verzekeraars het toch, ten onrechte beweren. Deed de mijne ook maar ik heb ze even teruggefloten.

Geplaatst

Misschien is die bus toch niet zo'n slecht idee geweest..:happydance:

In ieder geval: allemaal sterkte, plezier en rustig aan onderweg....

Geplaatst

Hallo Dusseldorf dames!

Ook ik ben een vast klant in Dusseldorf helaas. Dit is onze 3e keer in Dusseldorf en moet eerlijk zeggen: het bevalt ons goed. Het enigste inderdaad is dat jezelf veel moet vragen en na moet checken.

Ik mag op de 3e dag beginnen met gonal en luveris, gevolgd door cetrotide en 1,5 week later al de punctie. Ik vind het goed te doen in ieder geval. As maandag punctie dus het wordt weer spannend. Dat "ie" maar een keer mag blijven plakken!

Wij doen alle metingen ook in Dusseldorf. De vorige keer niet en dat vond ik zo'n gestress. Elke keer moest ik over en weer bellen wat "de tussenstand" was en dan kreeg ik weer een duitse vrouw aan de telefoon (en mijn duits is niet zo top...). Er is ook een nederlandse assistente maar die heeft het volgens mij zo druk, die krijg je bijna niet te pakken. Dan moet ze weer overleggen mer dr Scholtes en belt ze niet terug.... Je moet er zelf achter aan bellen elke keer. Dus ik vind het helemaal prima zo, dan maar een paar keer op en neer rijden maar ik heb wel een goed gevoel bij dr Scholtes.

Sen, misschien kom ik je wel tegen maandag!

De rest vd meiden ook allemaal heel veel succes! Made in Germany... haha

Geplaatst

Hey Sen,

Is bij jullie de terugplaatsing na 3 dagen? Bij ons heeft die allebei de keren na 2 dagen plaatsgevonden... hmmm

Geplaatst

hey Zoë, jij gaat goed met 12 follikels! Als ik het zo lees ben je op dezelfde dag gestart met stimuleren als ik (woe 6 jan.) Ik weet niet na hoeveel dagen ze bij mij terugplaatsen maar ik ken wel iemand anders die ook in DD onder behandeling is en die heeft in dec. ook na 2 dagen een terugplaatsing gehad. Toen dacht ik al van hey waarom na 2 dagen terwijl het meestal na 3 dagen is (en heel soms na 5 dagen) maar 2 dagen had ik nog niet eerder gehoord. Ga het eens vragen als ik zaterdag bij dr. S. ben. Jij heel veel succes a.s. maandag en mijn duimen draaien voor je mee hoor! en wie weet komen we elkaar inderdaad tegen.

liefs

Sen

Geplaatst

Hee Manouk ik heb wel op je forum gezeten, gelezen en gereageerd, alleen heel vreemd jouw bericht had ik niet gelezen, net even teruggekeken maar ik denk omdat het onderaan de pagina staat en ik ben dan wsl. op de nieuwe bovenaan begonnen te lezen, vervelend en jammer want je had goede info staan. Lief dat je alles hier nog een keer vermeld.

Ik heb een tijdje geleden mijn zorgverzekeraar gebeld (IZZ) en die zeggen dat de arts de aanvraag moet indienen (de gyn. in nederland zegt dat dr. Scholtes dat moet doen). Ik heb het aanvraagformulier al geprint en neem dat maandag mee. Verder zeggen ze inderdaad dat het in de basisvoorwaarden staat dat je poliklinische, niet-spoedeisende hulp voor min. 1.000 euro vergoedt krijgt (en wat Sen ook zegt dat zit in het basispakket en heeft niets met IVF te maken, ze horen die rekeningen te vergoeden, degene die ik aan de telefoon had vertelde dat ook zo) en of ik dan alles vergoedt krijgt dat hangt dan van de machtiging -toestemming af, omdat ik al 42 ben had ik nog specifiek gevraagd of ik dan wel in aanmerking kan komen voor volledige vergoeding daar kon hij niets over zeggen, gewoon de aanvraag indienen.

Ik vind het wel steeds spannender worden hoor, gelukkig is het al bijna maandag. Voor iedereen die morgen gaat, veel succes - doe hem alvast de groeten van mij :laugh:. Voor degene die maandag gaat: wij hebben om half twaalf de afspraak. Vanavond eerst een testje doen, ben nog niet ongesteld maar dat kan nog komen, hoop natuurlijk van niet.

Groetjes allemaal, liefs van Shanna

Geplaatst

Net een testje gedaan, niet zwanger, nu maar wachten op de ongi. De intake gaat nu dus zeker door!

Geplaatst

Ben ook benieuwd hoe het jullie is vergaan?

Ik ben gisteravond ongesteld geworden, dus even een vette dip en dikke tranen. Vanmiddag een leuke afleiding met een feestje (workshop bonbons maken net wat ik nu nodig heb ... chocolade mmmmmmm).

Liefs van Shanna

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden