Ga naar inhoud

uitgerekend september 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi allemaal,

hier ook weer eens een berichtje van mij. Ik lees wel dagelijks mee maar heb ook niet altijd wat te melden.

Ik begin inmiddels ook een beetje te groeien. Maar heb nog niet zo'n zichtbare buik als manon. Ik ben zelf iets te zwaar en dan valt het denk ik ook minder op.

Ik ben minder gaan werken, nl. 2 dagen ipv 4 en dat brengt wel een stuk rust, hoofdpijn is wat minder en ook wat meer energie.

Inmiddels begonnen met een zwangerschapscursus, het is een pilot. Het eerste uur krijg je allerlei informatie (de bedoeling is dat de mannen daar ook bij aanwezig zijn) en het 2e uur (zonder mannen) hebben we gym.

Voor de dames die de kamer al klaar hebben, mogen we foto's zien???

Ben zo nieuwsgierig wat jullie er van maken!

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Marjon...hoe krijg je t voor elkaar..dacht toch echt dat je roze zou gaan versterken!!! ;-)

Fijn dat alles goed was.

Bij ons hoef je je ook niet te wegen bij de VK praktijk...ze vragen er ook niet na..alleen start gewicht wel. Ik heb me vanmorgen ook weer gewogen thuis..schommel tussen de 5 en de 6 kg er aan. Was na de IVF 2 kg bijgekomen en die waren er helaas voor dat ik zwanger werd nog steeds niet af. Ach ik kan me er ook niet zo druk om maken.

Ik eet gezond, snoep niet al te veel en ik weet dat als t borstvoeden weer mag lukken dat de kg er heel snel af vliegen...niet te vergeten al t vocht wat je weer kwijt raakt na de bevalling. Ohh wat was dat fijn dat je de dagen er na zo heeerlijk door kon blijven plassen. Al die kleine rot plasjes waar voor je s'nachts voor uit je bed moest komen en dan er na...zet maar open die kraan...wat vond ik dat fijn weet ik nog.

Annie..ik heb gekozen voor 5 weken voor die tijd..net er tussen in.

In die week beginnen de scholen hier ook weer..dus dacht ach dan neem ik vanaf die week verlof op. Ik moet dan de laatste 3 weken van jaar weer werken...zit nog in dubio of ik die ook vrij ga nemen en dan gewoon in januari te beginnen.Heb nog zo veel dagen staan van vorig jaar ook.

Marretje...wat fijn dat je minder kon gaan werken...lekker rustig aan..groot gelijk!

Ben benieuwd hoe je de cursus gaat vinden..

Groetjes maar weer.

Geplaatst

Oorspronkelijk geplaatst door Annie viewpost.gif

Uitgerekend

01 september: Claudiaatje

02 september: Peggy :bcbbboy2:

02 september: Sabke77 :bcbbboy2:

06 september: Luna75 :bcbbgirl2:

07 september: Annie :bcbbboy2:

08 september: Sterremaud

09 september: Bubblicious

10 september: Cjee :bcbbboy2:

10 september: Femke :bcbbboy2:

13 september: Yasmine1974

15 september: Marretje:bcbbgirl2:

16 september: Poppie :bcbbboy2:

28 september: Taurus71 (Manon) :bcbbgirl2:

30 september: Carolina

30 september: mama27 (Marjon) :bcbbboy2:

Eerstvolgende afspraak:

21-05 Cjee afspraak Gyn

25-05 Peggy afspraak VK

26-05 Taurus71 afspraak VK

27-05 mama27 afspraak VK

28-05 Annie afpraak VK

03-06 Marretje afspraak VK

03-06 Sabke afspraak VK

Sow dames, ik heb even mijn afspraak erbij gezet.

verder ga ik vanmiddag naar het ziekenhuis voor een suikertest, aangezien ik afg maand 4! kilo ben aangekomen en de VK dat best ruim vond. Ik denk gewoon vakantiekilo's maar och, beter het zekere voor het onzekere.

Verder hier ook weinig te melden, alleen dat het werk me steeds zwaarder begint te vallen. Mijn rug en heupen en benen willen gewoon niet meer na een paar uur lopen. Dus ik heb ook maar besloten om zowiezo 6 weken vantevoren te stoppen, aangezien horeca nou niet echt het beroep is om rustig aan te kunnen doen.

En ik ga deze week met mn baas om tafel om te kijken voor evt wat aangepastere tijden/gedeeltelijk ziektewet/aangepast werk voor zover dat mogelijk is.

Nou, dat was het wel weer, ik laat nog weten hoe de suikertest verlopen is. Het zal wel aardig smerig zijn, het spulletje wat je moet drinken vrees ik....

Groetjes Sabke

Geplaatst

Spannend sab de suikertest... Hopen dat het inderdaad de vakantie kilo's zijn en dat het gewoon goed gaat met de baby en je dus ook aan moet komen. Ik vind het ook niet erg hoor meiden.. ik ben ook zielsgelukkig dat het na alle ellende nu eindelijk zo ver is en ik zwanger mag zijn. Maar ik ben normaal altijd slank dus dat is gewoon wennen. Ik merk ook dat mn lichaam dat ook vindt. Vooral 's avonds moe en last van mn rug. Dat begint weer te komen. Mn buik is ook zo gegroeid in de laatste weken.

Mijn laatste werkdag is 1 juli.

Daarna begin ik weer na de herfstvakantie (dus 25 oktober) Ik heb dus een extra vroege verlof en ik denk dat het ook wel heel erg fijn is.

Ik ga nog even genieten van het weer!

Veel liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nu een wonder--> 2 september uitgerekend:bcbbboy2:

Geplaatst

Peggy ik dacht dat je na je bevallig zowiezo 10 verlof weken moet hebben....

Kun je niet met je baas regelen dat bv eerder in de ziektewet gaat?

Volgens mij kost dat je baas niks extra, bij zwangerschaps ziek dan....

Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten en gewoon doen wat jou goed lijkt.

Ik ben uiteindelijk niet meer naar het ziekenhuis geweest, er kwam vanalles tussen en ik moest er een paar uur voor uitrekken en is helaas mislukt.

Wat dat betreft kunnen ze dat beter op afspraak doen, nu is het van...kijk zelf maar, tussen week 24 en 28.

Maar ik laat het wel weten als ik geweest ben.

Groetjes

Geplaatst

Ik zal even vertellen wat ik voor werk doe.. Ik werk 3 dagen per week bij een tandarts als preventieassistente. Dit houd in dat ik ook zelf patienten behandel (denk aan tandsteen en kinderen sealen)

Ik werk samen alleen met een tandarts. Dus doe ook alles assistentie werkzaamheden, telefoon, enz enz. De praktijk is bovendien 3 dagen open en die blijf ik ook werken als de baby er is.

Ik heb helaas geen cao. Dus alles is in overleg. Gelukkig neemt mijn baas ook ALLE schoolvakanties vrij. In de zomer dan ook 7 weken. Heerlijk hoor. Mij hoor je niet klagen. Vandaar dat ik nu een extra vroeg verlof heb. Ik had zelf gedacht om na de herfstvakantie weer te beginnen. Omdat ik zo mn eigen patienten ook weer kan inplannen. Die staan dus in mijn eigen agenda. Uiteraard weet ik niet hoe het zal lopen, maar ik hoop dat dit zal lukken.

Misschien ook wel leuk voor jullie om te weten... Wie sluit zich aan met het voorstelrondje hihihi.

Groetjes peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

Marretje fijn dat je hoofdpijn wat minder wordt en dat je minder werkt.

Sabke hoop voor jou dat het inderdaad de vakantiekilo's zijn ipv suiker, maar we horen wel van je wanneer je bent geweest. Verstandig van je om met 6 weken ervoor eruit te gaan met jou beroep en zeker om nu om de tafel te gaan. Lijkt me erg zwaar hoor.

Peggy klinkt erg interessant jouw beroep. En kan me voorstellen dat je dan alles in goed overleg doet. In totaal heb je best lang verlof toch, maarja het is wel zo leuk om zoveel mogelijk tijd achteraf met de kleine te hebben.

Ik sluit me aan bij het voorstelrondje

Ik werk fulltime als administratief (juridisch) medewerker bij de rechtbank. Ik werkte altijd 5 dagen van 8 uur dus 40 uur en bouwde 4 uur compensatieuurtjes per week op, maar sinds ik zwanger ben werk ik 4 dagen van 9 uur en ben ik de woensdagen vrij en dat bevalt uitstekend. Na mijn verlof met vakantie - geloof dat ik ergens halverwege december weer terugkom- neem ik nog een dag ouderschapsverlof op dus werk ik 3 dagen van 9 uur.

Ga zo maar eens mijn bed opzoeken

liefs

Geplaatst

Hoi,

Iedereen een beetje van het mooie weer aan het genieten. Het is nog wel wat fris met die wind, maar we gaan de goede kant weer op.

Ik heb net even wat mappen gehaald met babykaartjes...erg vroeg ik weet het, maar lijkt me gewoon erg leuk om alvast een begin te maken. Heb net ook even gebeld voor pretecho 3d/4d maar ze nam niet op. Ik wou het ergens eind juni doen dan ben ik 29 weken ongeveer. Denk dat het dan ook mooi is, maar zal nog eens even vragen

Ik begin sinds een aantal dagen last te krijgen van mijn bovenbeen, helemaal bovenin. Het lopen doet daarom gewoon zeer, of althans gevoelig. Niks aan. Net met autorijden ook, been iets ophoog doen om koppeling in te drukken..pfff doet gewoon zeer. Even in de gaten houden. Zal wel wat stijvigheid zijn ofzo anders volgende week maar eens even vragen wat dat kan zijn.

nou fijne middag nog

liefs

Geplaatst

Nou dan kan ik ook niet achter blijven hè bij het voorstelrondje....

Ik heb geen fulltime baan maar een paar verschillende bezigheden ;-)

Ik werk 3 dagen in de horeca (bediening in een restaurant van een hotel). Maandag en dinsdags begin ik om 06:00 uur tot 15:00 uur. Op donderdag begin ik om 15:00 uur tot minimaal 22:30 uur maar dat is bijna altijd later.

Dan ben ik op woensdag nog gastouder/oppasmoeder van 3 schatjes van kindjes (van 4, 3 en 1 jaar). Begin daar om kwart voor 8 tot 's middags een uur of 3.

Als laatste werk ik op vrijdag nog bij mijn moeder in huis aangezien deze niet alles zo makkelijk meer zelf kan en dus wel wat hulp kon gebruiken.

Zoals je kunt lezen kom ik mijn weekje dus ook wel door hahaha.

@Sabke, mag ik vragen wat jij voor werk in de horeca doet (en waar)?

Geplaatst

Annie, wij hebben de kaartjes vorige week al voor zover alles bekend is, besteld!

erg leuk om mee bezig te zijn hé.

om zelf alles samen te stellen met de juiste teksten die je hebben wilt, op het gewenste kaartje.

wij krijgen deze week de proefdruk al, en dan is het wachten tot de kleine geboren wordt.

wij hebben vandaag lekker van de zon genoten, en hebben heerlijk geshopt, natuurlijk voor de beeb, haha.

vanmorgen had ik eerst fysio, en moet zeggen dat het me goed heeft gedaan vandaag.

en wat werk betreft, ik ben sinds 1 mei werkeloos, de zaak bestaat niet meer.

solliciteren heeft nu geen zin, heb zo'n dikke buik, dat valt iedereen op.

dus nu genieten van alles, en na mn zwangerschapsverlof solliciteren.

Geplaatst

Haha een voorstelronde..wel lachen zo lang nadat we met elkaar schrijven hier ;-)

Ik werk in de thuiszorg.Mijn vriend werkt in de technische dienst bij een bedrijf hier vlak bij en werkt in vroege en late diensten. Ik heb hele flexibele cliënten die t niet uit maken of ik in de ochtend of middag werk en als t een keer op een andere dag is maakt ze dat ook niet uit. We wisselen elkaar dus thuis af. Als mijn vriend vroege dienst heeft dan ben ik thuis en ga ik werken als hij halverwege de middag thuiskomt en de week erop werk ik de ochtend en heeft hij een late dienst. Ideale constructie op die manier ontwikkeld. We hoeven dus geen beroep te doen op KDV of oppas. We hebben best geluk dat we t op deze manier jkunnen doen.

Goh al bezig met geboorte kaartjes..wat zijn jullie vlot! ;-)

Manlief heeft net de oude kamer van onze zoon wat ontruimd. Comode leeg en alles van de wanden af. NU morgen even langs een verfspeciaalzaak voor nog wat advies.

Vrijdag ben ik vrij dus denk dat t dan maar moet gebeuren denk ik.

Och..ben zo vlug als poppenstront..pffff. Heb net ook weer even 2 uurtjes de ogen dicht gehad. Annie wat jij hebt heb ik niet zo erg maar voelde mij vanmorgen erg beurs nadat ik eergisteren gefietst had. Zal wel soort spierpijn zijn. Als ik trappen loop dan verzuren mij de spieren ook vooral in de bovenbenen en sta dan te hijgen als een wild paard...lijk af en toe wel 80 ! Zal wel te maken hebben met de banden en dat de boel wat weker wordt...

Geplaatst

Ja leuk hoor Poppie om met de kaartjes bezig te zijn. Heb 4 mappen meegekregen, daarvan vallen er al 3 af. Nu had ik een aantal in een map die ik wel leuk vond, mijn vriend laten zien en die vind het ook wel wat. Dus denk dat wij er toch ook wel snel uit zijn.

Vanmiddag terug gebeld door praktijk voor echo's. 30 juni heb ik pretecho ben ik 30 weken. Ze kon niet eerder vol en vakantie, maargoed denk dat het dan ook nog wel mooi is.

Manon wij (poppie en ik) zijn ook wel vroeg hoor volgens mij met kaartjes, dus geen zorgen, eerst het kamertje maar in orde maken toch? en dat van die pijn zal inderdaad wel een soort spierpijn zijn, ben/was ook niet zo'n sporter dus zal wel eerder last krijgen van dat soort dingen, niks gewend he! hahaha

Geplaatst

Uitgerekend

Eerstvolgende afspraak:

21-05 Cjee afspraak Gyn

25-05 Peggy afspraak VK

27-05 mama27 afspraak VK

28-05 Annie afpraak VK

28-05 Peggy 3/4D echo

03-06 Sabke afspraak VK

30-06 Annie 3/4D echo

Geplaatst

Leuk dat jullie zo enthousiast hebben gereageerd op het beroepenvoorstel rondje!!

Wij zijn ons ook al aan het orienteren op geboortekaartjes.. Maar het zal een vierluik, eigen ontwerp worden. Dus dat wordt nog even veel praten met de drukkerij voordat tie helemaal goed is.

Leuk annie dat je ook de 3/4 echo hebt gepland!!

Morgen weer naar mn yoga les.. en nu lekker relax op de bank.

Wat jullie in de benen voelen heb ik nog niet gehad. Maar wel als ik de trap op loop (te snel) dat ik even moet bijkomen... zoiezo bij inspanning.. ik moet nu toch meer rustig aan gaan doen.. of in elk geval op het gemakkie! hahah.

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

Ok, hier mijn voorstelrondje.....van de zaak....

Ik ben bedrijfsleider in een partycentrum in Tilburg, dus houd me bezig met het organiseren van feesten en partijen. Daarnaast hebben we een speeltuin en een groot terras. Dus ik werk zowel achter de schermen als lekker voor met een dienblad in het zonnetje...wat normaal heerlijk is maar nu toch soms best zwaar.

Ik heb een vriend die 2 lieve kids heeft, nou kids.... 13 en bijna 11 jaar.

Ik heb het dus ook goed geregeld, 2 oppassen.... haha!

Nou, ik ga maar eens naar mijn werk, aangezien het zonnetje weer hoog aan de hemel staat!

Groetjes Sabke.

Ps....ook voor al jullie babyborrels kan ik wel iets moois regelen....:sunny:

Geplaatst

Ben ik gisteravond in eens fanatiek aan t sausen geweest..binnen 2,5 uur had ik alle muren voorzien van verf.Had dezelfde kleur als bij ons in de woonkamer gebruikt...beetje

caramel kleur...wil dit keer de kamer lekker rustig houden in creme-taupe/wit/ tinten.

Dacht gisteren nog wel...mmm beetje donker maar moet nog opdrogen en dat trekt wel lichter op. Kijk ik vanmorgen...oei toch nog wat donker...er komt natuurlijk veel minder licht binnen dan hier beneden. Op zich staan de meubeltjes wel leuk tegen die achtergrond kleur alleen vind ik de laminaatkleur er niet zo mooi bij passen.

Zit nu erg in dubio...wel of niet weer over nieuw in een iets lichtere kleur(waarvan ik bang ben dat de meubeltjes daardoor weer een wat vergeelde uitstraling krijgen..wat nu niet t geval is met deze muurkleur)...maar even over denken...eerst mijn haar verven vanmiddag bij de kapper...hoop dat de kleur die we uitzoeken wel zal bevallen ;-)

Een babyborrel..mm goed idee Sabke..in een keer van alle kraamvisite af hahaa

Jammer dat Tilburg een beetje te ver weg is voor ons..

Cjee...veel plezier vandaag bij de VK.

Bye bye

Geplaatst

Hi Ladies!

Zal me nog even aansluiten bij het voorstelrondje. Ben zelfstandig ondernemer en ben coach en doe werving en selectie van IT personeel. Makkelijk nu dus om alles lekker zelf in te kunnen delen. Nadeel is natuurlijk dat ik mijn zwangerschapsverlof zelf moet betalen ;-( Voor mij dan ook geen 4 maanden, dat lukt echt niet met mijn klanten.

Manon, dank je wel. Ga inderdaad zo naar de gyn, ben benieuwd wat hij gaat zeggen, heb hem nu 3 maanden niet gezien en de kilo's gaan nu wel erg hard. Ik doe echt niets raars maar deze week is er toch zomaar 2.5 kilo bij weer. Zal hij wel geen goed plan vinden.

Volgens mij krijg ik ook een injectie vandaag. Voor rhesusfactor. Tenminste dat staat me bij. Had van de week ook echt een aantal vragen in mijn hoofd, niet opgeschreven en nu ben ik alles weer kwijt. Dom dom dom. Opschrijven is toch wel belangrijk!

Goed te horen dat jullie mannen weinig last hebben van zwangerschapskwaaltjes. Voor mij was het ook nieuw om te horen, maar ik kreeg het zo vaak om me heen te horen nu dat ik dacht dat ik iets gemist had!

Afgelopen week ook gestart met zwnagerschapsyoga. Wat ik erg leuk vind aan deze cursus (los van het feit dat het maar 5 keer is ;-)) is dat een avond gewijd is aan twee verpleegkundigen van de verloskamer uit het Zh die een uur lang komen vertellen en vragen komen beantwoorden over wat je te wachten staat, waar je rekening mee kan houden en welke tips ze zwangere vrouwen willen meegeven voor de bevalling. Daar ben ik echt heel blij mee, lekker praktisch daar kan ik wat mee.

Wat leuk dat jullie al met geboortekaartjes bezig zijn! Klinkt allemaal erg leuk!! Heb zelf alleen nog maar zijdelings over nagedacht, wil eigenlijk een fotokaart. Dat wordt dus best nog even zoeken en puzzelen. Gelukkig wordt het zomer dus mooi om foto's te maken met strakke blauwe luchten en vol vrolijkheid.

Dit weekend ga ik ook weer lekker aan de klus, bekleden van de wieg en nog wat verbouwingsdingen in de huiskamer. Pas als dat af ik kan de babykamer gemaakt worden, dat is nu kluskamer ;-))

Begint toch wel op te schieten hoor!Mijn buik is deze week van twee delen echt naar 1 buik gegaan. Gek idee dat je bijna een kopje op je buik kan zetten. Ben nog in volle afwachting dat die kleine zo hard gaat trappelen dat mijn man het ook kan voelen, dat lijkt me zo een bijzonder moment.

Nou, ik ga naar de gyn.

Fijn weekend allemaal en geniet met volle teugen van het mooie weer!!

Liefs

Cjee

Geplaatst

Hoi meiden,

ik zal ook even mee doen in het rondje. Ik werk bij TNT Post en werk daar als postbode plus, dat is zo'n beetje een soort groepsleider. De bezorgers van ons kantoor vallen onder mij en mijn collega. Ik doe echt van alles, administratie, sollicitaties, wegbrengen van zakken post naar de locaties waar de bezorgers het ophalen enz. Heel afwisselend dus.

Ik doe dat normaal 4 dagen in de week van 6 uur. Mijn bedoeling is om na mijn zwangerschapverlof 3 keer 8 uur te gaan werken en dan voorlopig 1 dag ouderschapsverlof te nemen zodat ik 2 dagen in de week opvang moet regelen. Dat word in mijn geval de creche.

Mijn man werkt ook bij TNT post maar fulltime en die heeft de ene week dienst van maandag tot en met vrijdag en de andere week dinsdag tot en met zaterdag. De maandag en zaterdag zijn mijn vaste vrije dagen dus qua opvang schieten we daar niet veel mee op.

Wat grappig Cjee dat je ook een injectie nodig hebt ivm de rhesus factor. Ik ben ook negatief dus krijg dat ook. Maar tegen mij is gezegd dat dat rond de 30e week is. Komt niet heel veel voor heb ik begrepen.

Afgelopen week is een erg heftige week geweest. Een vriedin van mij (20 jaar oud) heeft vorige week woensdag een zelfmoordpoging gedaan. Ze is gevonden door haar zus en die heeft haar gereanimeerd. Ze is overgebracht naar het ziekenhuis en uiteindelijk is ze zaterdag overleden. Gisteren hebben we haar begraven. Het was zo'n mooie dienst echt indrukwekkend. Ben er echt helemaal ondersteboven van.

Ik hoop in ieder geval dat ze haar rust gevonden heeft.

Geplaatst

Sterkte marretje. Heftig zeg!

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

Jeetje Marretje wat een naar bericht om te lezen. Dus jij hebt zeker een heftig weekje achter de rug. Heel veel sterkte

liefs

Geplaatst

Oei Marretje..wat een naar bericht...gaat je zeker niet in de koude kleren zitten...

Heel veel sterkte ook van deze kant.

Geplaatst

Jeetje Marretje, wat een ongelofelijk heftig bericht! Ik leef met je mee.

Liefs

Cjee

Geplaatst

Hoi hoi,

Terwijl iedereen hier in de buurt geniet van t zonnetje ben ik binnen de babykamer wat aan t inrichten. Ik heb toch de muren opnieuw gesausd in een iets lichtere tint. Heb wel een vlak (achter de commode) in die donkere tint gelaten. Gisteravond heeft mijn vriend de laminaat vloer er in gelegd dus konden de spullen weer op hun plek gezet worden. Vandaag bezig alles schoon te maken en heb de inhoud van de kastjes gesorteerd wat weg kon en de rest ben ik nu aan t uitwassen.(wat een berg!) Droger binnen en droogmolen buiten helemaal vol zo. Moet alleen nog kijken voor een witte houten luxaflex (of schutters)..(deze bruin houten is wat te donker ..maakt de muren toch nog steeds wat te donker) en nog een witte verduisterings rolgordijn voor er over heen...luxaflex laat toch altijd nog licht door. Verder nog wat aan kleed spulletjes kopen voor de gezelligheid..andere lamp/opberg mandjes e.d.

Als t klaar is zet ik wel even een foto er op? Jullie ook?..ben ook nieuwsgierig hoe jullie kamertjes worden/zijn.

Nou ga eens even verder wat doen..heb nu handen vrij..Man en zoon zijn naar t water dus ga weer door met mijn schoonmaak/opruim woede ;-)

bye bye

Geplaatst

Uitgerekend

Eerstvolgende afspraak:

27-05 mama27 afspraak VK

28-05 Annie afpraak VK

28-05 Peggy 3/4D echo

03-06 Sabke afspraak VK

30-06 Annie 3/4D echo

Hoi hoi,

Heb het lijstje weer even naar voren gehaald. Zie dat er deze week weer veel afspraken zijn bij VK en Gyn.

Iedereen leuke pinksterdagen gehad? Het weer was iig heerlijk!

Peggy hoe was het vandaag bij de gyn? En zie dat jullie vrijdag de 3/4D echo hebben. Leuk vooruitzicht!!

Manon jij hebt drukke dagen gehad dus maar wel leuk om lekker bezig te zijn. Ben heel benieuwd naar foto's van de kamer. Onze meubeltjes komen halverwege juni dus zal voor mij nog even duren voor een foto, maar zal daarna mijn best doen. Veel plezier en succes morgen bij VK.

Marjon jij ook alvast succes en plezier bij Vk donderdag. Wij mogen vrijdag weer. De eerste keer dat we na 4 weken pas weer op een controle moeten, de rest van de zwangerschap kwam het elke keer zo uit dat we om de 2 weken een afspraak hadden of in ziekenhuis of bij VK. Ben daarom toch wel weer blij om even heen te mogen, ondanks ik de beeb meerdere keren op een dag voel.

fijne avond allemaal.

Geplaatst

Hey Meiden,

Even een kort berichtje van mij. Ik ben net terug van de verloskundige. Alles was opzich oke. Maar mn bloeddruk is te laag. Ik ben ook soms wat duizelig. Schijnt weer door de warmte te komen en bij dit termijn van de zwangerschap. Ik heb weer een nieuwe voorraad met staalpillen gekregen. Volgende keer wel weer bloedprikken hoe mn ijzer nu is. Verder weer het hartje gehoord en alles was goed gegroeid. Ik ben ook 4 kilo aangekomen. Maar dat vonden ze eigenlijk alleen maar goed. Ik heb nu ook echt een zwangere buik hahah. Volgende afspraak is over 3 weken. 14 juni wil iemand dat even in het lijstje erbij zetten.

Iedereen die deze week ook voor controle moet succes!! En ik laat jullie vrijdag weten hoe de 3/4 echo was.

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden