Ga naar inhoud

uitgerekend september 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja het is me gelukt! Vind het wel knap van mezelf, had zoiets nog nooit gedaan hahaha.

Natuurlijk moet de kaart nog een beetje netter gemaakt worden, dit was even snel een voorbeeldje. Dat witte papiertje hoort er natuurlijk niet bij maar daar staat de naam onder en die willen we nog wel even geheim houden dus vandaar.

Het is een simpel maar leuk kaartje vind ik zelf, en niet veel werk om zelf te maken!

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

even snel reageren op kaartje van Marjon. Wat een mooie zeg! Wat zijn jullie lekker creatief zeg met maken van kaartjes. Heel mooi wat je zegt simpel maar erg mooi!

Wij hebben maar gewoon een uit een map besteld hihi!!

fijn weekend

Geplaatst

Zo Marjon..wat creatief! Leuk hoor..en mooi de bij er op ..de link met je schoonvader.

Peggy en Annie ook al klaar met de kaartjes..tjonge..ik loop weer achter de feiten aan hahaa. Heb me er nog niet in verdiept. We hebben gisteren maar wel de "erkenning gedaan van de ongeboren vrucht"..stomme zin vind ik dat toch. We hebben wel een geregistreerd partnerschap maar toch moet je dan als moeder toestemming geven dat je partner t kind erkent. Anders zou je mee moeten met de aangifte bij de gemeente als je kind geboren is...niet handig als je nog ligt bij te komen van een bevalling of misschien wel in t ziekenhuis ligt. Dan zou je een schriftelijke bevestiging moeten meenemen...omslachtig..dus toch gisteren maar even gedaan..we waren beide vrij dus mooie gelegenheid. Nu ik over kaartjes na denk..ik denk dat ik mijn zus foto's laat maken ...nog even een paar weken wachten tot de buik nog dikker is.

Samen met onze zoon er op ofzo..ik laat t aan haar creativiteit over. Ze kan geweldige foto's maken dus misschien ook wel leuk om van een van haar mooie foto's een kaartje te laten maken.

Verder alles goed met iendereen hier?

Voetbal overleeft?..tjonge jonge..lag half te pitten op de bank..zooo wat spannend!:lac:

Fijn weekend nog! bye bye

Geplaatst

hoi hoi,

Gisteren 2de poging pretecho

en hij is helemaal gelukt, was zo leuk!

babytje gaf echt een showtje weg

lachtrekje, knipogen, tuitlipjes, flink bewegen, gapen

echt zo leuk.

Op de fotos zie je best bolle wangetjes!

en gevulde beentjes!

zo te zien heeft de baby het echt naar zin en goed bij mij in mijn buikje

is wel heel erg fijn om te zien en superleuk!.

vandaag weer een hartfilmpje gemaakt was uiteraard natuurlijk weer goed

babytje was ook weer druk in de weer!!

wij moeten geboortekaartje ook nog uitzoeken!

we zijn nog bezig met behangen, vriendje is al begonnen van de week maar er is iets fout gegaan (er zat toch een verkeerd verfbad tussen pfff)

dus die paar banen die gedaan zijn er toch maar weer afgehaald, en weer opnieuw beginnen.

Wij hebben ook al namen voor een jongen en een meisjes, we willen niet weten wat het word maar uit de namen waren best snel over eens!

liefs claudia

Geplaatst

Claudia mooi om te lezen dat de pretecho nu wel geslaagd was en kan me voorstellen dat het super mooi is om te zien als het ook nog eens beweeglijk is...Hier kun je weer even op teren. Gelukkig is hartfilmpje ook goed. De kleine moet nog mooi even in je buik blijven zitten, maar aan je verhaal te lezen heeft hij/zij het nog prima naar haar/zijn zin gelukkig.

Manon klinkt ook erg creatief hoor dat je zus met foto's een mooi ontwerpje maakt. Creatievelingen hier hoor! Ach volgens mij waren wij gewoon erg vroeg met de kaartjes en kan het nog prima. Heb trouwens deze week pas de definitieve hoeveelheid doorgegeven, dus nu zijn ze in bestelling.

Nou hier gaat verder alles goed, op de bekkenproblemen na dan. De oefeningen helpen wel maar het gaat nog lang niet alle dagen even fijn. Moet er echt heel goed om denken dat ik niet teveel doe, maarja blijft toch lastiger dan je denkt. Donderdag weer naar fysio dus we zullen zien. Vrijdag zijn de meubeltjes, kinderwagen, box en maxi cosi gekomen. De meubeltjes moeten nog in elkaar dus dat staat nog niet maar kinderwagen ed al even uitgeprobeerd in huis hahaha! Vriendlief heeft nu 2 week vakantie dus die zal van de week een begin maken met het in elkaar zetten van de meubels en dan even passen en meten in het kamertje!

Nou ga zo mijn bedje opzoeken, morgen om 05:30 uur gaat het wekkertje weer.

fijne avond

liefs

Geplaatst

Ik kijk net nog even terug en was nog wat vergeten

Wij zijn inderdaad ook al uit de naam. Voor een meisje waren we er meteen al uit en voor jongen eigenlijk ook vrij snel. Ik had al wat voorkeuren voor namen dus die heb ik vriendlief verteld en hij vond ze ook leuk...dus daar hebben we eigenlijk geen discussie over gehad. De tweede naam gaan we wel vernoemen. Dat wouden we sowieso doen als het een meisje werd. Mijn moeder is 10 jaar geleden overleden vrij jong (38) en vond het mooi om haar dan te vernoemen. Nu krijgen we dan een jongen maar hebben het vernoemen er dan toch maar ingehouden. Alleen mijn beste vriendin en mijn nicht weten de namen voor de rest houden we dat ook lekker voor onszelf.

nou ga nu echt mijn bedje opzoeken.

liefs

Geplaatst

Leuk kaartje marjon! Ook een mooie gedachten erachter met het bijtje.

Jou idee is ook leuk manon met je zoon erop. Dat heb ik weleens bij iemand gezien. Zo mooi!

Voetbal was wederom slaapverwekkend! hahahaha

Wat leuk dat de kleine zich zo goed liet zien claudia! Veel klusplezier~

Annie blijft je rust pakken he... anders geeft je lichaam het toch weer aan. Ik hoop voor je dat de fysio verbetering geeft. Ook voor na de bevalling!

Mooie gedachten met het vernoemen.

Wij gaan ons kind ook vernoemen naar beide opa's. Als het een meisje had geweest hadden we naar de overgrootoma's vernoemd. Maar niemand in onze omgeving weet iets over de naam! Ik denk dat onze vaders wel verrast zullen zijn.

Iedereen weer werkse deze week. Voor mij nog 2 weekjes en dan begint mn vakantie/verlof!

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nu een wonder--> 2 september uitgerekend:bcbbboy2:

Geplaatst

Oeh Peggy nog 2 weken..wat een heerlijk vooruitzicht!!

Grootouders zullen zeker verrast zijn met t vernoemen. Helemaal omdat t tegenwoordig meer uitzondering is dan regel als vroeger.

Onze zoon draagt mijn achternaam en zijn 2de naam is ook de voornaam van mijn vader en mijn opa (van vaders kant) Dus 3 generaties. Altijd al gezegd dat als we een zoon zouden krijgen dat hij mijn achternaam krijgt omdat we thuis met 3 meiden waren en mijn vader heeft maar 1 zus..dus daar stopte de achternaam.

Dit was een mooie gelegenheid om de achternaam toch door te geven.

Wij zijn toch ook wel uit over de naam. t is een afkorting van een bestaande meisjesnaam. Even gekeken op namenteller en de naam is maar 2 keer gegeven in in begin jaren 2000. Is ook maar net hoe je t spelt...zoals op de manier als wij t spellen is hij nog niet officieel eerder gegeven. (wel als afkorting van de volledige naam wordt t gebruikt maar niet opgegeven eerder als officiële naam)

Wat ben ik toch lekker duidelijk. T zal in ieder geval weer wat wenkbrauwen doen fronzen denk ik..haha. Moest m zelf ook een paar keer hardop uitspreken en schrijven maar nu klopt t gewoon en gaan ook niet verder zoeken. Dat hadden ze bij onze zoon zijn naam ook maar dat vind ik juist leuk..wat anders dan anders. Zitten er straks iig niet 2 vam in de klas. Haar 2de naam wordt de voornaam van mij (overleden) Oma van mijn moeders kant...deze stond ook altijd al vast. Mooie manier om iemand in herinnering te houden zo. Ze zal van boven ook vast trots zijn dat haar naam 10 jaar na overlijden weer in de familie terug komtdenk ik.

Annie..idd kalm aan doen met je bekkenklachten hoor..niet verder overbelasten!

Jee Annie..jij hebt je moeder ook al vroeg moeten missen en wat jong was ze.

Zal best moeilijk zijn voor je nu lijkt me...geboorte is iets wat je t liefst deelt met je ouders in eerste plaats en de rest van de familie. Oma's hebben hierin toch een hele belangrijke rol. Lijkt me best moeilijk voor je...

De naam moet je ook voor je zelf houden vind ik. Ik heb wel eens op hyves gelezen..oude klasgenoot die gewoon vanaf begin van de zwangerschap de naam al openlijk gebruikte..nou dat zou ik nooit doen...maarja ieder zijn ding natuurlijk.

Nou mensen..ik brei er een eind aan..zal draak naar school brengen en door naar t werk. Kalm aan allemaal!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik heb vanavond mijn 30 weken echo gehad.

Tot nu toe kreeg is steeds te horen dan ons Hummeltje flink zou zijn, met de pretecho werd zelfs gesproken over voorsprong van 2 weken.

Nu ineens ligt ie 3 dagen achter, met beentjes zelfs een week????

Nou, hoe vreemd....

Ik moest nu ook op een andere locatie zijn als normaal met een andere verloskundige.

Hij vond alles prima in orde en was super tevreden.

Maar toch is dit voor mij de eerste keer dat ik met een wat "minder" tof gevoel naar buiten liep. Kan het ook niet helemaal plaatsen, aangezien hij prima tevreden was.

Zullen wel die hormonen zijn.....:icon_bounce:

Tot overmaat van ramp woog ik trouwens op zijn weegschaal 6!!! kilo meer dan 3 weken geleden. Maar dat zou volgens hem niet helemaal reeel hoeven te zijn en ik moet over 3 weken bij mijn normale vlos maar weer goed kijken.

Kreeg trouwens niet eens een klein fotootje van ons Hummeltje....

Klaag klaag klaag

Nou, dat ben ik mooi kwijt. Bedankt weer dames! Ha ha ha ha.

Groetjes Sabke

Geplaatst

Sow, even updeetje.

Uitgerekend

01 september: Claudiaatje

02 september: Peggy :bcbbboy2:

02 september: Sabke77 :bcbbboy2:

06 september: Luna75 :bcbbgirl2:

07 september: Annie :bcbbboy2:

08 september: Sterremaud

09 september: Bubblicious

10 september: Cjee :bcbbboy2:

10 september: Femke :bcbbboy2:

13 september: Yasmine1974

15 september: Marretje:bcbbgirl2:

16 september: Poppie :bcbbboy2:

28 september: Taurus71 (Manon) :bcbbgirl2:

30 september: Carolina

30 september: mama27 (Marjon) :bcbbboy2:

Eerstvolgende afspraak:

24-06 Marjon afspraak VK

30-06 Annie 3/4D echo

23-06 Taurus71 afspraak VK

29-06 Marretje afspraak VK

06-07 Peggy afspraak VK

07-07 Annie afsrpaak VK

07-07 Marretje afspraak VK , bloedafname en prik ivm resus factor

12-07 Taurus71 3/4D echo

16-07 Sabke afspraak VK

Geplaatst

ook wij hebben onze naam allang vast staan, nog voor ik zwanger was.

ook bij ons een vernoeming, erg leuk.

m'n schoonvader is 1,5 jaar geleden gestorven, en de vernoeming is naar hem, met mijn naam gecombineerd!

maar het is ook een bestaande naam, och ja, komt niet heel vaak voor, maar bestaat helaas wel.

maar het mooie is dat alleen mn schoonvader de naam weet, die hebben we hem verteld toen hij op sterven lag, hij wist natuurlijk dat wij allang bezig waren om zwanger te worden.

oh Sabke, ja is niet leuk als je zo geschrokken daar weggat, bah.

en ik vind dat ze je best wel 1 fotootje hadden kunnen geven.

hopelijk voel je je snel weer beter!!

ik ben vandaag ook op controle geweest, en de uitslagen van het bloed waren binnen.

nu heb ik ook nog zwangerschapssuiker....grrrr.

morgen al naar de dieetiste, verdorie.

ik ben blij als mn zwangerschap erop zit, bah.

maar ze houden me gelukkig streng onder controle, moet iedere week.

fijne avond, XX

Geplaatst

Annie..vriendlief al wat meubeltjes in elkaar gezet op zijn vrije dagen of ligt hij buiten te bakken in de zon?

Sabke..denk dat dat wel normaal is toch..dat ze de ene keer voor lopen en andere keer wat achter op schema...als t uiteindelijk uit komt op de goede maat (en wat is nou precies de goede maat..je hebt kleine beebs en grote beebs..gezondheid hoeft er niets minder om te zijn lijkt me?! )

Weegschalen zijn ondanks dat ze precies goed moeten wegen in ziekenhuizen ed ook lang niet altijd t zelfde. Kan idd wel verschil in zitten. Beste kun je gewoon 1 weegschaal aanhouden...die van de vlos..haha wat een woord...die houden we er in!

Poppie..mooi he dat je schoonvader de naam al wist..hij zal er trots op zijn!

Hoe was t vandaag bij de dieetist ? Niet zo mooi van je zuiker. Ben je t echt even zat zo zo te lezen...kan me wel een beetje voorstellen...

Goed dat je nu iedere week moet komen...sterkte

Daar net ook weer bij de "vlos" ;-) geweest.

Alles prima..bloeddruk mooi..baby snelle hartslag maar was ook weer erg actief.

Moest eigenlijk over 4 weken weer komen (laatste keer en dan om de 3 weken) maar dat valt net in onze vakantie dus mag over 3 weken weer komen. Dan gaan ze op ijzer prikken nog even.

Zo dat was t weer voor zo ver..niks meer te liegen hier.

bye bye!!

Geplaatst

Sab wat een rare echo man. Ik zou ook een vreemd gevoel eraan over houden. En al helemaal als je geen foto mee krijgt... Fijn als je weer naar je eigen verloskundige kunt en alles kunt vragen. Ik zou het dan nog wel even aangeven over hoe de echo verliep. En dat aankomen... ik was tussen de 20 en 25 weken ook opeens 4 kilo aangekomen... Nou ik was in shock hahaha. Nu viel het mee. 1 kilo, maar ja elke weegschaal is inderdaad weer anders zoals manon al zegt!!! En we trainen het er straks wel weer af hihihi

Wat vervelend van je suiker er ook nog bij poppie... Nog even volhouden hoor.. voor de kleine.. Wat doen ze daar aan??? Moet je nu gaan spuiten?? Wel fijn die strenge controle.

Bij jou gelukkig ook alles goed manon! Waar ga je naar toe op vakantie?? En ik vroeg me nog af hoe je zoontje heet.. Of had je dat al eens gezegd??

Ik heb net het definitieve geboortekaartje doorgegeven. We hadden de proefdrukjes ontvangen... Hij is echt leuk. Het liefst wil hem aan iedereen laten zien.. Maar ik hou het geheim dat is toch wel het leukste!!

Iedereen rustig aan met die hitte!!!

Veel liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

Uitgerekend

Eerstvolgende afspraak:

24-06 Marjon afspraak VK

30-06 Annie 3/4D echo

06-07 Peggy afspraak VK

07-07 Annie afsrpaak VK

12-07 Taurus71 3/4D echo

16-07 Sabke afspraak VK

16-07 Taurus71 afspraak VK

Zo even afspraak er weer op gezet.

Peggy zie PB tje

Marjon..veel plezier morgen bij de VK.

Geplaatst

Hi Ladies,

Dacht, ik zal even wat van me laten horen. Heb net bijgelezen en ben blij dat het op wat klachten hier en daar allemaal goed gaat met iedereen en de kleintjes allemaal nog lekker aan het groeien zijn in onze buiken!

Hier alles prima, net terug van mijn laatste vliegvakantie voorlopig. Van de arts weer een stempeltje ok gekregen deze week. Helemaal tevreden en happy, bloeddruk is weer normaal, gewicht was gelijkgebleven de afgelopen 4 weken (prima dus in mijn geval) en de kleine uk groeit als kool. Qua lengte helemaal op schema en qua gewicht zelfs iets erboven! Dat wordt een flinke knul dus ;-)

Als ik al jullie verhalen lees over kinderkamers en kaartjes dan krijg ik een beetje haast geloof ik. Heb alles al wel bedacht en/of in huis maar nog niets is ook daadwerkelijk al gedaan. Toch van het weekend maar eens een beginnetje maken! Mijn echtgenoot heeft niet zoveel met klussen dus zal het grootste deel zelf gaan doen. Leuk hoor! Alleen ik merk dat mijn tempo er wel uit is ;-)

Wat leuk ook om te lezen dat er meer zijn die gaan vernoemen. Doen wij ook, vind dat toch wel een mooi gebaar naar ouders en opa's enzo.. Maakt de cirkel rond voor mijn gevoel.

Hebben jullie last van de hitte? Of valt het mee? Tot nu toe valt het bij mij mee, maar ik blijf wel echt helemaal uit de zon, dat trek ik echt niet nu.

Weinig spannends te melden eigenlijk zo alles bij elkaar, heb het idee dat deze maanden een beetje een tussenfase zijn. Lekker genieten van elkaar en van het zwanger zijn, dat is wel het belangrijkste op dit moment ;-))

Liefs

Cjee

Geplaatst

We zijn weer bij de 'vlos' geweest....alles was prima!

Druk ventje, want hij was constant aan het bewegen. Ze voelde hem zelf ook heel erg hard trappen. Paar dingen opgemeten en kwam overeen met de 26 weken dus precies op schema.

De vorige keer (27-05) was mijn bloeddruk 109/71, nu 132/75. Verder ben ik de afgelopen weken weer 2 kg aangekomen maar was verder netjes zei ze.

Het hoofdje lag nu al naar beneden, had ik het zelf toch ook goed gevoeld. Zat me gisteren ineens af te vragen hoe 'ie nou zou liggen dus even aan het voelen gegaan.

Wie wil mijn volgende afspraak in het rijtje erbij zetten? Moet 15-07 weer naar de vlos ;-)

Gaat het verder nog goed met iedereen? Niet al te veel last van de hitte?

Groetjes Marjon

Geplaatst

nee, ik hoef niet te spuiten, alleen een streng dieet.

en blijf onder controle, ook bij de dieetiste, om te kijken of dat aanslaat!

maar ik mag zelfs met die hitte 'geen ijsje.

alleen nog melk, water en koffie en thee.

1 a 2 stuks fruit per dag.

in de ochtend 3 sneetjes brood met kaas, en in de middag 3 sneetjes brood met kaas.

en in de avond een kleine portie aardappelen, stukje vlees en groente.

geen pasta meer, snik, dit eet ik normaal bijna elke dag.

en totaal niks van chips of snoep of wat dan ook.

gelukkig gaat het met iedereen wel goed, erg fijn hé.

dames, doe lekker rustig aan met die warmte, we moeten nog ff volhouden!!!

Geplaatst

Fijn om te horen dat het goed gaat!!! Heerlijk he cjee zn vakantie.. Wel een heel apart gevoel toch zn laatste vakantie 'samen'. Te minste dat vonden mijn man en ik wel.

Streng dieet hoor poppie.. Nou ja nog een paar weekjes en alles voor de baby toch!! En voor je eigen gezondheid natuurlijk!

Ik heb morgen een bruiloft van mn vriendin. Ben getuige dus het is een hele dag. Zal best wel vermoeiend zijn! Gelukkig zou het iets minder heet zijn!

Alvast fijn weekend allemaal!!!

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

Uitgerekend

Eerstvolgende afspraak:

30-06 Annie 3/4D echo

06-07 Peggy afspraak VK

07-07 Annie afsrpaak VK

12-07 Taurus71 3/4D echo

15-07 Marjon afspraak VK

16-07 Sabke afspraak VK

16-07 Taurus71 afspraak VK

Marjon je staat er weer tussen.

CJee...weer home sweet home ! Hebben jullie t leuk gehad?

Fijn dat alle controles weer goed waren.

Poppie...geen ijsje...damn!!...dat met dit weer?!! Heb net nog een milkshake gehad ;-)

Wat moet dat moet maar leuk is anders...andere kant ook een voordeeltje...geen last straks van overige kg's die er af moeten nadien. Sterkte met je dieeet.

Greetzzz! zo maar eens kijken of we een leuke wedstrijd te zien krijgen of dat t weer pitten op de bank gaat worden...

Geplaatst

Hooi,

Wat veel geschreven in paar dagen tijd. Meestal kijk ik iedere dag wel even maar was er nu even niet van gekomen. Druk gehad. Terras achter is bij ons nu helemaal klaar, we hebben nieuw bed gekregen deze week en moesten nog even achter nachtkastjes aan ed. Gisteren was vriendlief jarig dus hele dag visite dus mijn 2 vrije dagen goed benut. Morgen nog even een dagje aan het werk. En morgen gaat vriendlief dan eindelijk een begin maken met het in elkaar zetten van de meubeltjes voor de babykamer. Ben benieuwd hoe ver die komt aangezien het niet echt een klusser is hahaha! Ik zal het zien na mijn werk.

Sabke kan me echt heel goed voorstellen dat je toch met een raar gevoel in je maag bij 'vlos' dinsdag bent weg gekomen. Je moet er idd maar vanuit gaan dat het niks ernstigs is en het blijkbaar verschilt per week.

Poppie jij hebt ook niet veel geluk hoor tijdens je zwanerschap kan me voorstellen dat jij blij bent als de 9 maanden om zijn. Nu ook nog eens zwangerschapssuiker erbij. Sterkte en succes met het strenge dieet. En ook heel mooi met het vernoemen naar je schoonvader en dat hij de naam nog geweten heeft, prachtig verhaal.

en zie dat de afspraken bij de 'vlos' van Manon, Marjon en Cjee helemaal prima waren, mooi zo! We gaan straks de laatste fase in geloof ik....spannend allemaal hoor!

Moet eerlijk toegeven dat ik vandaag wel wat last had van de hitte maar ik denk ook in combinatie met weinig slaap. Gister hele dag druk gehad, vanacht was het laat ivm de verjaardag en vanmorgen om 08.30 uur kwam er iemand van de kraamzorg langs en dan die warmte erbij...kon het vandaag niet zo trekken. Denk ook niet dat het voetbal voor mij wordt ga zo lekker bedje in, als ik in slaap kom met de warmte boven.

nougoed iedereen fijne avond, geniet van het mooie weer en hopelijk een leuke wedstrijd en niet zo saai als afgelopen zaterdag en alvast fijn weekend

liefs

Geplaatst

Het is een hit, "vlos"!!!!!!.......:hello2:

Maar eerlijk gezegd, denk ik dat ik hem al eerder hier heb voorbij zien komen.

Maar.... beter goed gejat dan slecht verzonnen toch?!!

Geplaatst

Ik vlos

jij vlost

hij/zij vlost

wij vlossen

jullie vlossen

zij vlossen

ik vloste

jij vloste

hij/zij vloste

wij vlosten

jullie vlosten

zij vlosten

"Beter 1 vlos bij je buik, dan 10 in de lucht"

"1 vlos maakt nog geen bevalling"

"Beter goed gevlost dan slecht bevallen"

(Bron: oudhollandse vlosuitspraken)

Volgens mij heb ik tijd over, sinds ik gedeeltelijk in de ziektewet zit....

Hi hi!

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Aangezien ik een tip heb geplaatst bij het forum van "juli" en ze daar blij waren met de tip.....Tip ik jullie ook maar even :toothy10:

Komt ie:

TIP:

Te koop bij de Action.

Waterdichte molton 1 of 2 persoons. (1 persoons is nog geen 7 euro)

Deze kraakt niet en zweet ook niet zo als het zeiltje wat in je kraampakket zit.

Je kan de molton gewoon helemaal over je matras trekken, gewoon onder je eigen matras hoeslaken.

Ik kreeg de tip bij de intake van de kraamzorg en heb er meteen 2 aangeschaft. 1 voor mij en 1 voor mijn vriend (aangezien ik niet weet hoeveel kracht er achter zit als mijn vliezen breken en hoeveel vruchtwater ik moet verwachten.) Onze nieuwe matrassen waren toch een tikkeltje te duur dus nu zijn ze goed beschermd.

Hopelijk hebben jullie wat aan de tip.

Het zeiltje in je kraampakket kan je eventueel de laaste weekjes gebruiken voor over je bank ofzo...tenminste dat ben ik denk ik van plan omdat dat toch ook best een dure bank was :) en ook daar je vliezen kunnen breken.

Nou meiden, geniet lekker van het mooie weer en het aankomende verlof.

Lfs Nicole (augustus)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden