Ga naar inhoud

Einde.


Aanbevolen Berichten

Hallo lieve allemaal,

 

 

 

Voor mij (of voor ons) is de droom over. Mijn vriend heeft me heel duidelijk gemaakt dat hij niet meer wil. Om praktische redenen of omdat zijn gevoel nee zegt, allebei, hij wil gewoon niet meer.

 

Waar ik nu gewoon (??) het meest moeite mee heb is dat hij zegt dat ie helemaal geen tweede kindje wil - dat hij zelfs dus niet blij zou zijn als ik nu spontaan zwanger zou worden.

 

Dat ik daar afscheid van moet nemen, jullie weten allemaal waar ik het over heb, geen babyvoetjes, geen babymelk, noem het maar op. En ja, ik weet het, ik mag mezelf zo gelukkig prijzen met Tim, de kleine vent, en daar ben ik ook ape-apetrots op en super super gelukkig mee, maar de wens voor een broertje/zusje blijft.

 

En die wens wordt nu "de grond in geboord" door een partner die stug blijft zeggen dat ie niet meer wil. Hij kán gewoon geen ja zeggen, hij weet dat ie ergens heel egoïstisch bezig is, maar zelfs voor mij én voor Tim kan hij het niet.

 

Tja, wat moet ik dan nog ?? Ik kan hem niet dwingen.

 

Onze reis naar een broertje/zusje houdt hier op. Ik moest gister gewoon een antwoord van hem hebben want vandaag zal ik toch het ziekenhuis moeten bellen óf voor de recepten Puregon/Pregnyl óf om onze IVF-plek aan iemand anders te geven. Dat laatste wordt het dus.

 

Mag ik dan stom blijven hopen op een wonder ?? Spontane zwangerschap ?? Het kan er bij mij namelijk niet in dat hij dan niet blij zou kunnen zijn daarmee. Dat kan ik me gewoon niet voorstellen. Dat je twee jaar probeert zwanger te worden (langer zelfs) en dat ie nu kan zeggen dat ie niet eens een tweede kindje wil. Zal ook voor 100% het gevolg zijn van die twee jaar teleurstellingen, maar dat de "vechtlust" weg is, onvoorstelbaar. Ik had zo graag nog die ene kans (ik heb gezegd, nog één IVF-poging, stel dat ie lukt, dan lukt het nog net voor ik 41 ben en Tim is dan 5) nog gegrepen. Maar ik kan hem niet dwingen.

 

Ik kan dágen janken volgens mij. Maar weet ergens misschien ook wel dat het goed is zo. Dit kon ook niet eindeloos zo verder gaan, het komt tussen ons in te staan en dan hebben we straks helemaal niets meer, of in ieder geval hebben we elkaar dan niet meer, laat ik het zo zeggen. En dat kan nooit de bedoeling zijn, dat Tim straks de dupe is van het feit dat er überhaupt niet eens een broertje/zusje komt.

 

 

 

Evie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje Evie

 

 

 

wat heftig om te lezen!! Pijnlijk omdat jij er duidelijk anders over denkt.

 

Ik weeet niet goed wat te zeggen, maar ik vind het mooi om te lezen dat je zijn mening toch accepteert en hiermee kiest voor jullie drietjes.

 

Meis, veel sterkte om dit een plekje te geven en ik wens jullie heel veel geluk!!!

 

 

 

liefs

 

Babeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Evie, ik weet niet goed wat ik moet zeggen. Ik me niet verplaatsen in jullie, ik ken jullie niet, maar kan me wel voorstellen dat het heel heftig was (het hele traject) en nu is...

 

Heel veel sterkte meis om dit samen een plek te geven....

 

 

 

Knuffel..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat jullie in de moeilijkste situatie zitten die je je maar bedenken kunt. Het oneens zijn over het krijgen van (nog) een kind.

 

Ik denk inderdaad dat je de spijker op zijn kop slaat en moet denken wat je liever hebt; een gezinnetje met jullie drietjes of straks achterblijven met je zoon. Ik begrijp je diepe verlangen (heb ik ook) voor nog een kind en het is aan jou welke prijs je daarvoor eventueel zou willen betalen.

 

 

 

Stel dat ik in jouw situatie verkeerde wat voor advies zou jij mij dan geven?

 

 

 

Sterkte!

 

Vanessa

Link naar reactie
Delen op andere sites

moeilijk zeg dat je droom zo maar door je vingers glipt, moeilijk ben er stil van.

 

ook al heb je al een kindje ik weet dat je dan graag een tweede erbij wilt, en ja als je man dan zegt ik wil niet meer ...

 

denk dat de wereld even instort bij je... hoop dat je er samen toch uit gaat komen want het blijft natuurlijk zwaar voor je kan je niks anders dan sterkte toe wensen deze dagen

 

 

 

summer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahh verdorie Evie, had zo gehoopt voor je dat hij nog van mening zou veranderen. Heel veel sterkte met het verwerken hiervan. Ik hoop dat je er uiteindelijk vrede mee zult kunnen hebben maar kan me voorstellen dat hier nog wel een tijd overheen zal gaan. Ik hoop dat je nog wel komt meelezen/praten op het forum!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooh, Evie meis, wat verdrietig. Ik had zo gehoopt dat hij toch nog van gedachten zou veranderen. Wat ontzettend moeilijk moet dat voor jou zijn om te accepteren. Maar ook voor hem om te zeggen. Ik wens jullie beiden heel veel sterkte en liefde.

 

Liefs,

 

Henne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden