Ga naar inhoud

Hoe doe je dat?


***Leve***

Aanbevolen Berichten

Hoi allemaal,

 

 

 

ik heb even jullie verhalen gelezen.

 

 

 

Mijn man heeft zaad dat net zo veranderlijk is als het Nederlandse weer. De ene keer redelijk en de andere keer 0,0.

 

Ik probeer het gesprek aan te snijden voor donorzaad maar hij wil er niets van weten.

 

 

 

Vele ruzies zijn het gevolg, wil graag een kind van hem maar wil ook alle opties open houden en nu proberen om op een lijn gaan te zitten dan pas over een aantal jaar. We worden er niet jonger op.

 

 

 

Ik wil graag dat zwangere gevoel terug, ook al was ik doodziek.

 

 

 

Heel herkenbaar wat er wordt geschreven en heel moeilijk.

 

 

 

Iedereen veel succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Meiden,

 

Wat leer ik ontzettend veel van jullie!

 

Ik heb ook helemaal niet begrepen dat er 'maar' ongeveer 3 rietjes zullen worden gevormd van het zaad. Het is ons echt medegedeeld dat we ervan uit konden gaat dat er altijd een kind zal ontstaan.. zou het bij de een niet lukken dan bij een ander wel.. is gezegd. Mijn vriend moest dus ook eerst produceren en vervolgens aangeven voor hoeveel stellen het gebruikt mocht worden.. ik neem aan dat als we 25 hadden aangekruist.. men dan toch niet voldoende heeft al 1 zo'n potje?

 

 

 

Ik heb toch nog een vraagje voor jullie.. moeten jullie altijd voor inseminatie gaan!? Is er ook een moment wanneer je over mag gaan op IVF!?

 

Want als ik het goed begrijp, dan word bij KID, je gewoon geinsemineerd met 1 rietje..in je eigen cyclus.. dus maar 1 kans!?!

 

Bij IVF is het dus anders.. dan heb je dus meerdere eicellen.. bijna altijd bevruchtingen.. en evt nog embryo's voor de volgende pogingen?

 

Mag je daarvoor kiezen? Of mag dat niet?

 

 

 

Ook kan ik uit eigen ervaring zeggen dat bij eiceldonatie er ook niet altijd een kindje zal ontstaan. Bij de 1e poging mocht ik ook een aantal eicellen in ontvangst nemen, echter er raakte maar 1 bevrucht.. en die nestelde zich niet in.

 

 

 

Ja meiden.. hier in NL ziet men toch verschillen tussen eiceldonatie en zaadceldonatie. (ook mijn eiceldonatie wordt geregistreerd in het donorregister dus echt anoniem kun je het niet meer noemen). Waarom precies weet ik ook niet. Wat ik heb begrepen van de arts is dat voornamelijk in NL de Christelijke politieke partijen (incl de Paus) hierop tegen is.

 

Wat ik zelf ook een beetje raar vond, want Spanje is juist het land in europa waar bijna geen tekorten zijn! En hier zijn ze zo katoliek als het maar kan. Men blijft helaas toch anders aankijken tegen eicellen dan zaadcellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat loopt dit topic lekker zeg !! :toppie:

 

 

 

@dreamer; wat toevallig dat jij dat stel kent dat ZID doet. Ze was overigens niet met partner maar met moeder. Jammer dat het voor jullie te ver was, het was echt 'leuk'. 10 april is er weer een contactdag - wellicht is die locatie beter (dan kunnen we elkaar eens ontmoeten ;) ).

 

 

 

@nanne; wat een mooi verhaal schrijf jij over het Rijnstate. Wij zijn ook bij het Rijnstate en we hebben vanaf het allereerste contact ook een goed gevoel. Ik hoop dat dit ook zo blijft tijdens de behandelingen, maar als ik jou zo lees, dan zal dat vast !!

 

 

 

@leve; moeilijk he, zulke vragen en opmerkingen. Maar precies wat Dreamer schrijft ; op den duur wordt je er zelf ook bedreven in om eromheen te praten. Erg goed dat je bent gegaan, ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohja, @Suze; ik weet niet of je eerder zelf mag kiezen voor IVF maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het voor nu prima vind dat ik geen hormonen e.d. moet. Ik zit niet te wachten op die hele IVF procedure, ondanks dat je dan meer eitjes en dus meer kansen hebt.

 

 

 

Ik vind het idee dat het dan toch nog redelijk natuurlijk verloopt wel aanspreken. De dr. zei het als volgt; in onze situatie heb ik eigenlijk nog nooit een 'normale' kans op zwangerschap gehad. Dus we gaan eerst 6x een gewone K.I. doen zonder stimulatie, hormonen of opgewerkt zaad.

 

 

 

Just the egg en the seed .. ik ben zwaar benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Suze: zolang er met de vrouw niets mis is start je gewoon met inseminaties.

 

Dus ja, maar 1 kans per keer.

 

Lukt het na een aantal inseminaties niet, dan mag/moet je overstappen op IVF-D.

 

KID kan ook met hormonen trouwens, dus niet iedereen doet het in eigen cyclus.

 

 

 

@Butterfly: weet niet waar het 10 april is?

 

Doen jullie KI zonder opgewerkt zaad?

 

Dat zou ik echt niet willen!

 

Ik ben echt blij dat ze met IUI werken bij ons.

 

Ik zou me denk heel vies voelen als er zaad van een andere man uit me loopt.

 

Bij werd ook hetzelfde gezegd, nog geen kans gehad, gezonde vrouw, dus eigen cyclus.

 

Ben daar ook wel blij mee, want zit niet op die extra hormonen te wachten.

 

Mocht het zonder niet lukken, dan proberen we dat natuurlijk, maar eerst eens zonder proberen.

 

 

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

heh meiden het is toch allemaal heftig heh.

 

 

 

nanne gefeliciteerd dat je zwanger bent geworden van een van je cryo's!

 

 

 

Hier doorlopen we nu in belgie, anonieme donor, nog een brusje over van onze vlindertjes:(

 

Ik hoop dat we in maart kunnen beginnen daarmee.

 

 

 

Maar gisteren gaf mijn schoonbroertje in turkije wederom aan zelfs met ons naar cyprus te willen gaan als het niet zou lukken ( zijn familie weet nu niet dat het d- cryo's zijn)

 

Maar mijn man vond dat toch heel fijn, dat hij nog altijd ook ons wil helpen en natuurlijk heel erg lief!

 

En als aller aller laatste de optie adoptie.

 

 

 

Gisteren was op het turks nieuws iemand een baby op het toilet achtergelaten zoooooooooooo mooi kindje! en ik kwam in tranen en zei kijk zo'n mensen krijgen kinderen.

 

Geef het maar aan mij!

 

Nou manlief had dat het liefste voor mij gedaan:D hihih maar dat kan niet ;)

 

Maar we laten de droom nog niet los zwanger te BLIJVEN en een gezond kindje te krijgen.

 

Gisteren een kijkje gaan nemen naar hoe het raam op de toekomstige babykamer eruit zag ( mijn man zelf gedaan) en toen kwamen toch tranen aangezien mijn verbeelding van hoe de babykamer uit kwam te zien boven kwam.

 

Maar dat komt wel zover!!!!

 

 

 

Dreamer lieverd ben je al zenuwachtig hihi:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dreamer; ik weet nog niet waar het is 10 april. Zodra ik meer weet hoor je het van me.

 

 

 

Maar is dat zo .. dat het dan uit je loopt ?? Haha, ik heb echt geen idee. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik daar niet zo mee bezig ben, mss moet ik het even vragen aan de dame die ik zaterdag heb ontmoet die het ook gewoon via K.I. heeft gedaan en daar binnen 1x zwanger van was.

 

 

 

Wat ik heb begrepen doen ze de IUI met meer rietjes en is dit ook dus ook duurder. Het zaad wordt op een bepaalde manier 'bewerkt' in het lab en daarna hoger ingebracht dan bij een gewone K.I. Maar dit is meer om het zaad te helpen op weg naar het eitje, heb ik begrepen.

 

 

 

Het voordeel van gewone K.I. is dat de zaadjes dus zichzelf volledig selecteren en dit de meest natuurlijke situatie is. Waardoor het dus echt een kwestie is van "de beste mag winnen". Dat staat me wel aan eigenlijk. ;).

 

 

 

Als er wat uitloopt ... tja, ik kijk op dit moment nergens meer van op, het loopt er ook in en het zwemt in me rond. Ik bezie de zaadjes ook niet meer als van een andere man (wat ze in feite wel zijn uiteraard) maar meer als adoptiezaad. Het is zaad .. en ik heb zaad nodig om met mijn ei een baby te maken ... een beetje plastisch maar als ik zo moet blijven denken; als 'van een andere man'; dan kan ik die omslag niet meer maken dat het niet van mijn man is. En het is vast een heeeeeel lieve meneer die zoiets doet :D.

 

 

 

Dus we zullen zien; eerst maar een goeie match en dan zien we weer verder. Stapje voor stapje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohja, nog een andere vraag; wat zijn jullie twijfels bij KID ?

 

Ik kan af en toe zooooo twijfelen of ik er wel goed aan doe ?!

 

 

 

Hoe ervaren jullie dat ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Arzu: wat lief van je zwager!

 

En kan me voorstellen dat het raam op de beebkamer tranen losmaakte.

 

Mag ook gewoon he meis, je verdriet mag er zijn.

 

 

 

@Butterfly: bij IUI spuiten ze 1 rietje zaad in je baarmoeder.

 

Bij KI komt het voor je baarmoeder.

 

En als het niet bewerkt is zal het vocht er nog bijzitten en dat loopt eruit (net als wanneer je zelf klust)

 

Bij ons betaal je niet per rietje, dus de kosten daarvan weet ik niet.

 

Bij IUI is het ook de beste die wint, ze halen alleen de kapotte zaadjes weg (dus minder kans op afwijkingen)

 

 

 

Ik kan het zaad nog niet zien als gewoon zaad.

 

Het voelt nu nog als het zaad van een ander.

 

Daarom ben ik ook zo blij dat het IUI is bij onze kliniek, dan heb je toch minder met het zaad te maken als bij KI.

 

De man van Arzu zei dat hij zich prettiger voelde bij ICSI dan bij IUI.

 

Ik kan die gedachtengang goed begrijpen en voel het ook zo.

 

Ik zou het makkelijker vinden als er een embryo wordt teruggeplaatst dan dat het via zaad gaat.

 

Ik ben blij dat we eerst IUI kunnen proberen hoor, maar die gedachtengang begrijp ik dus wel.

 

 

 

En twijfelen?

 

Praat me der niet van!

 

Hele pagina's volgeschreven met mn twijfels.

 

Zeker als ik niet zo lekker in mn vel zit twijfel ik of dit wel de juiste manier is.

 

Maar als ik weer beter in mn vel zit weet ik dat dit de juiste weg is voor ons.

 

Zoals ik eens heb gelezen: het is niet de meest ideale manier om je gezin te stichten, maar het is wel mijn ideale gezin!

 

En daar gaan we voor.

 

Of nog een quote: erbij zijn vanaf dag 1 maakt dat het heel eigen voelt.

 

En denk ook echt dat het zo gaat.

 

Je zal nog af en toe denken aan de manier waarop je zwanger bent geraakt, maar de meeste tijd zal het voelen als jullie kindje.

 

 

 

Schrijf je twijfels maar van je af hoor meis!

 

(hier of in de mail)

 

Dan zal je merken dat je echt niet de enige bent met (die) twijfels.

 

 

 

Liefs voor allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herken jullie twijfel! Ook al kijken we er ongelofelijk hard naar uit, toch blijven er altijd vragen door m'n hoofd spoken ... Gaat ons kindje het ons nooit kwalijk nemen?? Dat onze kinderwens zo groot was, dat we dan maar IUI-D gedaan hebben om onze kinderwens te vervullen maar dat hij of zij zo nooit zal kunnen te weten komen wie de biologische vader is? In Belgie is het anoniem, dus bij ons zal het ook anoniem zijn. Ik geloof heel erg dat je het als je eigen kindje gaat zien, maar gaat dat effectief ook zijn? En als je bevalt, gaat het dan ook zo zijn alsof het biologisch gezien van ons twee is? Gaan we er niet regelmatig bij stilstaan (bewust of onbewust)? Wat als het kindje helemaal niet op ons trekt en mensen zeggen van 'goh, dat is toch een heel ander he' (zonder de achtergrond te weten)? Hoe gaat ons kindje op het nieuws reageren?

 

Zoveel vragen, die we waarschijnlijk toch pas kunnen oplossen eens het zover is. Maar ik hoop in ieder geval dat ons kleintje/onze kleintjes ;) vooral gaan weten dat ze superhard gewenst waren!

 

 

 

Maar nu eerst nog een kleintje maken :tongueP:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou in ieder geval wel prettig om te lezen dat jullie dezelfde twijfels hebben. Misschien is het zoals jij zegt ook Dreamer; als je niet lekker in je vel zit, lijkt alles een groot zwart onveilig gebied, met vooral veel angst voor hoe het allemaal zal gaan en daarna zal zijn.

 

En omdat ik op dit moment helemaal niet lekker in mijn vel zit krijg ik dan die erge twijfels of ik het wel aankan en mee kan leven voor de rest van mijn leven. Gelukkig kunnen we er samen wel goed over praten, dat scheelt veel.

 

 

 

Ik ben ook heel blij met die meiden die ik van het weekend heb leren kennen. Al behoorlijk wat over en weer gemaild en dat doet ook goed.

 

Maar wat ik al zeg; we doen het stap voor stap, eerst maar eens kijken of we een match hebben. Ik heb een indische man, dus ik ben benieuwd of ze ook indische of andersgetinte donoren hebben in Rijnstate.

 

 

 

Kheb ook nog een vraagje aan Arzu. Ben je van islamitische afkomst ? Hoe wordt er in jullie cultuur/religie tegen donorschap aangekeken dan ? Is het iets dat als een persoonlijke keus wordt bezien en dus wordt getolereerd ?

 

Ik ben zelf namelijk streng christelijk opgevoed en met name mijn vader heeft grote moeite met het donorschap. Hij ziet het bijna als overspel ! Dit is ook de reden dat wij nog niets tegen onze ouders hebben verteld. Tis allemaal al moeilijk genoeg.

 

Ik ben benieuwd hoe daar in jullie cultuur mee om wordt gegaan ?

 

 

 

Liefs !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aaargh! Ik heb ook vreselijke twijfels..niet voor niets dat ik zo lang heb gewacht met het invullen van de papieren... ik heb ze al ruim een week binnen. Vandaag heb ik ze toch maar eens ingevuld... a.s. dinsdag is het eenmaal al zover dat we op gesprek gaan bij Geertgen. Komt nu wel dichtbij..

 

 

Butterfly, wat fijn dat je mailt met andere mensen doe ook voor een donor kiezen. Ik hoop dat je je snel een beetje beter voelt.

 

 

Groetjes Leve

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Leve,

 

 

 

Even een berichtje, want ik ben heel nieuwsgierig hoe het vandaag geweest is bij Geertgen!!

 

 

 

Groetjes, Meetje

 

 

 

Hoi Meetje, wat lief dat je het vraagt! We hadden vanmiddag om half 4 een afspraak. Eerste indruk was goed. We werden als eerste bij een verpleegkundige naar binnen gehaald. Zij wilde gegevens van ons weten (verz. nummer en zo).

 

 

 

Daarna werden we door de dokter gehaald. Ik vond het een beetje vreemd gesprek.. ze gaf ons alle opties, maar blijkbaar had ze er niet op gerekend dat ik mezelf een beetje ingelezen had en geïnformeerd. Toen ik de vraag stelde wat er mogelijk is als ik niet kan doneren (vanwege leeftijd oid.) had ze geen antwoord. Ze klapte een beetje dicht. Ik voelde me een beetje afgekapt of zo. Ze kletste er overheen, dat we op zoek konden naar iemand die voor ons wil doneren.

 

 

 

Daarna werden we weer door een verpleegkundige binnengehaald. Daar kregen we folders en een nieuwe afspraak... Ik zat nog met dezelfde vraag, dus stelde hem hier weer, en ze zei iets over ambassadeurschap, maar kon me niet vertellen wat dat in houdt. "Dat komt de volgende keer", zei ze.

 

 

 

Mijn vriend denkt dat het is dat ze liever willen dat je een donor aan probeert te brengen. Dat laat zien of je welwillend genoeg bent.

 

 

 

Volgende maand hebben we een tweede afpraak. Volgende week naar Rijnstate..

 

 

 

Groetjes Leve

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal, ik moest wel even lachen om dat berichtje over het zaad dat eruit loopt:happy3:. Wij doen dus KID dus niet IUI-D. KID kun je op twee manieren doen. De eerste manier lijkt op hoe je het thuis zelf zou doen met ZI. Daarmee breng je het zaad voor de baarmoedermond aan. De tweede manier wat ze dus bij ons in het ziekenhuis doen is dat ze het zaad IN de baarmoedermond aanbrengen. Wat er dan uitloopt is niet het zaad maar je eigen vocht zeg maar. En wat ze inbrengen zit in zo'n rietje dus het ziet er toch allemaal heel anders uit. Hahaha wat word dit een raar verhaal zo. Met de IUI-D nemen ze het zaad van 3 rietjes en dat word opgewerkt en dan ingespoten in de baarmoederholte. Dus meer zaadjes en dichterbij het ei dus meer kans. Maar dat opwerken moet in een laboratorium dus kost het meer tijd en 3 rietjes kosten ook meer zaad en meer geld. Dus daarom doen ze niet meteen in ons ziekenhuis. Ze zeggen van: eerst 6 keer KID met gewoon zaad in de baarmoedermond en als dat niet lukt dan verder kijken. Ze gaan dan ook meer onderzoeken waardoor het komt dat je nog niet zwanger bent en je kunt bijvoorbeeld overstappen op een andere donor en dan nog eens 6 keer KID. Of dus IUI-D. Groetjes van Zwaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Leve,

 

 

 

Ja ik was ook al zo benieuwd.

 

Het is volgens mij een beetje vaag geweest allemaal of niet ? Je hebt nu eigenlijk nog geen antwoord op je vragen lijkt me.

 

Waarvoor is nou die tweede afspraak dan .. weet je nu al wat ze dan allemaal nog willen doen of weten ? Je hebt dus niet meteen een lichamelijk onderzoek gehad ?

 

 

 

Nu maar op naar 9 februari, das al bijna. Ik durf er bijna om te wedden dat je daar met een heel ander verhaal en gevoel van terug zal komen. Maar we lezen je ervaring wel weer hier. ;)

 

 

 

Zwaan, bedankt voor je aanvullende info. Ik had het idd ook nagevraagd nog aan de dame die ik ken van de Freya bijeenkomst .. of het terugloopt, maar zij vertelde ook dat het ver genoeg wordt ingebracht dat je daar eigenlijk geen last van hebt.

 

Hoe is het bij jullie ?? Heb je alweer een ronde ? Of wacht je nog ? Ben benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leve wat een rare reacties allemaal, eerlijk gezegd zou ik me niet op mijn gemak voelen dan daar.

 

Ik denk idd ook dat je de 9e met een ander gevoel naar huis komt, dat hoop ik tenminste echt.

 

 

 

Want het is al heel erg heftig en dan ook nog zo'n rare medewerkers:mad:

 

 

 

Butterfly hoe voel jij je meid?

 

 

 

Meiden over de twijfels, hier is dat ook nog soms aan de orde hoor.

 

Mijn man had het ook eergisteren weer en voornamelijk door een reactie van schoonouders ( hij zei achteraf dat ik het verkeerd begrepen had ja ja)

 

Maar gisteren onderweg naar huis ( hij was me komen op halen op mijn werk) zegt ie het interesseerd me niet, iedereen mag het weten hoor!!!

 

Hij vind het dus erg moeilijk voor te verbergen nu, terwijl ik zoiets heb ik maak wel een smoesje.

 

 

 

Als mensen het niet met ons kindje eens zijn, of er niet van houden dan sodemieteren ze maar op.

 

Hij was een beetje boos hihihi, door sommige reacties

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leve, wat raar dat ze zo reageerden en antwoorden ontweken.

 

Ik zou me daar dan niet prettig voelen.

 

Hopelijk voel je je in het Rijnstate wel op je gemak.

 

Hoe voel je je nu een paar dagen na het gesprek?

 

 

 

Arzu, wij hebben ook datzelfde gevoel.

 

Als mensen het niet eens zijn met de manier waarop onze kinderen zijn ontstaan is dat hun probleem.

 

Als zij het mooiste wat ons is overkomen niet accepteren, dan hoeven wij niets meer met ze te maken te hebben.

 

Ongeacht wie het zijn!

 

Ben benieuwd hoe het in de praktijk gaat zijn.

 

Hoop dat niemand moeilijk gaat doen, dan komen we er ook niet achter wat we dan gaan doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoihoi,

 

 

 

Ja het leek allemaal een beetje vaag, maar nu begrijp ik het wel en ben ik toch maar eens rond gaan neuzen naar donoren. In eerste instantie had ik mijn zwager gevraagd, maar die ziet het niet zitten. Nu heb ik er twee via een site, en mijn zus heeft een vriend die ook al eens eerder donor is geweest en ons wel wil helpen. Het scheelt een hoop dat ze niet rechtstreeks aan ons hoeven te doneren maar aan de kliniek, dat werft makkelijker :laugh:

 

 

 

Maar ja... dinsdag in ieder geval naar Rijnstate, maar als de wachttijd daar werkelijk nog 8-10 maanden is, denk ik dat we toch verder gaan met Geertgen als we aan een donor kunnen komen. Mijn vriend wil ook niet meer zo lang wachten.

 

 

 

Ik hou jullie op de hoogte!

 

 

 

Hoe is het met jullie? nog nieuws gehad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

 

 

Het gesprek bij Rijnstate kwam op hetzelfde neer als bij Geertgen. Voorrang als je een eigen donor aanbrengt, anders wachten. In dit geval 5 maanden, dat is dan wel gunstiger als bij Geertgen.

 

 

Ik heb besloten om afstand te nemen. Ik sta ermee op en ga ermee naar bed. Mijn leven staat stil, en rondhangen op verschillende forums en chats..helpt mij niet om het proberen los te laten.

 

 

Ik ga beginnen met 1 keer in de week te kijken op de forums, daarna wil ik het verder afbouwen. Ik wil weer ruimte in mijn hoofd om te studeren, te genieten van mijn vriend, en de dingen die ik WEL heb, in plaats van alsmaar bezig te zijn met wat ik niet heb en ook nooit zal krijgen... een kindje van mijn vriend.

 

 

Ik ben er dus wat minder, maar hou jullie zeker op de hoogte van ons proces!

 

 

Lieve groetjes Leve

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Leve,

 

 

 

Ik begrijp je helemaal ..... het is soms net of je van de ene treinwagon in de andere stapt zonder vaart te minderen onderweg.

 

Stap maar even uit onderweg en geniet van de omgeving, ik hoop dat je daardoor de rust krijgt die je zoekt en dat je een manier vindt om je verdriet een plek te geven.

 

 

 

Hier ook steeds meer het besef; het liefste wat ik wil; een kindje van mijn eigen lieve man, gaat niet gebeuren. Het doet me eigenlijk steeds meer zeer ...

 

 

 

Veel succes met alles !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast Butterfly

Hoe is het nu met je Leve ?

 

Heb je wat meer rust ? Kan je het zo loslaten ?

 

Of ben je nog op zoek gegaan naar die donor zodat het allemaal niet zo lang meer hoeft te duren ?

 

 

 

Hoe het ook is, ik wens je succes met de keuzes !

 

 

 

Groetjes,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden