Ga naar inhoud

december 2009 januari 2010 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vanessa

Je houdt het wel weer spannend pfff

Wat een onzekerheid!!

maar er is nog hoop

het is nog niet je testdag en bij BO testte je ook pas de laatste dag positief!!

my fingers are still crossed for you!!!!

Keep on hoping!

wat een ellende he die wachtweken!!!!!!

Liefs Claudia

• Reacties 511
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dankjewel Claudia!

Ik hoop dat het net zo gaat als bij Bo. Ik heb inmiddels al uitgevonden dat de progynova bruine afscheiding (doorbraakbloedingen) kan veroorzaken. Laten we hopen dat dit het geval is bij mij.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

vanessa

Ja klopt, ik heb ze ook geslikt de eerste 2 pogingen en ook wat vage bloedingkjes toen gehad.

Hopelijk is dat het geval en test je met pasen positief voor een paaskuikentje hihi

dat zou wel heel mooi zijn!!

het is jullie 3rietjes zo gegund.

liefs Claudia

Geplaatst

hallo dames

vanessa: voor jou gaat het nu echt spannend worden laat je het wel meteen weten wat de uitslag is.

marietje: fijn dat het nu weer beter gaat met robin en dat jullie je draai weer vinden. hoe is het eigenlijk met je vader.

lucky: michiel is lekker aan het aankomen en groet goed zo te lezen.

we hebben een heerlijke verjaardag gehad en noah heeft van ons de nintendo ds lite gekregen en hij is er niet meer bij weg te slaan.

met Yari gaat het ook goed gisteren bij het cb geweest en hij is nu bijna 6 kilo en 61 cm. van de prikken heeft hij alleen een beetje verhoging gehad verder geen reactie.

liefs

Geplaatst

Hoi hoi

Hey Svenja, in mijn omgeving zitten alle kids ook aan ds, en niet alleen de kinderen hahaha. Mijn vader gaat vooruit. De 2e operatie heeft wel een openwond veroorzaakt, de artsen hebben vorige week wat hechtingen verwijderd. Deze waren enorm hard geworden en veroorzaakte weer ontstekignen enz. Het is nu wachten op wanneer de chemo plaats gaat vinden. We zijn hoopvol gestemd, de tijd zal het leren!

Hey Vanessa, wanneer mag je eigenlijk testen?? Bij Bo op moederdag, nu met pasen? Zou wel leuk zijn in de lijn van bijzondere dagen! We gaan er vanuit dat het positief is en dopen de kleine vast paaskuikentje, goed bedacht Claudia hahaha

Ik ben vooral opgelucht! De rust keert weder, kleine man voelt zich gewoon een stuk beter. Nog een weekje en dan zijn de laatste resen wel uit zijn lichaam. Het is nu gewoon een heerlijk vrolijk mannetje, lachen geluidjes, nu pas kan hier het genieten beginnen, ben gewoon verliefd op dat mannetje. Al die weken vond ik het zielig en deed het gegil mij veel verdriet. maar daar denken we niet meer aan, positief naar de toekomst kijken!

Nou nu snel positief snel naar bedje toe.

Succes weer meiden. En oh ja, hoe zit het met het uitje, wel of geen animo???? Moet zelf nog ff verjaardagen checken rond die datum!

Geplaatst

Nou meiden helaas is deze poging mislukt. Gisteravond weer negatief getest en het vloeien/afscheiding wordt steeds roder. Vandaag gestopt met de hormonen zodat de menstruatie goed op gang kan komen. Dinsdag naar het ziekenhuis voor het verdere vervolg. ik ben wel blij dat we deze afspraak hebben gemaakt want ze laten je anders rustig weer 3 weken wachten...... Beetje stout maar wel handig!

Fijne paasdagen!

Geplaatst

nou meiden,

michiel heeft toch veel meer last van zn 3e spuiten gehad dan van de eerste twee keren. Hij had gister nog bijna 39, maar nu begint het te zakken. En hij is ook gestopt met jengelen dus gaat nu hopenlijk de goede kant op.

Geplaatst

Getver, dat is niet lekker voor hem (en voor jullie).

Gek toch dat ze van de ene spuit wel last hebben en van de andere (helemaal) niet. Bo was van de tweede spuit een beetje uit haar ritme. Over een week of twee mag ook zei voor de derde ronde. Laten we hopen dat het meevalt.

Geplaatst

he vannessa

wat vervelend dat je poging is mislukt ik had het je zo gegund dat je niet weer in de molen zou komen en niet weer een punctie zou moeten doen.

geef niet op, op naar de volgende poging.:blowkisses:

lucky: vervelende dingen zijn dat die spuiten gewoon een zetpil erin en dan zakt de koorts wel weer.

liefs

Geplaatst

vanessa

Is het toch mislukt, he wat jammer, balen zeg!

Gelukkig ben je zo slim geweest om al een afspraak te maken zodat je gauw weer verder kan!!

sterkte!

Liefs claudia

Geplaatst

He Vanessa wat vervelend! Was zo aan het duimen, wel fijn dat je snel op afspraak kan. Goed gepland! Helaas krijg je ervaring in dit soort dingen!

Maar we houden goede hoop.

Hier hebben we een koudtje, allemaal niet lekker. Niks ernstigs, maar hoofdpijn keelpijn hoesten en spierpijn. Dus heerlijk rustige paasdagen, doen hier gewoon helemaal niks!

Jullie allemaal nog een fijne dag morgen!!!

Geplaatst

ik zag bij de foto's van april dat er al een aantal aan het groente/fruit hapje zaten. Die kleine van ons nog niet, heb het idee dat hij dat nog niet wil want hij is tevreden met zn flessen. Hebben jullie dat zelf besloten of het CB?

Geplaatst

Hoi Trudy,

Wij mochten van het cb fruit en groenten gaan proberen. Hij vind het echt lekker na 2 hapjes. Eerst moet hij steeds aan de smaak wennen, maar daarna vind hij het echt lekker.

Hoe gaat het met jou verder? Mijn verhalen/ updates staan op het oktober/ novembef topic.

Geplaatst

ff een vraagje

positie kleding

kun je de hele zwangerschap met de zelfde maat doen ivm je groeiende buik of moet je iedere keer groter kopen?

ben nieuweling net 4 week zwanger maar ga over 2 week winkelen met een zwangere vriendin en misschien al wel iets leuks kopen

we gaan nl naar een winkel met restanten alleen positie mode ergens in duitsland

Geplaatst

he sandra

allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap.

antwoord op je vraag.

ik kon de hele zwangerschap met de zelfde maat doen ik had dan ook het geluk dat ik maar 3.5 kilo ben aangekomen over de gehele zwangerschap.

over het algemeen kun je ook gewoon de hele zwangerschap met 1 maat doen maar als je opeens veel vocht gaat vast houden en je benen worden veel dikker dan heb je groot kan dat je niet meer in de ene broek komt. je hebt een beetje het geluk dat je de zomer in gaat dus je kan veel jurkjes dragen de komende tijd en dat past altijd wel. ook kun je altijd wel in een legging komen. let een beetje op een broek die stretch heeft dan zit het zeker wel goed.

liefs svenja

Geplaatst

hallo dames

hoe is het met jullie met mij gaat het op het moment even minder.

om een lang verhaal niet te lang te maken probeer ik het kort uit te leggen.

ik heb een stiefbroer die ik vanaf baby afaan al ken en in 1 huis heb gewoont dus het is voor mijn gevoel gewoon mijn broer. ik heb al 9 jaar geen contact meer met hem omdat hij continu rottig heid uithaald en ik al die ellende niet meer aankon zeg maar.

wij zijn allebei lichaamlijk en geestelijk mishandeld door mijn vader. ik heb daar toen ik 14 was een paar jaar hulp voor gehad om het allemaal een plek te geven maar hij heeft dat nooit gedaan en is daarom hij geestelijk heel er in de knoop.

2.5 jaar geleden is hij zelf een maand verdwenen geweest is op vermist, rtl 4 en hart van nederland geweest omdat de politie dacht dat hij was vermoord hij had net een dochtertje gekregen en is hem gewoon gepeerd. ik was daar toen heel erg boos over. wie laat nou zijn kind in de steek. nou was ik afgelopen weekend in mijn geboorte stad winkelen met mijn moeder en ging daarna bij een vriendin langs en die vertelde mij het nieuwste nieuwtje over mijn broer.

mijn broer is travestiet en een hele ordinaire. hij heeft een profiel op een of andere sexsite waar je gewoon alles kan zien hij in een jurkje met hoge hakken en een penty aan en dan ook nog een foto met zijn benen wijd en een gat in de panty waardoor je zijn hele hebben en houwen ziet.

ik ben hier erg van geschrokken en zit er ook erg mee. ik weer nu zeker dat ik er goed aan heb gedaan om 9 jaar geleden afscheid van hem te hebben genomen maar het doet wel pijn dit te zien het blijft je broer.

het doet me geen pijn dat hij bi sexueel is of het feit dat hij het leuk vind om zich als vrouw te verkleden maar het doet me zeer dat hij het zo op het internet zet op een zeer onsmakelijke manier.

dit was mijn verhaal

hoe is het met jullie

Geplaatst

Hey Sandra,

Gefeliciteerd meid!! Ik kon niet de hele zwangerschap oen met de kleding. Ik ging twee broekmaten kleiner (ja je leest het goed), maar ben de heel zwqngerschap nog geen 5 kilo sangekomen. De tunieken die ik overigens gewoon bij ms mode en c&a kocht, kon ik wel de hele zwangerschap aan!

Succes met shoppen!!

Geplaatst

He Svenja,

Kan me voorstellen dat je je daar enorm rot over voelt. Vind het trouwens knap dat je het kan vertellen, is toch ook niet niks allemaal wat je vertelt. Allereerst een dikke knuffel, kan je wel gebruiken. Verder ben je een slimme meid dat je hulp hebt gezocht, die dingen moeten nu eenmaal een plekje krijgen. Vervelend dat je nu er weer mee geconfronteerd wordt op een vervelende manier. Gelukkig kijkt niet heel NL op zulke sites en ben jij niet verantwoordelijk voor zijn daden. Je moet doen waar jij je goed bij voelt. Als dat betekent geen contact , prima toch. Zijn gemis moet je maar denken. Jij bent goed terecht gekomen, een lieve man en schatten van kinderen. Ik hoop dat j de pijn die je voelt een plekje kan geven en weer kan genieten van het leven. En ondertussen gewoon je hart luchten hier hoor. Wij zijn er!

Hou je taai!!

Geplaatst

Hoi Svenja,

Tja, dat is wel wat. Ik kan mij voorstellen dat jij je hier erg beroerd door voelt. Het is dat wel geen bloedband broer maar ik denk dat dat weinig verschil maakt als je met elkaar opgroeit. En jullie hebben dan ook nog heel wat meegemaakt samen. Mijn zwager is de helft van een tweeling die ook geen gemakkelijke opvoeding hebben gehad. Het rare is dat zijn broer zichzelf de vernieling in helpt, drugs, drank en gescheiden (vader van 1 kindje) en dat mijn zwager het zo geweldig goed doet dat hij bijna rechter is! Twee uitersten dus die beide compleet anders met de gevolgen van hun opvoeding om gaan. Ook hij kan niets doen om zijn broer te "redden".

De enige die kan zeggen of je hem nog zou willen proberen te helpen ben je zelf. Bedenk wel dat het waarschijnlijk alleen bij proberen blijft want hij is de enige persoon die zichzelf zou kunnen helpen. Want door wie heb jij uiteindelijk bereikt wat jij nu hebt en bent? Door jezelf!

Dikke knuffel,

Vanessa

Geplaatst

Hoi Marietje, gaat het nog steeds zo geweldig met Robin?

Bo doet het geweldig, ze wordt alleen een duimer want een speentje is ze niet zo kapot van.

Geplaatst

Hey Vanessa,

Vannacht heeft meneertje geslapen van 9 uur tot 6 uur!!!!! Gaat geweldig hahahaha. Nee serieus, het gaat echt een heel stuk beter. Hij kan zo heerlijk lachen en zit geluidjes te maken om mijn aandacht te trekken, aghhh helemaal verliefd hier!!!

Vanavond me kapot gelachen. Over 3 weken moet ik weer gaan werken. Dus ben nu aan het oefenen hihi. Alles wat ik dan in de avond moet doen, probeer ik nu ook te doen, incl het vroege opstaan (au au) en op tijd naar bed. Nou dat ging vandaag compleet mis. Op de tijd dat ik naar bed moest stond er nog geen fles gewassen klaar voor morgen en was ik nog niet gedouchs hahahaha. Maar goed dat ik nu al begonnen ben met oefenen. Dus morgen weer vroeg op, zal nog wel meer pijn doen nu ik al weer zo laat ben!!!

Robin zoekt wel iedere keer zijn duim, maar steevast sta ik met de speen klaar. Nu huilt ie als ie hem kwijt is als ie moet gaan slapen. Ik probeer vol te houden!

Hoe gaat ie met jou en werken en de kleine meid? Alles een beetje te combineren?

Geplaatst

Combineren? Gisterochtend stond Bo in de kinderwagen achter de balie in de winkel. Ze vindt het helemaal geweldig! Ze slaapt op kantoor, bij mijn moeder, nu dus ook achter de balie, in een restaurant etc.

En ze doet het geweldig! Mijn zus zei al dat haar meiden hier niet tegen hadden gekund omdat die alles volgens de drie r,en deed. Slapen is op het kamertje in bed om vaste tijden (voor de nacht dus). Ik laat Bo gewoonweg niet alleen in huis, ook al is het twee stappen van de winkeldeur naar mijn voordeur.

Het combineren van werk en kind is dus best pittig. Ik denk wel dat het een stuk makkelijker is als je van huis af bent (heeft ook zijn nadelen) en je kind elders is ondergebracht. Ik blijf de hele dag op ieder uur een mama, zakenvrouw, poetsvrouw, wasvrouw en boodschappenvrouw. Ik moet leren dat ik naast het mama zijn niet alles perfect meer kan doen, het mama zijn komt eerst en dan moet ik de rest van de tijd verdelen over de andere taken.

Wel voel ik mij een beetje de kroonprinses omdat mijn ouders mij in principe alle tijd geven om Bo groot te krijgen. Geweldig! Hiervoor hebben ze echt een pluimpje verdient!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden