Ga naar inhoud

december 2009 januari 2010 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

he dames

waar zijn jullie.

hier gaat het prima we hebben net onze zomervakantie geboekt en we gaan lekker 2 weken naar lanzarote ik heb er nu al zin in.

maar duurt nog 6 maanden.

liefs

• Reacties 511
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik ben er wel hoor, maar ik lees vaak even op het forum met Maxe in mijn armen en dat typt zo moeilijk....

Lekker met vakantie over 6 maanden! Zalig! Wij hebben hier nog niet over gehad. Ik wil eerst nog even naar de sneeuw een paar dagen (lang weekend of midweek). Ik heb in Zwitserland gewoond en ik verlang soms echt weer even naar de kou. Ik ben niet zo van de zomervakanties, want een hele dag op het strand verveelt me snel. Ik heb eigenlijk zin om lekker te genieten van de tuin en nieuwe huis van de zomer. We zien het wel. Wij zijn (nog) niet gebonden aan kindervakanties, dus we kunnen zo weg.

Jeetje, wat is Yari al snel met draaien dan! Maxe blijft liggen op de manier dat ik ze weggelegd heb op een paar keer na. Als ze flink gehuild heeft dan kan ze nog wel eens iets anders liggen, maar niet op haar buik. Ik leg haar armpje ook zo neer dat ze niet op haar buik kan draaien.

Ik heb altijd in Nieuwegein gewoond, dus ik zat al te kijken bij jouw hyves of ik geen bekende zag. Ik ken een iemand van je hyves of die kende ik ergens van maar ik weet niet waar van. Ik ben nog aan het nadenken.....

Gorgi, ik ben al buiten geweest met Maxe, maar alleen met droog weer hoor. Ik vind die Maxi Cosi wel een onding en ik vind haar hier zo raar in liggen. Ik doe ze liever in de reiswieg, maar dat kan weer niet in de auto. Ik vind het zalig om te wandelen met haar. Nu even wachten op het mooie weer.....

Ik gebruikte ook infacol, maar nu dus die venkeldruppeltjes. Het helpt allemaal niets.... Ik ga dus maandag maar WEER bellen met de dokter. Zij had ook aangegeven dat ik dit moest doen als het niet zou helpen. Ik heb vannacht 2 uur geslapen. Ik krijg zo visite dus een middagdutje zit er ook niet in. Ach.....het komt allemaal goed.

Hoe krijg ik ze van 6 naar 5 voedingen????? Binnen een week moet ik toch wel naar de 5 voedingen, want dan is ze al 6 weken... Hebben jullie tips, want ze wordt nu om de 4 uur echt wakker van de honger. Ik heb ze vanmorgen 150ml gegeven en dat drinkt ze met gemak leeg. Zou ze de hele tijd honger hebben???? Ik ga ze nu maar eens niet wakker maken na 4 uur en eens laten slapen. Ik maakte ze overdag wel wakker na 4 uur, omdat ik bang was dat ze anders 's nachts zniet zou slapen, maar ja.... Helpt dus ook niet. Ik ga ze nu eens laten liggen en kijken wanneer ze komt.....

Liefs

Geplaatst

Lezen gaat sneller dan het typen.

Ik heb ook maar even maar wou even op je verhaal reageren.

Infacol hielp bij Bo ook niet. Wij geven nu sinds een dag of 5 Orthiflor Start van het merk Orthica. Dit helpt Bo wel. Het is een probiotica. Dit hebben we wel in overleg met de arts gedaan (gewoon bij een dealer drogist te koop).

Ze heeft nog wel eens krampjes maar het scherpe is er van af.

Mijn schoonfamilie zit weer eens dwars dus ik voel mij niet helemaal oke.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Meiden, wat leuk om jullie verhalen te lezen!!!

Ben blij dat alles goed gaat met de kleintjes..

De krampjes zijn hier ook nog steeds aanwezig...zooooo zielig om te zien! We geven hem Cinababy, infacol spuugt hij alleen maar van...

Renee... dion is nu bijna 12 weken en krijgt nog steeds 6 voedingen per dag... de laatste en eerste fles is 210 en de andere 4 180....De ene keer komt hij zelfs in de nacht voor een fles en slaapt dus niet door. De 4 uur tussen de voedingen haalt hij overdag meestal niet eens. Het CB vertelde ons dat we ook naar de 5 flessen moesten, misschien zelfs 4... CB flinke pech, als hij honger heeft krijgt hij gewoon eten, laat hem er niet voor huilen hahaha

Svenja, ik had je inmiddels toegevoegd op hyves, wat een mooie fotoseesie hebben jullie gedaan!

Gorgi, lekker naar buiten geweest??

xxx van Daan

Geplaatst

Hee meiden,

Ik zit nu met de kleine op mijn arm en tik....dus zal het niet te lang houden.

Ik ben al naar buiten geweest met de kleine, maar eigenlijk alleen auto in en auto uit. Hij ligt dan in zijn maxi-cosi. Ik heb een huis met veel trappen, voordat je bij mijn deur bent, moet je ook een trap op. En door de keizersnee mag ik niet tillen. We dachten om de wandelwagen in mijn auto te zetten, maar ben bang dat hij wordt gestolen. Dus zal de kleine is moeten dragen. Heb een draagdoek gekocht. Moet je de kleine nu helemaal inpakken? Hij draagt nog geen schoenen, dus dikke sokken? Tips zijn welkom.

Wat drinken jullie kids al veel. Zelf besloten? R drinkt 100 cc. De mensen van de CB komen dinsdag...ben benieuwd wat ze zeggen.

Svenja, wat fijn dat jullie al een vakantie hebben geboekt. Wij weten het nog niet.

Morgen gaat mijn vriend weer werken. Die is 2 wkn thuis geweest en dat was wel lekker,hoor. Nu moet ik het vanaf morgen overdag zelf doen..even wennen wordt dat.

Nou meiden, het tikken wordt nu moeilijker...kleine beweegt nu erg veel...Ik zal de volgende keer op de anderen reageren.

Fijne avond.

Groetjes,

Gorgi

Geplaatst

hallo allemaal.

renee. ik heb geen tips voor je hoe je met de nacht voeding moet gaan stoppen ik heb de kids dat altijd zelf laten doen. ik maakte ze ook nooit wakker in de nacht om te eten. nadjeschka sliep bij de zes weken netjes door maar noah pas na 4 maanden en zolang heb ik hem ook gevoed snachts. vanaf 4 maanden heb ik hem voor de nacht rijstebloempap gegeven en toen ging hij doorslapen maar dat mogen ze nu nog niet hebben yari komt ook zelf om de 4 uur 's-nachts. dus mijn tip is doe dat waar je je zelf goed bij voelt als jij vind dat ze snachts nog moet eten dan doe je dat gewoon maar als je vindt van niet dan doe je het niet. mischien is het iets voor je om op voeding over te stappen voor hongerige baby's als ze zo hongerig is. ik geef dat Yari ook al een paar dagen en hij is niet meer hongerig en heeft ook minder last van krampen. hij krijt 120 cc water en dan 1 schepje voor hongerige baby's en 3 scheppen hypo allegeen en dat werkt perfect. als je overstapt op andere voeding moet je maxe er wel eerst rustig aan laten wennen anders krijgt ze weer krampen dus eerst 1 schepje en als dat na een paar dagen nog niet genoeg is doe je 2 schepjes en zo bouw je dat op tot ze voldoening heeft en mischien is bij haar 1 schepje ook wel voldoende.

maatje: bedankt maar jouw fotosessie is anders ook erg mooi hoor.

ik ben ook erg blij dat ik het gedaan heb heb ik een mooi aandenken van mijn laatste zwangerschap. ik heb ook een heel fotoboek gemaakt met alle mooiste foto's.

gorgi: je zal wel van het consultatie bureau horen dat je hem ook 130cc mag geven als hij die behoefte heeft maar als hij tevreden is met wat hij nu krijgt is het niet nodig. wat komen ze eigenlijk laat bij jou bij mij zijn ze vorige week al geweest.

heel veel succes morgen met alles alleen te doen.

liefs

Geplaatst

Ik ga jouw tip opvolgen Svenja en wat van die voeding halen voor hongerige babietjes. Misschien maakt het de pap ook iets zwaarder zodat ze lekkerder in slaap valt en ook rustiger is....? We proberen maar wat.

Gisterenavond om 22.30 uur laatste pap gegeven en vannacht werd ze wakker om 04.00uur. Ik had ze wel eerder gehoord, om ca. 2uur, maar ik heb ze nog even bij mij in bed gelegd omdat ik de tussenpozen (vooral 's nachts) wil proberen te verlengen. Uiteindelijk heeft ze het dus 5 en half uur uitgehouden. Vanmorgen pas weer om 09.30 uur eten gegeven, weer 5,5 uur ertussen. Om 8uur werd ze al wel weer wakker, maar ik heb ze weer even bij mij gelegd in bed en ze sliep weer verder. Gisterenavond en vannacht 150cc gegeven en vanmorgen 135cc. Ik ben benieuwd wanneer ze nu wakker word. Ik maakte ze altijd wakker (als ze dat al niet was) na 4 uur, maar ik ga dat nu even niet doen. Kijken hoe het dan verloopt. Ik denk wel dat ze binnen 4 uurtjes wakker wordt hoor. We zien wel....

De venkeldruppeltjes lijken wel te werken, want ze perst al een stuk minder. Haar ontlasting krijgt ze er zelf nog steeds niet uit, maar ik kijk het vandaag nog even aan. Ik moet sowieso vrijdag terug naar de dokter. Worden de klachten weer erger dan ga ik eerder. De dokter gaf zelf aan niet te lang te wachten met die kleintjes, dus....

Gorgi, ben je lekker naar buiten geweest? Ik heb van een vriendin een heerlijk pak gekregen met voetenzak eraan die ze ook aan kan in Maxi-Cosi. Ik leg ze met dit pak ook in de reiswieg met nog lakentje/dekentjes erover heen. Ik doe ze het liefst broekjes of pakjes aan met voetjes, want de sokjes blijven niet zo goed zitten. Ook doe ik ze altijd een mutsje op en daarover heen zit nog een capuchon, maar die zit er gewoon een beetje omheen. Wantjes krijg ik nog niet aan want haar handjes steken nog niet uit haar mouw.

Vanessa? Wat vervelend dat je schoonfamilie zo vervelend doet. Jammer dat je niet zo goed met ze kan opschieten. Ik ben stiekum blij dat ze bij ons allemaal ver weg wonen hoor. Ze zijn allemaal nog maar 1x geweest en ik vind dat niet zo erg. Straks met verjaardagen zien we elkaar nog vaak genoeg. Mijn man heeft nl. een grooooote familie met dus veel verjaardagen. Ik hoop dat het bij jullie ook weer 'goed' komt. Maak je niet te druk en denk alleen even aan jullie eigen gezinnetje. Je hebt het al druk zat met Bo en je werk en je huishouden en en en....

Vandaag ga ik het lekker rustig aan doen. Ik duik zo nog even bedje in voor een paar uur extra slaap. Hierna ga ik me lekker aankleden en even naar de winkel voor die voeding waar Svenja het over heeft.

Liefs allemaal

Geplaatst

he vanessa ik had dat ene zinnteje helemaal over het hoofd gezien.

wat doet je schoonfamilie dan? of wil je dat niet kwijt.

liefs

Geplaatst

Alweer hommeles. Wordt er moedeloos van.....

Het leven is zo mooi als mensen elkaar niet het leven zuur maken.

Ik probeer altijd overal het positieve van in te zien. Ik wou dat mijn schoonfamilie

ook die instelling had.

Mijn man is er nu weer naar toe om te praten. Onze hele avond weer naar z'n grootje +

hoogstwaarschijnlijk een slapeloze nacht.

Geplaatst

Vanessa, je klinkt helemaal niet blij. Vervelend.... Kunnen we je helpen of advies geven? Ik hoop wel dat je man en jij op 1 lijn liggen, want anders wordt het allemaal nog lastiger. Ik heb nl. een vriendin die met haar man vaak ruzie heeft over ZIJN ouders, haar schoonfamilie dus.... Dit is geen makkelijke situatie.

Ik ben vandaag overgestapt naar Friso Comfort. Ik had hier goede verhalen over gelezen en Omneo deed zijn werk niet. Daarbij heb ik van Friso nachtvoeding gehaald, voeding voor hongerige baby's en wie weet gaat me dit een beetje helpen. We wachten weer af....

Liefs

Geplaatst

he vanessa

wat vervelend allemaal ik ben het met renee eens dat het wel belangrijk is dat jij en je man op een lijn zijn anders wordt het helemaal zo moeilijk.

renee veel sterkte met de nieuwe voeding.

liefs

Geplaatst

Nou, ik ben benieuwd vannacht. Ik heb vandaag maar 5 voedingen gegeven van 135-150cc per fles. Ik heb ze tussendoor niet wakker gemaakt en om de 4-5 uur voeding gegeven. Ik hoop maar dat het vannacht goed gaat en ik maar 1 x bed uit hoef om ca. 5uur en dan lekker weer slapen tot 10.00uur. Ze is vanavond meteen in slaap gevallen na de voeding om ca. 23.00uur. Ik laat jullie morgen wel weten hoe ze geslapen heeft.

De ontlasting gaat ook nog niet vanzelf. Vanmiddag maar weer glycerine zetpilletje gebruikt en billetjes dichtgeknepen. Als ze met deze voeding ook niet kan poepen, dan haal ik van de week kindicol druppeltjes.

Ik ga vrijdag wel pas naar de dokter en dan hoop ik dat het beter gaat en zo niet dan bespreek ik het wel met de kinderarts. Ik moet maandag naar het zhuis met Maxe voor een heupecho en controle afspraak met kinderarts. Ik kan dan daar evt probleempjes met buikje bespreken. Haar navel staat ook enorm naar buiten, een goede navelbreuk zeg maar. Mijn huisarts vond ze ook enorm. Met dat persen wordt het er niet beter op natuurlijk. We zien wel wat hij zegt.

Liefs

Geplaatst

Hoi meiden

Poging 20 om een verhaaltje te maken, maar Robin gooit de hele tijd roet in het eten!

Vervelend dat ze allemaal last hebben va de darmpjes, hier hetzelfde, iedere luier zit wel wat, het stroomt snel door zeg maar, je hoort hem gewoon gas geven, wat een geluid kan zo'n mannetje produceren,. Net weer poging gedaan hem n bed te krijgen, toch weer 30ml exta gegeven. Hij hoeft maar een beetje honger te hebben en slaapt gelijk niet meer! Na het eten moet ik hem ook z snelmogelijk in bed leggen anders slaapt ie niet. Op adves kraamhulp geeft ik hem nu halve fles bij uit bedkomen, dan verschonen, spelen en dan rest van fles. Door rest fles valt ie in slaap en vervlgens slaapt ie dan inderdaad even. Maar goed nu dus niet! Hoor hem nu weer protesteren, dus zal wel kort berichtje worden!

Verder gaat alles redelijk, veel gepraat over bevalling, alle kraamvisite afgezegd, kreeg hoge koorts vorige week. Nu gaat alles lekker. Donderdag wordt mijn vader geopereerd. Dus wordt dubbele gevoelens nu, eigenlijk nog kraamgevel en toch ook niet. Heb het er heel moeilijk mee dat ik Robin donderdag hier thuis moet achterlaten bij familie terwijl ik naar ziekenhuis ga. Ik mag nog niet alleen van verloskundige, door de hoge koorts vorige week. Dus vriend en ik naar zieken huis en Robin thuis. Heb er al een potje om gejankt hoor.

Nou meiden moet echt bij Robin gaan kijken nu, hij blijft protesteren.

Svenja fijn dat je geod bent opgeknapt

Vanessa vel sterkte met familie

Renee ik hoop dat het beter gaat met Maxe

Gorgi, ik herken je vragen!

Melissa, hoe is die nou meid

Britt ik denk aan je

Volgens mij iedereen gehad nu toch, of zijn we met meer, heb het overzicht even niet nu.

Nou meiden tot snel, ga snel naar boven!!!

Geplaatst

Renee, hoe is het gegaan vannacht???

Dion slaapt ook niet altijd door en komt af en toe nog voor een voeding.

Het CB vertelde ons zijn laatste voeding (21:00 uur) te verhogen naar 210 en dan eventueel standaard met forte te mengen om het zo wat dikker te maken. De laatste 6 nachten slaapt hij gelukkig weer door van 21:00 uur tot 6:00 uur.

Ben benieuwd hoe jouw meisje het heeft gedaan...

En wat knap dat je op de 5 voedingen zit!! Dat haalt mijn hongerige vent niet hahaha

Vanessa, wat een gedoe allemaal zeg! Hoop dat je man een goed gesprek heeft gehad en dat je lekker hebt kunnen slapen...

Marietje, is Robin nog in slaap gevallen???

Geplaatst

he dames

renee. heb je lekker geslapen vannacht.

vanessa: niet te lang gepraat gisteren toen je man thuis kwam en ook lekker geslapen.

marietje: vervelend voor je dat je robin niet mee kan nemen. aan de ene kant ben je ziels gellukkig met robin en aan de andere kant zit je in de stress vanwege je vader. die koorts die je hebt gehad zou dat niet aan de stuwingen kunnen liggen heb je die die dag stuwingen gehad. en als je al een week geen koorts hebt gehad zie ik niet in waarom je robin niet gewoon mee kan nemen hij slaapt ook lekker in de reiswieg. en dan hoef jij hem niet achter te laten.

maatje; jou ventje is al weer twee maanden wat gaat de tijd toch snel.

ik heb vannacht heerlijk geslapen. normaal begint Yari te knerpen na zij 23:30 voeding en dan leg ik hem altijd maar weer bij mij in bed zodat ik toch nog een beetje nachtrust heb maar overdags sliep hij prima. het is heel erg donker op zijn kamer dus heb ik gisteren een lampje gekocht die van kleur veranderd en in de vensterbank gezet en verlicht zo een beetje de kamer en de kamer is niet meer pikke donker en weet je wat hij heeft vannacht heerlijk in zijn eigen bedje geslapen. om 04:30 kwam hij om te eten. en sliep daarna weer lekker verder in zijn eigen bedje.

liefs

Geplaatst

Hey meiden,

Robin heeft tot 2 uur lopen spoken, daarna in slaap gevallen tot 4 uur, toch maar fles gegeven en daar deed ie een uur over! Vervolgens tot 8 uur geslapen, maar hij krijsde niet een beetje murmelen. Vervolgens gerekt tot half 9 toen badritueel gedaan en om 9 uur de fles, daarna gelijk in zijn bedje en hij slaapt nog, ik ga hem meer ritme geven, schijnbaar heeft ie dat nodig, proberen dat ie om de 4 uur een fles krijgt, het was tot nu toe een zooitje met de flessen hahahaha

De verloskundige heeft mij met klem afgeraden Robin mee te nemen ivm zieke mensen bacterien en infecties die volop in ziekenhuis aanwezig zijn. Hij is tenslotte wel 2 weken te vroeg geboren dus geen risico nemen zei ze. Heb er nu wel wat meer vrede mee, maar toen k het hoorde vond k het heel moeilijk!

Moet nog steeds wennen aan alle veranderingen, ok hier op forum, moet inkomen, weet gewoon niet wat er allemaal speelt.Zal nu ik wat meer online bent wel weer komen denk ik zo!

Geplaatst

Marietje, het is denk ik wel beter voor Robin om niet mee te gaan naar een zhuis. Het is echt even wennen he?!

Wat fijn Svenja dat het zo goed gaat met Yari.

Jeetje Maatje, wat gaat de tijd snel. Wat fijn dat Dion zo lekker lang slaapt. Hoe krijg je dat voor elkaar zeg! Kind en Gezin gaf aan dat ik naar 5 voedingen toe moest werken ....? Doe ik het toch goed? Ze bedoelde wel dat ik die nachtvoeding moest zien over te slaan, maar daar wordt nu aan gewerkt. Ze hebben nog niet echt bioritme gevoel, dus dag-nacht loopt nog door elkaar heen.

Ik heb een goede beslissing genomen. Friso Comfort is perfect voor ons meisje (tot nu toe). Ze heeft gisteren zelf gepoept (2x!) en vanmorgen weer een luier vol! Pffff, wat ben ik blij! Zo zie je maar dat het soms goed is om je eigen gevoel te volgen. Ze perst nog wel, maar echt beduidend minder. Door de venkeldruppels ook minder krampen. Even na het eten, maar dan is het over. Ze krijgt 5 voedingen momenteel, 150 cc. Ik hoop maar dat dit ok is, want heb het zelf beslist, maar ze doet het er goed op. Voedingen gisteren en vannacht 22.30-04.00-09.30-.... Ik wil er naartoe werken om laatste voeding 23.30-00.00uur te geven en dan in bed tot 6-7 uur????

Hoe gaat het met de andere moeders en spruiten????

Liefs

Geplaatst

De moeders hebben geen tijd....? Weer even een updateje van ons.... Maxe kreunt nog steeds als een bezetene, omdat ze niet kan poepen. Ik hoop dat ze vanavond nog een keer kan gaan, zodat we een goede nachtrust hebben.

Manlief vertrekt voor 6 dagen met zakenreis en moeders (oma!) komt bij ons logeren. Misschien zal ik er dus de komende week wat minder zijn, maar lezen zal ik tussendoor wel doen. Wie weet krijg ik juist wel wat meer tijd om te reageren omdat oma wat werk uit handen neemt...?

Liefs en fijne avond

Geplaatst

hallo dames

Yari heeft gisteren rond 15:00 uur voor het laatst gepoept. en heeft er dus erg last van ik heb dit bij mijn twee andere kids nooit gehad.als ik hun cinebaby gaf poepte ze binnen een half uur alles uit nou bij yari werkt dat dus niet. ik heb vanavond een half theelepeltje olijfolie bij de fles gedaan hopelijk werkt dat.

ik merk dat ik bij yari een stuk onzekerder ben als dat ik was bij die andere twee. bij hun was ik helemaal niet onzeker. mijn man zecht dat dat komt omdat ik nu ouder ben en me meer besef wat de gevaren kunnen zijn. ik was bij mijn dochter 19 en bij mijn zoon 23. misschien heeft hij gelijk.

liefs

Geplaatst

Wat ben jij nog lekker jong zeg! Wat vervelend dat Yari ook zo slecht 'gaat'. Ons dametje 'gaat' goed. Gisterenavond en zojuist gepoept. Wat een uitkomst die Friso Comfort voeding!!!! Gisteren 23 uur laatste voeding en om 5uur pas weer wakker, alleen nu nog wakker.... Ze valt nu langzaam pas in slaap...Maar wel 6 uur tussen 2 voedingen in de nacht!!!! Ik ben blij!!! Ze eet en poept nu goed....wat wil een moeder nog meer?????

Ik ga ze nu in bed leggen (en mezelf ook) om nog een paar uurtjes te slapen.

Liefs

Geplaatst

Hey Renee,

Wat fijn dat het zo goed gaat met de Friso voeding. Toen wij de overstap hadden gemaakt naar de Friso ging het bij ons ook veel beter. Eva en Finn krijgen nu hun laatste fles om 21.30 en ik moet ze wakker maken om half 8. Zo fijn!!!! Je komt weer een beetje aan jezelf toe dan.

Liefs, Jane

Geplaatst

Renee, wat lekker dat het nu zo goed gaat....Het heeft met Dion wat moeite gekost, maar dan heb je ook wat hahaha

Hij slaapt nu nog stees door, ben er zelf verbaasd over.

Zijn 6 flessen zijn nog veel, maar ik ga nu proberen het een beetje naar 5 flessen te krijgen... hij krijgt nu flesjes op:

6:00 210cc, 9:15 180cc, 12:15 180cc, 15:30 180cc, 18:00 120cc, 21:00 210cc

Meestal haalt hij 3 uur, maar het rekken is moeilijk en dan huilt hij heel erg hard...even kijken hoe het zal gaan....

Svenja, dion had dinsdag voor het laatst gepoept, gisteren de hele dag niet en dat was echt zielig..... telkens huilen en schreeuwen van de pijn en het persen, maarhet kwam niet... tussendoor cinababy en olijf olie, maar helaas... gelukkig heeft hij vanmorgen op zijn 210 fles omneo gepoept, dus hij krijgt weer gewoon standaard vandaag....

Geplaatst

he renee

ja ik ben 10 jaar jonger dan jou maar een troost mijn man is 5 jaar ouder dan jou.

ik moet zo even naar de apotheek voor lactose druppels of zoiets voor de ontlasting en ik moet in elke voeding een theelepel olijfolie doen van de dokter.

ik ga zo is even het consultatiebureau is bellen heb even advies voor voeding nodig. sinds maandag geef ik 2 schepjes voor hongerige baby's en sinds dien is zijn ontlasting dus vast gaan lopen maar als ik 1 schepje weer doe heeft hij honger. mischien hebben hun nog een tip.

renee: wat goed dat het nu goed gaat met maxe. ik geef nutrilon dus dat zijn andere namen. de fryso comfort is dat voor krampen.

liefs

liefs

Geplaatst

Ik gaf ook Nutrilon standaard en daarna Nutrilon Omneo voor krampjes en moeizame ontlasting. Die laatste heb ik 2 weken gegeven en de poep liep 'vast' en ze lag de hele dag te persen. Na enig zelfonderzoek ben ik overgegaan naar een Friso Comfort. Deze is eigenlijk hetzelfde als Omneo maar ander merk en ws ook andere samenstelling. Ik had op internet gelezen dat als Omneo niets doet dan Comfort wel en andersom. Dus iedere baby reageert anders... en die van ons doet het dus goed op Friso Comfort. Ik ben zo blij!!! Ik heb gewoon een heel ander kind!!

Svenja, Kindicol druppeltjes is homeopathisch middeltje om ontlasting zachter te maken. Als deze voeding niet had gewerkt dan was ik dat gaan halen. Ik gebruik voor de krampjes 3 x per dag venkeldruppeltjes.

Maatje, heel veel succes naar de overstap naar 5 voedingen. Misschien kan je het met 15 minuten opschuiven en dan steeds iets langer??? Uiteindelijk is ook mijn streven om op het volgende uit te komen, 7-11-15-19-23, maar dat zal nog even duren denk ik. Ze heeft vannacht al 6 uur geslapen, dus het begin is er.

Ja Jane, Friso Comfort is voor ons dus een goed merk. Het is zo fijn als je kind het goed doet.

Liefs van blije mama van Maxe

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden