Ga naar inhoud

december 2009 januari 2010 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dat gaat goed met Yari! Bo krijgt haar laatste voeding om half elf en slaapt nu door tot zeven uur. Wat fijn!!!!!!!

Ik ben deze week niets afgevallen.... Beetje mijn eigen schuld. Eigenlijk "gewoon" gegeten maar dat is dus teveel. Ik hoop dat het weer snel beter wordt zodat ik heerlijk kan gaan wandelen met Bo en mijn honden.

Wat doen jullie aan beweging?

Weet iemand iets van Marietje? Mis haar wel op het forum.

• Reacties 511
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ik ga vanaf volgende week beginnen met hardlopen en trainen met de fitnessbal.

ik heb marietje vorige week een prive bericht gestuurd maar daar heeft ze niet op gereageerd. op haar profiel staat ook dat ze op 4 feb voor het laatst aanwezig was.

ik hoop dat alles goed is met haar.

renee. jij had toch haar mobiel nummer. mischien kun je haar even smsen dat ze gemist wordt.

liefs

Geplaatst

Hey hallo!

Jeeh Vanessa, wat lekker dat Bo doorslaapt. Wij zijn vandaag weer naar arts geweest. Morgen moeten we terug voor een darmonderzoek bij Maxe. Ze krijgt contrastvloeistof ingespoten en dan gaan ze de dikke darm bekijken. TOESTANDEN!Ik ben ontzettend verdrietig.....

Ik heb het nr. van Marie idd. Ik zal eens een sms sturen om te vragen hoe het met haar gaat.

Ik ben blij dat het met jullie allemaal goed gaat.....

Liefs

Geplaatst

he renee

wat vervelend dat ze een darmonderzoek doen bij haar gaat dit onder narcose. mag je er bij zijn.

niks is verschrikkelijker dan aanzien dat je kind pijn heeft en er niks aan kunnen doen. ik begrijp je verdrietigheid.

heel veel sterkte morgen en ik zal aan je denken.

laat je morgen nog even weten hoe het is gegaan.

liefs

Geplaatst

Wat een naar bericht Renee. Veel sterkte gewenst voor vandaag. Hopelijk vinden ze iets (want dan weet je wat het is) wat snel en makkelijk (pijnloos) is op te lossen voor Maxe.

Een dikke knuffel voor straks.

Geplaatst

Hey meiden

Nou eindelijk daar is ze weer. totale chaos hier. Vader met spoed tweede operatie, knapt nu op, moet nog wel bestraalt worden, maar we hebben goede hoop. Verder probleempje met Robin, morgen naar arts, Robin gilt alles bij elkaar als hij een fles heeft gehad en heeft bijna geen ontlasting. Consultatieburo geeft mij het gevoel (is dus niet gezegd maar echt mijn gevoel) de kinderbescherming te willen bellen omdat ie zo huilt, raakte er helemaal van in paniek! Nu overleg met assistente huisarts gehad, morgen een afspraak. Eigen huisarts is er niet vandaag, maar ze heeft overlegt met andere arts. ZIjn gelijk over gegaan op Nutrilon Pepti, waarschijnlijk koemelkallergie. Voor het eerst in dagen is ie na de fles pepti nu gelijk in slaap gevallen, normaal gilt meneer na ieder voeding (6 keer per dag) alles bij elkaar en dat anderhalf uur lang! Mag hem ook paracetamol geven. Benieuwd hoe de nacht nu gaat.

Zelf meerder keren bij huisarts geweest met loshangende hechtingen, ontstekingen en dergelijke, dus dat ging ook lekker. Verder deuk in auto gereden (eerste schade in 20 jaar, hoe bedoel je ik ben errug moe!) maar goed dat kan me niet schelen. Hier ook nog wat andere dingen die niet lekker lopen dus alles bij elkaar heb ik het wel een beetje gehad! Vanmorgen voor het eerst fut gevonden om gewone kleren op te zoeken, droeg nog steeds zwanger breok en trainingsbroeken, ja hoor heel ander ding dan jullie, alle broeken te groot!!! Maar goed moet nog wel model in mijn figuur komen! Binnenkort terug naar ziekenhuis voor controle, gleijk afspraak maken voor Mirena spiraal, wat ben ik blij als die hormonen weer gewoon op peil zijn, kan echt niet zonder dat ding! Dus over paar weken moet het weer helemaal goed zijn met dit moedertje, dan zullen de laatste klachten lichamelij ook wel verdwenen zijn, ik vloei namelij nog steeds, heel vervlend, maar goed.

Wat betreft het uitje, gezellig, afstand geen probleem, rij lease dus ik kar heel NL door als het moet! Nu alleen nog proberen een datum te prikken hahahahaha

Nou ik ga duimen dat het kleine mannetje goed reageerd op de Pepti en dat ik wat meer energie heb om lekker mee te kletsen!

Renee: hoe is het met Maxe?? Nog iets gevonden tijdens onderzoek? Sms nog ontvangen?

Vanessa: Wat een luxe zo lang slapen! Heerlijk! En spannend voor een tweede! Ik ga zeker voor je duimen!

Svenja, glijk heb je lekker terug nsar bed als je kan! Hier thuis is het een puinhoop, maar ik laat de boel evne de boel. Eerst de kleine in een lekker ritme krijgen!

Gorgi, ik weet wat je voelt met zo weinig slaap.

Lucky, hoe gaat ie zo verder??

Nou meiden succes allemaal!

Geplaatst

he marietje

wat fijn om weer even van je te horen.

hopelijk gaat het na de pepti wat beter. en verder heb ik het al in een prive bericht voor je geschreven.

renee:

hoe is het gisteren gegaan met het darmonderzoek.

liefs

Geplaatst

Lieve dames,

Fijn dat Marietje er weeer is. Ik had je sms wel ontvangen hoor, bedankt! Ik had nog wel geen tijd gehad om jouw sms hier te melden. Je bent me alweer voor geweest. Jeetje, Robin heeft ook last van de ontlasting. Erg he?! Heb je wel glycerine pilletjes in huis. Ik gooi er nu en dan een zetpilletje in zodat Maxe ietsje verlost is van haar ontlasting.

Gisteren dus darmonderzoek gehad en manlief heb ik het laten doen. Ik kon het gewoon niet. Nou ja, uiteindelijk heeft ze geen kick gegeven. Ze is zo moedig! We zijn zo trots op haar. Ze hebben via anusje vloeistof in darmpjes gespoten en gekeken naar afwijkingen. Ze heeft dus onderaan een grotere bocht/kronkels lopen waardoor het ws moeilijker is voor haar om te poepen. Ze kunnen hier niets aan doen. Ik geef nu de voedingen met hepar water (water met veel magnesium) en 5ml lactulose per dag. Je zou zeggen dat het eruit zou spuiten maar helaas..... veel persen en nog maar een waterige poepluier gehad vandaag. Ze krijgt het die bocht niet door denk ik. Het is echt naar, maar we moeten er met z'n allen mee leren leven denk ik. Over 2 weken evalueren we het met de arts opnieuw. Het zal in ieder geval onderbroken nachten blijven want ze wordt gewoon wakker van de krampen en pijn en persdrang. Ze eet ook nog steeds slecht en ik krijg het idee dat ze deze pap echt vreselijk vies vind. Nou ja, we moeten nu maar eens even op deze pap boijven zitten. In ieder geval 2 weken. Misschien leert ze aan de smaak wennen en gaat ze meer eten en dan besrpeken we het weer met de ka.

Ik ga nu snel douchen! Manlief zit alleen op de bank en dat is ongezellig. Ik kom morgen op de dag weer even reageren op jullie allemaal.

Liefs

Geplaatst

he renee

gellukkig is het goed gegaan met het onderzoek.

wel raar dat het er inderdaad niet uitloopt nu.

over de smaak van de pap ja ik dacht dat baby's nog geen smaak hebben ontwikkeld maar mischien hebben ze dat gewoon wel.

ze kan natuurlijk ook slecht eten omdat ze gewoon vol zit. ze zal wel een opgeblazen gevoel hebben als de darmen zo vol zitten.

hopelijk gaat het nu wat beter.

liefs

Geplaatst

Hey meiden,

Nou vanmorgen bij huisarts geweest. Die neemt het serieus, gelukkig. Geen gezeur over omstandigheden enz. Hij heeft de kleine man onderzocht, die kreunde terwijl hij met de stetoscoop op zijn buikje drukte. Genoeg reden om te gaan testen op koemelallergie. Ik moet doorgaan met de pepti, dit weekend moet er al resultaat zijn. Vannacht wel een extra poepluier gehad! Die veranderd was van kleur en samenstelling. Gisteren huilde en gilde hij nog verschrikkelijk, maar goed, de melk zit nog in zijn lijfje dus duimen dat het snel beter gaat. Als dit niet genoeg veranderd maandag huisarts bellen, er is nog een iets beter voeding die ik dan kan proberen. Als het wel werkt aan het eninde van de week huisarts bellen om verslag uit te brengen. Mocht het inderdaad allemaal goed gaan nu, dan moet ik na twee weken van deze voeding terug op de oude veoding voor twee weken. Als de klachtern terugkomen is het inderdaad koemelkallergie. Vervelende gedachte hoor, als het goedgaat weer terug naar iets wat niet lekker gaat, maat goed, dan is het wel duidelijk!

Ondertussen is de kleine man lekker gegroeid, bij geboorte 3734 gram, nu 5100 gram!!! Consulatieburo in de stress, te veel gegroeid en te zwaar enz! Maar goed ze kwamen erachter dat ik suiker had en dan schijnt dat vaker te gebeuren. Maar ja, het is een hongerwolf ook! Hij is met een speen niet om de tuin te leiden hahahaha. Maar goed, hij slaapt nu al even, alweer een uniek moment. Vanmiddag heeft oma even opgepast, had mama even tijd voor zichzelf. Ben echt gesloopt door het gegil, maar als ik de verhalen van Maxe lees ben ik niet de enige die weinig slaapt hihi. Nou meiden, dit moedertje gaat even lekker languit op de bank, totdat het mannetje zich weer aandiend!

Geplaatst

hallo meiden,

nou heb eens even flink bij zitten lezen, wat een verhalen, en helaas niet allemaal even leuk. Diegene wens ik allemaal veel sterkte, er is niets vervelender dan dat je kleintje zich niet goed voelt.

Hier gaat alles super goed. Michiel groeit als een beer, hahaa ben benieuwd wat hij dinsdag bij CB weegt, dan krijgt hij 2e prikken, aaahh. Ik mag echt niet klagen want hij doet het erg goed, slaapt nog steeds 's nachts door en huilt alleen maar wanneer hij honger heeft of als hij slaap heeft. Ik ben dolgelukkig met mn mannetje, zondag wordt hij gedoopt, vind ik wel heel erg leuk.

Tot snel allemaal, en aan al jullie kleintjes een hele dikke pakkerd !!

Geplaatst

he marietje

je moet je niet zo bezwaarlijk voelen door het consultatie bureau. die hebben een boekje hoe het kind moet zijn maar geen één kind doet het precies volgens het boekje. en wat dan nog dat hij nu iets te zwaar is als hij straks gaat kruipen en lopen gaat het er vanzelf weer vanaf.

bij het consultatiebureau is het bij mij meestal een oor in andere oor uit. ik ga erheen voor de prikken en als ze me vragen of ik nog vragen heb of iets wil melden zeg ik gewoon nee. als er iets is ga ik wel naar mijn huisarts.

het consultatie bureau heeft het bij mij zo afgedaan in de tijd van noah.

toen Noah net 1 jaar was merkte ik al dat er iets niet bij hem klopte ik gaf zelfs aan dat ik aan autisme zat te denken omdat noah heel lang met hetzelfde kon spelen en dan ging het om het draaien van een wiel ofzo en daar kon hij uren naar kijken wat hij ook heel erg deed was auto's van licht naar donker op kleur in een rijtje neer zetten en ik of iemand anders mochten ook absoluut niet dat rijtje doorelkaar halen.

het consultatie bureau vond dat ik me teveel zorgen maakten en dat hij gewoon gezond was maar ik wist wel beter. ik heb het daarna keer op keer weer gemeld maar er werdt niks aan gedaan. toen noah 2.5 jaar was en nog niet praatte ben ik door de huisarts verwezen naar logopedie. ook zij kon niks met hem beginnen omdat hij het contact niet wilde maken tussen hem en haar. toen heeft zij een brief naar de huisarts gestuurd en consultatieburea dat er iets niet klopte aan noah en dat dat onderzocht moest worden. met een week stond het consultatie bureau voor de deur en kon er ineens wel naar me worden geluister. twee maanden later is bij noah autisme geconstateerd. voor mij niks nieuws maar wel blij met de bevestiging.

nu het moraal van het verhaal.

ze kunnen alleen maar zijken en daar moet je gewoon niet naar luisteren noah vonden ze altijd te licht en nadjeschka vonden ze altijd te zwaar. nou ik heb twee mooie slanke kinderen. maar als jij je om iets zorgen maakt wordt er niet naar jou geluisterd.

ga lekker op je eigen gevoel af dat is vaak de beste manier.

lucky: wat fijn dat het zo goed gaat met michiel. en zondag een groot feest veel plezier dan.

Yari doet het gelukkig ook heel goed. hij zit nog steeds op 5 flessen hij krijgt om 23:30 zijn laatste fles en slaapt nu al in zijn eigen bed tot 06:30. dus het laatste uurtje leg ik hem nog bij mij. hij drinkt alleen nooit zijn fles leeg in de ochtend wel raar na een hele nacht niet eten, maar hij zal wel geen honger hebben. maandag krijgt hij zijn eerste inenting dus wordt weer spannend.

liefs

Geplaatst

Ik ben het helemaal met je eens Svenja. Ik ben natuurlijk geen ervaren moeder maar ik heb al gemerkt dat je alles zelf uit moet vinden (krampjes oplossen etc.) Het belangrijkste is om je eigen gevoel te volgen, deze is meestal juist. En inderdaad bij de minste twijfel naar je huisarts toe gaan.

Bo is de laatste twee dagen om vijf uur wakker geworden van de honger (fijn als om zes uur de wekker gaat). Ze krijgt om half elf de laatste voeding. Dit ging bijna 1,5 week goed tot half zeven! Als ze zo'n honger heeft dan vind ik het zielig om het voeden te rekken tot half zeven. Dan slaap ik toch ook niet meer van het gehuil. Misschien is het morgen weer over.

Fijn weekend!

Geplaatst

Hallo dames,

Raphael doet mee aan de baby van de maand verkiezing bij BabyBrabbel.

Ik zou het leuk vinden als je op Raphael stemt.

Je hoeft daarvoor alleen maar op de onderstaande link te klikken

en daarna op de stemknop!

http://www.babybrabbel.org/fotopoll/stem.php?pollnaam=baby_mrt0&nr=7

Alvast heel erg bedankt.

Groetjes,

Gorgi

P.S. Ik kom gauw terug om alles te lezen en te vertellen hoe het nu gaat met ons....

Geplaatst

Ook gestemd. Volgens mij staat hij nu bovenaan. Leuk hoor! Wat een mooie naam heb jij zeg! Rosa vind ik een supernaam!

Maxe is weer beter. Ik ben wel WEER teruggegaan naar NAN Transit pap, omdat ze die Nutramigen echt niet meer at. Ik kreeg er geen 10ml meer in. Ik meng de voeding met Hepar water en ze krijgt 2 x 2,5ml lactulose. Ze heeft nu weer 4x per dag ontlasting. We zijn helemaal blij en de kleine meid ook. Ze lacht weer ontzettend veel, mondje wagenwijd open. So cute! Ze slaapt nog wel niet door, maar dat komt vast goed met de tijd. Ik ben al blij met hoe het nu gaat. Ik moet voor over een week weer een afspraaak maken met de arts. We gaan dan de boel evalueren.

Hoe gaat het met jullie? Gaat Robin ook weer wat beter? Ik hoop het zo, want er is niets zo erg dan je kindje te zien lijden. Vreselijk!

Liefs en fijne zondag

Geplaatst

Hey Vanessa,

Hoe ver ben je nu in het traject. Waar kunnen we je volgen, welk topic? Ik ga zo met jullie meeleven.

Liefs

Geplaatst

ik kon niet meer stemmen 30 stemmen per 6 uur is max en dat is al berijkt zij de pc. ik probeer het morgen weer maar hij staat nu al bovenaan.

renee: wat goed dat het nu beter gaat met maxe en dat ze weer lekker lacht hopelijk ga je nu vordering maken.

hier gaat ook alles goed Yari krijgt morgen zijn eerste prikjes dus dat is weer spannend.

liefs

Geplaatst

Hoi allemaal!

Vandaag kraamvisites gehad, drie in totaal! Weer een hoop van de lijst weggewerkt dus! Wel erg vermoeiend maar ook reuze gezellig.

Natuurlijk is mijn cycles nu ontregeld en zitten we te wachten op mijn menstruatie. Eigenlijk had ik vrijdag ongesteld moeten worden......

Ach, het komt vast en zeker maar wanneer???

Wat een gedoe eigenlijk met al die voedingen, soorten flesjes en spenen etc. Gelukkig zijn we allemaal inventief en regelen we wat het beste is voor onze kindjes.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Wanneer moet je eigenlijk ongi worden na een zwangerschap bij flesvoeding? Bij mij is mijn baarmoeder wel weggehaald maar de gyn weet niet of hij genoeg heeft weggehaald, dus we weten niet of mijn ongi wegblijft. Ik hoop het wel, want laat me dat voordeel dan hebben als ik toch mijn baarmoeder kwijt ben....toch? We wachten het maar af.

Vanessa, ik zou het leuk vinden als je ons ook een beetje op de hoogte houd. Ik zou het super vinden als je snel weer zwanger bent alhoewel het me wel heavy lijkt. Twee kindjes zo kort op elkaar. Ik zou het ook gedaan hebben hoor;)

Liefs

Geplaatst

Hallo meiden,

nou vandaag een lange, maar vooral erg leuke en bijzondere dag. Michiel is gedoopt en nu dus officieel katholiek. Hij vond het prachtig allemaal, het koor, de pastor in zijn gewaad, en alle belangstelling. Hier een aantal kiekjes om even een idee van onze dag weer te geven.

ons gezinnetje

Foto-IYN87FMH-D.jpg

ons kereltje

Foto-PBT6E6LW-D.jpg

Foto-N6EHBHYX-D.jpg

Foto-VLWN3JPC-D.jpg

de taart

Foto-EJJEEWUH-D.jpg

de peettantie's

Foto-BAT44ZC8-D.jpg

Geplaatst

Hey meiden,

Nou hier gaat het iets beter, maar nog niet optimaal. Vrijdagavond en zaterdag het leifste kind van de wereld, heerlijk knuffelen, dutje doen enz, ontlasting ook weer op gang super! Zaterdagavond weer foute boel. ook ontlasting weer andere kleur. Werd weer donkergroen. Vandaag ging het iets beter. Het gaat nu een stuk beter dan vorige week, nieuwe voeding (pepti) het dus wel, maar niet voldoende. Morgen bellen met huisarts, waarschijnlijk over naar Nutrimigen, juist die Maxe niet meer wilde drinken! Ik denk dat er in de darmpjes nog resten van de vorige voeding zitten en dat ie daarom ineens zo kan gillen, maar in ieder geval een stuk minder, geen 2 uur na een voeding! Ontlasting komt meer op gang nu, dus gaat beter, maar nog niet optimaal!

Heb inderdaad besloten (heb het er ook met huisarts over gehad) de adviezen van consultatieburo met een korreltje zout te nemen. Het probleem wat er nu is handel ik met de huisarts wel af, ze kunnen me wat daar!

Hey Vanessa dat wordt spannend, inderdaad wil ik wel meelezen in je topic straks!

Nou meiden ga weer snel naar boven, kleine gilt weer evne de boel bij elkaar. Is mama even nodig om te knuffelen en te wrijven!!

Geplaatst

Ik kom weer eens even inbreken hier,

Vanessa ik hoop dat je jouw cyclus snel op de rit hebt zodat je weer kunt beginnen.

Trudy wat een bijzondere dag voor jullie, leuk die foto's, geven er een mooi beeld bij!

Marietje en Svenja wat een toestanden met de voedingen en spenen e.d. ik hoop zo onwijs dat het heel snel beter mag gaan met de darmpjes van jullie kleintjes.

Groetjes Dani

Geplaatst

gorgi: ik heb vandaag wel kunnen stemmen en ik heb gestemd.

lucky: zo te zien heb je een hele leuk dag gehad leuk hoor die foto's en wat een stoer pakje

marietje: groene poep is heel normaal omdat je sojamelk geeft dan is de poep groen. kan zelf bijna zwart. en het stinkt verschrikkelijk.

vandaag heeft yari zijn eerste prikjes gehad en dat is heel goed gegaan. hij heeft eventjes gehuild en was ook snel weer stil.

liefs

Geplaatst

Ow Svenja, ik moet donderdag weer naar K&G. Maxe krijgt dan ook haar eerste prik. Spannend! Ik ben ook erg benieuwd of ze nog is aangekomen. Vorige week was ze iets afgevallen doordat ze niets meer at. Nu eet ze weer helemaal prima. Ze slaapt alleen nog steeds niet door. Overdag slaapt ze beter dan ''s nachts...jammer maar helaas voor mij.

Wat een mooie foto's Trudy. Wat een bijzondere dag is dat geweest. Wat een spetter is jullie mannetje zeg!

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden