Ga naar inhoud

december 2009 januari 2010 mama's


svenja

Aanbevolen Berichten

Hoi dames,

 

 

 

mijn kleine mannetje doet het super goed. Hij krijgt 5 flessen per dag van 150 water en 5 schepjes. En dan 's avonds rond 23.00 de laatste en dan slaapt hij door tot 07.00 (dan moet ik hem wakker maken)

 

 

 

Hij heeft alleen heel erg bultjes op zijn wangen en een droog gezichtje, nu moest ik over van Nutrilon standaard naar hypo-allergeen. Maar ik heb niet het idee dat het helpt, hij gaat veel dunner poepen hiervan. En hij spuugt meer, en ipv witte melk teruggeven is het nu waterig. Volgens mij is dit niet de oplossing maar ja, dinsdag toch naar het CB want dan krijgt Michiel zijn 1e prik, brrrr, eng he !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 511
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

he luky

 

 

 

bultjes in het gezicht duidt toch vaak op een koemelkallegie dus terug gaan op standaard zou dan niet goed voor hem zijn. je hebt van de nutrilon inderdaad de hypo allegeen en die is om een koemelk allegie te voorkomen staat ook op de verpakking. je hebt van de nutrilon nog een andere en die is echt voor baby;s met koemelkallergie staat ook op de verpakking. mischien reageert hij daar wat beter op.

 

 

 

het theelepeltje olijfolie heeft geholpen vanmiddag zat de luier van Yari hartstikke vol gewoon twee dagen poep. en de ontlasting was ook weer wat zacht en vanavond had hij weer gepoept en toen was de ontlasting lekker zacht zoals het hoort te zijn dus yari is grotendeels weer van zijn krampen af.

 

 

 

renee. wat ik nog zeggen wil is. ik vind het goed van je dat je op je eigen gevoel bent afgegaan en niet naar al die goedbedoelde adviezen hebt geluisterd. je kent je eigen kind toch het beste. en op je gevoel af gaan is dan ook vaak het beste.

 

 

 

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden,

 

 

 

Zo ff tijd voor een berichtje. Alles gaat lekker hier, operatie van mijn vader ziet er tot nu toe goed uit, volgende week gesprek met arts, dus afwachten. Ik heb nog wel ontstoken hechtingen of in ieder geval die regio daar onder, maar gaat beter. Robin doet het op de dag heel goed, krijgt om de 4 uur een fles van 120 + 4scheppen, maar die gaat niet helemaal op, alleen in de nacht heeft de man krampjes, hij overstrekt en kruip in elkaar en schreeuwt moord en brand. De ontlasting komt uiteindelijk wel, maar het is gewoon zielig! Heb nu cinababy gehaald. Overstappen op andere voeding is geen optie. Hij heeft hypoallergeen ivm vele allergieen in familie en astma. Kijken of het nu vannacht weer iets beter gaat, slaap ik ook iets beter!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo dames

 

 

 

marietje: wat goed dat de operatie goed is gegaan en nu hopen op een goed resultaat. vervelend is dat he die krampjes. ik geef Yari nu tussendoor ook venkelthee en daar lijkt het ook iets beter mee te gaan.

 

 

 

hoe gaat het met de rest van de mama's.

 

ik heb vandaag lekker geshopt weer even wat nieuwe truitjes voor mezelf gekocht en voor Yari zijn eerste nike schoentjes ik heb voor Yari ook nog een truitje en een broek van het merk lief gekocht erg schattig allemaal. bij de jongens staat er dan stoer op in plaats van lief. hij mag het morgen aan zal er dan wel even een foto van maken en plaatsen.

 

ik ben echt aan het genieten van yari he is zo een mooi mannetje maar hij kan een gezichten trekken dan is hij best lelijk en hij kan ook al heel boos te kijken. lachen kan hij nog niet maar als ik met hem speel begint hij al wel zijn mond open te doen dus hij is druk aan het oefen met zijn lachspieren. ik heb ook het iedee dat hij nu beter gaat zien. als hij bij iemand anders op schoot ligt dan draait hij altijd zijn hoofd naar mij rn kijkt me dan aan dus hij herkend mij nu echt.

 

 

 

ik ga weer stoppen ik ga maar is even verder shoppen op internet voor een zonnebank.

 

 

 

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo dames

 

 

 

hoe gaat het met jullie.

 

 

 

hier gaat het goed.

 

ik ben vandaag met Yari naar de doctor geweest omdat hij een raar groen korstje boven zijn oog had. Yari heeft dus berg. dit is een soort exceem dat veel bij baby's voorkomt en ook weer weggaat het is geen blijvend exceem. de meeste baby's krijgen dit op hun hoofdhuid maar Yari heeft het dus in het gezicht ik heb een speciaal crempje meegekregen waar ik zijn gezicht mee vet moet houden.

 

 

 

hier zijn nog wat foto's van Yari

 

 

 

 

 

eerste wandeling

 

 

 

Foto-PZHLEYGD-D.jpg

 

 

 

Foto-F8NSLJIK-D.jpg

 

 

 

stoer

 

Foto-QNF6BN3W-D.jpg

 

 

 

zijn eerste nikies

 

Foto-OEIUPGCP-D.jpg

 

 

 

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn kleine man heeft ook last van berg, maar dan wel voor op zn hoofd. Gaat vanzelf weer over zegt iedereen. Nog steeds last van de bultjes ondanks de hypo-allergeen voeding. Ik denk dat ik toch maar even terug naar de huisarts moet van de week want dit is ook niets zo. Iemand zei tegen mij dat hij beter op nutrimigen over kon gaan dan zou het sneller weg zijn, maar even overleggen want dat krijg je alleen op doktersrecept.

Link naar reactie
Delen op andere sites

he lucky

 

 

 

ik heb op recept een creme gekregen van de huisarts dat heet vaseline cetomacrogol creme. dit is alleen een hele vette creme dus weet niet of het handig is voor op de hoofdhuid omdat je dan erg vet haar krijgt. Yari heeft het gelukkig alleen in het gezicht en zijn hele gezicht glimt. ik moet wel zeggen dat de droge schilvers allemaal weg zijn. en dat zijn huid er beter uit gaat zien nu. smeer uberhaut nu iets want dat is niet duidelijk uit je verhaal. de huisarts advieseerde mij dat als yari het ook op de hoofdhuid krijgt ik die plekken met babyolie het beste kan insmeeren.

 

 

 

en wat de voeding beterft daar kun je het beste even advies aan het consultatie bureau vragen je hebt namelijk nog een andere voeding die je kan proberen die is voor als je kind koemelk og andere allegie heeft. de hypo allegeen is alleen om te proberen allergien te voorkomen bij de nutrilon heet die voeding pepti en bij de fryso heet de voeding intesief ik wil namijk nu yari die berg heeft overgaan op de nutrilon pepti omdat berg een soort exceem is en dat duidt vaak weer op een allegie. ik moet maandag na het consultatie bureau en dan ga ik het met hun even overleggen. maar je kan het consultatie bureau altijd even bellen en aan hun vragen wat hun adviseren.

 

 

 

hoe is het met de rest van de dames jullie waren veel actiever toen jullie zwanger waren.

 

 

 

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ben ik ook even!

 

We zijn druk als nieuwbakken mama's.

 

 

 

Hier nog steeds een naar gevoel over mijn schoonfamilie. Ik moet gaan leren het te gaan loslaten maar dat is erg moeilijk aangezien mijn man met hun samenwerkt en we financieël voor zijn inbreng in ons huishouden afhankelijk zijn van hen.

 

Mijn man is eigenlijk mentaal mishandeld door mijn schoonfamilie en moet nu gaan leren voor zichzelf en zijn gezin op te komen. Moeilijk, moeilijk, moeilijk. Ach, het is ook zo'n scheetje!

 

 

 

Bo heeft nog steeds krampjes, het scherpe is er wel vanaf gelukkig.

 

Ik ga straks voeding halen voor hongerige baby's. Hiervan wil ik 1 schepje per voeding door gaan vervangen. Ik geloof dat meer mama's dit doen?

 

 

 

Hoe gaat het met alle andere mama's? Jullie draai al een beetje gevonden of ook nog zoekende naar een ritme?

 

 

 

Liefs,

 

Vanessa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik dan ook weer. Ik had oma op bezoek voor een weekje en daardoor minder tijd gehad voor de computer. Maxe doet het goed alhoewel de ontlasting weer iets minder gaat. Ik ben maandag naar de kinderarts geweest en die vond Maxe er heeeeel goed uitzien. Ze woog 4575 gram!!!! Ze is geboren met 2952 gram, dus ze is ONTZETTEND goed aangekomen. Ik vind ze ook al heel groot geworden. Eindelijk hebben ze haar gemeten en ze is 54 cm lang. Hoofdomvang was 39cm. Ze is de laatste week wel wat zeurderiger geworden, maar dat schijnt erbij te horen. In 'de boeken' staat dat babietjes met 6 weken iets meer gaan huilen en ze volgt 'de boeken'. Het gaat vanzelf wel weer over....? Ik ga ze vanaf vanavond in haar eigen kamer leggen. Ik en manlief slapen slecht door haar gekreun gedurende de nacht. Zij slaapt lekker verder, maar wij zijn wakker. Hierdoor haal ik ze waarschijnlijk ook sneller uit bed (voordat ze huilt).

 

 

 

Ik heb ook gehoord dat babyolie helpt tegen berg. Ik had vroeger ook berg, maar GEEN enkele allergie of in ieder geval niet dat ik weet, dus....

 

 

 

Vanessa, ik voeg bij iedere voeding een schepje voor hongerige babies toe en 's avonds vaak 2 schepjes. Als ik haar 180 ml aanbied dan doe ik 2 schepjes en bij 150ml doe ik 1 schepje. Ons ritme is nu: 04.00-09.00-13.30-18.00-23.00. Het verschily nog weleens een half uurtje, maar dit is nu wat we een beetje aanhouden. Ik wil eigenlijk naar om de 4 uur voeden en de nacht 7-8 uur doortrekken, maar dat lukt ons nog niet helemaal. We doen ons best. Om aan het juiste aantal voedingen te komen, geef ik ze om de 4-5 uur voeding overdag. 's nachts slaapt ze soms 6 uur aan een stuk, maar dat komt nog te weinig voor hoor.

 

 

 

Vervelend dat je 'last' hebt van je schoonfamilie en nog vervelender is dat je een beetje afhankelijk bent van ze. Mmmmh...hou je hoofd koel en zorg ervoor dat het niet tussen jou en je man gaat staan. Ik hoop dat je man wel ziet wat het met je doet en op 1 lijn zit met jou. Bespreek hoe je hier verder mee om wilt gaan in de toekomst. Vooral nu ze opa en oma zijn van Bo. Heel veel sterkte enne.... denk aan jullie zelf he?!

 

 

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden

 

 

 

Sorry voor het weinige dat ik online ben, maar met de klok van Robin en een ziekenhuis schema blijft er weinig tijd over. Deze week drie keer arts gesproken vor Robin. Eerste keer naar huisartsenpost in weekend voor zwerend duimpje, waarschijnlijk bacterie, maar na het bevrijden van de pus ging het beter. Verder contact gehad ivm geen ontlasting. Iedere luier zat altijd wel iets, op advies consulatie infacol gaan gebruiken, toen 24 uur helemaal niets, jaa een enorm gillend kind die veel pijn had. Door olie toe te voegn en water te laten drinken is ie een luier gaan vullen, vervolgens weer niets. Andere arts gesproken, moet gelijk stoppen met infacol, maakt darmpjes lui en schijn enorm zwaarte zijn voor kleintjes. Doorgaan met olie en aan de venkelthee en paracetamolzetpillen, hij krijst het uit van de pijn. Voor het eerst sinds vanmorgen slaapt ie nu op die zetpil. Ik hoop zo een volle luier aan te treffen! Nou meiden hoop volgende week meer tijd te hebben als mijn vader weer thuis is.

 

 

 

Renee Maxe is lekker gegroeid!

 

Svenja, wat een gave schoenen!!!!!!

 

Vanessa, balen dat het niet loopt met die schoonfamilie, helemaal omdat je er wel contact mee moet hebben ivm de zaak! Fijn dat jullie samen wel erover kunnen praten!

 

 

 

Nou meiden, ga snel spullen voor morgenochtend klaarzetten, hebben gehoortest morgen! Dus moeten vroeg de deur uit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor een olie gebruiken jullie dan? Ik eb gelezen dat olijfolie niet goed verteerbaar is, maar ik las bij Svenja dar Yari het er goed op doet. Bij ons is het weer bal wat de ontlasting betreft. Ik ga maar weer overstappen op andere voeding, NAN transit. De kinderarts adviseerde dit als Evian water niet hielp...helpt dus niet!!! Weer wisselen van voeding vind ik wel moeilijk maar goed...We krijgen nu geen slaap door kreunend en persend kind met inderdaad afentoe een fikse huilbui van de pijn. Ik ben in de weer met glycerine zetpillen, maar dat is ook maar weer een noodoplossing. Moeilijk, moeilijk, moeilijk............

 

 

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

@svenja: ik had dinsdag al overleg gehad met het Cb maar daar kreeg ik eigenlijk geen verder advies, ik moest maar naar de huisarts gaan als het niet over ging, lekker makkelijk he.

 

 

 

@vannesa: helaas weet ik alles van moeilijke schoonfamilie, en een man die er niets van durft te zeggen. Nu ook weer, onze jongen wordt 28 februari gedoopt en dat is voor ons een belangrijke en mooie gebeurtenis. Maar mn schoonouders vinden het onzin en vinden het absoluut niet leuk dat het op mn schoonmoeders verjaardag is. Ze waren al niet blij dat mijn man katholiek is geworden 6 jaar geleden maar hun doen zelf helemaal niets aan geloof. Je moet toch gewoon ieders geloof respecteren lijkt mij. Mijn zus is ook jarig die dag maar die vind het geweldig, een mooier cadeau kan ze niet krijgen vind ze, dat het kindje van haar zusje die lang gedacht heeft helemaal nooit kinderen te kunnen krijgen op haar verjaardag wordt gedoopt dat is een feestje. We vieren het ook groots, haahah, we hebben een zaaltje gehuurd en mooie taarten besteld en lekker en veel eten. Ik ben dol gelukkig met het mannetje dus dat vieren we ook. Maar ja mn schoonfamilie zijn niet zo blij met dit kleinkind volgens mij want ze hebben hem al 4 weken niet meer gezien en ze wonen maar 15 km hier vandaan dus dat is wel te doen. Maar wat ik wel geleerd heb in al die jaren ellende met die mensen is dat je beter samen er geen ruzie over kan maken want ze zijn het niet waard. Wij hebben eigenlijk nooit ruzie maar als we ruzie hebben gaat het over de mensen, zonde van de tijd toch !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo dames

 

 

 

renee: ik heb inderdaad een theelepel olijfolie gebruikt nu niet meer. omdat de huisarts dat niet adviseerde. het kon volgens hem geen kwaad maar olijfolie kan veel krampen veroorzaken en de darmen worden er lui van. hij adviseerde puur extra water of venkelthee. hij gaf ook aan dat je niet te veel moet wisselen met de voeding omdat daar de darmen ook van streek kunnen raken en dat je gewoon even door moet zetten. maar je kan het zelf beter even overleggen met het consultatieburo wat je moet doen of de arts. heeft maxe goed geslapen in haar eigen kamer.

 

 

 

vanessa: Yari kreeg ook 1 schepje voor hongerige baby's in zijn fles alleen ben ik daar een week geleden mee gestopt omdat Yari zijn fles niet meer leegdronk. en dat doet hij nog steeds niet niet hij begint al honger te krijgen z'n 3 uur na de fles en ik rek het dan naar de 4 uur en dan nog dringt hij zijn fles niet leeg.

 

 

 

marietje: mischien heb je dit al geprobeerd maar het kan ook helpen om even met de thermometer de darmen te stimuleren. gewoon even een paar minutjes heen en weer doen en dan willen ze daar vaak ook wel van gaan.

 

 

 

Yari heeft ook veel last van krampjes en poept zo 1 keer per 36 uur. als ik dan de thermometer heb gebruikt dan begint hij te poepen en zijn ontlasting is helemaal niet dik juist een beetje aan de dunne kant. Yari is nu ook nog eens verkouden opgelopen van mijn andere zoontje. nu stinkt zijn kamer na de ui. die leg ik onder zijn bed daar gaat de neus van open.

 

 

 

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

he lucky

 

 

 

we waren tegelijk aan het typen.

 

dat is inderdaad lekker makkelijk van het consultatie bureau. dan ga je toch naar de huisarts en vraagt die om advies.

 

over schoonouders en schoonzusje kan ik ook mee praten. mijn man en ik hadden in het verleden als we woorden hadden ook alleen maar woorden over hun. maar mijn man is het wel gaan inzien dat het niet aan mij ligt. en hij gaat nu ook tegen hun in.

 

laat ze allemaal maar lekker kost je veel te veel tijd om daar nog energie in te steken.

 

 

 

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schoonfamilies......het blijft lastig, maar je krijgt ze erbij! Ik heb gelukkig wel een fijne schoonfamilie, maar we zien ze ook niet vaak. Mijn ex-scchoonfamilie was drama, vandaar dat ik er iets van weet.

 

 

 

Svenja, niet te vaak stimuleren hoor met thermometer. Dat schijnt ook weer niet goed te zijn.Je kan dan beter een glycerine zetpilletje gebruiken.Maxe gaat dan direct, maar ook dat mag ik niet te vaak doen, want dan krijgt ze luie darmen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

he tweelingmama

 

 

 

je hebt ons gevonden.

 

 

 

ik ga nu even mijn hart luchten en ik wil graag weten hoe jullie hier over denken.

 

 

 

ik ben in de war.

 

ik mis het zwanger zijn heel erg. ik mis dat ik yari continu bij me had. ik heb deze zwangerschap tot week 35 echt kunnen genieten en ik vond het heerlijk maar nu mis ik het ontzettend. ik kan er niet tegen als iemand anders yari vast heeft zelf niet als het mijn man is. ik wil hem zelf hebben. ik vind het zo heerlijk dat kereltje in mijn armen dat het ook beangstig is. en met beangstig bedoel ik dat het voor mij de laatste keer zal zijn z'n klein mensje en dat alles wat hij voor het eerst gaat doen voor het laatst zal zijn.

 

 

 

ik wil niet meer kinderen zou ook niet praktische zijn dan zouden we weer moeten verhuizen en nog een grotere auto moeten kopen en daarbij ben ik druk zat. en ik wil niet nog een keer bevallen. maar het idee van nooit meer vind ik heel eng. mijn man wil ook geen kinderen meer en hij wil zich laten steriliseren. ik ben het met hem eens maar ik vind het ook weer zo definitief om de redenen die ik al genoemd heb.

 

 

 

vandaag in de auto hadden we het er over en ik zij wat als we toch het geluk hebben dat je de staatsloterij winnen (we blijven dromen) dan kunnen we een heel groot huis kopen en dan kan mijn man stoppen met werken en dan zouden er ook meer kids kunnen toen zij hij dan gaan we adopteren. vond ik wel lief.

 

 

 

ik ben ook erg bang en onzeker. ik ben dit al de hele zwangerschap geweest. ik wist dat ik zwanger was maar ik kon het niet geloven. wij allemaal (dus jullie dames) hebben zoveel moeite moeten doen om onze kleintjes in onze armen te mogen sluiten. dat ik soms het gevoel heb is het geluk me allemaal wel gegund. ik ben bang dat ik Yari kwijt raak en dat er iets is dat ik aan de buitenkant niet kan zien. en dat het geluk me niet is gegund.

 

 

 

zou dit door de bevalling komen? ik kan ook de bevalling niet loslaten en kan het geen plek geven. het eerste beeld van Yari blijf ik zien een blauw kind met de navelstreng om zijn nek en ik krijg de gedachte dat het ook zo maar anders had kunnen lopen niet uit mijn hoofd. die laatste vijftien minuten van mijn bevalling waren echt vreselijk. ik voelde dat hij eraan kwam maar de verloskundige was er niet en ik raakte helemaal in paniek en dan kwam hij er ook nog blauw uit.

 

 

 

ik ben zo blij dat alles goed is afgelopen maar door deze belevenis is me ook duidelijk geworden dat niets vanzelfsprekend is en dat niet alles met een roze wolk eindigt.

 

 

 

het is wel een lang verhaal geworden.

 

hoe denken jullie hierover?

 

hoe is jullie gevoel?

 

spelen deze gevoelens ook bij jullie?

 

 

 

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och lieverd toch, ik denk dat jij niet de enige met deze gevoelens bent.

 

Alleen is het bij mij anders omdat wij zo snel mogelijk willen proberen om zwanger te worden van een tweede kindje.

 

Dit neemt niet weg dat 1x zwanger worden een garantie is voor een 2e keer.

 

Ik zit dus ook met de gedachte dat ik dit allemaal niet nog een keer mag meemaken.

 

Ik denk dat het ook instinctief in een vrouw verweven zit dat wij ons "moeten" voortplanten, alleen is het in deze tijd onmogelijk qua behuizing, kosten etc. Als het aan mij lag dan zouden wij ook doorgaan totdat we een heel elftal hadden, ondanks mijn leeftijd. Maar dit is gewoon niet mogelijk.

 

Misschien is er een andere oplossing voor de anticonceptie, iets wat voor jullie minder definitief is? Dit kan gewoon totaal anders aanvoelen, dat eventueel de keus nog bij jullie ligt als jullie gedachten veranderen en toch nog een kindje willen krijgen.

 

 

 

Ik had (heb) ook moeite met het afgeven van Bo. Ik vind het vreselijk als ze bij mijn moeder of zus (ook wel bij mijn mannetje) aan het huilen is omdat ze krampjes heeft en pak haar het liefst direct weer terug. Dit is natuurlijk onzin want mijn moeder en zus kunnen dit prima oplossen/hanteren. Wat ik hieraan gedaan heb is het gewoon doen, wel bij mensen die mij lief zijn. Door haar ook door anderen te laten vasthouden, knuffelen etc gaat het toch beter met mij. Ook dit is een stukje loslaten. En dit vind ik al moeilijk. Dus dat beloofd wat!

 

Alleen mijn schoonmoeder krijgt haar niet meer, alleen als ze er om vraagt. En dat zal ze niet snel doen denk ik.

 

 

 

Wat een gemis zo'n dikke buik met je kindje erin. Voor mij dus ook de gedachte dat dat nooit meer zal gebeuren.......

 

Ik vond het ook zo heerlijk als ik in een lastige situatie zat het gevoel te hebben dat je niet alleen bent. Bijv. met de bezoekjes aan mijn schoonouders. Ik dacht laat ze maar lekker kletsen etc. en zat ondertussen heerlijk te genieten van het leven in mijn buik.

 

 

 

Ik denk dat de andere dames ook wel met deze problematiek te maken hebben, ik ben ook wel benieuwd naar hun ervaringen. Misschien speelt het ook mee dat we veel meer moeite hebben moeten doen om zwanger te worden, onze aanloopperiode tot het zwanger worden was natuurlijk heel anders dan bij een "gewone" zwangerschap.

 

Ook ik heb nog steeds een beetje de angst dat het ons niet gegund is. Iedere echo vond ik ook doodeng en was blij als ik zag dat er een kloppend hartje was. Dit komt natuurlijk ook doordat een arts bij de eerste echo zei dat we een miskraam kregen, dit vergeet ik nooit meer....

 

 

 

Dikke knuffel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

he vanessa

 

 

 

ik ben blij dat ik niet de enige ben.

 

het probleem is een beetje ik wil niet meer aan de pil ik ben daar naar de zwangerschap van noah ontzettend van aangekomen en ik val nu eindelijk af.

 

ik heb al een groot pak condooms gekocht (nog niet gebruikt, mag pas over twee weken i.v.b. curratage). denk dat we het maar op die manier moeten doen. en de optie gewoon open moeten houden.

 

maarja mijn man is ook al 42 en ik ben 27 dus zijn tijd begint natuurlijk ook op te raken. ik kan nog heel veel jaar maar hij niet meer.

 

hij voelt zich nu nog jong maar als ik zijn ouders bekijk die zijn vanaf 55 jaar heel snel oud geworden. en die leeftijd heeft hij over 13 jaar bereikt.

 

 

 

 

 

liefs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo dames

 

 

 

ik kwam mensen tegen die wilde dat ik hun paard ging rijden. de ruin is nu 3.5 jaar oud en is net drie weken onder het zadel. ik dacht dat probeer ik even. het meisje dat hem aan het inrijden is werd er gisteren vanaf gegooid en na nog een half uur lopen met hem werd hij rustiger dus ik dacht ik kan er wel op gaan zitten nu. nou niet dus. het eerste kwatier ging prima maar toem ging Puck (het paard) er vandoor. en als ik hem probeerde te remmen ging hij alleen maar harder. op een gegeven moment had hij zijn bit vast en kon ik niks meer. ik werd er ook lekker vanaf gelanceerd. ben heel hard op mijn knie gevallen en die is nu dik en vol vocht. ik kan bijna niet lopen. ga zo naar de doctor. ik heb gezegd dat ze puck eerst met dat meisje goed moeten laten inrijden omdat hij haar nu ook gewend is en als hij over een jaar want zolang duurt dat ongeveer goed onder het zadel is dat ik er wel weer op ga maar nu nog niet. ik ga nu geregeld bij puck langs zodat hij kan wennen aan mij en over een jaar weer proberen.

 

 

 

hoe is het verder met jullie.

 

 

 

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

 

 

 

Zo Svenja: jij bent lekker bezig en het verhaal met het paard...jeetje,zeg. Wat heeft de dokter gezegd? Ik wist trouwens niet dat er zoveel verschil in leeftijd was tussen jou en je man. Ik vind je laatste opmerking wel oke...gewoon de optie open houden. Je weet maar nooit. Ik ben 34 en mijn vriend is 41 jaar. Ik weet op dit moment niet of ik een 2e wil, omdat ik het nu best zwaar vind en de bevalling is best tegengevallen...maar wie weet...misschien denk ik er over 1 jaartje anders over. Ik heb Raphael via IVF gekregen en waarschijnlijk zal een 2e ook via IVF worden, hoewel ze bij mij en bij mijn vriend niets hebben gevonden dat een zwangerschap zou tegenhouden.

 

 

 

Die onzekerheid voel ik ook,hoor. Heb daar erg last van gehad, maar sinds 1 week gaat het beter. Raphael had erg last van zijn krampjes. Ik gaf eerst Infacol,maar dat hielp niet. Ik ben overgestapt naar Cinebaby en geef hem ook andere voeding: Comfort (huismerk) of Nutrilion Omneo. Ik meng dit met Nutriolion Standaard en dat gaat goed. Het spugen is ook niet meer zo erg.

 

 

 

Vandaag naar het CB geweest. Raphael is nu 53 cm en 3700 gram. Hij mag 's avonds nu naar 120 ml en als hij meer dan 3 uurtjes geslapen heeft.

 

We zijn vandaag ook voor het eerst gaan wandelen met de wandelwagen. Dat was wel spannend,hoor. De trap af met de wandelwagen, de tram is,etc. Maar het ging erg goed. We zijn ook langs mijn werk geweest. Het was wel ff fijn om iedereen te zien, maar ook fijn om daarna naar huis te gaan en niet aan werk te denken.

 

 

 

Meiden, plannen jullie ook wat tijd voor jezelf? Ik merk dat ik dat echt nodig heb. Mijn vriend is 1 dag in de week thuis en dan probeer ik die dag dingen voor mezelf te doen. Vorige week naar de kapper geweest en naar de schoonheidsspecialiste...heerlijk!!! En gister wilde ik ff geen bezoek en heerlijk een dag gehad met Raphael. Vriend squast op zondag.

 

 

 

Nou meiden, ik probeer vaker langs te komen hier....dan wordt het niet zo'n lang verhaal.

 

 

 

Groetjes,

 

Gorgi

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo allemaal

 

 

 

gorgi: helemaal goed dat je ook nog aan jezelf wil denken ik heb zelf afgelopen zaterdag een zonnebank gekocht zodat ik 1 keer per week me even helemaal kan relaxen.

 

 

 

ben vanmiddag naar de doctor geweest voor mijn knie en ik heb mijn kniebanden verdraaid. ik moet veel rust houden en mijn been moet zoveel mogelijk omhoog. mijn man is morgen nog een dagje thuis dus kan ik de rust pakken.

 

 

 

ik ben ook vandaag bij het consultatie buro geweest en Yari is 54 cm en 4200 graam hij is gewoon 5 cm gegroeid sinds de geboorte.

 

ik heb ook mijn onzekerheid en dat ik de bevalling niet los kan laten en dat ik jaloers wordt als iemand anders Yari vast houdt aangegeven bij hun en hun advies was dat ik met een onafhankelijk iemand over ga praten om het zo een plek te geven. morgen is er een spreekuur voor maatschapelijk werk. ik ga er wel naartoe en ik denk ook dat het goed is.

 

 

 

dit was mijn dag.

 

hoe is het bij jullie

 

 

 

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook alles goed, Michiel doet echt hardop lachen, geweldig is dit. Hij groeit als kool. Maar ik denk wel dat ik nogmaals een afspraak maak met de huisarts want zijn bultjes gaan echt niet weg, dus ik denk toch koemelkallergie. Hij wordt 28 februari gedoopt dus dan moeten de bultjes voor het mooie weg zijn, nou anders zit er ook niets anders op he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden