Ga naar inhoud

december 2009 januari 2010 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat worden jullie kanjers al snel gedoopt! Wij moeten wachten tot 30 mei, eerder is er geen oecumenische dienst.

Svenja doe je voorzichtig met zo'n groen paard? Hoe heerlijk onvoorspelbaar kunnen ze zijn!

Hoe is het met de andere mama's?

• Reacties 511
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hallo dames

hier gaat het heel goed. Yari doet het ook heel goed de krampjes zijn weg en hij poept nu 1 keer per 2 dagen. ik hoef me er geen zorgen over te maken en consutatie buro zegt dat dat goed is. hij drinkt nu ook weer zijn hele fles leeg sinds ik met de speen ben overgestapt naar de me medium.

lucky- leuk man dat michiel al hard op lacht daar kun je zeker geen genoeg van krijgen.

Yari probeert nu te lachen als ik met hem speel begint hij zijn mond open te doen maar lachen is het nog niet. ook als ik hem kusjes geef op zijn wang doet hij zijn mond open en dan draait hij zijn mond naar mijn mond erg schattig.

renee en vanessa. lachen jullie meisjes al.

liefs

Geplaatst

Jaaaaaahhhh! Bo kan heerlijk lachen. Bij ieder lachje smelt mijn hart. WAt zal er straks met mij gebeuren als ze gaat omdraaien, kruipen, staan etc.

Volgens mij zien jullie dit in een reclame spot net voor het journaal!

Geplaatst

Wat krijgen jullie kleintje nu in de fles. Michiel had iedere keer nog honger deze week dus nu hebben we de flessen verhoogd naar 180 water en 6 schepjes, en ik moet zeggen hij drinkt de flessen redelijk goed op. Ik doe er ook 4 schepjes nutriton bij omdat de hypo-allergeen voeding anders veel te dun is en blijft hij de hele tijd spugen.

Geplaatst

wat drinkt die van jou al veel

hij zal al wel flink gegroeid zijn.

mischiel had toch last van bultjes hoe gaat het daar nu mee. doe je nu de nutrlon standaard bij de hypo allegeen. als dat zo is kun je meteen testen of de bultjes een koemelk allegie is.

Yari 120 cc water met 4 scheppen en voor de nacht drinkt hij 140 water met 4 scheppen hij drinkt dan ook tussendoor venkelthee.

liefs

Geplaatst

Daar ben ik dan weer. Ik had even wat minder tijd achter de computer. Ik heb wel een paar keer midden in de nacht met Maxe op mijn arm dit topic bijgehouden maar typen was een beetje lastig. :-s

Svenja, heel veel beterschap! Geen gekke dingen meer doen hoor, want je hebt 3 kids om voor te zorgen. Nou ja....eind goed al goed?! Ik heb het ook lastig met het idee om nooit meer nog een kindje te kunnne krijgen. Ik weet dat ik blij moet zijn met 1 wonder, maar het smaakt naar meer.... Ik wou dat ik mijn man vroeger had leren kennen.... Ik ben soms best verdrietig en ik merk dat ik toch meer moeite heb met de verwijdering van mijn baarmoeder dan ik had gedacht. Met andere mensen erover praten is moeilijk, want 'ik moet al blij zijn dat ik 1 kindje heb' of wat dacht je van: 'Ach, wees maar blij want anders had je misschien weer last gekregen van die myomen en moest je weer geopereerd worden'. Dit alles is wel waar, maar dat neemt niet weg dat ik een ander gevoel heb en ik toch meer kindjes had willen hebben.

Ik heb geen problemen met andere mensen die Maxe vast hebben. Ik laat anderen ook makkelijk de fles geven. Ik sta zelf te kijken van mezelf, want ik had mezelf anders ingeschat. Ik dacht dat ik veel meer problemen zou hebben als iemand Maxe zou vast hebben, maar het tegendeel is waar. Ik heb het er wel moeilijk mee als ze begint te huilen. Ik heb ze dan het liefst zelf, ook al heeft manlief ze vast. Ik troost ze gewoon het liefst zelf.

Update Maxe:

5000 gram

54cm

ontlasting slecht

navelbreuk wordt heel erg door het continue persen

heupecho ok, over 6 wkn terugkomen

drinkt 5 x 150 ml. 's avonds een extra beetje voor het slapen gaan

Ik ga maandag maar weer bellen met de KA, want ik wil gewoon dat er wat gebeurt wat haar ontlasting betreft. Het gaat steeds een dag goed en dan verstopt het weer, terwijl ik hetzelfde te eten geef. Ze perst zo hard en ze krijst het dan uit van de pijn. Vandaag echt de hele dag een huilbaby gehad. Het is zo zielig.

's Nachts doet ze het heel goed. Ik geef om 00.00u een flesje, al heeft ze om 22u nog gegeten. Ik laat haar dan drinken tot ze genoeg heeft en dan valt ze in slaap. Ik leg ze in bed en 2 nachten na elkaar werd ze even om 3u wakker en dan gaf ik haar haar speen. Het ddurde ongeveer 10 min. voordat ze dan weer sliep. Iedere x weer speen erin! en muziekje aan. Ze viel dan weer in slaap tot 6.30u. Afgelopen nacht heeft ze in 1 x doorgeslapen tot 06.30u en ik had het gevoel dat als ze niet die persdrang had gehad dat ze dan veel langer had kunnen slapen. We zijn op weg naar een nachtrust!!!! JIEPIE!!!!

Dit was het dan weer.

Liefs

Geplaatst

he renee.

andere mensen kunnen wel zeggen dat je blij moet zijn dat met wat je hebt maar dat neemt je gevoel niet weg. je bent heel blij met Maxe maar de kans op een tweede is je wel weggenomen en dat was geen keuze van jezelf.

wat goed dat maxe de nacht doorslaapt daar zijn wij met yari nog lang niet.

Yari begint nu ook wat meer te jengelen als ik hem in bed leg heb dan een standaard ritueel ik moet dan het muziekje aan zetten en dan wordt hij pas rustig.

ook als hij in de box ligt is hij het er niet meer mee eens. hij heeft veel behoeft om vastgehouden te worden. ik probeer hem nu ook wat langer te laten jengelen en niet meteen op te pakken.

liefs

Geplaatst

@svenja: nee ik doe nutriton erbij dat is johannesbroodpitmeel om te verdikken. De bultjes zijn sinds dat hij over is op hypoallergeen een stuk minder geworden, maar echt over gaat het niet. Zn gezichtje is ook erg droog. Ik had van de dokter een vaselinezalf gekregen maar ik heb het idee dat het daar nog droger van wordt. Gebruik nu om en om gewoon uienzalf en balneumcreme. Dat werkt beter.

Geplaatst

Hey Lucky, misschien is Purol een idee? Mijn vriendin zweert hierbij en smeert dit overal op bij haar kids. Ik heb het ook in huis gehaald. Vooral met het koude weer moet je de huidjes een beetje beschermen als je naar buiten gaat.

Mijn man is afgelopen week grieperig geweest en nu ben ik aan de beurt. Ik hoop zo dat Maxe het niet krijgt.

Weten jullie eigenlijk vanaf wanneer de beebjes aan de groente en/of fruitpap mogen. Ik geloof dat cb hier tegenwoordig start met groentenpap ipv fruitpap. Ik hoop dat de darmpjes van Maxe dan beter gaan functioneren, want dit is niks. Ik ben nu flesjes aan het geven gemengd met Hepar water. Dit is water niet geschikt voor zuigelingen alleen als ze last hebben van constipatie, maar het helpt nog niets. Dit water mag je niet teveel gebruiken want er zit veel mg in en dat kan de niertjes overbelasten. Pfffffff, wat een zoektocht.....

Vannacht is ons poppetje wakker geworden om 4uur en ik heb ca. 3 kwartier erover gedaan om ze weer in slaap te krijgen. Ze had last van haar buikje. Het is gelukt om weer te slapen zonder voeding te geven. Vanmorgen om 7u werd ze opnieuw wakker van de honger. Ik wilde ze vannacht geen voeding geven want dan zou ze weer iedere nacht komen. Ik heb dat zelf ook. Als ik 1 nacht mijn bed uitga om iets te drinken dan word ik de volgende nachten om ca. zelfde tijdstip wakker met dorst. Dit geldt ook voor het toilet. Een vriendin gaf gewoon lauw gekookt water en dan vielen ze bij haar weer in slaap. Een paar nachten en dan komen ze niet meer. Ik heb dit nog niet gedaan, want ik denk dat Maxe daar wakker van word. Ik praat 's nachts ook niet tegen haar. Ik pak ze even op, wiebel een beetje en leg ze weer neer als ze rustig is geworden. Daarna geef ik speen en die blijf ik geven totdat ze in slaap is. Echt honger heeft ze blijkbaar niet want ze huilt niet in tegenstelling tot vanmorgen om 7 uur. Nou, dan krijg je haar niet meer stil hoor. Een echte gillende keukenmeid is het dan!

Dit was het weer. Hoe gaat het met jullie? Geniet van de zondag

Geplaatst

he renee

hier beginnen ze met vier maanden met het eerste groentehapje en dan met vijf maanden fruit erbij. je mag op een of andere manier niet met fruit beginnen want dat zou dan allegie verhogend zijn ofzoiets. ik weet het ook niet bij nadjeschka moest ik juist met fruit beginnen maarja dat is 8 jaar geleden ze veranderen steeds weer wat. met noah moest ik met groente beginnen. bij vier maanden mag je ook langzaam beginnen met rijstebloem pap.

mijn oma die komt uit duitsland is afgelopen vrijdag geweest en die heeft allemaal verschillende baby thee meegenomen ik gebruik nu de thee voor de buikkrampen en ik moet zeggen het slaat aan. daar zitten van allemaal kruiden in die de stoelgang opgang krijgt. mischien hebben ze zoiets ook wel in belgie. in nederland bestaat het niet.

wat goed dat ze de speen accepteerd als ze wakker is geworden Yari die spuugt hem gewoon weer uit. hij vind zo af en toe zijn duim en zuigt daar dan op.

lucky: wat goed dat de bultjes minder worden. met johannes brood heb ik geen ervaring ik heb wel is gehoord dat het goed werkt voor sommige dingen wat weet ik niet. een vriendin van me gaf het ook aan haar dochter. ik heb ook van de docter een vaseline creme gekregen voor de berg van Yari en dat werkt perfect. het is wel grappig als de creme weer een beetje is uitgedroogt zeg maar dan lijkt het net of Yari een leren voorhoofd huid heeft.

liefs

Geplaatst

hallo dames

het lijkt mij wel leuk om een keer in het voorjaar ergens met z'n alle af te spreken en elkaar eens in het echt te ontmoeten. en natuurlijk de kindjes.

hoe denken jullie hierover:circle2:

Geplaatst

Hoi allemaal,

Eindelijk even tijd om te reageren. De kleine huilt, maar het kan ff niet anders. Hij heeft ontzettend last van buikkrampjes en heb al alles geprobeerd, maar niets helpt tot nu toe. Daarnaast is hij erg moe, waardoor hij nog meer gaat huilen. Echt heel moeilijk nu ff. Vannacht ook ff moeilijk gehad...hij kon niet slapen van zijn krampjes,dus om de twee uur wakker......

Svenja: lijkt me wel leuk om een keer af te spreken in het voorjaar....en natuurlijk wel leuk met de kindjes....Ideeen?

Hoe doen jullie dat met het huishouden? Ik ben kapot na een hele dag gehuil met Raphael en dan lukt het me ff niet. Maar ik irriteer me ook heel erg aan de rommel. Jeetje, het lijkt wel alsof ik niets goed kan doen...sorry meiden, ff een moeilijk moment nu...ben heel erg moe...weinig geslapen en ik hoor al twee dagen lang heel de tijd gehuil...ben ik gewoon niet gewend van Raphael...

Maar het komt goed,hoor. De volgende keer zal ik wat vrolijker zijn.

Gr,

Gorgi

Geplaatst

he gorgi

wat vervelend dat raphael niet stil te krijgen is. ik heb ook wel is van die dagen dat Yari alleen maar huilt en dan ook alleen maar stil is op mijn arm.

probeer je smiddags nog wel te slapen. als de andere twee kids naar school zijn ga ik altijd nog even liggen en leg dan Yari bij mij in bed. ik leg hem dan tussen twee kussen en hij krijgt een eigen dekentje en dan slaapt hij heerlijk.

ik ga dan altijd wat lager liggen zodat ik mijn deken niet overhem heen kan trekken of op hem kan rollen dan wordt dat al heel moeilijk met een kussen in de weg maar voor de zekerheid.

als ik dus niet aan mijn huishouden kom overdags waar ik ook absoluut niet tegen kan ik ben heel erg schoonmakerig doe ik het s'avonds als mijn man thuis is.

ik had een idee om een beetje centraal af te spreken dus lijkt utrecht mij het beste voor iedereen. je hebt in utrecht ook eenhele leuke indoor speelhal dat heet kidcity. en dan kunnen de eventueele oudere kids zich lekker vermaken.

maar andere ideen zijn ook welkom.

liefs

Geplaatst

Wat druk zijn deze mama's allemaal geworden!

Ik ben ook erg netjes en schoon en kan het niet laten om alles goed aan kant te hebben. Daarnaast moet ik ook weer zien dat ik hele dagen ga werken (Bo gaat mee naar de winkel en/of een paar uurtjes naar mijn moeder). Het ritme krijg ik nog niet echt te pakken. Gisteren naar het consultatiebureau geweest (eerste prikjes) en 's middags zelf naar het ziekenhuis. Toen nog op bezoek in het ziekenhuis (kon het nu mooi combineren) bij een vrouw van een mede bestuurslid. Dat komt erop neer dat je eigenlijk de hele dag onder de pannen bent. Moe ben ik ook. Ik ben er 's ochtends om kwart voor vijf uit (dan komt Bo vanaf half elf 's avonds) en ga er rond een uur of elf in. Dat is dus veel te weinig slaap! Ik zou er nu dus wel in willen kruipen.

Gistermiddag dus naar het ziekenhuis geweest en we gaan verder voor een broertje/zusje voor Bo. Dit houdt in dat ik op de eerste dag van mijn eerstvolgende menstruatie start met het cryo traject. We hebben er drie dus laten we hopen en bidden dat ze goed uit de vriezer komen (wat klinkt dat toch raar).

Ik zal er niet bij zijn met een uitje. Niet omdat ik jullie niet lief vind maar ik heb op het moment genoeg andere dingetjes aan mijn hoofd.

Hoe gaat het met de andere mama's?

Een dikke knuffel voor iedereen.

Geplaatst

he vanessa

het uitje zal dan ergens in het voorjaar zijn dus wie weet heb je dan wel tijd.

je gaat weer werken dat zal wel zwaar voor je worden.

en zo snel alweer beginnen knap van je hoor. ik dacht dat je altijd eerst 9 maanden moet ontzwangeren maar blijkbaar niet.

dus het duurt niet lang meer en dan mag je weer naar het wachtbankje ik zal voor je duimen.

liefs

Geplaatst

Ow Vanessa, wat snel voor een tweede. Wij hadden van de zomer begonnen met de cryo-pogingen als ik mijn baarmoeder niet kwijt zou zijn geweest.....Helaas zit het er niet meer in voor ons. Wij zouden zo snel weer begonnen zijn vanwege onze leeftijd. Mag ik vragen waarom jullie weer zo snel bginnen met een volgende poging? Als je het niet wilt vertellen dan is dat ook goed hoor ;-). Ik ben nogal nieuwsgierig ...soms(?) Ik wens jullie in ieder geval ontzettend veel succes en ik hoop dat je ons afentoe nog wel op de hoogte houdt. Ik zal zoeken op de het forum van wachtbankjes om je te volgen.

Svenja, jij gaat al goed met afvallen. Ik ben gisteren weer begonnen. 's Ochtends een paar buikspieroefeningen en een beetje op mijn eten letten. Er is nog niets af sinds de bevalling, maar dat komt ook door mijn eetgedrag hoor. Ik weet waar het aan ligt. Geizen mijn werk moet ik wel weer terug naar mijn gewicht en wel zo snel mogelijk als het kan.

Het lijkt mij leuk om eens af te spreken van het voorjaar. Ik ben wel nieuwsgierig (alweer!!) naar iedereen geworden. Ik wil vooral onze wondertjes eens goed in levende lijve aanschouwen. Utrecht is voor mij OK of in de buurt van. We houden contact!

Jeetje Gorgi, hou je haaks. Maxe heeft soms ook van die huildagen, vreselijk! Je wordt er zo moedeloos van. Ik heb dat met dat gekreun van haar. Ik ben zo bang dat er iets niet goed zit. Ze heeft al 4 verschillende pappen gehad en nu wissel ik niet meer, want dat is gewoon ook niet goed. Ik heb Kindicol van VSM gekocht en ze heeft nu wel ontlasting, sinds gisteren. Als ze blijft kreunen dan ga ik maar weer eens naar de arts. Ik wacht het nog even af.

Vanes, wat goed dat Bo zo lekker slaapt. Bij mij doet ze dat toch nog niet goed. Ze wordt wakker en het lukt me niet altijd om haar in slaap te krijgen zonder voeding. Dus afentoe zit ze nog op 6 voedingen. Ik ga het vannacht weer proberen. Afgelopen nacht de heeeeele nacht gekreund waardoor wij weinig geslapen hebben. De babyfoon zachter zetten vond ik ook zo moeilijk.

Liefs

Geplaatst

Bo krijgt ook nog 6 voedingen van 150ml (165). Dit ritme gaat nu goed dus wil het nog een weekje aankijken.

Haar lijfje moet het ook kunnen verwerken meer voeding in 1 keer.

Ze drinkt nu eigenlijk ook pas al haar flessen leeg of bijna helemaal leeg. We beginnen nu met een langzame speen en als ze te moe dreigt te worden (is niet bij iedere fles) dan draaien we er snel een snelle speen op. Dit werkt perfect! Voor haar zuigbehoefte en haar krampjes.

Ik ga me snel aankleden want ik mag zo naar de zaak.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Oh ja, wij beginnen weer zo snel (ik ben er wel aan toe hoor) omdat ik 37 jaar ben en zware endometriose heb. Alles is nu op zijn best van binnen door de zwangerschap dat doorgaan het beste is. En wat het belangrijkst is is dat ik het ook aan kan.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

hallo dames

renee: ja het afvallen gaat goed bij mij ik val nog steeds lekker af. sporten gaat bij mij nog niet vanwege mijn knie heb er nog steeds last van. i.v.m curatage mag ik pas vanaf volgende week beginnen met buikspier oefeningen.

ga je ook een afslankticker plaatsen kunnen wij het ook een beetje bijhouden

veel sterkte met afvallen.

vannessa: zo 6 flessen van 150 bo drinkt goed. ik heb gisteren avond ook 150 aan Yari gegeven omdat hij erg hongerig werdt hij kwam al naar twee uur. maar nu geven we eweer 120 omdat hij de flessen daarna niet meer leegdronk. ik ga hem nu voor de nacht 150 geven en overdags 120 na dat hij 150 had gehad gisteren kwam hij gewoon nog om 02:30 ga en dronk toen maar 100 cc op dus honger kon hij niet gehad hebben. ik ga vannacht probieren om het niet te voeden en gewoon zijn speen geven en kijken of hij weer in slaap valt.

hopelijk gaan we dan naar 5 voedingen toe.

liefs

Geplaatst

hallo dames

het is me gelukt vannacht.

ik heb Yari om 23:30 150 cc gegeven en toen op bed gelegd.

hij werd om 03:30 wakker en toen heb ik hem zijn speen gegeven. om 04:00 werdt hij weer wakker en toen dacht dat gaat niet nog een keer gebeuren. ik heb hem uit bed gehaald en bij mij neergelegd en toen heeft hij tot 07:00 uur geslapen en weer gegeten.

hopelijk gaat her er zo aan wennen dat hij snachts niet meer eet en hoef ik hem over een tijdje niet meer mee te nemen naar bed. want echt rusten doe je niet met een baby op je borst. maarja het is voor het goede doel.

hoe gaat het met jullie snachts.

liefs

Geplaatst

Hallo dames,

Wat fijn Svenja dat je zo lekker afvalt. Go girl! Ik ben er afgelopen week een beetje mee begonnen, maar het lukt niet zo goed. Er is wel al 1 kilo af, maar ik vind dat zo langzaam gaan. Maar ja, iedere week een kilo is eigenlijk ok....toch?

Vanessa, ik snap nu waarom je zo snel voor een 2e wilt gaan. Ik ben ook 37 (bijna 38) en ik had ook zo snel mogelijk voor een tweede willen gaan, maar ja... het is nu even anders... Ik hoop maar dat we snel een neefje of nichtje krijgen, dan ben ik ook tevreden.

Up date Maxe:

Gisteren toch maar naar de kinderarts gegaan, omdat Maxe zo huilerig was, nog steeds constipatie en ze hoest zo erg. Ik kom daar aan en ze wilden haar direct opnemen. Ik was helemaal in paniek. We moesten een longfoto maken en adhv deze foto mocht ik haar toch mee naar huis nemen. Ik heb WEER andere voeding, Nutragimen (koemelkallergie, soja-allergie, eczeem, tegen kolieken etc etc) en een hoop medicijnen. Om de 4 uur moeten we aerosollen en 3 x per dag een antibiotica siroopje, oogdruppels en Zantac. Pfieuw, ik heb nog nooit zoveel medicijnen gezien en ik ben daar ook niet zo voor. Ik gebruik zelf alleen maar een asprine en vicks en tegenwoordig ook oscilococcinum ofzoiets. Ik hoop maar dat ze snel beter word. Ik ben wel ontzettend geschrokken. Ik wilde het eerst nog over het weekend tillen, omdat ik dacht dat het nog niet zo ernstig was, maar met zo'n kleintje moet je dus wel wat sneller gaan blijkt, maar ik ga normaal nooit zo snel naar de dokter vandaar... Als ze van de week nog geen ontlasting heeft dan gaan ze de darmen nakijken, want de navelbreuk is toch wel erg groot en ze zijn bang dat er een darmpje misschien afgekneld is...? Nou ja, hopelijk is het allemaal niet nodig en is ze volgende week weer beter en doet deze voeding het wel goed.

Liefs en leuk weekend!

Renee

Geplaatst

Jeetje Renee, hebben ze jullie de hele apotheek meegegeven naar huis? Wel fijn dat er zo goed mogelijk iets gedaan wordt aan het probleem van Maxe.

Beterschap vanaf hier en een dikke knuffel voor jullie meisje!

Liefs,

Vanessa

P.S. Laat je ons even weten hoe het gaat?

Geplaatst

he renee

dat was zeker schrikken. maar goed dat je weer naar je gevoel hebt geluisterd.

dit zal ook niet de laatste keer zijn dat je de doctor hebt gebeld.

mijn kids worden altijd s-avonds of in het weekend ziek ik zit ook geregeld bij de dokterspost.

hopelijk gaat het met de medicijnen en andere voeding de goede kant op. en hoeven ze niet nog eens een darmonderzoek te doen dat is voor volwassenen al geen pretje laat staan voor zo een kleintje.

en 1 kilo per week is prima voor het afvallen harder moet je ook niet gaan is helemaal niet goed. zo creer je juist jojo effect.

ik ga ook met 1 kilo 0,7 kilo per week. dus ik hoef nog maar ong. 10 weken.

dat is toch niet zo lang.

liefs

Geplaatst

hallo dames

Yari heeft vannacht tot 05:30 in zijn eigen bed geslapen en daarna tot 07:30 nog bij mij. hij doet het goed op 5 voedingen. en slaapt steeds iets langer in 1 keer door. komt helemaal goed.

ik ben deze week weer een kilo afgevallen dus dat gaat ook heel goed.

renee hoe gaat het moet jou met afvallen hou je het een beetje vol. de eerste week vind ik altijd het zwaarst maar daarna wordt het makkelijk

liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden