Ga naar inhoud

december 2009 januari 2010 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ooh vanessa, ik vind het zo spannend hoe het bij jouw gaat verlopen. Wij hebben besloten dat we wachten tot Michiel 1 jaar is geworden met te proberen voor een brusje. We willen echt even van hem genieten en er dan helemaal voor gaan. Ik begrijp wel dat jij nu gelijk doorgaat hoor. Ik hoop dat het gaat lukken, toi toi toi.

• Reacties 511
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

he dames

nou vennessa wordt weer spannend nu:duimen draaien:op een goede afloop:goodluck:

ik heb vandaag mijn twee nieuwe huisdiertjes opgehaald.

het zijn twee fretjes van 4 jaar die al helemaal zinnelijk zijn en zeker niet bijten.

ze zijn ontzettend lief en knuffelen graag hier zijn foto's

Foto-DLABPPQG-D.jpg

dit is stitch

Foto-NZ7FOZLV-D.jpg

dit is lilo

Foto-3OU63NMZ-D.jpg

liefs

Geplaatst

Svenja wat een leuke fredjes! Ze zien er ook erg lief uit.

Vanessa spannend, de duimen gaan weer op volle toeren voor jou draaien.

En meiden ik sluit me aan bij Daan, ook wij nemen het cb met een (grote) korrel zout, vertrouw lekker op je eigen gevoel, jij kent jouw kindje het beste.

Geplaatst

Oooooh meiden wat ben ik weer ziek!

Ik heb vannacht een uur in bad gelegen om de pijn te verlichten.

Nu weet ik het zeker. De pijn die ik heb met ongesteld zijn is hetzelfde als de rugweeen met de bevalling. Heel heftig dus.

Weer even de bevestiging dat we er zeer goed aan doen om zo snel mogelijk door te gaan.

Gaaf Svenja! Mag ik vragen waarom jij voor fretjes gekozen hebt en niet voor een kat of zo iets?

Ik ga 1 keer per jaar mee op valkenjacht en daar gebruiken ze ook altijd fretjes bij. Daar hebben ze van die leuke tasjes voor waar ze in gaan.

Bo heeft voor het eerst gisteravond en eergisteravond een poepluier gehad. Is nog nooit gebeurd twee dagen achter elkaar. We hebben haar om half tien de laatste fles gegeven en ze melde zich vanochtend weer om half acht!!!!!!

Alleen jammer dat ik dan voor mezelf er een paar uurtjes uit ben geweest vannacht.

Bo maakt wel heel veel lawaai in haar slaap. Ik hoop dat dit voor haar achttiende over is. Heel apart!

Een klant van mij heeft een nare jeugd gehad. Heeft in een internaat gezeten en wat dingetjes uitgehaald. Hij heeft tegen de vrouw van het cb op de vraag of hij een liefdevolle jeugd gehad heeft met een volmondig JA geantwoord. Anders krijg je alleen maar gezeur etc. Hij is een fijn mens en een hele lieve pappa maar zou dan nog steeds afgerekend worden op het gedrag van zijn ouders.

Geplaatst

he vannessa

vervelend dat je zoveel last hebt van je menstruatie.

waarom ik voor fretjes heb gekozen is omdat ik ze gewoon ontzettend leuk vind ze zijn in gedrag niet met katten te vergelijken ze zijn slim ontdeugend en grappig in een woord ik vind ze geweldig.

ik wil al heel wat jaar fretjes en heb nu gewoon de stap genomen.

liefs

Geplaatst

Hoi meiden,

Jeetje, ik moest zoveel bijlezen!!!! Lekker actief zijn jullie...:happy7:

Vanessa: dus jij gaat binnenkort weer beginnen. Wow! Altijd fijn als je nog cryo's over heb. Jammer genoeg had ik niets over. Van de week bij de gyn geweest en hij heeft gezegd dat we het eerst even zelf moesten proberen, maar niet te lang en als het weer niet gelukt is, dan mag ik direct beginnen met IVF. Maar dat is voorlopig niet zo,hoor. Ik ga eerst even genieten van mijn kleine man.

Svenja: leuk die huisdieren en wat goed dat jij lekker actief al ben. Ik heb donderdag te horen gekregen dat ik alles weer kan doen, dus binnenkort gaan beginnen met sporten. Moet wel, want door het thuis zitten merk ik dat ik veel sneller naar iets lekkers grijp...:happy8:

Lucky-T: jouw kindje gedoopt?! Mooie foto's,hoor en gefeliciteerd.

Marietje: jouw verhaal is erg herkenbaar. De kleine van mij krijgt 120 en 7 keer voeding per dag. Het is best moeilijk om te kijken wanneer hij zijn laatste voeding krijgt. Meestal is dat rond 22.00 uur, maar de laatste tijd gaat hij al om 20.30 naar bed en slaapt bij tot 4.00 uur. Maar er zijn ook tijden dat hij dan om 0.30 wakker is en hij komt om de 3 uur. Morgen moet ik naar CB en ik zal het even vragen. Ik vind het best lastig, vooral als ik met hem op stap ben. Hij wordt huilend wakker en wil dan zijn eten hebben. Hij neemt ook geen speen. En dan lees ik hoe de kleine van Svenja het doet...om jaloers op te zijn...Ach, ik heb gehoord dat de meeste baby's pas doorslapen rond 12 weken...Ik heb nog even...:icon_flower:

De kleine van mij slaapt liever op zijn buik of op zijn zij-kanten. Als ik hem op zijn rug leg, dan slaapt bij niet en schrikt hij steeds wakker. Echt raar. Tot nu toe gaat het goed. Hij legt zijn hoofdje vanzelf opzij. Als hij op zijn rug ligt, dan geeft hij ook vaker over.

Iets raars: soms als de kleine gewoon ligt, dan komt de voeding naar boven. Het komt dat door zijn neus en hij schrikt zich een hoedje...echt heel zielig. Ik heb dan het gevoel dat hij stikt. Hij wordt rood en heeft dan moeite met ademhalen. Ik heb dit gezien vanaf zijn geboorte. De meesten zeggen dat het komt dat hij nog even moet wennen met ademhalen en eten. Maar hij is nu 8 wkn en het gebeurt nog steeds...uit het niets...Soms als hij heel hard huilt.dan gebeurt het ook, maar dat kan ik nog begrijpen...Hebben jullie dit ook?

O ja, de kleine en ik gaan 1 keer per week naar de cursus voor babymassage...echt heel leuk. Ik doe het nu ook thuis met hem. En zodra hij zijn prikjes heeft (ik denk dat hij die morgen gaat krijgen) dan gaan we zwemmen...

En ik moet pas in mei weer gaan beginnen met werken...heerlijk!!!

Nou meiden, het is een lang verhaal geworden.

Tot gauw.

Gr,

Gorgi:sunny:

Geplaatst

Hey meiden,

Nou lanmgzaam gaat het beter met Robin. Hij krijgt nu nog voedingen om de vier uur en dan 150/5, dus heel veel want dit zijn 6 flessen per dag!. Op advies van mijn moeder gaat er nu in de laatste fles vor de nacht een schepje extra in en meneer slaapt ineens 6 uur achter elkaar. Die twee uur dat ie de fles uitstelt haalt ie overigens op de dag wel weer in, hij komt gewoon een half uur eerder uit zichzelf. Ik hoop dat als ik overga naar de 180cc de flessen minder worden. Wel geeft ie sinds zaterdag heel veel over en huilt daar ook bij, ook veel dunne luiers. Maar vannacht kwam het antwoord, ook ik voel me niet goed, dus ik denk dat we een koudtje hebben. We hebben allebei geen koorts dus kijken het nog even aan. Volgende week naar huisarts terug met Robin en dan bepalen wat we verder gaan doen. Waarschijnlijk terug op de hypoallergeen om te zien wat er gebeurt. Dan pas weten we of het inderdaad koemelkallergie is. Hij heeft nu na twee weken koemelkvrij wel weer regelmatig een poepluier en hij gilt niet meer. Voor mij is het duidelijk!

Vanessa wat spannend allemaal! Vervelend dat het pijnlijk is die menstruatie, maar is weer voor het eerst dat je uitkijkt het te worden hahaha, nu maar duimen dat het vervolgens weer negen maanden wegblijft! Spannend!!!!!

Svenja twee huisdieren tegelijk nog wel! Pfff heb een hond en dat ik nu af en toe al lastig met uitlaten, maar moet een fred eigenlijk uitgelaten worden. Werkelijk geen idee!

Gorgi, fijn te horen dat ik niet de enige ben met een hongerwolf! Wat zeiden ze op CB?

Verder heeft Robin vanaf het weekend een ledikant. Op een of andere manier sliep ie in de wieg niet lekker. Merkte dat ie wel in stilstaande wagen of alleen in ons bed wilde slapen maar niet in wieg. Merk het verschil wel nu. Hij laat zich makkelijker in bed leggen. Misschien omdat ie nu om zich heen kan kijken of zo?

Nou meiden, iemand nog suggesties voor uitje? Ik vind het idee van Svenja prima. Denk wel dat er een datum geprikt moet worden, anders zit iedereen zijn agenda al vol!

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik kom net van het CB. Alles gaat goed. De kleine groeit als kool.

Verder heeft hij zijn eerste prikken gekregen. Hij heeft zich kranig gehouden. Ik was supertrots op hem. Hij ligt nu in bed te slapen.

De kleine krijgt 7 keer 120 cc en dat vindt het CB ruim voldoende. Dat hij veel spuugt heeft misschien te maken dat hij teveel krijgt. Ik moet proberen om echt die drie uur aan te houden en liever langer. Ik moet ook mijn laatste voeding verplaatsen naar 22.00-23.00 uur. Ook al slaapt hij vanaf 21.00 uur, dan moet ik hem wakker maken, zodat hij het verschil tussen dag-nacht oefent. Nu slaapt hij van 21.00/21.30 tot 3.00-4.00 uur.

Marietje: laten we hopen dat het nu goed gaat met de kleine.

Hoe gaat het met de anderen?

Groetjes,

Gorgi

Geplaatst

hallo dames

marietje: nee je hoeft fretjes niet uit te laten ze hebben een bakje in hun hok staan met kattengrint waaar ze hun behoefte op doen.

fijn dat het nu beter gaat met robin.

gorgi. je zit nog op 7 flessen dat is best pittig zo elke drie uur voeden ik was blij dat Yari naar de vier uur ging. maar wel goed om te lezen dat het goed gaat.

zielig is dat he die eerste prikje dat geschreeuw, maar het is een voor een goed doel.

liefs

Geplaatst

oja ik vind het een goed idee om een datum te prikken.

wat zeggen jullie van zaterdag 15 mei.

liefs

Geplaatst

Hey meiden,

Nou ben weer vaker op het forum, maar nog niet genoeg!

15 mei moet ik ff checken, heb in die buurt 2 verjaardagen waar ik niet onderuit kan. Zal het van de week even navragen! En hoe zit het met de anderen???

Vanaf maandag ben ik de strijd aangegaan met Robin. Huilde/jengelde veel wilde niet naar bed enz. Nou meneer is gewoon al verwend! Huilen in bed eruit halen en stil. Iedere keer weer. Nu heb ik hem laten huilen en meneer slaapt netjes in zijn eigen bed tussen de flessen door. Haal hem half uur voor fles eruit om te knuffelen en te spelen en na de fles gelijk weer naar bed. Als ik hem dan nog even wakker houd dan is het hek van de dam. Hoe doen jullie dat?

Svenja: kan ik mijn labrador op leren op de bak te gaan hahaha een stuk makkelijker dan iedere keer uitlaten hihi

Hier volgende week CB en de prikjes, maar eerst maandag de huisarts voor de koemelk!

Nu Robin meer slaapt heb ik echt meer tijd, kom nu eindelijk door de was heen en de woonkamer is weer aan kant, morgen maar eens lekker dweilen, kwam helemaal niets meer van. Genieten is weer begonnen nu, geen gegil van pijn, gejengel van niet willen, zal volgende week wel anders worden als ie weer koemelk gaat krijgen!

Oh en ik heb al 3 dagen een nachtrust van 6 uur achter elkaar! Heerlijk!!!!!!

Nou meiden, laatste veoding zo en lekker naar bed!

Doei doei

Geplaatst

Ik moet ook nog even kijken of 15 mei goed uitkomt. Gek idee, die week zal ik voor het eerst zijn begonnen met werken.

Marietje: wat fijn dat het goed gaat met de kleine!!! Houden zo.

De routine van mijn kleine is als volgt: eten, verschonen, uurtje spelen, dan leg ik hem in bed om te slapen, wakker, eten, etc. 's Ochtends na het eten geef ik die kleine massage en doe ik hem in bed voordat hij weer naar bed gaat. Het baden wil ik 's avonds doen, maar tot nu toe lukt dat nog niet.

Svenja: ja, ik weet het...7 flessen is best veel,he...vooral 's nachts. Laten we hopen dat het minder wordt en dat we binnenkort goed kunnen slapen.

Vorige nacht heb ik iets uitgeprobeerd. Ik heb een schepje rijstebloem in zijn meld gedaan met de laatste voeding met de hoop dat hij dan heel de nacht zou slapen. Hij ging om 21.00 naar bed en werd rond 3.00 uur wakker. Toen heeft hij normaal gegeten, maar tegen 7.00 uur ging het fout. Hij bleef maar huilen en heel de dag niet poepen. We dachten dat het kwam door de rijstebloem. Het was echt zielig. Op een gegeven moment heb ik met de thermometer en een beetje olie hem geholpen met poepen en toen kwam het goed. Moet toch nog wachten met rijstebloem. Ik merk dat die kleine van mij gevoelig is qua voeding.

Vandaag zijn we weer naar de babymassage geweest. Hij vindt het heerlijk. Jammer genoeg beginnen we altijd tijdens zijn voeding, dus het eerste stukje doe ik dan niet mee en ben ik aan het voeden. Daarna doet jij gezellig mee.

O ja, meiden: ik heb ontzettend last van mijn linkerduim/pees. Vooral het tillen met mijn hand gaat moeilijk. Dan doet de duim echt pijn. Ik was bij de dokter geweest en die vertelde dat ik een ontsteking had in mijn pees. Dat komt dmv overbelasting. Ik kreeg medicijnen, maar die helpen niet. Maandag heb ik weer een afspraak. Misschien krijg ik dan injecties en anders spalken en als het nog niet weg is: opereren. Echt heel raar....

Groetjes,

Gorgi

Geplaatst

Gorgi: wat vervlend van die duim! Zo lastig iets aan je hand, zo gewoon om die handen voor alles te gebruiken, hoop dat het snel beter gaat.

Hier net mannetje extra getroost, heeft buikkrampjes, zo zielig, dit had geen zin om hem te laten huilen. Hoorde gelijk dat het geen jengelen was. Nu maar hopen dat het vannacht beter gaat!

Fles vanavond iets eerder gegeven, moest hem vanmorgen weer wakker maken voor de fles, hij was wel even wakker geweest om 5 uur, sta ik met mijn duffe hoofd met hem op mijn arm water warm te maken voor fles en ineens drong het door dat het helemaal niet moest hahahaha snel samen in het grote bed en nog even een uurtje geslapen en toen meneertje wakker moetn maken. Eens kijken hoe die het nu doet. begon met fles om 12 uur, toen half 12 en nu 11 uur!

Nou meiden, deze mama gaat ook lekker tukkie doen!

Doei doei

Geplaatst

Gorgi, dat is bijna geen doen met een baby als je zo'n last van je hand hebt. Mijn nichtje heeft ook zoiets en die wordt er inderdaad ook helemaal niet blij van. Nu maar hopen dat je niet geopereerd hoeft te worden.

Bo ligt sinds deze week 's avonds om negen uur op bed. Ze slaapt dan tot een uur of half zeven, zeven uur. Dit komt heel goed uit voor mijn planning want ik ben dan al gedoucht en aangekleed. Mijn man heeft een bouw waarvoor wij al om kwart over vijf! op moeten staan. Is echt geen tijd!

Ach, het voordeel is dat om zeven uur Bo al in bad geweest is, wasmachine staat te draaien en dat ze heerlijk haar flesje ligt te drinken.

Gisteren een gaaf mini spijkerrokje voor haar gekocht bij de Hema, geweldig!

Legging eronder en een stoer blousje erop, moet alleen nog eventjes wachten want het is maatje 68. Ze heeft nu 62 dus als het warmer wordt dan kan ze dit setje aan.

Wat doen de mama's straks met de kleertjes? Ik heb al gemerkt dat je eigenlijk niets krijgt voor de kleertjes (ook niet voor de merken, Babybarb, Jottum etc.)

Nu zit ik erover te denken om ze te schenken. Nu nog niet hoor! Pas als we weten of ons nog een tweede kindje gegund is ja of nee.

Dinsdag om 10.00 uur mag ik voor de echo. Het is ons afgelopen weekend weer eens extra duidelijk geworden waarom wij zo snel mogelijk door moeten. Wij waren onderweg naar een restaurantje (hebben ze heerlijke mosterdsoep, kom je ongeveer een kilo van aan) en toen ik uitstapte schrok ik me wezenloos. De bank (gelukkig leer) zat helemaal onder het bloed. Het was net alsof er iemand op de bank vermoord was. Ik voelde al dat ik mij hoognodig moest verschonen (een klein uurtje terug nog gedaan) maar dit had ik zelfs nog nooit gezien. Daarnaast heb ik ondragelijke pijnen (te vergelijken met rugweeen) dus daar wordt ik ook niet blij van.

Dat was weer even een update!

Voor iedereen een heel fijn (hopelijk droog, zowel binnen als buiten, hahaha) weekend!

Liefs

Geplaatst

he dames

gorgi: wat vervelend van je duim dat is niet handig. ja en die rijstebloem toch even wachten tot hij een maand of 4 is. wellicht kun je johannesbroodmeel gebruiken maakt de pap ook iets dikker.

vannessa. Bo doet het erg goed zo te lezen wat een luxe om negen uur naar bed en dan de volgende dat pas rond 7 uur. en het begint lekker spannend voor jou. hopelijk wordt je volgende maand niet ongie.

marietje. leuk om te lezen dat het zo goed gaat met robin. eindelijk een beetje rust voor je.

met Yari gaat het ook prima. hij is nu al lekke allert en hij is zijn handen en voeten al aan het observeren hij is ook ontzettend aan het kwijlen en af en toe een pijnkreet dus verwacht ergens volgende maand zijn eerste tandjes. die andere twee hadden hem ook met drie a vier maanden en yari krijgt al voortekenen.

vandaag maar even tandvlees druppels halen.

liefs

Geplaatst

@svenja: dat doet michiel ook, op zn handje kluiven en enorm kwijlen, en dat af en toe ineens beginnen te krijsen. Dus dat betekend tandjes in aantocht???

Geplaatst

he lucky

ga er maar vanuit dat je eerdaags bij michiel iets wits gaat zien hij heeft er ook de leeftijd voor. ook maar een smeerseltje gaan halen bij de drogist en een bijtring.

hoe is het met de rest. renee je bent erg stil de laatste tijd.

Yari is niet lekker en heeft het hele weekend lopen huilen huilen en nog eens huilen. behalve als ik of mijn man hem vast had. sinds vandaag de fles naar 180 verhoogd en menneer is de hele dag weer lief en rustig het arme ventje had gewoon behoefte aan meer eten. ik had het vorige week al geprobeerd om zijn fles te verhogen maar toen dronk hij het helemaal niet dus ik dacht in eerste instantie niet aan de honger maar dat blijkt het toch te zijn.

liefs

Geplaatst

Ik ben er weer hoor! Maxe zit ook de hele tijd met haar hand in haar mondje. Ze is ook erg huilerig de laatste dagen en overdag slaapt ze nog maar heel weinig. In de nacht word ze wakker en na een knuffel van mams kan ik ze weer terug leggen. Om een uur of 5-6uur wilt ze toch echt haar eten en neemt ze geen genoegen meer met een knuf. Ze krijgt 5 voedingen van ca. 165 ml. Ik maak altijd wel 180ml, want 1 of 2x per dag gaat dit toch op. Ze krijgt nog steeds laxeermiddel en hier komen we voorlopig nog niet vanaf. Lactulose kan je volgens de arts chronisch gebruiken, dus we maken ons maar geen zorgen hierover. Ze krijgt 2x 2,5ml per dag.

Volgende week weer een heupecho laten maken en vervolgafspraak met de KA. Ik hoop zo dat we snel over mogen naar vaste voeding. Ik hoop dat het dan weer beter gaat met haar ontlasting. Nou ja, eerst zeker nog een maandje wachten.

Ik ga morgen weer alles lezen en reageren op jullie verhalen.

Liefs

Geplaatst

Heel veel succes morgen Vanessa. We duimen!!!! Ik ben jaloers op hoe Bo lekker doorslaapt. Ik ben chronisch ver,oeid momenteel en ik heb nog niet de hoop dat dit veranderd op korte termijn. Ik ben blij dat ik niet hoef te werken, want ik had dit gewoon niet getrokken. Petje af voor alle werkende moeders.

Ik verkoop mijn kleertjes. Al is het maar voor 5 Euro. Voordeel is dat ik ook veel kleertjes 2hands heb gekocht. Wel echt merkkleding hoor en dat verkoopt wel alleen niet voor de hoofdprijs. Je moet met weinig genoegen nemen. Ik heb mijnbadkamermeubel en 1 box met hemel al verkocht.Foto-ITONBJ4T.jpg

Foto-Q4YFWY8M.jpg

Fretjes? Jeeh Svenja, wij hebben die vroeger ook gehad en die STONKEN vreselijk en ze beten ook! Ik hoop dat jullie lieve fretjes hebben. Geniet er maar van.

Marietje, ik hoop dat Robin snel wat minder krampjes heeft. Succes ook met de nachten. Jij bent net als ik vaak wakker in de nacht?

Gorgi, sterkte met je duil. Erg vervelend zeg!

Lucky, meld even wanneer jullie mannetje tandjes krijgt, want dan zit het er bij ons ook aan te komen. We moeten maar snel wat van die druppels gaan halen.

Liefs

Geplaatst

Hey meiden,

Nou na alle goede dagen benieuwd hoe het nu gaat. Robin is weer op gewone voeding gezet om te kijken of ie weer gaat gillen. Als dat zo is is het definitief koemelkallergie. Heb nu 3 flessen achter de rug met de gewone voeding, die er alledrie net zo snel weer uitkwamen. Vervolgens heeft ie alweer tijdens de derde fles liggen huilen (met gilen erdoor) en anderhalf uur daarna nog steeds. HIj is nu uitgeput in slaap gevallen. Benieuwd hoe de nacht gaat. Na de voeding van 11 uur sliep ie al die dagen tot 6 uur! Dus ik mocht niet mopperen. Maar goed, als ik morgen merk dat het te gek wordt bel ik de huisarts en dan mag die zeggen hoe verder. Ga in ieder geval niet twee weken dqat mannetje zitten pijnigen als het nu al duidelijk is.

Ook hier de eerste kleertje uit de kast gehaald die te klein zijn. Heb ze nog even weggelegd, kan het nog niet over mijn hart verkrijgen ze weg te doen! Dat komt nog wel!

Fijn dat ik al gewaarschuwd ben voor de tandjes! Kan ik alvast de druppels en bijtring in huis halen!

Nou ga lekker naar bed, weet niet wat de nacht gaat brengen!!!

Geplaatst

he dames

marietje. ik geef je groot gelijk als hij nu al begint te huilen dan zeker niet twee weken uitzitten.

renee. wat een mooie box heb je zo. en dat badkamermeubel is erg handig.

deze fretjes zijn allebij geholpen en stinken dus niet. ze hebben inderdaad een lichaamsgeur maar dat is geen stinken en ik was alle kleden en mandjes en hangmatjes om de dag ik hen van alles twee dat ik het steeds kan wassen en het schonne setje er weer terug in kan doen. als je om de dag alles wast kan de geur van de fret niet in de stof komen en dan heb je ook geen stank. aangezien ik de kleden van de honden ook om de dag was kan die lekker in die was mee.

ze bijten ook niet niet ze zijn heel lief.

ik heb vanavond weer paardgereden en het was heerlijk. lekker even weg van huis en even helemaal me uitlaten op zo een mooi dier.

ik zal morgen wel spierpijn hebben.

ik ga slapen.

liefs

Geplaatst

Nou dames eindelijk weer eens online, ben zo ontzettend ziek geweest. Maar nu weer redelijk opgeknapt.

Hier verders alles super met Michiel, verbaas me iedere dag weer over wat een wijs ventje het is, echt genieten joh.

Morgen ga ik lekker met mn moeder en 2 zussen ons laten verwennen in een welnesscenter, dat hadden we met de kerst van mn vader gekregen. Morgen is dan eindelijk zover, ben er echt aan toe. Alleen zie ik er tegen op om mijn lichaam naakt te vertonen aan iemand, pfff het was al niet superslank maar nu is het echt niet moeders mooiste. Ik probeer het van mezelf af te zetten maar zal het daar morgen toch nog wel even moeilijk mee hebben.

Geplaatst

Hoi Lucky T, hopelijk was het lekker eventjes weg en heb je er toch van kunnen genieten ondanks dat je er toch wat tegenop zag.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Hoi Lucky-T, wat heerlijk je lekker laten verwennen in een welness center! Ik heb van "sinterklaas" een bon gekregen voor 3 wrapbehandelingen. Alleen kan ik ze nu niet opmaken omdat me dat niet lekker lijkt met een embryootje in mijn buik.

Dus ik hoop de bon nog lang niet te kunnen gebruiken!

En ik ben ook niet 1 van de slankste (ik voel me nu met het gebruik van de hormonen ook gewoon nog dikker worden) maar probeer er maling aan te hebben wat een ander van me zou denken. Ik heb een hoop slanke dames gezien die er naakt slechter uitzien dan mij! Dus geniet er lekker van!

Liefs,

Vanessa

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden