Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Uitgerekend:

10 oktober Zoë

11 oktober Faye

18 oktober Inge

19 oktober Britt

28 oktober Hobbesje

30 oktober Diana79 (20 okt geplande KS)

Geboren:

15 juni Phileine* dochter van Mia

15 augustus Ivy en Loïs, dochters van Men

Eerstvolgende afspraak:

20 september Britt (vk)

20 september Faye (vk)

21 september Hobbesje eerste keer gyn

21 september Zoë (vk)

21 september Britt (vk, liggingsecho)

29 september Diana79 controle Gyno

7 oktober Hobbesje voorlichtingsavond SKB

Naam/Plaats bevalling/soort voeding:

Hobbesje/Ziekenhuis (ivm vorige keer ks)/borstvoeding als het kindje minder dan 4 kg is

Diana79/Ziekenhuis (ks)/borstvoeding

Britt/ Thuis/ Borstvoeding

Inge/ ziekenhuis/ flesvoeding

Hey meiden,

Inge, hoe is de controle gegaan? Was alles goed?

Britt, hoe is bij jou de controle verlopen? Bloeddruk nog steeds netjes?

Zoë, wat vervelend dat het slapen weer slecht gaat!!! Heb je vanacht wel goed gelslapen of ook weer aan het spoken geweest?

Ik ga verder met de koffers voor de vakantie inpakken, maandag gaan we nog lekker even een midweekje weg!!!

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

De controle was goed!!!!!!!!! Oef wat een opluchting! Toxo was negatief, bloeddruk 125/85, urine was goed, zat geen eiwit in, en monitor was ook prima! Hèhè, was toch wel blij zeg.

Diana wat een superfoto's!!!! Zal een fijne herinnering zijn voor later!

Ikzelf krijg steeds meer pijn van m'n BI. Kan met momenten wel janken, zo'n pijn...Denk toch dat ik kine moet gaan inschakelen, dit heb ik tot nu toe nog vermeden, want ben niet zo'n kinefan. Heeft iemand ervaring of dit helpt bij BI?

Geplaatst

Wat naar I.V. van je Bi ik loop er helaas al mee vanaf 12 weken?!? Wat is een Kine? Hier heb ik wel een bekkenband maar draag hem bijna nooit meer...soms is mét beroerder dan zonder. Het is trouwens heel normaal he in het eind van de zwangerschap verweekt je bekken. Paracetamol als het te gek word en verder letten op je houding, leven als een robotje...altijd met twee benen op de grond, niet met je heupen draaien maar hele lijf draaien..enz. kussentje tussen de knieen wanneer je ligt. maar het blijft een ramp..(het verpest je zwangerschap behoorlijk!) Nog effe volhouden meid!! Verder was alles gelukkig goed, hier ook hoor! bloeddruk was weer netjes...maar ze willen me elke week terug zien. Hou er rekening mee dat hij eerdaags gaat stijgen en dus niet de 40weken ga halen zeggen ze me steeds ?!? (terwijl hij steeds netjes is 130/85 ) Ach we doen elke vrijdagochtend...ochtendje ziekenhuis ! .... (maar ik denk wel...was ik die éne maandag niet voor controle geweest, dan hadden we dit niet gehad!) het was immers maar één dag hoge bloeddruk! Geeft niets...elke week een echootje! hahahaha...

meiden...zoals je ziet...4.06 uur...ik ga mijn bedje maar weer eens opzoeken....proberen nog iets te slapen! (morgenochtend visite..en dus niet uitslapen?!)

Weltrusten...

Geplaatst

Er wordt wat afgespookt op dit forum met die geweldige tijden. Bij mij ging het redelijk goed vannacht maar ik hoop dat jij nog een keer in slaap bent gevallen Britt.

Ach, wel fijn toch dat ze je goed in de gaten houden?

Inge, voor jou ook goede uitslagen. Gelukkig maar. Die BI lijkt me echt vreselijk, zeker omdat het iets is waar je 24 uur per dag last van hebt...

Een kine ken ik niet.

Hier alles nog steeds z'n gangetje. Mag vanaf vandaag thuis bevallen! Maar dat doen we lekker niet haha.

Hou nou wel iets vocht vast want m'n laarzen zitten echt niet lekker meer. Gister met moeders een paar enkellaarsjes gekocht. Goh wat lachen zeg, m'n moeder op de knieen voor mij om te helpen maar omdat m'n eigen laarzen zo strak zaten kreeg ik een mega krampaanval in m'n voet toen de laarzen eenmaal uitwaren. We kwamen niet meer bij van het lachen en tegelijkertijd wist ik niet hoe ik het had. Ik mocht m'n nieuwe enkellaarsjes wel aanhouden haha...

Heb sinds gister een wat branderig gevoel bij het plassen. Morgen toch maar even urine laten controleren op blaasontsteking of zou het er gewoon bijhoren?

Diana, veel plezier aankomende week! Waar ga je naar toe?

Geplaatst

Goedemorgen meiden!

Hier ook een spooknacht gehad, maar dan vanwege een ziek kind :-( Ze heeft een flinke oorontsteking en haar keelamandelen zijn ontstoken, echt heel erg zielig en pijnlijk. Gelukkig gisteren van de HA-post antibiotica gekregen, dus ik verwacht dat we nu het ergste hebben gehad, en we gewoon van de vakantie kunnen genieten.

We gaan trouwens naar Drente, naar de huttenheugte van centerparcs. Lekker een midweek in een VIPhuisje, dus dat word genieten!!! Alles even op de luxe tour, en dan zijn we klaar voor de bevalling....nou ja, keizersnede dan :-) hihihi.

Tja die vervelende BI. Ik heb er ook enorme last van en probeer zo vaak mogelijk de bekkenband te dragen, maar zoals Britt ook al zegt, soms is het met de band nog erger. Die Kine weet ik ook niet wat het is, nog nooit van gehoord. Ben wel heel nieuwsgierig eigenlijk.

Britt, fijn om te horen dat je bloeddruk nog steeds zo mooi is!!! Jeetje meid, het is echt een eenmalige uitschieter geweest he?! Toch wel goed dat ze het in de gaten houden hoor. Want het kan echt wel heel gevaarlijk zijn. Bij mij schoot mijn bloeddruk tijdens de bevalling ineens als een idioot omhoog (220/160) volop paniek, maar het schoot net zo hard weer naar beneden, en is toen gewoon weer goed gebleven. Schijnbaar kan je lijf een raar soort trucjes uithalen.

Inge, jou controle was dus ook helemaal perfect. Top!!

Eigenlijk verloopt het bij ons oktoberdames best voorspoedig! Nu heel hard aftellen naar wie degene word die als eerste gaat bevallen. Ik ben erg benieuwd.

Geplaatst

hoi,

ben ik ook weer eens.

ben bijna 3 weken geleden (weer) onderuit gegaan in de supermarkt, ditmaal over kapotte sperziebonen. Paniek!! Meteen bij thuiskomst VK gebeld en mocht ik langskomen om hartje te beluisteren. Was OK. 's Avonds toen mijn vriend thuiskwam en hij zich zorgen maakte nogmaals VK gebeld en mochten we naar ziekenhuis om hartfilmpje van baby te laten maken. Toen heb ik een half uur aan de monitor gelegen op een verloskamer (heb ik die ook al gezien....). Alles was goed gelukkig. 3 mensen aan mijn bed gehad in dat half uurtje. Belooft wat voor de bevalling.....

Gevolg is dat ik sindsdien wel beetje last heb van mijn bekken en daar kwam vorige week zaterdag ook nog een lichte zweepslag in mijn linkerkuit bij. Dus ik strompelde behoorlijk. Inmiddels 2x naar fysio geweest en dat helpt wel. Och, zullen de laatste loodjes wel zijn ;-) En ik klaag niet als ik van Britt hoor hoe lang zij al met pijn loopt en Inge die zo'n ontzettende pijn heeft. Ik weet ook niet wat kine is??

Net zoals meerderen hier verloopt het slapen ook met ups en downs, maar gelukkig heb ik sinds een week zwangerschapsverlof en kan ik lekker een tukkie doen wanneer ik wil.

Afgelopen nacht voor de 1e keer in ons 'verhoogde' bed geslapen: hihi, wel een toer om erin/eruit te komen zeg.

Wat een mooie foto's Diana! Ik heb ook een fotoshoot laten maken maar kreeg de foto's niet digitaal mee, helaas. Dan zou ik ze moeten inscannen om ze hier te laten zien en daar is mijn scanner weer te klein voor.

Diana, ik ben het met je eens, het verloopt bij de oktoberdames best wel voorspoedig! Het aftellen is wel echt begonnen en ook neemt mijn nieuwsgierigheid naar de baby en de spanning voor de bevalling toe! Ben afgelopen week gestart met het wassen van de babykleertjes en was helemaal ontroerd toen dat kleine spul op het wasrek hing en ik het daarna ging strijken.

heb nog een vraagje: gaan jullie voor wegwerpluiers of voor (voorgevormde) katoenen luiers??????

geniet van het aftellen!!

Geplaatst

Ha dames!

Heb het forum ook weer gevonden (kon er elke keer niet op omdat hij werd overgezet - ik had een perfect gevoel voor timing): ziet er mooi uit.

Diana: beterschap met je meisje!

Diane: wij gaan een combinatie gebruiken van katoen en wegwerp. Voor thuis katoen en voor de nacht en op pad wegwerpluiers.

Balen dat je onderuit bent gegaan en nu overal last van hebt zeg. Maar idd: de laatste loodjes zijn voor ons nu echt ingegaan.

IV: balen dat je op het laatst nog zo'n last hebt/krijgt van je bekken.

Wij mogen dinsdag naar de gyn: merk dat het me nu toch meer gaat bezig houden (maar daar is het nu ook wel tijd voor).

Vanmiddag zijn we nog op (verlaat) kraambezoek geweest in onze vriendengroep en kan niet wachten tot we zelf ook weer zo'n kleintje hebben.

Geplaatst

Hey meiden,

Ik wil jullie even allemaal succes met de komende controles wensen.

Wij gaan zo op vakantie (jippie!!!!)

En hou de beentjes even bij elkaar totdat ik terug ben, anders mis ik de spanning :-) hahahaha.

Groetjes Diana

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik ben weer in het land van het forum.

Echt veel weer bij moeten lezen, ten eerste Diana veel plezier op vakantie geniet er nog even van.

Als reactie op de box wij hebben hem al staan zodat de hond eraan kan wennen.

B.I. wordt hier ook erger ook met band ik denk alleen dat rust helpt...het verweekt tenslotte toch...

Hier ook hoge bloeddruk vandaar mijn afwezigheid. Nu medicijnen en veel controles. Dacht afgelopen vrijdag dat het begonnen was. Aan de ctg waren de weeen ook te zien maar het zet niet door. Dus nu al dagen hetzelfde gevoel wat niet erger en minder wordt. Alleen de frequentie is er wel af was het vrijdag om de drie vier minuten nu kunnen er eens twee op elkaar volgen en dan weer een uur niks. Lekker frustrerend.

Ik heb mezelf even weer toegevoegd aan het lijstje.

Uitgerekend:

10 oktober Zoë

10 oktober Face

11 oktober Faye

18 oktober Inge

19 oktober Britt

28 oktober Hobbesje

Geboren:

Eerstvolgende afspraak:

20 september Britt (vk)

20 september Faye (vk)

21 september Zoë (vk)

22 september Face (gyn controle)

Hobbesje/Ziekenhuis (ivm vorige keer ks)/borstvoeding als het kindje minder dan 4 kg is

Face/ziekenhuis/borstvoeding

Geplaatst

He wat vervelend Face! Als je dan toch weeën hebt, dan maar dat ze doorzetten!

Diana: fijne vakantie!

Net terug van controle. Mijn kleine mannetje is helemaal nog niet ingedaald en ik had volgens de VK nog zoveel ruimte dat ik er ook nog maar even niet op moest rekenen dat hij snel zal komen. Grr......... Nou ja, hebben we weer wat tijd extra voor het kiezen van de geboortekaartjes hahahahaha!

Diane: ik heb er eigenlijk helemaal niet over nagedacht en heb Pampers gekocht! Eigenlijk best wel iets om over na te denken maar ik ben er helemaal niet mee bezig geweest of op geattendeerd!

Geplaatst

Uitgerekend:

10 oktober Zoë

10 oktober Face

11 oktober Faye

18 oktober Inge

19 oktober Britt

28 oktober Hobbesje

Geboren:

Eerstvolgende afspraak:

20 september Britt (vk)

21 september Zoë (vk)

27 september Faye (vk)

Geplaatst

Britt en Zoe: hoe waren jullie controles? Hoe lag de kleine Britt??

Face: vervelend dat je zoveel last hebt, hoop dat het niet lang meer duurt voor je.

Hier vandaag voor de eerste keer naar de gyn geweest. Kleintje ligt wel netjes met het bolletje onder. En het is geen groot hoofd, dus een normale bevalling heeft een grote kans dit keer. En de bedoeling is om me niet overtijd te laten gaan. Dus nog goed 5 weken en dan is het al zover...

Geplaatst

Uitgerekend:

10 oktober Zoë

10 oktober Face

11 oktober Faye

18 oktober Inge

19 oktober Britt

28 oktober Hobbesje

Geboren:

Eerstvolgende afspraak:

27 september Faye (vk)

29 september Diana79 (controle Gyno)

6 oktober Hobbesje (gyn controle)

7 oktober Hobbesje (voorlichtingsavond SKB)

Geplaatst

He...gisteren geweest en...bloeddruk was redelijk....verder niet veel bijzonders... vanavond hebben we de liggings echo! maar volgens mij ligt ze (bijna) de hele zwangerschap al met bolletje naar beneden..en al iets ingedaald dus ik maak me geen zorgen.

Wel vind ik die verloskundige praktijk hier zo rommelig!! Ik begin er een beetje van te balen. Ze spreken elkaar tegen...enz.

Gyn maakt elke vrijdag een echo...en meld me dat ze nu ongeveer 5.5 pond is ...dat vertelde ik haar gister...nou ik denk van niet hoor ..ze zegt die is al over de 6 pond! WhAT?? als ik dan nog 4 weken loop dan word het een dikke 8 ponder ipv 7 ?!?

Nog een voorbeeldje:

En ik heb hele zere vingers...vooral snachts en smorgens ik heb 3 weken gewacht..maar het word alleen maar erger...ik dacht zelf ..vocht in de handen wat knelt?? (ik hou zoveel vocht vast!) ringen zijn al afgeknipt. Toen was ik twee weken geleden bij de verloskundige...en vertelde haar dit... ohh..zegt ze dat karpaal tunnelsyndroom! heeft helemaal niets met je zwangerschap te maken! ...oeff...dat zou een operatie betekenen (ik heb een medische achtergrond dus klein beetje kennis). Ik had zelf grote twijfels. Vorige week de gyn gevraagd...oh..dat is gewoon vocht wat in je handen zit...overdag gaat het beter door te bewegen en snachts en smorgens ben je stram en doet het zeer! is straks allemaal weer verdwenen maak je geen zorgen.... (zucht...dus toch!)

Ik denk soms echt...ze roepen maar wat daar!bij de verloskundige! jammer hoor. maar goed. (ik moest effe klagen...heb niet zo'n lekker dagje vandaag!)

Verder ben ik benieuwd hoe dat vanavond gaat met de bloeddruk ? als ie weer wat hoger is...??? morgenavond gaan we naar Marry Poppins en dat zou wel zuur zijn als ik niet mee kan! Het is toch 17.00 uur weg en 24.00 uur weer thuis?! hopelijk sturen ze me niet meteen door naar het ziekenhuis ! gister was ie weer 140/90 thuis 15 min voordat we gingen was ie 130/82 (deze meter geeft steeds hetzelfde aan als het ziekenhuis?!) dus..tja... spannend!!

Verder de luiers....tja...geen enkele twijfel pampers of...(eigenmerkje natuurlijk) ik moet er niet aan denken...ik sta al te kokhalzen als de hond wat in huis doet (spugen of diaree!?) dan is mijn man altijd de klos..die kan er beter tegen....hoe dat straks met die vieze poepluiers moet?? hahaha we hebben het er wel eens over ?!? ach..van je eigenkindje is het misschien anders! pffffff hahahaha Als ik een van mijn nichtjes moet verschonen wat een ramp als ze een vieze poepluier hebben...misschien went het!

Verder dames ik hou jullie op de hoogte!!!

Ik vind het best wel stil op het forum ondanks dat de meeste met verlof zijn ...(en zeeeeeeën van tijd hebben ineens!!) hahahaha

nog een weekje dan zit ik ook eindelijk op de 37 weken en mag ze komen!!! heerlijke gedachten!

Dames bye bye

Geplaatst

Goeiemorgen dames! Ik kwam even vertellen dat wij sinds gisteravond de trotse ouders zijn van zoon D_uuk! Het hele verhaal horen jullie nog van mij. We liggen nog op het ziekenhuis maar alles is verder goed met ons!!

Geplaatst

Zoe en partner van harte gefeliciteerd met jullie zoon.

Geniet van deze bijzondere tijd.

Nu begint het toch wel echt dichtbij te komen voor ons.

De rest van de dames ook nog succes met de laatste loodjes.

Groeten Maaike

Geplaatst

Zoë, gefeliciteerd met jullie zoontje!!!! Geniet ervan!!!

Ik kreeg gisteren te horen dat de baby nooit tot 18okt blijft zitten!!! Ben benieuwd of het zal kloppen!!

Geplaatst

hee Zoë, geweldig! gefeliciteerd met jullie zoontje! Geniet ervan!

Ik hoop dat alles goed is (gegaan) met jullie.

Diane (morgen 38 weken)

Geplaatst

Lieve meiden,

ik kwam even kijken hoe het met jullie gaat! Ik denk op dit moment veel aan jullie, dit is de periode waarin onze dochter ook geboren had moeten worden. Ik lees soms even met jullie mee, vind ik toch wel heel leuk!

Zoë, van harte gefeliciteerd! Ik hoop dat alles goed gaat, geniet van jullie mannetje.

Het gaat goed met ons, samen zijn we erg sterk! Wat hebben we een hoop geleerd van ons kleine meisje en wat hebben we een hoop heerlijke mensen om ons heen! Ik ben vanavond weer begonnen met de gonal f, een nieuwe poging dus. Erg spannend dus, maar we zijn er zeker aan toe.

Meiden, heel veel succes de komende weken, ik blijf jullie volgen!

Heel veel Liefs Mia

Geplaatst

Hey Zoë! Van harte gefeliciteerd met jullie zoon!!!!!!!!! Ik hoop dat alles goed is en is gegaan!

Rust maar lekker uit enne ik wacht met smart naar je verhaal en foto!!!!!!!!

Liefs,

Faye

Geplaatst

hoi Mia,

wat fijn om te lezen dat het goed met jullie gaat en dat jullie veel steun aan elkaar en aan mensen om jullie heen hebben! Dat het zelfs zo goed met jullie gaat dat jullie klaar zijn voor een nieuwe poging. Ik wens jullie alle geluk toe en hoop dat het een geslaagde poging wordt! Sterkte iig met de behandeling!icon14.gif

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden