Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hobbesje, geen actie op de laatste dag van oktober?... Voel je je verder goed?

Hier was het vanmorgen 6 uur nieuwe tijd... Daarna was meneer ook klaarwakker en heeft hij gezellig tussen ons in gelegen in bed. Totdat hij om 7 uur de hele boel bij elkaar gepoept had en dus getrakteerd werd op een een lekker ochtendbad.

Fijne zondag allemaal

Geplaatst

Go Hobbesje Go Hobbesje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik leef met je mee en weet hoe je je voelt......................

Hier begint de rust een beetje te komen na alle indrukken en voedingsperikelen. Straks voor het eerst naar buiten, ook voor mij de 1e keer sinds de bevalling!

Ik probeer mijn profiel te veranderen qua handtekening en een foto te plaatsen maar moeder of niet, ik ben nog steeds blond hahahahaha!

Geplaatst

Hier ben ik nog steeds met baby in mijn buik. Dus het wordt echt weer een novemberkindje.

Morgenvroeg weer op controle en hoop dan echt een plan van aanpak te krijgen voor deze week...

Hier was het vanmorgen al om half 5 nieuwe tijd ochtend, dus we hebben een hele lange dag gehad. Heb tussendoor nog een uurtje op de bank liggen slapen - ligt zowaar beter dan ons bed op het moment!

Geplaatst

Ach...Hobbesje....wat moet je lang wachten..... pffff....maar kan nu echt niet lang meer duren!!

Hij of zij (ben het effe kwijt) heeft het gewoon super goed bij je!

Sterkte!! en zet uhm op!!!!

Geplaatst

Hey meiden,

Alles goed en lekker druk :)?

Ik ben er nog steeds niet achter hoe ik mijn lieve ventje kan laten zien, maar ik blijf het proberen!

Even een echt "bevallingsvraagje": hoe lang duurde het bij jullie voor de incontinentie voor urine stopte (of misschien hebben jullie dat niet gehad?)

En wanneer zijn jullie echt weg gegaan met de kleine, dus echt op visite of zo?

Geplaatst

Faye, ik kan je niet helpen met je vraag over incontinentie.

Ligt misschien ook anders na een KS???

Wat betreft het op visite gaan....met jamillah zijn we 2 weken later al 's avonds weggegaan met de kerst, maar toen voelde ik mij veel beter dan nu.

Ik denk dat het dus heel erg afhankelijk is van je herstel, en natuurlijk ook wat je gaat doen en waar.

Hobbesje, hoe is het met jou????????????????

Geplaatst

ja..faye ik had het ietsjes...maar daar moet je je nu nog geen zorgen over maken...

alles is gekneust en opgerekt. Bekkenbodemspieren die moeten weer getraint worden.

Bij mij gaat het vanzelf...gewoon wandelen is al een mooie training. Ik heb nu geen last meer...behalve als ik moet kan ik niet té lang wachten...

.

Verder is het wel genieten he??

maar wat een aanslag op je lijf zeg!! zo'n bevalling. Dat had ik me nooit zo gerealiseerd...jullie dan??

Geplaatst

Dank je wel voor jullie reacties! Die aanslag op je lijf is inderdaad iets waar ik toch niet zo over na had gedacht. En die weeën trouwens ook niet! (........) Ik had met al mijn bluf zoiets van dat kan ik ook want al miljarden vrouwen zijn me voor geweest! Ik vond het echt een hel. Ik kan er geen ander woord voor bedenken:) Maar......alle clichés zijn waar: het is echt genieten, genieten en nog eens genieten!

Hobbesje: ben je stiekem aan het bevallen? IK hoop het zo voor je!!!!

Diana: ik hoop dat je je snel beter gaat voelen want dat zal niet meevallen met een peuter er bij en de wond én de restverschijnselen van een ontsteking!

Dikke knuffel aan iedereen!

Geplaatst

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa, eindelijk is hobbesje ook bevallen!!!!!!!!!!

Hobbesje, van harte met de geboorte van jullie zoon, en wat een mooie naam zeg!!

Geplaatst

Hobbesje, proficiat met jullie kerel!! Geniet ervan!! Volgens mij is het toch nog redelijk in verhouding gekomen qua jongens en meisjes deze maand. Heb het lijstje zo niet bij de hand.

Volgens mij was hobbesje ook de laatste of niet? Goh, das toch ook raar. Al die maanden lief en leed met elkaar gedeeld en nu is het gewoon november...

Faye, van incontinentie heb ik gelukkig geen last gehad maar een vriendin van mij wel en volgens mij heeft het bij haar ong 3 weken geduurd.

En die bevalling was echt niet leuk nee, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de helft alweer vergeten ben.

Pfff, hier 2 regeldagen achter de rug. Hoop toch echt dat het morgen wat beter gaat want dit kost wel ff wat meer energie zeg. Nu mogen wij ook niet klagen met zo'n makkelijk ventje, maar vandaag kon ik hem nergens neerleggen zonder dat hij het gelijk op een schreeuwen zette. Heb hem ook maar wat vaker aangelegd. Met als gevolg dat z'n hele schema in de war is. Hoop toch wel dat dit zich weer snel hersteld. Nou ja, we zien wel hoe het loopt.

Geplaatst

hoi Hobbesje,

gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje Mikai!!

We horen graag je verhaal hier als je daar aan toe bent!

Enne..... volgens mij zijn we nu dan allemaal trotse kersverse moeders.

En omdat we hier onze ervaringen trouw hebben gedeeld met elkaar sinds januari/februari vraag ik me af of jullie het ook leuk zouden vinden om elkaar eens in levende lijve te ontmoeten.

Hoe we dat praktisch gaan doen (wanneer en waar) wil ik nog even in het midden laten.

Eerst even peilen of er belangstelling voor mijn idee is.

Dames, ik hoor het graag!

groetjes, Diane

Geplaatst

Gefeliciteerd Hobbesje!!!

Faye, van incontinentie heb ik eigenlijk geen last gehad. Ik moet wel niet te laat naar de wc vertrekken, haha.

En wij zijn na een week met Louise de eerste keer weg geweest.

Geplaatst

Dank jullie! Eindelijk een update - we hebben nogal lang in het ziekenhuis gelegen na een nogal heftige bevalling. Hieronder de blog van mijn hyves.

Afgelopen dinsdag is onze zoon Mikai geboren (4410 gram: weer groter dan ingeschat dus). Het ging alleen allemaal niet helemaal zoals gepland.

Maandagavond braken de vliezen en moesten we richting ziekenhuis. In de auto merkte ik al om de 3 minuten weeen te hebben. Dus we mochten meteen blijven (CTG zag ze ook smiley_knipoog.gif ). Hele nacht weeen gehad, rond middernacht een ruggenprik gekregen. Deze werkte niet helemaal optimaal, maar maakte het wel draaglijk. In de ochten weeenopwekkers erbij. Dat werd op een gegeven moment wel weer erg heftig. Dus dat infuus weer op 0. Na even te zijn bijgekomen en een extra pijnstiller via de ruggenprik ging het weer en ging het infuus weer aan. Rond een uur of 11 vond ik het allemaal niet meer zo leuk en prettig, gevoel kwam aan een kant weer terug en ik wist me geen houding meer te geven. Na een paar keer draaien (heel moeizaam) lag ik op m'n rechterzij toen het misging. Tijdens een wee bewoog Mikai en is het litteken van de vorige keizersnede geknapt. Dat voelde echt niet prettig. Dus met spoed naar de ok waar Mikai onder volledige narcose is gehaald (apgar 0). Hij is gereanimeerd en geintubeerd en na 7 minuten had hij een apgar van 4, en na 10 minuten van 8. Hij heeft echt heel erg bij moeten komen van alles. Woensdagavond heeft hij voor het eerst zelf de fles gedronken en vanaf toen ging het echt heel snel beter. Zaterdag mocht het glucose/vochtinfuus eruit en moest hij alles zelf doen. Zondag ging het al zo goed dat hij mee mocht naar huis.

En daar zijn we nu: lekker genieten van mijn kleine en grote man (die strontvervelend en superdruk is smiley_knipoog.gif ).

Ikzelf voel me beter dan bij de vorige keizersnede, behalve dat ik ontzettend last heb van mijn rug (spierpijn) en darmen (die hun plek nog niet hebben gevonden). Maar met wat extra pijnstilling van de huisarts wordt ik hopenlijk wat mobieler en ga ik me snel beter voelen.

Geplaatst

Nog gefeliciteerd met jullie zoon.

Je heb dus ook een super heftige bevalling gehad.

Wat fijn dat alles goed gekomen is met jullie kleine man.

En super dat hij zondag me mocht naar huis nu kunnen jullie heerlijk genieten.

Ik hoop voor je dat je zelf weer snel opknapt.

Heel veel geluk samen.

Groeten Maaike

Geplaatst

jeetje...hobbesje...wat heftig!! Tja..zo zie je...het is een heftig iets zo'n zwangerschap en bevalling!! Wat fijn dat het nu goed gaat...en laat de ellende achter je...(doe ik ook!) en geniet van je mannen!!

Liefs...Britt...

Leuke naam trouwens...(had ik al gezegt volgens mij?)

Geplaatst

Ik ga er zeker van genieten Britt. Denk dat ik er nog wel eens flink boos en verdrietig om ga zijn, maar nu is het vooral genieten (het had zo anders kunnen lopen - dat verdriet heb ik helaas 4 jaar geleden bij de buren gezien - ik ben heel blij dat ik met mijn mannetje lekker thuis ben).

Hier even een paar foto's van onze mooie man(nen):

[ATTACH=CONFIG]216[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]217[/ATTACH]

Geplaatst

Jeee Hobbesje! Wat superheftig en angstig allemaal! Dat zal vast nog een flinke tijd op je netvlies afspelen zeg....... Ik ben het allemaal een beetje kwijt qua verhalen maar waarom hebben ze hem sowieso niet met een KS gehaald nadat je eerste mannetje ook met een KS is gekomen?

Hoe gaat het met de rest van de oktober-mama's en oktober-baby's?

Geplaatst

Onze eerste wilde mijn bekken niet in en mijn ontsluiting kwam niet verder dan 6 cm.

Mikai lag veel dieper in het bekken en omdat ik al tot 6 cm was gekomen de vorige keer is dan de prognose goed om normaal te kunnen bevallen. Alleen ging het dit keer bij de 6 cm mis. En het is ook een keus van onze kant geweest (heb de vorige keer een zeer langdurig herstel gehad).

Ik ben ook benieuwd hoe het met de rest gaat!

Hier een baby die z'n dag en nacht nog omgekeerd heeft. Mikai heeft dus ouders met flinke wallen onder de ogen ;). Verder is hij vandaag voor het eerst wat gegroeid (50 gram), dus ik ben weer helemaal blij!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden