Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goeiemorgen dames! Heb weer even tijd om bij te lezen en wat te posten.

Hier was het vanmorgen een rustige start. Kian en Mikai waren allebei rond 7 uur wakker.

Zit nu even lekker achter de computer, Kian is boven bij mijn moeder - die me nog komt helpen de schat - en Mikai ligt lekker in de box.

Britt: balen dat je meisje daar zoveel last van had. Maar wel fijn dat jezelf snel doorhad wat het was!

Gisteren zijn we met Mikai naar de kinderarts geweest en die is helemaal tevreden. Als hij wat aan de bevalling en zijn hele slechte start over zou houden, zouden daar nu de eerste dingetjes van te zien kunnen zijn. En dat is gelukkig nog niet zo. Nu over 2 maanden weer op controle.

Ze hebben hem ook even gewogen en meneertje weegt gewoon al 4900 gram!

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Faye. We zitten in het babbelhoekje. Hobbesje heeft daar een topic geopend maar het zit een beetje vol ;-) Dus we kunnen ook gezellie hier blijven schrijven.

Geplaatst

Hihihihi ik heb net het topic gelezen en voel me nou niet zo erg welkom meer! Het is ook vooral de novembermoeders die daar schrijven en eerlijk is eerlijk, die heb ik totaal niet gevolgd het afgelopen jaar.

Nou ja, ik kijk wel of er hier nog mensen blijven schrijven! Ik schrijf ook niet zo veel maar voel me toch nog elke dag verbonden!

Luca komt helaas niet genoeg aan van mijn BV...... Hij was slechts 140 gram in 2 weken gegroeid dus ik ben weer terug bij af: BV geven, 60 cc bijvoeden met KV en weer afkolven. Brr......ik was er erg verdrietig van dat het zo moeilijk bij me lijkt te gaan. Voel me best falen en met de hormonen nog vers in het lijf, een flink potje lopen huilen.. Ik wil gewoon niet stoppen met BV maar ik zag mijn ventje zo tenger worden dat we toch maar zijn gaan wegen bij het CB. Zo raar want hij drinkt zeker 6 voedingen per dag en dan ook echt lang genoeg. IK had nooit van mezelf verwacht dat ik zo fel op die BV zou zijn! Terwijl ik weet dat KV ook prima is, vind ik het toch moeilijk, stom he? Luca is nu 57 cm en weegt 4470 terwijl hij bij zijn geboorte 3780 woog. Dat is echt te weinig.......

Geplaatst

Balen dat het zo moeizaam loopt Faye! Ikzelf ben bij Kian met de 6 weken gestopt omdat hij echt honger had en ik hem niet genoeg kon bieden. Jij zit nu ook op dat punt: regeldagen en je eigen hormonen nemen de boel ook weer een beetje over (ik werd de vorige keer toen door de bv heen zelfs al weer ongesteld: nu heb ik het ook alweer gehad, maar geef geen bv). Als je volhoudt gaat het vast helemaal goedkomen. Heel veel succes!!

Enne... je bent wel welkom in het andere topic hoor!

Geplaatst

Hey Faye, ik ben ook niet zo'n megaschrijfster maar vind het wel leuk om ervaringen te delen. We hebben al zoveel met elkaar gedeeld!

Vind het knap dat je het zo goed volhoud met de bv! En het is zeer zeker geen falen van jou hoor! Maar ik kan me je teleurstelling heel goed voorstellen. Mijn vriendin kolfde ook elke keer met de grootste moeite maar 40 cc af. Op een gegeven moment is ze ermee gestopt want ze was de hele dag alleen maar bezig met voeden. Heb je al advies gehad van een lactatie deskundige?

Ik ben sinds deze week begonnen met afbouwen. Ik hoop dat mijn melkproduktie zo blijft dat ik hem straks 's ochtends en 's avonds zelf kan blijven voeden. Ik eb nl eerlijk gezegd geen zin om op het werk te zitten afkolven. Van de ene kant wel jammer want het gaat nu zo mooi en sta ik er ook niet helemaal achter....

Moeten jullie jullie kereltjes ook zo wakker maken voor de laatste voeding van 11uur? Duuk is bijna niet wakker te krijgen (en te houden) en drinkt dan ook maar minimaal. Met als gevolge dat het vanochtend weer half 5 was. Dan is meneer topfit en kan er gedronken worden!

Duuk moet volgende week weer naar het CB. Ben benieuwd hoe lang en zwaar hij nu is. En dan krijgt hij ook weer z'n prikjes....

Geplaatst

Zoe: jou mannetje is al wat 'ouder' toch? (eind september als ik het goed heb) Dan kan je de voeding misschien al wel wat naar voren halen. Probeer eens om half 11 of om 10 uur te voeden. Wij hebben bij Kian toen we hem niet meer wakker konden krijgen om 11 uur deze naar 10 uur verschoven. Vaak slapen ze dan nog niet zo diep en drinken ze dan beter, zodat ze dan wel de hele nacht doorhalen.

Geplaatst

Hey

Ik vind het ook wel gezellig als jullie ook hier blijven schrijven,in dat andere topic voel ik me niet thuis omdat mn meisjes ouder zijn en hier in "onze" eigen topic kennen jullie me een beetje en ik jullie dus da vind ik wel prettig!

Niet dat ik heel erg veel schrijf maar goed afentoe je verhaal kwijt kunnen is ook best fijn!

Faye ik vond het ook verschrikkelijk om te stoppen met bv en heb er ook even flionk om zitten janken maar het was echt niet te doen,kosten zoveel tijd en energie en ze bleven om de 3 uur komen pffff! Toen ik 2x bv had vervangen door kv was het al zo erg terug gelopen de andere voedingen dat het niet meer genoeg was!

Mijn dames hebben donderdag voor de 2de x de prikjes gehad en ze waren er best beroerd van,zooo zielig,gister alle2 lekker aant jengelen maar ze hadden ook verhoging en Ivy vanmorge nog steeds.

Ze zijn goed gegroeid Loïs weegt al 6 kilo en Ivy weegt 5 kilo met 15 weken!Loïs heeft haar 2 weken achterstand al ingehaald Ivy niet ze drinkt ook heel slecht laat steeds 70cc van de 180 staan en dat is veelste veel

Zoë ik maak mn meisjes ook om 11 uur wakker ze drinken dan wel goed(Ivy drinkt iets meer dan overdag) maar zijn ook gewoon om half 5 5 uur wakker en slapen dan tot half 8!Beetje jammer!

Hoest eigelijk met jullie lijf?Alweer een beetje op orde?Bij mij (nog) niet,alles hangt een beetje en mn buik is nog best dik maarja wat wil je als je 30 kilo aankomt hahaha....maar eigelijk boeit het me ook weer niet zo heel erg als je ziet wat een mooie meisjes het zijn en ze lachen heel veel nu zo schattig!

Bezig met het maken van een kerstkaart...

[ATTACH=CONFIG]412[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]414[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]413[/ATTACH]Ze vonden het niet zo heel leuk geloof ik aaaaaahhh

Groetjes!

Geplaatst

Bedankt voor jullie lieve reacties! Vandaag kijk ik er alweer wat nuchterder tegenaan. Ik had gehoopt dat ik het met alleen BV wel zou redden maar ja.... Enne...ik kan het wel moeilijk vinden maar hij smult van zijn flesje KV hahahaha! Slok slok binnen 5 minuten 60 cc op! :)

Luca doet trouwens precies hetzelfde Zoë. Hij slaapt dan rond 20.00, 21.00 en dan wordt hij niet meer wakker om 23.00. Dan komt hij precies rond 04.30. Ik maakte hem tot nu toe niet wakker maar zit er nu wel over na te denken. Ach.....we worden er vast handig in op den duur! Ik merk aan meiden met een 2e kindje dat zij al veel meer flexibel en zelfverzekerder zijn. Heb jij dat ook Hobbesje? Ik ervaar dat wel zo als ik jou berichtjes lees.

het ventje begint met de dag trouwens meer te lachen en te kletsen. Ik wist niet dat het kon maar ik geniet met de dag nóg meer van hem. Smelt........

Geplaatst

Hobbesje, dank voor de tip. Ik ga het vanavond gelijk proberen!

Men, wat een geweldige foto's van je meiden! Vooral die laatste haha. En dan als tekst: vrolijk kerstfeest!!

Een kilo verschil tussen Lois en Ivy is wel zichtbaar haha. Maar wat fijn dat ze het allebei goed doen. Dus voor jullie is het 's morgens ook wel vroeg dag. Zijn ze dan allebei wakker of 1 van de 2?

Fay, gezellig he al dat geklets? Duuk heeft regelmatig de grootste lol in z'n eentje. Lekker in de box aan het relaxen. Hij pakt nog geen speeltje maar als ik hem een rammelaar in z'n knuistje stop begint hij er driftig mee rond te zwaaien! Hij werd er vandaag een beetje tureluurs van al dat kabaal om z'n oren maar heeft dan nog niet in de gaten dat hij zelf de kabaalmaker is haha.

Over het figuur gesproken. Ik kan nu net m'n spijkerbroeken weer aan maar is eigenlijk nog geen gezicht want ze zitten nog wel te strak. En m'n borsten zijn nu nog een stuk voller. Ben benieuwd wat daar straks van overblijfd na de BV.

Geplaatst

Meiden, wat leuk dat iedereen hier weer verder schrijft!

Het is toch een beetje "ons" groepje op deze manier, ik vind het heel fijn zo.

Ik moet het even kort houden want ik ga zo Amirah wakker maken voor de laatste fles.

Ze slaapt al vanaf 18.00 en ik vind het mooi geweest en wil naar bed.

Vandaag hebben we de verjaardag van Jamillah gevierd, die werd vandag 2 jaar, dus het was een drukke dag.

Amirah heeft trouwens erg veel last van krampjes, hebben jullie kindjes daar ook last van???

Men, die foto's zijn geweldig, en inderdaad zoals Zoe al zegt zou ik ook voor die laatste gaan, die is te leuk!!!!

XXX

Geplaatst

Oh Men wat ontzettend geweldig die foto's! Ik stem ook absoluut op de laatste foto! Zo grappig! (waar heb je die kleertjes vandaan? Echt té leuk!)

Wat rot he als Ivy zoveel laat staan. Ik kan me voorstellen dat je het er wel in zou willen kijken!

Diana: Gefeliciteerd met Jamillah! Luca heeft de eerste 4 weken ook hele erge krampen gehad. Ik heb Infacol en Cinababy geprobeerd. De eerste werkte bij hem niet. De Cinababy is homeopathisch dus dat moet je altijd eerst een tijd gebruiken voordat het werkt. Maar Luca is nu (even afkloppen) helemaal zonder krampjes. Ik vond het zo zielig, je bent zo machteloos! Dus ik weet niet of je het al gebruikt maar je kan het proberen. Hoe gaat het met jou zelf? Helpen de medicijnen?

Figuur? Welk figuur? Hahahahahaha! Nou eigenlijk valt het best wel mee qua kilo's. Alleen qua vorm is het toch hele andere koek! Ik kan geen jas of blouse meer aan door, ik denk, de borstvoeding. Cup Pamela Anderson tegen wil en dank want ik had al 80D. Ik moet nieuwe BH's kopen maar daar heb ik al helemaal geen zin in! Mijn oude broeken durf ik nog niet aan te trekken :)

Geplaatst

Hihi Faye, cup pamela anderson is heel herkenbaar. Vind het ook zo zonde om nu iets nieuws te kopen, maar eigenlijk snak ik wel naar een nieuwe gaderobe. eb wel 2 winterse gave vesten gehaald. is ook wel handig voor de borstvoeding, maar in huis soms nog wel warm. Jullie ook af en toe nog van die opvliegers?

Heb Duuk gister om 22.15 gevoed en vanmorgen was het 5.15. Heb dus zelf wel lekker een paar uur achter elkaar kunnen slapen, zalig. Na de voeding nog even bij ons in bed gekletst en om half 7 terug in z'n eigen bed. Toen heeft hij toch nog weer geslapen tot half 9.

Fijne tip Hobbesje want ik deed niks anders dan wachte 's avonds om hem maar zo laat mogelijk te voeden in de hoop dat hij 's ochtends wat langer zou blijven slapen.

Ik hoop dat hij deze week de 6 kilo haalt want dan mag de laatste voeding eraf toch? Kunnen we nog eerder naar bed haha.

Diana, van harte proficiat met je dochter!! Hoe is het verder met jezelf? Gaat het weer een beetje?

Van krampjes heeft Duuk gelukkig geen last gehad.

Geplaatst

Dag dames,

Wat een schatjes Men !! enn... zijn het nou hele verschillende meiden?? zie je al verschil?? in karakter bedoel ik dan he??

Mirthe gaat nu steeds beter zien volgens mij...soms kan ze ook schrikken van dingen...en ze lacht afentoe verder is het een hongerlapje!!

Ook wij hebben wat foto's !!!

[ATTACH=CONFIG]419[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]420[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]421[/ATTACH]

Geplaatst

lekker dat Duuk zo goed heeft geslapen!!!! Ik hoop dat hij je vanavond ook weer blij maakt :)

Wat lief die foto's van Mirthe!!!!!! Leuk he dat ze steeds meer gaan lachen!

Geplaatst

Oooohhh die foto`s van Mirthe zijn ook super schattig.................

Ook toevallig ik had ze gisteravond ook om 21.45 uur de laatste fles gegeven en ze kregen vanmorge weer de fles om 4.30 uur en hebben daarna geslapen tot 8.30 uur HEEERRRRLIJKKKKK,had ik echt ff een x nodig.

Als de ene wakker word en de andere niet dan maak ik ze toch wakker vind ik wel heel zielig maar anders blijf ik aan de gang soms zit er 2 uur tussen an dat is niet te dooen van de ene fles na de andere pppffff!!!

Ze zijn echt heel verschillend Ivy word volgens mij echt een rotzakje ze kan nu al zoooo ondeugend kijken en ze is ook wat sneller met alles en Loïs vind alles wel best en doet alles(behalve eten)op haar dooie gemakkie...heel grappig om te zien.

Toen mijn meisjes krampjes hadden heb ik ook cinababy gebruikt en dat hielp wel goed!Maar ze hebben dat maar even gehad!

Van mijn cupmaat Pamela is niks meer over en het hangt ook nog een verdieping lager,hahahahahaah!

Het is een andere foto geworde voor op de kerstkaart[ATTACH=CONFIG]423[/ATTACH]Die kleertjes hebben ze bij H&M ze hebben ook pakjes voor jongens!

Ik vind het ook gezellig dat iedereen weer hier schrijft!

Groetjes

Geplaatst
Luca doet trouwens precies hetzelfde Zoë. Hij slaapt dan rond 20.00, 21.00 en dan wordt hij niet meer wakker om 23.00. Dan komt hij precies rond 04.30. Ik maakte hem tot nu toe niet wakker maar zit er nu wel over na te denken. Ach.....we worden er vast handig in op den duur! Ik merk aan meiden met een 2e kindje dat zij al veel meer flexibel en zelfverzekerder zijn. Heb jij dat ook Hobbesje? Ik ervaar dat wel zo als ik jou berichtjes lees.

het ventje begint met de dag trouwens meer te lachen en te kletsen. Ik wist niet dat het kon maar ik geniet met de dag nóg meer van hem. Smelt........

Leuk dat hij zoveel lacht. Hier wordt er nog maar heel sporadisch een glimlachje gegeven. Mikai is er net als Kian nogal zuinig meer...

En Faye: heb net gepost in het andere topic van de okt/nov moeders. Er zit zoveel verschil in hoe ik mij nu voel en de vorige keer. Het is idd een stukje ervaring, maar ik denk vooral weten wat je te wachten staat. Kian was erg moeilijk met eten. Die zat in een mum van tijd op de maximale hoeveelheid voeding en geloof me: dan wordt je heel creatief! Vooral 's nachts. Denk dat wij alles wel gedaan hebben wat kan en mag.

Men: die laatste foto....! Ik vind ze geweldig.

Die kilo verschil is wel te zien :laugh:.

Zoe: fijn dat het werkt. Heb jij iig weer wat extra slaap!

Diana: gefeliciteerd met Jamillah! Leuke verjaardag gehad? Snapte je meisje er al wat van? Ik vond de tweede verjaardag zo leuk.

En over figuur gesproken: ik heb m'n oude figuur weer terug met nog net ietsje meer buikvel dan noodzakelijk is :cry2: (snif). Pas m'n oude kleding weer zo'n beetje allemaal. Heb nog wat vocht in mijn onderbuik bij het litteken en ik hoop dat dat snel bijtrekt. Ik ben nu nog 3 kilo zwaarder dan toen ik zwanger werd, maar er moet echt wel 10 kilo af... (liever nog 15): dat wordt nog een zware taak.

Geplaatst

Britt, ook mooie foto's van jouw meid! Hoe gaat het met haar reflux?

Men, lekker he af en toe wat bij kunnen slapen? En ik snap heel goed dat je je meisjes tegelijk voed. Deed mijn zus ook altijd met haar tweeling.

Hobbesje, zou dat nog weer helemaal goed komen met onze buiken? Ben bang dat het nooit weer zo strak wordt. Vind het al knap dat je alweer in je oude kleding past!

Haha Men, de borsten een verdieping lager. Lang leve de push up bh!!

Over het slapen, ik word zelf nu al wakker om half 5 in afwachting waneer meneertje wakker wordt. Het moet niet gekker worden haha.

Wij brengen Duuk woensdag voor het eerst een ochtend naar het kdv om te wennen... *slik*

Geplaatst

Zoe: het was mijn tweede zwangerschap he? Heb na mijn eerste zwangerschap heel veel broeken moeten wegdoen. Mijn onderbuik is en blijft dikker dan hij daarvoor was. En mijn bovenbuik is ook nooit meer strak geworden (heb er ook niet heel veel energie in gestoken moet ik bekennen).

Haha: wakker liggen tot je mannetje zich meldt. Herken het! Had ik hier van de week ook. Heb elke 5 minuten op de wekker gezien en meneertje lag lekker te pitten...

Nu al tijd om te wennen voor je ventje? Gaat snel zeg. Hoop dat hij het leuk vind (en dat jij thuis je draai vindt ondertussen ;)).

Geplaatst

Onze kerel is vandaag alweer 12 weken! Ik had eigenlijk volgende week weer aan het werk gemoeten, maar heb geluk dat het dan kerstvakantie is. Maar de tijd gaat echt snel vind ik!

Moet trouwens wel even vermelden dat hij vanmorgen tot kwart over 7 geslapen heeft!! Gisteravond om half 10 heb ik hem goed wakker kunnen krijgen waardoor hij dus ook goe dronk. En toen lekker met een volle buik het bed in!

Zodadelijk komt mijn collega nog even gezellig langs, vanavond met mijn vriendin naar Harry Potter en morgen nog etentje met het werk. Zo komen we de dagen wel door dacht ik.

Geplaatst

Wat leuk om te lezen dat alles zo goed gaat met iedereen.

Heb zelf niet zoveel tijd gehad om te lezen en een keer wat te schrijven.

Ik ben vorige week geopereerd omdat er nog een stuk placenta rest in mijn baarmoeder zat.

En mijn knip is weer opnieuw gehecht.

Verder zijn we afgelopen zaterdag verhuisd.

We zitten nu heerlijk in ons nieuwe huis met een ventje die het super goed doet.

Niels was erg aktief overdag en kreeg zo geen slaap.

Nu zijn we naar de oestophaat geweest en die adviseerde inbakeren.

En dat werkt perfect hij slaapt nu super,

Hij zit op 5 voedingen van 170 cc en slaapt de hele nacht door.

Hij lacht en brabbelt er ook al heel wat aan af.

Echt genieten en nu hopen dat ik me snel weer de oude word.

En ik pas mijn oude kleren ook nog steeds niet.

Nu lekker genieten van onze eerste kerst samen met onze kleine man.

Ik wil jullie allemaal fijne dagen wensen en geniet ervan.

Ik probeer zo af en toe te lezen en ook te schrijven.

Lieve groet Maaike

Geplaatst

Ow meiden, wat een heerlijke foto's allemaal!!! Wat zijn jullie kindjes al groot!!

met Amirah zijn we maandag naar het CB geweest en ze heeft een koemelkallergie.

Ze krijgt nu speciale dieetvoeding, en het gaat al ietsjes beter met de krampen.

Ze was trouwens 54 cm en woog 4190 gram, dus ze is en blijft een klein poppetje.

Morgen komen ze van het PIMonderzoek aan huis en krijgt ze haar eerste prikken.

Spannend hoor, en vanwege haar allergie zal ze morgen goed ziek worden vertelde het CB.

Ben wel blij om het te weten, dus ik heb hulp ingeschakeld voor de hele dag want anders gaat dat niet in mijn eentje met 2 kids.

XXX

Geplaatst

Faye, wat een heerlijk mannetje! Leuke kleertjes, Duuk heeft dat setje ook. Lang leve de Hema.

Maaike leuk om van je te horen. Vervelend dat je weer onder het mes moest en opnieuw de knip gedicht. Moet je wéér herstellen. Maar wel fijn dat het met Niels nu zo goed gaat.

Diana, fijn dat je van te voren weet dat ze last gaat krijgen van haar prikken. Ben je in ieder geval vast voorbereid.

Ik ben samen met mijn man alleen thuis. Duuk is wennen op het kdv. raar hoor, zit steeds op de klok te kijken haha. Ben al het dorp ingeweest en ga zo maar even boodschappen doen om de tijd te overbruggen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden