Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Leuke foto's!

Men wat gaan je meiden hard zeg!

Is het leuk om te zwemmen met Mirthe? Vind ze het lekker??

Ik vind het zo ongelooflijk: vorig jaar hoopten we dat we in 2010 zwanger zouden worden en nu hebben we gewoon al een prachtige knul in onze handen. Het contrast tussen de onzekerheid begin vorig jaar en het genieten nu is zo groot!

Ons mannetje:

[ATTACH=CONFIG]539[/ATTACH]

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]549[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]548[/ATTACH]

Allemaal de beste wensen!!

Leuk al die foto's! Ik doe er ook weer even 2 in.

Hobbesje, Mikai heeft ook lekkere wangen zeg!

Men, lekker he dat uitslapen. Dat doen ze goed hoor die meiden van je!

Duuk had steeds minder behoefte aan die fles van 23.00 uur. Ik kreeg hem ook steeds moeilijker wakker. En aangezien hij net meer dan 6 kilo weegt, mocht ik 4 flessen van 210 aanbieden. De eerste week was het hier wel 5 uur 's morgens hoor en zelfs een keer weer 4 uur. En nu gaat er een schep rijstebloem bij door en daar doet hij het perfect op.

Vandaag m'n eerste werkdag weer gehad. Was een beetje dubbel. Toch wel met een brok in de keel weg gegaan bij het kdv, maar het was ook wel lekker om weer aan het werk te zijn.

Wanneer moeten jullie weer aan het werk?

Geplaatst

hai...wat leuk die foto's...wat een verschillende koppies he?

Hier vandaag naar het bureau geweest...ze doet het goed... maar wel goed aangegeven dat mirthe nog wel veel huilt en jengelt en weinig slaapt overdag..(ikke weer in tranen natuurlijk) tja...ze doet het verder goed...er is niets aan dehand...dus...afwachten...veel strelen troetelen hoge stemmetjes opzetten, veel naar haar lachen enz. en zelf positief blijven.. dat doen we al maar goed even je verhaal kwijt te kunne...en begrip te krijgen dat het zo best zwaar is.

Ook Mirthe word een blije baby hebben ze me verzekert !? ...

Ik vind het nu weer wat beter gaan...(dat zeg ik iedere keer) én!! ...ze is 13 weken vandaag...

wat zei de arts.... denk je dat ze toe is aan fruit hapjes?? ik zeg ja.... toe maar zeg ze ! begin maar...fruit en groente met aardappel alles zonder zout en evt. slappe thee met iets melk (gewone koemelk) en wat suiker ... verwen haar maar lekker zei ze letterlijk! Heerlijk! fijn !...

Vanavond begonnen met een fruithapje....héérlijk vond ze het ...eerste hapje..was vies gezicht trekken ...daarna...smikkelen en smullen! (ondanks de prik van vanmiddag) lachend ging ze vanavond haar bedje in ...van twee theelepels fruit!! hahahaha

Heerlijk

Geplaatst

Ow meiden, wat een snoepjes allemaal!!!

En wat heerlijk om te lezen dat het zo goed gaat met jullie allemaal.

Britt, wat vervelend dat Mirthe zoveel huilt, we weten er alles van.

Wel heerlijk dat je zo hebt kunnen genieten van haar eerste fruithapje (foto's???)

Men, ik ben jaloers op dat uitslapen van je! Is het nu vaker gebeurt? Of was het eenmalig?

Hobbesje, wat een heerlijk ventje met bolle wangen is mikai!

Zoë, ik hoef gelukkig niet aan het werk. Ik heb geen verlenging in mijn zwangerschap gekregen, en ik zit nog steeds in de ziektewet.

Het is voor mij afwachten wanneer ik weer zou kunnen werken, maar gezien de depressie kan dat nog wel even duren.

Ik probeer het maar positief te zien dat ik lekker bij mijn meiden kan blijven (elk nadeel heeft zijn voordeel)

Met Amirah is het nog steeds zeuren, ze huilt van 's ochtends vroeg tot 'ss avonds laat.

Ze krijgt nu nutramigen voeding, dat is een extreme hypo-allergene voeding, en ook nog medicatie voor haar reflux (ze word af en toe blauw omdat ze stikt in haar voeding).

Voor haar eczeem kreeg ze vandaag zalf van de huisarts waar ze een enorme allergische reactie kreeg (knalrood en ze zwol op)

Heel eng weer, en wij eisen nu met spoed een afspraak bij de kinderarts want via de gewone afspraak kunnen we pas 1 feb terecht.....Arghhhh

Liefs Diana

Geplaatst

Hey meiden!

Eindelijk weer een berichtje van mij!

Herkenbare berichten las ik hier!

Ik had het gevoel dat ik echt moest bijkomen van de feestdagen. Ook Luca heeft 2 kerstdagen gebruld. Hij wilde absoluut niet slapen bij de oma's en de opa's...... Zodra we thuis waren begon hij weer te lachen en wanneer hij in zijn bedje lag sliep hij binnen 5 minuten. Arm ventje......maar ook arme ons hahahaha! IK vond het echt een marathon die dagen en ben blij dat het nu weer "gewoon" gewoon is!

Wat wel heel erg super is, dat hij sinds 31 december het klokje rond slaapt. Als hij om 19.30 naar bed gaat dan wordt hij rond 07.00 wakker. Ik stop wel rond 05.00 als ik wat hoor sputteren twee maaiende handjes onder de dekens maar dan kan ik zelf ook meteen weer slapen.

Wat ik wel merk is dat hij nog nauwelijks zijn hoofd op wil tillen als hij (door ons gedwongen) op zijn buikje ligt. Ik begrijp van mijn omgeving dat dat nu wel al zo;n beetje zal moeten. Hoe is dat bij jullie kanjers? Ook als ik hem zittend houdt dan zwaait het koppie van links naar rechts.

Geplaatst

Hey faye,

Bij jamillah heeft het ook lang (veel te lang) geduurd voordat zij haar hoofd op kon tillen.

Het maakte niet uit welke oefeningen we deden, het lukte gewoon niet.

Maar het is goed gekomen hoor!

Amirah is hiermee wel veel sneller en beweegt haar hoofd al zelfstandig heen en weer.

Zo zie je maar dat ieder kindje anders is.

Wat mij betreft niks om je druk over te maken!

Geplaatst

Mirthe tilt haar hoofd ook niet echt goed op....wel als ze rechtop zit...of bij je hangt...maar liggend op haar buik lukt niet echt lekker...ach komt wel.

Ook kan ze volgens mij haar tenen niet in haar mond stoppen ?! dat kunnen die kleintjes toch?

nou zij niet hoor...(hebben wij hier te maken met een stijve hark?) hahahaha

Verder kan ze heel véél...wel!!

ze begint zich al op te trekken aan je vingers....en draaid haar hoofd soepel heen en weer...kraait en begint met gilletjes te maken.

Geplaatst

Hey meiden,

Wat vervelend dat Mirthe nog zo onrustig is overdag. Kan me goed voorstellen dat je er af en toe doorheen zit. Ze is er mooi op tijd bij met haar fruithapje, lekker hoor!

Duuk kan z'n hoofd ook nog niet goed optillen hoor. Het verbaasd me ook niks met zo'n bolle toet haha. Dat weegt ook nogal wat. Wat wel helpt is dan om z'n armpjes onder z'n kinnetje te stoppen en een beetje tegendruk op de billetjes te geven. Dan gaat het aardig. Ik kan Duuk al wel rechtop houden zonder dat z'n hoofdje zo heen en weer bungelt. Maar nou is hij ook al wel een paar weekjes ouder en in 2 weken veranderd er veel in de ontwikkeling, vind ik.

Volgens mij komt dat nog wanneer ze hun voetjes ontdekken, stoppen ze vanzelf die dikke teen wel in de mond!

Jeetje amirah heeft het toch ook wel zwaar met haar allergie en reflux. En daardoor jullie ook! Trek je het zelf een beetje?

Wat fijn dat ze nu zo lekker doorslapen he? Kun jezelf ook een keer lekker op tijd het bed in.

Ik heb m'n eerste werkweek er weer opzitten. En ach, het was ook best lekker om weer aan het werk te zijn eerlijk gezegd.

Geplaatst (aangepast)

Diana wat een gedoe zeg zo zielig voor je kleine meisje....hoop dat ze zich snel beter zal voelen...en daardoor jullie ook!Zijn jullie nu doorverwezen???

Britt schitterend he die fruithapjes!Ik heb nu ook diksap voor ze gehaald(vanaf 4 mndn)vinden ze geweldig!

Faye hier waren ze ook wat later met het hoofdj e omhoog houden als ze op de buik liggen en ze vinden het nu nog niks aan maar met rechtop zitten en op de arm hebben ze het hoofdje gewoon rechtop!En trouwens ik heb nog nooit een groter kind met zn hoofd zien bungelen dus het zal allemaal wel goed komen!

Zoë fijn dat het werken goed bevalt ik moet er echt nog steeds niet aan denken....pffff!Hoe ging het op kdv en evt andere oppas?

Doorslapen is hier 4 nachten goed gegaan alleen afgelopen nacht werd Loïs om half 5 wakker ik dacht tutje derin en weer slapen maar helaas om het kwartier ging ze ff huilen en weer ff slapen tot 7 uur heb ik het zo gelaten(zielig he)en toen hebben ze een fles gekregen.Maar omdat ze nu zo vroeg waren hebben ze vanavond om half 8 de laatste fles gehad en voor het eerst met 2 scheppen rijstebloem erdoor dus ben benieuwd hoe laat het word voor de volgende fles!!!!Ik gok ook 5 uur!Jullie zullen het horen!

Vandaag hebben we echt een luie dag gehad,mn 2 dames waren zo lui dat ze weinig zin hadden om te spelen en gewoon lekker wilde knuffelen.....das ook wel eens lekker!(wel 3 x getempt of er niks was maar nee dus gewoon lui,haha)

Morge mn manneke jarig das me toch lastig voorbereiden met 2 kleine meisjes....pfff volgens mij ben ik de helft vergeten!Gelukkig heeft mn manneke vanmorge snel de zware boodschappen gehaald!Ben benieuwd hoe ze het doen mn 2 dames als er morge zoveel visite komt........

Liefs!

aangepast door **Men**
Iets vergeten!
Geplaatst

Wow men! Wat lekker!!!!!!!!

Klinkt raar, maar toch fijn om te horen dat niet alle kleintjes zo goed hun hoofd op kunnen houden! Luca vindt het echt niet leuk. Volgens mij wil hij het gewoon niet (al zou hij het wel kunnen hahaha) Kletsen en lachen als de beste maar fysiek heeft hij echt geen haast. Hij doet totaal geen poging om zich om te draaien of te willen zitten of zo. Ach Men wat je zegt, uiteindelijk zitten, kruipen en lopen de meeste kinderen toch allemaal.

Geplaatst

@ Faye, wat een droppie!!! Heerlijk dat lachen!!! Hier gebeurd dat mondjesmaat, helaas....

Dat hoofdje, ach, denk maar zo, als ze 18 zijn doen ze alles wat je wilt, en wat je niet wilt :-)

@ Men, wat een luxe bij jullie de nachten!! Heerlijk toch?! Geniet er maar lekker van, de zwaarste tijd (van tekort slaap dan) is nu geweest!

Amirah is inmiddels doorverwezen, na een hoop strijd met de HA, en we zijn vrijdag bij de KA geweest in beverwijk, wel een stukje rijden, maar dat was het waard!!!

Wat een ontzettend fijne arts. Hij heeft haar goed onderzocht, en het is vrijwel zeker dat ze een heftige koemelkallergie heeft, en door die allergie ook eczeem, en daarbij dus reflux met een licht ontstoken slokdarm. Arm meisje......

De reflux hebben we medicatie voor en dar moeten we gewoon mee doorgaan, en ze groeit er uiteindelijk overheen (hopen we).

De onstoken slokdarm is door het vele spugen gekomen en heelt vanzelf weer. We moeten wel in de gaten houden dat er geen bloed omhoog komt want dan is het echt stuk.

oor de koemelk(eiwit)allergie hebben we speciale voeding (nutramigen) en dat moeten we nog even blijven doorzetten.

De klachten moeten dan straks over zijn, de uitslag, het huilen, het gillen, de krampen en de diarree.

Het meeste is nu zo goed als over gelukkig, het gaat dus veel beter.

Over 4 weken komen we weer terug omdat haar gewicht wel achter begint te lopen, ze gaat niet mee in de curve maar duikt wat omlaag.

Ze weegt nu pas 4500 gram, en dat is niet veel.

Ze moet ook nog na die 4 weken, 2 keer komen voor een dagopname, waarbij er een voedingtest word gedaan.

Ze krijgt de ene keer haar normale voeding en de andere keer met eiwitverijkt poeder er door heen.

Ze zou dan een reactie moeten gaan geven natuurlijk.

Welke keer ze wat krijgt weet niemand, en pas na de test word dat bekend gemaakt, zodat het een objectief blijft, het is dus een blinde test.

Verpleging en arts weten het ook niet.

Nou dat was een heel verhaal.

Tot snel weer.

XXX

Geplaatst

Hey diana wat zielig voor je meisje!En wat een rottige ha die had dat toch ook moeten zien.......?

Mijn dames hebben ook reflux en daardoor was hun slokdarm goed geirriteerd ze kregen zantac en iets meer dan eigelijk mocht 2.0ml heeft een week geduurd voordat het werkte en het gaat nu prima afentoe begint het weer en dan gaat de zantac iets omhoog dus wat ik wil zeggen als het eenmaal werkt krijg je een heel ander kindje!

Faye wat een lekker ventje jullie Luca!

Owja mn dames beginnen het nu in ene x interresant te vinden om omte draaien(ik moet ze wel helpen natuurlijk) en ze zijn al 4.5 maand dus julie hebben nog ff,haha!Maar optrekken blijft favoriet!

Groetjes!

Geplaatst

Oh Diana wat zielig voor je kleine meisje! En wat een onzekerheid voor jullie als ouders...... Wel goed om te horen dat jullie zo'n goede ervaring bij de kinderarts hebben gehad. Op naar de oplossing toch!?

Geplaatst

oh...diana....wat naar voor je meisje...maar het einde van het huilen lijkt in zicht!! ...Mirthe knapte ook zo op! Sinds 1.5 week is Mirthe een ander kind! ze is vrolijk en slaap veel!! wel drie soms vier keer per dag 1 tot 2 uur ...wow...dat komt háár en ons humeur echt te goede.

Faye Luca is toch nog te klein?? of niet?? Mirthe is morgen 14 weken ...en sinds twee dagen begint ze zich aan je vingers iets op te trekken...verder doet ze ook nog niets hoor.....ja handjes heeft ze ontdekt...open en dicht...en duimen!! en fruit...en joghurt toetje...vind ze heerlijk...smikkel smikkel![ATTACH=CONFIG]580[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]579[/ATTACH]

Geplaatst

Hey meiden,

Nog meer mooie foto's! Faye, wat een lekker ding zeg!

En Britt, mirthe zit ook lekker te genieten, prachtig!

Diana, hopelijk gaat het nu snel de goede kant op met amirah. Vind het wel heftig klinken allemaal hoor. Ze zijn nog zo klein en kwetsbaar.

Ik heb gister mijn 1e verjaardag als mama gevierd.(Bedankt voor de felicitaties!) Zalig om een knutselwerkje van je zoon te krijgen.

Verder ben ik afgelopen met hem naar de ostheopaat geweest ivm zijn voorkeurshouding. Het is gelukkig nog niet heel ernstig dus daarom wordt hij vast behandeld, om erger te voorkomen. Duuk vond het allemaal wel prima en was gezellig aan het kletsen tegen de ostheopaat haha. Hij moet nu wel weer op z'n zij slapen en dat is meneer niet meer gewent! Slapen jullie beebs ook nog op de zij?

Morgen weer aan het werk. Hij gaat dan naar het kdv. Dit ging vorige week super, alleen was hij helemaal munt 's avonds.

Geplaatst

Britt wat leuk om te zien dat ze zo smikkelt! Wat een lekker toetje he?

Zoë; ik dacht dat zij-slapen niet mocht ivm kans op wiegendood? Viel het je mee naar het KDV? Het lijkt me zo moeilijk.............

Diana: hoe gaat het met de nieuwe voeding?

Men: Lekker he als ze zo goed slapen! Kom je zelf ook helemaal weer bij!

Hobbesje: wat een lekker manneke heb je! Zo te zien een vrolijk ventje!

Geplaatst

He meiden,

ik heb niet jullie verhalen gelezen en ben dus helemaal niet bij, maar wat een leuke foto's wat een lekkere moppies hebben jullie zeg! Heerlijk, een raar idee dat ons meisje nu ook ongeveer zo groot had moeten zijn. Helaas is dat niet zo, gek genoeg is het heel goed te verdragen maar het helpt natuurlijk wel enorm dat ik zwanger ben en ik straks mijn foto's show in het Juni topic!

Het gaat jullie goed lieve Oktober meisjes!

Liefs Mia

Geplaatst

Lieve Mia,

Wat ontzettend lief en knap dat je hier een berichtje achter te laat. Ik volg je in het juni topic!

Faye, ze mogen (blijkbaar) wel op de zij slapen. Alleen oppsassen dat ze niet doorrollen op de buik. Maar dat lukt Duuk helemaal niet haha. Overdag leg ik hem wel op de rug maar draai z'n hoofdje dan bij als hij (in z'n voorkeurshouding) slaapt. En 's nachts wordt hij tegen 3 uur wakker want dan is hij het zat om op z'n zij te liggen. Dan draai ik hem terug op z'n rug en slaapt hij zo verder.

Hier een lekkere poetsdag vandaag.daar heb ik ook alle tijd voor want ik heb zo'n slaapkop van een baby. 's morgens om 7 uur wakker. Tegen 9 uur er weer in en dan moet ik hem om 12 uur wakker maken voor de fles. En na 1,5 uur begint menneer alweer in z'n ogen te wrijven haha. En dan is het weer pitten tot 4 uur.

Toedels!!

Geplaatst

Mia wat leuk om wat van je te horen ik volg je ook in het juni topic! Ben zo blij voor je dat je weer zwanger bent!

Diana hoe gaat het met jou meisje?

Faye wat een lekker ventje zeg!

Zoe bij mij hebben ze nog heel lang op de zij geslapen tot dat Ivy in ene x op de buik lagen vanaf die tijd moeten ze van mij op de rug slapen,maar hebben geen voorkeurshouding.

Maandag na het cb geweest Ivy weegt 5765 en is 61 cm aan de kleine kant en Loïs weegt 6840 en is 62 cm ze valt onder de mollige babies,hahahah!Prematuurtje!

Ze hebben ook weer spuitjes gehad,bah,blijft zielig,en ze hebben der goed last van gehad heel huilerig en het doorslapen is ook weer van de baan,helaas!Ze worden tussen half 5 en 6 wakker! Misschien dat dat nog bijtrekt!

Leuke foto`s allemaal zeg!

Groetjes

Geplaatst (aangepast)

Hey mia, wat ontzettend fijn om wat van je te horen!!!

Nog heel erg gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik ben blij om te horen dat je er zo goed mee om kan gaan, heel knap.

@ Zoë, nog gefeliciteerd met je verjaardag!!! Heel apart neem ik aan om dat als mama te vieren??? Dat vond ik de eerste keer ook.

@ Britt, wat heerlijk dat mirthe nu ook goed begint te slapen. Je hebt het gevoel de hele wereld weer aan te kunnen he?!

@ Men, zielig he die prikjes!!! Geef je een zetpil daarna, of niet? Vaak komt het slapen na een paar dagen weer goed hoor. Succes!

Met Amirah gaat het steeds beter, en jahoe, ze slaapt de nachten door!!!!!!!11 rond 22.00 de laatste fles en dan is ze er rond 7.00 weer.

Dat is wel heel fijn. Nadeel is dat ze maar hooguit 5 flessen van 90 a 120 drinkt, en dat is te weinig, maar ja, je kan het er niet in proppen helaas.

Erg aankomen doet ze dus niet, maar in de lengte groeien begint nu goed te komen, maatje 56 zit nu eindelijk goed bij haar.

Verders zijn we hier druk de vakantie aan het plannen.

Van 19 maart t/m 2 april gaan we 2 weken naar Benidorm (de zon tegemoed)

Hubbie probeert om 3 weken vrij te krijgen zodat we langer heen kunnen, want dat zie ik wel zitten.

Zijn jullie nu allemaal weer begonnen met werken??? Of werken sommige van jullie niet (meer)?

Morgenochtend gaat Jamillah voor het eerst naar PSZ, en dat vind ik wel heel spannend, ze word dan ineens zo groot, en dat doet wat met mijn moederhart hoor....

Liefs Diana

aangepast door diana79
wat vergeten
Geplaatst

Mia, wat leuk dat je wat van je laat horen hier.

Diana: fijn dat Amirah door begint te slapen (dat kan jij waarschijnlijk ondertussen wel gebruiken lijkt me). En dat drinken en groeien komt vast nog, je meisje heeft ook nog tijd nodig om te herstellen en te wennen aan deze voeding.

Hoe was het op de PSZ??

Heb bijna geen tijd meer om te reageren merk ik. Waar die tijd blijft is een raadsel.... Ben wel druk nu met wegbrengen/ophalen van school met Kian en daar probeer ik het ritme van Mikai in te passen (lukt niet altijd natuurlijk). Nog 1 weekje verlof en dan mag ik alweer aan het werk.

Maandag nog naar het cb voor de eerste prikjes en dan weet ik meteen hoe Mikai gegroeid is. Ben benieuwd!

Geplaatst

Diana heerlijk dat ze doorslaapt kom je zelf ook lekker tot rust!!! En lekker vakantie plannen heerlijk wij slaan dit jaar nog ff over!

Hobbesje weet wat je bedoelt,waar blijft de tijd!En dan hoef ik nog geen eens een kind tussen door te halen en brengen!

Hier is het nog steeds een potje met slapen ze worden nog steeds (te)vroeg wakker krijgen dan de fles en gaan gelukkig gewoon weer slapen maar is niet fijn!

Ook iets te vroeg gejuichd met de reflux de zantac werkt niet meer ze hebben weer erg vaal last van maagzuur en spugen weer veel tussen door en het medicijn mag niet meer omhoog ze zitten aan het maximum kortom mevrouw aan de telefoon zei,kijk het nog maar even aan der is niks aan te doen,huh?Maar daar laat ik het niet bij zitten donderdag moeten ze op controle bij de arts en ik ga niet weg voordat er een oplossing is!Ze kunnen geen fruit/groentehapjes of sapjes meer binnen houden want daar word het nog erger van!!Kei zielig!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden