Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ah wat jammer Faye! Toch weer een domper he :(

Diane, hopelijk bij jou beter nieuws?

Grappig, hebben we allemaal van die sterke karakterkindjes, haha

Hier ook zo'n temperamentje hoor! Nee staat niet in Louise haar woordenboek, en als je haar iets weigert of iets afneemt wat ze niet mag hebben rolt

ze zich van woede over de grond.:twisted: Haha vind het wel een grappig zicht, zolang ze het maar niet in't openbaar doet, haha.

Ze kan zich echt flink kwaad maken of opwinden over iets, maar ze is ook een super knuffelkont.

Ik zeg altijd, ze mag blij zijn dat ik haar nog niet opgegeten heb want ze is echt om op te vreten, zo schattig:love2:

Geplaatst

helaas, negatieve test gisteren. Ik ben er toch behoorlijk verdrietig / teleurgesteld over. Wij waren er bijna van overtuigd dat ik zwanger was: ik was rillerig, moe, opgezette borsten en nog geen menstruatieverschijnselen. Het was dus behoorlijk slikken toen ik op mijn werk het telefoontje kreeg. Ik besef nu misschien nog wel des te meer hoe groot het wonder is dat we Milou hebben. Ik probeer daar op te focussen: gelukkig te zijn met wat we WEL hebben.....maar ik vind het moeilijk zeg. Morgen ziekenhuis bellen voor een evaluatiegesprek. Hoewel we hadden gezegd dat we maar 1 poging wilden doen had ik het gisteravond al weer over een nieuwe poging.....zucht we zullen zien......

iig iedereen weer superbedankt voor het meeleven!!!!

Geplaatst

Ach meis wat jammer....... Toch weer verdrietig hè, vooral als je hoop zo goed is. Herkenbaar dat je beseft wat een wonder het is dat we überhaupt een kindje hebben gekregen ....

Nou misschien toch een tweede poging? Gaan weer lekker samen op! Stekte hè!

Geplaatst

hoi Faye en natuurlijk ook de anderen die nog meelezen,

heb vanmorgen evaluatiegesprek gehad bij de gynaecoloog. Al best snel: belde afgelopen donderdag voor een afspraak voor evaluatiegesprek en kon vandaag terecht. Dus mijn vriend reageerde heel verschrikt donderdagavond van 'oh jee, dan moeten we dus dinsdag ook al weten wat we nu willen'. Yep, ik wil nog niet stoppen. Hij gaat er maar in mee, omdat hij weet dat ik er nog niet klaar mee ben.... Maar ja, ik ben 42 en ziekenhuis had vorig jaar juni al aangegeven dat ze normaal stoppen bij 40 jaar. Dus het was vanmorgen heel spannend of ze ons uberhaupt nog een poging gunnen. YES YES, we mogen nog 1 keer! Dat werd ook heel expliciet aangegeven. En dat kan/mag meteen al in maart..........dus met nieuwe recepten in mijn tas ben ik weer thuis gekomen!!

Wanneer ga jij weer starten Faye?

Geplaatst

Diane, ik had liever gelezen dat je je niet opnieuw hoefde aan te melden voor een poging maar ben blij dat jullie nog een poging mogen wagen. En wat snel alweer. Betekend volgens mij dat jullie weer zo goed als gelijk opgaan of niet? Succes meiden!

Hier een ontzettend snotterige zoon. En laat nou z'n neus poetsen niet z'n favoriete hobby zijn haha. Als hij me aanziet komen met een zakdoek, rent hij hard weg. Jammer dat mama sneller is ;-)

• 4 weken later...
Geplaatst

Dames, ben een week geleden gestart met mijn aaallleeerlaatste poging: maandag de 1e echo gehad en vrijdag de 2e.

Het is nu nog niet zo heel spannend maar ik ben bang dat de spanning toch weer gaat toenemen de komende dagen: laatste keer maar 2 bevruchtingen dus ik hoop dat het ook deze keer leidt tot een punctie.....

Faye, hoe gaat het met jou?? Ik ben heel benieuwd of je al meer weet over startdatum...of misschien heb jij inmiddels ook al weer je 1e spuit gezet?

Geplaatst

Inge, dank je.

Vrijdag om 9.30u is de punctie. Voor de allerlaatste keer. Fingers crossed dat er bevruchtingen plaats vinden daarna.....

Geplaatst

Zoe, niet zo goed: slechts 3 eicellen uit 5 follikels....Daarbij was het mijn pijnlijkste punctie van alle behandelingen.

ik hoop zo dat er een bevruchting wordt gemeld morgen, want dit is natuurlijk een minimale opbrengst......ik hou mijn fingers crossed

Geplaatst

Oh Diane, wat ontzettend spannend. Word je morgen gebeld of moet jezelf bellen. Ik duim met je mee! Hoop dat je niet al teveel last meer hebt van de pijnlijke punctie? Succes meid!

Geplaatst

hoi Zoe, jaaaaa, ben sinds gistermorgen weer zwanger gemaakt met 2 embryootjes (toch een mooie score he: 2 bevruchtingen uit 3 eicellen!): een 4-cellige en een 6-cellige. Hetzelfde als 2 jaar geleden, dus hopelijk leidt dit tot een broertje of zusje voor Milou. Ik hoop het zooooooooo. Vrijdag de 13e (!) testen, dus nog 1,5 week spanning. Pfffff

Geplaatst

Diane, supernieuws! Hou het positieve gevoel vast. Ik duim voor je.

Enne, dan test je toch een dagje eerder? ;-)

Geplaatst

Hey Diane! Wat goed, ik lees het nu pas! Ik ben een tijdje niet actief geweest. Ik had vorige maand mogen starten maar kon de moed niet niet opbrengen. Nu vandaag weer ongi geworden en heb me aangemeld. Ik moet eerlijk bekennen dat ik echt mijn moed moet verzamelen. Ik vind het toch wel wat hoor dat lange protocol na die twee mislukte pogingen in een korte tijd. Ik was best weer verdrietig en het heeft op alles zo zijn impact (werk, relatie, stemming, lijf).

Hoe is het jullie allemaal en de kanjers?

Luca heeft het spelen in de tuin ontdekt en brult nu de hele straat bij elkaar als hij naar binnen moet (god, wat was het koud vandaag :))

Hij ging vandaag heel wijs op de bank TV zitten kijken en vond het ineens zo'n grote jongen! Hij heeft nu maat 86 met gemak en schoenmaat 23 en weegt 13 kg...........echt zo'n vent!

[ATTACH=CONFIG]3858[/ATTACH]

Geplaatst

hoi Faye,

ja, ik kan het me goed voorstellen van de moed bij elkaar rapen...dat had ik ook. Maar ik word 43 in juni dus bij mij is de leeftijd echt de reden dat ik maar 'gewoon' ben doorgegaan...maar mijn humeur is er niet beter op geworden en ik vind het heel verstandig dat jij iets meer 'time out' hebt genomen.....het is toch wel heel zwaar: je zit nog midden in het verwerken van de teleurstelling en hups, de volgende spuit er al weer in.....

verder gaat alles helemaal prima met mijn kanjertje: steeds meer praten en aangeven wat ze wil (handje pakken en mij meenemen)....heel leuk maar het opvoeden is nu ook wel echt begonnen hahaha. Ik ben soms te toegeeflijk. En ja, Milou wil ook alsmaar naar buiten en staat om 9u op de vrije dagen al met haar schoenen en mijn schoenen klaar om aan te laten trekken....vandaag was het dan ook heel lastig om haar binnen te moeten houden met al die regen.....

Geplaatst

Hey meiden,

Hoe gaat het? Diane, je bent er bijna! Heb je keurig kunnen wachten met testen? ;-) Ik hoop toch zo goed nieuws hier te lezen!

Faye, wat een heerlijke kerel zeg! En idd, ze worden al zo groot. Heerlijk hoor, al dat geklets en ondeugende gedrag maar heel af en toe mis ik het hele kleine ook nog wel. Gister op het CB geweest. Duuk is nu 86 cm en 12 kilo. Ook een gezonde kerel haha. En ook schoenmaat 23!

Heftig om te lezen Faye over je emoties. En verstandig om het traject even uit te stellen. Heel herkenbaar in ieder geval. Wat dat betreft zitten wij nu wel in een rustig vaarwater maar af en toe kriebelt het nog wel om weer te beginnen. We zullen zien wat de toekomst brengt.

Hobbesje hoe gaat het met je 2 kerels?

Fijne avond allemaal!

Geplaatst

Faye: kan me goed voorstellen dat je je moed bij elkaar moet schrapen. En terecht: zo'n traject hakt er echt wel in! *knuffel van ons*

Diane: heb je al getest??

Wat herkenbaar, dat klaarstaan met de schoenen! Hier gaat het al net zo.

Zoe: wat een flinke kerel is Duuk! Geloof niet dat Mikai al zo lang is. En hij weegt nog steeds rond de 11 kilo, al sinds januari. Hij is veel te veel aan het rennen en klimmen om aan te komen.

Hier gaat alles prima, op het gesnotter na. Kian weer oorpijn (dinsdag naar de kno - hoop dat hij snel buisjes krijgt), Mikai benauwd(id) en weer aan de pufjes. Dus wij krijgen op dit moment niet echt veel slaap helaas.

Verder wordt Mikai al een hele kerel. Denkt dat hij alles kan en mag wat zijn broer ook kan en doet. Wat afgelopen zondag bij Obelink (voor wie het kent) voor ons een heel kort bezoekje maakt. Mikai 'viel'/gleed uit van een plateutje/schuintje in het speeltoestel wat ze daar hadden. En daarna was het huilen geblazen en gebruikte hij zijn armpje niet meer. Dus op daar de seh, waar we ruim 2 uur hebben gespendeerd. Maar gelukkig niets gebroken en met wat pijnstilling ging hij z'n armpje ook al wel weer snel gebruiken. En nu alweer alsof er niets gebeurd is.

Verder doet hij ineens weer heel veel nieuwe dingen en begint steeds duidelijker woordjes te zeggen. Zo leuk! En gelukkig is hij ook een knuffelmannetje op z'n tijd. Heerlijk! Deze leeftijd vind ik zo leuk!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden