Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi Faye,

ja, natuurlijk is het helemaal geweldig dat we nog een kans krijgen! Want dat was toch weer spannend om resultaten van de testen te horen. Natuurlijk is het anders met Milou dan 2 jaar geleden. Toen voelde ik me echt vaak wanhopig..... Er is nog een puntje wat minder is: ik moet toestemming vragen bij verzekering voor vergoeding. Dat stopt bij 40 jaar.....dus nu heeft arts een brief moeten schrijven en is het dus afwachten of ze deze ICSI-poging gaan vergoeden..... Maar ja, een kindje is onbetaalbaar......

enne, wanneer gaat bij jou tp plaats vinden???

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dus er is ook nog een kans dat de verzekering het niet vergoedt? Dat zou wel erg balen zijn!

Ik moet me aanstaande vrijdag melden voor een 1e follikelmeting. Het is toch weer spannend zeg! Hoewel mijn grootste wens al vervuld is, is de hoop voor een 2e kindje nog steeds groot. Alleen is de druk van de afgelopen jaren er gelukkig af. We zijn al zo gelukkig!

Luca heeft gisteren voor het eerst zelf gelopen. Ik gloei nog steeds van trots. Zo schattig met die grijns, armpjes opzij en kromme pootjes.............

Geplaatst

Diane, Wat spannend zeg! Weet je wanneer je uitslag krijgt van de zorgverzekering?

Faye, heel veel succes met de FM!! Hou je ons op de hoogte?? Ik leef met je mee!

Wat gaaf dat luca heeft gelopen.

Hier nog steeds alleen maar op zeer hoge snelheid kruipen en daar blijft het bij.

Liefs Diana

Geplaatst

Dat was bij Luca ook zo: vanuit het niets ineens kruipen, toen steeds sneller en plotseling ging hij lopen! Ik stond versteld want hij was met alles niet echt haantje de voorste ::happy:

Geplaatst

hoi,

aan de telefoon/klantenservice v/d verzekering werd maandag gezegd dat de verzekering meestal binnen 2 weken een reactie geeft. Ik heb ze uiterlijk een maand gegeven voor een ja of nee. Dus ja, heel spannend! Ik hoop dat de brief van de arts voldoende is voor een akkoord.

Normaal stopt het ziekenhuis ook met behandelingen bij vrouwen van 42 jaar maar omdat mijn 1e poging bij hun meteen slaagde (na 4 mislukte pogingen elders) geven ze mij nog een kans, ondanks mijn leeftijd. Dus dat wil ook wel wat zeggen ;-) (hou ik me zelf maar voor)

Faye, inderdaad is het toch weer heel spannend. Hoeveel cryo's heb je nog en worden er teruggeplaatst? En ja, het 'scherpe' is er vanaf. Maar ja, we hopen natuurlijk niet voor niks, toch? Ik duim voor je voor een goede 1e meting vrijdag!

en ja, gaaf die 1e stapjes he? Milou doet er telkens 2 en dan laat ze zich weer vallen. Ze kruipt af en toe maar meestal 'loopt' ze op haar knietjes. Daar heb ik al heel veel opmerkingen over gehad dat dit toch weer een heel bijzondere manier van voortbewegen is hahaicon12.png jammer dat je hier geen filmpje kunt toevoegen anders zou ik het jullie laten zien!

groetjes!

Geplaatst

Pregnyl zit er weer in! Raar hoor weer... Het lijkt een eeuwigheid geleden de laatste keer en toch ook weer als de dag van gisteren dat we met zijn allen hier aarzelend schreven een positieve test te hebben!

Als alles goed gaat zaterdag een TP!

Geplaatst

Hey meiden, wat leuk dat hier nog geschreven wordt!

Faye, wat spannend weer zeg! Hoop dat je een tp heb gehad?

Diane, al bericht vd verzekering? Zou toch wat zijn zeg!

Hier alles z'n gangetje. Duuk rent het hele huis rond. Alleen die kiezen he... Wou dat ze er allemaal in 1 keer door kwamen haha.

Geplaatst

hoi Zoe,

nee, helaas nog geen bericht van de verzekering. Wacht nog steeds in spanning af. Als ik deze week geen reactie krijg ga ik maandag bellen.

Milou heeft pas 2 tandjes, dus dat schiet hier helemaal niet op. Kiezen moet ik nog zien verschijnen haha

Geplaatst

Hey meiden,

faye, hoe is het gegaan?

Diane, al wat gehoord van de verzekering?

Zoe, wat een ellende die kiezen hè? Amirah krijgt er nu 4 tegelijk, dus de nachten zijn kort!

Amirah loopt helaas nog steeds niet, maar volgens het cb is dat nog niet eens zo laat, maar van mij mag het wel gaan gebeuren

Geplaatst

Hey meiden!

Leuk om te zien dat we nog steeds ons topic in de lucht houden! :toppie:

Dat ene kleine cryootje is ontdooid en afgelopen zaterdag terug geplaatst!! Ik ben echt heel blij! Nu weer in de wachtweken. Heel spannend!

Ik blijf het bijzonder vinden: het waren maar 3 follikels en dan daaruit 3 goede embryo's waarvan nu een rond rennende zoon en een cryo TP! Ik hoop dat dit meiden met een teleurstellende opbrengt hoop geeft!

Vervelend dat je nog geen bericht hebt van de verzekering Diane! Wel fijn dat het alweer december is dus voor je het weet weer "lekker" beginnen :)

Leuk he Zoe dat lopen?! Dat kiezen krijgen verheug ik me ook niet echt op hoor!

Hey Diana! Mijn kleine nichtje loopt sinds deze week, is van juni en kon motorisch al heel veel vergeleken met Luca. Ineens liep ze en meteen erg goed! Liep je oudste vlot?

Geplaatst

oooooh Faye, wat goed dat tp heeft kunnen plaats vinden!

wat spannend! Je bent weer wachtweek-zwanger!! ik ga heel hard voor je duimen!

Geplaatst

Wauw Faye, ben heel benieuwd! Ook ik duim voor je. Het is zo 15 december!!

Hier een lange middag. Duuk stapte met het verkeerde been uit bed volgens mij. Erg huilerig en verdietig. Zelfs een leesboekje kon hem niet bekoren. Normaal gesproken laat ik z'n konijn altijd boven in bed liggen, maar voor nu maar even een uitzondering gemaakt. En hup, die duim weer in de mond en toen lekker tegen mama aangehangen op de bank. Bumba filmpje erop en zo is meneer de middag doorgekomen. In bad en om 7 uur in bed. We wachten maar af of morgen is weggezakt wat hem vandaag heeft dwarsgezeten.

Geplaatst

Ach het ventje ...... Moeilijk he Zoë af en toe dat "kind-lezen"! Hoe vaak wij tegen elkaar zeggen: zal er een tandje komen? Dit zeggen we inmiddels al 5 maanden en nog steeds niets! Hahahaha!

Dank je wel voor je duimen! Alle duimen zijn welkom! Toch weer spannend. Elk krampje denk ik weer: oh oh....of zou het kunnen dat het deze keer ook gelukt is....??? Hoewel ik de vorige keren bloednerveus was en nu meer in berusting omdat ik al het mooiste op aarde gekregen heb, sta je er weer mee op en ga je er mee naar bed!

Bij jullie al de kriebels?

Diana, hoe gaat het met je gezondheid?

Geplaatst

Ja, dat kind-lezen is soms erg moeilijk en die opmerking over tand/kies is erg herkenbaar haha. Zijn jullie nog van plan om eerder te gaan testen of wacht je keurig af? Kan me heel goed voorstellen dat er nu meer berusting is maar toch weer spannend lijkt me! Je hebt toch weer hoop op een zwangerschap!

Voor ons houd het waarschijnlijk op. Zeg nooit nooit maar manlief is wel helemaal klaar met de medische molen. Al die spanning en teleurstellingen en uiteindelijk toch nog een prachtig kereltje. Het is voor hem goed zo. Ik deel dat gevoel nog niet helemaal. Zou er best nog wel voor willen gaan (we hebben nl ook nog cryo's!), maar voorlopig houden we het hierbij. Afwachten dus wat de toekomst gaat brengen!

Diana, ik was gister helemaal vergeten op jou te reageren? Hoe voel je je? Jee, heftig om te lezen hoor.

Ik ben aan het wachten op de beurs. Ze komen de oude meubels ophalen en zouden tussen 9 en 12 komen. Niks aan dat wachten, ben niet zo geduldig haha.

Geplaatst

Ach Faye toch... Wat ontzettend balen meis.

Tuurlijk ben je verdrietig, het was toch weer een kans op een wondertje. Dat een nieuwe poging jullie al het geluk mag brengen! Hele dikke knuf.

Geplaatst

Dank je! Jullie zijn zo lief!!!!!

Ik belde vanmorgen naar het VU om me af te melden, mag ik direct morgen alweer langskomen om het lange protocol op te starten! Toch weer een beetje een pleister op de wonde!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden