Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

helaas, dames, het mag niet meer zo zijn....

op dit moment probeer ik de gedachte een plekje te geven dat we met ons drietjes verder gaan.

heel erg bedankt voor jullie belangstellende berichten. Dat helpt echt!

veel liefs, ik weet niet of ik nog vaak het forum zal bezoeken.....

• 4 weken later...
Geplaatst

Aller eerst...balen diana... sterkte meis... en ik moet me nog goed inlezen dus als ik iemand voorbij loop soryy daarvoor...ik wist niet dat er weer gesproken werd hier...! Dus ben niet helemaal goed op de hoogte..

máááááár!!!

We waren zover om na een heftig jaar...toch voor een tweede te gaan ...tja...mischien duurt het wel weer 3 jaar?!?! Ik afspraak gemaakt in het ziekenhuis bij de gyn die me met mijn bevalling zo fantastisch begeleid heeft. IUI gedaan....en wow...gister pos test!! niet te geloven...1.5 jaar niets spontaan.... en nu in 1 x raak !? Ik moet er nog enorm aan wennen...en...wacht natuurlijk de eerste echo af...over drie weken... maar...wij zijn echt met stomheid gelagen...!! Vorige zwangerschap was bij de vierde iui poging. Ik had in gedachte dat we al super blij moesten zijn na 3 jaar... meid onze kleine/grote meid.... maar nu komt er gewoon een tweede ! Echt niet te geloven !!!

Het is super snel gegaan... 11 april eerste afspraak in ziekenhuis...en nu zwanger!

Geplaatst

Britt ook hier nog even een felicitatie!!!!!! Super he! Zit je nog op je roze wolk? Voel je je ok?

Hier weer spannend. Ik heb vorige week een TP gehad van twee mooie emmy's. De immer-leuke-ontspannen-sfeervolle-luchtige wachtweken zijn weer begonnen!! :laughing4:

Hoe is het met jullie toppertjes? Luca probeert nu echt een beetje te kletsen (op zijn manier) en begint zich (halleluja) steeds beter zelf te vermaken. Dit was zeg maar niet zijn sterkste kant hahahaaha!

Ik geniet met de dag meer, ik wist niet dat het mogelijk was maar man, wat een heerlijk ventje!

Geplaatst

Britt, super zeg! Gefeliciteerd!! Wat geweldig!

maar oooh, ik ben zo jaloers.....sorrie hoor ;-)

En Faye, ik duim heel hard voor je......29 mei wordt hopelijk een prachtdag!

Geplaatst

Weer niet gelukt.............Pffff......... Ik had dit keer zelf getest en werd bovendien gisteren ongesteld. Het blijft een teleurstelling.

Gek he, ik heb letterlijk 10 jaar over Luca gedaan en dan word je bijna te positief over de kansen op een tweede zwangerschap. Nu alweer 3 keer niet gelukt...

Wel het bijzondere geschenk van 2 cryo's dus er is nog hoop!

En jij Diane? Echt nu definitief gestopt?

Geplaatst

Oh balen Faye... Hoop dat de cryo's wel succes hebben.

Wij hebben hier besloten dat we ook nog verder willen. Morgen maar eens bellen voor een afspraak (stel ik al even uit.... vind het nu al spannend geloof ik). Wij hebben het ontzettende geluk dat er nog 2x2 cryo's liggen. Dus hopenlijk kunnen we snel starten.

Geplaatst

oooh wat jammer Faye...... wat een teleurstelling, ik had het zo voor je gehoopt.

Die 2 cryo's is hopelijk een kleine troost voor je, toch nog extra kansen zonder hormoonbelasting. Maar je hoopt zo dat het weer 'meteen' raak is...

Dat vind ik heel herkenbaar dat je denkt nadat het die ene keer gelukt is om dat 'kunstje' dan nog maar een keer te doen. Ik realiseer me echter met de dag meer dan ik slechts 1x zwanger ben geweest (en gebleven) uit 7 IVF/ISCI-pogingen (en nog meer tp's) en hoe groot dat wonder is dat het dus 1x is gelukt met als resultaat ons prachtig meisje die me na ruim 1,5 jaar nog dagelijks ontroert...

ik heb er nog steeds veel verdriet van dat er geen broertje of zusje komt: mijn vriend is er klaar mee.....En ik geloof dat ik de realiteit onder ogen moet zien: over 2 weken word ik 43....

op 14 juni hebben we wel een gesprek met maatschappelijk werkster. We hebben in verleden aantal positieve gesprekken met haar gehad in ziekenhuis (ook al voordat ik zwanger was). Ze werkt niet meer in ziekenhuis en is voor zichzelf begonnen. Ik hoop dat dit gesprek me helpt om het een plekje te kunnen geven in mijn hart en leven.

Geplaatst

Heb gebeld: kon al op 15 juni, maar dat is niet handig ivm een studiedag op school van onze oudste die heeft dan de hele dag vrij. Heb nu een afspraak voor 6 juli staan. Dan heeft mijn vader pensioen -1 juli is het zover- en is het de laatste schooldag voor Kian, dat is wat handiger qua oppas voor ons. Als het dan zou kunnen zou ik na onze zomervakantie willen starten. Ben benieuwd!

Geplaatst

diane...ik snap dat het heel moeilijk moet zijn! En ik wil je alleen één ding zeggen! tijd! Het zal niet meteen gaan...dat plekje geven. er moet tijd over heen gaan. Ik wens je het allerbeste! en dikke knuffels van ons!

Geplaatst

Lieve Diane zo herkenbaar! Wij zeggen dagelijks tegen elkaar dat Luca echt, maar dan ook echt een wonder is. Na zoveel pogingen en jaren ben ik tenslotte moeder geworden en misschien is dat ook wel echt 1 buitenkans en "lucky shot" geweest. Maar toch krijg je dan ineens hoop dat het nog een keer kan (terwijl we letterlijk 10 jaar op Luca hebben moeten wachten! Raar he dat je dan ineens een beetje overmoedig wordt :))

Het arme schaap wordt nu NOG meer platgeknuffeld hahahahaha!

Fijn dat je iemand kent waarbij je zo goed je verhaal kwijt kan. Het is echt een vorm van rouwen he? Hoewel we allemaal in dit topic gezegend zijn met een prachtig kind en anderen op het forum (nog) met lege handen staan, is het toch verdrietig dat het niet "gewoon" gaat.... Dat je niet kan zeggen: laten we gaan proberen voor een 2e kindje en dan binnen een jaar zwanger zijn. We moeten er zo veel moeite voor doen en dan nog zijn we niet verzekerd van succes. Het blijft toch stiekem oneerlijk.......

Spannend Hobbesje!!!!!!! Houdt ons op de hoogte hoor!!!!

Britt hoe voel je je?

Hoe is het met de anderen? Ik heb wel weer zin in foto's!!!! :happy7:

Geplaatst

Oh Faye wat zeg je dat mooi. Het is zeker waar dat het een soort van rouwen is. Iedereen om ons heen krijgt 'zomaar' kinderen lijkt het wel. Terwijl wij dat bijna moeten gaan plannen en er een kleine kans van slagen is. Wij zijn zo ontzettend blij met onze jongens dat dat bijna niet uit te leggen is aan iemand die niet de MMM in is geweest.

Wij hebben echt ook nog eens zoveel geluk gehad wat dat betreft: dat we Kian ooit zo spontaan hebben mogen krijgen is echt een heel groot wonder geweest en met Mikai al na de 1e icsi zwanger. Dat hadden we nooit durven dromen.

En nu dat gelukt is is het verlangen naar ons ooit gedroomde grote gezin met 3 of 4 kindjes ook weer aangewakkerd. Vraag me wel eens af of we dat nog wel moeten willen of dat we het goed is zo met onze 2 prachtige jongens... Vast herkenbaar voor jullie of niet?

Geplaatst

Hey meiden,

Ik had al even niet meer gekeken hier en daardoor dus het een en ander gemist...

Faye, wat ontzettend balen weer (understatement...) Gelukkig heb je nog cryo's maar je had het natuurlijk liever anders gezien. Snap wat je bedoeld dat je hoopt dat een 2e zwangerschap wat "makkelijker" zou gaan. Je lichaam is al eens zwanger geweest. Klinkt voor mij in ieder geval logisch. Meid, ik hoop dat je cryo's het gewenste resultaat op gaan leveren. Mag je daar nu gelijk mee verder of moet je eerst een cyclus overslaan?

Britt, wat een ontzettend goed nieuws! Voel je je goed? Wanneer mag je voor een echo? Spannend!!

Hobbesje, ook weer beginnen! Heel veel succes!

Diane, dikke knuf. Hoe gaat het met je?

Hier alles z'n gangetje. Duuk is een heerlijk mannetje maar heeft ook z'n ontdeugende momenten hoor. Ontzettend uitdagen en van te voren al nee schudden bij iets wat niet mag en het vervolgens toch doen. Heb hem al eens in de hoek gezet waarna hij me verbaasd aankijkt en vervolgens begint te huilen. Z'n fantasiespel begint ook echt te komen. Gezellig samen een kopje thee "drinken" en een boterham eten haha. Dat zijn wel de genietmomentjes hoor. En zo gauw ik nu het dorp met hem inwandel begint hij al: ijs?!

Helaas is mijn man nog niet van gedachten veranderd wat betreft een 2e kindje. Bij mij begint het wel weer te kriebelen. We wachten dus nog maar even af en anders zal ik me erbij neer moeten leggen dat het goed is zo.

• 4 maanden later...
Geplaatst

Gefeliciteerd iedereen waarvan de kindjes 2 jaar zijn geworden! Ik zelf zit een paar weken voor het feestje en moest ook weer aan jullie denken!

Hoe gaat het allemaal?

Leuk he Britt en Hobbesje! Ik hoop dat alles goed met jullie gaat!

En alle anderen? Hoe ontzettend snel groeien ze nu he, vinden jullie niet? Ineens zo veel wijzer en echt een eigen identiteit...lekker dwars maar ook erg grappig af en toe!

Ik ben maar weer eens gestart met poging TP nummer 5, de laatste verse. Kort protocol dit keer, daar ben ik meer dan blij mee! slechts 2 weken aan de spuiteritus en dus een stuk gezelliger voor mijn omgeving :)!

Dikke knuffel iedereen!

Geplaatst

Thanx en jij ook veel succes en plezier met het feestje!!

Hier gaat alles lekker hoewel die kleine wel dwars is hoor!! Echt een pittige tante! 2 is nee.... nou idd!! Het begint meteen al met opstaan .... ikke wille niet...(vul maar in) schonebroek...melk...brood ...hare kammen...enz. Ze wil helemaal niets...ik negeer het een beetje en handel gewoon door...ze eet en drinkt vervolgens wel gewoon hoor....(meer woorden dan daden...tot nu toe?) maar soms is ze knap vermoeiend...vandaag bijvb. IK denk dat er ongeveer 5 bekers omgegaan zijn (2 x over haar heen?!!) ....een grote bak met kralen door de keuken...en 10 x lag ze languit Ik weet niet wat ze had vandaag... maar het was stuntel komt de dag door!!!???

Verder maandag voor de keuring geweest!! alles weer ok!! Ze is 97 cm. Wát!! Jaha....ze is groot! hahahaha....en 14.1 kg. dat is aan de ondergrens.

Dikke knuffels van ons!!

Geplaatst

Jee wat een grote meid!!! Wij zijn ook niet de kleinsten en Luca is ook een grote jongen. Ze schatten hem vaak ouder (had ik als kind ook altijd :))

Voel je je goed met je zwangerschap?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden