Ciska Geplaatst 1 Februari, 2010 Geplaatst 1 Februari, 2010 Vandaag had ik mijn 2e intake gesprek met de IVF arts in het Amphia in Breda. We hebben een IVF schema opgesteld, en de vage plannen zijn nu dus concreet. Ik hing al rond in het Februari topic maar eigenlijk ben ik nu meer een Apriller. Vandaar een nieuw topic! Quote
Issey Geplaatst 1 Februari, 2010 Geplaatst 1 Februari, 2010 Hi, Voor ons is ook de enige optie ivf, na twee buitenbaarmoederlijke zwangerschappen zijn beide eileiders verwijderd. Gisteren punctie gehad dus heel erg benieuwd hoe het nu zal verlopen. Punctie viel uiteindelijk mee. Ja, het doet pijn maar geen stekende pijn, doffe pijn. Groetjes, Issey Quote
Ciska Geplaatst 1 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 1 Februari, 2010 Hai Issey, Jij zit dus al volop in het proces, spannend hoor! Je bent dus eigenlijk een Januari/Februari. Ik ben nu al hyper, hoe komt dit nog goed ;) Mijn punctie denk ik nog maar niet teveel aan omdat die totaal anders kan zijn als bij anderen. Arts kan dat pas beoordelen zodra in met de hormonen bezig ben. Sowieso met antibiotica en wellicht onder narcose, maar misschien zelfs via laparoscopie. Quote
Manoah Geplaatst 1 Februari, 2010 Geplaatst 1 Februari, 2010 Ciska ik loop ook in het Amphia, toeval! Wil je alvast veel succes wensen. Ik heb ook antibiotica geslikt rondom de punctie. De arts wilde de punctie onder narcose doen maar dat wilde ik zelf niet. Uiteindelijk wel extra pijnstilling gehad en het ging prima. Ik had sowieso maar 3 follikels dus hoefde maar even op de tanden te bijten. En het scheelt wie de punctie doet. Quote
Ciska Geplaatst 1 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 1 Februari, 2010 Hey Manoah, Zeker leuk! Zo zie je mar dat ziekenhuizen erg verschillen want ik lees hier vaak dat pijnstilling minimaal word gebruikt en narcose vrijwel niet. Dat ze daar bij ons dan zo makkelijk in zijn. Antibiotica krijg ik trouwens via het infuus en moet dus paar uur eerder worden opgenomen vertelde de arts vandaag. Welke artsen heb/had jij? Quote
Manoah Geplaatst 1 Februari, 2010 Geplaatst 1 Februari, 2010 In het Amphia zijn ze juist heel erg terughoudend met pijnstilling hoor. Heb de eerste 6 puncties ook nooit extra pijnstilling gehad. Ze doen het alleen als er meer dan gemiddeld pijn verwacht wordt óf als de patient een lage pijngrens heeft en in de stoel ligt te stuiteren.... Krijg je sowieso ab via het infuus, ook als je niet onder narcose hoeft? Heb je tijdens je opname ook in het Amphia gelegen? Wij hebben elkaar net afgewisseld dan, ik lag er in okt/nov en dec 2008. Op fertiliteit probeer ik zoveel mogelijk bij Armani te gaan, heb daar het beste contact mee. Quote
Ciska Geplaatst 1 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 1 Februari, 2010 Ja sowieso met infuus. Tijdens mijn opname heb ik meerdere soorten antibiotica gehad en met het infuus sloegen ze het beste aan. Per os stegen de ontstekingswaardes helaas weer. Hmm mijn Gyn (Gietelink) vertelde me dat ik een hele hoge pijngrens heb. Tijdens mijn operatie schrok hij wat hij zag, had ie in 20 jaar nog niet zo erg gezien en heeft toen hulp ingeroepen van Jeurgens. Toen ik na de operatie aangaf dat ik geen pijn had en of dat nog kwam zij hij dat die operatie zonder verdoving had gekund omdat ik zo aan de pijn gewend was. (als grapje natuurlijk, ben blij dat ik sliep) Als IVf artsen heb ik nu Ten Kate-Booij gesproken en vandaag Diepenhorst. Armani had ik een afspraak mee staan maar die is toen gecanceld. Volgens mij wisselen ze elkaar gewoon af he? Je hebt niet echt 1 vaste arts op IVF? Misschien komen we elkaar nog eens tegen in de wachtruimte. Quote
Manoah Geplaatst 1 Februari, 2010 Geplaatst 1 Februari, 2010 Linda (Diepenhorst) is weer terug van weggeweest, zó fijn! Ik probeer altijd zelf wel een afspraak te maken met degene die ik wil en over het algemeen lukt dat ook wel. Ik kom er al 6 jaar dus helaas kennen ze me wel. In principe kom ik er nu niet meer, we zitten in de wachtweken van onze laatst poging. Bij mij werkt ab via het infuus ook het beste, anders eigenlijk gewoon niet. Het verbaasde me eigenlijk dat ik gewoon een receptje voor pillen meekreeg maar ik vond het wel best, was veel te bang voor weer een opname. Overigens liggen de pillen nu nog op het aanrecht, had meteen weer zoveel last van bijwerkingen dat ik het risico maar genomen heb... Quote
Ciska Geplaatst 2 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 2 Februari, 2010 Wat voor bijwerkingen heb j daarvan dan? Geen allergie? En hoeveel wachtdagen moet je nog? Vandaag weer een zoladex laten zetten ik heb er nu 4x12 weken opzitten. Dit is er 1 van 28 dagen en hierna dus nog 1 van 28 dagen. Alleen het feit dat ik daarmee moet stoppen is al spannend. Ik zag op het februari forum al wat aprillers, hopelijk word het hier ook snel iets drukker. Quote
fren-1976 Geplaatst 2 Februari, 2010 Geplaatst 2 Februari, 2010 he meiden, wij gaan waarschijnlijk in maart voor een aangepaste cryo poging. Mag ik me aansluiten, of vinden jullie het gezellig zo saampies... Quote
lonneke Geplaatst 2 Februari, 2010 Geplaatst 2 Februari, 2010 Hey dames, Ik heb nu al bij verschillende maanden gestaan,, maar nu zeker begin Maart beginnen met prikken met cetrotide en Gonal f. Dus voeg me ook bij dit clubje Quote
Ciska Geplaatst 2 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 2 Februari, 2010 Gezellig! Welkom! Wat houd dat in aangepaste cryo? Ik ben nog nieuw in het ivf leven. Quote
fren-1976 Geplaatst 2 Februari, 2010 Geplaatst 2 Februari, 2010 Het komt heel weinig voor, maar wij hadden meer eicellen dan zaadcellen, dus zijn de overige eicellen ingevroren. Daarmee gaan we een nieuwe poging doen: de eicellen worden ontdooid en dan bevrucht. Eigenlijk dus een gewone poging, maar zonder de hormonen (op 1 pregnyl injectie na) en zonder punctie :-) We mogen bellen op de eerste dag van de menstruatie, maar aangezien we 6 maart gaan skieen, hebben we besloten half maart te starten. Quote
Kimmie Geplaatst 3 Februari, 2010 Geplaatst 3 Februari, 2010 Wij hebben op 23 feb, gesprek en prik instructies. En dan mag ik in maart gaan beginnen. Erg spannend allemaal Quote
Ciska Geplaatst 3 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 3 Februari, 2010 Gelijk maar een lijstje! Ciska: 1e IVF 01-03 prinkinstructie & gesprek, 03-03 zoladex, 31-03 uitgangsecho & start decapeptyl, 07-04 start puregon, 14-04 echo Kimmie: 1e IVF 23-02 prikinstructie/gesprek fren-1976: Aangepaste ICSI Cryo ??-03 terugplaatsing Lonneke: ICSI ??-03 start cetrotide, ??-03 start gonal f Quote
fren-1976 Geplaatst 3 Februari, 2010 Geplaatst 3 Februari, 2010 @cisca, ik vind het zo bijzonder dat jij alle data al weet. Bij mijn eerste poging werd dat stap voor stap duidelijk. Ik moest bijvoorbeeld iets langer dan normaal stimuleren. Quote
Ciska Geplaatst 3 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 3 Februari, 2010 Het is natuurlijk een planning, dus het kan altijd anders gaan lopen. Maar vanaf stimulatie weten we nog geen data he. Die periode verschilt idd bij iedereen. De datum van de uitgangsecho en start deca staat vast omdat dan mijn zoladex afloopt. En puregon is altijd een week na deca. En de eerste echo is ook altijd een week later. (volgens mijn arts dan) Quote
fren-1976 Geplaatst 3 Februari, 2010 Geplaatst 3 Februari, 2010 ah, vandaar. Bij mij liep de icsi sowieso o0ok al anders; mag geen pil slikken om cyclus te reguleren, dus heb al vrij veel echo's gehad in de eerste weken. Quote
Kimmie Geplaatst 4 Februari, 2010 Geplaatst 4 Februari, 2010 Net me bloed laten prikken en het zaad van vriendlief ingeleverd. 11 Feb hebben we nu weer een gesprek met een Fertiliteits arts. Quote
Nath82 Geplaatst 4 Februari, 2010 Geplaatst 4 Februari, 2010 ff inbreken vanuit februari: heel veel succes allemaal!! Ook dit clubje groeit gestaag!! Super! Liefs Nathalie Quote
Ciska Geplaatst 4 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 4 Februari, 2010 2 Kim, das alvast een goede start! Hier is man lief ook goedgekeurd. 2 Nath, dankje! Jij bent ook wel een beetje maart! Quote
fren-1976 Geplaatst 4 Februari, 2010 Geplaatst 4 Februari, 2010 haten jullie het wachten ook zo? Wij gaan 6 maart op vakantie, dus het is gewoon niet handig om te proberen daarvoor nog een poging te doen (we moeten sowieso nog wachten tot ik ongi wordt), maar aan de andere kant wil ik ook graag door! Er is immers altijd wel iets (in april moet ik voor mn werk naar London), en we wachten al zoooo lang! Quote
tinusje Geplaatst 4 Februari, 2010 Geplaatst 4 Februari, 2010 Hallo, Ook wij starten in Maart met IVF-poging 2. Eerst nog lekker een weekje naar Egypte zodat we fit en fris poging 2 inkunnen. Hopen dat maart net zo'n groene topmaand wordt als februari lijkt te worden! Quote
Ciska Geplaatst 4 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 4 Februari, 2010 Wij gaan ook eerst nog een weekje wintersporten en hebben het dus ook een maand extra uitgesteld. Die ene maand kan ook nog wel, en als je eenmaal zwanger bent komt er niet veel meer van snowboarden. ;) Quote
Ciska Geplaatst 4 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 4 Februari, 2010 Ciska: 1e IVF 01-03 prinkinstructie & gesprek, 03-03 zoladex, 31-03 uitgangsecho & start decapeptyl, 07-04 start puregon, 14-04 echo Kimmie: 1e IVF 11-02 gesprek, 23-02 prikinstructie fren-1976: Aangepaste ICSI Cryo ??-03 terugplaatsing Lonneke: ICSI ??-03 start cetrotide, ??-03 start gonal f tinusje: 2e IVF 02-03 start Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.