Ga naar inhoud

Wie start er ook in Maart/April?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 807
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ook wij starten in Maart met onze 2de IVF-poging. Onze laatste was in Oktober. Hebben bewust voor een pauze gekozen, omdat het mij erg zwaar is gevallen dat het niet gelukt was.

Eerst nog carnaval en dan er weer tegenaan...

Liefs Nicole

Geplaatst

Ciska: wat in interessant schema, zoiets heb ik nog nooit gezien! Wat exact is Zoladex, wat doet dit? En waarom moet je dit (2?) maanden achter elkaar nemen? Alhoewel je ook schrijft dat je er net weer 4x 12 weken op hebt zitten. En je “laat” het zetten? In het ziekenhuis? Sorry voor alle vragen, maar graag snap ik hoe en wat… Ik was al verdrietig dat wij een lang schema hadden geloot, maar het lange schema van mij lijkt wel ¼ van jouw verhaal…

Fijne wintersport alvast, snowboardse! Wij hebben besloten toch NIET te gaan. Die week dat wij met vrienden hadden gepland (week 9) is precies de 3e week Decapeptyl en de 1e week van de Puregon. Aangezien ik niet weet hoe ik op de hormonen reageer (1e keer allemaal) en wij eerder terug zouden moeten vliegen voor een echo-controle, vind ik het toch rustiger thuis te blijven en gewoon te werken – lekker in mijn eigen ritme. Tevens is de week erna (week 10) mijn 1e punctie & terugplaatsing en als ik danthuis wil blijven, voel ik me ook niet zo schuldig qua vrije dagen enzo… MAAR, we gaan volgende weekend wel van een romantsich Valentijnsweekend in Antwerpen genieten. En daar, in een B&B in het centrum, de 1e Deca prik zetten! Toch een mooi begin?

Issey: jemig, jij hebt ook een heftig verhaal zeg. Hoe is je herstel van de operatie verlopen?

Lonneke: welkom hier! Wij zijn natuurlijk allebei UMC Utrecht “klanten”! Jij gaat dus voor het normale korte schema? Heb je de prikinstructies al gehad?

Kimmie: voelt het allemaal nog ver weg tot 23 februari?

Fren-1976: ook jullie gaan nog op vakantie voor de behandeling. Geniet ervan! Kom je dan verder qua timing wel goed uit, aangezien je in April naar London moet?

Tinusje: gaan jullie duiken in Egypte of blijven jullie op het droge?

NicoleZ: fijn te lezen dat je inmiddels weer genoeg kracht & energie hebt om aan de 2e poging te beginnen. Ik probeer me ook wel eens voor te stellen hoe en wat als deze 1e keer voor ons niet lukt. Na al die wachtperiodes, prikken (voor sommige ook nog pillen), punctie, telefoontjes, spanningen… Ik kan me er niet veel bij voorstellen. Heb je het inmiddels helemaal een plekje gegeven? Ga lekker caranval vieren!

OK, ik begin eigenlijk deze maand met Decapeptyl (vanaf 13 februari) en de 1e uitgangsecho is de 27e, maar ik start met Puregon op 1 maart en punctie zal ergens in de week van 8 maart zijn, dus ik mag er wel bij, toch???

Geplaatst

Hey Annema.

Ja ik ben een mede umc klant...haha..

Wij gaan inderdaad met het korte schema, geen idee of dat het normale schema is. Ik geloof wel dat het anders is omdat er cetrotide en ovitrelle gebruikt moet worden.

Zal binnenkort ook eens een schema maken.

Ik kan me trouwens indenken dat je niet ver op vakantie gaat, weekendje weg is ook heerlijk toch. Wel speciaal ook eerste keer dan samen in antwerpen prikken. Kan je mooi in een eigen "Ikke" boekje zetten dan.

Ik zie dat bijna iedereen van tevoren nog iets ontspannends in aan het plannen is. Wij zitten hier ook al te kijken naar een weekend weg. Denk dat ik dan ook meteen voor een soort beauty oord ga. Eindelijk een reden om ons zelf te verwennen met een hotstone massage .

Het wachten is misschien bijna voorbij meiden, nog even aftellen, enne februari is een korte maand he:clap2:

Geplaatst

@ Annema, ik zie het allemaal wel. We doen een aangepast schema, soort cryo'poging, maar met onbevruchte eicellen. Heb uigerekend dat het ongeveer 4-5 weken in beslag neemt van 1e dag ongi tot testdatum. London is maar 2 dagen, daarna 3 dagen met mn werk op een jubileum uitje. Maar mocht het zo lopen, dan kan ik dat altijd nog skippen. Weetje: ik zie wel. Een maand extra wachten is ook geen ramp, ben nog relatief jong (30)

Geplaatst

@ Annema, nee vind wel mee vallen 23 feb. Ik ben pas net geopereerd en pas net weet ik dat ik spontaan geen kinderen kan krijgen. Dus vind het persoonlijk wel fijn dat het nog eventjes duurt. En ach het is zo de 23e. Vind het erg spannend allemaal!

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Ook wij gaan als het goed is Eind Februari begin maart starten.Wij hebben 1 ivf poging gehad. Daarnaast 2 pogingen die we moesten staken.1 vanwege overstimulatie veels te veel follikels en in Januari hebben we besloten om te stoppen omdat ik maar 1 of 2 follikels had.

Nu moet ik wachten op mijn menstruatie en gaan we het lange protocol doen.De 21ste dag decapeptyl prikken dan wachten op een bloeding en dan dag 3 beginnen met de puregon.Ik heb er een beetje een hard hoofd in.Omdat we met die overstimulatie 75eenheden moesten prikken en dat moet ik nu weer gaan doen.Hopelijk mag ik deze ronde wel met een mooi aantal Follikels naar een punctie!!

Hey Kimmie!!

Wat ontzettend grappig!!Ik woon praktische bij jou om de hoek!!

.Is dit je eerste behandeling??Of zitten jullie al langer in de medische molen??

Annema,

Moet er bij jullie gelood worden voor je mag starten?

Heb ik nog nooit van gehoord!!

Spannend voor je zo te lezen is het je eerste keer!!

Zie je er erg tegen op tegen het prikken punctie etc??

En verder gaat bijna iedereen lekker op vakantie zo te lezen!!Heerlijk ik wil ook!!hihi.

Hoop dat dit net zon leuk/gezellige topic gaat worden als die in Januari!!Daar zijn overigens een hele boel dames zwanger geworden hopelijk mogen wij ze gaan volgen!!

Liefs Bianca

Geplaatst

Wij hopen ook te mogen starten in april. Maandag 15 februari gaan we voor ons eerste gesprek na de bevalling weer naar de fertiliteitsarts.

Door mijn endometriose en leeftijd kunnen we niet al te lang wachten.

Ik ben wel erg benieuwd hoeveel tijd tussen de bevalling en de eerst volgende poging moet zitten. Ik hoop dat we niet langer dan een halfjaar moeten wachten......

Het gekke is dat de wens en het ongeduld nog net zo zijn als bij de eerste poging, alleen is dat niet helemaal eerlijk want er ligt een gigantisch mooi wonder te slapen in haar wiegje.

Meiden succes! Ik zal zeker proberen zoveel mogelijk mee te lezen/leven met jullie.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hey Bianca,

Nou Boskoop is zeker om de hoek zeg!

Nee dit is de eerste behandeling, na een bbz zijn beide eileiders verwijderd en nu meteen het IVF traject ingerold. Zit jij ook in Gouda/Leiderdorp?

Wie weet zijn we elkaar weleens tegengekomen:wink0:

Moet zeggen voelt wel fijn iemand zo dichtbij te hebben, die ook in traject zit!

Heb af en toe het gevoel alleen te zijn, er zijn veel mensen om je heen die het niet of slecht begrijpen.

Geplaatst

Hey Kimmie!!

Wie weet ken ik je idd wel!!Ik werk zelf in Wveen dus wie weet geen idee waar jij cassiere bent ;)

Dus voor jullie is het helemaal nieuw!!Spannend hoor!!Zie je er erg tegenop??Hebben jullie nog helemaal geen kindjes??Balen zeg dus na je bbz heb je ook al het nodige moeten doorstaan??!

In maak idd de echo's ook in Gouda en de punctie etc in Leiderdorp bij beiden zijn ze erg aardig!!

Je bent helemaal niet alleen hoor!!Er zijn zoveel vrouwen die hetzelfde gevoel hebben als jij!!Daarom is is het soms zo fijn met elkaar te praten!Mocht je vragen hebben of willen babbelen kun je me altijd contacten :clap2:

Geplaatst

@ bianca, vanessa en kimmie: welkom meiden!

Bianca, ik volg ook het lange protocol. Is wel ok moet ik zeggen hoor; je spreid de hormonen wat meer, dus ik heb weinig tot geen last gehad de vorige ronde.

@ vanessa, ik heb af en toe meegelezen in jullie januari-topic. Jij hebt ook al het een en ander achter de rug volgens mij. Mag ik vragen waarom jullie zo snel doorgaan voor een 2e?

@ kimmie: 1e keer de hele molen begrijp ik? Het beste advies dat ik je an geven is alles over je heen laten komen en goed naar je lichaam luisteren. Wij hebben onze omgeving vrij snel verteld over het icsi traject en hebben daardoor ook veel steun gekregen (vooral toen bleek dat de poging mislukt was), maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

Geplaatst

Hey Fren,

Dankje wel!!

ja ik heb geen idee.Ik zie het allemaal wel.Ben alleen zo bang weer een overstimulatie te krijgen.Waarom zou ik dat nu niet hebben en ik het korte protocol wel.

Ik zie er wel een beetje tegen op.Althans alleen tegen het prikken.Normaal mocht ik na 2 weken stoppen met prikken nu ben ik waarschijnlijk de decapeptyl zomaar 4.5 week aan het prikken terwijl ik na 2 weken die prik al bijna niet meer in mijn buik kon krijgen zo bond en blauw dus we zien het wel!We blijven positief!

Volg jij ook het lange protocol??Zo ja ben je dan eerst 21 wk aan de pil of ook de decapeptyl? Dit duurt wel een stuk langer zeg!!Normaal binnen 2 weken ongeveer klaar haha.

We zien het allemaal wel toch!?

Wanneer mag jij ongeveer gaan beginnen??Maar jij hebt zo te zien nog aardig wat eskimootjes op voorraad!!!Super hoor!!Hoeveel rietjes heb je??

Wij hadden helaas geen cryo's maar 1 embryootje.

Liefs Bianca

Geplaatst

@ Fren. Ja idd voor de 1e x de molen in ja. Laat het ook gewoon allemaal maar op me af komen. Vind wel erg fijn dit forum gevonden te hebben. Voor wat raad, advies en om gewoon eens te lezen hoe de ervaringen zijn.

@ Bianca, werk in Gouda als Cassiere ;-). Mij vriend heeft al wel een zoontje uit een eerdere relatie. Die wordt in april alweer 8.

Zie niet echt op tegen alles, ben eerder erg benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren, en hoe en wat enz. Gaat allemaal zo rap, 6 jan geopereerd en nu al de molen in. Vind het fijn hoor, maar het moet allemaal soort van bezinken. En dankzij dat ik hier zit merk ik idd dat ik zeker niet alleen ben, dat voelt prettig.

Maar werken in Waddinxveen? Leuk! Woon zelf in de Sniep!

Me ervaringen tot nu met Gouda zijn erg fijn, Leiderdorp weet ik natuurlijk nog niet!

Donderdag eerste gesprek met de fertiliteits-arts in Gouda!

Geplaatst

Ooooooooooo dat is nu weer jammer hihi.Grapje!!

Ik zag er ook niet tegenop ik had juist zin om te beginnen!!En was helemaal happy toen ik mijn eerste spuit mocht zetten!!

Ik werk in de coenecoop in de Catering bij een bedrijf.Erg naar mijn zin.Met welke fertiliteits arts heb jij een afspraak?Dokter Jansen of Dokter van Meir??

De verpleegkundige die de echo's maken zijn ook schatten!!Het is dus bij jou allemaal in sneltrein vaart gegaan!! Opzich fijn maar het komt ineens ook zo dichtbij!!

Erg grappig.In de topic van Januari zit een vrouw die uit reeuwijk komt.Ze zit ook in Gouda en Leiderdorp.En verdompd zitten we naast elkaar in de wachtkamer hihi erg grappig dus je weet het niet!!

Geplaatst

Ik heb een afspraak met dokter van Meir. Ja en zo is het wereldje toch best klein he!

Fijn om dit te horen hoor! Voel me een stuk meer begrepen ook hier!

Je kunt hier even je verhaal kwijt, even tips op doen enz.

Het is idd een sneltrein waar we in zitten hier! Hij raast maar door, maar vind het wel fijn. Laat maar komen allemaal!

Geplaatst

Hele Lieve Arts!!Zij heeft mijn Kijkoperatie ook gedaan.Druk bezig bijtje is het!!

Ja is idd een klein wereldje erg grappig!!

Hou je ons op de hoogte ben erg benieuwd!!

Liefs Bianca

Geplaatst

@ bianca: wij zijn echt aan alle kanten een spaciaal geval: ik volg het lange protocol, maar zonder de pil (mag door longembolie in het verleden geen pil slikken), dus veel echo's en dan na de eisprong beginnen met decap. eerste dag menstruatie daarna de gonal erbij. Ik heb inderdaad zo'n 4,5 week gespoten, maat had geen last van blauwe plekken. Wat helpt is een fractie verder van je navel spuiten.

Wbt die eskimootjes van ons: ook dat is een uitzonderingsverhaal: wij hadden in de eerste icsi meer eicellen dan zaadcellen, dus de eicellen zijn onbevrucht ingevroren. Geen echte cryo's dus, want ze moeten na ontdooiing eerst nog bevrucht worden. Ons traject (als we starten en dat zal wel half maart zijn ivm vakantie) is dan als volgt: bellen eerste ongi-dag, op moment van eisprong pregnyl zetten, 2 dagen later moet mn vriend naar het zh om sperma af te leveren. Pas als daar zaadcellen in zitten gaan ze de eicellen ontdooien (en dan maar zoveel als dat er zaadcellen zijn, de eicellen zitten in 4 rietjes). Dan moeten ze gaan delen en is hopelijk 3 dagen na de bevruchting (dus 5 dagen na pregnyl) de terugplaatsing... Het kan dus op heet veel punten misgaan, maar het hoort allemaal bij poging 1, dus we zijn blij!!

Geplaatst

Hey Fren,

Wat een verhaal joh!Balen dat er op dat moment weinig zaadcellen aanwezig waren!!Fikse teleurstelling denk ik zo.Maar wel super dat ze ze dan in kunnen vriezen!!Dus nu is het enkelt de pregnyl zetten??Opzich wel fijn hoef jeje in iedergeval niet vol te stoppen met hormonen.Hopelijk zijn er nu meer zaadcellen aanwezig en ontdooien de eitjes zich goed.Het kan idd op een hoop dingen mis gaan maar het klinkt hoopvol!

Kan me erg goed voorstellen dat jullie erg blij zijn!!Gelukkig is jullie eerste poging nog niet afgelopen dus er is hoop!!Als er voldoende zaadcellen aanwezig zijn gaan ze dan alle rietjes met eitjes ontdooien??Spannend hoor!

Ja ik zal eens gaan kijken of ik ook iets verder bij mijn navel vandaan mag spuiten.Ben dan zo bang dat het zn werk niet goed doet.maar goed sommige mensen mogen ook in hun been spuiten.

Geplaatst

Fren leuk dat je er naar vraagt.

Ik heb endometriose, ben 37 jaar en heb tijdens mijn 2e icsi poging diabetes type 1 gekregen. Hierdoor heb ik toen het stimuleren af moeten breken totdat ik de diabetes onder controle had. Dit had ik binnen 3 maanden en mocht toen direct verder, deze poging is toen geslaagd.

Door mijn leeftijd en de endometriose moeten wij zo snel als mag door.

Ik ben erg benieuwd wat voor ons de wachttijd is en horen dit volgende week maandag. Ik verwacht wel dat we een half jaartje moeten wachten en hoop dat we in ieder geval nog een poging mogen doen voor de zomervakanties.

We hebben nog 3 cryo's en hopen dat deze goed ontdooien.

Ik lees dat jij PCOS hebt. Is dit er ook in gradaties of heb je het of heb je het niet?

Groetjes,

Vanessa

Geplaatst

@ Bianca: we waren niet heel verbaasd hoor, dat er zo weinig zaadcellen waren. Sterker nog: de 7 cellen die er waren waren een verdubbeling tov de resultaten eerder. Het houdt niet over dus bij ons!

@ Vanessa: geen idee of er gradaties zijn in pcos. Ik weet dat mijn menstruatie vanaf mijn puberteit heel onregelmatig is geweest: de ene keer na 3 en de volgende keer na 7 weken. Dat maakt zwanger willen worden ook niet echt makkelijk...

Ik wist niet dat je diabetes op kon lopen door deze behandeling. Komt dat vaker voor?

Geplaatst

Door de hormonen kunnen sommige sluipende ziektes "ineens" op de voorgrond treden. Misschien had ik de eerste 20 jaar nog geen problemen gehad als ik geen IVF behandeling ondergaan had. Ach, we zullen het nooit weten......

Om de 3 tot 7 weken, dat is ook geen pretje. Wat zijn er toch ook een hoop verschillende oorzaken dat mensen niet zwanger kunnen worden.

Geplaatst

He meiden, de kans is groot dat wij rond 12 maart ook met de pil gaan beginnen voor het lange protocol in het VU.

3 maart de uitslagen van onze miskraam-onderzoeken en dan mogelijk gelijk aan de slag met IVF.

Ik zag er erg tegenop, want de keren dat er iets raak was, kwam niet door hulp van een ziekenhuis. Maar omdat ik wel vertrouwen heb in het VU, kriebelt het ook wel weer heel erg!

Leuk om mee te schrijven hier. Zie ook al wat 'oude' bekenden, gezellig. ;-) Succes met afwachten ladies!

Zo te lezen hebben we allemaal een hele geschiedenis. Dat zei de dame aan de telefoon van het VU ook al net over ons dossier. Of ik daar nu zo trots op moet zijn? Ah wel ja, we zijn al zo ver gekomen! Is op zich ook al een hele prestatie. ;-)

Liefs, -M

Geplaatst

Hoi Dames

Ik mag waarschijnlijk eind februari begin maart weer met de pil beginnen. Ligt eraan wanneer de ongi begint. Wij starten dan met icsi 3.

We hebben besloten om dit keer de punctie en tp in Dusseldorf te doen (voorheen in Enschede en Zwolle)

Iedereen heel veel succes.

Groetjes Mariska

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden