Ga naar inhoud

Wie start er ook in Maart/April?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ caroline, ben wel ongesteld geweest sinds tp (gelukkig wel zeg!) op 5 jan. Maar geloof desondanks niet dat er uberhaupt kans op een zwangerschap is, met die 7 zaadcellen van vriendlief... Maar gewoon afwachten dus, tot die ongi doorbreekt, heb kennelijk weer een keer een mega-lange cyclus.

• Reacties 807
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi dames, hier ben ik weer eens. Nou, Sharon, gisteravond heb ik mn 1e Decapeptyl prik gezet! Vorige week dinsdagochtend kregen wij de prikinstructies - daar zat ik toen met een (lege) injectienaald, shirt omhoog, onderuit zodat er een rolletje vet naar voren kwam, met de linkerhand beetje knijpen zodat het rolletje wat uit wilde puilen en ja...dan heb je in je rechterhand die injectienaald! Heel gek om die dan op je huid te zetten (in je vetrolletje) en door te prikken... En zodra die naald erin zit, doorduwen zodat de hele naald erin zit! Nou, het prikken vond ik dus niet zo eng, maar ik was gister de hele dag wel errug benieuwd hoe het leegspuiten dan voelde. Ik had een half uur vantevoren de Deca uit de koelkast gehaald zodat het geen hele koude vloeistof zou zijn. Spuit er dus in, rolletje los gelaten, met links de spuit vastgepakt en met rechts langzaam leeggedukt... Het prikt wat, nee, steekte even. Verder ging het prima, ach...2 a 3 seconden later was het alweer klaar! Heb jij alle medicijnen al in huis??? Ik zie er niet tegenop verder, maar wei weet...na een dag of 5 heb ik misschien wel een beurze buik. Mn plan is om "om & om" te prikken; ene dag rechts (daar ben ik begonnen) en dan links. Het lijkt me alleen wel balen als ik vanaf 1 maart 2 spuiten per avond moet gaan zetten (Deca & Puregon). Maar goed, ik zie 't wel!

Zo, dat was mijn update even. Oja, dit weekend in Antwerpen geweest, heerlijk weekendje weg vanaf vrijdagmiddag tot 4 uur vandaag. Wat een topstad! Enne..een paar mooie winkels met zwangerschapskleding, hihi!

:tshirt:

Goede weeek weer, dames!

Geplaatst

Goedemorgen dames,

@Annema, wat fijn dat het spuiten meeviel.

Jij vertelt dat je per maart 2 spuiten per avond moet gaan zetten. Ik moet al meteen 2 prikken per avond, en ik zit me ook te bedenken hoe ik de ruimte op mijn buik moet gaan verdelen?? dat zal ws wel een mooi blauw buikje worden dan.

He maar grappig dat jij in Antwerpen was, want ik ben daar zaterdagmiddag onverwacht ook beland. Leuke stad he!!! Misschien zijn we wel langs elkaar heen gelopen..hiihi

Heb je nog andere leuke uitstapjes daar gemaakt..??

Groetjes Lon

Geplaatst

Ladies,

Het is een feit... IVF2 - kans 2 is gepland. Volgende week maandag (23e) uitgangsecho en dan is het wachten op mijn cyclus. Zal ergens die week wel worden (26-28 dagen cyclus, vandaar)... Het korte protocol weer, maar dan verhoging naar 450 eenheden. Lekker 2x per dag de spuit erin!

Heb ook een gesprek ingepland bij het Maasstad in Rdam, daar ik vanaf eind april 'uitbehandeld' ben in mijn huidige zh (St. Franciscus) door mijn leeftijd...

Geplaatst

goedenmorgen dames

ik sluit me als het mag ook aan bij de starters van maart april in dit topic..

ik wacht hier nu op de volgende ong. en dan gaan we weer beginnen voor een nieuwe ivf poging, de vorige is helaas afgeblazen en een escape iui geworden, dus na na een rustmaand hoop ik weer opnieuw te beginnen.

ik ga zowel menopur als puregon spuiten in hoge dosering net als sannie..

sannie: weet je al meer van maasstad? kon je een afspraak maken daar of heb je nog geen antwoord gehad?

ik wil me eens gaan orienteren in belgie gent, ik hoor daar toch dat ze veel verder zijn als hier, ook de apparatuur is veel beter etc....

het is zelfs voor ons dichterbij als sfg rotterdam ook

alle dames die gaan beginnen heel erg veel sucses deze ronde

zet m op...

Geplaatst

Ik snap dat je naar Gent wilt gaan Gibelomo, zeker logistiek gezien wellicht handiger.

Afspraak met het Zuider met gyn Dr. van Heusden staat op 9 april.

Geplaatst

Hallo meiden,

Zal me even snel voorstellen, was hiervoor op een andere topic aktief maar daar is het nu ernstig rustig ;-)

Ik ben 32 jaar inmiddels 3 jaar "bezig" , medisch niets gevonden waardoor het niet zou lukken...

Uit mijn vorige relatie heb ik een zoon van 6 die gewoon natuurlijk verwekt is.

1 Poging IVF achter de rug met na de punctie 5 follikels die niet rijp bleken te zijn...

Waarschijnlijk een eisprong gehad voor de punctie :-S

Volgende poging wordt nu maart waarschijnlijk mits er van nature al wat eitjes klaar liggen.

Die cyclus ga ik decapeptyl gebruiken om een eisprong tegen te gaan.

Nu dus in de rust maand...

Wat duurt wachten lang!!!

Fijn om hier met jullie ervaringen mee te lezen en wat ik vooral nogal mis in mn directe omgeving wat lotgenoten!

Geplaatst

Zo vanmorgen naar de apotheek geweest en daar me waslijst ingeleverd.

Morgen alles ophalen,ben benieuwd. Moest alleen even van apotheek wisselen, mijn apotheek wilde dat ik alles voorschot en de nieuwe regelt het gewoon direct mijn zorgverzekeraar. En dat vind ik natuurlijk een stuk prettiger!

Geplaatst

he meiden, t wordt steeds drukker ( en dus gezelliger) hier! Welkom allemaal!

Hier nog steeds geen ongi in zicht. Heb er vandaag zelfs een testje aan gewaagd omdat ik gisteren een positieve ovulatietest had en het me stuk leek dat ik na 47 dagen (!!!) pas een eisprong had. Kennelijk is was dat toch wel het geval, want de test van vanmorgen was 'gewoon' negatief...

Nu heb ik zoiets, blijf dan maar ff weg, dan mis ik geen cyclus door de vakantie... De wegen van het vrouwelijk lichaam zijn ondoorgrondelijk...

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik zou mij ook graag bij jullie aan willen sluiten, als jullie dat goed

vinden, natuurlijk!

Ik ben pas begonnen met de pil en mag 5 maart starten met decapeptyl en dan heb ik 16 maart mijn eerste echo, spannend!!!

Oja, dit is mijn 2e icsibehandeling.

We hebben een dochtertje van 2 jaar, via een cryoterugplaatsing.

Ik vind het toch wel fijn om jullie verhalen te lezen en elkaar zonodig te

adviseren, elkaar bij te staan en gewoon je verhaal kwijt te kunnen.

Het is toch altijd makkelijker als je elkaar begrijpt, toch?

In ieder geval hoop ik dat behandeling net zo gaat als de 1e, dan doe ik

het er voor!!!

Groetjes Hermien:icon_flower:

Geplaatst

Nou, volgens mij laat die ongi van mij nog 2 weken op zich wachten, want werd vannacht wakker van een stekende pijn in mn onderbuik: ovulatie dus (deed overigens nog meer pijn dan anders, toch nog een gevolg van de punctie-from-hell?). Gaat erom spannen: waarsch over 2 weken ongi, en dan 5 dagen later op vakantie. Misschien kunnen we dan wel starten met een uitgangsecho en na de vakantie (op zondag) direct terugkomen voor een fm. Zou dan iets later zijn dan normaal, maar ik heb nooit een cyclus van precies 28 weken... Duimen dus!

Geplaatst

Voel jij je ovulatie zo goed? Ik voel helemaal niks, zou handig zijn... Ik hou niet van het woord 'klussen' maar zou manlief wel verleidelijk aankijken vanavond als ik jou was, als je weet dat er een ei zit... je weet nooit toch?

Ik kan je een hand geven want zit nu ook te wachten tot het doorbreekt. Had het wel graag eerder gewild, gaan morgen naar de Ardennen en kom misschien in de knoop met mijn verjaardag op 6 maart (dan gaat er iemand skien!), maar ja, laat zich niet dwingen he!

Geplaatst

Yep, voel het zo goed, dat ik er zelfs een keer voor op de ehbo ben beland omdat ik dacht een blindedarmontsteking te hebben. Gelukkig niet iedere maand, maar toch.

En wbt dat klussen, was ik al van plan :-) You never know, hoewel de kans met een record van 7 zaadcellen echt minimaal is...

Heerlijk - morgen naar de ardennen! Hoelang blijf je weg? Moet jij niet de eerste dag van je ongi bellen voor een echo op dag 2 dan? Ik wel namelijk...

Geplaatst

Nee, dat is dat gedoe met dat ik geen uitgangsecho meer krijg. Ze heeft op de evaluatie op 4 februari gekeken en blijkbaar is dat voldoende. daarom hoopte ik ook dat het vandaag zou doorbreken, kan ik nog rustig van hieruit bellen (en teruggebeld worden) maar ik ga elk half uur kijken... niks. Mag tussen 2 en 4 bellen dus is al te laat om vandaag mee te rekenen. We blijven weg tot zondag. Niet echt handig allemaal, maar mijn dochter heeft vakantie dus ja...

Heb het al eerder geschreven: ook mijn vriend heeft zeer slecht zaad en ik ben toch zwanger geworden, gewoon proberen! (Veel plezier, haha)

Geplaatst

haha, das waar, de wonderen zijn de wereld nog niet uit :happy8:.

En die vakantie, super lekker toch. Heb je nog een koeltasje gevonden? Heb me er bij neergelegd dat dit hele gebeuren zich niet laat plannen, geeft een hoop rust.

Veel plezier!

Geplaatst

Heel goed... Ik ben nog steeds niet ongesteld, denk morgen maar je weet het niet. Ik had bedacht dat ik eigenlijk niet echt een koeltasje nodig heb, het gaat alleen om een paar spuitjes decapeptyl, omdat ik nu Menopur heb die niet gekoeld bewaard hoeft te worden. Ik leg ze gewoon in een theedoek met een koelelement in de kofferbak. Het is toch koud genoeg. Het is overigens de vraag of we morgen wel gaan want hoorde net op tv dat er voor morgen heel slecht weer met sneeuw wordt voorspeld, vanuit het zuiden...

Caroline

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben al weer ruim twee weken aan de pil en donderdag moet ik starten met Lucrin. Volgende week ergens starten met Gonal F.

Het is de tweede IVF-poging, de vorige was wat ongewoon. Ik heb 27 dagen Gonal F gespoten. Wel met resultaat 4 emmies. Helaas geen cryo's.

Liefs Moontje

Geplaatst

He moontje, jij ook al weer hier! Gaat snel bij nou! Hoefde je geen maand over te slaan?

@ caroline: morgen alweer sneeuw??? Zit de hele dag op de weg. Niet heel handig. Ben die sneeuw wel zat nu, moet ik zeggen!

Geplaatst

Als we Piet Paulusma moeten geloven (misschien niet de meest betrouwbare) wel ja. Hij zei dat de winter/sneeuw wel eens tot de eerste week van maart kon duren. Ik ben dol op sneeuw maar begin het nu ook een beetje zat te worden, net als velen denk ik...

Hoi Moontje,

Veel succes!!

Caroline

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ook ik wil me graag bij jullie aansluiten als dat goed is! Wij hebben 23 februari een voorbereidingsgesprek in het UMC. Het wordt mijn eerste keer en hoewel ik wel al een voorlichtingavond heb gehad, weet ik niet meer precies hoe het nu met dat lange en korte protocol zit. Mag je zelf kiezen of beslist de arts? En dan moet je toch beginnen met spuiten op de eerste dag van je cyclus? Oei die verhalen van Annema over hoe dat moet dat vind ik wel interessant, je moet dus echt in je buik spuiten?

Ik hoop dat na het gesprek ook snel een prikinstructie volgt, weet iemand hoe lang daartussen zit? Mijn eerste cyclusdag wordt vermoedelijk 9 maart.....zou dat haalbaar zijn denken jullie om de medicijnen en alles klaar te hebben?

Waaahhh spannend!

groeten van Megan

Geplaatst

@ Megan. Ik gok dat we bijna rond dezelfde tijd beginnen. Ik verwacht in week 9, eerste week maart. Ligt een beetje aan m'n ongi. Maar zit je ook in Utrecht???

Ik heb een afspraak gemaakt voor mijn prikinstructie op vrijdag de 26e.

Maandag medicijnen besteld, volgens mij kon de mevrouw achter de balie van de apotheek mijn spanning aflezen.

Begin nu ook echt zenuwachtig te worden hoor...

AAaargh prikken, punctie...spannend, spannend.

Nou nog even wachten...

En mensen, de sneeuw mag inderdaad wel weg..:please:volgens mij is iedereen toe aan wat zon...

En dan allemaal op richting de pasen...en een goede oogst natuurlijk

Geplaatst

@ megan en lonneke: welkom hier!

Megan: de arts bepaald welk protocol je volgt. Er is voor beide wat te zeggen. Ik heb het lange gedaan, dat normaal gezien start met een maandje de pil. Ik moest op dag 3 starten met prikken van de deca en na de ongi moest de gonal erbij. Dat prikken valt echt reuze mee. Je moet de eerste keer even een drempel over, maar daarna is er niks aan de hand. Het prikken doe je in een rolletje vet in je buik. Als het goed is voel je er niets van.

Succes meiden!

Geplaatst

Ha Lonneke,

Ja in Utrecht inderdaad! Voor jou dus ook de eerste keer, leuk. Gaan we misschien wel gelijk op. Even afwachten voor mij dan wat het gaat worden qua protocol...dinsdag weet ik meer. Maar jij dus de korte versie?

Hmm pasen en eieren...op zich goeie combi ..... :-)

Tot later, grtz Megan

Geplaatst

Hallo,

Ja, het is inderdaad allemaal spannend!

Maar zoals fren-1976 ook schrijft, je moet het prikken een keer

gedaan hebben en dan valt het echt wel mee.

Ik volg het lange protocol, dit ging bij mij de eerste keer ook

goed, vandaar dat dit nu ook het geval is.

Maar het is en blijft altijd spannend!!

Hermien

Geplaatst

hey dames

hier vandaag de recepten binnen gekregen dus morgen maar eens naar de apotheek uitslag van het chromonsoononderzoek was ook binnen en dat was gelukkig allemaal goed moeten we niet eens aan een lijstje gaan beginnen misschien wel leuk he

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden