Ga naar inhoud

Wie start er ook in Maart/April?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

he miki en maris, WELKOM!

Hier twijfel: heb zitten rekenen, waarschijnlijk is morgen dag 1 en zou ik me kunnen aanmelden. Als ik een normale cyclus heb, zou dat betekenen dat ik rond de 24-25 pregnyl kan zetten en dan eind van de maand een TP heb (als alles goed gaat natuurlijk...)

Maar:

1. mijn cyclus is best onregelmatig en we gaan de 6e op vakantie

2. wil ik na een tp wel op wintersport?

3. we hadden gezegd dat we in maart weer door zouden gaan, maar ik voel me goed en wil eigenlijk door...

Wat te doen???

• Reacties 807
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dank je Fren

Ik kan me indenken dat je twijfelt. Ik kan alleen niet zeggen wat ik in jou situatie had gedaan. Dit word onze derde poging dus ik denk dat ik na de tp heel rustig aan ga doen.

Maar jij moet doen waar jij je goed bij voelt.

Geplaatst

hallo meiden,

Wij zullen ook in maart de punctie krijgen. 26 februari de eerste injectie..spannend hoor.

jullie allemaal succes en vooral veel geluk bij jullie pogingen...

liefs Cat

Geplaatst

Hoi Fren,

Moeilijke beslissing. Kan me voorstellen dat je door wilt, maar aan de andere kant: skien is denk ik fijner en je vakantie meer ontspannen als je niet net een TP hebt gehad. Ga je dan niet denken: oeps, misschien doe ik te veel? Wat op zich onzin is zegt iedereen, maar ja. Na de TP in december lag er zoveel sneeuw en zijn wij iedere dag lange wandelingen gaan maken en sleeen etc. Later dacht ik wel eens: had ik dat wel moeten doen? Maar nogmaals: artsen (en vast ook meiden hier) zeggen dat het onzin is, dat je gewoon alles kan doen (behalve de sauna) dus...

Je hebt zelf wel eens gezegd dat jullie nog tijd genoeg hebben omdat je pas 30 bent, toch?

Succes met beslissen en misschien beslist je lijf wel voor je...

Caroline

Geplaatst

he meiden, dank voor de reacties. Ik denk dat mn lichaam inderdaad voor mij beslist, Caroline, want heb sinds zondag bruinverlies, maar zet dus niet door. Ik hink heel erg op 2 gedachten: skieen na een tp is inderdaad niet ideaal, maar lang wachten ook niet.

Argh!!!

Geplaatst

ja, als ik dan niet ineens weer een cyclus van 40 dagen heb (want daar begint het nu op te lijken), want dan kom ik weer in de knoop met mn werk half april. Ik HAAT dit geplan en gepuzzel!! Met een beetje pech wordt het dus pas mei :waiting:

Geplaatst

Oh ja, je had allerlei leuke buitenlandse boekentripjes... bofkont!! Ook leuk om te doen, er is meer in het leven dan IVF hadden we geconcludeerd met z'n allen toch?

Wanneer moet je beslissen dan?

Geplaatst

hoef niet echt te beslissen, moet gewoon bellen op 1e dag menstruatie. Maar 3 weken is gewoon te krap. Hoop dat het daarna wel lukt, in april. En ja, er is meer dan alleen ivf, maar toch.

Jeetje, klink als een verwend kind dat haar zin niet krijgt: ik wil het, ik wil het, ik wil het...

Geplaatst

Ach joh... geeft niks. Kan het me best voorstellen. Ik wist wel dat je op de eerste dag menstruatie moest bellen maar je hebt toch een berekening gemaakt wanneer de laatste dag is dat het door 'mag' breken? En dan ruim aantal dagen stimuleren erbij? Dat bedoelde ik meer.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Oh ik ben zo blij! Vandaag gesprek gehad, zaad van me vriend was bovengemiddeld goed. Ook me bloed getest dit was perfect, nog lang niet in de overgang. Me eileiders die eruit zijn bij de operatie zijn onderzocht, en uit dat onderzoek is gebleken dat de eileiders erg slecht zijn, en al een tijd waren. Dit verklaard waarom het nooit gelukt is!

Ze acht ons in de boven categorie met zwanger worden, ze denkt zelfs dat we 80 % kans op slagen hebben de eerste keer!

Geplaatst

@ Kimmie, wat een goed nieuws! Vind het alleen wel verbazingwekkend dat ze zulke percentages geven, aangezien volgens mij de 'officiele' percentages van vrouwen die zwanger worden naa een ivf-behandeling tussen de 25-30% ligt. Maar ik hoop natuurlijk dat die 80% voor jou op gaat!

@ Caroline,: dat is het hele punt: ik ga niet stimuleren, moet alleen pregnyl zetten. Ze volgen mijn cyclus namelijk en die vliegt (zoals ik nu ook weer merk) alle kanten op. Nou ja, we zien wel!

Geplaatst

Pin me ook zeker er niet op vast hoor, maar ze weten bij mij de oorzaak. Er zijn veel mensen die onverklaarbaar niet zwanger worden begreep ik. En bij mij weten ze wat de oorzaak is, en dat de rest wil prima in orde is.

IK ga er gewoon blanco in, en hoop op het goede!

En het blijft een schatting natuurlijk, dus we zien gewoon hoe het gaat lopen. Positief zijn dat is het beste wat ik doen kan.

Geplaatst

Oh ja Fren, dat was ik even vergeten... Ingewikkeld verhaal bij jou. Maar ik zei het al eerder: alleen maar fijn dat het allemaal nog bij poging 1 hoort dus zeker de moeite waard!

Caroline

Geplaatst

Dames even zo tussendoor voor degene die nog braaf aan het wachten zijn..

Nog even en het is Maart..

Geniet nu nog even van de rustige tijden..en probeer allemaal goed op te laden..

Dit was even mijn powertalk hahaha ook wel voor mezelf hoor!!!!

:clap2:

Geplaatst

nou dames zal hier ook maar eens beginnen met meeschrijven mag 4 maart de eertste dycapeptyl erin spuiten spannend allemaal snoepte een klein beetje met het februari forum mee maar hoor officieel hierbij op naar de:zwanger:

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik voeg me graag bij jullie.

Heb in Januari terugplaatsing van een vers embryo gehad, is helaas mislukt.

In Maart zal ik de eerste cryo terugplaatsing hebben, spannend.

Succes en veel sterkte gewenst!!

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Wat is dat toch: jarenlang wilde ik niet ongesteld worden in de hoop zwanger te zijn, en werd ik het op de meest onmogelijke momenten. En nu, nu ik lekker door wil, komt er niks. Nada... Snap t niet.

Geplaatst

Nee, dat weet ik heel zeker, en wel om 3 redenen:

1. negatieve test op 4 jan

2. negatieve BLOEDtest op 8 jan

3. inwendige echo door gyn op 1 feb

Zouden ze dan toch gezien moeten hebben, toch???

Geplaatst

Ik bedoel ook niet van je eerste poging, maar daarna? Oh nee, je bent nog niet ongesteld geweest daarna dus dan kan het niet.

Sorry, ik was in de war!!

Caroline

Geplaatst

Meisjes,

Ik ben eruit (samen met mijn mannetje natuurlijk): ik ga maandag 2 telefoontjes plegen. 1 Naar mijn huidige zh om de volgende uitgangsecho in te plannen en de 2e IVF in de plannen voor maart en 1 naar het Maasstad om een orienterend gesprek in te plannen over de eventuele mogelijkheden aldaar (mocht het nog nodig zijn..)...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden