Ga naar inhoud

Wie start er ook in Maart/April?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier. Wij worden in maart door gyn doorgestuurd voor een intakegesprek IVF. Ik ben 39, er is in principe niets met ons 'aan de hand', maar bijna een jaar bezig en niet zwanger. Wie kan mij zeggen hoelang dit 'doorsturen' gemiddeld duurt? Wat zijn jullie ervaringen? Heeft iemand ervaring met het Ikazia ziekenhuis in rotterdam?

Groetjes aline

• Reacties 807
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Aline, welkom!

Wij zitten niet in Rotterdam, dus ik kan niet zeggen hoe lang het gaat duren precies daar. In Nijmegen duurde het ongeveer 3mnd tot eerste afspraak en daarna ben je wel 3mnd aan het testen (vooral chromosomen onderzoek duurt even).

Wij hopen met onze eerste ICSI in Maart/April te starten. Morgen hebben we spuitinstructie samen met een aantal andere koppels en horen we wanneer we mogen beginnen. Spannend.

Ik hoop dat ik me mag aanmelden tijdens mn eerst volgende menstruatie. Dat is over 2 weken ongeveer!

Groetjes,

Paula.

Geplaatst

Yes!!!! Wij mogen starten met onze eerste cryo terugplaatsing zodra ik ongesteld ben geworden. De eerste dag beginnen met de hormonen en rond dag 11, 12 of 13 een echo. Als het baarmoederslijmvlies dan goed is dan horen we na 2 dagen of er een cryo goed ontdooid is (we hebben er 3). Dan de volgende dag de TP.

Spannend!!!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Het wordt weer gezellig druk zie ik... ga wel ff kijken of ik een lijstje kan maken hier!

Geplaatst

Ha meiden,

Wat een gezelligheid hier!! Wil me ook alvast hier aansluiten. Heb in januari mijn eerste ivf poging gehad die helaas is mislukt. Moet vrijdag alleen nog even bloed laten prikken om het zeker te weten...

Heb nog 2 cryootjes in de vriezer liggen, dus hoop zo dat die goed gaan ontdooien :pray:

vind het gezellig om hier alvast mee te kletsen!!

xx

Geplaatst

Wordt steeds drukker hier! Leuk!

Volgende week dinsdag hebben we voorlichtingsavond en priktechnieken.

Gisteren de tas vol met van alles gehaald, vind het nu toch iedere keer spannender worden hoor!

Geplaatst

Ciska was het al eens gestart, maar dat lijstje is niet bijgehouden. Even op alfabetische volgorde, dat is wat overzichtelijker ivm lang en kort protocol.

Meiden, graag aanvullen, wijzigen als het kan…

Aline, 1e intake zh maart

Annema, IVF-1, start Deca 13-02, 27-02 echo, 01-03 start Puregon, punctie 08-03?, lang protocol

Bianca1, IVF, start maart, lang protocol

Catootje, IVF-2, 26-02 1e spuit

Ciska, IVF-1, start Deca 31-03, start Puregon 07-04, lang protocol

Elinorac, ICSI-3, start Menopur vermoedelijk eind februari, begin maart

Fren-1976, cryo terugplaatsing (maart)

Hermien, ICSI-2, start Deca 05-03, 1e echo 16-03, lang protocol

Ienie minie, cryo terugplaatsing (maart)

Kimmie, 23-02 prikinstructie, ca. 08-03 start hormonen

Lonneke, ICSI-1, 26-02 prikinstructie, start Gonal-F. ?

Maris83, ICSI-3, start deca begin maart, lang protocol

Megan, ICSI-1, intake zh 23-02

Miki, IVF-3, start maart, lang protocol

Moontje, IVF-2, 18-02 start Lucrin, week erop start Gonal-F

Nath82, ICSI-1, start Deca 22-02, 05-03 echo, lang protocol

NicoleZ, IVF-2, start maart

Nolan, cryo terugplaatsing (maart)

Paula, ICSI-1, 18-02 prikinstructie

Sannie66, IVF-2, 22-02 echo, start Synarel 2e dag cyclus -26-02?-, kort protocol

Sharon24, ICSI-1, prikinstructie 11-02, 04-03 start Deca

Vanessa, cryo terugplaatsing (maart), 1e dag cyclus start hormonen

Vonnie6, IVF-2, start Deca maart, lang protocol

Tinusje, IVF-2, start maart

Geplaatst

Valt wel mee hoor Fren! Maar nu zie je wat sneller wie, wat en hoever de status is bij een ieder...

Geplaatst
hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier. Wij worden in maart door gyn doorgestuurd voor een intakegesprek IVF. Ik ben 39, er is in principe niets met ons 'aan de hand', maar bijna een jaar bezig en niet zwanger. Wie kan mij zeggen hoelang dit 'doorsturen' gemiddeld duurt? Wat zijn jullie ervaringen? Heeft iemand ervaring met het Ikazia ziekenhuis in rotterdam?

Groetjes aline

hey welkom hier net wat paula zegt het is overal anders wij zijn in december doorgestuurd naar het radboud het zaad van mij man is zodanig slecht dat alleen isci nog kan wij hebben ons eerste gesprek op 19 januari gehad op 11 februari de prikinstructies al daarna mocht ik me aanmelden toen had ik net het geluk dat ik die dag erna ongesteld moets worden dus gelijk gebeld en ik kon er die maand nog bij dus heb nu de recepten bij de apotheek ingeleverd en vrijdag ophalen en 4 maart beginnen met spuiten dus het kan allemaal heeeeeel snel gaan nu maar hopen dat ik ook zo snel zwanger wordt haha

en dat het voor jullie ook allemaal maar op mag schieten

@paula hoezo moet jij zolang op de uitslag van het chromosoononderzoek wachten mijn man is de 21 of 22ste januari bloed wezen prikken en we kregen gister een brief dat alles goed was!!

Heb je morgen de prikinstructies die hebben wij vorige week gehad dat betekend dat je je na morgen mag aanmelden jahoe wanneer moet je ongesteld worden hoop snel want 3 weken na de eerste dag van je menstruatie mag je beginnen met de deca ik lees het wel

:goodluck:

Geplaatst
Ciska was het al eens gestart, maar dat lijstje is niet bijgehouden. Even op alfabetische volgorde, dat is wat overzichtelijker ivm lang en kort protocol.

Meiden, graag aanvullen, wijzigen als het kan…

Annema, IVF-1, start Deca 13-02, 27-02 echo, 01-03 start Puregon, punctie 08-03?, lang protocol

Sannie66, IVF-2, 22-02 echo, start Synarel 2e dag cyclus -26-02?-, kort protocol

Sharon24, ICSI-1,04-03 start Deca 30-03 1ste echo

toppie gedaan dit lijstje

Geplaatst

Eslief, ICSI-1, Start Lucrin 19-02, uitgangsecho 2-3

ik had me ergens aan het begin al in het lijstje gemeld maar nu weer ff:) ik heb ff een tijdje wat afstand genomen van het forum.. merkte dat ik er teveel mee bezig was en daardoor onrustig werd.. Maar nu is er geen ontkomen meer aan.. morgen de laatste pil uit de strip en dan vrijdag mijn eerste lucrin spuit voor onze eerste ICSI behandeling. ik vind het nu echt spannend worden hoor:)

esther

Geplaatst

Eslief,

Super gedaan, echt makkelijk om even na te kijken hoever

iedereen met de behandeling is.

Bedankt!!!

Ik lees dat sommigen van jullie de medicijnen zelf moeten

halen en bestellen?

Bij ons gaat het via het ziekenhuis en wordt alles thuis bezorgd!

Zo zie je maar dat elk ziekenhuis weer een ander protocol volgt.

Hermien

Geplaatst

Graag gedaan hoor meiden!

Hermien, ik haal altijd mijn meds op bij de apotheek in ons ZH. Daar kan ik op wachten... maar heeft waarschijnlijk te maken dat het een redelijk groot ZH is...

Geplaatst

Eslief, ICSI-1, Start Lucrin 19-02, uitgangsecho 2-3

Wish, ICSI-3, start hopelijk in maart

Hey hallo dames,

Ik kom heel graag hier mee kletsen.

Heb de laatste tijd in het topic 'starten in december' gekletst maar dat topic is nu bijna afgelopen. (Helaas, je krijgt echt wel een band met elkaar als je tegelijk 'loopt')

Wij hebben volgende week een gesprek bij de Geertgen, we hebben hier nog geen behandeling ondergaan.

Hopelijk gaat hier onze derde icsi wel lukken!

Ik moet wel nog ff terug lezen in dit topic wie wie is enzo.

Lfs

Geplaatst

Hey, lieve Wish...wat gezellig dat we bijna gelijk lopen meis. Wanneer heb jij het gesprek en zou je eventueel met je meds moeten beginnen?

Geplaatst

Hey Sannie,

Fijn dat lijstje!!! Top werk.

Morgen gaat het weer beginnen: Lucrin spuiten. Heb er nu wel weer zin in!

Liefs Moontje

Geplaatst

Idd erg handig meiden het lijstje van Sannie! :ygg:

Bij mij staat er achter lange protocol....

Nu weet ik niet wat lang of kort is???

Ik begin op dag 1 met decapeptyl omdat bij de vorige punctie onrijpe cellen gepuncteerd waren en ik dus waarschijnlijk al een eisprong gehad had!!

Nu wil de arts op deze manier ervoor zorgen dat ik geen eisprong van nature kan krijgen voor de punctie...

Dag 3 ga ik er dan Menopur bij spuiten.

Dus tja welk protocol noem je het dan???

Jeetje een hoop meiden zitten inmiddels op dit topic, lastig bij houden wie nou wat doet en waar dus steeds even terug scrollen om het te begrijpen ..

Fijn te weten dat je niet alleen bent!

Wie van jullie lopen ook in Voorburg??

Geplaatst

Vonnie, ik denk dat je dan het korte protocol hebt. Ik ben in totaal 2 maanden bezig, eerst een maand alleen deca en na de ongi de gonal erbij. Deze maand hopelijk een aangepast cryo traject met onbevruchte eicellen. Dus geen hormonen en punctie, maar verder zoals het 'normale' traject.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden