Ga naar inhoud

Op weg naar ICSI 3...

Aanbevolen Berichten

Gast Sannie66
Geplaatst

Hi Tammie,

Hier wordt niet zoveel meer geschreven (meer door een vast aantal meiden die elkaar 'kennen' van vorige wachtbankjes e.d.), omdat Elinorac (Caroline) dit topic specifiek voor haar 3e poging had geopend. Wellicht ook een idee om je aan te sluiten bij 'start april' of start 'maart/april'. Dan kun je eventueel 'doorstromen' naar het 'wachtbankje april'?

Iig geval heeft Gonal/Menopur/Pregnyl mij nu een zwangerschap opgeleverd ;-). Dus alles is mogelijk! Wat ik ook anders heb gedaan deze keer is extra vitamine C en tarwekiemolie tabletten (naast de foliumzuur) te slikken alsook véél minder melk... weet niet óf het heeft geholpen, maar kan zeker geen kwaad.

Heel erg veel suc6 morgen bij de punctie.... We zijn allemaal sterkte meiden hier (ook al had ik vandaag een vreselijke emo dag met steken in mijn boobs, jankbuien en overgegeven vanmiddag) en 'we can do this!"...

Liefs,

Sandra

• Reacties 647
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden

Ik ben vandaag terug geweest naar het Maasstad. Belde gisteren voor een afspraak en kon pas 25 mei terecht. Kreeg ook te horen dat dr. v. H. per 1 mei in Nieuwegein gaat werken (balen dus, want die man is echt super). Wel hadden ze een plekje vrij vanmorgen bij dr. V. Meteen gedaan natuurlijk.

Manlief was ingehoord in Dordrecht, dus vanmorgen eerst vanuit Bergen op Zoom hem in Dordrecht opgehaald en door naar R'dam. En later weer vice versa uiteraard.

Dr. V is een oudere superaardige arts ook, die ook veel uitlegde aan zijn co assistent. Meestal zie je die lui er een beetje bijhangen. Dr. V vond de dosering van het schema erg laag en zei dat dr. v. H erg voorzichtig is. Er werd meteen een nieuw schema gemaakt. Had ik eerst Decapetyl en Puregon, wordt het nu Decapeptyl, Gonal F en Menopur.

Op de echo zag alles er mooi rustig uit. Je zag dat beide eierstokken aan het werk waren met nieuwe in ontwikkeling zijnde eitjes. Rechts werkt wel en werd ook gevonden maar zit waarschijnlijk aan de baarmoeder verkleefd. Iets wat voor de gynaecologen in ziekenhuis L kennelijk verwarrend was, maar vaker voorkomt na operaties en niet erg is. Hij begreep dat ik echt L ziekenhuis gehad had en mag gewoon in R'dam de fm's laten doen.

Wel beetje irritant was dat de arts, toen ik uit de kleedkamer kwam en mijn schoenen nog aan moest trekken, al met mijn man naar de balie was. De co ass. zei dat deze gyn erg snel werkt.

Bij de balie kreeg ik het recept voor de apotheek voor de menopur. De rest wordt thuisgebracht. Hiervoor hebben de artsen niet hetzelfde protocol kennelijk. Dr. v. H. printte op een soort kassabon je recept uit wat je bij je eigen apotheek kon brengen. Dat vond ik wel prettig. Nog prikinstrukties voor de Gonal F en menopur gehad en we konden weer gaan.

Zodra ik ga menstrueren mag ik bellen voor testemming. Dus wie weet is dat deze maand nog. Ga me dus maar aanmelden bij het april/mei bankje.

@ Tammie

Welkom meid. T wordt druk met meiden uit BoZ ;-) Hoe was de punktie? Endometriose is vervelend. Het komt steeds weer terug helaas.

@Sandra

Die tarwekiemolie is dat vanwege vitamine E? Ik heb de olie geprobeerd maar ging ervan over mijn nek. beter tabletten dan. Ik merkte bij mijn vorige zwangerschappen aan de emobuien dat ik zwanger was. Derde keer had ik zelf niks door maar mijn (ex) man zei: "ben je zwanger, want je bent zo emotioneel?" En dat was ik. Typisch he! Vervelend van je boobs. wen er maar aan ;-)

Gast Sannie66
Geplaatst

Hi Monique, ik had ook de combi Menopur/Gonal, en zie het resultaat... :bf_new:. Zeker jammer dat dr. v. H. naar N'gein gaat, maar hoop natuurlijk dat het voor mij niet meer nodig blijkt te zijn om naar het Zuider te gaan ;-). Ik slik tarwekiemcapsules (nog steeds). Om het 'zo' te nemen lijkt me iid erg smerig (doet me ook denken aan een andere lepel van vroeger: levertraan.. bah). Het schijnt goed te zijn voor je bms (en je haar, huid, nagels e.d.). Bij mij heeft het geholpen (denk ik), want mijn bms was altijd net 'op het randje'...

Gaat nu dus ook weer lekker snel voor je...

Geplaatst

Meiden!

Lang hebben jullie niets van mij gehoord... duizend maal sorry!

Wel lees ik af en toe nog even mee met jullie.

En ja Fren.. wij krijgen een tweeling!!! Zo onwerkelijk en zo mooi...

Toch valt het tegen.. gehoopt dat na de 2 helse wachtweken de spanning weg zou vallen.. Niet dus.. Het blijft nog steeds spannend! Vorige keer zagen we gelukkig 2 hartjes kloppen, toch heb ik niet echt last van kwaaltjes (alleen moe) dus dat maakt dan weer onzeker! Ik kan niet wachten tot 23/4 onze volgende echo.

Fren; lees dat jij ook voor Tese gaat in het AMC. Het zijn daar erg fijne artsen en ze leven erg mee. Wel kan ik je aanraden om in het begin achter de dingen aan te zitten. Ze leren je op een bepaald moment kennen en dan gaat alles beter. Ze hebben met ons zelfs meegedacht en we mochten deze laatste poging eerder beginnen!

Heel veel succes meis en je kan je man vertellen dat het goed te doen is! ;-D

Hoe gaat het verder met de meiden hier? Hoop dat jullie snel weer mogen beginnen en bij ons zwangeren toe mogen voegen!

Hou goede moed, iedereen heeft het verdiend!

Liefs,

Gerda

Geplaatst

Hoi allemaal,

Goed dat dit topic weer is boven gehaald... Ik heb zelf niet zoveel te melden op het moment dus hier ook niet meer geschreven.

Jeetje Gerda, wat gaaf een tweeling, gefeliciteerd! En ik hoop dat je onzekerheid snel wordt weggenomen.

San, hoe was het met Moeders voor Moeders? (Misschien staat het ergens anders maar nog niet gezien). Nog steeds zwanger zo te zien!!

Tammie, welkom hier! We kunnen wel een Bergen op Zoom topic gaan openen onderhand, je bent nummer 4 al!! Grappig hoor. Ik hoop dat de punctie meeviel. Ik heb precies hetzelfde verhaal als jij: alles loopt prima... maar geen innesteling (en geen cryo's). Veel succes jij ook!

Ik geniet van de rust, effe nog niks, paar weken werken, weekje Frankrijk en dan weer beginnen... Aan de ene kant wil ik wel aan de andere kant nog niet, ook al omdat het de laatste keer is, toch wel eng...

Succes iedereen!!

Geplaatst

He Caro, zo herkenbaar - ik geniet ook van de rust, maar ben tegelijkertijd ook onrustig...

Heb hier en daar eens even bij de verschillende meiden geinformeerd, maar de wachttijden in gent en nijmegen zijn vergelijkbaar met het AMC. En dan kies ik toch voor de oplossing dicht bij huis.

@ gerda, goed om te weten dat jullie een goede ervaring bij het amc hadden. Vind het allemaal wel erg spannend. Weet jnij toevallig waar het vanaf hangt of je uberhaupt tese mag doen?

Geplaatst

Ja, ze gaan alle onderzoeken weer opnieuw doen. 2 x semenonderzoek bij je man en een echo. Daarnaast gaan ze een chromosomenonderzoek doen. Op het moment dat zij daar geen gekke dingen in zien, mag je gewoon voor TESE gaan.

Wel zal ook jij weer onderzoeken krijgen. Naast het bekende uitstrijkje en bloedprikken op soa's, kregen ik ook een sis- echo (waterecho)

De wachttijden zijn hels.. het gaf ons toch wel even de rust om er vervolgens tegenaan te gaan. Blijf contact houden met het AMC. Het wil soms nog wel eens helpen.

Ik ga snel weer aan het werk!

Geplaatst

hmm waardeloos zeg, dat alles nog een keer wordt gedaan. Heb wel ons dossier van het VU doorlaten sturen. Chromosomen-onderzoek? Dat doen ze in het VU niet. Hoe lang hebben jullie moeten wachten op de tese? Ik las ergens dat de icsi-wachttijd inmiddels een half jaar is - zucht! (toch raar,m want in het Vu kun je starten wanneer je wilt).

Geplaatst

@Sannie

ja we gaan jou ff als motiverend goed voorbeeld houden he. Wat voor tarwekiemcapsules heb je? Ik had die olie toen bij een drogist gehaald. Ik werd er kotsmisselijk van. Als het meezit kan ik volgende week weer beginnen. Heb vandaag 4 dozen Menopur gehaald. Vond het alveel maar er komen maandag nog 2 dozen. De andere medicijnen worden morgen eind ochtend, begin middag geleverd.

@Gerda

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Het blijft spannend hoor. In ieder geval tot je ze gaat voelen. Maarre... niet elke zwangere heeft last van kwaaltjes. Ik ben 3 keer zwanger geweest en had last van vermoeidheid en emotioneel en een enkel keer misselijk. Terwijl andere zich 3 maanden lang doodziek voelen. Dus het hoeft niks te betekenen dat je weinig kwaaltjes hebt. Geniet ervan, want het dragen van een tweeling zal later toch lichamelijk zwaarder zijn dan van een eenling.

@Caroline

Kan me goed voorstellen dat je met gemengde gevoelens aan de derde poging gaat beginnen. T gaat er nu echt om spannen. Eerst lekker op vakantie en je man nog een beetje opknappen. Vakantie zal jullie allemaal wel goed doen.

O meiden wat erg als ik wachttijden lees. Ben blij dat we dat niet hebben gehad al hadden we hier weer andere problemen die voor uitstel zorgden. Maar het is zo erg als je zo graag wilt of als je klok tikt en je zo afhankelijk bent van wachttijden. En dan weer die onderzoeken. Het vergt veel van een mens vind ik.

Fijn weekend allemaal!

Monique

Gast Sannie66
Geplaatst

Monique, die van het Kruidvat: 2.49 Euro als ik het me goed herinner. Bruin glas met lichtgroen etiket en lichtgroen deksel...

Geplaatst

Wou net zeggen Monique, gewoon Kruidvat. Is 3x per dag 1 capsule, ik had bij de eerste meting al een BMS van 11.7 dus het lijkt wel iets te doen. Slikte het voornamelijk om de innesteling te bevorderen maar ja, dat heb ik nog niet kunnen uitproberen. Als ik hier lees dat sommigen (jij niet alleen) die olie zijn gaan drinken... blehhh... hoeft helemaal niet!

Geplaatst

yak, olie drinken, moet er niet aan denken. Hier ook een halve apotheek: tarwekiem (slikken we allebei, schijnt voor mannen ook te helpen), ik vitaal zwanger (ter voorbereiding, zit ook folium in) en zink voor mn vriend... En dat alles vanwege het princiep baadt het niet...

Verder gaat alles zn gangetje hier - enige minpuntje is dat mn (zaken)reisje naar london waarsch niet doorgaat.. ik vlieg zondagmorgen, maar zoals het er nu uitziet wordt dat niks!

Gast Sannie66
Geplaatst

@Fren, hoop het wel voor je... zou toch een leuke afleiding zijn.. zag dat de luchthavens in UK tot 12:00 en hier tot 14:00 uur gesloten zijn... we duimen meid... en kan er anders niet een alternatief gezocht worden zoals met de boot?

Geplaatst

ik moet naar een boekenbeurs, en als ik er niet kan komen, dan kunnen de mensen waarmee ik afspraken heb (ieder half uur een andere) er ook niet komen en heeft het dus niet zo veel zin... helaas. We kijken morgen wel. Vriendinnetje van mij zit als 3 dagen vast in peking en heeft net te horen gekregen dat ze op zn vroegst op 3 mei terugkunnen! Dat valt het bij mij nog wel mee :-)

Geplaatst

Hi allemaal,

De punctie was redelijk gegaan. Had 11 follikels en 8 goede eicellen! Maar de pijn was ondragelijk, ben zelfs nog opgenomen geweest. Mijn eierstokken lagen op de een of andere manier naar achteren en is er een bloedvat en mijn blaas geraakt.

Het goed nieuws is dat er 7 bevrucht waren, 1 niet doorgedeeld en 2 uitstekende embryo's zijn er woensdag terug geplaatst...Jippie!. En...heb 1 cryo die zo ver gedeeld was dat ze het niet meer konden tellen.

Ik heb ook menopur gehad deze keer en bijkbaar geven ze toch betere kwaliteit eicellen maar wel iets minder maar dat geeft niks toch?

Ik heb nu ook tarwekiemolie van de kruidvat, en vitamine E en vitamine voor mama's met visolie....dus als dit niet werkt weet ik het niet meer haha.

Kom op club Bergen op zoom en omstreken!!!!!!!! We laten ons niet gek maken.

Geplaatst

wat een elende met het vliegverkeer. een paar vrienden van ons zouden op vakantie gaan maar zitten nog in nederland. Hoop dat het snel is opgelost want dit is echt een drama.

Geplaatst

Goed zo Tammie en nu lekker broeden!!

Helaas Fren, dat wordt niks met die beurs (vond ik altijd zo leuk, Frankfurt en Bologna, Londen ben ik nooit geweest). 3 mei??? Weten ze dat nu al?

Mijn zus zit vast in Egypte, die zou gisteren terug zijn gekomen van vakantie... Het is een rare toestand. Ik ga 30 april naar haar toe in Frankrijk en ze grapte al dat ik weet waar de sleutel ligt... ik dacht ja haha maar nu jij zegt 3 mei...

Geplaatst

nope, alle vluchten zijn geannuleerd. Ach, ieder nadeel heeft een voordeel; nu ga ik waarsch volgende maand een paar dagen naar london, zonder de ratrace van de beurs. En heel misschien alsnog naar New York :-)

Geplaatst

Nou heb die tarwekiemcapsules bij een drogist hier gehaald. Zelfde drogist die toen dus met die fles olie aankwam. Daar wou ze wee rmee aankomen, dus ik duidelijk gemaakt dat dat smerig is en eigenlijk meer om te koken. Ze ging in de pc zoeken, maar ik had ze al gevonden. De dr. Vogelversie dan, dus ietsjes duurder ehum. Ga ze volgende keer dus ook bij Kruidvat halen.

Ik ben vannacht ongi geworden en vanmiddag toestemming gekregen van R'dam om weer te starten. Hopelijk gaat er nu wel wat gebeuren.

@Fren

Wat balen van je reis naar Londen. Mijn buurmeisje doet een vliegopleiding in Californie en zou morgen na 3 maanden thuis komen. Helaas is haar vlucht geannuleerd. Mensen die langer wachten gaan voor. Haar zus en ouders baalden behoorlijk. Ze hopen dat ze dit weekend thuis.

@Tammie

Wat een drama die punktie. Ik weet dat het moet, maar kijk er niet naar uit. Gelukkig is de opbrengst wel heel goed. Maakt het weer een beetje goed.

@Caroline

Zit je zus op de luchthaven vast of kunnen ze naar een hotel? Hoop voor jullie, maar ook voor je zus dat ze vandeweek terug kan.

Groetjes

Monique

Gast Sannie66
Geplaatst

@Monique, nu gaat het weer van start!!!! Joepie...

Geplaatst

Hoi Monique, mijn zus zit gewoon lekker in haar hotel hoor... Het was eigenlijk 'overbooked' maar omdat er veel mensen niet konden komen kan ze steeds een nacht bijboeken tot nu toe. Ze gaan weer vliegen nu dus het zal wel goed komen.

Fren, ik zag even in een flits de London book fair langskomen, ging dus wel door maar heel rustig... Hoop dat je naar New York kan, gaaf!

Ik was twee dagen te laat met ongesteld worden, maar geen testje gedaan omdat alle tekenen wel wezen op menstruatie en inderdaad: toch nog gekomen. Was leuk geweest maar ja, wel een heeeeele kleine kans natuurlijk. Over een maand dan maar weer...

Geplaatst

@Sannie

Dank je. Het gaat rap zo. Hoe voel jij je nu?

Kun je het een beetje bevatten of overheerst de angst dat het fout kan gaan?

@Caroline

Gelukkig dat je zus in het hotel kon blijven. Ik hoor leuke verhalen maar ook drama's van mensen die vast zitten op een luchthaven. Want een impact heeft zoiets he!

Ach meis. Kan me voorstellen dat je toch blijft hopen dat je spontaant zwanger raakt hoor. Ik was ook teleurgesteld toen de voortekenen dit weekend begonnen. Heb je meer eitjes dan anders.... nog niks. Ik ga duimen voor jullie dat mei een knaller wordt voor jullie en er een brusje bij mag komen in jullie gezin.

liefs

Monique

Geplaatst

Ik hoop het ook Monique... in ieder geval is het balletje weer gaan rollen want net afspraak gemaakt voor een uitgangsecho volgende week en zaadonderzoek (voor de tigste keer, manlief dacht dat ie er van af was...) om te kijken of de longontsteking geen effect heeft gehad...

Geplaatst

Och jee ze houden jullie wel bezig zo he! Ik vind juist die vooronderzoeken allemaal zo vervelend. Lijkt soms zo eindeloos. Mijn man vindt het ook allemaal niks hoor. Die was al blij dat de gyn vandeweek zei dat het niet nodig was dat hij zich liet onderzoeken. Watje ;-)

Groetjes

Monique

Geplaatst

Hoi Iedereen,

Moet het even kwijt......................:hello2:

Heb net getest op wachtdag 10 en hij was POSITIEF !!! Kan het nog steeds niet geloven. Voelde me al een paar dagen niet lekker en misselijk. Ga straks wel nog een aantal testen halen van alle merken.

Zo zie je maar dit geeft goede hoop voor jullie. Menopur geeft echt betere kwaliteit denk ik. Ik had zelfs een cryo die zoveel cellig was dat ze niet meer konden tellen. Plus alle vitamine potjes haha. Ik zal duimen voor jullie...drie maal is schreepsrecht zeggen ze.

Groetjes Tammie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden