Ga naar inhoud

Op weg naar ICSI 3...

Aanbevolen Berichten

Gast Sannie66
Geplaatst

Kijk... dat lezen we graag! Super Tammie...van harte en na het eerste ongeloof, kom je op de volgende wachtbank: naar de 1e echo... dat is ook erg spannend kan ik je vertellen.. Zit de dagen af te tellen naar dinsdag..:misc_expressions-wh

• Reacties 647
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Tammie

GEFELICITEERD!!!!! Dat soort berichten lees ik toch graag hoor. Waren de andere merken ook positief?

@Sannie

Alvast suc6 voor dinsdag. Spannend hoor.

Hier gaat alles goed. Het prikken gaat goed, geen bijwerkingen nog en voel me eigenlijk kip, en kiplekker. Hoop wel dat er van binnen wel van alles gebeurt. Woensdag de 1e fn dus dat is wel weer spannend.

Groetjes,

Monique

Geplaatst

Wauw Tammie, wat goed, gefeliciteerd! Hoopd at het allemaal positieve tests blijven!

Monique, fijn dat het zo lekker gaat, ben benieuwd naar woensdag!

Ik zelf zit er hard aan te denken om de poging nog een maand langer uit te stellen. Er gebeuren momenteel wat dingen die toch de nodige stress opleveren en ik weet niet of ik er over 3 weken wel klaar voor ben. Het is de laatste poging en als ik nu al zit te stressen dat ik misschien ga stressen, lijkt me niet goed. Ga binnenkort de knoop doorhakken.

San als ik het vergeet: succes met je echo! En plezier natuurlijk!

Geplaatst

Hey Caroline

Jee meid dat is wat. Is het niet zo dat het spanningen zijn omdat het de laatste poging is? Jullie moeten doen wat voor jullie het beste is. Het gaat om uitstel en geen afstel. Het wachten is al zo lang dat een maandje langer wachten dan niet zo veel uitmaakt misschien.

Sterkte

Monique

Geplaatst

Nee het gaat over hele andere dingen die hier niks mee te maken hebben. Ik wil niet mezelf gaan verwijten: 'als ik nou toch een maand had gewacht' als het mislukt, omdat het de laatste poging is. Ik heb inmiddels mijn besluit genomen: ga zometeen de uitgangsecho een maand verzetten en dan half juni weer met goede moed (hoop ik) weer beginnen...

Geplaatst

heel goed caroline! Ik ben er van overtuigd dat je met 100% vetrouwen en overtuiging een poging in moet gaan. Het is immers al lastig genoeg allemaal.

Hier weinig nieuws, althans niet op dit vlak... We wachten nog steeds tot begin juni. Vind het aan de ene kant wel lekker, aan de anders kant word ik er ook onrustig van...

Geplaatst

Hallo Caroline

knap van je dat je de poging een maandje uitstelt, zal best lastig zijn want je leeft er toch wat naartoe, goed hoor!

wellicht gaan we samen een nieuwe poging aan...

groetjes

Babeth

Geplaatst

Heb zojuist de uitgangsecho verschoven naar eind mei, dus definitief de knoop doorgehakt, geeft meteen weer wat rust.

Kan me voorstellen dat het voor jou anders is Fren, maar ja, je kunt toch niks doen. Je wordt in juli toch uitgever? Kun je daar in ieder geval vol voor gaan!

Babeth, ik zie af en toe weer wat berichten verschijnen van je, ik moet nog vaak aan je denken weet je dat? Hoe gaat het met jullie? We gaan samen weer voor een nieuwe poging, lijkt me een goed plan!

Geplaatst

Babeth, ik zie af en toe weer wat berichten verschijnen van je, ik moet nog vaak aan je denken weet je dat? Hoe gaat het met jullie? We gaan samen weer voor een nieuwe poging, lijkt me een goed plan!

hallo Caroline

jouw reactie hoor ik vaker, zo fijn dat we onbekenden van elkaar zijn maar er is ook veel medeleven.

De reacties en steun die ik op het forum ervaar doen me echt goed.

Tsja, hoe het gaat, heel erg op en af,het verschilt per dag.

In het topic van Lars en Nick probeer ik regelmatig een update te geven.

Ben inmiddels 1x bij een psychologe geweest en dat bevalt me goed, deze week is de 2de afspraak.

Het is fijn om van een prof te horen dat hetgeen ik ervaar heel normaal is en dat ik geen " afwijkend gedrag" vertoon.. klinkt misschien een beetje vreemd.

Voorzichtig zijn er ook weer plannen voor een nieuwe poging, hoe dubbel kan het zijn!!!!

We zijn er van overtuigd dat we ook een eventueel negatieve poging "handelen" iets ergers kan ons immers niet gebeuren ....

De wens is juist door de komst van onze lieve kanjers nog groter geworden, ik wist niet eens dat de wens nog sterker kon worden dan dat ie al ooit geweest was hoor.

Maar zoals het er nu naar uitziet gaan we er voor, oa. samen met jou!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Meiden,

Af en toe kom ik nog even hier meelezen.

Carline, wat dapper dat je het nog even uitstelt. Je gevoel is zo belangrijk bij een poging. Je moet je er zelf goed bij voelen! Ik duim voor je dat bij jullie het ook mag gaan lukken

Babeth; steeds als ik je handtekening zie, krijg ik kippevel. Ik vind het heel bijzonder hoe jullie er mee omgaan en hoe je er al over kan praten.

Ik duim, voorjullie in het bijzonder!

Andere meiden, hou vol.. ergens wordt het lange wachten en de vele inspanningen beloond!

Gast Sannie66
Geplaatst

Hi lieve Caro, goed van je hoor om het door te schuiven. Soms zijn andere zaken (ook) belangrijk en hebben even prioriteit. Dit zal jullie meer rust geven...

En dank... ik ben zo zenuwachtig als een natte dweil, al een aantal dagen. Ik weet wel dat ik er geen invloed op heb, maar ben er gewoon niet gerust op. Wil gewoon 1 of 2 knippertjes zien. Dat is dan nog geen garantie, maar toch... hoe verder in de zwangerschap, hoe beter de kansen...

Geplaatst

@Sannie

heel veel succes morgen, wordt zeer zeker een onvergetelijk moment!!! genieten he!

@Gerreber, dank je wel, gelukkig kan ik er veel over praten en dat doet me ook goed, moet wel zeggen dat het de ene keer beter gaat als de andere hoor. En wie mij zeg maar 6 weken geleden had gezegd dat ik me nu zo zou kunnen opstellen had ik volledig voor gek verklaard!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

@caroline, ja per 1 juli! Spannend...

Kan er idd niks anders aan doen dan wachten, maar daar heb ik me bij neergelegd. We zijn al weer een maand van de bijna 2,5 maand wachten. We zien wel hoe het dan gaat. Vandaag weer een blij mailtje van iemand die zwanger is. Heb altijd geroepen dat ik dat goed kan handelen, maar merk dat dat lastiger begint te worden...

SANNIE!!! Nog 1 nachtje slapen... meis, ik duim met je mee!!! Lijkt me zo'n bijzonder moment, ik schiet al bijna vol als ik er aan denk...

Gast Sannie66
Geplaatst

@Fren, snap dat ook!!!! Maar je hebt wel weer iets positiefs om naar uit te kijken op 1 juli én jullie kansen zijn zeker nog niet verkeken! Vertrouwen houden hoor meissie, je geeft altijd zoveel lieve steun aan iedereen...

@Babeth, Monique en Gerda, dank jullie wel meiden... ik ga heel veel zakdoeken meenemen!

Geplaatst

Morgen de 1e Fm. Hoop dat er meer gebeurd dan vorige maand. Heb sinds donderdag last van bijwerkingen. Stampende hoofdpijn, moe, snel sjagrijnig en in een week tijd 3 kg aangekomen... slik.... maar dat gaat bij mij zowiezo altijd snel. Hopen dat het niet voor niks is.

@Sannie

Ben erg benieuwd hoe het is gegaan in het ziekenhuis.

Geplaatst

Monique succes morgen!

Sannie heeft vandaag (op haar verjaardag!) een kloppend hartje gezien en gehoord! Dus die heeft het mooiste cadeautje ooit gekregen vandaag!

Gast Sannie66
Geplaatst

@Monique, suc6 vandaag meis... hoop dat alles volgens plan verloopt!

Idd, zoals Caroline schrijft, we hebben een kloppend hartje gezien EN gehoord (heel erg bijzonder). Heb mijn echo's in kunnen scannen. Heb er 1 geplaatst op mijn profiel... krijg nog steeds tranen in mijn ogen als ik ons mini mensje zie...

Geplaatst

Sannie wat een goed nieuws! het is en blijft bijzonder, elke echo weer!! Je zal zien de weken vliegen voorbij, dus geniet ervan!

Monique; veel succes met de fm. De bijwerkingen kunnen soms vervelend zijn, maar echt die vergeet je heel snel als het een mooi resultaat heeft!

Fren;Hebben jullie straks afspraak met dr. Mochtar? Misschien kan je ook al een afspraak maken bij dr Meissner. Hij is uroloog en zal onderzoeken bij je man willen doen. Bloedtesten, chromosomenonderzoek (uitslag duurt 13 weken) en een echo. Je kan ook die afspraak maar vast hebben staan...

Meissner is echt een hele fijne en bekwame arts. Klein mannetje, maar gouden handen!

Bij mij gaat alles z'n gangetje. Bijna 10 weken zwanger nu en begin een buikje te krijgen. Morgen gaan we op vakantie!! Even lekker met z'n tweetje eruit en genieten. Over 7 weken gaat mijn mannetje voor een half jaar op uitzending. Wij genieten er nu dus extra van!

Succes meiden!

Geplaatst

Wauw Gerda, krijg je al een buikje, wat leuk en bijzonder! Geniet van je vakantie en elkaar, zeker aangezien je man zo lang weg zal zijn... balen zeg, maar ja, dat weet je. Je bent een beetje een voorbeeld voor mij: allerlei tegenslagen en dan de derde keer: zwanger!

Geplaatst
Fren;Hebben jullie straks afspraak met dr. Mochtar? Misschien kan je ook al een afspraak maken bij dr Meissner. Hij is uroloog en zal onderzoeken bij je man willen doen. Bloedtesten, chromosomenonderzoek (uitslag duurt 13 weken) en een echo. Je kan ook die afspraak maar vast hebben staan...

Meissner is echt een hele fijne en bekwame arts. Klein mannetje, maar gouden handen!

@ Gerda, ik weet eigenlijk niet met wie we een afspraak hebben, volgens mij op Urologie. Zal het vanavond eens nakijken thuis en dan ook al die andere afspraak maken, scheelt weer hopelijk! Dank voor de tip!

@sannie, net je mini-mensje bewonderd, word er stil van...

@caro, wanneer ga je naar La Douce France? Wat een heerlijk vooruitzicht!!!

Geplaatst

Hoi Fren, overmorgen al, heerlijk! en we blijven tot 10 mei! Moet nu nog effe doorwerken, vandaag nog 2 afspraken en morgen effe buffelen maar dan lekker weg.

Ik ga nu het mini mensje van San nog even bekijken en dan weer aan de arbeid...

Geplaatst

Hoi

De FM in Maasstad was allemaal zo gepiept. Alleen het resultaat vind ik nogal teleurstellend. In totaal 4 eitjes waarvan eentje kleiner dan 10 mm. Er werd gezegd dat het niet veel meer zal worden omdat er niet meer zit. Oftewel ik raak door mijn eivoorraad heen. Dan begin je je wel een oude trut te voelen als je dat hoort.

En al weet ik dat je er maar 1 wondertje tussen hoeft te zitten, hoe meer eitjes, hoe meer kans op bevruchting. Ligt allemaal gevoelig ook deze maand. Was 10 jaar geleden dat ik rond deze tijd zwanger raakte voor de tweede keer en 10 jaar verder is dat lang gewenste kindje er nog steeds niet.

Zaterdag moeten we weer terug voor de volgende echo.

@Sannie

Ik ga zo naar je wondertje kijken. Wat een mooi verjaardagscadeautje.

@Gerda

Al een buikje.... jee wat super. Blijven groeien hoor.

Geplaatst

Tja wat kan ik tegen je zeggen Monique, ik snap best dat je teleurgesteld bent, je denkt: hoe meer hoe beter! Maar gelukkig zeg je het zelf al: als er maar 1 goeie tussen zit! Gewoon doorgaan, hoop houden hoor, is wel heel belangrijk!

Succes zaterdag! Ik ben dan op vakantie dus kan niet reageren, als ik terug kom heb je alles al achter de rug! Hoop dan goed nieuws te lezen hier!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden