Ga naar inhoud

Op weg naar ICSI 3...

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Net gebeld door zh: helemaal geen enkele zaadcel gevonden!!! Het is dus al weer afgelopen. Gelukkig zijn er geen eicellen verloren gegaan, maar baal als een stekker. We moeten maandag met spoed op gesprek komen, waarom dat is weet ik eigenlijk ook niet. Hoewel het pas de eerste keer is dat er niks gevonden is, zie ik het nu toch voor het eerst ook heel somber in dat we ooit een kindje krijgen...

• Reacties 647
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fren? Balen zeg!! Gvd....kan me voorstellen dat je stevig baalt zeg! pff... Maar geef de moed niet op! Er is ook zoiets als TESE/ MESA, helaas niet overal in Nederland `verkrijgbaar´....

Ben ook benieuwd wat ze maandag allemaal met jullie willen bespreken. Sterkte met het verwerken van dit k nieuws.

Geplaatst

He Fren, wat een rotnieuws, zeg!

Je kent inmiddels ons verhaal... wij zitten bij Dr. Meissner (uroloog/androloog) in het AMC. Hij is uit Duitsland gehaald om in het AMC MESE/TESA te doen.

Ook is hij zeer fanatiek in het uitzoeken van het mannelijk fertiliteitsprobleem... en het vinden van de oplossing.

Laat de hoop niet varen!

Liefs, Nine

Gast Sannie66
Geplaatst

O Fren, wat een ontzettend naar nieuws zeg!

Heel veel sterkte met de verwerking van deze domper, kan me voorstellen dat jullie ff ´an argument´ hadden. Da´s natuurlijk die spanning.

Knuffel van mij, ook al helpt het maar een ietsiepietsie... en toch hopend op goed nieuws in het zh bij jullie gesprek..

Geplaatst

thanks meiden. Had ik ff nodig. Er is ook geen man overboord, maar toch. Maar goed, dat hoef ik jullie niet uit te leggen!

Ieder nadeel heb zn voordeel: ik kan tenminste drinken op mn eigen verjaardag as zaterdag...

Geplaatst

Oh Fren, ik schrik van je bericht! Getverdemme, het was zo'n mooi traject! Nu wordt het allemaal nog ingewikkelder!! Maar ik dacht ook onmiddelijk aan TESE/MESA, hoewel ik er weinig van weet, heb ik er hier wel over gelezen dat het werkt.

Probeer nog niet te wanhopen hoor!! En succes maandag en lekker aan de borrel op je verjaardag!

Geplaatst

@caroline, ik denk niet dat er iets verloren is hoor - er zijn immers nog steeds 10 eicellen en het was de eerste keer dat er echt helemaal niks gevonden is bij vin. Waarom ze ons willen spreken maandag weet ik dus eigenlijk niet. Ik weet wel dat tese niet kan bij het VU, en wat ik over de wachttijden van het amc heb gelezen stemt niet heel vrolijk...

Geplaatst

Hoi Fren,

Hoe was het eerder, voor die keer dat er 7 zaadcellen waren? Ik vind het toch wel opvallend dat er nu helemaal niks in zit met 2 potjes zeg maar... Wel goed dat ze inderdaad nog niet met jouw eitjes bezig zijn geweest. Ben heel benieuwd wat ze gaan voorstellen maandag...

Geplaatst

Ik denk dat we maandag al moeten komen omdat ik over 2 weken weer ongesteld wordt en dan natuurlijk weer door wil. Zaad is altijd minimaal geweest: eerste test: 2 potjes: 0 + 4 zaadcellen, 1e icsi: 2 potjes: 0 + 7 zaadcellen. Maar nu dus voor het eerst 2 x 0.

@ femke, lief van je, dank je wel. Hoe is het met jou?

@ nine, goed om te weten. Het dilemma is dat we heel tevreden zijn bij het vu, maar zij dus geen TESE doen. Hoe lang zijn de wachtlijsten bij AMC voor TESE, weet je dat?

@ sannie, thanks voor de knuffel. Het helpt echt hoor, die opbeurende berichtjes van jullie allemaal!

@ witje, nog 3 dagen... hoe voel je je?

Geplaatst

Lieve meiden..

Wij hebben even het nieuws laten bezinken en zijn vandaag weer lekker aan het werk gegaan. Just another day.. Heel gek!

Af en toe denk je.. jeetje ik ben gewoon zwanger!!

Altijd een ander groen en nu? pfff... ik gun het jullie allemaal!

Toch nog wel een beetje gespannen voor dinsdag. Hopen dat het geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap is. Dan gaan we helemaal genieten!

Ben wel blij dat wij zo snel echo hebben, leve het AMC!!

Fren; wat ontzettend balen.. Hoop echt dat de volgende ronde beter nieuws brengt. Wij zitten ook in het AMC en ik moet zeggen dat dr Meissner en de ivf afdeling super zijn!

Witje; voor jou wordt het nu ook heel spannend, kom op meid, jump op die zwangere wolk!

Geplaatst

hoi Gerda! echt zo onwijs gaaf. En inderdaad het is altijd een ander die groen is. Maar je ziet...gelukkig zijn de wonderen de wereld niet uit. Het blijft spannend meid!! alle 9 maanden en ook daarna!!

Fren: Ik ben ook zo onwijs benieuwd wat ze willen voorstellen. Hoe is het met je man?? my god voor hem is dit ook of misschien nog wel moeilijker. veel liefs

Geplaatst

Ik voel me goed, zo gevaarlijk goed nu op dit moment. Gisteren was ik er bijna van overtuigd dat het helemaal weer fout zou lopen.

Ik hoop net als Gerreber en nog vele anderen dat die groene regel deze keer ook voor mij is.......

Nog 3 nachtjes slapen en dan.........

Geplaatst

hallo lieve dames,

Het is stil geworden hier. Begrijpelijk Fren en Witje hebben een grote klap te verwerken. En dan Caroline pff dat is ook vreselijk. Gerda is natuurlijk op de baby site aan het snuffelen hihi.

Ik heb een goede dag achter de rug. Nog even en dan is het weekend, en dan wordt eht echt spannend!! woensdag testen!!!! De vraag wat als het nu niet zo is, speelt wel door mijn hoofd maar kan hem nog weg drukken. Het is dan over pff krijg het er benauwd van.

weltrusten en voor allemaal :blowkisses:

Geplaatst

Ik ben er nog hoor Marjan! Het enige dat ik te melden heb is dat mijn vriend vandaag voor de derde keer naar de huisarts is geweest en dat er nog steeds een ruisje op zijn longen te horen was. Hij moest dan ook meteen bloed prikken en longfoto's laten maken. Het bloed was goed, op de foto was een rest van een ontsteking te zien. Weer een week antibiotica gekregen (vind het wel veel, vraag me af of dat wel goed is) want de huisarts wil dat het weg gaat. Over 2 weken moet hij weer foto's laten maken... Zucht, schiet niet op dus. Gelukkig voelt hij zich sinds een paar dagen beter en slaapt hij niet meer overdag.

Ik heb besloten om de nieuwe poging pas half mei te beginnen, omdat het anders in de meivakantie valt en we erg toe zijn aan de week Frankrijk die we hebben gepland. Dan maar een maand later, dat maakt ook niet meer uit. Als ik het wachtbankje maart zo bij heb gehouden, zijn er helaas weer aardig wat dames die in mei weer mee gaan doen denk ik.

Succes Marjan en Sandra, volhouden he!!

Geplaatst

Caroline dat je vriend nu nog een week aan de ab moet is niet anders. Als die ontsteking niet helemaal weg is komt het weer terug. Daar zitten jullie niet op te wachten.

Hier is de menstruatie aan het doorzetten, zo boos en verdrietig. We hebben elke keer perfecte emmy's!!! Ik ben zo teleurgesteld in mijn lichaam.................... dat kennen we allemaal wel. Maar ben alles zo zat. Wil ook een gewoon leven, zonder al die rotafspraken en spanningen. Nou ja morgen voor de bloedtest en dan kunnen we het voor de 7e keer gaan verwerken.

Gast Sannie66
Geplaatst

@Caroline, begrijpelijk je keuze.. die maand maakt nu niet zoveel meer uit. Kan je mannetje helemaal genezen en nog lekker naar Frankrijk naar je zus...

@Sandra, heb ook gereageerd op een ander topic, maar hier ook nog even: vind het echt heel erg voor je... het blijft zo'n willekeur en je vraagt je waarschijnlijk af: Waarom is het ons niet gegund... Sterkte meissie..

Geplaatst

@ Sandra, wat K**!! De frustratie, we weten er alles van! Ik hoop dat je dit weer samen met je man een plekje kunt geven en hopelijk op naar de volgende keer!

Geplaatst

He bah Sandra, weer niet... Ik ken dat heel goed, teleurgesteld in je eigen lichaam. Je hoofd en hart willen zo graag zwanger worden, waarom werkt je lijf dan niet mee? Onbegrijpelijk... Lichtpuntje is dat je 3 cryo's hebt, nog niets is verloren!

Sterkte de komende (k.t) dagen...

Geplaatst

Hey Sandra, jeetje.....sterkte hoor. Laat je niet uit t veld slaan!! Neem je rust en tijd om dit te verwerken.

Groetjes,

Angela

Geplaatst

ook ik ken het gevoel. Vandaag gewerkt en weer heel veel kinderen gezien die te weinig liefde krijgen! wordt er zooo boos om. Hier zitten zoveel meiden die teveel liefde hebben en die geen kindjes krijgen bah bah bah. De teleurstelling in je lijs is hard. Daar moet je echt doorheen. Ook het rouwe verdriet is soms niet te handelen. De vraag waarom blijft altijd. Ook ik zelf met een gezonde dochter. Het blijft steken en alle bolle buiken geven een steek van jaloezie. Het is een kras op ons hart voor ons leven of je nu wel of geen kindjes krijgt.

Hier gaat het verder goed. Heb er een goed gevoel over, nergens op gebaseerd en ook heel broos maar ik hou het vast.

dan maar kwetsbaar. Ik geloof: alles wat je aandacht geeft GROEIT!!!

Geplaatst

Meisjes, houden jullie nog vol? las bij het wachtbankje dat moontje een voorzichtige eerste positieve test in handen heeft. Gaat goed met de novembermeisjes! Carolientje, nu wij nog!!!

Marjan, Sannie, mn duimen draaien overuren!Gaan jullie eerder testen, of wachten jullie braaf af?

Vandaag op mn werk 2 heerlijke flessen port gekregen, onder het mom 'Nu kun je ze tenminste nog lekker leegdrinken'. Heel lief. Morgen verjaardag, heb er zelfs zin in, dacht niet dat dat zou gebreuren na de domper van afgelopen dinsdag...

Meisjes, heerlijk weekend!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden