Ga naar inhoud

Wachtbankje maart

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oena , TP 13-02, 2 emmy's, testen 25-02

Audrey, TP 17-02, 2 cryo's, testen 02-03

Leeuw (Maaike) TP 18-02, 1 cryo, testen 02-03

Magda, TP 16-02, 2 emmy's, testen 03-03

Sabi, TP 18-2 ,2 emmy's,testen 03-03

Moos, TP 19-02, 1 emmy, testen 05-03

Monthe, TP 19-02, ? emmy, testen 06-03

Linda J, TP 22-02, 1 emmy, testen 08-03

Zjoediezzz, TP 22-02, 1 emmy, testen 08-03

Spaatje ,TP 25-02 , 1 emmy, testen 08-03

Maartje2058, TP 23-02, 2 emmy's, testen 10-03

Pleun,TP 24-02 , 1 emmy, testen 12-03

Tess,TP 25-02, 2 emmy's, testen 12-03

Bengel, TP 26-02, ?, testen 12-03

Boompje, TP 28-02, 1 emmy,testen 12-03

Saab, TP 28-02, 1 emmy, testen 12-3

Albert, TP 28-2,2 emmy, testen 15-3

Meetje, TP 01-03, 2 emmy's testen 15-3

Kaartje, TP 03-03 1 emmy, testen 17-3

Kim2911, TP 04-03 2 emmys, testen 18-3

Chantal, tp 04-03, 1 cryo, testen 19-3

Angel2009 TP 04-03 1top emmy Testen 18 Maart

mamma van noa,TP 04-03 2 emmy's',testen 19 maart

Annetje-tannetje, TP 06-03 2 emmys,testen 19 maart

Kossie1,iui 03-03, testen 21-03

Lily67 TP 10-03 2 emmy's Testen 22 Maart

Gerda, TP 07-03, 2 emmy's, testen 22 maart

Laika, TP 10-03, 1 cryo, testen 22 maart

Krisje, TP 08-03, 2 emmy's, testen 23 maart

natascha tp 14-3 2 cryo's ,testen 23 maart

Lafinah, TP 11-3, 1 emmy, testen 24 maart

Shanna, TP 10-03, 1 verse emmy, testen 24 maart

Dafke32, TP 12-03, 1 verse top emmy,bloedtest 24 maart

Renate, TP 13-03, 1 emmy, Testen 25 maart

Kaykay,TP 13-3, 1 cryo, Testen 25 maart

Bianca77 NOD 25 maart

Witje, tp 12-3, 2 verse emmy's, bloedtest 26 maart

Pieternel, TP 12-03 1 verse emmy (AZR icm EMC), testen 23 & 26 maart

Dromertje TP 13-03 Testen 28 maart

Aafke, TP 14-03 1 verse emmy, testen 29 maart

Marlijn TP 14-03 1 verse emmy, testen 29 maart

Kris74 TP 14-03,1 emmy,testen 29 maart

Moontje TP 15-03,2 emmy's bloedtest 30 maart

Annema, TP 16-03, 2 verse embryo's, testen 30 maart

Arzu TP 16-03, 1 cryo (blastocyst) testen 31 maart bloedtest.

ICSI tp 20-3, 1 emmy, testen 31 maart

Lonneke TP 17-03, 1 emmy, testen 1 April

Meiden, ik blijf jullie volgen! Een fijn forum!

Ik heb mijzelf rood gemaakt. Foute boel helaas.

Suuces/sterkte!

Marlijn

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi dames, ik heb de laatste 2 dagen meegelezen, helaas geen kans gezien wat te schrijven. Vanaf werk onmogelijk en gisteravond een avondje op pad geweest. Had net bij "wie begint in Maart" een update gegeven - die zal ik hier ook even neerzetten.

Maar meiden, wat een nieuws hier allemaal. Je gaat natuurlijk met positiviteit, hoop en vol goede moed elke poging in wetende dat het 2 kanten op kan gaan, maar als dan een menstruatie zich aankondigd gaan we allemaal op onze eigen manier daar doorheen. Ik wens alle rode dames strekte toe...

Het zijn voor ons nu de laatste loodjes. Dinsdag zou ik mogen testen. De afgelopen week ging goed. Maandag, dinsdag & woensdag 1x een miniscuul beetje slijmverlies met een iets lichtgele kleur, wat mij eigenlijk wel deed denken dat ik ongesteld zou worden want dit heb ik normaal ook. Maar het was echt zeer weinig. Woensdag was trouwens mijn LAATSTE DAG VAN DE UTROGESTAN (ons ziekenhuis geeft aan om het 12 dagen vanaf de punctie te gebruiken).

Woensdagnacht gedroomd dat ik ongesteld was geworden en heel erg doorlekte - haha! Donderdagochtend had ik een wat zeurderige pijn in mijn rechterlies wat later in de dag overging naar mijn linkerlies en s'avonds voelde beide lieskanten wel strak en trok het wat door naar mijn onderrug. Oja, ook heeeeel moe einde middag op donderdag. Toch voelde dat harde gevoel (soort steken, niet echt kramperig) niet als menstruatiepijn, die zit vaak veel meer van voren bij mij, dit zat nu echt in mijn liezen/bovenaan mijn benen zeg maar. Dus ik werd er niet onrustig van, ik kreeg eerder hoop. Die avond wel een soort snot-propje slijmverlies gehad. Die nacht droomde ik dat onze ex-buren (leuk jong stel) vertelde dat wij een tweeling zouden krijgen; een jongen & een meisje! Hoe bedoel je tegenstrijdig?! Vrijdag TOP dag, nergens last van. Borsten ook nog groter en wat stekerig. De gevoeligheid in mijn borsten die ik had tijdens de Utrogestan is wel behoorlijk afgezwakt. Maar dat is door die hormomen ook zo naar! Je weet niet wat echt door een eventuele zwangerschap komt en wat van die hormonen. Gisteravond durfden mijn man en ik echt samen een beetje te gaan fantaseren over de mogelijkheid van onze zwangerschap - heerlijk! Nou, vanochtend in bed in mijn inlegkruisje gekeken; niets! Opluchting natuurlijk. Maar, toen ging ik naar de wc een half uurtje later en toen zag ik een halve theelepel lichtbruinige afscheiding. Nog geen man overboord - het was geen donkerbruin oud bloed wat meestal mijn menstruatie aankondigd. Maar ja, misschien nu anders door de Utro? Hoe dan ook, ik douchen en wilde natuurlijk toch weten of er nog meer afscheiding zat aan te komen, dus ik heb binnenin gevoeld met 1 vinger. Naja, geprobeerd - het was zo strak binnenin! Vinger kwam er schoon uit. Na het douchen aangekleed, naar beneden om wat te ontbijten maar toen moest ik echt naar de wc en toen bij het afvegen toch nog weer wat van die afscheiding met nu een sliertje lichtrood bloed. Innestelingbloeding kan het natuurlijk goed zijn - alhoewel ik de laatste 2 dagen heel erg hink op 2 gedachten - uit zelfbescherming, denk ik. We zijn nu ZO dichtbij, zouden we het halen tot dinsdag?! Als ik ongesteld word, zal het dit weekend wel komen.

Elke dag die voorbij is en er is geen teken van bloed vind ik positief. Zodra ik wel iets zie, denk ik toch wel (misschien ook uit zelfbescherming) dat deze 1e keer gewoon onze "oefen-fase" is/was. Zowiezo ben ik al heel blij dat wij alle stappen zo goed hebben gehaald: hormonen (Deca & Puregon & Pregnyl) spuiten ging heel goed & voorspoedig met weinig tot geen bijwerkingen, genoeg & mooie follikels, in die follikels zat in 80% een eitje, sperma kan kennelijk toch mijn eitjes binnendringen want we hadden van de 6 eitjes wel mooi 4 embryo's (erg belangrijk deze stap!), embryo's zijn ALLE 4 doorgedeeld en er heeft een terugplaatsing plaats kunnen vinden. Mocten we nog een keer moeten, vind ik het prima! Dan heb ik liever dat er deze ronde meiden zwanger worden die al in hun 2e, 3e, 4e (soms nog meer) poging zitten. Zij verdienen het dan toch iets meer ;)

Dus vandaag afwachten. Ik voel me rustig en laat het over me heen komen. En ik meen echt ewat ik net hierboven als laatste schreef. Ik denk haast dat mijn man verdrietiger zal zijn... Maar ik wil niet vooruit denken en nu is nu en ik zie wel hoe het straks is. Bij mijn dochter heb ik ook wel wat oud bloed verloren, maar dit beetje vanochtend was veel lichter van kleur. Ik houd jullie op de hoogte!!!

Groene meiden, gefeliciteerd!

Geplaatst

Vandaag even twee andere tests gehaald. En op alle drie (clearblue, kruidvat en nog wat anders) echt duidelijk zwanger. Ik ga mezelf nog niet groen maken want dinsdag is de officiele testdag. Ik moet testen op wd 16 (inclusief dag van de TP) en gisteren was dus dag WD 12 en vandaag wd 13.

Het is in ieder geval wel anders als mijn vorige zwangerschap pas bij 6 weken eerste keer positieve test (logische achteraf vanwege BBZ). Dus heb wel meer goede hoop. Vanochtend ook de laatste bolletjes ingebracht.

Marjan, hoe is het met jouw geduld?

@Kossie: ik ben ook aangestoken door het virus: goed verkouden, last van mijn darmen (dacht ook gelijk dat mijn ongi er aan kwam, maar het is toch meer darmpijn) Dus ik hoop zo voor je dat het goed gaat.

@Witje: een dikke knuffel voor je!

Liefs Moontje

Geplaatst

Hallo dames ben er niet vaak maar heb vrijdag mijn 1e TP gehad(ivf) afwachten dus.

groeten en sterkte allemaal

Geplaatst

@ Moontje, wat ik van onze ferti ASZ begreep is de uitslag 15de dag na punctie ook al okidoki hoor. Wij moeten daar namelijk standaard testen 2 weken na punctie.

Ik verwacht dat er dus niets aan die uitslag gaat veranderen en ga je bij deze toch alvast een hele dikke felicitatie-knuffel geven. Koester het en GENIET (ook als het ff niet meezit de komende maaden)

Zoals gezegd, ik heb mijn lichaam gevraagd mee te werken...als ik op 22 april zorg dat in ongi ben, ga ik deca spuiten en mijn koffer ermee volladen om op 18 mei direct na de vakantie voor de uitgangsecho en hopelijk GONAL te starten.

Meiden, al schrijf ik niet meer actief mee. Ik volg jullie wel hoor.

Geplaatst

Pieternel,

Ben ook al redelijk positief, maar probeer er nog wel rekening me ete houden dat ook mis kan gaan.

Ik duim ervoor dat je lichaam gaat doen wat je wil! Dat heb je wel verdiend.

Liefs moontje

Geplaatst

dames nog veel sterkte op de wachtbank hoop nog wat meer groen te zien

ik zit zelf op het april bankje netjes mijn dagen af te tellen

succes allemaal

Geplaatst

moontje: je bent hartstikke zwanger hoor meid!! ik moet 15 dagen na de punctie testen dus dat je nu positief test is helemaal goed!! WAUW. Ik hoop dat ik je mag volgen.

Ik voel me prima, nergens last van. Wat wel opvalt is dat mijn baarmoedermond echt heel erg gezakt is en dat ik op mijn buik, de rand van mijn baarmoeder voel. Das toch gek. Nog maar paar dagen tot woensdag. Ben echt heel erg benieuwd. elke dag wordt het spannender.

Geniet moontje het mag en kan echt!! liefs

Geplaatst

Hey meiden

ik heb nog niet bij gelezen dit ga ik straks of morgen ff doen.

Mijn naam mag rood gekleurd worden ik was al op dag 10 na de tp ongi helaas.

Ik ben ff helemaal van de kaart geweest want na de mk in december hadden we hele goedehoop dat het dit keer wel ging lukken.

We hebben helaas ook wer geen cryo's dus gaan onze laatste poging tegemoet, maar tot het eindevn de zomer houden we ff een pauze want de afgelopen maande heeft de hele mmm heel veelvan ons en onze dochter geeiist dus ff rust is voor ons op dit moment het beste. we gaan genieten van wat we hebben en ik wil graag een 10 tot 15 kg afvallen.

Ook willen we gaan kijken om van ziekenhuis te wisselen, we zitten nu in het catharina in eindhoven maar we horen erg goede dingen over dusseldorf. dus als iemand ervaringen daar heeft hoor ik het graag.

meiden die nog in de ww zitten ik wil jullie allemaal veel succes wensen en hoop dat er nog wat groen bijkomt, ik duim voor jullie

meiden in het groen gefeliciteerd!!!

en meiden in het rood hele dikke knuffel

groetjes

Geplaatst

moontje als jij 4 testen hebt gedaan en 4 keer positief test mag je er toch wel vanuit gaan dat je voor 99,9% zwanger bent

dus bij deze van harte gefeliciteerd

Geplaatst

Mama van Noa: wat erg dat het niet gelukt is! En een pauze kan nooit kwaad, even weer van je gezin genieten is altijd goed.

X Moontje

Geplaatst

hoi Dames,

Hier een dipdag. HEb onwijs zware onderbuik en denk dus dat ik ongi ga worden en dat de bollen die nu tegenhoudt. mijn gevoelige borsten zijn ook weg. Kan niet omschrijven hoe angstig het is.

Dit is de laatste keer. hoe moet ik nu verder als het mislukt. Zou ik stoppen met de bollen? Zou ik morgen een test doen?/

HELP

Geplaatst
hoi Dames,

Hier een dipdag. HEb onwijs zware onderbuik en denk dus dat ik ongi ga worden en dat de bollen die nu tegenhoudt. mijn gevoelige borsten zijn ook weg. Kan niet omschrijven hoe angstig het is.

Dit is de laatste keer. hoe moet ik nu verder als het mislukt. Zou ik stoppen met de bollen? Zou ik morgen een test doen?/

HELP

Rustig meissie! Even goed ademhalen en rustig achter je pctje zitten. Die zware onderbuik zegt helemaal niets! Ik was er vorig jaar volledig van overtuigd dat ik ongesteld zou worden. Dat was dus niet waar!!! Je kunt alleen zeggen dat het mislukt is als je daadwerkelijk ongesteld bent of een negatieve test hebt op de officiele dag.

Ik weet hoe je je voelt want ik heb er ook last van. Moet ik mijn eigen bovenstaande tekst nog maar een paar keer doorlezen.

Een dikke knuffel in ieder geval!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Icsi-Stop absoluut NIET met de bollen tot je officiele test!!! Althans in mijn ziekenhuis zeggen ze dat je vooral door moet gaan met bollen tot de bloedtest.

Ik heb ook een heel raar weekend achter de rug. Zoals bekend ik raakte overgestimuleerd vlak voor mijn TP en toen moest ik dagen lang op controle gaan naar mijn zh. Het werd op mijn hart gedrukt als de klachten terugkomen moet ik meteen bellen.

Dus toen ik vrijdag wat buikpijn kreeg dacht ik dat het nu einde oefening,maar ik werd niet ongi dus gisteren toch even zh gebeld. Ik moest naar de spoedeisende hulp. Echo, bloedtest en ook meteen zwangerschaptest. En guess what? Ik werd vanochtend gebeld dat er zit wel wat HCG in mijn bloed. Het is nu nog erg laag (48 mg/l - thuistesten geven + resultaat boven 50mg/l) maar het zit er wel in!!!! Morgen moet ik alsnog naar de poli en moet ik nog een test laten doen dan wordt het duidelijk of de HCG zich verdubbelde of niet.

Laat dit verhaal maar een les zijn voor iedereen , Geef NOOIT op totdat je zekerheid krijg!

Ik moet zeggen ik had het liever gewild dat ik vanochtend al verlost was van de ellende van onzekerheid maar dit lage HCG geeft toch wel weer hoop

Volhouden meiden!

liefs

K

Geplaatst

Marjan en Vanessa: kom op nog een paar dagen! Ik ben hard aan het duimen voor jullie. Uitgaan van het positieve tot het tegendeel is bewezen! Marjan, niet zomaar stoppen met de bollen.

Ik snap de onzekerheid wel en dat blijft altijd. Ik ben nu ook alert op elk krampje en ik houd me ook nog voor dat de HCG te laag kan zijn. Maar eigenlijk moet ik gewoon postief blijven denken!

Kom op girls!

@ Kris: de start is er, wat een mooie nieuws alvast. Heel veel succes morgen!

X moontje

Geplaatst
hoi Dames,

HELP

Hey ICSI, dit is voor het eerst dat ik jou zo depri aantref meid. Koppie op, die bollen niet stoppen hoor! Je lichaam doet veel en ondanks de ervaring van de 1ste zwangerschap en de mislukte ICSI, je snapt geen bal van je lichaam. Moet je ook niet proberen te snappen, maak je je eigen alleen maar horrendol van.

We gaan van het positieve uit, hoe lief en gezellig ik je ook vind, ik wil niet samen met je op het volgende bankje zitten dus dat betekent maar 1 ding>dit moet lukken deze keer.

Zoek wat afleiding vandaag, vast in jouw buurt (kan nooit veel verder zijn als de mijne,hihi) ook winkels open om ff te shoppen. De koopgoot is ook een welkome afleiding hoor.

Please, doe het voor ons rode meiden, niet gaan gissen maar afwachten. Hoe klote ook, de tijd zal het leren deze week.

Succes met je bollen.

Dikke knuf

Geplaatst
Oena , TP 13-02, 2 emmy's, testen 25-02

Audrey, TP 17-02, 2 cryo's, testen 02-03

Leeuw (Maaike) TP 18-02, 1 cryo, testen 02-03

Magda, TP 16-02, 2 emmy's, testen 03-03

Sabi, TP 18-2 ,2 emmy's,testen 03-03

Moos, TP 19-02, 1 emmy, testen 05-03

Monthe, TP 19-02, ? emmy, testen 06-03

Linda J, TP 22-02, 1 emmy, testen 08-03

Zjoediezzz, TP 22-02, 1 emmy, testen 08-03

Spaatje ,TP 25-02 , 1 emmy, testen 08-03

Maartje2058, TP 23-02, 2 emmy's, testen 10-03

Pleun,TP 24-02 , 1 emmy, testen 12-03

Tess,TP 25-02, 2 emmy's, testen 12-03

Bengel, TP 26-02, ?, testen 12-03

Boompje, TP 28-02, 1 emmy,testen 12-03

Saab, TP 28-02, 1 emmy, testen 12-3

Albert, TP 28-2,2 emmy, testen 15-3

Meetje, TP 01-03, 2 emmy's testen 15-3

Kaartje, TP 03-03 1 emmy, testen 17-3

Kim2911, TP 04-03 2 emmys, testen 18-3

Chantal, tp 04-03, 1 cryo, testen 19-3

Angel2009 TP 04-03 1top emmy Testen 18 Maart

mamma van noa,TP 04-03 2 emmy's',testen 19 maart

Annetje-tannetje, TP 06-03 2 emmys,testen 19 maart

Kossie1,iui 03-03, testen 21-03

Lily67 TP 10-03 2 emmy's Testen 22 Maart

Gerda, TP 07-03, 2 emmy's, testen 22 maart

Laika, TP 10-03, 1 cryo, testen 22 maart

Krisje, TP 08-03, 2 emmy's, testen 23 maart

natascha tp 14-3 2 cryo's ,testen 23 maart

Lafinah, TP 11-3, 1 emmy, testen 24 maart

Shanna, TP 10-03, 1 verse emmy, testen 24 maart

Dafke32, TP 12-03, 1 verse top emmy,bloedtest 24 maart

Renate 75,TP 13 maart 1 verse emmy, Testen 25 maart

Kaykay,TP 13-3, 1 cryo, Testen 25 maart

Bianca77 NOD 25 maart

Witje, tp 12-3, 2 verse emmy's, bloedtest 26 maart

Pieternel, TP 12-03 1 verse emmy (AZR icm EMC), testen 23 & 26 maart

Aafke, TP 14-03 1 verse emmy, testen 29 maart

Marlijn TP 14-03 1 verse emmy, testen 29 maart

Kris74 TP 14-03,1 emmy,testen 30 maart

Moontje TP 15-03,2 emmy's bloedtest 30 maart

Annema, TP 16-03, 2 verse embryo's, testen 30 maart

Arzu TP 16-03, 1 cryo (blastocyst) testen 31 maart bloedtest.

ICSI tp 20-3, 1 emmy, testen 31 maart

Lonneke TP 17-03, 1 emmy, testen 1 April

:smilybird:

Hoi Meiden,

Ik heb mezelf ook rood gekleurd helaas.

Gister wederom een negatieve test en einde van de ochtend kwamen de rode duivels. Op dit moment ben ik even ontzettend verdrietig en neem ik even een beetje afstand om alles te verwerken.

Het was voor ons poging 5 wat is mislukt en moeten nu echt serieus overwegen wat we gaan doen. De spaarrekening vliegt wel erg hard naar beneden ( het is de 2e poging die wij zelf moeten betalen).

We gaan nu eerst even een paar maanden bij sparen en dit verdrietige moment te vergeten. Ik hoop toch ergens in de zomer weer op het wachtbankje kunnen zitten.

Ik wil iedereen ontzettend veel sterkte wensen en ook ontzettend bedanken voor jullie steun!!!

Een hele dikke knuffel Renate

Geplaatst

ICSI2009 hou nog even vol, kop op en ga wel met de bollen door aub,

Je schrijft laatste keer, kun je geen 3e behandling doen? Of mis ik iets?

Sterkte nog even!!

Geplaatst

Ralletje: we hebben besloten dat dit onze laatste poging is. We willen verder. Hoe moeilijk het ook is. Ik wil dit niet meer. Ik kan natuurlijk wel wat makkelijker dit zeggen gezien ik al een dochter heb via icsi. Daarom snap ik me lijf nu ook niet. KOM OP zeg je kent dit! je hebt dit al eerder kei goed gedaan!!

De onzekerheid maakt me gek! gelukkig is het zware gevoel wat afgenomen maar het zeurt wel in mijn onderbuik. blehhh

Renate: wat een ontzettend rot nieuws! ik bewonder je doorzettingsvermogen. Veel rust gewend. Het is zooo verdrietig.

Meiden er zijn deze maand tot nu maar 11 groenen!!! Het is zo oneerlijk en de kansen zo klein WAAROM

Geplaatst

he marjan, hou vol meis! Juist door je ervaring weet je dat alles wat je voelt of juist niet voelt het gevolg is van de pest-bollen. De laatste dagen zijn verschrikkelijk, dat weten we allemaal, maar hou vol meis!! Misschien houd je lichaam je voor de gek en is je emmy zich lekker aan het nestelen. Die paar dagen bollen kunnen er ook nog wel bij, toch??

Geplaatst

Kom op Marjan! Misschien is het wel gewoon innestelpijn. Je weet het niet! Probeer positief te denken!

Ik zit nu te duimen voor je!

X Moontje

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden