Ga naar inhoud

Wie starten er in april 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja, inderdaad maar het helpt gewoon niet. Ik snap het ook wel van het ziekenhuis hoor.....

Maar ja, een beetje hoop houden hoort er gewoon bij!

Gaat bij jou alles volgens schema???? Voel je je nog goed?

• Reacties 833
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja hier gaat het prima. Ga zo maar eens de Deca spuiten.

Nu wachten op mijn menstruatie en dan zsm de uitgangsecho laten maken.

Dan mag ik hopelijk starten met de Gonal.

Geplaatst

Ja en nee. Ze kunnen niet met zekerheid zeggen of de operatie de oorzaak is van onze kinderloosheid, maar het vermoeden is er wel. De kans dat IUI zou slagen was te klein, vandaar toch de IVF.

Geplaatst

Hey leuk, beetje actie in de tent!

Dus jullie hebben er ook weer zin in. Raar eigenlijk hè, dat we dat gevoel iedere keer weer hebben.

Ik heb dat nl. ook, maar aan de andere kant vind ik het ook weer heel erg eng.

Ben zo bang voor weer nieuwe teleurstellingen.

Dat vallen en opstaan is zo langzamerhand de rode draad door ons leven...

Maar, we gaan er weer voor.

En deze keer doe ik er echt alles aan om het te laten slagen.

De vorige keren ook al wel, maar nu ben ik er nog meer mee bezig.

Ben benieuwd of het z'n vruchten af zal werpen (hihi, leuke uitdrukking in het proces).

@Wish, je mag bijna starten met stimuleren lees ik. Ik hoop dat er in eerste instantie heel veel eitjes uit voort komen. Wachtbankje april halen we denk ik niet, maar ik ga het uiteraard volgen!

@Lindada, 13 april lijkt nog heel ver, maar voor je het weet is het zover hoor. We moeten toch gewoon nog maar even geduld hebben. Niet leuk:disgust:

Geplaatst

Guusje,

Ze kunnen het niet met zekerheid zeggen, maar waarschijnlijk is het dus wel de oorzaak.

Mijn beste vriendin heeft ook PAP4 gehad en is er ook voor behandeld. De consequenties t.o.v. vruchtbaarheid weet ze daar niet van. Haar vriend wil geen kinderen, en dus heeft ze het nog nooit ondervonden. Mocht zijn gevoel nog anders worden, dan kan dit dus ook nog een groot probleem worden begrijp ik. Ze is zelf 39 dus de tijd begint dan nu toch wel echt te dringen.

Ik hoop in ieder geval dat ivf een goede oplossing voor jullie is. Wie weet is het meteen de eerste keer raak!

Daar gaan we natuurlijk voor.

X, Martha.

Geplaatst

Hoi Dames,

Ik zit ook bij de topic wie starten er in maart/april.Maar ik begin 21 maart met de decapeptyl en verwacht rond 5 april te starten met de puregon er bij.Dus ik kom ook maar bij jullie in de topic zitten!

@LindaDa

Volg jij ook het lange protocol of gewoon het korte??Gelukkig kunnen wij hier gelijk starten en is er gelukkig nog geen wachtlijst bij ons in het ziekenhuis.Maar ze gaven aan dat dat misschien ook wel gaat gebeuren aangezien het bij de kliniek waar ik de punctie en tp heb altijd erg druk is.

Maar jullie starten allemaal in April??

Misschien eens een lijstje maken zodat we kunnen zien wanneer wie begint!

Liefs Bianca

Geplaatst

Ach ja, ze zeggen niet voor niets "geduld is een schone zaak"...

We wachten gewoon weer af. Ik lees vaak op de site opmerkingen over het korte en lange protocol. Heb geen idee, bij ons in het ziekenhuis heb ik er nooit eerder iets over gehoord. Ik start op dag 23 met de deca envervolgens op dag 5 met de puregon tot de punctie. Geen idee of het lang of kort is....

Geplaatst
Hoi Dames,

Ik zit ook bij de topic wie starten er in maart/april.Maar ik begin 21 maart met de decapeptyl en verwacht rond 5 april te starten met de puregon er bij.Dus ik kom ook maar bij jullie in de topic zitten!

@LindaDa

Volg jij ook het lange protocol of gewoon het korte??Gelukkig kunnen wij hier gelijk starten en is er gelukkig nog geen wachtlijst bij ons in het ziekenhuis.Maar ze gaven aan dat dat misschien ook wel gaat gebeuren aangezien het bij de kliniek waar ik de punctie en tp heb altijd erg druk is.

Maar jullie starten allemaal in April??

Misschien eens een lijstje maken zodat we kunnen zien wanneer wie begint!

Liefs Bianca

Hey Bianca,

Gezellig kom er bij. Er is trouwens wel al een lijstje (heel kleintje nog).

Ik plak 'm zo wel even in een nieuw berichtje.

Hoihoi,

Martha.

Geplaatst

Voortraject:

Bianca1, start deca 21 maart, start puregon 5 april

Martha, start lucrin 1 april, start puregon 13 april

Lindada, start deca 13 april

Nine, ?

Guusje, start eind april

FM/echo:

Martha, 1e fm 20 april

Punctie:

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Geplaatst

Laat het lijstje hier ook maar eens mooi groeien.

We willen dat alles bij ons gaat groeien, groeien, groeien!!!!

Kom op meiden laat van je horen wie er ook begint in april.

Geplaatst

Hey mart!!

Thanks!!! Zo blijven we up to date!!

@lindaDA ik denk dat je dan het lange protocol volgt.Normaal begon ik zodra ik ongi werd op dag 1 met de deca en op dag 3 met de puregon dat had ik binnen ongveer 2 wk de punctie.

Nu duurt dit dus ongeveer 2 weken langer.Want ik volg nu ook het lange protocol.

@ Wish ben je nu alweer bezig met prikken?

Op naar een mooie lange lijst met veel mooie groene regeltjes!!

Geplaatst

Hey mart,

Zo te lezen heb je ook al een hele rit achter de rug!!Jeetje zeg!!Nu beginnen met je 5de ivf!!Dapper hoor!! Trek je het allemaal nog een beetje?

Wat doe jij er allemaal aan om dit alles te laten slagen?Althans te proberen?

Doen jullie de ivf in nederland of zijn jullie naar het buitenland gegaan??

Liefs Bianca

Geplaatst

Bianca,

Yep, ben vanaf 3 maart begonnen met de Deca, nu wachten op ongie en dan zsm een uitgangsecho en hopelijk starten met de Gonal.

De vorige 2 keren heb ik 14 dagen Gonal gespoten en toen de punctie gehad.

Ben benieuwd naar deze keer....

Wat vervelend dat jullie de poging hebben moeten staken!

Wanneer begin je nu weer?

Geplaatst
Hey mart,

Zo te lezen heb je ook al een hele rit achter de rug!!Jeetje zeg!!Nu beginnen met je 5de ivf!!Dapper hoor!! Trek je het allemaal nog een beetje?

Wat doe jij er allemaal aan om dit alles te laten slagen?Althans te proberen?

Doen jullie de ivf in nederland of zijn jullie naar het buitenland gegaan??

Liefs Bianca

Hoi Bianca,

Ja, ik heb inderdaad wel al een hele rit achter de rug, maar wel met een hele lange tussenpauze.

5 jaar na scheiding met huidige partner toch besloten er weer voor te gaan.

Al met al is ook de eerst ronde niet meegevallen, maar ik voel me toch iedere keer weer sterk genoeg om door te gaan.

Ik ben altijd bij het MCL (voortraject) en UMCG (terugplaatsing) in behandeling. Het bevalt me daar goed, hele lieve mensen en als er wat is, kan ik zo even langs gaan.

En wat ik er allemaal aan doe.... momenteen een heleboel.

1. Gestopt met roken (vanaf vorig jaar juli)

2. Minder alcohol en sowieso niet tijdens de behandeling

3. Sinds ca. 2 maanden fitnessen

4. Acupunctuur

5. Extra vitaminen (teunisbloemolie (4 p.d.), spirulina (6 p.d.), multivitamines, foliumzuur)

6. en op aanraden van de acupuncturist laat ik alle vlees, melk, kaas, eieren, kip, pinda's en koffie staan (i.v.m. endometriose/verklevingen). Schijnt een slecht effect te hebben.

Als het dan nu niet gaat lukken, weet ik het ook niet meer.

Aan de ene kant is het lastig, maar aan de andere kant vind ik het ook fijn dat ik tijdens de rustperiode hiermee bezig kan zijn.

En hoe ga jij er mee om? Heb je al een manier gevonden?

Groetjes,

Martha.

Geplaatst

Hey Wish!!

Spannend dus weer!!Dus je bent de eerste in deze topic die mag beginnen!!

Ik begin 21 maart met de deca en rond 5 april denk ik met de puregon dus het word wederom weer spannend!!

Hey Mart,

je hebt er een hoop energie en kracht voor nodig hoor lijkt me!!Steeds weer opnieuw te beginnen!!!Wij hebben voor de eerste ivf 2x gedaan.1x overstimulatie toen moest ik stoppen en 2 maanden er na eindelijk punctie.Nu was ik begonnen met de 2de ivf moest ik stoppen omdat mijn follikels niet groeide.Dus op naar poging 2 van poging 2 hihi.

Ik wil steeds zo snel mogelijk door maar merk wel dat het psygische steeds iets moeilijker word.

Maar jij laat ook een hoop dingen zeg als je weer begint!!Sport je dan wel of stop je daar ook mee op dat moment??

Mag je wel thee drinken of alleen kruiden thee?? Dus eigenlijk waar melk in zit eet je niet??

Ik slik de multivitamine,foliumzuur,tarwekiem olie en ben nu onder behandeling bij een osteopaat.Vandaag krijg ik een brief van de dokter thuis gestuurd dat ik even bloed kan prikken ik wil namelijk weten of ik geen vitamine B te kort heb.

Zo blijf je steeds zoeken naar nieuwe dingen!!Althans daar betrap ik mezelf op en dan denk ik ook bij mezelf baad het niet schaadt het niet laten we alles maar gaan proberen!

Geplaatst

Zoals je zegt, baadt het niet dan schaadt het niet.

Ik neem inderdaad alle dierlijke vetten niet behalve geitenkaas en vis, dat mag wel. En sojaproducten gebruik ik als vervanger. Best lekker spul trouwens.

En in plaats van koffie drink ik kruidenthee van Zonnature.

Wat het sporten betreft, ik mag niet te intensief sporten. Beetje fietsen, lopen, steppen en roeien.

Volgens mijn acupuncturist is mijn bloed nl. te heet:-). Door intensief sporten wordt dit alleen erger, dus lekker rustig aan. En dat kan naar mijn idee ook gewoon tijdens de behandeling.

Wat apart trouwens dat je de eerste keer overstimulatie heb gehad en dat de tweede keer de follikels niet wilde groeien.

Je zou bijna zeggen dat ze de eenheden die je de tweede keer moest toedienen te ver omlaag hebben geschroefd. Wel heel vervelend en frustrerend voor je dat je nog niet tot een terugplaatsing bent gekomen.

Maar wie weet, worden er nu hele mooie embryootjes klaar gestoomd! Daar gaan we natuurlijk vanuit.

De 1e keer heb ik trouwens ook overstimulatie gehad na de terugplaatsing en even in het ziekenhuis gelegen.

Daarna hebben ze wel wat veranderd, maar ik weet niet meer precies wat. Had sowieso iets met de eenheden te maken en volgens mij moest ik ook i.p.v. Gonal F over op de Puregon, maar zeker weten doe ik het niet meer.

Wat de vitamine B betreft, daar slik ik af en toe een flinke pil van om er zeker van te zijn dat ik geen tekort heb.

Maar ja, alles wat ik er aan doe deze keer geeft me natuurlijk geen garantie. Ik hoop het in ieder geval en het geeft me nu een goed gevoel. Das ook wel weer fijn.

Fijne avond!

X-, Martha.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum maar nog veel gereageerd. Ook wij mogen eindelijk beginnen op 15 april jeetje wat duurt wachten lang.....

we zijn nu ruim 2 jaar bezig en hebben na een kijkoperatie in september te horen gekregen dat we voor ivf gaan..Ik heb 1 dochter van een andere partner en bij haar was ik binnen 3 maanden vanzelf zwanger...valt ontzettend tegen dat dat nu bij een 2e niet zo snel gaat...

ik wens iedereen heel veel succes hier!!!

heb me heel brutaal ook op het schema gezet....:goodluck::goodluck:

Geplaatst

moet ik hem wel plaatsen ;)

Voortraject:

Bianca1, start deca 21 maart, start puregon 5 april

Martha, start lucrin 1 april, start puregon 13 april

Lindada, start deca 13 april

Nine, ?

Guusje, start eind april

demi, start deca 15 april,

FM/echo:

Martha, 1e fm 20 april

Punctie:

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Geplaatst

Dus het is wel te doen om deze dingen allemaal te laten?ik zat er ook aan te denken maar ik lus geen vis enzo hihi.Dus is geen optie.

Ik loop nu bij een osteopaat.Had veel rugpijn,en dit kunnen ook weer blokades zijn waardoor het allemaal niet wil lukken.Aangezien je baarmoeder ook in verbinding zit met je rug.Er zijn een aantal blokkades weg gehaald en gelukkig vond hij niks in mijn buik.Dus dat was positief.

Nadat het stimuleren steeds verkeerd ging zijn ze er achter gekomen dat ik pcos heb.Ik moest eerst 75 prikken toen overstimulatie en 50 eenheden te weinig follikels en nu moet ik dus het lange protocol volgen en vroeg starten met de deca en 75 prikken dus ik zit hem wel weer te knijpen!

Kortom het word weer spannend!!!!

Maar jij hebt geen last meer gehad van overstimulatie??

Liefs Bianca

Geplaatst
Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum maar nog veel gereageerd. Ook wij mogen eindelijk beginnen op 15 april jeetje wat duurt wachten lang.....

we zijn nu ruim 2 jaar bezig en hebben na een kijkoperatie in september te horen gekregen dat we voor ivf gaan..Ik heb 1 dochter van een andere partner en bij haar was ik binnen 3 maanden vanzelf zwanger...valt ontzettend tegen dat dat nu bij een 2e niet zo snel gaat...

ik wens iedereen heel veel succes hier!!!

heb me heel brutaal ook op het schema gezet....:goodluck:

Hallo Demidepemi6,

Welkom hier!

Wat heeft je kijkoperatie opgeleverd? Of is er geen oorzaak gevonden?

En inderdaad het wachten duurt erg lang.

Maar stel je er maar op in dat elke fase in het proces lang duurt. Een beetje afleiding zoeken in die periode is wel een aanrader.

Heel veel succes in ieder geval!

Groetjes,

Martha.

Geplaatst
Dus het is wel te doen om deze dingen allemaal te laten?ik zat er ook aan te denken maar ik lus geen vis enzo hihi.Dus is geen optie.

Ik loop nu bij een osteopaat.Had veel rugpijn,en dit kunnen ook weer blokades zijn waardoor het allemaal niet wil lukken.Aangezien je baarmoeder ook in verbinding zit met je rug.Er zijn een aantal blokkades weg gehaald en gelukkig vond hij niks in mijn buik.Dus dat was positief.

Nadat het stimuleren steeds verkeerd ging zijn ze er achter gekomen dat ik pcos heb.Ik moest eerst 75 prikken toen overstimulatie en 50 eenheden te weinig follikels en nu moet ik dus het lange protocol volgen en vroeg starten met de deca en 75 prikken dus ik zit hem wel weer te knijpen!

Kortom het word weer spannend!!!!

Maar jij hebt geen last meer gehad van overstimulatie??

Liefs Bianca

Jeetje Bianca, ik kan me voorstellen dat je toch weer bang bent voor overstimulatie. Je moet het in ieder geval goed in de gaten houden hoor.

Het is best gevaarlijk.

Sta je ook onder een strengere controle tijdens het stimuleren straks?

Ik heb na de eerste keer nooit weer overstimulatie gehad. Gelukkig niet.

X, Martha.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Afgelopen vrijdag zijn we in het zh geweest. De uitslag van de uitgangs echo was heel goed. Voor mijn leeftijd ruim voldoende follikels (7 links en 7 rechts), en het hormoon was boven verwachting. Er is besloten dat ik toch wel met een hogere dosis Gynol F ga beginnen (225) en op dag 7 mijn 1e echo om het in de gaten te houden of ik geen over stimulatie heb. Op dag 1 van mijn menstruatie eind april (+/- 22 april) begin ik met Synarel neusspray en dag 2 begin ik met Gonal F. Super spannend allemaal.

Wat ik me nog wel af vraag is hoe het komt dat jullie wel precies een datum weten wanneer jullie gaan starten?

En jeetje, wat hebben jullie al het een en ander achter de rug zeg. Ik heb wel bewondering voor jullie doorzettingsvermogen. Want volgens mij is het enorm heftig allemaal. Ik hoop uiteraard dat we het straks allemaal niet voor niks hebben ondergaan :gekruiste vingers 4

Lieve groetjes Guusje

Gast sterretje
Geplaatst

Hoi,

Mijn vriend en ik starten als het allemaal mee zit rond 24 april. Moet mijn cyclus wel regelmatig blijven.

Maar wij hopen dus ook eind april te starten. Spannend allemaal zeg!

probeer jullie te blijven volgen.Voor ons is het de eerste keer ICSI...

Geplaatst

Hoi Sterretje,

Spannend hoor! Is het voor jullie de 1e keer? Of hebben jullie hiervoor andere behandelingen ondergaan?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden