Ga naar inhoud

Wie starten er in april 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Bianca1: Heb er inderdaad wel weer zin in. Kom maar op met die spuit! Maar ben ook wel wat angstig hoor.

Oké, ze passen dus ook ICSI toe bij weinig eicellen. Heb ik me eigenlijk nooit echt in verdiept. Weer wat geleerd!

Hoeveel Puregon moet jij straks spuiten? Ik 150 EH.

• Reacties 833
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Marie!

Heel veel succes met het prikkken!!

Is dit je eerste poging??

@Mart!!

Zo dan dan prik jij het dubbele van mij!!Ik ga 75 EH puregon prikken.Dus ben weer bang voor overstimulatie!!Maar we moeten positief blijven!!

Hoeveel Eicellen had jij gemiddeld??En Embryootjes?

Hoezo ben je ook wel angstig??Bang voor weer een teleurstelling!!?

Hoop zo dat ik Heeeeel Snel ongesteld ga worden wil nu wel eens een punctie!!gek he hoe graag iemand dat wilt hihi.

Klopt ze passen het dan ook toe.Althans ik had de vorige keer 5 eitjes en maar 1 embryo die zich goed was gaan delen.Zowel in het labaratorium als in het ziekenhuis vonden ze dit heel gek en waren ze niet blij met het resultaat!!Ik daarin tegen was allang blij dat ik er 1 had!Het zal je namelijk gebeuren dat je geen ene embryo hebt.Veel mensen om mij heen hebben meer embryootjes na ICSI dus ik hoop dat dat voor mij ook op mag gaan!!

Succes morgen met prikken!!!!

Geplaatst

@ bianca1

Ik heb mijn laaste ivf ieds van 13 jaar geleden gehad,

(was mij allemaal teveel) ben ook daarna (jaartjes later)

spontaan zwanger geworden ,maar was een bbz....

maar na dat alles heeft mijn man en ik besloten (nu het nog kan)

om het weer te proberen....

Geplaatst
Ook ik ben begonnen met spuiten:

26-3 deca

30-3 (beginnen met) puregon

05-4 echo

Marie,

Ik heb je op het lijstje gezet. Bedoel je met de echo de follikelmeting? Denk het wel hè?

Heel veel succes in ieder geval!

Gr.

Martha

Voortraject:

Suus77: Uitgangsecho 19 maart, start gonal F 21 maart

Bianca1: start deca 21 maart, start puregon 5 april

Miki: start deca 24 maart (eerder al aan de pil)

Marie10: start deca 26 maart, start puregon 30 maart

Schattie: start deca 30 maart, start puregon 1 april (Flare up behandeling)

Martha, start lucrin 1 april, start puregon 13 april

Nicole: start deca 1 april, start puregon (250) 14 april

Elvirazonnetje: start deca 2 april

Mariëtte: start deca rond 10 april, start GonalF 300IE rond 11 april (Flare up behandeling)

Lindada: start deca 13 april

Demi: start deca 15 april

Henne: start deca rond 20 april, menopur 3 dagen later

Guusje: start synarel ca. 22 april, start Gonal F 24 april

Sterretje: start ca. 24 april

Echo

Mariska: 1 april

Mariëtte: Rond 11 april

Elvirazonnetje: 12 april

Nicole: 13 april

FM (Follikelmeting)

Marie10: 5 april 1e

Schattie: 7 april 1e

Paula: 11 april 1e

Mariska: 14 april 1e

Martha: 20 april 1e

Punctie:

Schattie: rond 10 april

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Eslief: 2 April

Vanessa: 4 april

Marielle: 2 april

Geplaatst
@Marie!

Heel veel succes met het prikkken!!

Is dit je eerste poging??

@Mart!!

Zo dan dan prik jij het dubbele van mij!!Ik ga 75 EH puregon prikken.Dus ben weer bang voor overstimulatie!!Maar we moeten positief blijven!!

Hoeveel Eicellen had jij gemiddeld??En Embryootjes?

Hoezo ben je ook wel angstig??Bang voor weer een teleurstelling!!?

Hoop zo dat ik Heeeeel Snel ongesteld ga worden wil nu wel eens een punctie!!gek he hoe graag iemand dat wilt hihi.

Klopt ze passen het dan ook toe.Althans ik had de vorige keer 5 eitjes en maar 1 embryo die zich goed was gaan delen.Zowel in het labaratorium als in het ziekenhuis vonden ze dit heel gek en waren ze niet blij met het resultaat!!Ik daarin tegen was allang blij dat ik er 1 had!Het zal je namelijk gebeuren dat je geen ene embryo hebt.Veel mensen om mij heen hebben meer embryootjes na ICSI dus ik hoop dat dat voor mij ook op mag gaan!!

Succes morgen met prikken!!!!

Bianca,

Ik had de laatste keer volgens mij 12 follikels en 8 eitjes. Deze waren allemaal bevrucht, twee teruggeplaatst en 3 geschikt voor invriezen. Er zijn dus 3 embryoos verloren gegaan.

Ik vind wel dat je weinig eenheden spuit, vooral omdat ze de laatste keer niet blij waren met het resultaat...

Met angstig bedoel ik inderdaad dat ik bang ben voor nieuwe teleurstellingen. Bang voor nieuwe miskraam etc. Dat vond ik de vorige keer zo erg! De angst slaat me iedere keer om het hart als ik daar aan denk. Maar ik probeer wel positief te zijn hoor. Doe heel erg m'n best:-)

Ik hoop voor je dat je heel snel ongesteld gaat worden haha:blob1:

Geplaatst

Hee Mart,

Ik kan het me heel erg goed voorstellen zeg!!

We gaan je er gewoon met zn alle door heen trekken!!!!

De eerste keer had ik met 75 eenheden overstimulatie toen 50 gaan prikken 5 eicellen.Voor de 2de ivf weer 50 gaan prikken te weinig eicellen.

Dus nu toch maar die 75 prikken in de hoop dat het nu allemaal goed gaat!!Ik moest nu al zolang van te voren met de deca gaan beginnen zodat bij mijn menstruatie alle natuurlijke follikels weg zijn en ze dan enkelt aangemaakt worden door de puregon straks.Dus dan heb er ik er niet 30 maar hoop 10 ofzo!!Dus het word weer duimen draaien!!

@marie,

Hopelijk gaat het je nu wel lukken om deze ivf te doen!!

Soms is het inderdaad zo ontzettend moeilijk!!!De hormonen het prikken steeds weer een teleurstelling etc.

Ik ga voor je duimen Marie dat er over 9 maanden eindelijk een klein wondertje in je armen ligt!!

Liefs Bianca

Geplaatst

@bianca1: heel veel succes dit keer en nu hopelijk wel voldoende follikels he?

@martje: bij mijn man is er inderdaad ook geen verminderde zaadkwaliteit vastgesteld maar toch kiezen ze bij eerste IVF al voor combinatie IVF en ICSI zodat we meer kans zouden hebben op toch zeker één goed embryo'tje. Miss heeft dat te maken met onze leefttijd (ikzelf 36j, maar mijn echtgenoot 49 jr) Ik ga het zowiezo bij volgende afspraak nog eens duidelijk navragen.

@nico74: spannend zeg, 1 april mag jij al beginnen met decapeptyl!!! Ik zal nog een maandje geduld moeten hebben. Ik duim alvast voor je. Laat me dan eens weten hoe het verder loopt he?

Morgen heb ik afspraak met accupuncturiste, ik geloof wel in een ondersteunende werking hiervan. Alleen heeft ze mij verteld dat het betere was geweest dat ik 3 maanden voor de IVF hiermee kon starten. Ben eens benieuwd wat ze morgen te zeggen heeft en wat ze al zal doen. Als ik het maar dat ik daardoor rustiger word, dan vind ik dat ook al mooi meegenomen,

groetjes

object

Geplaatst

@ Bianca, we gaan van het allerbeste uit en daar hoort geen overstimulatie bij hoor!!!

@ Object, ben benieuwd naar de reden waarom ze op ICSI overgaan. Misschien omdat je man wat "ouder" is?

Ik ben zelf ca. 5/6 weken terug ook begonnen met acupunctuur. Ze heeft me heel veel voedingadviezen meegegeven en speelt in op het emotionele vlak. Het maakt me wat rustiger en ik voel me er goed bij.

Er zijn diverse meningen over acupunctuur te vinden, maar het is maar net waar je je zelf goed bij voelt. Ben benieuwd naar je ervaringen.

X, Martha.

Geplaatst

He dames,

Mart, jij begint morgen met de lucrin! Succes hoor, hoop dat het allemaal goed gaat! Ik zie dat je 1 dag eerder dan mij begint met de puregon. spannend! Ik zal voor je duimen dat de 5e ivf zal slagen!!!

ik begin morgen met de decapeptyl...ben er helemaal klaar voor, denk ik...ben nu al opgewonden in die zin dat ik gewoon nu al heel vroeg wakker wordt. Misschien ben ik nu wel al bang dat ik me zal verslapen en dat ik de spuit te laat erin zet...hahahaha...ben benieuwd hoe dat zal gaan, het spuiten...zie er van de ene kant wel tegenop, want ik heb iets met naalden, maar van de andere kant, toen ik de proefspuit mocht zetten, ging het (na een kleine aarzeling) wel goed...ben benieuwd hoe het is met de vloeistof erin...

Object, ik zal je zeer zeker op de hoogte houden!

liefs,

Nico

Geplaatst

Hi Martha: vandaag eerste accupunctuur sessie gehad. Ik was heel tevreden over contact met dokter. Zij was de eerste die zo in detail informeerde naar mijn cyclus en maandstonden. Volgens haar zit er op dat vlak niets verkeerd; ze gaat enkel wat werken op de nieren en milt voor betere doorbloeding en om mij wat te kalmeren (ik ben nogal serieus stresskonijn). Ik ben van opleiding diëtiste en verpleegkundige, dus qua voeding weet ik zo ongeveer wel wat goed en slecht is. Wat ik niet wist, is dat volgens de chinese geneeskunde, rauwkost best wordt beperkt tot 1x per week. Verder eet ik veel havermoutpap (veel vit b), veel vis en dagelijks mijn vers citroen- en sinaasappelsap en vooral veel drinken water en thee(vooral rooibosthee, bevat geen theïne) en dagelijks verse soep.

Vanaf nu heb ik wekelijks afspraak met accu en dan de dag van de terugplaatsing ook net voor de TP en dan na de TP accu.

Ik wou ook nog graag starten met yoga, maar mijn agenda laat dit momenteel nog niet toe. Toch probeer ik regelmatig te bewegen (ik speel golf) en das geen intensieve sport, maar toch ben je in de natuur en het ontspant enorm.

Ik ga zeker navragen waarom ze in ons geval toch ook opteren voor icsi, ik hou je hiervan op de hoogte.

Heb je bij jouw vorige IVf ook accu gedaan? Of is dit eerste keer?

groetjes

object

Geplaatst

He dames,

de eerste spuit zit erin.

Zal even vertellen hoe het ging.

Heb de hele nacht eigenlijk slecht geslapen. Heb alle minuten van 1 uur gezien en toen 3 uur, 4 uur, 5 uur, 6 uur en om 21 minuten over 6 ging de wekker...ik dacht de hele tijd dat ik te laat was met spuiten en dat ik moest opstaan om te spuiten...zeer vermoeiende nacht dus...smiley5.gif.

Goed, om half 7 dus opgestaan en de katten eten gegeven, mezelf aangekleed en naar beneden gegaan naar de keuken. De decapeptyl eruit gehaald en de gebruiksaanwijzing nog een keer doorgelezen (had ik nog niet gedaan). Toen kreeg ik het omhulsel van de spuit niet open...schaar erbij gepakt en opengeknipt...eindelijk...de spuit lag in mijn handen...aaah...nu is het moment daar...

een vetrol vastgepakt en even een paar keer diep in- en uitgeademd en toen gaan met die banaan...maar toen ging de spuit er niet in...ik denk...wat is dit, waarom gaat ie niet erin en waarom doet het wel pijn??? de vorige keer deed het geen pijn...nog een keer wat harder drukken en toen ging ie erin...en terwijl ik de huidrol nog vast had, ging de vloeistof erin...nadat ik de spuit dus had gezet, dacht ik bij mezelf...oja...je had de huid weer los moeten laten en dan pas spuiten...hahahaha...na ja...al met al is het dus goed gegaan en heb ik het wel gevoeld...achteraf is het op die plek inderdaad wat gevoeliger, maar goed....ik voel nu verder niets meer...dacht wel net even dat ik al wat hoofdpijn begon te krijgen, maar dat kan ik me ook inbeelden...

morgen rond kwart voor 7 nummer 2...

we gaan ervoor...

we zijn dus begonnen!!

Geplaatst

Hi Nico,

Eindelijk jouw eerste spuit is terug gezet, wel onder beetje stress zo te lezen. Hopelijk slaap je vannacht beter! Als je schrik hebt niet op tijd wakker te worden, dan kan je beter 2 wekkers plaatsen, want de gedacht dat je niet op tijd wakker zal zijn, zorgt ervoor dat je ook niet in slaap geraakt.

Miss nog een tip, als je jouw vetrol neemt, knijp daar niet te hard in, gewoon een plooi in de losse hand nemen en in een keer goed doorprikken en inderdaad plooi loslaten en traag inspuiten (ik wil me niet moeien hoor maar ik ben verpleegster, dus heb wel wat ervaring met spuiten).

Ik ben nog altijd aan het wachten op mijn MS.

groetjes,

object

object, 36 jr, 1e IVF/ICSI, wachten op MS

Geplaatst

@ Nico, spannend hè zo'n eerste spuit:unsure:. De volgende keren gaat het steeds beter en daarna wordt het een peuleschilletje met hier en daar een blauw plekje:-) Maar hij zit erin!! Moet je dan trouwens persé zo vroeg spuiten? Bij mij staat in het schema dat ik 's ochtends moet spuiten, maar niet hoe laat. Ik doe het dus vlak voor ik naar m'n werk ga en in het weekend zet ik de wekker op 8.00 uur. Het spuitje leg ik op m'n nachtkastje en na het spuiten ga ik weer lekker slapen.

@ Object, hoe voel je je verder na de eerste accu-sessie? Ik voelde na de tweede keer dat ik energieker was. Bij mij speelt ze met name in op m'n endometriose en de daarbij behorende klachten en natuurlijk de ivf. Omdat de meeste dierlijke producten (gemanipuleerd) slecht zijn voor de endo heeft ze me aangeraden niks meer te eten van de koe, kip en varken. Ook melk, kaas en eieren liever niet. Alleen als het biologisch is mag ik het af en toe eten. Ter vervanging eet ik nu wel geitenkaas, schapenkaas en vis en drink ik sojaproducten. Ook heeft ze me aangeraden geen tampons meer te gebruiken en teunisbloemolie, spirulina en visolie te slikken. Daarbij neem ik een keer in de 3/4 dagen nog een flinke B-vitamine.

Dit is de eerste keer dat ik dit allemaal doe voor een ivf-poging, dus ben eigenlijk wel heel erg benieuwd naar het resultaat. Qua sport fitness ik een keer in de week, maar het mag niet te intensief (het bloed mag niet te heet worden).

Ik vind het tot nu toe wel heel lekker hiermee bezig te zijn. Het voelt goed in ieder geval. Nu het resultaat nog....

Oh ja en ze prikt bij mij ook een dag voor en na de terugplaatsing.

holglitta7.gif

Geplaatst

Heee Iedereen,

Zo te zien zijn jullie allemaal al aan het prikken of vergis ik me??

Straks ben je een ervaren prikster Nico ;)!!

Wat moeten jullie allemaal vroeg prikken dan!!!

Ik mocht zelf bepalen wanneer ik zou gaan prikken dus heb besloten s avonds om 7 uur te prikken.

Succes dames!!!

Hier ben ik nog steeds aan het wachten op mijn menstruatie maar het komt maar niet!!

Wel spuit ik al 11 dagen de decapeptyl.Dus als ik zondag nog niet ongesteld ben moet ik even het ziekenhuis bellen en maandag misschien even voor een echo komen.

Geen idee of ze daar iets mee opschieten maar goed!!

Fijne dag allemaal het ziet er hier lekker zonnig uit!!

Liefs Bianca

Geplaatst

Wat frustrerend Bianca dat je nog steeds niet ongesteld bent. Mag je gewoon tijdens de paasdagen langskomen in jullie ziekenhuis? Volgens mij doen ze dat bij ons niet. Wel lekker trouwens, hoef je niet langer te wachten dan noodzakelijk.

Wij moeten inderdaad persé op de ochtend prikken. Geen idee waar dat voor is, maar doe het braaf.

Ook een heel fijn weekend en het zonnetje schijnt hier ook. Lekker!!!!!

X, Martha.

Geplaatst

goeiemorgen dames,

de reden dat ik zo vroeg prik is dat ik al om half 8 begin met werken en aangezien ik toch wel 20 minuten moet rijden, moet ik het al zo vroeg doen, maar dat vind ik niet erg...nu heb ik tenminste een reden om op tijd op te staan..hihihi...

Object...bedankt voor de tip...vanochtend bij de tweede spuit ging het wel al wat beter (had nu de huidplooi wel losgelaten, maar het erin prikken deed toch pijn...zal proberen het wat losser vast te pakken...kijken of dat idd verschil maakt! bedankt!

Mart, hoe ging het bij jou?

Ik hoop dat de acupunctuur voor jullie zal werken...zou zoiets ook wel graag willen doen, maar zou niet weten waar ik dat bij mij in de buurt kan doen en wanneer ik dit kan doen, aangezien ik een heel erg druk schema heb...werk fulltime en daarnaast volg ik nog een studie waarbij ik twee avonden in de week naar school moet en drie avonden geef ik les op een sportschool...en dan nu de komende periode tot en met 21 juni heb ik om de 2-3 weken een toets...hopelijk ben ik dan daarna klaar met de opleiding. In april heb ik dus op 12, 19 en 26 april een toets...waarvan een herkansing op 19 april...pfff...dus veel tijd om iets anders te doen heb ik niet...helaas...ach ja...school is na juni dan hopelijk afgelopen en dan heb ik weer twee avonden extra vrij...hihihi...

succes met alles ook voor de rest...en ik hou jullie op de hoogte!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Jeetje Nico, wat doe je je zelf aan deze periode. Lukt het dan wel om ivf erbij te doen? Intensief sporten schijnt nl. ook niet zo goed te zijn tijdens ivf. Wel een beetje op jezelf passen hoor! En als je een beetje op schema loopt wat het stimuleren betreft met puregon tot aan de punctie (in totaal 10 tot 15 dagen), dan komt je toets op 26 april misschien wel een beetje in de knoei...Je lichaam heeft nl. tijd nodig zich te herstellen na de punctie.

Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik zou het zelf niet doen. Ik zet juist in deze periode alles een tandje lager...

Heb je het ook overlegd met je gyn. Of is dit volgens hem geen probleem.

X, Martha.

Geplaatst
Marie,

Ik heb je op het lijstje gezet. Bedoel je met de echo de follikelmeting? Denk het wel hè?

Heel veel succes in ieder geval!

Gr.

Martha

Voortraject:

Suus77: Uitgangsecho 19 maart, start gonal F 21 maart

Bianca1: start deca 21 maart, start puregon 5 april

Miki: start deca 24 maart (eerder al aan de pil)

Marie10: start deca 26 maart, start puregon 30 maart

Schattie: start deca 30 maart, start puregon 1 april (Flare up behandeling)

Martha, start lucrin 1 april, start puregon 13 april

Nicole: start deca 1 april, start puregon (250) 14 april

Elvirazonnetje: start deca 2 april

Mariëtte: start deca rond 10 april, start GonalF 300IE rond 11 april (Flare up behandeling)

Lindada: start deca 13 april

Demi: start deca 15 april

Henne: start deca rond 20 april, menopur 3 dagen later

Guusje: start synarel ca. 22 april, start Gonal F 24 april

Sterretje: start ca. 24 april

Echo

Mariska: 1 april

Mariëtte: Rond 11 april

Elvirazonnetje: 12 april

Nicole: 13 april

FM (Follikelmeting)

Marie10: 5 april 1e

Schattie: 7 april 1e

Paula: 11 april 1e

Mariska: 14 april 1e

Martha: 20 april 1e

Punctie:

Schattie: rond 10 april

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Sharon : 4 april

Testen:

Eslief: 2 April

Vanessa: 4 april

Marielle: 2 april

Sharon : 17 april

even bijgewerkt
Geplaatst

Sharon, wat goed, weet je al hoeveel je er hebt?

Heel veel succes a.s. zondag. Heel toepasselijk tijdens de pasen:-)

Geplaatst

he Mart,

tot nu toe gaat het allemaal nog wel. Ben nu bezig met mijn derde jaar en moet nog 6 toetsen maken en dan ben ik klaar...mocht ik idd de 26e april niet redden, dan kan ik me alsnog ziekmelden en de toets later maken.

En wat het sporten betreft, het lijkt meer dan het mss is (maar ik doe dit ook al jaren). Op woensdagavond geef ik een uurtje body balance (Tai Chi met Yoga) en op donderdagavond een uurtje zumba en op vrijdagavond weer een uurtje Club Yoga (hetzelfde als body balance, maar dan een andere naam). het enige intensieve is dus de zumba (maar wel lekker) en ik heb goede regelingen getroffen met beide sportscholen, mocht ik me niet lekker voelen, dan kan ik vervanging regelen. Ik zal zeer zeker op mezelf letten...ben twee jaar geleden er wel achter gekomen dat werken en veel lesgeven niet alles is en toen heb ik ook bewust afstand gedaan van andere lessen die ik gaf (op dinsdag en vrijdagavond gaf ik nog spinningles en op woensdagavond ook nog een uurtje Body Pump voor de body balanceles begon. en mocht het overdag niet gaan, dan mag ik thuis werken op mijn gemak...dus ik hoop dat ik het zo allemaal geregeld krijg...

ga me nu klaar maken om te gaan wandelen met mijn vriend, schoonbroer en zijn hond!

fijne paasdagen en tot gauw!

xx

nicole

Geplaatst

Oh, dan heb je in ieder geval zelf nog de keus om van het een of ander afstand te doen, mocht het nodig zijn. Het sporten valt ook mee inderdaad. Yoga schijnt alleen maar goed te zijn.

Lekker wandelen en fijne paasdagen!

X, Martha.

Geplaatst

@mart:

ik voel nog geen verschil na eerste accu sessie, ik kijk al uit naar volgende sessie volgende week woensdag. Ik heb er op zijn minst nog 5 te gaan voor TP. Plaats jouw Accu ook ongeveer een 17-tal naaldjes?

Martha, jij bent er kennelijk ook intensief mee bezig, ik ben ook zo iemand die alles zelf onder controle wil hebben.

Ik heb dat al meerder keren gehoord dat melkproducten en kaas (van koemelk) beter gemeden worden. Goede tip; ik ga die ook terug vervangen door sojamelk en sojaproducten.

Dat van geen tampons wist ik ook nog niet, lijkt mij logisch, maar had ik over het hoofd gezien; net nu ik op mijn MS aan het wachten ben en ik altijd tampons gebruik, ga ik dit dit keer zeker niet doen. Tx!

Inderdaad opletten met sporten, zeker niet te intensief. Maar sport voor de ontspanning is zeker goed.

@nico: amai zo'n drukke agenda! Jij zal wel niet veel tijd hebben om te piekeren, met zo'n agenda ben je toch wel veel afgeleid. Ik heb een eigen winkel, maar in een winkel kan je hele eenzame momenten hebben en ik heb dus veel te veel tijd om te piekeren.

Succes verder met het prikken hé

Miss nog een tip bij het prikken, is het met naalden? Let erop dat het gaatje van de naald naar boven gericht is (gaatje naald is zo een schuin gedeelte), zo ben je zeker dat scherpste gedeelte van de naald eerst jouw

huid gaat, is minder pijnlijk en gaat vlotter door de huid.

@bianca: ik vrees dat ik de enige ben die nog niet aan het prikken is. Ik heb ook nog nooit geprikt (wel als verpleegkundige bij anderen) maar nog nooit bij mezelf. Dit is mijn eerst IVF. Ik wacht momenteel nog op mijn MS, dan de pil en dan pas prikken. Ik moet nog veel geduld hebben.

Prettig paasweekend allemaal, na het paasweekend zijn we weer al 3 dagen verder hé? Altijd maar aftellen.

groetjes,

object

Geplaatst

@Object, ik krijg 7 naaldjes. 1 voor m'n grote teen (rechts), 1 zijkant onderbeen (links), 1 net boven m'n knie (links), 1 tussen duim en wijsvinger (rechts), 1 onderkant pols (links) en twee schuin onder m'n navel (ter hoogte baarmoeder/eierstok).

Ik ben inderdaad momenteel heel erg bezig met wat ik eet en drink. Het is nu of nooit, want het klokje begint steeds harder te tikken...

In een winkel staan is in deze periode wel eenzaam. Ik kan het me voorstellen dat de tijd soms heel langzaam kan gaan, maar het komt vanzelf zover. Het is een proces van wachten en geduld.

Fijne pasen en inderdaad daarna zijn we al weer 3 dagen verder:toothy10:

X, Martha.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden