Ga naar inhoud

Wie starten er in april 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Guusje!!

Is dit je eerste ivf/icsi??

Is dit je natuurlijke cyclus?Geen punctie nu dus??In april pas beginnen???

Sorry voor mijn vragen!!

Liefs Bianca

• Reacties 833
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

he dames,

ik meld me ook aan bij dit topic...

wij beginnen op 1 april met de decapeptyl injecties.

13 april hebben we de startecho en op 14 april begin ik met puregon (250).

vind het reuze spannend...ons eerste kindje...we hebben wel een miskraam in september 2009 gehad (2 oktober uiteindelijk gecurreteerd).

Heeft iemand van jullie ook ervaring met de toedieningssetjes van de puregon ipv de pen?

grtz,

nicole

Geplaatst

Voortraject:

Bianca1, start deca 21 maart, start puregon 5 april

Martha, start lucrin 1 april, start puregon 13 april

Lindada, start deca 13 april

Nine, ?

Guusje, start eind april

demi, start deca 15 april,

Nicole, start deca 1 april

FM/echo:

Martha, 1e fm 20 april

Punctie:

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Geplaatst

Hoi Bianca,

Het is inderdaad onze 1e ivf poging. Het is dus allemaal nieuw voor ons. Ik moet mijn menstruatie afwachten eind april, op de 1e dag van mijn natuurlijke cyclus gaan we starten. Maar zover ik begrijp is dat dus niet altijd zo? Hoe gaat dat bij jou dan?

Dus van een punctie is nog geen sprake geweest bij mij.

Geeft niks hoor, al je vragen :-)

Geplaatst

Ha meiden!

Gezellig, kom erbij.

Ik lees trouwens dat het voor een aantal van jullie de eerste keer is.

Heel spannend allemaal meiden. Het is een lichamelijk, maar vooral emotioneel pittig traject en ik hoop dat dit forum jullie er wat doorheen kan slepen met uiteindelijk een geweldig resultaat natuurlijk. Heel veel succes in ieder geval!

@ Guusje, reden dat we de data in ons traject al weten heeft te maken met de behandeling in een kunstmatige cyclus. Ik ben bijv. al gestart met de pil om m'n cyclus stil te leggen. Ze kunnen zo het hele traject al bepalen tot aan de eerste fm. Hoe het daarna verloopt is afhankelijk van de grote en hoeveelheid follikels.

@ Nicole, ik heb geen ervaring met het toedieningssetje van Puregon, maar dat kun je altijd in het ziekenhuis vragen. Als het goed is krijg je ook prikinstructie zodat je wordt geleerd hoe dit toe te dienen.

X, Martha.

Geplaatst

Oke Martha, dank je voor de info. Nu heb ik nog 1 vraagje, wat betekend het wachtbankje? Is dat de periode na de punctie tot de zw test?

Je kan wel merken dat ik een beginneling ben he?

X Guusje

Geplaatst

Hoi Hoi Dames

Ik stond ook al op het lijstje maart maar gisteren dus ongi geworden en vanmorgen de ivf afd gebeld en ik mag op 2 april gaan starten met de deca en op 5 april stoppen met de pil en op 12 april de eerste startecho ik weet alleen niet hoe ik het op het lijstje krijg

Dus we kunnen eindelijk beginnen jippie:gekruiste vingers 3

Liefs Elvira

Geplaatst
Hallo Demidepemi6,

Welkom hier!

Wat heeft je kijkoperatie opgeleverd? Of is er geen oorzaak gevonden?

En inderdaad het wachten duurt erg lang.

Maar stel je er maar op in dat elke fase in het proces lang duurt. Een beetje afleiding zoeken in die periode is wel een aanrader.

Heel veel succes in ieder geval!

Groetjes,

Martha.

Hoi martha

Mijn kijkoperatie heeft opgeleverd dat ik verklevingen heb..En de kans op een normale zwangerschap bij 0 is

Vandaag over een maand mogen we beginnen met spuiten dus langzaam aan schiet het op...

doeiii demi

Geplaatst
Oke Martha, dank je voor de info. Nu heb ik nog 1 vraagje, wat betekend het wachtbankje? Is dat de periode na de punctie tot de zw test?

Je kan wel merken dat ik een beginneling ben he?

X Guusje

Guusje,

Het wachtbankje is de periode tussen terugplaatsing en testen. De meest spannende en stressvolle periode.

Logisch toch dat je het niet allemaal weet, maar dat komt vanzelf:-)

X, Martha.

Geplaatst

Voortraject:

Nicole, start deca 1 april, uitgangsecho 13 april, start puregon (250) 14 april

Elvirazonnetje, start deca 2 april, uitgangsecho 12 april

demi, start deca 15 april

Guusje, start synarel ca. 22 april, start Gonal F 24 april

Sterretje, start ca. 24 april

Nine, ?

FM (Follikelmeting)

Martha, 1e fm 20 april

Punctie:

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

--------------------------------

Hoi Elvirazonnetje,

Ik heb je erbij gezet! Fijn voor je dat je ook bijna mag beginnen.

Ook alvast heel veel succes!

X, Martha.

Geplaatst
Hoi martha

Mijn kijkoperatie heeft opgeleverd dat ik verklevingen heb..En de kans op een normale zwangerschap bij 0 is

Vandaag over een maand mogen we beginnen met spuiten dus langzaam aan schiet het op...

doeiii demi

Hoi Demi,

Bij mij is hetzelfde geconstateerd, maar ook dat de eileiders aan beide kanten potdicht zijn.

Het wordt spannend hè als het dichter bij komt.

Ik heb er best wel weer "zin" in. Het wachten duurt me weer lang genoeg.

X, Martha.

Geplaatst

Hoi dames,

Ik ga ook weer beginnen aan een verse poging tot mijn verbazing.

Ik ben vrijdag naar een andere ivf arts geweest omdat ik met de mijne niet echt op mijn gemak was, nu heb ik een vrouwelijke veel vriendelijker.

We hebben nog 1 blasto liggen maar ze stelde zelf voor om al aan een verse poging te beginnen en deze als reserve te houden, omdat ze er ook graag 2 TP.

Heb gelijk alles meegekregen dus de koelkast ligt weer vol :)

Vrijdag krijg ik de uitgangsecho en dan hoor ik smiddags waneer de eerste spuit er weer in mag.

Weer spannend vind ik, is al meer als een jaar geleden de eerste punctie.

Tevens mag ik mijn volgende cryo's ook in de eigen cyclus doen zodat er wat vaart achter zit.

Ze vond 4 tp in meer als een jaar ook vrij weinig.

Ik denk dat de punctie op 1 april zal zijn als ik het goed berekend heb.

We gaan voor een hele groene maand

Groetjes suus

Geplaatst

Leuk dat dit topic ook weer een beetje actief wordt!

Ik herken het helemaal om er zin in te hebben en zie zelfs niet tegen de komende punctie op hoor!

Ik moet helaas nog even wachten. Ik hoef nooit de pil te gebruiken, ik moet gewoon op dag 23 starten met de deca. Dus de data zijn bij mij nog wel wat onzekerder hoor...

Ik vind het toch wel bijzonder hoeveel verschillende "protocollen" er in de verschillende ziekenhuizen zijn.

Zijn er al dames in dit topic die ook in het AMC onder behandeling zijn??

Geplaatst

Suus,

Natuurlijk niet omdat ik je het niet gun om aan een nieuwe poging te gaan beginnen.

Maar, wij moesten eerst onze cryo's 'op maken' voordat er een nieuwe poging werd gestart.

Hoe zit dit bij jullie dan?

Geplaatst

Suus, wat goed dat je weer met een nieuwe poging mag beginnen.

Maar het is inderdaad wel gek dat je dat mag terwijl je nog een cryo hebt. Mag bij ons ook niet.

In ieder geval wil ik je heel veel succes wensen!

X, Martha.

Geplaatst

Voortraject:

Nicole, start deca 1 april, uitgangsecho 13 april, start puregon (250) 14 april

Elvirazonnetje, start deca 2 april, uitgangsecho 12 april

demi, start deca 15 april

Guusje, start synarel ca. 22 april, start Gonal F 24 april

Sterretje, start ca. 24 april

Nine, ?

FM (Follikelmeting)

Martha, 1e fm 20 april

Punctie:

Suus77, 1 april

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Geplaatst

Hoi Dames,

Ja dat dacht ik ook altijd eerst alles opmaken en dan pas de verse poging. maar de arts stelde het zelf voor dus ik zeg geen nee haha.

ze wilde die als reserve laten liggen en er het lieft 2 terugplaatsen.

Groetjes

Geplaatst

Hey Suus77,

Dat is aan de ene kant wel mooi, maar aan de andere kant weet je niet of die blasto je een hele poging had kunnen besparen...

Is het goed trouwens dat ik je in het lijstje heb gezet?

En wat heb je al snel een punctie trouwens, of volg je een poging in eigen cyclus?

X, Martha.

Geplaatst

Hoi Mart,

Ik vind het niet erg, meestal ontdooien ze niet allemaal goed , dus heb je de gehele poging voor niks gedaan.

Hij is la vrij snel omdat ik al op 6 maart begonnen was met suprefact voor de cryo, moet vrijdag om de uitgangsecho en dan hoor ik wanneer de eerste spuit erin mag ik verwacht dit weekend, de vorige stimulatie had ik 8 a 9 dgn nodig, vandaar dat ik op 1 april uitkomt, kan ook een dag verschillen haha

Bij jou begint het ook al op te schieten zie ik.

Groetjes suus

Geplaatst

Hoi Mart

Ja zag het thanks!!!

Ja we zijn ook erg blij dat we nu eindelijk van start kunnen nog 2 weken en dan eindelijk starten met de deca gek eigenlijk dat we zo blij kunnen zijn om te beginnen terwijl het toch een zwaar traject is waardoor je heen moet zowl lichamelijk als emotioneel

Aan alle andere dames erg veel succes!!!

Liefs Elvira

Geplaatst

Hey Meiden!

Omdat we met een aantal meiden bezig zijn de topics(namen) een beetje overzichtelijk te houden, lijkt het me goed dat ons lijstje hier overgeheveld wordt naar "overzicht behandelingen APRIL"

Dit is een topic met alleen maar lijstjes van die maand.

In dit topic kunnen we elkaar een beetje blijven bijpraten.

-> Kletsen/bijpraten in dit topic en

-> overzichtslijst in "overzicht behandelingen APRIL"

Als je zelf het lijstje wil aanpassen, maar het lukt je niet, kun je altijd even vragen aan iemand die het wel weet...

Ik hoop dat jullie dit allemaal oké vinden - ga ik eigenlijk wel een beetje vanuit ;-)

X, Martha.

Geplaatst

Ja, vond ik ook al jammer.

Maar we kunnen het wel weer een beetje aanhalen:-)

Geplaatst

hoi ik moet zeggen ik kom wel bijna dagelijks kijken of er nog nieuws is. Maar omdat we opdit moment nog steeds zijn het wachten om te beginnen met spuiten heb ik zelf nog geen nieuws.

Ik ben natuurlijk wel de dagen aan het aftellen en lees wel veel op internet. En natuurlijk heb ik 1000 en 1 vraag.

Ik zal ze stellen:

*ik weet wat overstimulatie is maar hoe komt dat??wanneer krijg je overstimulatie??

*als ik de punctie heb gehad kan ik de dag erna weer werken??

*hoe is de punctie??eerlijk!!

*klopt het dat in het geval van ivf of icsi de eitjes niet vanzelf kunnen springen? normaal spingt een eitje toch tussen de 1,8 en 2.0cm. Maar ik lees hier van meiden waarbij het eitje al bv 2.3cm is.

Nou dat was het ff

doeiiii demi

Geplaatst

Hoi Demi,

als ik de punctie heb gehad kan ik de dag erna weer werken??

-Ik zou adviseren om het niet te doen. De 'na-pijn' kan vervelend aanvoelen, beurs/blauwe plek idee.

hoe is de punctie??eerlijk!!

-Ik heb beide puncties Diazepam 10mg en Paracetamol 1000mg gekregen. De punctie was 'te doen'. Natuurlijk deed het pijn en moet je goed op je ademhaling letten.

Ik had 1 keer 12 en 1 keer 13 follikels om aan te prikken.

De laatste keer wou de gyn er nog eentje aanprikken die ze zag zitten maar deze liet zich niet aanprikken, dat deed wel ontzettend zeer. Toen ze na 3 keer proberen nog niet kon prikken hield ze er ook mee op, omdat ik dit aan gaf.

klopt het dat in het geval van ivf of icsi de eitjes niet vanzelf kunnen springen?

-Ik spuit Decapeptyl en hierdoor kun je geen eisprong krijgen.

Sommige gebruiken hier andere medicijnen voor.

Maar de hoofdzaak is dat de follikels dus niet vroegtijdig gaan springen.

Voor de punctie moet je 1 andere injectie zetten, die zorgt ervoor dat de follikels makkelijker aan te prikken zijn.

Bijv. Ovitrelle of Pregnyl.

Heel veel succes!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden