Ga naar inhoud

Wie starten er in april 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ikke.....

Maar wat ik niet snap..... jullie weten al die data al.... hoe kun je dat van te voren zo weten?

Ik kan pas beginnen op de eerste dag van mijn menstruatie met de decapeptyp, maar dan weet ik nog niet wanneer ik begin met de puregon. Laat staan dat ik weet wanneer de punctie is...

Ik krijg 300 eenheden puregon, omdat ik bij een derde cyclusdag een te hoge hormoonwaarde had in mijn bloed. Hieruit zou blijken dat mijn lichaam toch ook moeite heeft in de aamaak van eitjes. (of zoiets)

Vandaar dat ik het korte protocol in ga. Oh wacht even, zou dat het verschil zijn, dat jullie de dagen al wel weten?

Nu bleek ook, want ze hebben dus nog een extra echo gemaakt, dat ik de afgelopen cyclus een bloedinkje heb gehad bij de eisprong, waardoor ze niet goed konden zien wat er aan eitjes achter zou kunnen zitten.

Ze gaan me dus 300 eenheden geven. De kans op overstimulatie achten ze klein, omdat het nu dus blijkbaar al moeilijk genoeg gaat.

Voor de rest is het afwachten wat mijn lichaam dan gaat doen. Zowel wat eitjes betreft, maar ook wat lichaam zelf betreft. Ik ben hypermobiel, en hoop maar dat ik niet uit elkaar ga vallen ;)

Ik ben er vrij nuchter onder, en laat het over me heen komen. Van te voren kun je toch niet zeggen hoe het gaat worden... Eerst doormaken, en dan zien we wel weer verder....

Dus ik weet alleen nog maar dat ik in april ga beginnen......

Nog een vraag...... de groentela in de koelkast heb ik gekraakt, maar halen jullie de spuiten er van te voren uit? Het lijkt mij namlijk niet zo prettig om vloeistof van een graad of 6 naar binnen te werken.... En ik lees dat jullie de vetrol.. hihi, ik hou het bij huidplooi... (die kan ik moeilijk genoeg vastpakken) en dan prikken en loslaten... dat is mij niet verteld. Waarom is dat?

Nu heb ik mezelf een aantal jaren terug ook zelf moeten prikken, maar toen werd het me ook weer anders verteld.

Maakt me een beetje verward, en ik wil het zo graag goed doen.....

• Reacties 833
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Simba,

Ook ik weet nog niet precies de data's. Ik ga ook pas beginnen op de 1e dag van mijn komende (natuurlijke)MS. Dat zal ergens eind april zijn. En net als jij, het korte protocol. Sommige van ons beginnen eerst met de pil, waarom dat is weet ik ook niet niet precies. Ik denk dat ze door de pil alle data´s al weten.

Wanneer verwacht jij ongeveer je MS?

Groetjes Guusje

Geplaatst

een deze dagen. Ikheb over het algemeen een redelijk normale cyclus. Maar uiteraard de laatste ker niet. Toen was ik opeens 3 dagen eerder aan de beurt. Plus dat dat maar een hele rare korte ms was.

Ik heb hoop dat dit toch een uitwerking is van de operatie in december..... (toen is de cyste weggehaald)

Dus ik zou zondag as ongi kunnen worden, en als het weer terug gaat naar de meer standaard dag, dan woensdag....

ivm de paasdag hoop ik eigenlijk op maandag of dinsdag. Dan is het zh gewoon open, en kan ik meteen bellen.

Ik ben wat dat betreft best een muts, ben als de dood iets verkeerd te doen....

Geplaatst

He Simba, laten we hopen dat je groen blijft en het gewoon meteen raak is!

Hier even het laatste lijstje uit de overzicht APRIL topic. Wij vandaag ongi geworden, of -ehh- ikke dan. En net te horen gekregen dat we 4 april gonal-f 300 bij de deca gaan spuiten. 12 april is de echo (1e follikelmeting)!

Staat iedereen er tussen?

Voortraject

Bianca1: start deca 21 maart, start puregon 5 april

Miki: deca 24 maart (eerder al pil), start gonal-f (300) 4 april

Schattie: start deca 30 maart, start puregon 1 april (Flare up behandeling)

Kikker 1984: start Gonal-f 31maart

Martha, start lucrin 1 april, start puregon 13 april

Nicole: start deca 1 april, start puregon (250) 14 april

Elvirazonnetje: start deca 2 april

Vanessa: 6 april afspraak ziekenhuis

Mariëtte: start Deca rond 10 april, start GonalF 300IE rond 11 april (Flare up behandeling)

Lindada: start deca 13 april

Demi: start deca 15 april

Henne: start deca rond 18 april, menopur 3 dagen later

Guusje: start synarel ca. 22 april, start Gonal F 24 april

Sterretje: start ca. 24 april

Echo

Mariska: 1 april

Mariëtte: Rond 11 april

Elvirazonnetje: 12 april

Nicole: 13 april

FM (Follikelmeting)

Schattie: 7 april

Kikker: 6 april 1e

Paula: 11 april 1e

Miki: 12 april 1e

Mariska: 14 april 1e

Martha: 20 april 1e

Punctie:

Schattie: rond 10 april

Cryo cyclus:

Marielle: 6 april 1e fm

Terugplaatsing:

Suus77: 3 april

Sharon: 4 april

Testen:

Sharon : 16 of 17 april

Geplaatst

Hoi Miki,

Spannend allemaal weer voor je. Ik hoop op een goede afloop!

Even een ander vraagje, voor mij is het allemaal nieuw, dus sommige dingen zijn nog niet zo bekend. In het lijstje staat ECHO en FM (follikelmeting) maar wat is het verschil tussen die 2?

Geplaatst

Dank je Guusje. Spannend is het zeker. ;-)

Een follikelmeting is een echo. Maar een echo is niet altijd een follikelmeting. Soms doet het ziekenhuis een echocheck of alles schoon is, zodat je door mag naar de volgende fase (voor het platleggen van de cyclus bijvoorbeeld en/of voor het stimuleren).

Jij ook veel succes!

Geplaatst

Iedereen zet zichzelf ertussen, dat is het idee Simba!

Kopieer de lijst en vind je plek. ;-)

Geplaatst

Hey Simba!

Ik volg momenteel het lange protocol eerst de deca dan moet ik ongesteld worden en dan na 3 dagen de puregon er bij.Meestal is dit standaard!Toen ik het korte protocol deed moest ik op dag 1 van mijn menstruatie ook beginnen met de deca en dag 3 de puregon er bij.Is dit je eerste ivf??

Spannend allemaal!!

@mart.

Klopt bij ons kan het gewoon 7 dagen in de wee!!Vind ik opzich erg fijn is er iets aan de hand kun je altijd bellen!!

@object

Moet jij op dag 21 na je menstruatie met de pil beginnen of hoe gaat dit??Balen zeg!!Hoelang verwacht je dat je met de Puregon (of andere hormonen)mag beginnen?

Succes dames!!!

En leuk dat het hier steeds drukker word!

Liefs Bianca

Geplaatst

Hoi! Ik ben Kiki en nog vrij nieuw hier.

Ik ben vorige week (nog net in maart) begonnen met de decapeptylspuiten. En volgende week heb ik de uitgangsecho en start met de puregon. Voor ons is het de eerste poging. Best spannend allemaal! Ik hoop dat ik niet zoveel ervaring krijg als sommige dames hier. We laten alles maar eens rustig op ons afkomen!

Iedereen heel veel succes! Liefs Kiki

Geplaatst
Hoi Simba,

Ook ik weet nog niet precies de data's. Ik ga ook pas beginnen op de 1e dag van mijn komende (natuurlijke)MS. Dat zal ergens eind april zijn. En net als jij, het korte protocol. Sommige van ons beginnen eerst met de pil, waarom dat is weet ik ook niet niet precies. Ik denk dat ze door de pil alle data´s al weten.

Wanneer verwacht jij ongeveer je MS?

Groetjes Guusje

Simba en Guusje, reden dat wij met de pil beginnen is dat het in een kunstmatige cyclus wordt gedaan. Daarom weten we de data al.

Jullie doen het in de eigen cyclus en dan zijn de data nog niet bekend.

Gr. Martha.

Geplaatst

Hoi Kiki,

Welkom en heel veel succes!

Gr.

Martha.

Geplaatst

Hoi Kiki!!!

Welkom!!

Spannend periode alles is dus helemaal nieuw!!

Als je vragen hebt vraag het gerust!!

Groetjes Bianca

Geplaatst
Ja, en ik voel me zo groen als gras.....

:dontknow::blink:

Ik begin hier en daar al wat stro te vertonen :icon_smurf:

Geplaatst
He Simba, laten we hopen dat je groen blijft en het gewoon meteen raak is!

Hier even het laatste lijstje uit de overzicht APRIL topic. Wij vandaag ongi geworden, of -ehh- ikke dan. En net te horen gekregen dat we 4 april gonal-f 300 bij de deca gaan spuiten. 12 april is de echo (1e follikelmeting)!

Staat iedereen er tussen?

Je gaat als een speer Miki:-)

Geplaatst

Voortraject

Bianca1: start deca 21 maart, start puregon 5 april

Miki: deca 24 maart (eerder al pil), start gonal-f (300) 4 april

Schattie: start deca 30 maart, start puregon 1 april (Flare up behandeling)

Kikker 1984: start Gonal-f 31maart

Martha, start lucrin 1 april, start puregon 13 april

Nicole: start deca 1 april, start puregon (250) 14 april

Elvirazonnetje: start deca 2 april

Simba: start deca, begin april

Vanessa: 6 april afspraak ziekenhuis

Mariëtte: start Deca rond 10 april, start GonalF 300IE rond 11 april (Flare up behandeling)

Lindada: start deca 13 april

Demi: start deca 15 april

Henne: start deca rond 18 april, menopur 3 dagen later

Guusje: start synarel ca. 22 april, start Gonal F 24 april

Sterretje: start ca. 24 april

Echo

Mariska: 1 april

Mariëtte: Rond 11 april

Elvirazonnetje: 12 april

Nicole: 13 april

FM (Follikelmeting)

Schattie: 7 april

Kikker: 6 april 1e

Paula: 11 april 1e

Miki: 12 april 1e

Mariska: 14 april 1e

Martha: 20 april 1e

Punctie:

Schattie: rond 10 april

Cryo cyclus:

Marielle: 6 april 1e fm

Terugplaatsing:

Suus77: 3 april

Sharon: 4 april

Testen:

Sharon : 16 of 17 april

Geplaatst

yoeeehoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee het is april!!!!!! nog 12 dagen en dan mogen we beginnen met spuiten..ik voel me net een kleuter die aan het aftellen is tot haar verjaardag!!!:occasion5:

Geplaatst

@bianca: dit is ook mijn eerste IVF en ik weet alleen dat ik met de pil moet starten zodra ik mijn MS heb. De dag van mijn MS moet ik bellen naar ziekenhuis en dan gaan ze mij zeggen hoelang ik de pil moet nemen, naar het schijnt 18 - 21 dagen en dan na stop pil op dag 5 starten met decapeptyl en op dag 7 met menopur, maar wanneer dat juist is, weet ik ook nog niet. Dus voor mij is het ook elke dag afwachten en hopen dat die MS er vlug doorkomen want dan pas ga ik meer weten. Ik begin al af en toe steken te krijgen in mijn onderbuik en gisteren was last van migraine, dus zo ver af zullen mijn MS niet meer zijn.

@martha: neem jij elke dag teunisbloemolie of enkel 2° helft van je cyclus?

Een groentje of stro, maakt niet uit, we gaan allemaal voor hetzelfde. Bij mij miss mijn eerste IVF maar ben toch ook al 36jr.

@kiki: welkom!

@demidepemie6: ook jij bent kennelijk ongeduldig aan het aftellen naar de eerste spuit.

prettig paasweekend allemaal

groetjes,

object

Geplaatst

Hoi Vanessa,

Ik denk dat je je vergist. Ik spuit geen Gonal, maar Puregon. Daar begin ik pas de 13e mee en op 1 april ben ik begonnen met Lucrin (misschien bedoel je dat?). Hier heb ik eigenlijk nooit last van. Ook van de Puregon heb ik eigenlijk nooit last, maar ja ik weet natuurlijk niet wat het deze keer gaat doen.

Gr. Martha

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden