Ga naar inhoud

Wie starten er in april 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Demi,

Ik zal ook even proberen je vragen te beantwoorden.

* ik weet wat overstimulatie is maar hoe komt dat??wanneer krijg je overstimulatie??

Zie link: http://www.umcutrecht.nl/subsite/IVF/IVF/Follikelpunctie/Mogelijke-complicaties.htm

* als ik de punctie heb gehad kan ik de dag erna weer werken??

Dat is bij iedereen verschillend. Ik blijf sowieso 2 dagen thuis om m'n lichaam te laten herstellen tot aan de tp. Door het aanprikken is het toch wat beurs.

* hoe is de punctie??eerlijk!!

Ook dit verschilt per persoon. Bij mij is het nooit een pretje, maar volgens mij is dat bijna bij niemand. Maar de pijn is te dragen.

* klopt het dat in het geval van ivf of icsi de eitjes niet vanzelf kunnen springen? normaal spingt een eitje toch tussen de 1,8 en 2.0cm. Maar ik lees hier van meiden waarbij het eitje al bv 2.3cm is.

Ik gebruik Lucrin om m'n cyclus stil te leggen. Maar bij een behandeling in de natuurlijke cyclus kan het volgens mij wel gebeuren dat de eisprong te vroeg is. Zeker weten doe ik het niet. Misschien dat de meiden die hiermee ervaring hebben je beter kunnen antwoorden.

Groetjes,

Martha.

• Reacties 833
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mijn eerste forum, nog onbekend, net als de eerste ICSI behandeling waar we volgende week mee starten. We hebben vandaag het introductiegesprek met IVF arts en verpleegkundige gehad. En heb nu al een enorme blauwe plek van de 'oefen'-Decapeptyl spuit. Als ik van de komende maand overal blauwe plekken op mijn buik ga krijgen... Heeft iemand hier ervaringen mee?

gr. Margo

Geplaatst

Hallo Margo,

Spannend je eerste ICSI.

Dit topic is bedoeld om vragen te stellen, stand van zaken te melden etc. voor de meiden die starten in april. Je zit dus goed;-)

We hebben ook nog een topic "Overzicht behandelingen april".

Hier kun je in het schema zetten wanneer je start met welk onderdeel van het proces. Zo weten we precies wie wat moet doen op welke datum en kunnen we elkaar een beetje moed toespreken als het zover is.

Je kunt jezelf toevoegen in het lijstje door via "quote" te reageren en dan vervolgens het lijstje aan te passen, maar je kunt het lijstje ook selecteren, (rechts klikken), kopiëren, in je nieuwe bericht gaan staan, (rechts klikken) en plakken.

Je krijgt trouwens niet van elke prik een blauwe plek, maar je kan wel 's iets raken.

De laatste keer had ik er trouwens ook best veel, maar ik denk dat het voor iedereen verschillend is. Het kan geen kwaad in ieder geval.

Heel veel succes!

Gr.

Martha.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik begrijp dat dit nu de bijklets tropic is?

Nou, ik zou gister of vandaag ongesteld moeten worden, maar er is nog niets !!!!!!!! Of...... de wonderen zijn de wereld nog niet uit, of moet ik nog langer wachten voordat ik kan starten eind april. Ik ga er eigenlijk van het laatste uit, ik heb me er al zo op ingesteld.

Groetjes Guusje

Geplaatst

Guusje,

Ik hoop voor je op het eerste!!!!

En anders hoop ik dat je snel ongesteld wordt en toch nog kan beginnen eind april.

Ben benieuwd!

Gr.

Martha.

Gast sterretje
Geplaatst

Hallo allemaal,

ws start ik rond 24 april met IVF/ICSI...ligt er een btje aan of mijn cyclus regelmatig blijft.

Voor ons is het de eerste poging. Het aftellen is begonnen, erg spannend allemaal.

Ik start met het spuiten van deca en gonal F dan begin mei de echo en hopelijk terugplaatsing...Dus wij zijn eind april begin mei in de molen...ga proberen jullie te volgen. Veel succes allemaal!

groetjes

Geplaatst

Hallo allen,

Heel herkenbaar, ik werd ineens ook later ongesteld dan verwacht. Dus ik start nu 15 april met de deca!

Succes allen,

Linda

Geplaatst

Hoi Meiden!!

Hoe is het met jullie??

Hier alles zijn gangetje!!Maandag de eerste deca gespoten.En nu is het afwachten totdat ik ongesteld word,geen idee hoelang dat duurt voor dat je het word als je de deca prikt.

Hopelijk begin April.Heb er weer helemaal zin in:angel5:

Geplaatst

Helaas, menstruatie komt op gang. Maar daar ging ik al een beetje van uit, dus de tereurstelling is niet zo groot.

Nu is het echte aftellen begonnen naar het begin van onze 1e poging.

Ik begrijp ook dat vele van ons eerst met medicatie beginnen, een heel ander protocol dan ik, klopt dat? Ik begin op de 1e dag van mijn volgende menstruatie met Synarel (2x daags neusspray) en op dag 2 met Gonal F (225) dus in mijn natuurlijke cyclus. Kan iemand mij misschien uitleggen hoe jullie protocol is? Ben daar wel erg benieuwd naar.

@Sterretje, volgens mij gaan wij redelijk gelijk beginnen, spannend allemaal ......

Groetjes Guusje

Geplaatst

Heey dames,

Gister weer een fm gehad, en de grootste is gegroeid van 11 naar 13 mm, wel een veel langzamere groei dan vorige keer, moest ook bij spuiten, de volgende meting zal zondag zijn denk ik, ik mag vanmiddag bellen.

Nu hoorde ik gister ook dat ze niet alleen naar de grootte van de follikels kijken maar ook naar de hoogte van je lh , iemand die hier meer over weet?

Geplaatst

@ Sterretje: alvast heel veel succes!

@ Lindada: 15 april komt ook dichtbij, nog even geduld...(valt niet mee hoor).

@ Bianca1: ik weet ook niet hoe lang het duurt, maar ik hoop voor je dat het snel zover is!

@ Guusje: Jammer, maar je ging er eigenlijk al vanuit hè. Ik volg het lange protocol.

Eerst aan de pil, dan 1 april lucrin spuiten en op 13 april komt puregon erbij. Op 20 april heb ik dan de 1e fm en dan maar afwachten of er wat gegroeid is en zo ja hoe lang je nog door moet spuiten. Bij mij duurt het vanaf het stimuleren met puregon ongeveer 14 dagen voordat de punctie is. Maar dat kan nu wel heel anders zijn.

@ Suus77: Ik hoop voor je dat de follikels flink zijn gegroeid zondag, het zijn er in ieder geval lekker veel. Heb geen idee wat de hoogte van lh is. Nooit van gehoord...

Geplaatst

He dames,

Lees ik goed dat er al meer hier aan het spuiten, of zelfs al aan het follikel tellen geslagen, zijn? Wordt weer spannend!!!

Ik heb even het -hopelijk- laatste lijstje, van pagina 3 geplukt. Ik kom er gezellig bij!

Voortraject:

Bianca1, start deca 21 maart, start puregon 5 april

Martha, start lucrin 1 april, start puregon 13 april

Nicole, start deca 1 april, uitgangsecho 13 april, start puregon (250) 14 april

Elvirazonnetje, start deca 2 april, uitgangsecho 12 april

Lindada, start deca 13 april

demi, start deca 15 april

Guusje, start synarel ca. 22 april, start Gonal F 24 april

Sterretje, start ca. 24 april

Miki, start deca 24 april (eerder al aan de pil)

Nine, ?

FM (Follikelmeting)

Martha, 1e fm 20 april

Punctie:

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Is het wellicht handig om deze lijst niet op naam, maar op data te rangschikken? Dan kunnen we per dag kijken wie, wat heeft!

Geplaatst

dag dames,

Ik ben nieuw, belg, 36 jaar, echtgenoot 49 jaar. Ik mag eindelijk starten met eerst IVF (ondoorlaatbare eierstokken). Nu moet ik maanstonden afwachten (normaal gezien ergens rond 7 maart, ik heb altijd al regelmatige cyclus gehad), daarna start met de pil cilest (hoelang weet ik niet) en dan Decapeptyl en daarna menopur.

Ondertussen ben ik op verschillende forums al te weten gekomen dat eerst de pil nemen , frequent wordt toegepast, maar weet iemand hoelang je de pil normaal gezien moet nemen vooraleer je aan decapeptyl mag beginne, Is dat een volledige cyclus van 21 dagen? Iemand ervaring hiermee?

Ik wens iedereen op dit forum vooral heel veel sterkte toe.

groetjes

object

Geplaatst

Miki,

ik kopieer het lijstje uit "overzicht behandelingen APRIL" hier wel even heen. Dat is het laatste lijstje (de twee topics naast elkaar werken toch niet zo goed als gehoopt...).

Het lijstje staat trouwens wel op volgorde datum, alleen staat de naam wie het betreft ervoor. Maar het mag wat mij betreft ook anders om...

Ik heb trouwens je startdatum even aangepast;-)

Voortraject:

Suus77: Uitgangsecho 19 maart, start gonal F 21 maart

Bianca1: start deca 21 maart, start puregon 5 april

Miki: start deca 24 maart (eerder al aan de pil)

Schattie: start deca rond 26 maart, start puregon rond 28 maart (Flare up behandeling)

Nicole: start deca 1 april, start puregon (250) 14 april

Elvirazonnetje: start deca 2 april

Mariëtte: start deca rond 10 april, start GonalF 300IE rond 11 april (Flare up behandeling)

Lindada: start deca 13 april

Demi: start deca 15 april

Henne: start deca rond 20 april, menopur 3 dagen later

Guusje: start synarel ca. 22 april, start Gonal F 24 april

Sterretje: start ca. 24 april

Echo

Mariska: 1 april

Mariëtte: Rond 11 april

Elvirazonnetje: 12 april

Nicole: 13 april

FM (Follikelmeting)

Schattie: rond 3 april

Paula: 11 april 1e

Mariska: 14 april 1e

Martha: 20 april 1e

Punctie:

Schattie: rond 7 april

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Eslief: 2 April

Vanessa: 4 april

Marielle: 2 april

Geplaatst
dag dames,

Ik ben nieuw, belg, 36 jaar, echtgenoot 49 jaar. Ik mag eindelijk starten met eerst IVF (ondoorlaatbare eierstokken). Nu moet ik maanstonden afwachten (normaal gezien ergens rond 7 maart, ik heb altijd al regelmatige cyclus gehad), daarna start met de pil cilest (hoelang weet ik niet) en dan Decapeptyl en daarna menopur.

Ondertussen ben ik op verschillende forums al te weten gekomen dat eerst de pil nemen , frequent wordt toegepast, maar weet iemand hoelang je de pil normaal gezien moet nemen vooraleer je aan decapeptyl mag beginne, Is dat een volledige cyclus van 21 dagen? Iemand ervaring hiermee?

Ik wens iedereen op dit forum vooral heel veel sterkte toe.

groetjes

object

Hoi Object,

Gezellig kom erbij!

Ik heb je nog niet in het lijstje gezet, maar zodra je meer data weet kun je het zelf invullen.

Begrijp ik uit je verhaal dat je al gestart bent met de pil?

Hoe lang je deze moet slikken hangt van het protocol af in je ziekenhuis.

Bij mij is m'n behandelingsschema tot aan de 1e fm al ingepland.

Deze keer moest ik met de pil beginnen tussen 11 feb. en 13 maart.

Betekent dat ik nu al vanaf 15 feb. de pil slik en pas 4 april mag stoppen.

De vorige keer kwam het beter uit en hoefde ik maar 2 weken de pil te slikken.

Gr. Martha.

Geplaatst

Heee Object!

Welkom!Dit is dus jullie eerste ivf behandeling!!Spannende tijd word het dus!!

Ik heb geen ervaring met de pil maar volgens mij moest mijn vriendin deze inderdaad 21 dagen slikken!!

@mart!

Wat een rust he hier in de topic!!Hopelijk veranderd dat snel als mensen gaan behandelen!!Hoe is het met jou??

Liefs Bianca

Geplaatst

@mart!

Wat een rust he hier in de topic!!Hopelijk veranderd dat snel als mensen gaan behandelen!!Hoe is het met jou??

Liefs Bianca

Donderdag is het 1 april dan gaan weer hier als wilden schrijven (haha).

Verder alles oké hier. Alhoewel ik nu wel bijna klaar ben met de pil hoor!

En hoe gaat het met jou? Heb je last van de deca of voel je helemaal nog niks?

x, Martha.

Geplaatst

Dag Martha, dag Bianca,

Bedankt voor jullie verwelkoming en spoedig respons.

@martha: ik wacht momenteel nog op maandstonden en pas dan mag ik starten met pil. Ik verwacht ms 7 april (ik had waarsch 7 maart gezegd, waren mijn vorige ms).

Bij mijn in het centrum konden ze nu nog niet zeggen hoeveel dagen ik pil moet nemen. Zo te horen is dat heel wisselend van pers tot persoon. Maar ja, als is dit mijn eerst IVF poging toch ben ik heel ongeduldig. Ik wou dat ik morgen al met hormonen kon starten.

Zodra ik concrete data weet, plaats ik mij ook in jullie lijstje.

Martha: wordt er voor IVF of ICSI geopteerd bij jou? Bij ons gaan ze helft via IVF en andere helft via ICSI doen (in de hoop dat ik voldoende eitjes heb natuurlijk). Mijn voorkeur gaat nochtans uit naar IVF, zodat de natuur toch nog de bovenhand heeft, zeker bij een eerste poging. Na een aantal pogingen zou ik wel voor ICSI gaan. Maar naar het schijnt beslist centrum in onze plaats wat ze gaan terugplaatsen, dus afwachten...

@bianca: is dit ook jouw eerste IVF?

groetjes,

object

Geplaatst

@bianca: ik lees nu pas jouw voorgeschiedenis, jammer van die overstimulatie in januari, gelukkig ben je al terug zover dat je opnieuw kan starten. Ik duim voor je!

groetjes

object

Geplaatst

@martha: ook bij jou eerste keer overstimulatie. Oei; kennelijk is dit niet zo zeldzaam. Jammer genoeg heb je al één en ander doorlopen, maar met de lente in het vooruitzicht, na zo"n lange winter, hoop ik erop dat dit een vruchtbare lente voor ons ieder mag worden!

groetjes

object

Geplaatst

hoi Object,

bij ons is het dat je drie weken (21 dagen dus) de pil moet hebben geslikt voordat je met de decapeptyl kunt beginnen...maar ik denk dat het bij elk ziekenhuis anders is...sommigen (heb ik begrepen) hoeven niet met de pil te beginnen..dus waar dit precies aan ligt, weet ik niet...maar succes met je eerste poging...bij ons wordt het ook onze eerst ivf-poging...1 april starten we met de decapeptyl...spannend

liefs,

nico

Geplaatst
Dag Martha, dag Bianca,

Bedankt voor jullie verwelkoming en spoedig respons.

@martha: ik wacht momenteel nog op maandstonden en pas dan mag ik starten met pil. Ik verwacht ms 7 april (ik had waarsch 7 maart gezegd, waren mijn vorige ms).

Bij mijn in het centrum konden ze nu nog niet zeggen hoeveel dagen ik pil moet nemen. Zo te horen is dat heel wisselend van pers tot persoon. Maar ja, als is dit mijn eerst IVF poging toch ben ik heel ongeduldig. Ik wou dat ik morgen al met hormonen kon starten.

Zodra ik concrete data weet, plaats ik mij ook in jullie lijstje.

Martha: wordt er voor IVF of ICSI geopteerd bij jou? Bij ons gaan ze helft via IVF en andere helft via ICSI doen (in de hoop dat ik voldoende eitjes heb natuurlijk). Mijn voorkeur gaat nochtans uit naar IVF, zodat de natuur toch nog de bovenhand heeft, zeker bij een eerste poging. Na een aantal pogingen zou ik wel voor ICSI gaan. Maar naar het schijnt beslist centrum in onze plaats wat ze gaan terugplaatsen, dus afwachten...

@bianca: is dit ook jouw eerste IVF?

groetjes,

object

Bij ons wordt niet gesproken over ICSI omdat het zaad van m'n vriend van goede kwaliteit is, dus is het volgens mij niet nodig hierop over te gaan.

Hoe bedoel je dat ze bij jullie de eerste helft via IVF doen en de tweede helft via ICSI? Ik neem aan dat ze in eerste instantie uitgaan van IVF, maar als blijkt dat de kwaliteit van het zaad niet goed genoeg is alsnog over gaan op ICSI?

Wat de overstimulatie betreft. Dit is inderdaad niet echt zeldzaam. Hier op het forum zijn best veel meiden die er mee te maken hebben gehad. Het is in ieder geval belangrijk dat je je lijf goed in de gaten houdt, wanneer je bezig bent met stimuleren.

En ik hoop inderdaad dat de lente hele mooie dingen voor ons allemaal in petto heeft!!

X, Martha.

Geplaatst

Hallo Dames,

Ik heb mijn data op het lijste aangepast, dit klopte niet helemaal meer.

Voortraject:

Suus77: Uitgangsecho 19 maart, start gonal F 21 maart

Bianca1: start deca 21 maart, start puregon 5 april

Miki: start deca 24 maart (eerder al aan de pil)

Schattie: start deca 30 maart, start puregon 1 april (Flare up behandeling)

Nicole: start deca 1 april, start puregon (250) 14 april

Elvirazonnetje: start deca 2 april

Mariëtte: start deca rond 10 april, start GonalF 300IE rond 11 april (Flare up behandeling)

Lindada: start deca 13 april

Demi: start deca 15 april

Henne: start deca rond 20 april, menopur 3 dagen later

Guusje: start synarel ca. 22 april, start Gonal F 24 april

Sterretje: start ca. 24 april

Echo

Mariska: 1 april

Mariëtte: Rond 11 april

Elvirazonnetje: 12 april

Nicole: 13 april

FM (Follikelmeting)

Schattie: 7 april 1e

Paula: 11 april 1e

Mariska: 14 april 1e

Martha: 20 april 1e

Punctie:

Schattie: rond 10 april

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Eslief: 2 April

Vanessa: 4 april

Marielle: 2 april

Geplaatst

@Object,

Dit is onze 2de poging van poging 2!

we hebben onze eerste 2de poging moeten stoppen,Toen had ik weer te weinig follikels.Hopelijk gaat het nu helemaal goed komen!!

@Mart,

Wij hadden ook nooit over icsi gesproken het zaad van Peter is ook goed!!

Alleen omdat er de vorige maar 1 embryo was,en dit echt veel meer kon zijn!!

Dus nu besloten icsi te doen.Hopelijk krijgen we nu meer embryootjes!!

Jij mag ook al bijna beginnen met prikken!!Heb je er zin in hihi.??

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden