Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi dames

je zou nog eventueel een ovualtietest kunnen doen, via een avondapotheek? wie weet stelt het je echt gerust.

Ik weet dat Syvlie laatst de exscape-iui kreeg en zij dacht ook dat haar eisprong geweest was...maar nee hoor, er zat nog gewoon een prachtige follikel, houd moed!

Wish, je kunt het uiteraard met je eigen gyn. bespreken , ik ben alleen benieuwd naar de reactie, over het algemeen worst DD een beetje afgeschilderd als een commerciele toestand, ik vind het onterecht, tuurlijk, je moet het zelf betalen en achteraf indien mogelijk regelen met je eigen zorgverzekeraar maar dat is ook het geval als je naar Belgie gaat en daar alles laat uitvoeren.

Maar meis, we gaan voor jullie cryootjes hoor!!!!

Wij wijken een keer uit naar DD omdat ze daar Imsi toe kunnen passen: een manier om nog beter goed zaad te kunnen selecteren, in ons geval ziet het ernaar uit dat technisch gezoen ons probleem is.

In bepaalde gevallen is picsi ook een oplossing om nog beter het zaad te selecteren (kosten zeer laag) maar de hoeveelheid is bij ons te weinig, vandaar imsi. Tevens is assisted hatching besproken, kunnen we ook erbij doen, maar goed, met deze cryo was er ook een innesteling dus wellicht niet nodig, dat bespreken we nog.

Maris, wilde je nog laten weten dat de plannen die je hebt me erg leuk lijken!!!! hoop dat het snel werkelijkheid kan worden, samen met een ukkie in je buik!

liefs

Babeth

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Babeth,

Dat had in ons geval niets uitgemaakt. Wij krijgen maar geen positieve ovulatie testen en krijgen daarom altijd controle echo's. Het is nu echt afwachten tot morgen. Toch lief dat je mee dacht! :-)

Geplaatst

Pippe wat spannend nog te morgen zeg!

Ik hou de naam zo meiden, ik lag op weer eens op bed en te denken.. haha tijd over.

Hier alles wel redelijk. Het weekend wat meer op geweest. Dat ging redelijk. Maar goed voelde ook wel weer erg fijn.

Beetje mens zijn...

Nu slapen, want Kimmie is MOE... Welterusten meiden...

Geplaatst

Babeth dank je wel lief dat je dat zegt. Ik heb er ook echt heel erg veel zin in en heb mijn eerste workshop en bestellingen al binnen en de site is nog niet eens af haha.

Maar ik hoop ook dat er een mooie ukkie in mijn buik komt dat maakt alles compleet.

Wish hoe is het nog last van de griep?

En met je ukkies?

Pippe hebben jullie dat ook dat hij niet positief word wij dachten al dat we gek werden. Hier is telkens een heel vaag streepje, maar een dikke streep nog nooit gehad. Misschien moet ik dat ook maar eens navragen dinsdag.

Maar heel erg veel succes morgen ik hoop dat je toch een iui krijgt morgen.

Kimmie gelukkig dat het redelijk ging ik hoop echt voor jou het dat het berg opwaarts gaat nu want om zo de komende maanden door te gaan is toch ook niks.

Geplaatst

Pippe en Lena,

Och meiden, wat hoop ik dat de eisprong nog niet is geweest!

Morgen weten jullie het, succes!

Laat het dan ook aub aan ons weten, wij zitten nu ook in spanning!

Enne, je bent absoluut geen aansteller.

Of dat je nu met IUI, ivf/icsi bezig bent, we hebben allemaal hetzelfde doel.

Kom op meid.

De volgende keer bel je wel, dat weet je nu zeker!

Babeth,

A.H hebben wij nu ook één keer gehad.

Het is zo dat onze gyn daar niet zo in geloofd en het dus niet adviseert om te laten doen.

Vandaar dat bij poging 3 bij 1 embryo a.h was toegepast en op de andere niet.

Zal eens navragen of dat ze op het embryo nog testen kunnen doen of dat die wel goed zijn om zich in te kunnen nestelen en verder kunnen groeien.

Aan de buitenkant zien ze er mooi uit, maar ja, dat is alleen de buitenkant......

Kimmie,

Slaap lekker!

Fijn dat je het weekend wat meer op bent geweest. Maar kijk wel uit dat je niet overmoedig wordt.

Wat zijn we toch bezorgd he meid!

Succes nog, het zal zeker niet meevallen om de hele dag verplicht te moeten rusten!

Maris,

Wat leuk dat je bestellingen binnen zijn!

Laat je ons via een privé bericht de site weten?

Ben ontzettend nieuwsgierig geworden hoor!

Met mij gaat het weer goed.

Geen rommelende darmen en/of diarree meer gehad.

Ben vandaag helemaal niet naar de w.c gegaan om de 'grote boodschap' te doen zeg maar.

Ben toch van plan om morgen naar Geertgen te bellen om na te vragen hoe het zit met de Pregnyl en menstruatie en evt. testdatum.

Begin nu toch kriebels te krijgen dat ik dit moet weten! Hihi!

Geplaatst

Wish groot gelijk ik zou ook een datum willen weten anders zit je maar te wachten.

Succes.

Ja als de site af is zal ik jullie een pbtje sturen om te kijken, dat zet ik ook inderdaad liever hier niet neer want mijn woonplaats komt erbij te staan.

Pippe en Lena succes vandaag ik draai mijn duimen volop voor jullie.

Geplaatst

Pippe en Lena heel veel Succes vandaag!

Maris, leuk ben ook erg benieuwd ;)

Wish fijn dat je buik weer rustig is. En idd snap dat je bellen wil om te weten welke datum je mag testen. Ga je dan de datum testen of zal de nieuwsgierigheid te groot zijn?

Geplaatst

Maris,

Leuk als je dit aan ons geeft, ben reuze benieuwd!

Kimmie,

Ik ga zo even bellen, maar denk dat ik dan nog niet durf te testen als ik de datum weet.

Ben geen vroegtester.

Pippe,

Dat wil ik wel geloven.

Heeeeel veeeel succes!:duimen draaien:

Geplaatst

Nou, net gebeld en de ass. gaf aan dat Pregnyl dezelfde werking heeft als de Utrogestan bolletjes.

Ze gaf aan dat ik 16 dagen na de punctie mocht testen.

Ik zei dat ik geen punctie had gehad en dat ik een cryo tp had gehad.

Toen zei ze dat ik dan 16 dagen na de eisprong mocht testen.

Maar ik mag morgen nogmaals 5000IE Pregnyl spuiten, maar ze bleef bij haar antwoord, 16 dagen na eisprong.

Als ik ga tellen:

-29 sept 5000IE Pregnyl om geplande eisprong te krijgen.

-1 okt eisprong.

-4 okt tp. en 's avonds Pregnyl

-8 okt Pregnyl

-12 okt Pregnyl

-14 okt kan ik mijn menstruatie gaan verwachten

-16 okt testen

Ga nog eens ff neuzen op het forum of de Pregnyl dan wel uit mijn lichaam is.

Lfs van een wat onzeker wordende Wish

Geplaatst

Wish dat lijkt mij ook wel een beetje snel na de laatste spuit maar goed ik heb er geen ervaring mee. Ik heb nooit pregnyl na tp gespoten ik weet ook niet hoe snel dit uit je lichaam gaat.

Geplaatst

Helaas dames…

Ze konden niet zeggen of dat 'ie gesprongen was, aangezien bms ook niet op grootte was.

Daarom denken ze dat het eitje er niet zit deze maand. Of niet goed rijpt… o.i.d.

Schijnbaar gebeurd dit gemiddeld 1 à 2 keer per jaar. Mocht dit vaker voorkomen dan zouden

we hiervoor medicatie kunnen krijgen.

Het is nu wéér een verplichte maand rust. Bah. Kl%te.

Geplaatst

Gatverdamme Pippe en Lena,

Wat een grote teleurstelling!

Je bent er helemaal klaar voor om verder te gaan en dan krijg je dit.

Kan niks anders zeggen dan dat ik dit echt klote voor jullie vindt!

Lieve meiden, sterkte!

Geplaatst

He bah Pippe en Lena wat k!""##t je hoopt er zo op en dan gebeurt het niet.

Dat wist ik trouwens niet dat dat 1 of 2 keer per maand zo was.

Sterkte dames.

Geplaatst
Nou, net gebeld en de ass. gaf aan dat Pregnyl dezelfde werking heeft als de Utrogestan bolletjes.

Ze gaf aan dat ik 16 dagen na de punctie mocht testen.

Ik zei dat ik geen punctie had gehad en dat ik een cryo tp had gehad.

Toen zei ze dat ik dan 16 dagen na de eisprong mocht testen.

Maar ik mag morgen nogmaals 5000IE Pregnyl spuiten, maar ze bleef bij haar antwoord, 16 dagen na eisprong.

Als ik ga tellen:

-29 sept 5000IE Pregnyl om geplande eisprong te krijgen.

-1 okt eisprong.

-4 okt tp. en 's avonds Pregnyl

-8 okt Pregnyl

-12 okt Pregnyl

-14 okt kan ik mijn menstruatie gaan verwachten

-16 okt testen

Ga nog eens ff neuzen op het forum of de Pregnyl dan wel uit mijn lichaam is.

Lfs van een wat onzeker wordende Wish

Hoi Wish,

De halfwaardetijd van pregnyl is 33 uur. Vanaf de pregnyl van 12 oktober is op 16 oktober 4x24 uur verstreken = 96 uur, dat is bijna 3 halfwaardetijden, dus is er nog 5000/(2x2x2) = 625 IE over. Da's nog hartstikke veel!!! Van de pregnyl van 8 oktober is nog 89 IE over, van 4 oktober nog 12, en van 29 sept nog maar 1. In totaal dus 767 IE (ik ben een wetenschapper en maak graaaaag sommetjes, hihi!). Dan heb je niks aan een urinetest op 16 oktober volgens mij!

Had je echt een verpleegkundige aan de lijn, of misschien een niet-zo-terzake-kundige administratief iemand???

Gek hoor!!!

Groetjes,

Barbara

Geplaatst
He bah Pippe en Lena wat k!""##t je hoopt er zo op en dan gebeurt het niet.

Dat wist ik trouwens niet dat dat 1 of 2 keer per maand zo was.

Sterkte dames.

Gelukkig is het maar 1 of 2 keer per jaar... :icon_rabbit:

Waar dit icoontje op slaat weet ik niet. Ik dacht ik plaats 'm ff.

:quiltbeat:

Geplaatst

wish ik dacht ook dat het was zoals barbara zei

gelukkig is dat dus niet zo

de waarde pregnyl is 5000 eh per spuit maar dat is dus in combi met de vloeistof

in jou lichaam is dat anders

omdat jij het door je hele lichaam hebt en daar dus veel meer vloeistof in zit

babeth heeft dit eens aan mij uitgelegd

zei had toen ook de ene dag gespoten en de volgende dag bloed laten testen om te kijken hoeveel er nog van was en dat was echt heel weinig

en het teld ook niet op , dat leek mij eerst ook logisch maar het is niet zo

maar ik zeg vraag het babeth eens die heeft het wat beter door volgens mij

Geplaatst
wish ik dacht ook dat het was zoals barbara zei

gelukkig is dat dus niet zo

de waarde pregnyl is 5000 eh per spuit maar dat is dus in combi met de vloeistof

in jou lichaam is dat anders

omdat jij het door je hele lichaam hebt en daar dus veel meer vloeistof in zit

babeth heeft dit eens aan mij uitgelegd

zei had toen ook de ene dag gespoten en de volgende dag bloed laten testen om te kijken hoeveel er nog van was en dat was echt heel weinig

en het teld ook niet op , dat leek mij eerst ook logisch maar het is niet zo

maar ik zeg vraag het babeth eens die heeft het wat beter door volgens mij

Hoi Pleun,

Dat is natuurlijk waar wat je zegt: de hoeveelheid eenheden die ik opgaf is de hoeveelheid die in je lichaam terecht is gekomen, verdeeld over je volume bloed. Babeth had inderdaad geschreven dat ze 10.000 IE had gespoten en dat leverde een hCG van 250 (maar in welke eenheden is dat??) op de volgende dag. Hoe dat precies werkt weet ik inderdaad niet, maar wat ik wel weet is dat met mijn halfwaarde-sommetje een waarde van 100 IE 'verwaarloosbaar klein' is. Daar zit Wish op 16 oktober nog niet op. En ik weet ook dat ik overal lees dat 5000 IE toch een dag of 8 duurt om uit je lichaam te raken. Dus mijn conclusie, dat 4 dagen na 5000 IE wel vroeg is om te testen, staat mijns inziens nog overeind!

Groetjes Barbara

Geplaatst

Hoi Wish

als je op 12-10 nog pregnyl spuit is de kans echt aanwezig dat je de 16de een positieve test hebt nav. de laatste pregnyl.

Ik heb op een avond 2x5000 gespoten voor de punctie en de waarde in mijn bloed was de volgende ochtend (250 iu/L)

Ik heb ook ooit eens een vraag besteld aan een fabrikant van Pregnyl, zie hier het antwoord:

Hartelijk dank voor uw vraag over Pregnyl.

Na een eenmalige intramusculaire of subcutane injectie worden de maximale hCG plasmaspiegels bij vrouwen na ongeveer 20 uur bereikt. Hoewel er grote variatie tussen de individuen bestaat, kan het verschil na injectie veroorzaakt worden door het verschil in vetophoping bij vrouwen. HCG wordt voor ongeveer 80 procent omgezet, voornamelijk in de nieren. De helft van het product zal in 33 uur uit het lichaam zijn verdwenen.

Met andere woorden, als u 10.000 IU ingespoten krijgt onder de huid of in de spier zal er de dag erna geen 10.000 IU/L in het bloed terug te vinden zijn. Het middel zal in een omzet proces verkeren. Voor verdere vragen welke consequenties het voor u heeft verwijzen wij u naar de behandelend arts. Hij/zij kan het beste beoordelen welk effect Pregnyl heeft op uw lichaam.

Wij danken u voor uw aanvraag en vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben, neemt u dan gerust contact op met de Medical Information afdeling van Schering-Plough Nederland via: medicalinfo.nl@spcorp.com of 0800-9999000 (gratis).

Met vriendelijke groet,

Carola del Pilar Repetur

En hier een antwoord van Sensitest over de gevoeligheid van hun test:

Beste Babeth,

Bij 25 kiu/ml krijg je een duidelijke 2e streep, hetgeen wordt gezien als een positieve testuitslag. Bij concentraties vanaf 10 kiu/ml is er al een 2e streep waarneembaar voor als je een vroege zwangerschap wilt vaststellen.

Met vriendelijke groet,

Sensitest

Robert

Bij jouw zal er ben ik bang alleen duidelijkheid zijn met een steeds donkerwordende testen of met bloedafname....

liefs

Babeth

Geplaatst

Lieve lieve meiden,

Wat vind ik dit hartverwarmend om te lezen, jullie denken met mij mee en slaan zelfs aan het rekenen!

Echt top van jullie!

:aaaflowersmiley:

Ik heb 2 keer tegen de verplk. ass. gezegd dat ik 12 okt nog één keer 5000IE Pregnyl moet spuiten, maar ze bleef erbij dat ik 16 dagen na punctie/eisprong kon testen.

Dit geloof ik dus niet en jullie gelukkig ook niet.

Ben tot de conclusie gekomen dat ik het op me af laat komen.

Zal bovenstaande navragen aan de gyn als we daar weer naar toe gaan.

Maar nogmaals, thanks lady's!!!!

Pippe,

Heb je nu een schoonmaakbui gekregen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden