Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hai lieve meiden

wat is er weer veel geschreven hier!!!!

wat de ovulatietesten betreft: ik heb goede ervaringen met die van sensitest, ook nog lekker goedkoop!

Wish, ik ben benieuwd hoe je echo vanavond was, wie weet al snel de tp nu, spannend, ik ga in ieder geval voor je duimen!

Pippe, wellicht voel je je wat minder omdat de cylus (rijping follikel(s) nu wat anders loopt als je verwach had. Wellicht kun je voorstellen om wat lichtjes bij te gaan stimuleren?

Maris, groot gelijk dat je bedankt! Nu komt het natuurlijk vaker voor dat men een eerste/tweede /derde keus heeft maar dat zeg je dan toch niet. Ik zou er ook voor passen! in ieder geval erg veel succes morgen.

Kimmie, wat ellendig van de nekhernia zeg! Mijn collega heeft het jaren geleden ook gehad, geen pretje hoor. De klachten van jou klinken ook heftig, ik hoop dat je bezoek aan het ziekenhuis je wat rust gebracht heeft

Hier gaat het redelijk alhoewel ik behoorlijk last heb van de pil, geen lichamelijke pijn maar ik ben enorm onrustig en onstabiel zeg maar. Op mijn werk houd ik me in, ben stil , doe mijn ding maar thuis kan ik echt niets hebben. Ben gigantisch emotioneel, maar goed, t.m. zaterdag en dan de ongi afwachten....

liefs

Babeth

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Maris, veel succes morgen!!

Babeth, wat ik dacht te kunnen opmaken bij de gyn afgelopen maandag is dat hij, als deze poging ook niet lukt, met medicijnen wil beginnen. Misschien heb ik het verkeerd begrepen hoor, maar wellicht/hopelijk alles een klein duwtje in de rug geven. Het word aankomende keer poging 9 of 10 alweer. Wel incl. 1 icsi.

Soms voel ik me een beetje bezwaard hier als ik een dipdag heb. Ondanks dat ik echt wel weet dat iedereen hier al het goeds met elkaar voor heeft. In principe zijn wij gewoon gezond en hebben jullie het wat moeilijker daarin.. Zucht. Jullie begrijpen wat ik wil zeggen. Wil ook niemand kwetsen hiermee.

Geplaatst

Lieve Pippe

snap wat je wilt zeggen maar ondanks het verdriet van anderen.....jullie hebben óók een erg grote wens......een dipdag is toch heel menselijk?

mooi als de arts wat bij wil gaan stimuleren!

liefs

Babeth

Geplaatst

Pippe ga je om ons niet bezwaard voelen want bij jullie is de wens net zo groot als bij ons. Wij zijn alleen op icsi aangewezen maar we willen toch echt allemaal hetzelfde hier.

En het is jullie ook van harte gegund net als iedereen hier.

Ik heb jammer genoeg nog heel veel dipdagen vandaar dat we nog niet verder gaan.

Geplaatst

Ha lievelings tante Maris,

Wat een leuk idee voor een kinderfeestje!

Fijn dat je een leuke dag hebt gehad, ondanks dat het vermoeiend was.

Pippe,

Je mag hier al je emoties van je af schrijven hoor.

Wij begrijpen jullie wens maar al te goed!

Net als wat Babeth aan geeft, mooi toch als de gyn wat wil stimuleren met medicatie.

Het is misschien niet wat je had verwacht, maar als het helpt, dan maar met medicatie toch?

Babeth,

Wat vervelend dat je niet lekker in je vel zit en dat je thuis niks kan hebben.

Je man zal je vast en zeker goed opvangen!

Sterkte!

Mijn vriend kwam thuis met erge hoofdpijn, heeft zijn bord half leeg gegeten en is op de bank gaan liggen.

Och de schat, hij viel vrijwel meteen in slaap.

Ik gaf hem voordat ik ging een kus en zei dat ik alleen ging.

Hij baalde ervan, maar vond het wel fijn om te horen dat hij kon blijven liggen.

Ik ben alles bij elkaar 15 min. binnen geweest. Wat snel he!

Bms meer dan 9mm en follikel was 18mm.

Vanavond de Pregnyl zetten.

Morgen krijg ik een telefoontje van de gyn met de datum en tijd wanneer ik naar Genk mag bellen.

Waarschijnlijk zal de tp dinsdag zijn!

Geplaatst

Wish wat goed op naar dinsdag zou ik zeggen.

Ik ga echt heel erg hard duimen dat ze goed ontdooien en dat ze een keer blijven plakken want als er iemand is die het verdiend zijn jullie het (iedereen hier hoor)

Is je vriend weer wat beter?

Geplaatst

Thnx dames. :-)

maris wat balen dat je zoveel dipdagen hebt. Ik hoop dat je snel opknapt. Praat je ook met iemand? Buiten mensen die dicht bij je staan?

Wish, samen op het wachtbankje! Mooi dat het er zo goed uitzag.

Btw onze lh test was vandaag lichter dan gisteren.....

Geplaatst

Pippe ik ga inderdaad naar een psychosomatische fysiotherapeut en dat helpt mij enorm moet ik zeggen. Het word zo langzamerhand allemaal beter hoor, maar er is zoveel gebeurd bij en met mij in de afgelopen 12 jaar dat heeft gewoon heel veel tijd nodig om allemaal te verwerken. Maar we komen er wel snel of langzaam.

Geplaatst

Pippe,

Kan het zijn dat je minder geconcentreerde urine hebt gebruikt?

Anders weet ik het ook niet.

Enne, ik hoop dat jullie net voor mij het bankje op gaan warmen!

Geplaatst

Wat goed Maris. Alles op je eigen tempo. Ik ga veel naar voetreflex therapie. Dat werkt ook heel ontspannend. Lena 'gelooft' hier niet zo in, helaas.

Ik hoop dat dat de rede is Wish! En ik wil hem graag voor verwarmen voor je. :-)

Geplaatst

Haha mijn vriend geloofd er ook niet zo in alleen ziet hij nu wel in dat ik al sinds maart niet meer bij de gewone fysio ben geweest voor mijn rug.

Dus hij heeft wel zoiets van ja het zal wel wat met haar doen.

Dat voetreflex leek mij ook nog wel wat. Ik moet ook zeggen dat ik het heerlijk vind om naar de water aerobic te gaan. Ik ben net terug en dat ontspant echt even zo´n uurtje sporten.

Geplaatst

Wish, ziet er goed uit meissie!!!! Volgende week al weer de tp. Dan wordt het weer echt spannend. Ik ga nu al voor je duimen.

En toevallig lees ik hier iets over de baaldag van Pippe. Waarom zou jij je bezwaard moeten voelen? Jullie doen toch net zo hard je best als wij?

En helaas zitten jullie in hetzelfde schuitje. Ik zie hierin absoluut geen onderscheid. Hopelijk gaat het ook bij jullie allemaal goed komen!

Geplaatst

Wish, wat super, is het toch nog wel lekker gegaan, op naar een mooie tp dinsdag....!!!! ik ga voor je duimen lieverd!

Pippe, wat vreemd dat ie nu lichter was, inderdaad misschien veel gedronken en miner geconcentreerd? anders even zkh. bellen? des te eerder hebben jullie uitsluitsel

Geplaatst

Mart, dat is ook zo, en misschien is mijn gevoel daarin onterecht. Desondanks heeft het door mijn hoofd gespookt. En natuurlijk weet ik dat het iedereen gegund is! Jullie gaan de laatste poging in lees ik in je onderschrift.. Ik hoop dat het positief uitpakt na alle trouble die jullie hebben gehad! Ik duim voor je mee.

Babeth, we hebben morgen ochtend een afspraak. Bij ons worden de testen nooit positief dus ik maak me nog niet heel veel zorgen. Als ik tel dat ze 2 mm per dag groeien zitten we nu op 18 en morgen op 20...

Geplaatst

@ Pippe, meteen je hoofd weer even uitspoken laten dan29_1_1.gif. Jullie hebben de laatste maanden ook al heel wat voor de kiezen gehad en het valt niet mee om altijd positief te blijven, maar je mag jezelf niet bezwaard voelen! En ja wij gaan voor de laatste ronde...zucht. Helaas het is niet anders.

@ Wish, succes zometeen en lekker slapen!

sig.jsp?pc=ZSzeb098&pp=ZSman000

Geplaatst

Pippe,

Hoe kan dit nu toch gebeuren?

Ik zou als er een volgende keer gaat komen, (waar we niet vanuit moeten gaan!!!!) vragen om niet zoveel dagen tussen de follikel meting te laten zitten.

Dan heeft de ovulatietest van gisteren het toch bij het rechte eind gehad.....

Mag en kan mezelf er niet mee 'bemoeien' maar denk dit nu geen 'rustig' gevoel bij jullie geeft, of wel?

Wil niet nog meer onrust veroorzaken, maar vindt een IUI niet altijd net vóór een eisprong plaats of maakt dit in dit geval omdat hij net gesprongen is niet zoveel uit?

Mag ik je vragen hoe duur IUI is met donorzaad?

Jullie hebben er neem ik aan 6 vergoed gekregen, of hoe werkt dit?

Pffff, wat een vragen. Als je geen zin hebt om ze te beantwoorden, even goede vrienden hoor.

Lieve Pippe en Lena,

Heel veel succes!!!!

:goodluck:

Ik mag maandag naar Genk bellen. Als ze (of eentje ervan) goed ontdooid zal zijn, is maandag ook de tp.

Dus graag ook even de duimen op elkaar voor ons! Thanks!

Andere meiden,

Hoe vergaat het jullie vandaag?

Geplaatst

Pippe mijn duimen draaien ik hoop dat het nog op tijd was.

Wish ook voor jou draaien mijn duimen hoor maar dat weet je wel.

Mijn dag was wel goed lekker druk dus dan gaat de tijd lekker snel.

Ik ga zo weg voor het sollicitatiegesprek dus ik ben benieuwd. Dit is ook bij een tuincentrum maar dan een veel mooiere en netter.

Ik heb nu wel kriebels haha.

Geplaatst

Hoi meiden

Pippe, wat lees ik nu? het eitje was al gesprongen, nu heeeeeeeeeeeeel hard hopen dan!!! ik wist ook niet dat dat nog na de eisprong kon, maar wie weet zijn ze nog op tijd....als e gesprongen is moet de eicel ook nog een hele weg afleggen toch!?ik duim hoor!!!

Wish, jij al weer de pregnyl, wow, van het weekend zelf ook nog even flink aan de klus!??? en dan dinsdag de tp, wat goed joh!! ik duim, ook voor jou natuurlijk.

Jeetje, en dan Maris eerst nog even aangenomen worden, dan de cryo tp en met z´n allen naar uitgerekend naar.....!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hoi meiden, ik weet ook niet precies hoe het zit. Ik neem aan dat er nog een kleine kans is, anders 'verspillen' ze de voorraad toch niet? Normaal is het idd zo dat iui voor de eisprong is. En het eitje heeft gewoon een inhaalslag gemaakt.

Ik weet niet hoeveel het kost. Volgens mij krijgen we vergoed tot de arts er geen vertrouwen meer in heeft. Maar ik begin weer te twijfelen. Nog geen rekening gehad. Ook niet van het invriezen van de cryos en het zaad. (300 euro per rietje met een max. van 3 rietjes) weet niet precies hoe het geteld word, volgens mij kunnen we de komende 8 pogingen nog vooruit.

En wish, natuurlijkduimen we voor jullie!!!

Maris succes straks!!

Babeth, hoe is het met jullie?

Geplaatst

Pippe,

Natuurlijk zit er nog een kans in, anders zou de gyn echt geen IUI meer gedaan hebben!

Dus heb er samen nog vertrouwen in!

Is het zaad wat voor de IUI gebruikt wordt nog van de 'ruil' die jullie voor de icsi gemaakt hebben?

Dan zou het kunnen zijn dat jullie met dat zaad door kunnen gaan zonder dat jullie het hoeven dit hoeven te betalen.

Maar op een gegeven moment moet er toch wel iets betaald gaan worden? De gyn zelf bijv. de consulten.

Begrijp me echt niet verkeerd, ik wil echt geen 'steuker' zijn, maar ik zou het van de kosten als ik jullie was toch eens navragen.

Wij hebben na onze vakantie de rekening van de vierde icsi op de deurmat gekregen. (ongeveer 1 maand na het mislukken van de icsi)

Nu ook nog geen rekening van de eerste cryo tp gekregen. Die zal aankomende maand wel komen denk ik.

Geplaatst

Maar Wish, consulten etc worden toch gewoon vergoed of heb ik er heel detijd langs gekeken? Wij hebben wel de afrekening van de icsi gehad maar die werd geheel vergoed.(in maart) Ik ga morgen meteen even bellen.

Een deel van de voorraad was er al en er is nog een donatie bijgedaan.

Ik denk dat ik rond de kerst maar in de stad liedjes ga zingen........... Haha ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden