Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier gaat het wel. Gisteravond hadden we samen toch een behoorlijk dip. Frustratie, woede, verdriet. Het kwam even allemaal. We zijn echt toe aan vakantie.

Wat ben ik blij dat we voor een vakantie hebben gekozen boven de verbouwing van ons huis. (Verbouwing= nieuwe vloer, muren opnieuw stucken (?) )

Geplaatst

Ik hoop t Pippe!

Stel: ik kom zo meteen KV testen..........moet ik dan nog wachten? LOL

Het probleem is: zonder koffie (ja, ik weet t! Heeeel slecht!!) kom ik de dag niet door. Oftewel: ik heb nu al 3 bakken op (en dat valt eigenlijk nog mee). Em er zullen nog meer volgen....

Maar ik loop ook elk uur ongeveer naar het toilet. Fijn zo'n opgeblazen gevoel en overwerkte nieren!....

Zou de concentratie HCG dan wel genoeg zijn?

Geplaatst

Lala, ik vind het eng om daar over te oordelen, maar mij lijkt 3 koppen koffie écht niet veel, en dat opgeblazen gevoel kan ook een andere oorzaak hebben he,... hihi.

En je moet ook bedenken, die cryo's zijn al een paar dagen ouder dan je eisprong. dus ik denk dat er sowieso al genoeg hcg hebt hoor! Of is dit een vreemde gedachtengang?

Geplaatst

Hey Pippe,

ik weet eigenlijk niet of de cryo's ouder zijn dan mn eisprong. Ze zijn ingevroren op dag 2 en teruggeplaatst op dag 2. Maar een dagje extra voor de ontdooing... dus 3 dagen bij TP. Maar ook "kleintjes".

Ach wat, ik ga dalijk na deze kop koffie niks meer drinken.........en probeer niet meer naar toilet te gaan (en dat zal t meest vervelende zijn!). En dan ga ik strakkies misschien nog wel testen.

Ik ga t proberen! hahaha

Het kalme is er nu wel af, mede door die geweldig leuke droom!

Gelukkig is er genoeg afleiding door het werk! (Zat te doen, maar er komt maar weinig uit. Na de pauze even stevig doorwerken dan!)

Geplaatst

Mijn logica is dit:

Cryo's -> Al bevrucht. Moeten nog verder delen en innestelen.

IUI -> dag van/na eisprong IUI -> Na dag 6-10 is dan de innesteling.

Dus mij lijkt dat je wel een (kleine) voorsprong hebt.

Maar misschien bekijk ik het te zwart-wit. haha.

Ik hoop het zo voor je Lala. Echt..

Ga je vanavond met je man testen of straks in je pauze?

Geplaatst

hihi,, misschien toch wel: 2 dagen na eisprong/punctie ingevroren. Dag na eisprong ontdooid. (Dus, technisch gezien, dag 3) en 2 dagen na eisprong TP (technisch dag 4....) Maar dan ga ik ervan uit dat dag 3 een verloren dag is ivm ontdooien.

Vakantie is beter. Soms moet je even kiezen voor je geestelijke verbetering ipv matieriele verbetering.... Het huis komt wel. Vakantie met zn 2-tjes is onbetaalbaar........volgens Mastercard ;-)

Denk dat ik hier test en niet samen met mannie. Als ie positief is kan ik morgen alsnog samen met hem testen ;-)

Ik weet dat hij nl nóg gestresster wordt van een test dan ikke....hij zegt van niet, maar je ziet het aan hem.

Ook de teleurstelling.....

Weet je: ik vind jou heel moedig en knap. "Wij" hebben nog het idee dat we wat doen, dat we "het proces" kunnen beinvloeden (niet dat dat klopt, maar goed...). Maar jullie staan aan de zijlijn en het enige dat jullie kunnen doen is ons aanmoedigen en er voor ons zijn. Lijkt mij heel moeilijk....heel frustrerend, machteloos...

Ik vind je stoer!! (En mijn mannie ook hoor!! hihi)

Geplaatst

Aww lala, wat lief zeg… raak er ontroerd van.. :blowkisses:

Ik zei gisteren nog tegen Lena.. We mogen nu niet verdrietig zijn, we zijn nog niet klaar. Lala is met haar laatste poging bezig, en dat is alles of niets.. En toen voelde ik me schuldig dat we gisteren zo verdrietig waren. Als ik het zo lees zou ik het eng vinden om te testen.. want.. dat is het einde van lange onzekerheid of vreugde omdat het eindelijk gelukt is...

Echt, ik hoop het zo voor jullie. En wat leef ik met je mee :hugs2:

Geplaatst

Hahaha, daarom wilde ik eigenlijk wachten met testen tot zaterdag. Alles of niks........

maar ik begin inderdaad nu gewoonweg ongeduldig te worden.

Niet zozeer onzeker, maar écht ongeduldig. Ik wil wel weten waar we aan toe zijn. Nu kan ik me voorstellen dat deze test evt. nog negatief is, gezien de dag van testen. Maar ja, ik wil het wel weten nu.

En voel je helemaal niet schuldig! En Lena ook niet!!

Het traject was voor ons vrij duidelijk: 3x, klaar! Ja, dit is alles of niks, maar zelfs al is het niks, het leven gaat verder, en dan kunnen we ons gaan concentreren op andere dingen. Ik weet nog niet wat, maar dat zie ik wel. "Het" voelt nog steeds goed! Ik heb geen twijfels meer of we wel alles gedaan hebben, er zijn geen "had ik maar..." uitspraken of gedachtes meer. Het klopt. Ik ben toe aan dat volgende hoofdstuk, wat het dan ook is.

En lieve pippe, verdriet wegduwen, of je er schuldig door voelen is niet goed. Het zorgt voor blokkades in je lichaam (volgens mij acupuncturiste). En dat is nooooit goed! Laten gaan, erover spreken, en het een plaatsje geven. Verdriet mag er zeker zijn! Hoort erbij. Net zoals vreugde erbij hoort bij een positieve test! Gewoon doen!

Zo, nu ga ik even de stad in, op zoek naar een kruidvat!

xxx

Geplaatst

Kruidvat gevonden!! :D

En nu maar zo lang mogelijk plasje ophouden dan hihi

Heb mezelf ook getracteerd op een kaslot! Jeweettniethe?

Geplaatst

Hoi dames,

Pippe voor jullie dus weer duidelijkheid, damn!! Verdorie meid, het vertrouwen wordt er wellicht niet beter op maar probeer de goede moed niet te verliezen hoor! Fijn dat er nog een vakantie aan zit te komen, alles lekker even de boel de boel laten en de accu weer opladen.

Lala wat houd jij de spanning er in zeg, mijn duimen draaien hier nog steeds!! War koffie betreft, ik en er volledig mee gestopt zodra ik aan de behandeling begon maar ik heb wel gelezen dat 3 per dag mag.

Hier nog steeds regelmatig oefenweeën maar dat is het dan, vandaag weer controle gehad en we hebben nu afgesproken dat we bij de volgende controle een inleiding bespreken / plannen. Nu liever niet omdat de kleine het super doet, bloeddruk mooi is 120/75 er mooi vruchtwater is en als het lichaam of de baby nog niet klaar is dan kan het effect op het inleiden ook enorm tegenvallen.....

Het is pittig maar er zijn zwaardere tijden geweest....zo probeer ik me op te peppen ;-))

Wish van het verwijderen van de cerclage heb ik geen last meer hoor, ging gelukkig snel beter! Kamertje klaar bij jullie?

Maris, wat een absurd verhaal van het ziekenhuis, logisch dat het frustrerend is! Ik hoop echt van harte dat je in Utrecht goed begeleid gaat worden en dat je er een goed gevoel bij hebt!!

Even een extra knuffel voor Pippe en Lala!!

Geplaatst

whahahaha.....zelfde als een paar uurtjes terug hoor!

De testen in bezit hebben maken het niet spannender ofzo.

Ik verbaas me dat ik nog zo rustig ben, vind t wel grappig. Had het niet verwacht. Dacht dat ik nu wel al stuiterend alles en iedereen (en vooral mezelf) gek zou maken.

Ben mn best aan t doen om mn plasje zolang mogelijk op te houden voor een betere concentratie HCG. hihi

Heb wel afleiding door t werk. Ben er maar aan begonnen, en t is spannend genoeg om me bezig te houden.

Babeth: voorzichtig met je duimen he? Je hebt ze straks nog nodig om je kleine meid vast te houden!! :D

Ik vind jullie lieeeef!

:hugg:

Geplaatst

Jeetje Lala wat maak je het spannend ik duim heel erg hard hier.

Babeth spannend het kan nu echt niet lang meer duren dus ik ben zo benieuwd naar jullei meisje.

Heel veel succes

Ik zal vanavond uitgebreider reageren maar wil jullie even bedanken voor de lieve woorden. Je zou zeggen dat we zo onderhand wel gewend zijn aan alle tegenslagen maar het hakt er elke keer wel weer in en we zijn nu gewoon boos en verdrietig dat ze ons niet serieus namen.

We hopen dat we in Utrecht meer geluk hebben.

Zo ik ga me even omkleden en dan op maar de verjaardag van mijn oppaskindje die is vandaag 2 geworden

Geplaatst

Zooo!!!! Nu is het kalme wel eraf!! damn.....zit te trillen op mn stoeltje!

HET IS GELUKT DAMES!!!!!

Streepje was al zichtbaar na 20 seconden!!

*Springt een gat in de lucht*

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden