Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Maris, lieverd..............dikke knuffel!! Het leven is niet eerlijk. Ik begrijp je helemaal! Krop niks op, het heeft geen zin. En opkroppen betekent negatieve energie die vast gaat zitten en dat gaat uiteindelijk je gezondheid dwars zitten. Gooi t eruit, spreek alles door met je mannetje.......en wees er voor elkaar. Je bent een lieverd! :hugg:

Even snel meiden.

Nog niks wish??

Hier vrijdag de uitslag van t bloed onderzoek. Voor Down een kans van 1:1300 voor blabla13 (ofzo) 1:450 en blabla18 1:5000

Oftewel: lijkt erop dat we een gezond frummeltje hebben. Geen vruchtwaterpunctie of vlokkentest nodig!

Tot zover! Even druk in Amersfoort vandaag :S

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lala,

Nope, nog niks te merken dat hij/zij zich zal komen melden.

Wel doet m'n onderrug nog steeds zeer, die 'knoept' nog steeds als ik me omdraai in bed, bij het gaan staan/zitten en lopen.

Vandaag 14 weken, vindt je het zelf ook snel gaan? (ik namelijk wel)

Gelukkig dat de uitslagen goed zijn en dat vervolgonderzoek hierdoor niet nodig is, super!!!

Geplaatst

hoi meiden

Lieve Maris ik vond het al erg pijnlijk om je bericht te lezen over je zwager......pffff kan me erg goed voorstellen dat het een klap in je gezicht is en dat het erg pijn doet, maar misschien de is desinteresse van je schoonouders en zwager nog wel pijnlijker. Ik bedoel, als je nou enig teken van interessen / belangstelling zou krijgen dan zou je een zwangerschap in je nabijheijd misschien beter kunnen handelen.

Wij werden vorig jaar oktober ook overvallen door "goed" nieuws van mijn zwager en diens vriendin, we waren blij voor hen en ik was ook wel belangstellend maar we werden ook weer met onze neuzen op de feiten gedrukt; dat het bij ons zoveel moeite en tijd kost en zij de eerste beste wip zwanger raakt.

Ook ik was blij dat we toen even geen gezellige familiebijkomstigheden hadden, ik begrijp precies wat je bedoelt, een knuffel van mij meid!!!!

Pippe fijn dat de schildklierwaarde goed was en dat je je weer wat beter voelt. Al dat struinen op internet is inderdaad frustreren en ontmoedigend soms, probeer het vertrouwen te houden meid en misschien kun je je verenigen met het idee om bijvoorbeeld pas een hysteroschopie te eisen als de eerste ivf niet aanslaat? We gaan er vanuit dat er geen 2de nodig is en wie weet zelfs niet eens een eerste.....

liefs

Babeth

Geplaatst

ohhhhhh Wish, jij morgen 39 weken!!! was de termijn van ons poppetje...;-)) het duurt echt niet lang meer, ik vond het zoooooo spannend. Jij denkt dat de kleine niet uit zichzelf gaat komen, ik denk juist dat jullie flink verrast gaan worden en ik ben het nog steeds eens met mezelf: ik denk nog steeds dat jullie een zoontje in de armen gaan houden.....

Lala jij al weer de 15de week in, superrrrrrr het gaat toch wel snel he?

Geplaatst

Hahaha Babeth, echt 95% van onze vrienden/familie/kennissen/collega's etc. deelt deze mening met je.

Wij zijn nu ook zo ontzettend nieuwsgierig aan het worden.

Zit nu wel een paar keer per dag te denken, 'hoe zal de bevalling gaan beginnen?'

Ben er helemaal klaar voor, echt waar!

Wat heeft je moeder voor reactie gegeven op de foto die je haar hebt gestuurd, van die site van het zkh?

Geplaatst

echt waar??? dat moet dan wel bijna kloppen haha, kan me voorstellen dat je er helemaal klaar voor bent, nu de onzekerheid wanneer begint het maar goed, die onzekerheid komt op een mooie manier ten einde he.

Ze heeft hem nog niet ontvangen, zal vandaag wel zijn, ben benieuwd.

Geplaatst

Wish..........ik zou gék worden! hahaha. Ben heel slecht met weten dat er kadootjes liggen en ze niet mogen uitpakken. Dit is dan wel een ander kadootje, maar volgens mij wordt ik daar net zo maf van! Ik vind je heel rustig nog! Knap hoor!

Babeth, ik ben ook benieuwd hoe je moeder gaat reageren zeg! Heeeel leuk dat jullie meis baby van de maand is.

Tja.........ik heb zelf niet het idee dat de weken voorbij vliegen. Maar ze kruipen ook niet meer. Mijn tijdsbesef is weer terug naar "normaal" zeg maar.

Wel fijn overigens.

Buik begint aardig te groeien :S Vond de foto's van vorige week nie mooi, dus zal peter vragen nieuwe te maken.

Geplaatst

Lala,

Ik heb het zelf niet voor het zeggen, de baby bepaalt wanneer hij/zij geboren wil gaan worden.

Dus je moet jezelf er wel bij neerleggen.

Ben er van overtuigd dat jij die rust ook wel kan vinden/bewaren als je op het einde van je zwangerschap bent.

Mooi zo, de weken kruipen dus niet meer aan je voorbij. Dat is helemaal niks.

Kom maar op met een nieuwe buikfoto, ben wel benieuwd!

Geplaatst

Ik reageer vanavond wel even meer maar wou toch even zeggen dat jullie stuk voor stuk schatten en kanjers zijn dank je wel. voor de lieve reacties jullie begrijpen het in elk geval wel

Geplaatst

Ja zo is het ook.

Lala wat goed dat de uitslag zo goed was gelukkig geen punctie en vlokkentest meid ga lekker genieten want jullie hummel is kerngezond.

Wish morgen 39 weken echt nog heel even meid en ik denk ook nog steeds een jongetje hihi en ik ben heel erg benieuwd naar de naam.

Babeth ik ben benieuwd wat je moeder gaat zeggen het is ook zo'n mooi dametje.

Pippe hoe gaat het met jullie?

Hier de rust een beetje wedergekeerd ik heb vanmorgen een heel goed gesprek gehad met de zus van mijn vriend en zij heeft gisteren er ook wat van gezegd nadat mijn vriend naar huis is gegaan. Aangezien mijn schoonzus aan het klagen was geweest dat ze het heel erg zwaar al had want ze was af en toe best misselijk en het werd wel heel duur nu met een kleine erbij. Nou daar viel mijn mond van open, want dat zijn degene met de beste betaalde banen van de familie en dan nog klagen, maar goed dat is moeten ze ook zelf weten. Mijn schoonzus heeft alleen verteld dat ze de volgende keer even iets tactischer moesten zijn als wij er waren dat ze ook wel eens rekenming mochten houden met de gevoelens van ons.

Nou daar konden zij niks aan doen ze hadden het gevoel alsof ze niet blij mochten zijn door ons, terwijl niemand dat gezegd heeft dus ik vind ht wel goed ze zoeken het maar uit mij zie je er gewoon een tijd lang niet.

Oh ja en daardoor heeft mijn schoonmoeder (ja ik wist niet wat ik hoorde want die interreseert zich daar nooit voor) vandaag gebeld hoe ik gereageerd had op het nieuws en dat het inderdaad wel niet makkelijk moet zijn voor ons en dat we de moed niet op moeten geven. Echt zoveel begrip heeft ze nog nooit gehad in al die jaren niet. Mijn vriend heeft ook gezegd dat we even afstand nemen voor zover als dat gaat omdat zijn broer duidleijk geen begrip heeft voor onze gevoelens.

Haha en nu zit ik dus op de ongi te wachten voor die hystroscopie komt die niet echt hoe raar zit een lichaam in elkaar hihi, maar we wachten gewoon verder af het zal toch echt deze week wel een keer komen neem ik aan.

Fijne avond verder dames

Geplaatst

Huh, je schoonmoeder heeft je gebeld en haar begrip ervoor uitgesproken.

Dit is inderdaad een hele ommekeer....

Niet dat 'alles' dan in één keer goed zal zijn en het contact met je schoonouders meteen beter zal gaan verlopen, maar het is een kleine stap in de goede richting, toch?

Tip:

Misschien dat de ongie-dans je kan helpen? Weet je nog dat ik die een keer heb gedaan en jawel hoor, hahaha!

Geplaatst

Voel me oké. Het wordt lichamelijk gezien wel wat 'zwaar', voel mijn onderrug en soms weet ik niet hoe ik moet gaan zitten en/of liggen om mijn rug te ontlasten.

Maar ach, nog eventjes en dat trek ik echt wel!

De bevalling moet ook nog komen denk ik dan en dan kom ik wel voor hetere vuren te staan.......

Laat 'm gezellig met je mee dansen. :clap2:

Geplaatst

sjonge Maris,

ik werd gewoon een beetje emo van je bericht!!! een pluim voor je schoonmoeder, eindelijk!!!! Ik hoop dat jij je daar wat beter door voelt en wat je zwager betreft, even laten rusten lijkt me een goed plan......

Geplaatst

Maris,

het is vaak dat ze niet weten hoe ze moeten reageren......maar ik vind t een beetje rot smoes van je schoonzus "wij mogen niet blij zijn omdat het bij jullie niet gaat zoals gepland". Die had mijn schoonzusje ook samen met "tijdens mijn zwangerschap was er niemand voor ons, niemand die vroeg hoe t ging enzo" Tja..............wat wil je als je door blijft roken en drinken?? Trouwens mijn mening: negeren mag hoor! Als zij zo bot zijn, dan mag jij best kwaad en teleurgesteld en frustie zijn hoor!

Hoe dan ook.........fijn dat je schoonmoeder nu daadwerkelijk in gaat zien dat ze best wat aandacht aan jullie mag schenken. Zal zeker niet koek en ei zijn, maar de eerste stap is gemaakt.

Dikke knuffel weer hoor!!

Nog steeds niet ongi??

Wish...........hoe is t??

Hier eind van vorige week even een "nu even niet" bui. Met alles eigenlijk. ;-) Vandaar dat ik hier wat weinig ben geweest. Alles is goed, buik groeit aardig, uitslag bloedonderzoek zeer goed, maar toch een "hmpf.....ik wil slapen en de wereld een paar weekjes niet zien" bui.

Zal er ook wel bijhoren :D

Komt goed hoor!

Gisteren om half 7 thuis van Amersfoort, half 8 klaar met eten en rond 8 uur naar bed. Tot vanochtend. Fijn, ben nu echt wel wakker, maar heb ook hoofdpijn van t te lang slapen :S Ach ja, is nog niet heeeeeel erg. Dus komt ook goed. hihi

Tot zover maar!

xx

PS: het is een

AEG wasmachine L71670FL

ProTex trommel

1600 toeren

7 kg. trommel

Uitvoering

- Centrifugeertoerental: 1600 toeren

- A+++AA

- 7 kg

- Medium LCD display

- Protex trommel

- 49L

- Grote vulopening

geworden. Fuzzy logic, waardoor er nooit teveel water gepakt wordt, plus enkele eco-standen. Wel zo handig.

We gaan de mini-droger (de helft zo groot als een normale) ophalen bij mn schoonmoeder voor de "moeten snel droog frummel wasjes" de rest probeer ik toch echt aan de lijn te doen hoor! :D (Let op: PROBEER! hahaha)

Geplaatst

Lala,

Ik denk dat ik veel in de droger zal gaan gooien. Maar als iets niet snel droog hoeft te zijn hang ik het liever op, dan blijft het stof ook wat langer mooi.

Geslaagd om een wasmachine aan te schaffen die naar je zin is!

Och meid, je mag jezelf toch ook wel eens een keer niet helemaal toppie voelen, niks mis mee hoor.

Geef er maar aan toe en laat de boel de boel, komt wel weer een andere keer als je er wel zin in hebt om iets te doen.

Kan ook door het weer komen. "Als de blaadjes komen en als de blaadjes gaan kun wel eens merken aan je humeur."

Controle bij de vk was goed. Bloeddruk is iets omhoog aan het gaan maar dat kan op het einde van de zwangerschap, was niks te hoog. 130/80

Kleintje werd door deze vk rond de 3800gr geschat.

Nu in totaal 13kg aangekomen.

Afspraak voor volgende week dinsdag gemaakt. (al hoop ik dat ik dit niet meer haal.....)

Geplaatst

13 kg is netjes toch?

Ik hoop ook voor je dat ukkie iets sneller komt. Je bent er klaar voor, en uk ook wel, denk ik zo.

Ik gooi t inderdaad op t weer. Heb weinig energie en totaal nergens zin in. Heel frustie. Ook voor mezelf hahaha

Pfffffffffffff............zie net op mn monitor dat er 1 server volledig in t rood gaat.....oftewel: werk.............

Tot!!!

xxx

Geplaatst

dames iemand vanddag iets van bianca gehoord

las vanmorgen op facebook dat er iets niet lekker ging maar weet niet wat

en al de hele dag geen reacties hier of op facebook dus begin me wat zorgen te maken

Geplaatst

Pleun ik had het ook gelezen en zat in twijfel of ik haar zou whatsappen of smsen maar weet niet of dat zo goed uitkomt nu.

Maak me er ook wel zorgen om

Geplaatst

Sorry ik had nog helemaal niet op jou gereageerd Wish wat mooi dat alles nog steeds goed gaat.

Jullie kanjer is wel echt een bikkeltje hoor haha hopelijk is hij/zij er volgende week dinsdag en hoef je niet meer naar de vlos.

Mag ook wel een keer want we kunnen niet wachten hier en aangezien wij ons al zo voelen kan ik me indenken dat het voor jullie nog erger is hihi.

Misschien moet jij de bevallingsdans doen haha hier heeft het nog niet geholpen want ben nog niet ongi.

Geplaatst

Wish, fijn dat alles goed is!Lala, natuurlijk mag je ook balen! Sorry meiden, maar mijn gevoel schommelt ook heel erg.Stress door verschillende dingen en weet even niet hoe ikalles op een rijtje moet krijgen... :-(Voor iedereen een knuffel

Geplaatst

Zag vanavond op facebook dat ze online is geweest en een reactie heeft geschreven.

Bianca,

Als je dit leest: Je krijgt van mij een hele dikke knuffel!!!

Maris,

Zal vanavond voor het slapen gaan eens een dansje gaan doen. Haha!

Vannacht veel last gehad van maagzuur en een wat misselijk gevoel.

Balen dat je nog niet ongie bent....

Pippe,

Logisch dat je gevoel aan het schommelen is.

Het is bijna zover dat jullie erachter komen of het gelukt is of niet en rond deze periode is het heel normaal dat je jezelf zo voelt.

Dikke knuf van mij!

Sterkte om de dingen op een rijtje te gaan zetten, dit zal echt niet altijd meevallen.

Steun elkaar!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden