Ga naar inhoud

Uitgerekend november 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb er gelukkig ook (nog) geen last van.

Zoals gezegd, veel met de voeten omhoog zitten, veel drinken om het vocht af te drijven en iets onder het voeteind van het matras leggen zodat je voeten hoger liggen als je slaapt.

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb er nu al een week of 4 last van, echt niet grappig. Herken mijn voeten niet eens meer als voeten en soms doen ze ook echt pijn. Je moet idd iets onder je voeten leggen met slapen en veel omhoog, maar echt helpen doet het niet bij mij. De VK zei dat ik ook nog brandnetelthee kan nemen om vocht af te drijven.

Succes hopelijk gaat het beter

Geplaatst

Hey meiden,

Dat zwanger en fit is misschien ook wel iets voor mij. Zal eens kijken of ze die in Den Haag ook hebben.

Chrissy, ik had met het warme weer ook wel last van oedeem, met name als ik veel gelopen of gestaan had. Nu is het weer zo goed als weg. Komt door de druk van de baby op je veneuze systeem. Idd regelmatig de voetjes omhoog is de beste remedie. Uiteraard zijn steunkousen ook goed maar m.i. met dit weer geen optie...

Zit nu ook even onderuit gezakt op de bank met de voetjes omhoog. Heb net aansluitend aan het werk 2 uurtjes dozen ingepakt en een beetje teveel gedaan vrees ik. Wordt even teruggefloten door mijn buik, dus hou het maar voor gezien vandaag. Moet daar wel aan wennen hoor, dat ik lichamelijk niet meer alles aan kan.

Verder eigenlijk weinig nieuws hier, dus hou het kort.

Grtz, Henkie

Geplaatst

hoi allemaal,

mijn controle gisterbij de HAwas weer helemaal goed, heb een mooi Hb waarde en mooie bloeddruk, het hartje was weer fijn om te horen!!!

jaja hier ook last van dikke voeten, idd als je zit, je voeten omhoog, en wat ik doe is s avonds voeten/onderbenen afspoelen met wisselend koud en warm water. en eindigen met koud. das goed voor de doorbloeding.

sterkte ermee!!

liefs wilma

Geplaatst

Helleu!

Hier ook druk bezig met de babykamer :) Behang eraf, behang erop, schilderen,...

Het zal wel een tijdje duren met dat slakkentempo van mij (door BI) en ik wil mijn ventje er niet alleen voor laten opdraaien. Hij staat er ook al helemaal alleen voor in de groententuin (en dat is echt veel werk)!

Maar...alles voor ons prinsesje hè ;)

Een vraagje:

Is er iemand vertrouwd met meubeltjes van Bopita? Hoe is de kwaliteit van deze meubeltjes? Is dat zijn geld waard? Want het kost toch allemaal veel centjes...

En vroomshoop? Kan er daar iemand uit ervaring over spreken (of via-via)?

Bedankt alvast voor jullie reacties!

Geplaatst

Bettyboopke,

Ik moet eerlijk gezegd zeggen dat mij de kwaliteit van bijna alle kamertjes tegen viel. Als je de laden van de commode opentrekt, bewegen ze bijna allemaal in de lagers. Enkele kamertjes zijn van betere kwaliteit en dat zijn meestal de echte dure kamertjes. Hierbij gaan de laden van de commode ook het laatste stukje vanzelf dicht. Bopita heeft wel een aantal van betere kwaliteit maar zeker niet allemaal.

Ik zou even de laden een aantal keer open en dicht doen, dan zie je het vanzelf.

Het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel je aan een kamertje uit wil geven, want als je wil kun je met gemak 2000 euro uitgeven. Vond ik zelf een beetje te gortig, zeker omdat wij ook nog een extra bedje erbij moesten nemen.

Vroomshop zou ik niet durven zeggen... dat ken ik niet.

Succes met shoppen!!

Liefs, Henkie

Geplaatst

hoi hoi

ik heb vanavond de 1e pufcursus gehad haha, we hadden een groep van 10 meiden waarvan de meesten in oktober uitgerekend zijn.

het was wel gezellig, we hebben eerst oefeningen gedaan voor de bekkenbodem spieren. het is vooral veel praten/luisteren.

gaan jullie een zwangerschapscursus doen???

groetjes wilma

Geplaatst

Hoi meiden,

Wij liepen ook al tegen de kwaliteit van de babykamers aan. Mijn man is erg van de dempers etc en het moet gewoon goed zijn.

Geen idee eigenlijk van welk merk wij de meubeltjes hebben, maar het is toch zeer goede kwaliteit voor nog een redelijke kwaliteit!

Henkiepenkie; wij waren voor de babykamer (incl.2e bedje), 2 maxicosi's met dekentjes erin, duobox + boxkleed ongeveer 2100 euro kwijt. Viel ons nog erg mee..

Wilma; wat goed dat jij je eerste pufles al hebt gehad! Ik ben pas 2 september aan de beurt. Ben benieuwd..

Gister heb ik onze kanjers in 3d mogen bewonderen.. zo mooi en bijzonder!

Met 27 weken zwangerschap ga ik nog een keertje :D

Mijn man wist niet wat hij zag en was erg blij, ondanks de afstand heeft hij zo toch het gevoel dat hij erbij is... pff. mis hem wel!

Lekker dat het nu weer een beetje is afgekoeld hè?

Geplaatst

Wat voor kleuren gaan jullie gebruiken meiden voor de babykamertjes?

Ik heb witte hoogglans meubeltjes en de muren zijn zilvergrijs (wel een hele zachte kleur). Zit er aan te denken om er turquoise accessoires bij te gaan zoeken.

Wij vonden ook dat de kwaliteit van sommige kamertjes echt slecht was. Ik heb geen idee van welk merk onze kamer nu is. Net als Gerreber hebben wij ook gekozen voor de dempers op de laatjes. Wij vinden het een super kamer, 3 augustus wordt ie eindelijk geleverd! Kan niet wachten om alles in te gaan richten.

Gelukkig is het nu even gedaan met de hitte, maar ....... ik hoorde dat het volgende week toch weer warmer zal worden.

Geplaatst

Dafke, wat leuk dat de datum bekend is dat de babykamer komt he? Wij werden deze week gebeld dat 2 augustus bij ons de babykamer komt. 1 augustus is mijn man jarig, dus dan laten we de verjaardagsvisite even de laatste meubels uit de babykamer sjouwen. Wij hebben trouwens de babykamer generation oak van greenwood uitgekozen. Het bedje moet nog even aangepast worden, zodat mijn man de zijkant makkelijk kan laten zakken en zo makkelijker het kind uit bed kan halen. Bij andere babykamers werd het moeilijk om iets aan te passen, dus we zijn heel blij dat we een mooie en praktische babykamer hebben kunnen vinden.

Wat leuk om alle pufcursusverhalen te lezen. Wij hebben ons gisteren opgegeven voor de cursus samen bevallen. De vrouw die dat geeft was op vakantie, maar haar dochter gaf aan dat we met onze uitgerekende datum precies mee kunnen gaan draaien met een nieuw te starten groep. Ik ben van huis uit oefentherapeut Cesar en heb in de opleiding ook geleerd om zelf zwangerschapsgym te geven, dus dat puffen dat zit nog wel ergens in mijn achterhoofd. We hadden allebei meer behoefte aan veel info over wat we kunnen verwachten. En omdat mijn man er alle avonden bij zal zijn kan hij me straks waarschijnlijk heeeeel goed begeleiden als ik lig te puffen. Een neef van ons is in februari papa geworden en die heeft dezelfde cursus gedaan met zijn vrouw en was blij dat hij zo goed voorbereid was. Aan de andere kant kriebelt het ook wel om iets actievers te doen. Wie weet ga ik nog wel wat erbij zoeken om ook wat aan mijn belabberde conditie te doen.

Verder ben ik gisteren bij de fysio geweest. Mijn bekken stond wat scheef en mijn bilspieren waren aardig gespannen. Ze heeft het los gemaakt en veel tips gegeven.

Bedankt allemaal voor de tips voor mijn olifantenvoeten. Ik ben vandaag op mijn werk vaker even een stukje gaan lopen en ze zijn nu een stuk minder dik dan na de vorige 2 werkdagen.

Groetjes,

Chrissy

Geplaatst

Chrissy; wat fijn dat het nu wat beter gaat met je opzwollen voeten. Nu het weer iets koeler is, zal het ook wel minder worden.

Wat leuk dat er ook een aantal mannen mee gaan naar de "puf lessen". Ze mogen gerust weten wat ons te wachten staat ;-)

Babykamer?? Is bij ons licht limegroen geworden op 2 wanden. De andere 2 wanden zijn wit met een bruin en groen streepje. Wij hebben deze kamer al zo uitgezocht op het moment dat wij nog niet wisten wat het ging worden. En dit kan voor een jongen en een meid!

Hoe voelen jullie je verder?

Hier op zich alles goed, soms heb ik het idee dat mijn buik een tijd stil staat met groeien en dan ineens weer een groeispurt heb.

Zondagochtend zag ik mijn buik voor het eerst bewegen bij een schop van 1 van de kleintjes! dat is toch wel heel bijzonder!!

Zal straks het afsprakenlijstje nog even bijwerken. Volgende week weer voor controle. Nu maar hopen dat ze nog steeds goed groeien!!

Geplaatst

Ik wil hier een foto plaatsen, maar ik heb echt geen idee hoe ik m erop krijg.

Dus dan maar als schermafbeelding. bijna 24 weekjes buikje. :)

Wij zijn druk aan het klussen in nieuwe huisje, en ik heb steeds andere idee-en over het behang voor t kamertje.

Wij hebben 2 kleuren meubels van twf, en die vond ik al aardig prijzig. Volgens mij zitten er geen dremmers op de laatjes. Ben benieuwd. 11 augustus komen ze. Nog even de tijd voor het behang.

Missen jullie de zon ookal?? hihi, het is ook nooit goed he!?

Geplaatst

Afgelopen zaterdag behang gekocht. Gisteren in de kinderkamer al behang afgehaald. Nu gaat het leuke werk beginnen. Langzaam aan wordt het wat. Onze babykamer en kinderwagen komen 1e week van September omdat we nog bruiloften en zelf een feest hebben ( mijn man is begin van het jaar 30 geworden en ik wordt in december 30 en dat vieren we samen).

Van vriendinnen lijstjes gekregen wat ik allemaal nodig hebt, nou een hele waslijst. Kleertjes en wat kleine dingetjes heb ik, maar verder nog niets. Hebben jullie al veel in huis?

Geplaatst

Hier nog niet eens een begin met de babykamer wel hebben we al bijna alles in huis op een paar kleine dingen na dan.

De kamer is al wel leeg en we hoeven niet te schilderen we hebben namelijk een kleine struktuur op alle muren ( wit) hier in huis op de vloer ligt overal parket dus daar hoeven we ook niet meer achteraan maar nu heb ik bedacht dat ik een grote plaat wil schilderen in de kleur antraciet en daar op zilveren letters maar mijn hub weet nog niet zo goed of hij dat wil dus daar kunnen we nog even over nadenken.

Verder moeten de meubeltjes die we gekregen hebben van onze engel nog wit schilderen ( zal nog wel even duren het is hier namelijk erg druk maar mijn hub heeft beloofd dat het met een week of 5 klaar is) wel is de wieg waar mijn man in heeft geslapen klaar, mijn moeder heeft hier de bekleding voor gemaakt dus die kan ik al neer zetten.

Verder heb ik al een leuke spiegel en een leuk stoeltje gezien maar dat kopen we pas als de kamer bijna klaar is dat is iets voor de laatste weken denk ik.

Onze kinderkamer wordt dus wit met antraciet en met zilver en rose accenten.

Verder gaat het hier eigenlijk heel erg goed we zijn gisteren naar pretpark slagharen geweest met 6 volwassenen en 4 kids in de leeftijd van 5 en 2 jaar en ik moet zeggen dat ik helemaal kapot was gisteravond en dus last had van mij buik heb waarschijnlijk toch iets te veel gedaan ;) maar wel heerlijk heb liggen slapen tot 6 uur vanmorgen

Woensdag moeten wij weer voor controle naar de gyn en ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik weer aan de beurt ben vind 4 weken toch echt wel wat te lang duren.

Oja hebben jullie ook al z'n last van de opruim woede kan gewoon niet stil zitten moet gewoon alles zo snel mogelijk klaar hebben terwijl ik weet dat ik dit nog wel veel vaker zal gaan doen deze weken ;)

Meiden een hele fijne avond vanavond en geniet van het wat koelere weer.

Geplaatst

hoi allemaal,

ik heb ook mijn profielfoto gewijzigd, dit was mijn buik vorige week met 24 weken en 5 dagen. ben vandaag alweer 25 weken, het gaat nu erg hard vind ik.

vandaag is mijn man druk bezig geweest op de babykamer, het verven was al klaar, 2 muren lime en 2 muren wit en het laminaat lag er al. vandaag zijn de plinten erin gekomen en zijn de meubeltjes van zolder gehaald en in elkaar gezet. die hadden we nl al een paar jaar op zolder liggen. Ze waren wel erg vies geworden, dus ik kan nu flink aan het soppen. dat gaat niet zo heel hard, echt in etappes, maar goed, wel leuk omte doen.

vanmiddag had mijn schoonmoeder het stof voor de gordijnen meegenomen en manlief had voor de grap gezegd dat ze vanavond af moesten zijn, wij waren vanavond ff weg en toen we thuis kwamen kwam schoonmoeder net uit ons huis, oeps..... betrapt. als verrassing had ze de gordijnen in de babykamer opgehangen. ze waren alweer klaar!!!! dusss het schiet al lekker op.

vanmiddag al lekker zwitsal geurbuiltjes gekocht, dan kan de kamer lekker gaan ruiken haha

groetjes wilma

Geplaatst

Hoi meiden,

Lijstje maar weer even naar boven gehaald.. Misschien leuk als iedereen zijn afspraken weer even aanpast??

@Henkiepenkie; mag ik vragen hoe vaak er bij jou een echo wordt gemaakt? Elke 4 weken of om de controle?

Uitgerekend:

01-11-2010 Kyra

01-11-2010 Bettyboopke

03-11-2010 Oena

05-11-2010 Céleste

06-11-2010 Chrissy33

08-11-2010 Henkiepenkie

08-11-2010 Wilma82

12-11-2010 Denise

13-11-2010 LindaJ

13-11-2010 Niki

19-11-2010 Saaab

22-11-2010 Chantal

23-11-2010 Gerda

26-11-2010 Josee

27-11-2010 Snoeske

28-11-2010 Sjors en Sjimmie

30-11-2010 Dafke32

Volgende afspraak:

09-07 Snoeske: 20 weken echo

16-07 Henkie: echo bij bijna 24 weken

20-07 Wilma : controle huisarts 24 wkn

23-07 Henkie: controle gyn

26-07 Bettyboopke: controle VK - 26 wkn

26-07 Dafke32: controle VK

28-07 Chantal: Controle Gyn - 23 wk

28-07 Chrissy: Controle VK

28-07 Saab : Controle VK

03-08 LindaJ: controle VK

05-08 Gerda: Controle gyn 24 wkn

23-08 Bettyboopke: controle gynae - 30 wkn

06-09 Chantal: Pretecho - 29 wk

Geplaatst

De laatste nachten slecht kunnen slapen. Het duurt gewoon langer voordat ik in slaap kom, ben over vanalles aan het nadenken. Ik pieker dan niet, maar denk wat we allemaal nog moeten regelen en kopen enzo. Iedere nacht moet ik er wel 1 keer uit, gelukig nog niet vaker. Vanaacht ook last gehad van buipijn, wrs door een harde buik. Heeft iemend anders ook al een last gehad van harde buiken? En wat doen jullie om goed te kunnen slapen???

Geplaatst

Hey Linda,

Hier wordt ook erg slecht geslapen maar dat komt omdat ik wel 5x naar de wc s'nachts ook wordt ik elke keer wakker als ik mij om wil draaien door de BI dus voor mij maar zelden dat ik een nacht minder als 3x wakker wordt.

Wel ga ik elke middag een uurtje liggen.

Ik heb al van alles geprobeerd minder drinken, warme melk met honing een warm bad of douche maar niks helpt ben er dan ook van overtuigt dat dit wel zo zal blijven tot het einde maar geeft niks alles voor een goed doel toch!!!!!!

Gerda wij zijn inderdaad niet erg goed in het lijstje bij houden zal beter mijn best doen denk dan ook dat het wat later in onze zwangerschap wel beter ij gehouden word.

Geplaatst

Hoi meiden

Ik slaap ook heel erg slecht, ook vaak plassen en omdraaien is ook zeker niet leuk, doet zeer aan de bekken. Maar het is idd voor een goed doel.

Ik zou best het lijstje willen bijwerken maar weet dus echt niet hoe.

Misschien wil iemand mijn afspraken erbij zetten?

29 juli 20 wkn echo extra (konden niet alles zien de vorrige keer)

4 aug gyn voor gesprek keizersnede

6 aug pretecho

17 aug VK

Zo wat een afspraken he hahaha

alvast bedankt.

Oja we krijgen ook een ZOON, wat een hoop jongens zeg in november.

Geplaatst

Hallo meiden,

Lees wel altijd mee maar heb een tijd niet geschreven.

Hier gaat het op zich wel goed. Toch vind ik het zwanger zijn op dit moment heel erg spannend. De weken waarin het vorige keer "mis" ging, komen nu in zicht.

Daarom schrijf ik ook niet zoveel mee. Ik wil anderen ook niet ongerust of angstig maken door wat we vorig jaar meegemaakt hebben.

Het is moeilijk om er echt van te genieten soms. Toch heb ik al wel wat kleertjes gekocht en wat dingetjes voor de babykamer.

Gister weer controle gehad bij de VK. Het hartje klopte mooi regelmatig en krachtig. Ook groeide mijn buik goed. Ben altijd weer opgelucht na een goede controle.

Over 2 weken weer naar de gyn.

Ook hier slecht slapen s'nachts. Deels eerst door het warme weer en natuurlijk door het plassen s'nachts.

Leuk om te lezen dat iedereen al zo lekker bezig is met de babykamer.

Snoeske

Geplaatst

Uitgerekend:

01-11-2010 Kyra

01-11-2010 Bettyboopke

03-11-2010 Oena

05-11-2010 Céleste

06-11-2010 Chrissy33

08-11-2010 Henkiepenkie

08-11-2010 Wilma82

12-11-2010 Denise

13-11-2010 LindaJ

13-11-2010 Niki

19-11-2010 Saaab

22-11-2010 Chantal

23-11-2010 Gerda

26-11-2010 Josee

27-11-2010 Snoeske

30-11-2010 Dafke32

Volgende afspraak:

26-07 Bettyboopke: controle VK - 26 wk

29-07 Sjors & Sjimmie: 20 wkn echo

04-08 Sjors & Sjimmie: afspraak gyn voor keizersnede

06-08 Sjors & Sjimmie: pretecho

17-08 Sjors & Sjimmie: controle VK

26-08 Dafke32: controle VK - 26 wkn

@ Sjors & Sjimmie, wat leuk ook een zoon!! Ik heb je afspraken in het lijstje gezet.

Geplaatst

Uitgerekend:

01-11-2010 Kyra

01-11-2010 Bettyboopke

03-11-2010 Oena

05-11-2010 Céleste

06-11-2010 Chrissy33

08-11-2010 Henkiepenkie

08-11-2010 Wilma82

12-11-2010 Denise

13-11-2010 LindaJ

13-11-2010 Niki

19-11-2010 Saaab

22-11-2010 Chantal

23-11-2010 Gerda

26-11-2010 Josee

27-11-2010 Snoeske

30-11-2010 Dafke32

Volgende afspraak:

Geplaatst

Lieve Snoeske,

Fijn dat alles op zicht goed gaat kan mij ook heel goed voorstellen dat het voor jullie erg moeilijk is om te genieten vooral nu de weken er aan komen toen het met Rutger allemaal 'mis' ging.

gelukkig staan jullie nu goed onder controle en meis deze keer moet het gewoon goed gaan hoor die elende die jullie mee hebben moeten maken mag gewoon niet voor de tweede keer voorkomen.

Meis wat mij betreft mag je hier gewoon je gevoel schrijven hoor we zijn ertoch niet allen om leuke dingen met elkaar te delen maar ook vooral om elkaar door de moeilijke tijd heen te trekken en ja misschien worden we wat onzeker maar ook daar slaan we ons samen doorheen dus als je graag wat wil delen schrijf gerust we zijn er voor jullie.

Liefs en een dikke knuffel voor jullie!

Geplaatst

Hey meiden,

Er wordt veel geklust aan de kamers zo te lezen en weinig geslapen :-)

Slaap ook wel een beetje slechter, ben met name vroeg wakker. Verder zo druk geweest de afgelopen week dat ik geen probleem had om in slaap te komen. Afgelopen weekend bruiloft van mijn zus, was helemaal super maar was de volgende dag wel kapot. Was platte schoenen vergeten, dus om 1 uur 's nachts kon ik echt niet meer op mijn voetjes staan.... Verder hadden zij erg goed nieuws dat mijn zus weer opnieuw zwanger is! Wel nog heel pril, maar zo super voor ze! Nu duimen dat het goed blijft gaan deze keer. Het zal ze Jim niet doen vergeten, maar wel een stukje verwerking geven.

Zo vind ik ook Snoeske, dat je gewoon je verdriet en twijfels hier moet kunnen delen. het is toch logisch dat deze periode voor jullie heel moeilijk is en dat genieten niet vanzelfsprekend is nu. Het gaat vast allemaal goed komen, maar kan het me levendig voorstellen dat jullie zoiets hebben van eerst zien en dan geloven. Er komen zoveel verdrietige herinneringen boven... Sterkte meissie en niet schromen om dat hier te vertellen hoor.

Gerda, ik heb nu elke 4 weken controle en groei-echo. En jij? Vind dat ook wel prettig moet ik zeggen dat ze het goed in de gaten houden. Mijn Hb ws inmiddels gezakt naar 6,5. Ze vond dat voor een tweelingzwangerschap en deze termijn niet slecht, maar het is niet hoog. Heb nu wat extra ijzertabletjes gekregen, die twee in mijn buik zijn nl enorme ijzervretertjes op dit moment.

Komend weekend staat de verhuis gepland. Gisteren had ik sienst en was het gelukkig niet zo druk, dus heb ik de hele avond dozen ingepakt etc in leiden. Was toen ik om half 12 mijn bedje in ging wel een beetje kapot en kreeg ook wat protest van de jongens, dus moet een beetje opletten. Zal blij zijn als de verhuis erop zit en ik wat meer kan gaan relaxen. Ze komen de babyspulletjes helaas pas eind augustus brengen, want het bedrijf is de 1e 3 weken van augustus dicht. Maar ja, ze mogen toch voorlopig nog niet komen, dus dat moet nog ruim op tijd zijn.

Zie nu wel een hoop dikkere buiken verschijnen, mooi hoor! Leuk om te zien dat alle buikies goed groeien.

Zo nu weer even aan het werk hoor! Gelukkig is het wat rustiger door vakantietijd, kan ik effe een stukje bijkletsen!

Liefs, Henkie

Geplaatst

Uitgerekend:

01-11-2010 Kyra

01-11-2010 Bettyboopke

03-11-2010 Oena

05-11-2010 Céleste

06-11-2010 Chrissy33

08-11-2010 Henkiepenkie

08-11-2010 Wilma82

12-11-2010 Denise

13-11-2010 LindaJ

13-11-2010 Niki

19-11-2010 Saaab

22-11-2010 Chantal

23-11-2010 Gerda

26-11-2010 Josee

27-11-2010 Snoeske

30-11-2010 Dafke32

Volgende afspraak:

17-08 Wilma: controle huisarts

zo dames ik heb mijn afspraak er ook maar weer bij gezet!!!

en verder sluit ik me bij de andere dames aan, dit forum is idd niet alleen voor leuke dingen te delen, maar ook om je emoties en angsten etc van je af te schrijven, elkaar steunen in mooie en moeilijke/spannende tijden!!

als je er tenminste behoefte aan hebt, je moet doen waar je je goed bij voelt.

verder hebben wij vanmiddag ook gelachen bij de baby-dump. wij dachten namelijk dat het onderstel van onze mutsy kapot was want hij wilde niet in elkaar. boekje en alles erbij gehad, baby dump gebeld en we moesten maar terug naar de winkel. daar bleek dat er helemaal niks mis mee was, maar dat we gewoon veels te voorzichtig waren met het in elkaar doen haha. dus voor niks naar de baby-dump geweest haha

groetjes wilma

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden