Ga naar inhoud

Uitgerekend november 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meiden,

Wat een hoop jongens zeg hier! Gerreber, Dafke en Sjors en Sjimmie, gelukkig allemaal weer goede echo's.

Sjors en Sjimmie, fijn dat jullie zo;n leuke vakantie hebben gehad, heb zelf ook ooit grizzly's en zwarte beren gezien, echt super mooi!

Wat balen zeg dat zoveel meiden last hebben van hun bekken en helaas ook al vrij vroeg in de zwangerschap. Hoop dat de FT wat helpt dames...

Chantal, hoe is het om weer thuis te zijn? Hoop dat je ondanks de warmte toch wel van de vakantie hebt kunnen genieten hoor.

Ik heb net weer een 23 weken buikfoto geplaatst. Denk nu zo'n beetje 6 kilo aangekomen te zijn, dus gaat wel hard, maar gelukkig vooralsnog alleen maar buik.

Voel wel dat het langzaam aan wat zwaarder wordt, zeker nu ik veel moet werken en dus weinig tijd voor rust, maar voel me verder nog steeds prima dus mag zeker niet klagen.

Afgelopen weekend vrijgezellendag van mijn zus, was echt top maar wel superwarm. Zondag ook druk, dus weinig tijd om bij te tanken. Komend weekend maar even een rustmomentje pakken, want de week erop is de bruiloft en het weekend erna verhuizen we. Nog geen doos ingepakt, dus dat moet ook nog gebeuren.

Maar daarna ga ik het wat rustiger aan doen, denk ik :-)

Meiden, laat nog eens wat buikfoto's van jullie zien, ben nl benieuwd naar vergelijkingsmateriaal...

Liefs, henkie

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

he hoi allemaal,

alle vakantie gangers, welkom terug!!!

ik heb pas in augustus vakantie!!

wat leuk al die jongens op komst, word nu wel erg nieuwsgiering wat ons kindje is, maar dat blijft een verrassing!!

hier hebben we nog geen namen, pff vind het erg lastig hoor,

doen jullie aan vernoemen???

tja en dan het mooie zomerweer, hier last van olifantenvoeten haha maar leve de birkenstocks!!!! ook ben ik erg moe en dizzy van de warmte, en moet ik weer regelmatig spugen. nou zo'n dagje als vandaag is wel weer lekker tussendoor.

ik zal man ff vragen of hij een foto wil maken van mijn buikie.

liefs wilma

Geplaatst

Heb mijn foto even geupdate.

Henkie wat een mooi buik heb je zeg. Echt heel mooi rond zwanger ben je.

Ik ben echt al 14 kilo aangekomen niet normaal meer.

Maar ik houd ook wel heel erg veel vocht vast dus hopelijk raak ik tijdens de bevalling een hoop kilo's weer kwijt hahaha.

Geplaatst

Sjors en sjimmie,

van die kilo's is niks te zien, moet ik zeggen hoor. Mooi bescheiden buikje!!

Heb nu heerlijk weekend. Was ik ook wel een beetje aan toe na alle drukte van de afgelopen weken. Morgen weer een echo. Hoop dat mijn mannen goed gegroeid zijn maar kan me niet veel anders voorstellen als mijn buik goed groeit.

Heb sinds gisteren wel erg veel last van maagzuur. Kon er niet eens van slapen...

Wordt denk ik aandelen Rennie kopen :-)

liefs, Henkie

Geplaatst

welkom thuis voor de vakantie gangers! We zijn al op de helft, duurt niet heel lang meer voordat we heeel lang 'vakantie' hebben.

Ik ben ookal 9 kilo aangekomen, en mensen om me heen zeggen ook dat ik echt flinker ben geworden. De kilo's zitten hier niet alleen op t buikkie hoor!

Hoe voelen jullie de baby trouwens met de warme dagen? Dan rustiger of juist niet?

Gister avond voor het eerst voelde me vriend heel duidelijk een schop! We zaten er al de hele avond op te wachten dus we werden beloond door ons ukkie! :)

Ik had er een beetje blije traantjes van! gekke hormonen ;)

Geplaatst

Hey meiden,

Allebei mijn jochies waren hard gegroeid. De ene is 650 gram en de andere 700. Liggen qua groei een week voor op schema dus helemaal prima. Hoef ik me ook geen zorgen te maken als ze straks wat eerder gaan komen. En hopen dat ze niet 40 weken blijven zitten natuurlijk!

Net nog even een paar shirtjes gekocht. Met dit warme weer draag ik toch vnl een shirtje en rokje of een lekker luchtig jurkje. De broeken heb ik nog bijna niet aan gehad.

Ook net mijn buikband met "double trouble" met 4 voetjes erop binnen gekregen. Superleuk! Ga zo maar even vast wat dozen inpakken voor de verhuis, want vrees dat er weinig tijd voor is en mijn vriend is ook iemand van het laatste moment dus kan maar vast wat gedaan hebben.

Hou overigens ook wel behoorlijk wat vocht vast. Gisteren kon ik echt de putjes in mijn enkels duwen 's avonds. 's ochtends is het wel weer weg gelukkig. Wordt ws alleen maar erger...

Saaab, heerlijk he dat geschop in je buik. Kan daar ook echt van genieten als ik 's avonds rustig op de bank zit, dan beginnen ze meestal al snel.

Grtz, Henkie

Geplaatst

Hey meiden,

hier dan eindelijks de uitgebreide reactie van mij op jullie verhaal zal straks even schrijven wat hier is gebeurt waarom het zolang heeft geduurd dat ik niks heb laten weten.

@ S&S, Welkom terug kan mij voorstellen dat je daargraag nog even zou willen blijven en toch weer die moiie beren gezien gewoon geweldig.

Mooie buik heb je hoor maar die 14 kilo zijn niet te zien hoor waar heb je die dan allemaal zitten?

En een jongen voor jullie het wordt hier wel echt een jongens groepje volgens mij maar ik gooi daar dus wel een beetje roet in wandt het wordt hier een meid ( ga het hier toch neer zetten en maar hopen dat er toch niet meer mensen mee lezen buiten die ene vriendin dan die me heeft beloofd niks te zeggen en ook niet meer mee telezen en ga daar dan ook maar van uit)

Wat betreft de naam daar zijn we ook nog niet uit hoor ik heb al wel een lijstje gemaakt en nu moet mijn hub er nog naar kijken maar hij is er nog niet echt mee bezig( uhmmm mannen)

@ Dafke, toch een boy wat zal dat even wennen zijn als je er eerst vanuit gaat dat het een meid zou worden maar ook net als jullie hier geen voorkeur.

Nu dus lekker stoere jongers dingen kope. hihi.

@ Wilma, Wij gaan onze meid wel vernoemen ze krijgt een vernoeming naar onze engel( weet ze nog niet) en mijn vader is al 13 jaar geleden overleden en ik wil toch ons kindje naar hem vernoemen al moet ik zeggen dat ik dat nog wel moeilijk vind maar ik heb wel 3 namen zal er is met mijn hub over hebben wat het nu moet worden.

meid ik hoop dat het spugen nu snel een keer over is voor jou want je gaat je er toch echt wel elendig onder voelen.

@ Saaab, ik voel bij die warmte juist minder en onze uk wordt heel erg druk zodra ik in bed ga liggenen dat vind ik dan wel weer heel fijn.

mijn hub heeft het nog niet kunnen voelen en ik denk da ook dat dat nog wel even duurt heb namelijk nogal een speklaag van mijzelf daar zitten hihi.

@ Kyra, meis hoe gaat het nu met jou? Vind dat je het goed doet hoor zo met je dochter en een aantal weken zonder je hub te zijn geweest en dan zoveel last hopelijk worden de klachten niet heel veel erger en kun je toch nog wat genieten van jullie kleine uk.

@ Henkie, Fijn dat jullie Boy's goed zijn gekeurd en het zo goed doen dat geeft toch een heleboel rust lijkt mij zo.

Mooie buik heb jij al ook ik draag hem naar voren en ben nu ook 6 kilo aangekomen ( maar zit nu dus weer op mijn eigen gewicht naar al dat afvallen in het begin)

Zal mijn foto vanavond nog even proberen te plaatsen al is deze wel van vorige week.

Leuk die buikband had hem al gezien op een site wel grappig ben benieuwd hoe het staat.

Meis heel veel succes met al dat werken,verhuizen en dan ook nog een bruiloft van je zus denk je wel een beetje aan je zelf????

Trouwens we hebben wel genoten hoor op de vakantie en hebben al gezegt dat we eind augustus nog even een paar dagen naar zee gaan om daar dan nog even te genieten.

We hebben ook nog een heel leuk jurkje gekocht van ralf lauren kon hem echt niet laten liggen heb hem maar even bij mijn schoonmoeder in de kast gelegd zodat niemand hem hier kan vinden hihi

Tjaa hoe gaat het hier eingelijk lichaamlijk wel goed al moet ik wel zeggen dat ik elke middag 2 uurtjes naar bed ga ivm de BI en het hele slechte slapen snachts maar daar hebben we niet zo heel veel moeite mee waar ik wel heel veel moeite mee heb is dat er weer een kindje bij ons in de buurt ( buurmeisje) te vroeg is geboren en overleden zij was 2 weken verder als dat ik ben en ik moet zeggen dat het mij dus heel veel doet en ik dus erg bang ben geworden dat ons dit ook gaat gebeuren ( slaat nergens op natuurlijk onze meid maakt het heel erg goed en er zijn tot nu toe ook geen aanleiding)

Ook heb ik erg veel moeite met mijn buik die steeds dikker wordt ( sorry als ik hier mensen mee voor het hoofd stood dat is niet de bedoeling)ik heb namelijk vanaf mijn 16 de gevochten met een eetstoornis en heb hier ook jaren voor in behandeling gezeten en nadat ik dat goed onder controle had zijn we echt de mmm ingegaan maar nu steekt het toch weer wat de kop op en moet ik mijn dwingen om gewoon goed en gezond te eten( doe ik wel hoor moet gewoon van mijzelf en hub) en dat maakt het voor mij geestelijk wel eens erg moeilijk en depri zodat ik niet echt kan genieten van het zwanger zijn terwijl zo dol gelukkig zijn dat we dan nu eindelijks pappa en mamma gaan worden)

Ik ben dan ook daarom niet meer zo heel actieve op het forum lees wel alles maar kan soms gewoon geen puf op brengen om dan te reageren.sorry daar voor dames denk natuurlijk wel veel aan jullie!!!!!

Geplaatst

Uitgerekend:

01-11-2010 Kyra

01-11-2010 Bettyboopke

03-11-2010 Oena

05-11-2010 Céleste

06-11-2010 Chrissy33

08-11-2010 Henkiepenkie

08-11-2010 Wilma82

12-11-2010 Denise

13-11-2010 LindaJ

13-11-2010 Niki

19-11-2010 Saaab

22-11-2010 Chantal

23-11-2010 Gerda

26-11-2010 Josee

27-11-2010 Snoeske

28-11-2010 Sjors en Sjimmie

30-11-2010 Dafke32

Volgende afspraak:

12-07 Gerda: 20 weken echo

09-07 Snoeske: 20 weken echo

16-07 Henkie: echo bij bijna 24 weken

20-07 Wilma : controle huisarts 24 wkn

23-07 Henkie: controle gyn

26-07 Bettyboopke: controle VK - 26 wkn

26-07 Dafke32: controle VK

28-07 Chantal: Controle Gyn - 23 wk

28-07 Chrissy: Controle VK

28-07 Saab : Controle VK

30-07 Gerda: Pretecho 23 weken

03-08 LindaJ: controle VK

23-08 Bettyboopke: controle gynae - 30 wkn

06-09 Chantal: Pretecho - 29 wk

Meiden heb mijn naam toch maar een kleurtje gegeven....

Geplaatst

Hoi meiden,

De buiken beginnen al mooi te groeien. Ik zal ook echt even mijn best doen om een foto te maken vanavond.. Soms lastig, omdat mijn mannetje er natuurlijk niet is.

Chantal; jij hebt al een mooie buik hoor. Ergens kan ik ook wel begrijpen dat het dikker worden van je buik moeilijk is na al die heftige jaren. Gelukkig komt het nu door het mooie wondertje in je buik!

Henkiepenkie; Jeetje, jullie jongens doen het heel goed. Ze kunnen maar vast een voorsprong hebben toch? Goed hoor! Geef jij ze krachtvoer soms ;-)

Veel jongens in deze maand, maar ook heel veel meiden met BI. Voorlopig heb ik nog nergens last van.. nu maar hopen dat het zo blijft. Ik hoop voor jullie allemaal dat het met de nodige therapie en rust een beetje vol te houden is!

Hebben jullie er al over nagedacht hoe ver voor uitgerekende datum jullie met verlof gaan?

Het ziekenhuis adviseert ons vanwege de 2ling om tussen de 26e en 30e week al uit te vallen! Pfff... dan maar de 30, want 26 is al zooo snel!

Groetjes,

Gerda

Geplaatst

Hoi Gerreber,

De 26 weken komen inderdaad al heel dichtbij!

Ik wil proberen om tot 4 weken voor de uitgerekende datum te blijven werken. Ik werk op kantoor en denk/hoop dat ik dat wel kan redden.

Ik moet ook nog steeds een buikfoto plaatsen, zal mn mannetje straks even opdracht geven, haha ....

Geplaatst

Haai meiden!

@henkiepenkie, wat mooi dat ze dat kunnen zien/schatten hoe zwaar ze nu zijn.

Ik wou bij de echo graag weten hoelang hij nu is, maar dat kunnen ze nu al niet meer in 1 deel opmeten. Grappig idee dat ze groot worden nu he!

@gerreber, heerlijk juist dat je vanaf 26 weken iig. de keus heb om het een stuk rustiger aan te gaan doen. Zeker gelukkig dat ik net als jij ook geen last heb van mn bekken, maar met 2 van die ukkies in je buik moet je toch ook zeker aan jezelf denken!

@chantal, leuk dat je er weer ben! En ook ik snap jou gevoel heel goed! Ik ben ook altijd heel bewust met mn gewicht bezig geweest en ik vind het soms ook moeilijk. Niet mn buik, want daar woont uk lekker in. (wel bang voor strepen, maar blijven smeren) Maar de putjes in mn benen is toch een moeilijke acceptatie hoor.

Maar alles om deze klein man en in jou geval dametje gezond op de wereld te brengen toch! Neem de tijd voor alles en genieten gaat vanzelf als je die kleine voelt bewegen in je, toch!

Bij mij op t werk in de zorg 'moet' je 6 weken van te voren stoppen en dan neem ik daarvoor mn 3 weken vakantie.

Dus lekker nog maar 9 weken werken! wat een heerlijk vooruitzicht zeg!

Gek idee dat het nu zo snel gaat zeg.

Fijn weekend verder!

Geplaatst

Hey meiden,

Allemaal weer aan het genieten van deze toch weer mooie zondag?

Om even op de vraag van het verlof terug te komen... Ik hoop eigenlijk gewoon tot 34 weken te kunnen werken, maar weet ook dat dat ws niet reëel is en op mijn werk zeggen ze ook dat ze verwachten dat ik er toch eerder uit zal gaan. Vooralsnog gaat alles prima, maar die buik wordt idd wel langzaam een stuk zwaarder. Spaar nu in de zomer ook wel weer een hoop dagen aangezien ik nu veel moet werken, dus ws kan ik ook wel wat eerder vrij zijn op mijn vakantiedagen.

Eerst maar eens verhuizen, dat geeft ws alweer een hoop rust. Volgend weekend even druk met het huwelijk van mijn zus, maar heb daar ook echt heel veel zin in!

Gerreber, heb jij ook van die groei-echo's tussendoor? Was ook wel aangenaam verrast dat ze zo goed gegroeid zijn. Lijken op hun pappa ws die is ook erg lang. Van mij hebben ze dat niet in ieder geval :-)

Hebben gisteren ook een nieuw fototoestel gekocht, zodat we straks mooie foto's van onze ukkies kunnen maken.

Chantal en Saab, ik had in het begin ook wel een beetje moeite met het dikker worden hoor. Gelukkig is het vooralsnog alleen buik en dus voor mijn gevoel OK. Alleen nog wel bang voor eventuele striae, die als ik mijn buik nu zie ws onvermijdbaar gaan komen, maar smeer me dus ook helemaal suf...

Heb sinds ik zwanger ben ook van die rare puntbloedinkjes op mijn schouders, bovenrug en borst. Vrijdag toch maar eens vragen of ze mijn bloedplaatjes nog eens willen checken want vind het maar een raar gezicht. Hopelijk verdwijnt het weer als de kleintjes er zijn.

Chantal, wat een hoop ellende de laatste tijd in jouw omgeving. Kan het me voorstellen dat het je onzeker maakt. Maar meid, zoals je zelf al zegt, jullie meissie doet het helemaal prima en geen reden tot zorgen toch. Probeer ondanks alles te genieten van dit ukkie waar je zo lang op hebt gewacht. Wel mooi dat jullie haar willen vernoemen naar jullie engel! Zal ze wel door verrast worden. Hoop overigens niet dat zij hier wel eens meeleest, want dan is de verrassing er nu wel af...

Meiden, geniet van deze mooie dag en van jullie groeiende buikkies! We hebben er lang genoeg op gewacht toch?!

Geplaatst

Meiden, kijk even bij de profielberichten bij Chablis, daar vinden jullie de info.

Ja, het is hier idd erg vervelend en pijnlijk allemaal, maar goed, ik hou het doel maar weer voor ogen. Ik heb nog steeds geen roze wolk gezien en die ga ik ook niet krijgen.

Ook hier angst voor strea. Had ik de eerste keer niet, maar ik was al 12 kg zwaarder vanwege de ivf en ik was sowieso al zwaarder dan de eerste keer. De 'grote groei' komt in de laatste periode, en dan komen vaak de strepen.

De eerste keer was ik streeploos 25 kg aangekomen, dus het kan meiden :)

En pff...de namen! Moeilijk moeilijk..

Meiden, wat een mooie buiken al zeg!

Superrrr....

Geplaatst

Hoi meiden,

Hierbij de beloofde foto's!

Begint toch al een buikje te worden... toch is het lastig om in je eentje een goede foto te maken ;-)

MiniFoto-KIPXRQLM.jpg

Foto-YC6OA6G7.jpg

Geplaatst

Mooie foto hoor Gerreber! Hoe gaat het verder met je?

Ik heb mijn buikfoto als profielfoto geplaatst. Morgen alweer 21 weken, de tijd vliegt!

Geplaatst

Als het zo doorgaat als ik me nu voel wail ik tot 4 weken voor de uitgerekende datum doorwerken. ik werk ook in de zorg en wordt niet verplicht om eerder te stoppen. Na de bevalling heb ik dan de 12 weken en plak er dan meteen nog 2 weken verlof aan vast die ik wrs dit jaat overhoud.

Tot op heden alleen last van mijn onderrug met name in bed. En de lage bloeddruk speelt nog wel eens parten, tuurlijk ook in samenhang met het warme weer. Ik ga iedere weer braaf naar de fysio om alles zo soepel mogelijk te houden. Ben nu ongeveer 5 kg aangekomen, eigenlijk alleen bij mijn buik. Ik ben echt trots op mijn buik. Steeds meer mensen vragen me hoe het gaat en hoe lang ik nog moet. Als ik dan zeg dat ik pas half november ben uitgerekend kijken ze nog eens en vragen soms zelf of ik zeker weet dat het er maar 1 is.

Vandaag ff naar ons Hummeltje gekeken. Hij past al niet meer in een beeld. Ik en een collega hebben duidelijk zijn geslacht gezien, er is geen twijfel meer over mogelijk! Iedere twee weken kijk ik ff, leuk om te spieken wat hij allemaal doet en hoe hij groeit.

Geplaatst

Nou, het wordt voor mij ook weer eens tijd om wat van me te laten horen. Ik lees wel bijna dagelijks mee maar met dat mooie weer zit ik toch wel minder vaak achter de computer.

Maar wat leuk om te lezen hoever jullie zijn met het uitzoeken van namen, met het regelen van het zwangerschapsverlof, de moeite die sommigen hebben met de gewichttoename en hoe er toch ook veel mensen zijn met BI. Niet allemaal leuke onderwerpen, maar heerlijk om te lezen dat er meer mensen zijn die moeite hebben met bepaalde aspecten van de zwangerschap.

Wij zijn er met de namen sinds ruim een week uit. De meisjesnaam was geen probleem, maar de jongensnaam was even lastig. Wel een lekker idee dat die namen nu vaststaan. Nu begint de zoektocht naar een leuk geboortekaartje. Hoever zijn jullie daarmee?

Met mijn BI gaat het nu wel weer goed. Momenteel alleen af en toe last van mijn stuitje en de scheuten door mijn rechterbeen komen en gaan. Donderdag staat wel de afspraak bij de fysio. Ik hoop dat ik daarmee meer klachten kan voorkomen en in ieder geval van die kramp in mijn rechterbeen en bil kom. Maar ik besef des te meer dat ik niet mag klagen, want als ik de andere verhalen zo hoor, dan doe ik het nog netjes.

Wat mijn gewicht betreft begin ik me nu wel zorgen te maken hoeveel er nog bij komt. Ik had al eens verteld dat ik door de stress voor mijn behandeling 7 kilo ben kwijtgeraakt. Die zitten er weer aan inc. nog 6 kilo kind enz. erbij. Volgend jaar weer lekker hardlopen denk ik dan maar en ze zeggen dat borstvoeding ook goed helpt om af te vallen. Dus nu maar hopen dat dat goed op gang wil komen.

Verder nog even een nieuwe buikfoto gemaakt. Wel leuk om te zien hoe die al is gegroeid. Blijft een wonder dat ik dit toch nog mocht meemaken. Dat had ik afgelopen september niet meer gedacht!!

dsc00365.jpg

Groetjes,

Chrissy

Geplaatst

he hallo allemaal,

duss chrissy , jullie zijn er wat namen betref al uit, lekker idee,

wij weten het echt nog niet.

hier heeft manlief met zwager vanavond de laminaatvloer in de babykamer gelegd. nu nog de plinten, wat verfresten verwijderen, dan komt volgende week mijn broer de radiator vervangen en dan kunnen de meubeltjes van zolder!!!

daar kijk ik echt naar uit, lekker het kamertje klaar maken, alle spulletjes een plekje geven.

wanneer gaan jullie de spulletjes wassen?? ik denk dat ik het meteen maar doe en dan in een pedaalemmer zak in de kast voor de stof en dan van die lekkere zwitzal geurbuiltjes erbij in, ruikt zo lekker. Ben dan wel erg op tijd misschien, maar wat klaar is is maar weer klaar, mochten er nog wel complicaties komen dan is alles gereed en hoef ik me daar niet druk om te maken,

ik moet nu nog 2 weken werken, dan 3 weken vakantie en dan nog 5 weken werken en dan verlof!!! op 27 september. ik ga 6 weken van te voren er uit. 4 weken ga ik zeker niet volhouden met mijn bekken. Ik werk in de thuis zorg en heb nu al veel moeite om steunkousen enzo aan te doen bij mensen.

en geboorte kaartjes nog helemaal niet naar gekeken, we weten wel wat er op moet komen te staan qua tekst.

en ook willen wij ons kindje laten dopen, ook daar hebben we wel ideen over hoe we dat zouden willen.

morgen gaan we weer naar de huisarts voor zwangerschapscontrole, lekker weer het hartje horen, ben nu wel veel rustiger, ik voel het kindje meerder malen per dag!!! heerlijk!!!!

liefs wilma

Geplaatst

Hey meiden.

Mooie buikkies hoor.

Vraagje: gaan jullie iets doen van een zwangerschapscursus of iets dergelijks. Ben daar zelf niet echt van, en mijn vriend al helemaal niet. Die krijg ik echt niet mee....

Wil wel iets doen maar niet echt zo´n suffe pufcursus. Vooralsnog ook nog geen tijd voor gehad trouwens. Wat gaan jullie doen?

Kyra, jouw berichtje van 25 kilo zonder striae, geeft hoop! Al denk ik niet dat ik 25 kilo aan ga komen dan zou ik 50% in gewicht toenemen, lijkt me onwaarschijnlijk toch ???

Hope so....

Vandaag alweer 24 weken , hoop zo;n beetje op 2/3 te zitten nu. 36 of maximaal 37 weekjes vind ik wel genoeg tzt denk ik.

Wilma, veel plezier bij de controle morgen.

Ga zo lekker mijn mandje in, morgen weer vroeg dag.

Kuzz, Henkie

Geplaatst

Hey meiden,

Wat fijn om te lezen dat alles met iedereen goed gaat op natuurlijk de BI naar dan.

Leuk hoor al die buikfoto's ziet er allemaal goed uit!!!!!

@ HP ik heb mij opgegeven voor de zwangerfit cursus deze wordt in de sportschool gegeven en je hub hoeft gelukkig maar 1x mee al heeft mijn hub daar ook een helemaal geen zin in.

Deze cursus is er voor om je conditie op peil te houden en om te gaan met BI als je daar last van hebt.

Als het goed is beginnen ze daar mee tussen de 23 en 25 ste week van je zwangerschap ik zal een deze dagen wel een brief ktijgen hiervoor.

Verder gaat alles goed hier ben weer naar een goed gesprek met mijn vorige bazin ( tevens begleidster voor mensen met een eetstoornis) helemaal weer op de goede weg naar dat ik haar dus had gesproken voelde ik mij zoveel beter en natuurlijk het begrip van jullie doet mij goed.

Wat betreft de namen ja de doopnamen zijn we wel uit maar de roepnaam is toch wel iets anders kan er nog niet echt overeens worden met mijn hub en we moeten daar dan nog maar eens goed naar kijken we hebben terminste nog even;)

Het geboorte kaartje ben ik al aardig uit alleen de tekst nog niet we willen ook hier wel iets in zeggen wat naar onze engel verwijst maar niet wat gelijk duidelijk is voor iedereen.

Ja en dan werken....... ik ben dus eigen baas en zal dus zo lang mogelijk door werken en ook al kan ik een uitkering aan gaan vragen voor 16 weken ik zal waarschijnlijk toch geen 16 weken niet kunnen werken ( gelukkig hebben we de zaak aan huis en is het in de maanden nov,dec,jan en feb wat rustige dus ik zal wel veel minder doen maar niks zit er voor mij niet in ben ik bang voor.

Ga zo maar is aan het werk moet nog veel doen en ik wil morgen de laatste dingen gaan kopen voor het kamertje en dan kan ik gaan inrichten ( al gooit hub de plannen wat ik in mijn hoofd had helemaal om omdat het niet mogelijk naar zijn idee is zullen nog wel zien wat het gaat worden hihhihi.)

iedereen een fijne dag vandaag!

Geplaatst

Hallo dames

Ik heb er ook over nagedacht een cursus maar idd een pufcursus zie ik echt niet zitten en trouwens met een keizersnede denk ik ook niet dat het nodig is. Maar die fitcursus lijkt me wel wat. Door de BI kan ik echt niet meer normaal sporten en dat deed ik eigenlijk altijd wel.

Wij hebben zaterdag het babykamertje gekocht, we gingen voor een kamertje maar toen zagen we een andere en die bleek ook nog eens in de showroom te staan, dus die maar genomen. En toen werd ik dus gister gebeld dat ze nog een nieuwe op voorraad hadden en die krijgen we nu voor dezelfde prijs hahaha moet alleen nog 3 weken wachten aaaaaaaaaaahhhhhhhhhh dat duurt lang hahaha. We hebben de hele inrichting van Woezel en Pip genomen. Echt zo schattig.

Ik hoef gelukkig niet na te denken over werken en verlof. Ik zit thuis en daar ben ik nu met de BI wel heel erg blij mee, zeker als ik hoor dat de meeste meiden hier met BI gewoon moeten doorwerken, echt heel knap hoor.

Nou meiden geniet nog even van het lekkere weer. En de dikke enkels pffffffff

Geplaatst

@ Chantal, ik heb me ook aangemeld voor de Zwanger & Fit cursus. Ik zit nu nog op bericht te wachten over de startdatum van de cursus.

@ S&S, leuk he al dat shoppen! Nog drie weekjes wachten en dan kan je gaan inrichten!

Ons kamertje wordt 3 augustus geleverd, ik kan niet wachten ....

Geplaatst

Leuk om te lezen dat iedereen steeds drukker wordt met shoppen!

Wij hebben de kinderkamer al zo goed als klaar.. Het 2e wiegje moet nog in elkaar en dan de bekleding nog maken.. Ach, we hebben nog even tijd toch??

Als ik het advies van AMC opvolg, dan moet met 30 weken zwangerschap alles zo goed als geregeld zijn.. Nog 8 weken dus!

Ik ga toch maar pufcursus doen, al is het helemaal niets voor mij ;-)

Ben benieuwd of ik niet de hele tijd in de lach zal schieten van de gekke oefeningen etc. Wel lijkt het mij leuk om andere zwangere te leren kennen..

Beetje kletsen is ook altijd leuk!

meiden veel succes met de warmte.. pfff..

Geplaatst

Even een korte vraag. Hebben jullie ook opeens zo'n last van opgezwollen voeten. Tot eergisteren nergens last van en sinds gisteren lijk ik aan het eind van de dag wel een olifant. En als jullie er last van hebben, hebben jullie ook tips?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden