Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kon wel eens ja...dr Koot. Weet eigenlijk niet meer zo goed of ze een smal gezicht heeft.

Hoe voel jij je vandaag? Alles rustig van binnen?

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Dee, zat inderdaad 3 dagen na TP of 4 (zie me ego haha), maar het was niet normaal hoeveel pijn ik gisteren de gehele dag had. Vandaag heb ik het gelukkig niet meer, maar nu een soort van steekjes. Maar ook dat kan het lichaam zijn die je in de gek houdt (heb dat namelijk iedere ronde wel gehad)…

Kan je geen toestemming geven om de overige embryo’s te laten onderzoeken? Kan me namelijk voorstellen dat het door je hoofd heen gonst met vragen, wat als, deelt het door etc. etc. Kan me trouwens ook voorstellen dat je ze niet wilt laten onderzoeken.

Vindt het heel knap dat je zo positief blijft en je richt op het nu. Petje af voor jou, want kan me voorstellen dat je het wel even moeilijk hebt.

@ EDR, je hebt zeker een prachtige score van 6 eicellen! Geniet van je vakantie en ga maar heerlijk luieren haha. O ja, en zorg natuurlijk wel dat jullie wondertje(s) gaan innestelen he ;-).

@ Roosie, neeeee dit was serieus geen pijn van de punctie, die was al weg. Dit is wat ik elke maand heb als ik geklust had. Dan voelde ik giga krampen en verging van de pijn. Echter bleef dit normaal dagenlang aanhouden, maar nu dus 1 dag. Heb nu steekjes, maar ach. Wat heb ik niet haha. Gebruik ook de Utro en die maakt me moe en laat mijn borsten zeer doen.

Jaaaaaa, wat een onwijs gek idee is het he dat er een emmy in je buik zit die nu kan groeien tot een mensje. Zo wonderbaarlijk mooi!

@ All,

Hoe rekenen ze het eigenlijk? Want ik had gisteren berekend dat ik dag 4 na TP zat (zondag 14.30 uur TP), maandag, dinsdag en woensdag. Maar volgens mij rekenen jullie pas vanaf maandag dag 1.

En hoe berekenen jullie de Pregnyl? Dag van inspuiting als dag 1 of dag erna?

Geplaatst

@EDR ja misschien neem ik ze ook een paar dagen langer, zo'n eng idee om ermee te stoppen.

@Babii, misschien was het innestelingspijn wat je voelde. Ik heb ook 1 dag flinke steekpijnen gehad de 2e dag na de TP. Mijn punctiepijntjes zijn nog niet over. Ik heb ook gevoelige borsten denk ook van de utrogestan.

Ja TP dag is dag 0, je telt 14 dagen op bij de TP datum dat was bij jou 14 nov., dus je mag dan 28 nov. testen.

Ik bereken niets met pregnyl, merk aan mijn plas dat het volgens mij nu wel uit mijn lichaam verdwenen is onderhand.

Liefs Roossie

Geplaatst

Hahaha hoe merk je dat dan Roossie? Ben er wel even benieuwd naar, want wellicht kan ik daar ook iets aan afleiden.

Heb inmiddels een extra aanvullende zorgverzekering genomen, dus mocht het nu niet lukken dan kan ik volgend jaar acupunctuur ondergaan. En uiteraard bij degene die jij me hebt doorgegeven Roossie. Heb wel een hoge pet van haar op!

Hoe gaat het met jou??? Voel je al dingen? Pfoe, ja die borsten doen echt zeer van de Utro, niet heel fijn hihi. Maar jij had overigens ook een veel heftigere punctie als mij dus kan er wel met mijn gedachte bij dat je nog last hebt.

Oké, dus vandaag is WD4?

Geplaatst

@babii, hoe ik het aan de plas merk? Nou het stinkt minder hahaha......manlief zei laatst jeetje wat stinkt jou plas hahaha....toen had ik nog pregnyl in mijn lichaam. Het is nu ook minder donker van kleur.

Wat goed dat je uitgebreid verzekerd bent nu, het is erg fijn om acupunctuur te doen naast de behandelingen. En ja die ik je doorgegeven heb ben ik erg tevreden over. Ik weet trouwens niet hoe het precies zal gaan als ze bevallen is. Ze had het erover om dan meer zwangerschapsbegeleiding te gaan doen omdat ze dan zelf met een kleintje zit, dat is dan niet zo handig om dan fertiliteits klanten te behandelen. Maar helemaal precies weet ik het niet hoor.

Met mij gaat het goed, al wordt ik wel steeds onrustiger. Ben blij dat ik zaterdag op vakantie ga. Manlief is morgen ook al vrij gaan we samen de vakantie voorbereiden en even naar mijn schoonvader. Heb afleiding nodig, eerst was dat de pijn van de punctie, maar nu de pijn een stuk minder is moet ik andere afleiding hebben dan kan ik me rustig houden.

Ja de punctie op zich viel erg mee, maar het stelpen van die slagader jemig wat een pijn deed dat zeg pfffff........had ook over mijn hele buik spierpijn.

Ja je zit nu op wachtdag 4, jammer hé toch 1 dag extra wachten.............

Misschien ga ik die bolletjes toch tot aan de testdatum inbrengen, vind het eng 5 dagen voor de testdatum te stoppen. Lees wel meer dat veel vrouwen het een paar dagen langer gebruiken.

Liefs Roossie

Geplaatst

Nou Dee erg mooi dat je zo heerlijk positief bent!!!...houd hoop meid 4 cellig hoeft nog niet te zeggen dat het niet lukt...je weet het ik duim mega met je mee!!!

Trouwens wat leuk dat jullie ook dokter K. Hebben.....ze is erg vriendelijk (laatste keer stelde ze zich per abuis opnieuw voor....hihi....)

Vandaag heb ik een onderzoeksverpleegkundige aan de lijn gehad voor dat antaricaproject.....

We hebben besloten (vooral op basis van mijn gevoel)

Om maar niet mee te doen bij de terugplaatsing van onze eerste eskimootje....

De alllerbelangrijkste overweging is dat ik giga veel last van de hormonen had bij de eerste verse tp.

Met deze proef wordt je uitgeloot voor een cryo tp in natuurlijke of atificiele cyclus....

Bij de artificiële cyclus zou bij een rake tp....nog 12 weken utrogestan moeten nemen....

Daar moet ik nog even niet aan denken....en ik wil het Zoooo graag in de eigen natuurlijke cyclus laten tp.... Want dat hebben we nog niet gedaan....misschien dat het wel wilt.

Nu wachten op mijn ongesteldheid (waarvan ik eigenlijk dacht dat hij 12 uur geleden begonnen zou zijn)

Dan mag ik bellen met het ziekenhuis....dus nog even geduld voor mij....;-)

Geplaatst

We hebben gister inderdaad gevraagd of ze de overgebleven emmies konden onderzoeken maar dat deden ze niet, werd gezegd. Zou geen nut hebben? Het is wel iets waar we zelf nog mee in ons hoofd zitten. Mocht het niet lukken, dan willen we iig met de fertiliteitsartsen van ons eigen ziekenhuis bespreken hoe en wat. Of desnoods informeren via andere kanalen of er onderzoek gedaan is of wordt naar dit beeld. Maar goed, dat is vooruit denken en dat willen we verder voor nu dus even laten. O ja, we hebben idd ook gevraagd of ICSI iets uit zou maken maar dat leek hen niet, omdat de bevruchting wel prima verloopt.

EDR: geniet lekker van je vrije dagen!!!!!! Ik duim voor jullie dat het lab de beste eicellen uitverkozen heeft en dat ze zaterdag terug geplaatst kunnen worden. Kunnen ze lekker meegenieten van je vakantiegevoel ;-).

Roossie: als langer doorgaan met Utrogestan je een goed gevoel geeft, dan moet je dat lekker doen denk ik. Het enige lastige is dan alleen dat het uitblijven van je menstruatie geen teken hoeft te zijn van zwangerschap (hopen we natuurlijk wel nog steeds hard op voor je!) maar door de bolletjes kan worden tegengehouden. Maar ja, dan doe je een testje en je weet het (hopelijk).

Nano, ook jij hebt je gevoel gevolgd zie ik. Kan het me voorstellen hoor, zeker omdat dit de eerste cryopoging is! Word je altijd zo stipt ongesteld, dat je het 12 uur geleden verwachtte?

Andere meiden, ik heb jullie berichtjes ook gelezen hoor! Bedankt voor het meeleven, ik kom later weer verder reageren, ben al een aantal dagen een beetje futloos (door de Utrogestan?) en kan me slecht concentreren. Positief proberen te blijven kost ook weer extra energie volgens mij. Tot aan gister ging dat makkelijk, met idee van de 16 eitjes, nu is het toch lastig.

Tot snel weer!

Geplaatst

Nou lieve Dee....die ongesteldheid komt meestal een week na mijn zeurderige pijntjes....(maar dat zou ne niet verbazen als het zaterdag doorzet) de afgelopen keren is het volgens mij stipt 21 dagen tussen cycli geweest....

De utrogestan maakte mij vooral moe toch bijna 1,5 maand last van gehad...(rond 8 uur 's avonds dodderig....;-))

Geplaatst

Hé meiden...

Nou ik heb een heerlijk relax dagje gehad hoor. Shame on me...eigenlijk niks gedaan! Lekker op de bank met een boek en laptop. Schandalig hé!

Nog 40 uur en dan weten we of we een tp hebben. Killing vind ik deze dagen!

Verders gaat het eigenlijk wel goed...beetje beurs van binnen en nog gevoelig maar geen klagen. Morgen heb ik me voorgenomen om eens lekker hattem in te gaan. Lekker in mijn uppie, niets moet alles mag zeg maar.

Dee...thanks meis. Ik hoop het zo...

Hoe is het in jouw buik? Alles rustig of zijn er vage klachten?

Nano wat irritant dat je zo'n last had van de utrogestan. Ik kan me eigenlijk niet zo goed herinneren dat ik daar zo'n last van had, maar zei vandaag ook al in een ander topic...nare dingen verdring ik nog wel eens :)!! Kan best effectief zijn :(

Wat irritant hé dat gewacht op je ongesteldheid! Hoop voor je dat het snel doorzet en dan op naar een cryo tp!!!

Roossie...heerlijk hoor straks lekker op vakantie. Ik hoop ook echt dat jullie ervan kunnen gaan genieten en de spanning een beetje los kunnen laten!

babii...hoe ben jij de dag doorgekomen? Werk jij trouwens nu gewoon?

Geplaatst
Pfff krijg de zenuwen nu heb net bruine afscheiding gezien met een heel klein tipje vers bloed.

Owww Roossie wat spannend..... Hopelijk is dit niet het begin van het einde maar is het innestelingsbloed! Je zit een week na tp.... dus een dag of 10, 11 na punctie? Hm, kan alle kanten op hè.... ppfffffff. Hou ons op de hoogte!

Geplaatst

Meiden wat is er veel geschreven, ik kan even niet persoonlijk reageren op iedereen, maar leef met jullie allemaal mee hoor!!!

Wat ik veel lees is de bijwerkingen van de utrogestan, eerlijk gezegd heb ik daar nooit iets van gemerkt, ook heeft het nooit mijn menstruatie uitgesteld, dus ik verbaas me een beetje dat er veel mensen zijn die er last van hebben, heel erg vervelend.

Voor allemaal; Hou vol!!!!

Geplaatst

@ Roosie, laten we hopen dat het een innesteling was! Welke WD zit jij nu? En heb je gevoelens van innesteling?

@ EDR, ik werk gewoon ja, maar ik zit altijd achter het internet op mijn werk haha. Ik hoop onwijs op een paar prachtige bevruchtingen meid!

@ all,

Helaas, ondanks dat iedereen zegt dat ik het nu niet kan voelen. Mijn gevoel overheerst dat het niet raak is, die buikpijn kan m.i. niet gezond zijn. Het was weg, veel steken gehad vandaag en net weer een fikse kramp.... Wordt er erg onzeker van en het doet zeer.... Ik ken me lichaam heel goed en voel dingen heel goed aan en ook dit dus.

Het is allemaal nog even afwachten, maar bereid me wel voor op een omo witte test de 28e, want geloof nooit dat deze krampen normaal zijn.

Mijn pregnyl is trouwens weg! Zwangerschapstest is nega :-)

Liefs

Geplaatst

@ Roossie, lees het al... Wachtdag 6 toch? En ik zit nu wachtdag 4?

Jeetje, dat het er nog zolang over kan doen om in te nestelen. Ik zou denken, je hebt de TP en het nesteld al snel in, omdat het embryo al ouder is.... Ik zou niet kunnen indenken dat het zolang in je BM zweeft en dan pas innesteld, wat knap eigenlijk he.

Geplaatst

Ja duurt best lang hè zo'n innesteling. Ik zit op wd7. Net nog een keer naar de wc geweest maar zie nu geen afscheiding meer pfff maakt het allemaal wel super spannend!

Geplaatst

:positive energie: Vanuit hier heel veel positieve energie voor jou babii...omdat je zo'n negatief gevoel erbij hebt!!! Keep the faith totdat het tegendeel bewezen is meis

Geplaatst

Jaaaaa super spannend Roossie!!! Ik hoop het zo voor je meid!

@ EDR en Nano, thanks lieffies. Ik probeer ook positief te blijven, maar die pijn met vlagen is niet leuk.... Heb ook geen idee tot wanneer er een innesteling kan plaatsvindne, maar we wachten af.

Liefs

PS zit even te zoeken bij me nieuwe zorgverzekeraar welke acupuncturist ze vergoeden, maar zie geen acupunctuur in de zorgverlener lijst staan (terwijl ze het wel vergoeden aanvullend).....

http://www.dsw.nl/Consumenten/default.aspx?page=zorgverzekering_zorgverleners

Ben ik nu gek of staat het er echt niet hahahahah.

Geplaatst

@babii positief blijven hoor! En je moet bij alternatieve geneeswijze kijken hoeveel er per behandeling vergoed wordt. Bij mij is dat €45 per behandeling tot €1000

Geplaatst

Hmmm ja, maar neem aan dat niet iedere acupuncturist vergoed wordt? Ik heb volgens mij vergoeding tot 600 per jaar.... Declareren hun dat dan bij je zorgverzekeraar of moet je dit zelf voorschieten?

Geplaatst

Nee niet iedere acupuncturist wordt vergoed hij moet bij een bepaalde vereniging aangesloten zijn. Staat vaak ook op hun website. Je moet het geld werst voorschieten.

Geplaatst

Roossie, hoe is het vandaag?? Geen bloed meer gezien?

En Babii, hoe gaat het met de krampen?

EDR, voel je je een beetje fit? Fit genoeg om Hattem in te gaan? Ik zou daar tot aan gister nog niet aan moeten denken, vandaag lijkt het eindelijk iets beter te gaan. Gister pijnlijke steken thv m'n eierstok, terwijl ik de hele ochtend alleen gezeten had. Pas toen ik ging liggen werd het langzaam minder.

Maar goed, dit moest niet over mij gaan ;-) maar over jou: Hoop voor jou dat jij je beter voelt, zodat je lekker je dingetjes kunt doen in je vrije dagen! En morgen het telefoontje van het lab... succes alvast! Wel laten weten hè, voordat je er vandoor gaat op je dagjes en nachtjes weg! Of heb je mobiel internet?

Geplaatst

@ Roossie, thanks voor je antwoord meis.. Hoe voel jij je vandaag?

@ Dee, vandaag heb ik heel even een lichte menstruatiekramp gehad, maar nu godzijdank niet meer. Lekker houden zo, maar nu het weer zo stil is vanbinnen is het ook eng haha. Want dan voel je weer niks ;-). Het is ook NOOIT goed hahahaha.

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden