Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@babii, super zeg van je werkgever!

@Nano, volgens mij bedoelt babii luteale fase, dat is de tijd tussen je eisprong en je volgende menstruatie.

Hier gaat het vandaag wel weer wat beter, niet zo'n spierpijn meer in mijn buik, maar nog wel pijn in mijn baarmoeder. Het voelt schrijnend, ik voel het met name als ik loop. Ik blijf daarom vandaag ook maar thuis, heb mijn manager gesmst dat ik beter voor volgende week een afspraak kan maken. Morgen TP en dan kan ik vrijdag ook rustig aan doen, dan maar minder salaris dit gaat nu even voor. Heb me wel ziekgemeld bij mijn verzekering, ben niet voor niets verzekerd. Ze gaan me nog bellen binnen enkele dagen over hoe het met me gaat. Ik heb mijn mobielnr. maar gegeven, dadelijk bellen ze morgen als ik met zenuwen naast de foon lig, ziekenhuis belt op vaste foon.

Nog 1 nachtje slapen!!!

Liefs Roosie

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Roossie, wat een verhaal joh. Het helpt wel om het op te schrijven en aan mensen te vertellen, heb ik zelf de vorige keer ook gemerkt. 't Is toch heel wat, wat je overkomt... Dat je vandaag alweer gaat werken joh, natuurlijk lekkere afleiding maar wel rustig aan doen hoor, dat mag echt! Wanneer vertrekken jullie precies op vakantie? Nog één nachtje, dan is het donderdag, de dag van het telefoontje van het lab en hopelijk een terugplaatsing!!

Babii, jij ook heeeeeeel veel succes voor morgen. Hou er vertrouwen in en haal diep adem....... blijf jullie doel voor ogen houden! Je kunt die punctie doorstaan, zeker met behulp van de arts en de verpleegkundige, die slepen je er doorheen.

Knap van je, dat item voor RTL, over dit onderwerp met je hoofd op tv... Jammer dat er niets over je petitie aan bod kwam...

Nano, goed om weer van je te horen! Ben benieuwd wat ze morgen gaan voorstellen voor de cryo tp.

Wordt druk morgen in het UMC trouwens ;-)

Ik ben vanmorgen voor de eerste FM geweest en het ziet er goed uit! :toppie:

Links 5 follikels (tussen de 13-17mm). Rechts 6 follikels, waarvan er 3 nog klein zijn (10mm, dus de vraag of die het gaan redden maar wie weet) en 3 van 14 en 15mm. Vorige keer had ik maar 5 follikels, dus ben heel blij met wat er nu te zien was! Helaas zit rechts natuurlijk wel weer de cyste in de weg (waarschijnlijk voor 3 follikels) maar we zullen zien hoe dat gaat bij de punctie... Ik krijg deze keer een infuus met pijnstilling (heb gezegd dat ik wel bij wil blijven), heb alleen niet gevraagd of ik dan ook nog de zetpillen paracetamol en diclofenac moet nemen, weet iemand dat? Ik zal het vrijdag ook nog navragen in het ziekenhuis... dan moet ik nog een keer terug komen, de punctie zal waarschijnlijk zondag of maandag worden.

EDR, volgens mij had jij vandaag ook je 1e FM, hoe was het?????

Geplaatst

@Dee, nee ik blijf vandaag toch ook maar thuis, heb nog wel pijn in mijn baarmoeder. Ik wil die toch zoveel mogelijk laten herstellen voor morgen.

Wat goed zeg je 1e fm! die van 10mm kunnen nog makkelijk bijgroeien hoor. Ik had zaterdag ook eentje van 10mm en de gyn zei al volgens mij is die bijgegroeid.

Ik zo diclofenac en paracetamol gewoon innemen, dat heb ik ook gedaan en heb tijdens de punctie ook nog morfine gehad. Na de punctie kreeg ik nog een diclofenac omdat ik zo'n pijn had van het stoppen van de bloeding.

Wat spannend weer!!!

@EDR hoe ging je fm vandaag?

Geplaatst

He meiden

Dee...hoelaat had jij je fm? Ik was vanmorgen ook in het ziekenhuis! Ik moest om 8.15 maar stond in de file, we waren er ong om half 9!

Super zeg dat aantal follikels! Ik heb net ook al in een ander topic gepost dat wij maar 5 follikels hebben. Ik vraag me toch af hoe dat kan. Hoeveel spuit jij? Ik ben als de piep dat mijn voorraadje op begint te raken!

Wij hebben opzich ook niet zoveel eicellen nodig, wij gebruiken maar twee eicellen, willen liever geen cryo's dus opzich is 5 voldoende maar ik vraag me gewoon af hoe het kan dat het er niet meer zijn. Elke behandeling t.n.t. ben ik meer eh gaan spuiten en toch niet echt meer follikels. Raar toch?

Ik moet zaterdag weer voor een fm en ik denk dat ik maandag de punctie heb. Het komt nu wat dichterbij hé, het wordt steeds echter zo.

Jij hebt zondag of maandag de punctie?

Wat betreft pijnstilling; ik doe het alleen op de paracetamol en diclofenac maar ik begin wel alvast een dag van te voren met paracetamol om een spiegel op te bouwen. En de diclofenac breng ik in een uurtje voor de punctie ongeveer, de paracetamol doe ik thuis alvast (wij moeten een uur rijden voordat we in het ziekenhuis zijn). Ik krijg dan alleen zo'n vaginale verdoving en that's it. Opzich is het te doen hoor maar iets meer pijnstilling zou ik niet erg vinden!

Roos verstandig hoor dat je thuis bent gebleven. Ik zit nog een beetje te dubben hoe het moet volgende week...als ik maandag de punctie heb dan mis ik een bijscholing in houten en dinsdag heb ik een bijscholing in zwolle. Opzich zou ik dinsdag dan wel naar die bijscholing kunnen. Woensdags heb ik dan de tp (toch? dat is toch zo als ik maandag de punctie heb? Ik ben vergeten hoeveel dagen er ook alweer tussenzitten). Ik mis dan een late dienst, dat is niet anders. donderdag heb ik dan ook een late dienst, hetliefst blijf ik dan thuis maar ik ben bang dat dat niet op prijs wordt gesteld. Wat zouden jullie doen?

Geplaatst

@EDR als je maandag de punctie hebt, dan heb je op donderdag de TP. Dat is altijd 3 dagen na de punctie.

Ik had afgelopen maandag ook de punctie en heb morgen de TP.

Tja wat is verstandig qua werk, het ligt eraan hoe de punctie zal gaan en hoe je je daarna voelt.

Nachtdienst wordt wel zwaar denk ik na een TP? Ik weet het niet hoor heb nog nooit een TP gehad.

Ik zou in ieder geval zoveel mogelijk rust nemen de komende week.

Geplaatst

Dat is juist het punt...ik ben de afgelopen weken alleen nog maar aan het rennen en vliegen geweest. Vanavond moet ik werken tot half 12, morgen oppassen bij mijn zusje, vrijdag een vriendin helpen die moet w.s. geopereerd worden (voorvoetsamputatie), zaterdagochtendvroeg weer een fm, zaterdag- en zondagavond late diensten, maandag dan w.s. punctie, dinsdag bijscholing, woensdag late dienst, donderdag late dienst en dan heb ik een dikke week vakantie. Mijn verstand zegt dat ik gewoon nog even moet doorzetten tot volgende week maar het voelt niet goed. Ik heb echter een leidinggevende die ook icsi heeft gedaan en die ging zo weer aan het werk na de punctie...voor mijn gevoel heeft ze zoiets van; 1 dag na de punctie vrij is prima maar de dag erna kun je weer aan het werk toch? Opzich kan het ook wel, ik kan op de leerafdeling staan en daar begeleid ik stagiaires dus hoef ik zelf niet zwaar werk te doen maar ik ben zo moeeeeee.........

nachtdiensten draai ik niet meer, alleen late diensten (van drie tot half 12) en dagdiensten (van 7 tot half4)

Geplaatst

op zich kun je wel werken denk ik de 2e dag na de punctie.

Neem tussendoor tijd voor jezelf om bij te komen, een emmy in je buik kost straks ook energie en die heeft energie nodig om te groeien!

En als je werkt zoveel mogelijk rustig aan doen.

Geplaatst

Dee, mooi dat je al een paar goede follikels hebt, hopelijk kunnen ze om de cyste heen prikken, dat is bij mij wel eens gelukt.

Babii, ik heb de link bekeken, en idd dat stukje nieuws had ik al gezien, ik wist alleen niet dat jij dat was, hahahaha!!!

Geplaatst

@EDR: ik heb de fm's in ons eigen ziekenhuis, was dus niet in het UMC vanmorgen.

Jij 5 follikels.... had ik ook met 150IE. Bij de IUI spoot ik 75IE en reageerde ik de 3e keer ook veel minder daarop. Of dat was omdat het de 3e maand achter elkaar was, of toeval.... geen idee. Op zich misschien voor jou ook juist wel fijn, aangezien jullie toch maar 2 eicellen willen gebruiken? Misschien moet het gewoon zo zijn dan, dat er geen 20 bij je groeien ;-).

Mag ik vragen hoe ze dat dan doen? Wel alles aanprikken en dan de 2 beste eitjes proberen te bevruchten ofzo? Kunnen ze die andere eicellen dan nog wel even bewaren voor het geval dat, of worden die meteen vernietigd?

Wat een druk schema heb je de komende dagen.... ik word al moe als ik het lees, haha. Lijkt me voor jou niet fijn en voor je lijf ook niet optimaal. Kun je niet proberen of een collega een dienst van je kan overnemen? En als je je echt niet goed voelt, ziekmelden toch? Je kunt het ook bespreken met de fert.arts? Afhankelijk van het verloop van je punctie kunnen ze ook adviseren niet te gaan werken. Ze zeiden tegen mij de vorige keer dat ik pas weer mocht gaan werken als ik zonder buikpijn kon stofzuigen. Of kan je misschien voor de bijscholing op een ander moment ingepland worden? Als dat allemaal niet lukt, dan maar proberen er omheen zoveel mogelijk je ontspanning te pakken.....

@Ralletje: Vorige keer hebben ze idd ook om de cyste heen geprikt, maar de trucjes die ze daarvoor moesten gebruiken, waren erg pijnlijk. Vandaar nu infuus. De cyste leek trouwens een aantal mm gekrompen, wie weet door de deca. Heb jij ook endometriose?

Hoe voel je je verder, al last van kwaaltjes of valt het mee?

Geplaatst

Nee, ik heb geen endometriose, wel waren mijn eileiders verkleefd, 1 is er al weggehaald na een bbz op de natuurlijke manier en die andere moest er eigenlijk uit, maar die bleek nog goed intact, dus hebben ze hem opengeknipt, dus theoretisch zo het op de natuurlijke weg ook weer kunnen.

Heb erg zere borsten, cup/ Pamela Anderson, nou zo voelt het dan hè, hahaha, verder ben ik iedere dag na 1 uur een beetje misselijk en heel erg moe....., maar ja het is voor een goed doel!!

Geplaatst

brrrr ben zooooooooooo zenuwachtig!!!

Nog een half uur en ik kan gebeld worden.

Vorige keer was ik niet zo zenuwachtig, maarja na dat slechte nieuws ben ik super nerveus pfffffff

Geplaatst

Goeiemorgen meiden,

Babii, jullie zullen misschien al wel op weg zijn naar Utrecht, nogmaals veel succes! Straks is het lekker achter de rug.....

Roossie, kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent, wachten op dat telefoontje van het lab. Laat je wat weten als ze gebeld hebben?

Haha Ralletje cup Pamela.... snap het gevoel door je omschrijving! ;-) Eileider opengeknipt.... dat zijn technieken waar je ook niet te lang over na moet denken. Maar wel knap dat ze het allemaal kunnen. Zou wel leuk zijn, ooit nog op de natuurlijk manier zwanger raken (hoor je toch wel regelmatig, eerst een zwangerschap via ivf en daarna toch nog spontaan), of misschien is jullie kinderwens vervuld met 2 kinderen?

Jem, lees je eigenlijk nog mee? Wanneer mag je voor je eerste echo?

Groetjes, Dee

Geplaatst

Dee ja ben er hoor ;-) Ben de hele week zo'n beetje op het werk geweest, vandaag lekker vrij. We hebben de 30e eerste echo!

Babii heel veel succes vandaag.

Roossie hopelijk goed nieuws vandaag, duimen draaien!!

Dee spannend bij jou de punctie weer in zicht! fijn met infuus in ieder geval.

Ga even boodschappen doen met de kleine meid!! Tot straks

Geplaatst

JAAAAAAAAAAAAAAA WE HEBBEN EEN TERUGPLAATSING JIPPIEEEEEEEEEEEEEEE

Er zijn 5 embryo's ontstaan, 1 wordt er teruggeplaatst en 1 wordt er ingevroren.

Om 11.30 uur is de tp.

Manlief is zijn werk aan het afronden en komt zo naar huis.

Ik ben helemaal door het dolle heen!!!! :-) :-)

Net na het telefoontje belde mijn verzekering op met vragen over hoe het met me gaat pffff...kon niet ineens gelijk mijn man bellen.

Manlief is helemaal beduusd hahahaha..........

Geplaatst

Goed nieuws Roossie!! Super joh, dat zal een opluchting voor je zijn, zeker na de vorige keer.

11.30 de terugplaatsing... ik dacht dat die altijd 's middags na 13.30 waren maar dat is dus niet zo (of is dat alleen op maandag)? Goed om rekening mee te houden voor de werkagenda van m'n vriend.

Jem nog een paar weekjes wachten tot je echo dus. En ik zie nu in je handtekening dat die eerste echo bij de vk is? Bijzonder dat ze er daar al zo vroeg eentje doen, en dat die in het UMC pas later is? Ik ging er een beetje vanuit dat ze in het ziekenhuis zo'n beetje standaard rond 7 weken een echo maken, bij een zwangerschap na IUI of IVF/ICSI... Die theorie klopt dus ook niet meer, haha.

Het is bijna 10.30, Babii we denken aan je hoor. Beetje morele steun op afstand kan denk ik geen kwaad :-).

Geplaatst

@Dee, de terugplaatsing is volgens mij altijd tussen 12.00 en 14.00, maar wij zijn dus al eerder aan de beurt. Ze vroegen ook of ik er al zo vroeg kan zijn, aangezien wij er in een half uur ongeveer zijn kan dat makkelijk.

Manlief moet nog wel van zijn werk komen, maar die komt straks.

@Jem wat spannend je eerste echo!!!

@Babii, hoe gaat het nu met je? ik hoop op vele mooie eitjes!

Wat een dag hé pffffffffff ene tp andere punctie..............

Geplaatst

Roossie, wat super!!! Hopelijk is het een plakkertje!!

Jem, spannend de eerste echo, hopelijk vliegen deze weken voorbij!!

Dee, is jouw punctie ook al weer in zicht??

Babii, sorry dat ik je pb te laat gelezen heb, heel veel succes meis, ik duim voor een paar mooie eitjes!!

Geplaatst

Jaaaaaaaaaaa Roossie wat goed zeg, 1 terugplaatsing en 1 in de vriezer!! Helemaal geweldig, je hebt nu al de terugplaatsing, bij ons was die trouwens wel 's middags pas.

Misschien komen Roossie en Babii mekaar nog wel tegen haha... Minidate.

In het umc zeiden ze dat ze met 9 weken pas een echo doen na een icsi, was ook zo bij Myrthe trouwens daaar hadden we iui bij gehad. Nog 3 weken te gaan en dan hebben we de echo al gehad en een week later in het umc. Heb sinds een paar dagen echt meeeeeega pijnlijke borsten, kan amper op mijn buik slapen..

Nu op naar nieuws van Babii!!

Geplaatst

Roossie...gefeliciteerd meid! Die paar uurtjes voordat je gebeld wordt of er een tp is kosten mij altijd een jaar van mijn leven...zenuwslopend of niet? Maar wat fijn, en ook nog een cryo...en nu gaan broeden!!! Jezelf verwennen, geen gekke dingen doen en doen waar je je goed bij voelt.

Jem...Wat laat zeg met negen weken een echo....daar kun je toch niet op wachten, bah zeg. Voel je je verder goed m.u.v. je borsten?

Babiii...benieuwd hoe het jou is vergaan vanmorgen! Ik hoop zo voor je dat het een beetje meegevallen is.

Roossie...zou dat zo zijn dat ze eerst de negatieve berichten doorbellen en dan pas de goeie? Wij werden ook altijd rond tienen gebeld. Oh bah....kan nu al lopen zenuwen voor volgende week, als het bij ons zover is.

Geplaatst

Edr, ik heb met 8 weken de eerste echo bij de verloskundige met een echo. Ik wil daar juist wel op wachten en wil niet met 6 of 7 weken al een echo. Voor myrthe heb ik 2x een miskraam gehad en het hartje toen met 6 weken al zien kloppen en met 7 weken ook nog en daarna was er niks meer.. Bij Myrthe wilde ik daarom ook de eerste echo pas hebben met 8 weken en dat wil ik nu ook. Het is zo'n teleurstelling om eerst een hartje te zien kloppen en dan niks meer. Ik weet dat het na 8 weken ook nog fout kan gaan hoor maar dit voelt voor mij beter.

Geplaatst

Jem ik snap het wel. Mijn zusje heeft dat ook gehad. Die is nu 13 weken zwanger en vandaag pas voor de 1e echo gegaan, zelfde angst als jou.

Maar in elk geval....van harte gefeliciteerd, dat had ik geloof ik nog niet gedaan. En heel veel sterkte met wachten tot aan de 1e echo.

Geplaatst

Hey meiden,

Vandaag was de punctie. Vanochtend om 10.00 uur moest mijn man zijn semen inleveren. Ik had verwacht dat het hem niet ging lukken in het ziekenhuis, maar op één of andere wonderbaarlijke wijze was hij binnen 10 minuten het bewuste "kamertje" uit.

Om 10.30 uur zou ik naar binnen geroepen worden, maar helaas dit liep uit. Om 10.45 uur was ik dan eindelijk binnen en werd warm welkom geheten door een jonge vrouwelijke IVF arts en een verpleegkundige.

Alvorens ze startte werd me verteld hoe alles te werk ging. Mijn eigen IVF arts had heel duidelijk opgeschreven dat ik een mega angst voor een eendenbek had en in het ziekenhuis lijdt aan extreem vaginisme. Dit had deze arts ontzettend goed doorgelezen en ik mocht me alvast uitkleden en in de stoel gaan liggen.

Erg charmant om daar te liggen met je benen wijd en een arts tussen je benen. De arts sprak met me af dat ze van tevoren zou zeggen wat ze ging doen en bij alles tot 3 zou tellen, voordat ze ook daadwerkelijk een stap nam. Met alle respect, maar petje af voor deze arts, want ze hield zich aan haar woord!

Allereerst ging ze mijn schede schoonmaken en kreeg ik 2 injecties, zowel links als rechts ter verdoving. Vervolgens mocht die verschrikkelijke eendenbek eruit en ging men mijn infuus klaarmaken.

Nu is er een aardige miscommunicatie tussen de arts en verpleegkundige geweest, want van de arts moest ik van tevoren een pil dormicum innemen zodat men morfine per infuus kon toedienen. Als ik dit per infuus kreeg (dormicum) kon men geen pijnstiller meer geven. De verpleegkundige die me afgelopen maandag belde zei dat ik toch via het infuus dormicum kreeg en de pil niet hoefde in te nemen. Uiteraard heb ik toen direct aangegeven dat dit niet conform afspraak met de arts was, maar de verpleegkundige had het tot tweemaal toe nagevraagd, nou prima. Dat geloof je dan toch?

Dus toen ik daar binnenkwam was de arts best pissig dat ik geen pil met dormicum had ingenomen en zou de verpleegkundige hierop aanspreken. Ze zei: de verpleegkundige moet niet HAAR beleid voeren, maar mijn BELEID volgen en als ik zeg dat patiënte een pil moet, dan moet ze niet zeggen dat het niet zo is. Gelukkig wist ik me met hulp van een lieve verpleegkundige te ontspannen, zodat ik morfine per infuus kreeg toegediend.

Uiteindelijk ging de inwendige echo naar binnen met daarop de naald bevestigd en op een gegeven moment zag ik heel mooi de follikels in beeld. Ze zei: ik ga weer tellen tot 3 en dan voel je even een venijnige prik en daarna nog een klein prikje. Autsj! Dat voelde ik inderdaad, my god zeg.... Maar de daarop volgende follikels waren gevoelig, maar minder pijnlijk.

Uiteindelijk waren we klaar en toen schrok ik van het bloed dat er van onderen uit kwam. Schaamde me echt rot, maar wist niet dat ik ging bloeden! Uiteindelijk heeft ze me weer van onderen schoongemaakt en heeft de verpleegkundige een lekkere warme washand gemaakt en aan me gegeven. Maandverbandje klaargelegd en daar ging ik, knetterstoned door de morfine naar de uitslaapkamer waar meerdere vrouwen lagen. Iedereen voor hetzelfde doel: een wondertje!

Niet erbij vergeten te zeggen dat ik de arts heb gevraagd mijn BMS even na te kijken en op te meten, dit vond ze geen enkel probleem en deed ze met alle liefde. Ze zei: je hebt een mooie triple line... Ik: een wat? Zij: een triple line... Ik:????? Ze zegt een prachtig BMS met 3 lagen en mevrouw hij is 7.4 mm OOOOO GEWELDIG, kon haar wel zoenen! Dit komt mede door de Pregnyl die het BMS op het laatste moment nog iets aandikt en vanavond de Utrogestan doe het afmaakt.

Bij de meeste vrouwen hoorde ik: er zijn 3 eicellen gevonden en de zaadjes waren niet zo goed. Één man moest het zelfs overnieuw doen en wij kregen te horen:

Er zijn 100 miljoen goed bewegende zaadcellen gevonden en 11 eicellen waarvan een BMS van 7.4 mm.

14 november wordt ik tussen 10.00 uur en 11.00 uur gebeld of er een bevruchting heeft opgetreden en heb ik tevens de terugplaatsing. Een dubbele dag, want het is ook de dag dat we ons kindje verloren zijn in 2006.

Nu vraag ik me alleen af of de 11 eicellen die ze gevonden hebben, ook bruikbare eicellen zijn?

Liefs van mij

PS ik reageer zo even op iedereen....

Geplaatst

Babii, wat heerlijk dat al je zorgen om je baarmoederslijmvlies deze keer voor niks waren. Super hoor, zo'n mooi slijmvlies, mooi aantal eitjes en super veel zaadcellen!! Is het je achteraf meegevallen?? fijn dat je in ieder geval ook een fijne arts had en lieve verpleegkundige. Had ik ook en als het zou moeten zou ik niet tegen nog een punctie opzien. Nu spannende dagen of er een bevruchting optreedt!!

Geplaatst

Babii, EEn BMS van 7,4 mm, ik maak een vreugde dansje!!

En 11 eicellen, wauwwww!! En ja hoor, dat zijn bruikbare eicellen, dat geven ze altijd zo door na de punctie!!

O, super meid, ik ben echt zoo blij voor je!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden